سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اقدام چندش آور خواننده زن سرشناس که باعث شوکه شدن امریکا شد!!

"کشا" خواننده 26 ساله آمریکایی بعد از آنکه در یک شو تلویزیونی مقابل دوربین....


"کشا" خواننده 26 ساله آمریکایی بعد از آنکه در یک شو تلویزیونی ادرار خود را در مقابل دوربین نوشید، مورد سرزنش و ندامت بسیاری قرار گرفت.
در سری جدید برنامه تلویزیونی ام تی وی خود، با نام ( زندگی زیبای دیوانه وار من ) زمانیکه که وی اقدام به نوشیدن ادرار خود کرد، با ناراحتی خانواده های آمریکایی مواجه شد که از اجبار برای پرداختن پول برای بسته ای از شبکه های تلویزیونی که مورد تایید انها نیست شکایت می کردند.
شکایت خانواده ها از آنجا شروع که آنها باید برای دیدن برنامه های مورد علاقه شان تعدادی از شبکه ها را بصورت یکجا بخرند و در میان آنها حق انتخاب ندارند، بر همین اساس برنامه هایی به خانه ها راه می یابد که ممکن است بر رفتار فرزندانشان تاثیر منفی بگذارد.


از جمله برنامه های مورد اعتراض خانواده ها ، که از طریق یکی از شبکه های تلویزیون کابلی در آمریکا پخش شد، برنامه ای بود که این خواننده 26 ساله دست به این کار نفرت انگیز زد. یکی از مسئولان دولتی از مقامات مرتبط با این تلویزیون خواسته اند به بینندگان آمریکایی اجازه دهند کانال مورد علاقه خود را انتخاب کنند و فقط برای آن پول بپردازند تا مجبور نباشند فرزندانشان را در برابر هر برنامه ای بنشانند. این اولین بار نیست که خواننده معروف در مقابل دوربین حرکات مخالف عرف انجام می دهد.


ناگفتههای گزارش حمله به سخنرانی لاریجانی; ....

بازخوانی نقش «حلقه پرتو» در حمله به سخنرانی رییس مجلس



یک سالگی پرونده ای بلاتکلیف
حمله به سخنرانی علی لاریجانی در آن روزها از سوی تمامی روحانیون قم محکوم شده بود به‌جز آیت‌الله مصباح‌یزدی. البته ایشان چندی بعد تاکید کرد که «والله از حادثه 22بهمن قم اطلاع نداشتم، من که نمی‌توانم همه دانشجویانم را کنترل کنم

برخی اسامی خوانده شد و برخی نام‏ها سر به مهر ماند. برخی روایت‏ها در صحن علنی خوانده شد و روی برخی اسناد و نام‏های دیگر مهر «محرمانه» خورد. برخی با بیش ‏فعالی رسانه‏ ای کار دست خودشان دادند و بی‌آنکه نام‌شان در صحن بیاید، خودشان نامشان را در جریده تحت امرشان منتشر کردند و شد آنچه باید پیش از اینها می‌شد. سرفصل تازه‏ ای از برخورد با لباس شخصی‏ها آغاز شد. بهارستان این‌بار پیشقدم بود و بنا را بر این گذاشته بود تا پشت‌صحنه قایله قم را علنی کند.

حمله به سخنرانی علی لاریجانی در آن روزها از سوی تمامی روحانیون قم محکوم شده بود به‌جز آیت‌الله مصباح‌یزدی. البته ایشان چندی بعد تاکید کرد که «والله از حادثه 22بهمن قم اطلاع نداشتم، من که نمی‌توانم همه دانشجویانم را کنترل کنم.»

ماجرای پرتاب کفش و مهر به «علی لاریجانی» نخستین حمله سازماندهی شده لباس شخصی‏ها نبود. از 15خرداد85 و حمله به سخنرانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که بگذریم، رخداد بعدی گریبانگیر حضرات آیات امینی و جوادی آملی شد و خودسرها با شعار مرگ بر ضدولایت فقیه در نمازجمعه از آنها استقبال کردند.

از سویی غایله تجمع در مقابل بیت حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی و صافی گلپایگانی و دادن شعار علیه ایشان با مضامین مرگ بر ضدولایت فقیه و مرجع بی‌بصیرت، سناریوی «خودسرها» را تکمیل کرده بود.

یکی از شخصیت‏هایی که نام ‌و نشانش به‌خاطر دست‌داشتن در حمله به سخنرانی «علی لاریجانی» راهی قوه‌قضاییه شده، روانبخش بود. دیگری «حمید رسایی» بود که نامش را یک‌روز پیش از قرائت در صحن در هفته‌نامه 9دی منتشر کرد و دیگری، مجموعه سخنرانی‏های مسجد «اهل‌بیت» که ردپای چند نماینده مجلس نهم و برخی در «موسسه پرتو» در آن به چشم می‌خورد.

روانبخش، حلقه پرتو و گزارش قم
«قاسم روانبخش» روحانی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی است. او دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن و عضو هیات‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است. روانبخش از شاگردان مصباح‌یزدی و حامیان سرسخت دولت احمدی‌نژاد است.

رفتارهای او پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم باعث مخالفت‌های شدید علمای برجسته قم و حتی برخی از حامیان دولت شد. او در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری سخنگوی ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه بود که فهرستی متشکل از شاگردان و پیروان و افراد همسو با مصباح‌یزدی را تبلیغ می‌کرد. شعار علیه آیت‌الله جوادی‌آملی در نماز جمعه و حمل پلاکاردهایی با مضمون «ما بهشت بدون احمدی‌نژاد نمی‌رویم» از دیگر اقدامات جنجالی روانبخش است.

