سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چرا تبلت Surface برگ برنده مایکروسافت است....!!!؟؟؟

در کنار تمام اخباری که اینروزها در مورد ویندوز8، ویندوزفون 8، طراحی و پیاده سازی سرویس های مایکروسافت مثل اسکای درایو و اسکایپ به صورت مترو (اسم سابق مایکروسافت برای اینترفیس ویندوز8) یکی از هیجان انگیزترین خبرهایی که میشه خوند خبرهای مربوط به تبلت این شرکت یعنی Surface هستش. خبر تولید تبلت مایکروسافت که چند وقت پیش در یک کنفرانس اعلام شد، از همان لحظه اول بازخوردهای مثبت و منفی زیادی با خود داشت.

 

در همان لحظه اول معرفی تبلت سرفیس، مشخصات عالی و ارائه این تبلت در دو مدل با امکانات مختلف مشخص کرد که مایکروسافت برای این سخت افزار جدید برنامه ریزی خوبی انجام داده و برای موفقیتش هم چشم به موفقیت ویندوز8 دوخته است. سخت افزار قدرتمند، کیبورد تاچ خوب، امکانات ویژه و خوب ویندوز8 برای تبلت ها همه و همه ، دیدگاه مثبتی به این تبلت به وجود آورده است.

اما در این میان شرکای تجاری مایکروسافت چندان خوشحال نشدند (+ +) و دست به اعتراضاتی زدند تا شاید نظر مایکروسافت را در مورد تولید این تبلت تغییر دهند. اما این اتفاق رخ نداد. اما آیا باید این شرکتهایی که سال هاست در حال تولید لپتاپ، نت بوک و تبلت های مختلف هستند، و هر کدام نیز مدل های مختلفی را در بازار دارند از ورود یک رقیب تازه مانند مایکروسافت بترسند؟

به عنوان یکی از افرادی که با محصولات مایکروسافت بیشتر از بقیه سرو کار دارم و دستگاه های مختلفی را نیز تست کرده ام، باید اعتراف کنم که کیفیت ساخت تبلت های ویندوز7، به جز اسلیت سامسونگ واقعا در حد رقابت با آیپد و حتی برخی از تبلت های اندرویدی نیست. سنگین بودن، طول عمر پایین باطری و همچنین عدم طراحی ویندوز7 برای دستگاه های لمسی همه و همه دست به دست هم داد تا تبلت های ویندوز7 موفق نباشند!

اما مایکروسافت با پیشینه طراحی های سخت افزاری خوب که می شه در طراحی میز کار سرفیس - که قبل از عرض تبلت سرفیس به این نام شناخته میشد و با ورود تبلت سرفیس تغییر نام داد - ، اکس باکس، کینکت و حتی انواع و اقسام ماوس و کیبوردهای واقعا زیبا و خوش دست از این شرکت دید، حالا پا به عرصه طراحی و تولید تبلت گذاشته است. نکته مثبت؟ طراحی زیبای تبلت سرفیس مایکروسافت، به خصوص کیبورد و استند خوب آن است.

اما این همه شرکای تجاری مایکروسافت چرا به تولید این تبلت اعتراض دارند؟ شاید بتوان در دو حالت به این سوال جواب داد. یکی اینکه آنها توانایی تولید سخت افزاری مشابه آنچیزی که مایکروسافت تولید کرده است را ندارند و نمی توانند با ان رقابت کنند که در این حالت آنها شکست خورده و جایی برای تبلت های بی کیفیتشان در بازار نمی ماند. در حالت دوم آنها به رقابت با سرفیس پرداخته و به تولید تبلت های بهتری از سرفیس مشغول می شوند. نکته مهم اینجاست که در هر حالتی که تصور کنید این تغییرات که از ورود تبلت مایکروسافت حاصل شده است، به نفع مایکروسافت و تبلت های ویندوز8 خواهد بود. در عین حال تصور این موضوع که برنده اصلی هم کاربران باشند نیز چندان سخت نخواهد بود. کاربرانی که یا تبلت خوب سرفیس را در دست می گیرند، یا از تبلت های ویندوزی با کیفیت بهتر از کیفیت سرفیس استفاده می کنند.

اما در برابر آیپد و لشکر عظیمی از تبلت های اندرویدی چه؟ اول به تبلت های اندرویدی بپردازیم که تعداد بسیار زیاد و در عین حال کیفیت های مختلفی از آنها در بازار است. اگر منصفانه برخورد کنیم جز چند مورد از تبلت های اندرویدی بقیه دارای کیفیت چندان خوبی نبوده و خارج از بحث قرار می گیرند. این تبلت ها هرچند خوب هستند و اندروید در حالی پیشرفت است، اما امکانات محدودی برای تولید محتوا دارند. هنوز برنامه های کاربردی زیادی که باعث شود شما یک لپتاپ یا نتبوک را کنار بگذارید ندارند. در مورد کیفیت خوب و عالیِ آیپد کمی کار سخت می شود. اینکه مردم به کیفیت خوب این دستگاه عادت کرده اند و بازار تبلت ها تحت سیطره اپل است!

شاید برگ برنده تبلت سرفیس، حضور دوگانه آن است. تبلت RT با مشخصات پایینتر سخت افزاری و نرم افزاری ولی قیمت پایینتر(شاید در حدود 300 دلار) و تبلت مبتنی بر پردازنده های اینتل که شاید بهتر است آنها را touch pcهای قدرتمند بنامیم. تبلت های دوم با قدرت سخت افزاری که دارند با وجود نسخه کامل نرم افزارهای دسکتاپ و همچنین آفیس جدید حتما کاربران تجاری خود را بیشتر راضی می کنند تا سایر تبلت ها و سیستم عامل ها. نکته ای که باید توجه کرد، یکپارچکی و هماهنگی بین سرویس ها، برنامه ها و حتی پی سی ها و نوت بوک های مایکروسافت با این تبلت و ویندوز8 است. شما به راحتی محتوی تولید می کنید و آنرا به سایر همکاران یا دوستانتان می دهید.

اما به هر حال این هم همه حدس و گمان هایی است که میشه در مورد آینده تبلت سرفیس مایکروسافت زد و باید دید در واقعیت و عمل، کاربران چگونه از آن استقبال می کنند.

در همین رابطه سایت the verge بخشی را برای جمع آوری نظرات و خبرای شرکای تجاری مایکروسافت در رابطه با تبلت سرفیس آماده کرده است که بروزرسانی می شود. برای دین این خبرها و نظرها می توانید از این لینک استفاده کنید.