سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چرا تبلت Surface برگ برنده مایکروسافت است....!!!؟؟؟

در کنار تمام اخباری که اینروزها در مورد ویندوز8، ویندوزفون 8، طراحی و پیاده سازی سرویس های مایکروسافت مثل اسکای درایو و اسکایپ به صورت مترو (اسم سابق مایکروسافت برای اینترفیس ویندوز8) یکی از هیجان انگیزترین خبرهایی که میشه خوند خبرهای مربوط به تبلت این شرکت یعنی Surface هستش. خبر تولید تبلت مایکروسافت که چند وقت پیش در یک کنفرانس اعلام شد، از همان لحظه اول بازخوردهای مثبت و منفی زیادی با خود داشت.

 

در همان لحظه اول معرفی تبلت سرفیس، مشخصات عالی و ارائه این تبلت در دو مدل با امکانات مختلف مشخص کرد که مایکروسافت برای این سخت افزار جدید برنامه ریزی خوبی انجام داده و برای موفقیتش هم چشم به موفقیت ویندوز8 دوخته است. سخت افزار قدرتمند، کیبورد تاچ خوب، امکانات ویژه و خوب ویندوز8 برای تبلت ها همه و همه ، دیدگاه مثبتی به این تبلت به وجود آورده است.

اما در این میان شرکای تجاری مایکروسافت چندان خوشحال نشدند (+ +) و دست به اعتراضاتی زدند تا شاید نظر مایکروسافت را در مورد تولید این تبلت تغییر دهند. اما این اتفاق رخ نداد. اما آیا باید این شرکتهایی که سال هاست در حال تولید لپتاپ، نت بوک و تبلت های مختلف هستند، و هر کدام نیز مدل های مختلفی را در بازار دارند از ورود یک رقیب تازه مانند مایکروسافت بترسند؟

به عنوان یکی از افرادی که با محصولات مایکروسافت بیشتر از بقیه سرو کار دارم و دستگاه های مختلفی را نیز تست کرده ام، باید اعتراف کنم که کیفیت ساخت تبلت های ویندوز7، به جز اسلیت سامسونگ واقعا در حد رقابت با آیپد و حتی برخی از تبلت های اندرویدی نیست. سنگین بودن، طول عمر پایین باطری و همچنین عدم طراحی ویندوز7 برای دستگاه های لمسی همه و همه دست به دست هم داد تا تبلت های ویندوز7 موفق نباشند!

اما مایکروسافت با پیشینه طراحی های سخت افزاری خوب که می شه در طراحی میز کار سرفیس - که قبل از عرض تبلت سرفیس به این نام شناخته میشد و با ورود تبلت سرفیس تغییر نام داد - ، اکس باکس، کینکت و حتی انواع و اقسام ماوس و کیبوردهای واقعا زیبا و خوش دست از این شرکت دید، حالا پا به عرصه طراحی و تولید تبلت گذاشته است. نکته مثبت؟ طراحی زیبای تبلت سرفیس مایکروسافت، به خصوص کیبورد و استند خوب آن است.

اما این همه شرکای تجاری مایکروسافت چرا به تولید این تبلت اعتراض دارند؟ شاید بتوان در دو حالت به این سوال جواب داد. یکی اینکه آنها توانایی تولید سخت افزاری مشابه آنچیزی که مایکروسافت تولید کرده است را ندارند و نمی توانند با ان رقابت کنند که در این حالت آنها شکست خورده و جایی برای تبلت های بی کیفیتشان در بازار نمی ماند. در حالت دوم آنها به رقابت با سرفیس پرداخته و به تولید تبلت های بهتری از سرفیس مشغول می شوند. نکته مهم اینجاست که در هر حالتی که تصور کنید این تغییرات که از ورود تبلت مایکروسافت حاصل شده است، به نفع مایکروسافت و تبلت های ویندوز8 خواهد بود. در عین حال تصور این موضوع که برنده اصلی هم کاربران باشند نیز چندان سخت نخواهد بود. کاربرانی که یا تبلت خوب سرفیس را در دست می گیرند، یا از تبلت های ویندوزی با کیفیت بهتر از کیفیت سرفیس استفاده می کنند.

اما در برابر آیپد و لشکر عظیمی از تبلت های اندرویدی چه؟ اول به تبلت های اندرویدی بپردازیم که تعداد بسیار زیاد و در عین حال کیفیت های مختلفی از آنها در بازار است. اگر منصفانه برخورد کنیم جز چند مورد از تبلت های اندرویدی بقیه دارای کیفیت چندان خوبی نبوده و خارج از بحث قرار می گیرند. این تبلت ها هرچند خوب هستند و اندروید در حالی پیشرفت است، اما امکانات محدودی برای تولید محتوا دارند. هنوز برنامه های کاربردی زیادی که باعث شود شما یک لپتاپ یا نتبوک را کنار بگذارید ندارند. در مورد کیفیت خوب و عالیِ آیپد کمی کار سخت می شود. اینکه مردم به کیفیت خوب این دستگاه عادت کرده اند و بازار تبلت ها تحت سیطره اپل است!