اما در گزارش نهایی کمیته حقیقت‏ یاب مجلس درباره نقش «حلقه پرتو» در ماجرای حمله به سخنرانی علی لاریجانی چنین روایت شده: «روز قبل از راهپیمایی 22بهمن 1391 یکی از افراد حلقه پرتو، فرد دیگر معلومی را احضار می‌کند و از ایشان می‌خواهد نیروهای خود را برای نقش‌آفرینی در شبستان حرم مطهر حضرت‌معصومه(س) فراخواند و همچنین خطاط و امکانات لازم را برای شب 21بهمن91 در محل دفتر هفته‌نامه مذکور آماده کند. مستندات آن در پرونده قضایی این شخص موجود است.»

شما به‌عنوان فرمانده میدان، مسوولیت دارید
همچنین در این گزارش آمده: «متون و شعارهای مدنظر توسط افرادی از حلقه پرتو ارایه شده و توسط خطاط مورد نظر به صورت دست‌نوشته آماده و تحویل او می‌شود که برابر اعتراض نامبرده، به ایشان ماموریت داده می‌شود که شما به‌عنوان فرمانده میدان مسوولیت دارید نیروهای خود را جمع‌آوری کرده و با در دست گرفتن دست‌نوشته‌ها در محل سخنرانی دکتر لاریجانی اعتراض خود را به ایشان نشان دهید.»

گزارش مستند قم حالا یک‌سالی است در قوه‌قضاییه است، همچنین در بند 10 خود به «حضور یکی از طلاب فعال حلقه پرتو در صف اول اعتراض‌ها به‌عنوان عامل تحریک» اشاره دارد و اسناد و فیلم آن هم موجود است.در بند 11 این گزارش نیز تاکید شده: « وجود هماهنگی فی‌مابین بخش خواهران و برادران که شاهدان عینی اظهار می‌دارند شخصی که در مجاورت آنان قرار داشته توسط تلفن‌همراه از قسمت انتهای سالن با بخش خواهران تماس گرفته و می‌گفت: «ما شروع کردیم شما چرا شروع نمی‌کنید؟!»

 البته هفته‌نامه پرتو به‌دنبال قرائت گزارش در صحن جوابیه‌ای بلندبالا نوشت که: «‌ای کاش کمیته حقیقت‌یاب مجلس پیش از متهم‌کردن افرادی در حلقه پرتو از اعضای این حلقه نیز در خصوص حادثه 22بهمن قم سوال می‌کرد.»

منصور حقیقت‌پور هم که چندماهی درگیر تدوین مستندات گزارش غایله قم شده بود از این سخن روانبخش رنجید و به صراحت خطاب به او گفت: «این آقایان از جمله آقای روانبخش بهتر است دیگر در این خصوص این‌گونه اظهارات را مطرح نکنند و به جای این دست از اظهارات، آقای روانبخش بگوید که شب22 بهمن در دفتر پرتو چه افرادی را احضار کرد و به آنها چه گفت و چه نوشتند و چه مسوولیتی به آنها داد. آقای روانبخش به جای فرافکنی باید به روشنی بگوید چه دستوراتی به آقای «ع» داد.»او همچنین درخواست مکرر از موسسه پرتو و بی‌جواب ماندن درخواست‌های تلفنی و کتبی‌شان از این موسسه را متذکر شد.

روانبخش آگاهانه به فتنه 22 بهمن هیزم ریخت
نقد همه‌جانبه حقیقت‌پور نسبت به مواضع روانبخش ادامه داشت: «روانبخش و مجموعه‌اش در سخنرانی‌هایی که در مسجد اهل‌بیت پیش از 22 بهمن انجام دادند آگاهانه به آتش فتنه 22 بهمن قم هیزم ریختند و باید در این خصوص پاسخگو باشند. اگر بار دیگر خود آقای روانبخش یا اطرافیانشان از این دست اظهارات فرافکنانه مطرح کنند،

فیلم شب 22بهمن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم تا مشخص شود که در شب 22بهمن در دفتر حلقه پرتو از چه کسانی با چه تخصص‌هایی دعوت شده و چه وظایفی را برای آنها برای سخنرانی رییس مجلس تعریف کرده‌اند.»

«منصور حقیقت‌پور» به صراحت به نقش حلقه پرتو در حمله به سخنرانی علی لاریجانی اشاره کرد: «متاسفانه دستگاه قضا هنوز پرونده حلقه پرتو را نهایی نکرده، این در حالی است که بر اساس گزارش کمیته حقیقت‌یاب رفتارهای هنجارشکنانه و ضدارزشی عده قلیلی از افراطیون که بعدها به دلیل ارتباط این فتنه‌گران با نشریه پرتو به «حلقه پرتو» مشهور شدند، در حمله به سخنرانی رییس مجلس برای ما محرز شده.»

عوض حیدرپور، دیگر عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس در حادثه قم نیز نسبت به عدم رسیدگی به پرونده مسببان حمله به سخنرانی لاریجانی گله دارد: «گزارش ما در کمترین زمان ممکن جمع آوری و نتایج به هیات رییسه و قوه قضاییه ارسال شد. اما هنوز نه تکلیف «حلقه پرتو» مشخص شده و نه دیگر متهمان این پرونده.»

ردپای حمید رسایی در گزارش قم
نام «حمید رسایی» قرار بود در گزارش مجلس محرمانه باشد و در صحن علنی قرائت نشود. گزارش چهارصفحه‌ای با مهر محرمانه در کازیه نمایندگان رفته بود و بالطبع به دست رسایی هم رسیده بود. او نگران از اینکه اسم او و دیگر نماینده‌ای که نامش در گزارش آمده در صحن علنی قرائت شود، یک‌روز پیش از آنکه هیات‌رییسه مجلس در صحن علنی گزارش را از رو بخواند، «خودزنی» کرد. حمید رسایی، متن آن گزارش چهارصفحه‌ای را به‌طور کامل در هفته‌نامه «9دی» منتشر کرد و اتفاقا حسب آن گزارش اسم او و جواد کریمی قدوسی نیز در هفته‌نامه تحت امر او منتشر شد.

