سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چند نکته درباره کمپین «من عاشق محمدم» ...

 
1)    در پی اهانت مجله فرانسوی به پیامبر اسلام روز پنج شنبه کمپینی چهار زبانه به ابتکار شهاب مرادی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به راه افتاد که پیام اصلی آن ابراز علاقه به پیامبر مهربانی و اعلام انزجار از تروریسم و اهانت به پیامبران الهی بود. چند نکته درباره کمپین «من عاشق محمدم»

2)    استقبال از این کمپین به حدی بود که در زمان کوتاهی بیش از 10 هزار پُست توسط کاربران در نقاط مختلف جهان در هشتگ های اصلی آن منتشر شد. بسیاری از روزنامه ها، خبرگزاری و وب سایت های خبری داخلی و خارجی هم  ضمن بررسی این کمپین و کم نظیر دانستن آن اذعان می کنند که این نخستین بار است که ایرانی ها اینگونه در کمپینی اینستاگرامی شرکت می کنند.

3)    علاوه بر استقبال گسترده مردمی، صفحات چهره های مشهور فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی و ... همچون دکتر علی لاریجانی، دکتر محمدباقر قالیباف، حسین انتظامی، حاج محمدرضا طاهری، بهنوش بختیاری، بهاره رهنما، مژده لواسانی، داریوش فرضیایی، عباس غزالی، آزاده نامداری، مجید یراقبافان، رضا صادقی، سیدمجید بنی فاطمه، سیدمهدی میرداماد، محسن پیرهادی، مرتضی طلایی و ... به این حرکت پیوستند.

4)    هوشمندی حجت الاسلام شهاب مرادی در طراحی این کمپین نشان از شناخت عمیق او از فضای مجازی و قواعد بین المللی آن دارد. تأکید بر نام مبارک پیامبر اسلام، طراحی پوستر اصلی کمپین به زبان انگلیسی، محور قرار دادن ابراز علاقه به رسول خدا (ص)، محکوم کردن تروریسم و در کنار آن ابراز نفرت نسبت به افعال به جای افراد، نشانه هایی ست که این حرکت را به مدلی برای گفتمان بین مذاهب و ادیان و فعالیت های تقریبی تبدیل می کند.

5)  ?   با انتشار این پُست در فضای مجازی و نیز ایمیل آن به دوستان تان، محبت خود به پیامبر رحمت و خاندان پاکش و انزجار خود از تروریسم و توهین به پیامبران الهی را اعلام کنید.


دستور نتانیاهو برای ممنوعیت اطلاع رسانی درباره شکایت ایران ...

سردبیر هاآرتس هم در گزارشی نوشت که اسرائیل و بعد از سال ها وقت کشی در سال های اخیر تلاش کرد از پرداخت غرامت ایران به مبلغ میلیارد ها دلار خودداری کند.

دستور نتانیاهو برای ممنوعیت اطلاع رسانی درباره شکایت ایرانیک روزنامه اسرائیلی فاش کرد نتانیاهو اطلاع رسانی درباره داوری های بین المللی میان ایران و اسرائیل را ممنوع کرده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه اسرائیلی هاآرتس نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سال 2013 دستور داده بود پوشش خبری و اطلاع رسانی خبرها و مطالب مربوط به دادگاه های بین المللی پرونده های ایران و اسرائیل ممنوع شود.

از جمله این پرونده ها می توان به شکایت تهران از تل آویو برای دریافت غرامت از طرف اسرائیلی بر سر پرونده صادرات نفت ایران به اسرائیل در دوره شاه اشاره کرد. نتانیاهو اطلاع رسانی درباره این پرونده را هم ممنوع کرده بود.

ایران تاکنون در پرونده صادرات نفت به اسرائیل توانسته است در دادگاه بین المللی حکم محکومیت تل آویو را به دست بیاورد.

علاوه بر این حقوق ایران در شرکت خط لوله نفت مشترک ایلات اشکلون نیز موضوع دیگر پرونده قضایی مورد بررسی در دادگاه های بین المللی است. ایران در این پرونده به دنبال دریافت حقوق مالکیت خود است.