شاید برگ برنده تبلت سرفیس، حضور دوگانه آن است. تبلت RT با مشخصات پایینتر سخت افزاری و نرم افزاری ولی قیمت پایینتر(شاید در حدود 300 دلار) و تبلت مبتنی بر پردازنده های اینتل که شاید بهتر است آنها را touch pcهای قدرتمند بنامیم. تبلت های دوم با قدرت سخت افزاری که دارند با وجود نسخه کامل نرم افزارهای دسکتاپ و همچنین آفیس جدید حتما کاربران تجاری خود را بیشتر راضی می کنند تا سایر تبلت ها و سیستم عامل ها. نکته ای که باید توجه کرد، یکپارچکی و هماهنگی بین سرویس ها، برنامه ها و حتی پی سی ها و نوت بوک های مایکروسافت با این تبلت و ویندوز8 است. شما به راحتی محتوی تولید می کنید و آنرا به سایر همکاران یا دوستانتان می دهید.

اما به هر حال این هم همه حدس و گمان هایی است که میشه در مورد آینده تبلت سرفیس مایکروسافت زد و باید دید در واقعیت و عمل، کاربران چگونه از آن استقبال می کنند.

در همین رابطه سایت the verge بخشی را برای جمع آوری نظرات و خبرای شرکای تجاری مایکروسافت در رابطه با تبلت سرفیس آماده کرده است که بروزرسانی می شود. برای دین این خبرها و نظرها می توانید از این لینک استفاده کنید.


آنهایی که همسر زیبا می خواهند حتما بخوانند....!!؟؟

روانشناسان با تحقیق روی روابط زوج‌های جوان به این نتیجه رسیده‌اند مردانی که چهره‌ای زیباتر از همسرشان دارند بیشتر احتمال دارد طی زندگی احساس نارضایتی کنند و نسبت‌ به زندگی زناشویی‌شان چندان احساس خوبی نداشته ‌باشند و حتی در مواردی احساس منفی هم داشته‌باشند. راستش وقتی ما هم با این عبارت مواجه شدیم، کمی تردید کردیم و گمان بردیم که احتمالا نتیجه این تحقیق تنها ناشی از باورهای عامیانه است، اما با کمی جست‌وجو به این نتیجه رسیدیم که موضوع علمی است تا حدی که مقاله‌هایی با این مضمون در مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده‌است. ما هم سراغ همین مقالات رفتیم و با استفاده از آنها این مطلب را برای شما تدوین کردیم .

در واقع در همه آنها دانشمندان متفق‌القول بودند که در یک ازدواج موفق یا باید زن زیباتر باشد یا مرد و زن از نظر زیبایی در یک حد باشند اما بی‌گمان دلایل آنها خواندنی است
.

تاریخ شهادت می‌دهد

در زوج‌هایی که خانم زیباتر است، معمولا هر دو طرف از زندگیشان خرسند‌تر هستند. این نتیجه پژوهشی است که در ژورنال روانشناسی خانواده انگلستان در امسال منتشر شده و در آن آمده‌ است که طی تاریخ و فرایند تکاملی بشر نیز خانم‌ها هنگام انتخاب همسر کمتر به ظاهر او توجه می‌کردند و در عوض قدرت باروری همسرشان برایشان در اولویت بود اما مردها اینگونه نبودند آنها به‌دنبال همسری می‌گشتند که بتوانند در او جوانی، سلامت و زیبایی را بیابند تا فرزندانشان سالم‌تر و زیباتر شوند. البته یک‌بار دیگر در سال 1979
روانشناسی به نام دکتر هوک نیز ضمن تحقیقاتش متوجه شد در ازدواج‌هایی که خانم زیباتر از مرد است احتمال شکست کمتر است البته این به این معنا نیست که اگر مرد خوش‌تیپ و زیباتر از زن باشد حتما رابطه ناموفق خواهد بود اما در سال‌های اخیر بار دیگر دانشمندان این تحقیقات را تکرار کرده‌اند.