اما فردا روز، هیات رییسه از خواندن اسامی نمایندگانی که در سازماندهی حمله به سخنرانی علی لاریجانی دست داشتند، سر باز زد و از ذکر اسامی چشم‌پوشی کرد.
حالا حمید رسایی مانده بود و فرار به جلویی که این بار کار دستش داده بود. اسمش را در هفته‌نامه خودش منتشر کرده بود؛ اسمی که قرار بود تحت مهر محرمانه گزارش مجلس از نظر افکارعمومی در امان باشد.

تاثیر سخنرانی‏های «مسجد اهل‌بیت»
انتخاب محل سخنرانی علی لاریجانی در شبستان جای سوال و تردید داشت، در حالی که همه ساله این سخنرانی در فضای باز صورت می‌گرفت، این‌بار با انتخاب فضای بسته امکان پرتاب اشیا و بزرگ‌نمایی شعار مخالفان امکان‌پذیر شد. یکی دیگر از مسایل تاثیرگذار در تحریک افراد برای حمله به سخنرانی علی لاریجانی، تولید ادبیات هیجان و خشونت توسط سخنرانان «مسجد اهل‌بیت» در دهه فجر شناسایی شده که تماما فضا را برای اقدام علیه دکتر لاریجانی فراهم کرده بود، متن صوت و تصویر و کدگذاری سخنرانی‌های مذکور در اختیار تیم تدوین‌کننده گزارش قرار دارد.

همچنین در چکیده گزارش قم، نام اغلب سازمان‏ها و نهادها آمده؛ از نیروی انتظامی گرفته تا سپاه و اطلاعات قم. در یکی از محورهای گزارش به عدم‌شناسایی اغتشاشگران از سوی اداره کل اطلاعات قم و در بخش دیگر به عدم توانایی در پیش‌بینی آشوب توسط نیروی انتظامی قم اشاره شده است.
 
جالب آنکه در این گزارش اشاره شده بود که «کشف طرحی برای ایجاد التهاب در مراسم توسط اداره کل اطلاعات استان و اعلام آن به استانداری قم مورخ 21بهمن سال گذشته مکتوب و سند آن موجود است.» همچنین اطلاعات نیروی انتظامی استان قم گزارشی درباره ملتهب بودن محیط شهرستان به استانداری ارسال کرده که همه اینها از سوی مسوولان نادیده گرفته می‌شود.

-------------------------

ناگفته‌های مهدی دواتگری از گزارش حمله به سخنرانی لاریجانی
روانبخش در قم بازجویی شد
 یک‌سال گذشته و اطلاعات آنقدر کم است که نمی‌شود به‌راحتی سالگرد حمله به سخنرانی علی لاریجانی از سوی نیروهای خودسر را با اطلاعات تازه در اختیار افکار عمومی قرار دارد.

خبر این است که پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مانده، این مطلب را دست‌کم چهارماه پیش هم مهدی دواتگری به «شرق» گفت و حالا ماجرا تکرار همان روایت پیشین است، جز اینکه «قاسم روانبخش»، دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو و از روحانیون نزدیک به آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم بازجویی شده، آن هم به دلیل احتمال همدستی و سازماندهی حمله به سخنرانی علی لاریجانی.
 
مستندات گزارش به جز او به اسم حمید رسایی، نماینده مجلس و مدیرمسوول مجله 9دی و جواد کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس نهم اشاره دارد.

گزارش غایله قم در بندهایی حلقه پرتو را در حمله به سخنرانی علی لاریجانی سهیم دانسته و حالا یکی از افراد این حلقه مرتبط با همین موضوع در قم بازجویی شده است. گزارش جامع حمله به سخنرانی لاریجانی مردادماه سال‌جاری در صحن علنی مطرح و با 153رای برای پیگیری به قوه‌قضاییه ارجاع شد.

 رسیدگی خاصی به پرونده حمله به سخنرانی «علی لاریجانی» شده، چند ماه پیش گفتید که پرونده در دادسرای ویژه روحانیت است؟
الان هم خبر همان است؛ فقط پرونده از قم به تهران منتقل شده.

 دلیل انتقال چه بوده؟
حادثه در قم اتفاق افتاده و خیلی از افراد دست‌اندرکار در حمله به سخنرانی رییس مجلس سال‌هاست که در قم زندگی می‌کنند.

 یعنی احتمال تغییر روند پرونده وجود دارد؟
حالا اجازه بدهید نتیجه دادگاه مسایل را مطرح می‌کند.

 ارزیابی‏تان از پرونده قم چیست، به عنوان عضو کمیته حقیقت‏یاب آیا نقدی هم به کار خود دارید؟
قضیه قم، قضیه تلخی بود؛ عده‏ای تصمیم گرفتند بیایند و در قم و تهران مسایلی را به وجود بیاورند.

 یعنی قرار بوده در تهران هم مسایلی دنبال شود؟
بله، قرار بوده در تهران هم برنامه‏ای داشته باشند.

 برنامه حمله؟
خوشبختانه چنین برنامه‌ای محقق نشده.

 نفس حرکت لباس شخصی یا گروه‌های موسوم به فشار را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ببینید در قبل از انقلاب ما ارکان رژیم طاغوت را قبول نداشتیم و به همین خاطر خروش علیه برخی مسوولان و افراد طبیعی بود اما حالا ما هم نظام جمهوری اسلامی و هم قوانین مصوب مجلس و شورای نگهبان را داریم و حفظ امنیت ملی برای ما در اولویت است

 اسامی دو نماینده در گزارش آمده، به پرونده نمایندگان کنونی در چه بستر حقوقی رسیدگی می‌شود؟
پرونده نمایندگان به دادسرای کارکنان دولت خواهد رفت.

 اما چندماه پیش هم به دادسرای ویژه روحانیت اشاره کرده بودید، پرونده آقای رسایی به دادسرای ویژه روحانیت ارجاع شده؟
این را نمی‌دانم، اما مشخصا قاسم روانبخش در قم بازجویی شده است.

 مرتبط با همین پرونده؟
بله، مستندات گزارش ما از نقش ایشان در حمله به سخنرانی خبر می‌دهد.

 اما قرار بود نقدتان به گزارش و تدوین آن را هم بگویید؟
نه اینکه تعریف از خود باشد اما گزارش غایله قم گزارش جامعی است و می‌توان گفت گزارش غایله قم مهم‌ترین اتفاق مجلس نهم بوده. گروهی متاسفانه به مقام‌ها و مراجع توهین کردند و خودشان را مقدم بر همه‌چیز دانستند، گزارش قم نقاب از چهره لباس شخصی‌ها برداشت. آنها اگر اعتقاد به نظام دارند و ولایت‏مدار هستند باید نسبت به حفظ قانون دغدغه داشته باشند، نه قانون‌شکنی.

 ردپای برخی چهره‌های روحانی چه در تصاویرمانده از آن روز و چه در مستندات شما به چشم می‏خورد. تحلیل شما چیست؟
خب از روحانیون انتظار نمی‌رود چراکه لباس روحانیت، لباس مقدسی است و سال‌ها اعتبار و آبرو پشت این پوشش است. شاید به همین خاطر بوده که دل روحانیت و مراجع قم اینقدر رنجیده است.

 آیا گزارش در کاهش فعالیت لباس شخصی‏ها تاثیری هم داشته؟
این گزارش در آرامش کشور تاثیر داشت و آقایانی که محوریت اقدامات ضدامنیتی بودند خودشان را جمع‌و‌جور کردند.

 اما همین چندی پیش باز برخی از همین نیروها در بازگشت تیم مذاکره‌کننده هسته‏ ای، به سمت ماشین مسوولان لنگه کفش پرتاب کردند؟
ممکن است چنین باشد اما روند روبه کاهش است، این نیروها دیگر در هیچ جا طرفدار ندارند و برخی‌شان به‌دنبال گزارش ما پرونده‌دار شده‌اند. خودشان می‌فهمند که نمی‌شود به این راحتی قانون‌شکنی کرد. این گزارش هشداری بود به خودسرها. بدون شک این گزارش زنگ خطر برخورد با نیروهای خودسر را به صدا در آورده.

  و سخن آخر؟
اگر نیروهای خودسر به‌خوبی مهار نشوند؛ جریان«طالبانیسم» کشور ظهور می‌کند؛ طالبانیسمی در پوشش نیروهای «حجتیه سابق».
منبع - روزنامه شرق

ماجرای سوء قصد به احمدی نژاد....

خودروی محمود احمدی نژاد که ظاهرا با سوء قصد مواجه شده است، دچار شکستگی شیشه سمت راننده شده بود که محافظ وی در این خصوص توضیح داد.

 حضور فعالان سیاسی در مراسم ختم آیت الله موحد ابطحی با حاشیه هایی همراه بود. از طفره رفتن محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم درباره برنامه برای فعالیت های سیاسی آتی و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا انتقاد برخی مطلعین سیاست خارجی از توافق ژنو و درخواست عدم انتشار صحبت هایشان از خبرنگاران!

خودروی محمود احمدی نژاد که ظاهرا با سوء قصد مواجه شده است، دچار شکستگی شیشه سمت راننده شده بود که پس از جویا شدن این مطلب توسط خبرنگار ما از یکی از محافظان احمدی نژاد وی موضوع تیراندازی به خودرو را رد کرد و افزود شکستگی ها در اثر ضربه ساده بوجود آمده است.

همچنین محمود احمدی نژاد درباره اینکه سکوت خود را چه زمانی می‌شکنید؟ گفت: سکوت کجاست؟ نشانم دهید، بشکنم.

وی همچنین در باره اینکه گفته می‌شود برخی از اعضای کابینه شما قصد دارند در انتخابات مجلس آینده کاندیدا شوند، نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: من سخنگوی خودم هستم، سخنگوی کس دیگری نیستم.
 



لازم به ذکر است پیش از این برخی از جریانات سیاسی اعلام نموده بودند که محمود احمدی نژاد برای ورود به مجلس درحال برنامه ریزی است؛ این درحالی است که طبق آخرین صحبت های منتشر شده از احمدی نژاد و نزدیکان وی، جلسات و فعالیت های ایشان معطوف به امور دانشگاه ایرانیان است.

انتشار مطالب خبری به معنای تائید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از اخبار منتشر شده در فضای مجازی باز نشر شده است.


منبع:farhangnews.ir

خطیب نماز جمعه تهران: مذاکره را قبول داریم/دهان جسارت کنندگان را

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر این‌که «هر کشوری گزینه‌ نظامی داشته باشد مشت‌های ما آماده خرد کردن دندان آنهاست» گفت: ما مذاکره را قبول داریم و با هیچ کشوری سر جنگ نداریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: 22 بهمن سالروز تحقق وعده خدا، پیروزی نور بر ظلمت،‌ پیروزی ایمان بر کفر، پیروزی معنویت بر بی‌دینی و پیروزی خون بر شمشیر بود که حضور دشمن‌شکن مردم در طول این 35 سال نشان داده است که مردم حرکت انقلابی‌شان را حفظ کرده و هر سال آن را جشن می‌گیرند و بر روی آن پافشاری می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین بیان کرد: مردم ایران به دنیا اعلام می‌کنند که ما همان انقلابی‌های سال 57 هستیم با وسعت و کیفیت بیشتری که این خود جزو معجزات است. چرا که در سایر انقلاب‌ها در شرق و غرب در ابتدا شعارهایی مطرح می‌شود اما به تدریج این شعارها به کلی از صحنه خارج شده و برجستگی‌های انقلاب‌هایشان کمرنگ می‌شود. سابقه ندارد یک انقلاب، ‌جهش یا خیزشی در دنیا اتفاق بیفتد و بیش از یک سال طراوت خود را حفظ کند.