زیبایی سلیقه‌ای هم استاندارد دارد

شاید در مرحله اول بگویید زیبا دیدن تنها یک امر سلیقه‌‌ای است و هر فردی بنا به سلیقه خودش یک نفر را زیبا می‌بیند یا زشت اما به هر صورت نمی‌توان منکر وجود برخی از استانداردهای رایج شد، استاندارهایی که در همه دنیا به‌عنوان معیارهای زیبایی تعریف می‌شوند مثل چشمان درشت،‌ صورت معصوم و بچگانه، صورت متناسب که همه اجزا در هماهنگی با هم باشند و

ازدواج با زنان بسیار زیبا یعنی

گروهی از دانشمندان در دانشگاه لیور‌پول 100عکس از زنان را بررسی کرده‌اند؛ بعضی از این زوج‌ها تنها چند ماه با هم زندگی کرده‌ بودند و بعضی دیگر چند سال. محققان ویژگی‌های ظاهری هرکدام از این زن‌ها و مردها را به ترتیب فهرست کردند تا بتوانند بهتر آنها را با هم مقایسه کنند. نتیجه به دست آمده از تحقیقات در ژورنال علمی روانشناسی اجتماعی و شخصیتی منتشر شد که در آن آمده‌است اگر مرد خیلی خوش‌تیپ باشد عاملی برای ناپایداری ازدواج نیست ولی اگر زن خیلی زیبا باشد تا حدی که زیبایی او بیش از اندازه به چشم آید، احتمالا ازدواج با دوامی نخواهد داشت. زن‌های خیلی زیبا گاهی این جسارت را دارند که به راحتی ازدواج‌ها را ترک کنند.

ازدواج موفق یعنی همسان‌گزینی

گروهی از دانشمندان انگلیسی تحقیقات خود را روی انتخاب زوج توسط افراد مختلف متمرکز کرده‌اند، سؤال اصلی آنها در این تحقیق این بوده‌است که آیا افراد هنگام انتخاب زوج بیشتر به‌دنبال کسانی هستند که شبیه خودشان باشند؟ آنها در ضمن تحقیق به جواب مثبت رسیدند و اعلام کردند افراد تمایل دارند با شخصی مانند خودشان ازدواج کنند و حتی با این نتیجه، ازدواج‌های آنجلینا جولی را توضیح می‌دهند، آنها می‌گویند به همین دلیل است که ازدواج او با جانی لیمیلر و بیلی باب تورنتون بسیار کوتاه و کمتر 2 سال بوده ‌است ولی در عوض ازدواج او با براد پیت یعنی یکی از معروف‌ترین چهره‌های حال حاضر دنیا بیشتر از 6 سال است که دوام پیدا کرده ‌است.

واقعا زیبایی چقدر مهم است؟

این تحقیقات نشان می‌دهد که انسان های با ظاهر بسیار زیبا به سمت هم جذب می‌شوند و وقتی با هم ازدواج می‌کنند، زندگی خانوادگیشان بسیار عالی خواهد شد اما از آنجا که این تحقیقات بیشتر روی زوج‌های جوان انجام شده ‌است می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد. اما نقش زیبایی ظاهری در دوام بیشتر ازدواج و در سنین پیری تقریبا همچنان یک راز است. البته یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ظاهر بعد از آن جذب شدن اولیه هم همچنان دارای اهمیت است اما به طریقی متفاوت.

عمر ازدواج آنها کوتاه است

در تحقیق ذکر شده زوج‌هایی که مرد ظاهر بهتری نسبت به زن داشت، هر دو طرف چندان حمایت‌کننده نبودند. یکی از محققان این تحقیق می‌گوید که زن‌ها معمولا درجه حمایتی که از طرف مرد دریافت می‌کنند را به‌خود او منعکس میکنند. مردی که ظاهر پایین‌تری نسبت به زن خود دارد، چیزی بیشتر از آنچه انتظارش را داشته در اختیار دارد به همین دلیل همه تلاشش را می‌کند تا آن رابطه را پابرجا نگه دارد. مردهایی که ظاهر بهتری نسبت به همسران خود دارند، ممکن است تعهد کمتری داشته باشند و این ممکن است باعث کمتر بودن عمر ازدواج آنها شود.

تفاوت معیارهای خانم‌ها و آقایان

از آنجا که خانم‌ها دنبال مردی برای زندگی هستند، ممکن است کسی را انتخاب کنند که از نظر ظاهری پایین‌تر از آنها باشد و حتی تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ازدواج‌هایی که در آن زن از نظر ظاهری بهتر از مرد است، بسیار پردوام‌تر و مثبت‌تر است. تصور محققان از دلیل آن، این است که مردها اهمیت زیادی به زیبایی می‌دهند و به زیبایی زن بسیار سریع واکنش نشان می‌دهند در حالی که خانم‌ها بیشتر می‌خواهند همسری داشته باشند که به خوبی از آنها حمایت کند، قابل اطمینان باشد و توان تامین خانواده را داشته‌باشد. محققان قبول دارند که مسئله زیبایی بسیار شخصی و نسبی است اما تحقیقات نشان می‌دهد که استانداردهای عمومی برای زیبایی وجود دارد مثل چشمان درشت، داشتن صورت متقارن و بینی کوچک و


روند تحقیق چگونه بود؟

این تحقیق در دانشگاه تنسی ایالات‌متحده روی گروهی از زوج‌های همان کشور انجام شده ‌است
.