صدیقی ادامه داد: با وجود این، انقلاب اسلامی برای ما 35 سال گرمابخش بوده و مردم انقلابی هر سال بهتر از سال قبل از انقلاب خود پاسداری کردند و بر دهان صهیونیسم‌ها و استکبار زدند و پیروزی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی در ادامه به اصول انقلاب و رمز پیروزی مردم در سال 57 اشاره کرد و گفت: اولین رمز پیروزی و اصل انقلاب اسلامیت آن است که هم مبدأ انقلاب ما اسلامیت بوده و هم مسیر را مشخص کرده که مردم همچنان بر آن پافشاری می‌کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اصل دیگر انقلاب را ولی فقیه دانست و اظهار کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) اسلام تعطیل نشده و باید این زندگی با مدیریتی که دین را شناخته و باور کرده هدایت شود.

صدیقی خاطرنشان کرد: حضور هر ساله مردم در راهپیمایی تجدید بیعت با ولایت فقیه است که به خوبی به همه اثبات می‌شود.

وی سومین اصل انقلاب را مقابله با استکبار برشمرد و گفت: آنچه انقلاب یمن، مصر و الجزایر را به باد داد و نتیجه‌ای از آن انقلاب‌ها دیده نشد به این دلیل بود که برای مقابله با استکبار هوشیاری لازم را نداشتند و از آیات قرآن غافل بودند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر محتوای دینی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: تا زمانی که این انقلاب محتوای دینی دارد و ولایت فقیه دارد دشمنان جنگ نظامی دارند، جنگ نرم دارند، ستون پنجم دارند و تحریم و تحقیر دارند. و همانطور که می‌بینیم در این 35 سال از هیچیک از آنها دریغ نکرده‌اند.

صدیقی با بیان این‌که «از دیگر خطوط انقلاب اسلامی، استقلال ما است» بیان کرد: همانطور که نظام کمونیستی از دورن پوسیده بود نظام لیبرالی نیز از درون پوسیده است. قبل از اینکه شعار نه شرقی نه غربی توسط امام مطرح شود همه دنیا شعار افول دین داده بودند اما امام(ره) حیات اسلام را اعلام کرد و به آن جان بخشید.

وی افزود: ائمه ما مردم نداشتند، ‌دین بود و نور مطلق خدا در وجود‌شان بود، اما آنها مردم نداشتند. اما در انقلاب اسلامی ایران این مردم بودند که در کنار امام انقلاب کردند و همچنین همین مردم بودند که یکسری فریب‌خورده را در روز 9 دی بیدار و هوشیار کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «بعضی فکر می‌کنند اسلام با پیشرفت همخوانی ندارد» تصریح کرد: نظام ما خود مثال خوبی است که نشان می‌دهد می‌توان نه شرقی و نه غربی بود و پیشرفت داشت که پیشرفت‌های ما در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی و عرصه‌های مختلف علمی نشان داده می‌شود که مقاومت رمز پیشرفت ما است.

صدیقی خاطرنشان کرد: ما مذاکره را قبول داریم و با هیچ کشوری سرجنگ نداریم، اما اگر کشوری گزینه نظامی داشته باشد مشت‌های محکم خود را آماده کرده‌ایم و دندان هرکس را که قصد جسارت داشته باشد خرد می‌کنیم و این موضوع که ملت ایران به خاطر تحریم تن به مذاکره داده‌اند، توهم است.

وی همچنین گفت: دنیا و مذاکره‌کننده‌ها باید بدانند که ملت ایران مقاوم است و به خاطر شکم و مشکلات اقتصادی از مواضع خود سر سوزنی کوتاه نخواهد آمد. نجابت بعضی افراد داخلی و فضاسازی بعضی عناصر وابسته به غرب موجب شده آمریکایی‌ها به اشتباه بیفتند او یک وحشی خونخوار بی‌قانون است که با اموال غصبی ملت‌ها حکومت پوشالی خود را اداره می‌کند، اما مردم ما جواب همه حرف‌های آمریکا‌یی‌ها را در روز 22 بهمن دادند.

امام جمعه موقت تهران همچنین سالگرد طرد سلمان رشدی توسط امام (ره) را گرامیداشت و گفت: این موضوع جزو صفحات رنگین دوران امام(ره) بوده است.

صدیقی همچنین همگی را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: تقوا باعث عروج روح انسان به مقام عندرب می‌شود. تقوا کلید بهشت است و بهشت پیش خدا است.

وی با بیان این‌که «نماز مهمانی خدا است» اظهار کرد: مهمان ضعیف است و با میزبان کریم و قدرتمند مطلق وارد مذاکره می‌شود،‌ نماز سخن گفتن با خداست چون ما در مقابل خدا هیچ هستیم ادب سخن گفتن را بلد نیستیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «نماز تکلیف نیست بلکه تشریف و تشرف است» تصریح کرد: خداوند در نماز عبد خود را به حضور پذیرفته است و نماز جز با فاتحةالکتاب مقبول نیست چرا که خداوند خود این سوره را برای صحبت قرار داده است.

صدیقی با تاکید بر این‌که «سوره فاتحه اساس و شالوده سوره‌های دیگر است» گفت: در روایات آمده کسی که سوره فاتحةالکتاب را بخواند گویا کل قرآن را قرائت کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از آیات قرآن مربوط به آشنایی با ذات احدیت و خداوند است. بخش دیگر نیز مربوط به انجام و اعمال است، بخشی نیز مربوط به برزخ، قیامت و پاداش انسان است که در سوره‌های مختلف بازگو شده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما در هر نماز چهار گروه را به دوستی فرا می‌خوانیم که شامل شهدا،‌ صالحین، انبیا و صدیقین می‌شوند و می‌خواهیم که در مسیر آنها حرکت کنیم.

صدیقی در پایان با بیان این‌که «دین در تولی و تبری خلاصه می‌شود» گفت: ان‌شاءالله تحولی در نمازمان دیده شود و بدانیم که چه می‌گوییم.


درخواست کمپین جهانی حامیان سربازان ربوده شده ایرانی ....