انتخاب زوج‌ها بر چه اساس بوده ‌است؟

تیم تحقیقاتی روی 82 زوج کار کردند؛ زوج‌هایی که طی 6 ماه قبل ازدواج کرده و حدود 3 سال قبل از ازدواج با هم آشنا شده‌ بودند. شرکت‌کننده‌های تحقیق بین 20 تا 25 سال داشتند. محققان گفت‌وگوی هر زوج در مورد یک مشکل شخصی را به‌مدت 10 دقیقه فیلمبرداری کردند. فیلم‌ها بعدا از این جهت ارزیابی شد که آیا زوج‌ها درمورد مشکلشان یکدیگر را حمایت می‌کردند و پشت هم را داشتند یا نه؟ این مشکلات مسائلی از قبیل تصمیم به داشتن تغذیه سالم‌تر،شروع یک کار جدید و ورزش بیشتر را شامل می‌شد.

رتبه‌بندی زوج‌ها

یک شوهر منفی احتمالا در چنین موقعیتی می گوید، این مشکل توست و خودت باید حلش کنی. اما یک شوهر مثبت خواهد گفت: من با توام، کاری از دستم برمیاد برات انجام بدم؟

یک گروه از محققان زیبایی‌های ظاهری هر زوج را بین یک تا 10 کدگذاری کردند که عدد 10 بهترین و کامل‌ترین ظاهر را نشان می‌داد. تقریبا در یک‌سوم زوج‌ها، زیبایی زن‌ها بیشتر بوده، در یک‌سوم زیبایی مرد بیشتر بوده و سایر زوج‌ها ظاهری تقریبا هم ردیف داشتند.

نتیجه تحقیق

به‌طور کلی، در مواردی که زن ظاهر بهتری نسبت به مرد داشت، زن و مرد مثبت‌تر رفتار می‌کردند.نتیجه این تحقیق بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه باورهای عمومی نشان می‌دهد که مردها حساسیت زیادی به زیبایی خانم‌ها دارند و زن‌ها بیشتر به قد و درآمد مردها اهمیت می‌دهند.

سرعت علم در ایران ....!!!؟؟؟

 

 
واقعاً که، ای خدا مردم از خنده! برم براش اسفند دود کنم، چشم نخوره!
  
 
 
 
 
 
حرفهای آقای دزفولی من را یاد این حکایت انداخت:    دو نفر مست و پاتیل آخر شب راهی خانه شان بودند که وارد یک کوچه بن بست شدند و رسیدند ته کوچه. اولی به دومی گفت بیا دیوار رو هل بدیم و بریم جلو! کت هاشان را در آورند و گذاشتند کنار دیوار و شروع کردن دیوار را فشار دادند... دزدی رسید و آنها را سرگرم دید... کت هاشان را برداشت و رفت. بعد از چند دقیقه ای یکی از آنها نگاه کرد و دید از کت هاشان خبری نیست. رو کرد به رفیقش وگفت خیلی جلو رفتیم. بهتره برگردیم و کت هامان را بیاوریم!!ا

 
 
 
 
 

مرد کشاورزی یک زن نق نقو داشت که...!!!!!؟؟؟

 
   
مرد کشاورزی یک زن نق نقو داشت که

 از صبح تا نصف شب در مورد چیزی شکایت میکرد. تنها زمان آسایش مرد زمانی بود که با قاطر پیرش در مزرعه شخم میزد.
یک روز، وقتی که همسرش برایش ناهار آورد، کشاورز قاطر پیر را
  به زیر سایه ای راند و شروع به خوردن ناهار خود کرد. بلافاصله همسر نق نقو مثل همیشه شکایت را آغاز کرد. ناگهان قاطر پیر با هر دو پای عقبی لگدی به پشت سر زن زدو زن را در دم کشته شد.

در مراسم تشییع جنازه چند روز بعد، کشیش متوجه چیز عجیبی شد. هر وقت یک زن عزادار برای تسلیت گویی به مرد کشاورز نزدیک میشد، مرد گوش میداد و بنشانه تصدیق سر خود را بالا و پایین میکرد،
  اما هنگامی که یک مرد عزادار به او نزدیک میشد، او بعد از یک دقیقه گوش کردن سر خود را بنشانه مخالفت تکان میداد.