کمپین حامیان سربازان ربوده شده ایرانی به زبان‌های مختلف در صفحات شبکه‌ اجتماعی فیسبوک خطاب به چهار مقام برجسته در دنیا «تضمین سلامت و آزادی این سربازان و بازگشت آن‌ها» را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، در صفحات ایجاد شده توسط اعضای این کمپین می‌خوانیم:

« جناب آقای بان کی مون، دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

جناب آقای حسن روحانی، رییس جمهور ایران

جناب آقای ممنون حسین، رییس جمهور پاکستان

جناب آقای پیتر مارور، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ

پنج سرباز ایرانی به وسیله گروه مسلح «جیش العدل» در مرزهای جنوب شرقی ایران ربوده شده‌اند. چند روزی است که خانواده آن‌ها و تمام ملت ایران نگران سلامتی و جان‌شان هستند.

این اولین اقدام گروه تروریستی جیش‌العدل نیست و در گذشته نیز اقدامات مشابهی را در منطقه انجام داده است. این پنج نفر که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی خود بوده‌اند قربانی مناقشه‌هایی هستند که خودشان هیچ نقشی در آن ندارند. این اقدامات خلاف تمام موازین بین‌المللی است.

امضاکنندگان از شما تقاضا دارند که تمام تلاش خود را جهت تضمین سلامت و آزادی این سربازان و بازگشت آن‌ها به کار گیرید.»

برای امضای این کمپین میتوانید از اینجا اقدام کنید.


تشکر آیتالله علمالهدی از داوریهای فیلم فجر/ جشنواره امسال عاقبت

امام جمعه مشهد با اشاره به اختتامیه مراسم جشنواره فیلم فجر در تهران، گفت: خدا را شکر که جشنواره فیلم فجر امسال عاقبت به خیر شد و جوایز را به کسانی دادند که فیلم‌های انقلابی ساخته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد علم الهدی ظهر جمعه در جمع زائران و مجاوران نمازگزار بارگاه منور رضوی اظهار کرد: ما با کسی دشمنی نداریم و فقط نگران آسیب رساندن به دین هستیم و هر کجا فکر کنیم که به دین آسیب می رسد انتقاد می کنیم و وقتی می بینیم جایزه را به یک فرد ارزشی می‌دهند، تشکر می کنیم.
 
امام جمعه مشهد گفت: شاید هماهنگونه که گفتم ما با کسی دشمنی نداریم، آخر اگر به گوش یک آدم بزنید یک آخ که باید بگوید اما آنجایی که باید یک خدمتی هم ببینید تشکر هم می کنید.
 
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بنده یک نقد هم به موضوعات برخی از فیلم‌های فجر دارم، گفت: یک نقطه نقدی که وجود دارد این است که در بیشتر فیلم‌هایی که راجع به جنگ ساخته بودند زوم شده بود روی مسئله آب و خاک ایران که این مسئله اشتباه است چرا که شهدایی که به جبهه می‌رفتند، روی پیشانی بند همه‌شان نام یا حسین و ائمه نوشته شده بود، نه نام کوروش و داریوش که ما باید این مسئله را متوجه شویم.
 
وی اظهار کرد: چرا که خدایی نکرده مسئولان ما دچار اشتباه نشوند مسئله مردم ما دین و اسلام است و اگر بگوییم مردم در راهپیمایی و تظاهرات برای معیشت‌شان به میدان می آیند این توهین به مردم است.
 
امام جمعه مشهد تصریح کرد: آنهایی که مسئولیتی در نظام دارند، چه آنهایی که در دولت هستند و چه آنهایی که در مجلس وظیفه دارند مسئله معیشت مردم را تامین کرده و به ازدواج و اشتغال جوانان توجه داشته باشند اما در عین حال باید بدانند در راس مطالبات مردم خواسته های دینی مردم است.
 
آیت الله علم الهدی افزود: مردم بی عفتی را تحمل نمی کنند و این 22 بهمن دشمن ما را به عقب راند و آنها را به احساس ورشکستگی رساند امیدوارم دوستان ما را نیز با عمق مطالبات مردم آشنا کرده باشد.
 
وی با اشاره به راهمپیمایی 22 بهمن گفت: حماسه 22 بهمن که به مراتب گسترده تر از سال های گذشته بود به دنیا نشان داد که مردم ایران هماهنگونه که امام خمینی قبلا فرموده بودند بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله و بهتر از مردم کوفه در عهد امام حسین و امیرالمومنین هستند.
 
امام جمعه مشهد افزود: این در حقیقت شهادتی است نسبت به دلدادگی مردم به نائب امام زمان است.
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی گفت: آنچه در این راهپیمایی قابل تعمق است شعارهایی است که از دل ملت بیرون می آمد و آن چیزی که مردم به خاطر آن راهپیمایی آمده بودند.
 
امام جمعه مشهد افزود: روی حتی یک پلاکارد هم نوشته نشده بود ما نان یا مسکن می‌خواهیم، همه چی حول محور رهبری و همچنین استکبار ستیزی مردم بود.
 
آیت‌الله علم الهدی گفت: این مردمی که روز 22 بهمن در خیابان ها راه افتاده اند اینها دینشان را می خواهند و مظهر عشق به اهل‌بیت هستند و دین را در رهبری می‌بینند و به خاطر عشق به اهل بیت و رهبری عشق می ورزند و به خاطر نفرت از سمبل مبارزه با دین که همان استکبار باشد شعار ضد استکباری می دهند.
 

بخشش متهم محکوم به اعدام در اصفهان ...

محکوم به قصاص نفس در اصفهان با رضایت اولیای دم از طناب دار رهایی یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر کل زندان های استان اصفهان امروز گفت: این زندانی 20 ساله زرین شهری ، پس از تحمل چهار سال حبس در روز اجرای حکم در زندان دستگرد اصفهان با رضایت اولیای دم از طناب دار نجات یافت.

آقای امیری افزود: وی سال 1388 به اتهام قتل عمد به حبس و قصاص محکوم شده بود.

آخرین وضعیت محیطبان دنایی از زبان معصومه ابتکار ...

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت محیط بان دنایی محکوم به اعدام گفت که برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول و اجرا نشدن حکم اعدام تلاش می شود.

معصومه ابتکار روز شنبه به ایرنا گفت که هرچند دیوان عالی کشور حکم اعدام محیط بان دنایی را تایید کرده اما انشاءالله اجرا نخواهد شد و امیدواریم بتوانیم از خانواده مقتول رضایت بگیریم.

معاون رییس جمهوری افزود: سازمان محیط زیست در تلاش است مشکل تمام محیط بانان را حل کند.

درگیری «غ . خالدی» محیط بان با شکارچیان غیر مجاز در ارتفاعات چهارهزار و 400 متری دنا در سال 89، منجر به کشته شدن یک شکارچی شد.

خالدی سال گذشته در دادگاه بدوی محکوم به اعدام شد و دهم آذر ماه امسال دیوان عالی کشور حکم اعدام وی را تایید کرد.

غلامحسین خالدی، دومین محیط بان دنایی محکوم به اعدام است.

یکی از شکارچیان غیرمجاز نیز در سال 1386 در درگیری با «ا. تقی زاده»، دیگر محیط بان منطقه حفاظت شده دنا کشته شده بود.

حکم اعدام تقی زاده نیز تایید شده اما تاکنون اجرا نشده است.

پیشتر «غلامحسین محسنی اژه ای»، سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری گفته بود که «باید این گونه پرونده ها به صورت موردی رسیدگی شود و اگر این محیط بان طبق ضوابط از سلاح استفاده کرده باشد، حکم قصاص نمی گیرد.»

مخالفت مشروط آیت الله مکارم شیرازی با اعدام در ملاء عام ...

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم در پاسخ به پرسشی در باره اعدام در ملاء عام گفت که اگر اجرای حد در ملاء عام پیامدهای منفی داشته باشد، سزاوار است از آن پرهیز شود.

به گزارش شفقنا، متن پرسش مطرح شده و پاسخ این مرجع تقلید شیعیان را منتشر کرده است:

آیا اجرای حدود در ملاء عام از ضروریات اجرای حدود و جزو لاینفک آن است یا می توان حدود را در ملاء خاص نیز اجرا کرد؟

منظور از ملاء عام در شرع مقدس چیست؟

آیا توصیه یا نهی از شرکت کودکان و افراد غیر بالغ در هنگام اجرای حدود شده است؟ با توجه به آنکه بعضا ممکن است تماشای برخی صحنه ها نظیر اعدام بر روی روح و روان کودک تاثیر مناسبی نداشته باشد، آیا میتوان از شرکت کودکان و افراد غیر بالغ در هنگام اجرای حدود ممانعت به عمل آورد؟

* دربرخی از حدود سفارش شده که در حضور عده ای اجرا شود،اما اگر اجرای حد در ملا عام پیامدهای منفی داشته باشداز آن پرهیز شود. ب- سزاوار است در این گونه موارد از حضور آنها جلوگیری شود.


چهارمین استعفا در شورای شهر تهران: حفظ حرمت امام زاده با متولی ا

سرنوشت شورای شهر اول و احترام به آرای مردم ایجاب می کند بافت شورا با ترکیب اصلی حفظ شود. هر چند که دنیا مالی می توانست مانند رضا زاده کناره گیری نکند و ریاست فدراسیون و عضویت در شورا یا هر دو را شغل دولتی نداند.

 عصر ایران؛ سروش بامداد- شورای شهر تهران در نخستین جلسه خود موضوع استعفای یکی از اعضای دیگر – احمد دنیا مالی – را بررسی می کند.

علت استعفای این عضو شورا انتخاب مجدد و در واقع بازگشت او به فدراسیون قایقرانی است. با دخالت دولت احمدی نژاد در امور فدراسیون ها -که در چارچوب اقدامات تخریبی یا نابخردانه دیگر دولت سابق قابل ارزیابی است- رییس فدراسیون قایقرانی برکنار شد، به جرم این که دوست نزدیک رقیب اصول گرای دولت وقت بود اما او زیر بار نرفت و پیشینه انقلابی او نیز اجازه نمی داد تهدید به تعلیق فدراسیون و عملی ساختن آن را به ابزاری برای تن دادن به تحمیل دولت بدل کنند و حاضر شود برای فریب مجامع جهانی بگوید استعفا کرده است.

اکنون پی گیری ها نتیجه داده و دولت روحانی نیز از دخالت های گذشته کاسته و آقای دنیا مالی به فدراسیون بازگشته است ، منتها بر اساس تفسیر سازمان بازرسی کل کشور از قانون منع دو شغله بودن، هم عضویت در شورای شهر شغل محسوب می شود و هم  ریاست فدراسیون و از یکی باید کنار برود. احمد دنیا مالی نیز فدراسیون قایقرانی را ترجیح داده است.

به این بهانه چند نکته را می توان یادآور شد:

1- چنانچه اعضای شورای شهر با استعفای اخیر موافقت کنند طی کمتر از 6 ماه چهار عضو اصلی جای خود را به عضوی علی البدل سپرده اند. بی آن که عذر های کاملا موجهی چون فوت، بیماری یا ماموریت آموزشی یا سیاسی خارج از کشور یا مانند اینها مطرح باشد.

پیشتر محمد مهدی مفتح، مهدی حجت و مسعود سلطانی فر به خاطر نمایندگی مجلس و معاونت و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استعفا دادند و اکنون نوبت عضو چهارم است و در صورت پذیرش باید احیاناً منتظر استعفای حسین رضا زاده نیز بود چون او نیز طبعا فدراسیون وزنه برداری را ترجیح خواهد داد. با این روند شهروندانی که به اینان و بر اساس اعتماد به فهرست های مورد تایید رای داده اند احساس بی توجهی یا خدای ناخواسته بی احترامی می کنند و این امرشایسته ای نیست.

2- فدراسیون های ورزشی سازمان هایی مردم نهاد هستند و کمک دولت به منزله اختصاص بودجه به آنها نیست. کما این که دولت به خیلی از جاهای دیگر هم یارانه می دهد و کمک می کند. از سوی دیگر گفته می شود کار تعریف شده برای شورای شهر 70 ساعت شرکت در جلسات است که برای آن حق  جلسه می گیرند و این نیز با تعریف رسمی از شغل دولتی متفاوت است.