پس از مراسم تدفین، کشیش از کشاورز قضیه را پرسید.
کشاورز گفت:
خوب، این زنان می آمدند
 چیز خوبی  در مورد همسر من میگفتند، که چقدر خوب بود، یا چه قدر خوشگل یا خوش لباس بود، بنابراین من هم تصدیق میکردم.

کشیش پرسید، پس مردها چه میگفتند؟
کشاورز گفت:
آنها می خواستند بدانند که آیا
 قاطر را حاضرم بفروشم یا نه!!! 

 


قوانین خر .....قانون کاربری.....!!!؟؟؟

 

 
Join Gevo Group
قانون اول:
هرگاه خری در یک کنج مثلث و منبع غذا در کنج دیگری باشد، خر مورد نظر همیشه مسیری را طی میکند که از یک ضلع مثلث می‌گذرد.
نتیجه گیری: در دبیرستان می‌گفتند که این یعنی خر هم می‌فهمه که اون راه نزدیکتره، اما در اصل اینه که همیشه کوتاه‌ترین راه، بهترین راه نیست و فقط خر کوتاه‌ترین راه را انتخاب می کنه!
 
قانون دوم:
هرگاه خری در فاصله مساوی بین دو منبع غذایی قرار گرفته باشد. آنقدر بین انتخاب نزدیکترین منبع تردید می‌کند و به سمت هیچکدام نمی رود تا از گرسنگی بمیرد!
نتیجه گیری: خیلی وقت‌ها تصمیم گیری بین دو یا چند گزینه در نتیجه عمل تاثیر چندانی نمی‌گذارد، پس تا فرصت نگذشته سریعتر تصمیم‌گیری کنیم.
 
قانون سوم:
هرگاه در مسیری دو خر از روبرو (شاخ به شاخ) به یکدیگر برسند، و مسیر به قدری تنگ باشد که این دو باید کمی از وسط جاده کنار رفته، به دیگری راه بدهند تا بتوانند رد شوند، هیچکدام از خرها از جای خود تکان نمی‌خورند.
نتیجه گیری: خیلی وقت‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب بایستی به طرف مقابل امتیاز بدهید، به بازی "بُرد ـ بُرد" بیاندیشیم، سیاستمدار باشیم، دور از جون و بلا نسبت شما، خر نباشیم!
  

قانون سگ ......قانون کاربری...!!!؟؟؟

 

 
Join Gevo Group
سگی شما رو دنبال کرده و شما فقط یه قرص نان دارید، اگر کل نان را جلوش بندازید، زود می‌خوردش و بعدش به شما حمله می‌کنه، پس بهترین کار اینه که نان را تکه تکه بهش بدین تا زمانی که به جای امنی برسید.
مثلا می‌دانید که طرح یک پروژه یک ماه طول می‌کشه، اما اگر به کارفرما بگویید یک ماه، شاکی میشه و فحش میده، شایدم رفت و کار را داد به یکی دیگه، پس کار را در چند مرحله بهش تحویل می‌دهید. مثلا هفته اول سایت پلان، به همراه پلان اولیه، هفته دوم پلان نهایی و الا آخر! اینطوری طرف شاکی نمیشه که هیچ، کلی هم ذوق می‌کنه که تو جریان پیشرفت کار قرار داشته!

قانون گاو .....قانون کاربری....!!!؟؟؟

  
Join Gevo Group
گاو سرشو می‌اندازه پایین و کار خودشو انجام میده، کاری نداره کسی چی میگه! از شاخش هم استفاده نمی‌کنه، چون بهترین شاخ زن‌ها رفتن توی میدان گاو بازی و نابود شدند.
برای مثال شما قصد داری به عیادت کسی در بیمارستان بری، بهترین راه اینه که راه خودت را بگیری و مستقیم وارد بخش بشی و به کسی هم توجه نکنی، حالا مثلا اگر از نگهبان بپرسی که "الان ساعت ملاقات هست؟" یا این که "می‌تونم برم تو؟" اگر هیچ مشکلی هم وجود نداشته باشه، نگهبانه برای اینکه قدرت خودشو بهت نشون بده جلوت را می‌گیره. این قانون در جاهایی که قوانین مسخره و دست و پا گیر داره هم کاربرد داره، یعنی خیلی موانع قانونی (یا بهتر بگم سنگ اندازی‌ها) در مرحله آغازین کارها بیشتر جلوه می‌کنند، وقتی شما بی‌توجه به همه‌ آنها کارت را آغاز کردی، اکثر آنها خود به خود کنار می‌روند یا افراد مجبور میشن خودشونو با شما وقف بدن. در کل این قانون (قضیه) در جوامعی که فضولی در کار دیگران امری پسندیده‌ای محسوب می‌شود بسیار کاربرد دارد.

Victor Poor خالق تراشهی رایانهای (chip) درگذشت...

در دو سال گذشته شاهد فوت بسیاری از افراد تاثیرگذار در دنیای فناوری، رایانه و اینترنت بوده‌ایم. افرادی مانند:

  • Dennis Ritchie خالق زبان برنامه‌نویسی C و سیستم‌عامل UNIX
  • John McCarthy خالق زبان برنامه‌نویسی LISP و پدر هوش مصنوعی
  • Steve Jobs بنیان‌گذار Apple

متأسفانه به فهرست بالا یک نفر دیگر نیز اضافه شد:

  • Victor Poor سازنده‌ی اولین  تراشه‌ (chip) در جهان و  معمار ریزپردازنده‌ی 4004

Victor Poor از بنیان‌گذاران ریزپردازنده‌های اینتل سه روز پیش (جمعه) در سن 79 سالگی بر اثر سرطان لوزالمعده (پانکراس) درگذشت. وی از اولین کسانی بود که در طراحی و توسعه‌ی ریزپردازنده‌ی 4004 اینتل نقش کلیدی ایفا کرد، خانواده‌ای از ریزپردازنده‌ها که بعدها منجر به تولید تراشه‌های 8008، 8086 و 8088 اینتل شد.

وی که مهندسی باتجربه و قابل بود کار خود را با شرکت اینتل در سال 1969 و ملاقات با یکی از مهندسان به نام آن روز یعنی Stanley Mazor روی این ایده که چگونه می‌توان پردازنده‌ای برای یک پایانه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی ساخت، آغاز کرد. اینتل در آن زمان روی ریزپردازنده‌ی 4004 سرمایه‌گذاری کرده بود که با ورود Victor پروژه به موفقیت رسید.

4004 اولین ریزپردازنده‌ی اینتل است که مفهومی جدید به نام تراشه (chip) را به دنیای فناوری و رایانه آورده بود یعنی قطعه‌ای سخت‌افزاری که دربرگیرنده‌ی عنصرهای ضروری از یک رایانه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی است. در ابتدا این تراشه برای یک شرکت ژاپنی طراحی و پیاده‌سازی شده بود که حق انحصاری استفاده از آن را در اختیار داشت، اما با‌گذشت سالیان و نیاز صنعت‌هایی مانند هواپیمایی، کشاورزی، لوازم خانگی، ارتباطات و تلفن همراه به استفاده از فناوری‌های جدید سخت‌افزاری، اینتل تصمیم گرفت که تولید و توسعه‌ی خانواده‌ی پردازنده‌های خود را گسترش دهد.

بعد از تولید ریزپردازنده‌ی 4004، Victor تصمیم گرفت که با کمک همکاران خود نسل جدیدی از پردازنده‌ها را به وجود آورد یعنی خانواده‌ی 8008، 8086 و 8088. این تراشه‌ها تا به امروز نقش بزرگی را در صنعت رایانه بر عهده گرفته‌اند. تراشه‌ی 8088 اولین بار توسط شرکت IBM در سال 1981 برای رایانه‌های شخصی به کار رفت که این امر باعث شد شرکت اینتل در آن سال رتبه‌ی 9 از نشریه‌ی Fortune 500 را کسب کند.

Victor Poor نقش به‌سزایی در توسعه‌ی صنعت رایانه بازی کرده است اما همیشه در قبال خدمتی که انجام داده بود از خود فروتنی نشان می‌داد. در مصاحبه‌ای که سال 2004 از وی منتشر شده است او می‌گوید:

بیشتر کار طراحی را همکاران‌ام انجام می‌دهند در حالی که در این زمان من در دفترم مشغول بازی دارت هستم.

دنیای امروز با تمامی فناوری‌های خیره‌کننده‌اش به دست افرادی به وجود آمده است که دهه‌ها قبل‌تر از ما زندگی می‌کرده‌اند و امکانات محدودی در اختیار داشته‌اند. این میراثی است که آن‌ها برای ما و دنیای امروز باقی‌گذاشته‌اند. به‌راستی ما چه میراثی برای آیندگان باقی خواهیم‌گذاشت؟

[منبع]


برترین ویژگیهای اندروید 4.1 ...............