 ضمن این که شورای شهر ردیف بودجه صریح دولتی ندارد تا مشمول اصلی از قانون اساسی قرار گیرد که موضوع را به بودجه دولتی منوط کرده است.

این نکته را هم باید در نظر گرفت همان گونه که از یک پزشک نمی توان خواست پس از استغال رسمی و دولتی دیگر کار طبابت نکند و شاهدیم که وزیر بهداشت همچنان به عمل جراحی چشم که بسیار پیچیده و مستلزم مطالعه مستمر است ادامه می دهد یا شهردار تهران خلبانی را کاملا کنار نگذاشته از یک مدیر فدراسیون هم نمی توان خواست که با خاستگاه اصلی خود وداع کند. مردمی که به امثال رضا زاده و دنیا مالی رای دادند قطعا می دانستند آنان دل مشغولی های ورزشی هم دارند.

3- احتمالاً برخی به لحاظ سیاسی خرسند شده اند زیرا با خروج دنیا مالی از شورای شهر یک عضو اصلاح طلب جای او را می گیرد. زیرا  هر چند او در لیست اصلاح طلبان نیز قرار داشت اما آشکارا از ابقای محمد باقر قالیباف حمایت کرد و در طیف شهردار تعریف می شود.

بر این اساس باید یادآوری کرد اتفاقا حضور شخصیت های لولاوار که طیف ها را به هم پیوند می زنند و اعتدال را جاری می کنند در مواقع ضروری راه گشاست. ضمن این که برای استیضاح شهردار تهران و عزل و تغییر او علاوه بر دلایل قانع کننده به دو سوم ارای اعضا نیاز است و اصلاح طلبان همچنان این دو سوم را  - به فرض چنان انگیزه ای که فعلا هم وجود ندارد - در اختیار ندارند ( و صلاح شهر هم این نیست). اگر پیش از انتخاب شهردار به فدراسیون بازگشته و استعفا کرده بود یقینا تاثیر می گذاشت اما اکنون شورای شهر نه بنای استیضاح دارد و نه آن دو سوم را در اختیار.

نکته مهم تر تخصص کاملا مرتبط دنیا مالی با امور شهرسازی و معماری است؛ تخصصی که شاید در شورای شهر کنونی کیمیا باشد.

4- اهتمام سازمان بازرسی کل کشور در منع اشتغال دو شغله ها ستودنی است. اما این نکته هم بدیهی است که الزام 70 ساعت شرکت در جلسات، تمام وقت یک عضو را پر نمی کند و اگر خدای ناکرده قصد سوء استفاده داشته باشد اتفاقا بدون مسوولیتی دیگر و با وقت آزاد میسر تر است. چون زد و بند و کارچاق کنی وقت ازاد می خواهد نه اشتغال در این یا آن فدراسیون!

از سوی دیگر رییس فدراسیونی که با جاهای مختلف در ارتباط باشد بهتر می تواند امکانات بگیرد. در دولت هاشمی رفسنجانی برای این که فدراسیون ها را از رخوت خارج و برای آنان منابع مالی جذب کنند برخی از وزرا یا معاونان رییس فدراسیون شدند. ترکان به فدراسیون کشتی رفت و میرسلیم به شیرجه وکرباسیان به بدمینتون. اختصاص تمام وقت به ریاست یک فدراسیون آن مجموعه را به لحاظ شکلی ارتقا می دهد ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که در جذب منابع و رابطه با انواع دستگاه های مرتبط هم موفق باشد ضمن این که کسی که باید مستقر باشد دبیر است نه رییس.  رییس فدراسیون هم  قطعا بخشی از وقت خود را باز جاهای دیگر صرف خواهد کرد.

5- پیش بینی مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای احمد دنیا مالی محتمل ترین گمانه است. هم به دلیل متوقف کردن این روند، هم باور نداشتن به تفسیر دو شغله بودن، هم نیاز به تخصص کاملا مرتبط و هم رابطه حسنه با هر دو جناح شورا. در این صورت نیاز به تفسیر صریح قانونی جدید است. شاید یک راه حل این باشد که شخص هیچ گونه دریافتی مالی از یکی از دو نهاد نداشته باشد.

6- احتمالا خوانندگانی خرده خواهند گرفت مگر قحط الرجال است؟ پاسخ این است: بله در برخی از زمینه ها قحط الرجال است. اگر فردی بدون ارتباطات دنیامالی از فدراسیون برکنار شده بود زیر فشارها و تهدیدات جا می زد و او ایستاد. اگر کسی غیر از دختر رییس جمهور وقت رییس بنیاد بیماری های خاص بود چگونه می توانست کمک های دولتی جذب کند و قس علی هذا.

مهم تر از همه اما این است که «حرمت امام زاده را باید متولی آن نگاه دارد». سرنوشت شورای شهر اول و احترام به آرای مردم ایجاب می کند بافت شورا با ترکیب اصلی حفظ شود. هر چند که آقای دنیا مالی می توانست مانند رضا زاده کناره گیری نکند و ریاست فدراسیون و عضویت در شورا یا هر دو را شغل دولتی نداند.

شورای شهر تهران با تصمیم دشواری رو به روست: اگر موافقت کنند از یک سو متهم به تلاش برای غلبه یک طیف سیاسی بر طیفی دیگر در نهادی غیر سیاسی می شوند و این که زمینه عضویت افرادی با رای کمتر را فراهم می آورند. اگر موافقت نکنند با نظر سازمان بازرسی و پی گیری های احتمالی بعدی و این پرسش که «چرا از میان این دو عضویت را ترجیح نداده و حال که اولویت خود او جای دیگر و کار دیگری است همان بهتر که به جایی برود که قلب او آنجاست »چه کنند؟

در هریک از شقوق پیش گفته اما باز حفظ حرمت امام زاده با متولیان آن است. همه حرف این نوشتار نیز همین است...