اندروید 4.1 (لوبیای ژله‌ای) منعطف‌ترین، سریع‌ترین و تطبیق‌پذیرترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید تا به امروز است. این نسخه از اندروید به پیچیدگی و عظمت نسخه‌ی قبلی آن یعنی 4.0 (ساندویچ بستنی)  نیست اما در نوع خود ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر نسخه‌ها متمایز می‌کند که در ادامه به بررسی 8 مورد از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

1- پروژه‌ی کَره (Butter)

مجموعه کارهایی که باعث شدند اندروید سریع‌تر، روان‌تر و تطبیق‌پذیرتر از همیشه شود در قالب یک پروژه به نام "پروژه‌ی کَره" صورت گرفتند.اگر شما با گوشی‌های اولیه‌ای که سیستم‌عامل اندروید روی آن‌ها نصب بود کار کرده باشید متوجه این نکته شده‌اید که سرعت و راحتی انجام کارها نسبت به سیستم‌عامل iOS موجود در گوشی‌های آیفون بسیار کمتر است. اما در اندروید 4.1 دیگر چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و این سیستم‌عامل با آخرین فناوری‌های موجود در بازار سخت‌افزار تلفن همراه منطبق است و بالاترین میزان انطباق با گوشی‌های Galaxy Nexus را دارد.

2- جستجوی هوشمند گوگل (Google Now)

با این ویژگی دیگر نیازی ندارید که در مورد یک عبارت خاص جستجو کنید چرا که این نرم‌افزار بسته به شرایط مختلف اطلاعات گوناگونی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای نمونه اگر شما یک شماره‌ی پرواز را جستجو کنید این نرم‌افزار اطلاعات مربوط به آن پرواز و جدول زمانی آن را در اختیارتان می‌گذارد و شما را از تغییرات در جدول زمانی آگاه می‌سازد. اگر در حال مسافرت باشید این نرم‌افزار شما را از آخرین تغییرات نرخ ارز مطلع می‌کند یا اگر در ایستگاه مترو منتظر هستید، جدول زمانی حرکت قطارها را در اختیارتان می‌گذارد.

3- جستجوی صوتی

با ظهور پدیده‌ی جستجوی صوتی در موتور جستجوی گوگل، این شرکت تصمیم گرفت تا این ویژگی را در سایر فناوری‌های خود به کار برد و چه جایی بهتر از اندروید! برای این‌کار از طریق نرم‌افزار Google Now یا مرورگر کروم به راحتی می‌توانید با استفاده از صدای خود به جستجوی عبارت موردنظرتان بپردازید. این سرویس هم اکنون قادر است به پرسش‌هایی نظیر "چه کسی رییس‌جمهور ایالات‌متحده است؟" (پرسش‌های متداول با جواب‌های قطعی) از طریق صوت پاسخ دهد. یعنی شما این سوال را در برنامه‌ی Google Now می‌پرسید و پاسخ آن نیز به صورت صوتی به شما داده می‌شود. همچنین پرسش‌های "بلی - خیر" را هم به همین روش پاسخ می‌دهد. در سایر موارد به شما اطلاعاتی را نمایش می‌دهد که به گراف دانش گوگل معروف هستند. اگر نتواند به پرسش شما پاسخ دهد در بازگشت همان فهرست دوست‌داشتنی گوگل (که در جستجوی متنی به کار می‌رود) را در اختیارتان می‌گذارد.

4- قابلیت‌های اضافه‌شده به اطلاعیه‌ها

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اندروید از روزهای اولیه، بخش اطلاعیه‌ها (Notification) است که کاربر در آن می‌تواند وضعیت به‌روزرسانی مربوط به سایر برنامه‌ها را مشاهده کند. در اندروید 4.1 تنها کافی است با استفاده از انگشتان خود بخش‌های دیگری از اطلاعیه‌ها را مشاهده کنید .برای نمونه، نه تنها می‌توان بخشی از متن ایمیل‌ها را در این قسمت مشاهده کرد بلکه می‌توان ایمیل جدیدی هم از این قسمت ارسال کرد و دیگر نیازی نیست که به نرم‌افزار مربوط به ایمیل مراجعه شود. همچنین قابلیت به اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌‌های اجتماعی از مهمترین تغییرات ایجادشده در بخش اطلاعیه‌ها است.

5- صفحه‌کلید هوشمند

این صفحه‌کلید در نوشتن متن‌ها بسیار به شما کمک می‌کند چرا که نه تنها می‌تواند واژه‌های مختلفی را به شما پیشنهاد دهد بلکه این قابلیت را دارد که واژه‌ی بعدی شما را حدس بزند! (البته این ویژگی فعلا برای زبان انگلیسی وجود دارد و پیاده‌سازی صحیح آن برای فارسی بنا بر دستورزبان پیچیده‌ی این زبان بسیار دشوار است)

6- تشخیص گفتار به صورت آفلاین

ویژگی تشخیص گفتار به این صورت عمل می‌کند که شما متن مورد نظر خود را بدون استفاده از صفحه‌کلید و تنها با بیان کردن آن بنویسید که در نسخه‌های قبلی اندروید تنها با داشتن ارتباط اینترنتی این ویژگی قابل استفاده بود اما در نسخه‌ی 4.1 لغت‌نامه‌ی این برنامه‌ به صورت پیش‌فرض با اندروید ارایه می‌شود و بدون ارتباط اینترنتی هم می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. برای اضافه‌کردن سایر زبان‌ها تنها کافی است لغت‌نامه‌ی مربوط به آن زبان را از قسمت تنظیمات صفحه‌کلید اندروید نصب کنید.

7- قفل تصویری بهینه‌شده

در نسخه‌های قبلی اندروید با استفاده از قفل تصویری کاربر می‌توانست دستگاه خود را قفل کند یا از حالت قفل خارج سازد اما این ویژگی یک مشکل امنیتی داشت به این صورت که اگر عکس کاربر را در جلوی دوربین قرار می‌دادیم دستگاه قفل را باز می‌کرد! برای جلوگیری از این امر در نسخه‌ی 4.1 ویژگی‌ای با نام "بررسی زنده از تصویر چهره" وجود دارد که کاربر می‌تواند با فعال‌کردن آن، ویژگی پلک‌زدن را به تصویر خود اضافه کند یعنی برای قفل کردن یا از حالت قفل خارج ساختن، مجبور است پلک بزند.

8- ویژگی‌های مخصوص توسعه‌دهندگان

اندروید 4.1 ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در مورد توسعه‌ی نرم‌افزارها شامل می‌شود. یکی از آن‌ها "به‌روزرسانی‌های هوشمند" نام دارد که باعث می‌شود تنها آن بخش از برنامه که نیاز به‌روزرسانی دارد تغییر کند که این امر در حجم اطلاعات ردوبدول شده نیز تاثیر گذار است. همچنین برنامه‌هایی که به صورت پولی ارایه می‌شوند از این پس با استفاده از یک کلید مخصوص به دستگاهی که از طریق آن برنامه خریداری و نصب شده است، رمزگذاری می‌شود تا از این راه، برنامه به صورت غیرقانونی کپی و توزیع نشود.

[منبع]


نرم افزار ویرایش عکس – Camera Bits Photo Mechanic 5.0 build 1315


نرم افزار ویرایش عکس – Camera Bits Photo Mechanic 5.0 build 13158



 

Camera Bits Photo Mechanic که ویرایش پنجم آن به تازیگی ارائه شده است نرم افزاری در زمینه مدیریت تصاویر است. این نرم افزار همانند نرم افزارهای محبوب مدیریت تصاویر همانند پیکاسا و… کار میکند با این تفاوت که مهترین ویژگی آن دارا بودن ابزارهای ویرایشی و سازماندهی تصاویر است. Camera Bits Photo Mechanic بصورت خودکار تمامی عکس های موجود در سیستم و هارد دیسک را اسکن کرده و در بخش Library برای شما به نمایش میگذارد. در این بخش شما می توانید به سرعت تصاویر خود را مرور و آن ها را سازماندهی کنید. علاوه بر این قابلیت تگ کردن عکس ها و ویرایش آن ها در این نرم افزار جزء عواملی است که متواند نظر شما را جلب کند.
 
ویژگی های نرم افزار Camera Bits Photo Mechanic 5.0 build 13158:
- چرخش فایل های JPEG بدون از دست دادن کیفیت.
- نمایش اطلاعات فایل EXIF.
- Browse نمودن تصاویر.
- پشتیبانی از تمامی فرمت های تصویری محبوب.
- تگ کردن تصاویر در حالت اسلاید شو.
- پشتیبانی از نقشه گوگل برای نمایش مکان ها در تصاویر.
- وضوح کردن (شارپِن)عکسها برای نمایش.
- پشتیبانی کامل از مشخصات IPTC4XMP.
- پشتیبانی از کارکترهای UTF-8.
- دارای رنگ در کلاس های متفاوت.
- دارای غلط گیر املایی برای اشتباه نوشتن در عنوان و شرح تصاویر.
- ایجاد لیبل های سفارشی.
- تغییر رزولوشن فایل ها.
- کپی، حذف، برچسب، واترمارک، تغییر نام، تغییر اندازه تصاویر.
- دسته بندی و سازماندهی تصاویر.
- ارسال تصاویر به کلاینت ایمیل ها و یا رایت آن ها بر روی سی دی و دی وی دی.
دانلود از لینک مستقیم – 43?5 مگابایت
پسورد: ندارد