این خط لوله مشترک اسرائیل و ایران در سال 1969 ایجاد و راه اندازی شد.
نتانیاهو درباره دلیل این اقدام خود گفته بود: ارائه اطلاعات درباره روند داوری بین المللی می تواند به امنیت اسرائیل و روابط خارجی اش آسیب بزند.

نتانیاهو در آن مقطع با این اقدام تلاش کرد مانع از صدور حکم دادگاه اسرائیلی درباره لزوم انتشار جزئیات دادگاه پرونده های شکایت ایران از اسرائیل شود.
با این حال در چند ماه اخیر انفجار خط لوله نفت ایلات - اشکلون دوباره پرونده شکایت های ایران از اسرائیل در دادگاه های بین المللی در مطبوعات چاپ تل آویو و قدس مطرح شده اند. 
 
سردبیر هاآرتس هم در گزارشی نوشت که اسرائیل و بعد از سال ها وقت کشی در سال های اخیر تلاش کرد از پرداخت غرامت چد میلیارد دلاری به ایران خودداری کند.

وی اضافه کرد: بهانه اسرائیلی ها برای خودداری از پرداخت غرامت به ایرانی ها، تحریم های اقتصادی علیه این کشور بود. علاوه بر این اسرائیل تلاش می کند با این اقدام ضربه ای به برنامه هسته ای تهران بزند.


شهادت پسر عماد مغنیه و چند عضو حزب الله لبنان در حمله بالگردهای

شبکه الجزیره گفت یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از این حمله جان سالم به در برد / تعدادی از رسانه های خارجی به نقل از منابع لبنانی گفته اند در این حمله ارتش اسرائیل، چند عضو حزب الله لبنان و 6 ایرانی کشته[شهید] شدند اما این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

 بالگردهای ارتش اسرائیل بخش هایی از خاک سوریه را بمباران کردند.

به گزارش عصرایران، شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان اعلام کرد یک فروند بالگرد اسرائیل به استان قنیطره سوریه حمله موشکی کرد.
در این حمله تعدادی از اعضای حزب الله لبنان به شهادت رسیدند.

شبکه العربیه هم اعلام کرد منابع لبنانی گفته اند در این حمله ارتش اسرائیل، چند عضو حزب الله لبنان و 6 ایرانی کشته[شهید] شدند اما این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

شبکه الجزیره هم اعلام کرد:‌در این حمله ارتش اسرائیل، تعدادی از اعضای ارشد حزب الله لبنان از جمله جهاد فرزند عماد مغنیه از فرماندهان نظامی سابق حزب الله به شهادت رسید.

شبکه الجزیره افزود یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از این حمله جان سالم به در برد.

این در حالی است که برخی رسانه های خارجی به نقل از منابع لبنانی از شهادت 6 ایرانی در این حمله ارتش اسرائیل خبر می دهند.

استان قنیطره سوریه در نزدیکی مرزهای اسرائیل و منطقه جولان است. منطقه جولان بخشی از خاک سوریه است که هم اکنون در اشغال اسرائیل است.

شبکه المنار هدف اصلی این بمباران هوایی را اعلام نکرد.
این بمباران منطقه ای به نام مزارع امل را در استان قنیطره سوریه را هدف قرار داد.

این برای چندمین بار است که نیروی هوایی اسرائیل مناطقی از سوریه را بمباران می کند.

فرزند عماد مغنیه در بین شهدا


روزنامه جروزالم پست اسراییل نیز به نقل از منابع نزدیک به حزب الله لبنان نوشت : جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه نیز در میان کشته شدگان[شهدا] حمله روز یکشنبه اسراییل است. عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان بود که در سال 2008 در دمشق ترور شد.

این روزنامه اسراییلی همچنین نوشت یکی از اعضاء کشته[شهید] شده حزب الله از فرماندهان ارشد این گروه مقاومت لبنانی است.


جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه

 

شهادت پسر عماد مغنیه و چند عضو حزب الله لبنان در حمله بالگردهای اسرائیل به سوریه / خبرهای غیررسمی از شهادت 6 ایرانی



شهادت پسر عماد مغنیه و چند عضو حزب الله لبنان در حمله بالگردهای اسرائیل به سوریه / خبرهای غیررسمی از شهادت 6 ایرانی

سیزدهمین تظاهرات با هشدار جدی پلیس لغو شد ترمز موقت در تظاهرات ز

کمیته برگزاری تظاهرات جنبش پگیدا اعلام کرده است این هفته دوشنبه آلمانی های ساکن درسدن که از این جنبش حمایت می کنند به جای شرکت در راهپیمایی ، پشت پنجره های خانه هایشان پرچم آلمان را نصب کرده و شمع روشن کنند.

جنبش راست گرا و نئونازی " پگیدا" سیزدهمین تظاهرات خود را در شهر درسدن آلمان لغو کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه لغو سیزدهمین تظاهرات سراسری جنبش نئونازی پگیدا در پی هشدار جدی پلیس آلمان به رهبران این گروه درباره احتمال وجود تهدیدات جدی تروریستی در روز دوشنبه صورت گرفته است.

جنبش پگیدا برای سیزدهمین بار از زمان شکل گیری خود قصد داشت در دوشنبه هفته جاری نیز طبق روال معمول دوشنبه های گذشته علیه اسلامی شدن اروپا و آلمان و مهاجران مسلمان تظاهرات ترتیب دهد.

اما بنا به اعلام وب سایت رسمی این گروه در روز یکشنبه پلیس آلمان به رهبران این گروه هشدار جدی داده است که تهدیدات تروریستی احتمالی، امنیت گردهمایی آنها را مختل کرده است.

ترمز موقت در تظاهرات زنجیره ای اسلام هراسان آلمان


آلمان ، بلژیک و فرانسه در روزهای گذشته و پس از حملات اخیر پاریس سطح آماده باش امنیتی خود را به بالاترین درجه رسانده اند.

این افزایش از بیم انجام اقدامات تروریستی احتمالی و افزایش تنش های اجتماعی و حملات علیه مسلمانان و احتمال انجام حملات مشابه علیه یهودی های ساکن اروپا از سوی گروه های تندرو و افراطی صورت گرفته است. از سوی دیگر منابع امنیتی و پلیس بریتانیا نیز اعلام کرده اند از بیم وجود تهدیدات تروریستی ، سطح آماده باش خود را افزایش داده و تجهیزات در اختیار نیروهای پلیس را افزایش داده اند.

هفته گذشته آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به همراه رییس جمهور این کشور در گردهمایی بزرگ مهاجران مسلمان که از سوی مسلمانان ترک تبار آلمان ترتیب داده شده بود شرکت کردند. دولت آلمان به نئونازی ها هشدار داده است دست از تحریک علیه اقلیت مسلمان مهاجر و ایجاد دو دستگی و تعمیق شکاف اجتماعی بین مهاجران و جامعه آلمان بردارند.

گروه پگیدا اما بدون توجه به هشدار های دولت آلمان در هفته های گذشته به طور مرتب راهپیمایی های اعتراضی خود را در روز دوشنبه برگزار کرده است و این نخستین هفته در 3 ماه گذشته است که این گروه برگزاری راهپیمایی خود را بنا به هشدار پلیس لغو کرده است.

رهبران جنبش پگیدا همزمان با اعلام لغو راهپیمایی روز دوشنبه اعلام کردند آنها در تماس نزدیک با مقامات پلیس و امنیتی آلمان خواهند بود تا درباره برگزاری منظم راهپیمایی های اعتراضی از دوشنبه آینده ، برنامه ریزی کنند.

کمیته برگزاری تظاهرات جنبش پگیدا اعلام کرده است این هفته دوشنبه آلمانی های ساکن درسدن که از این جنبش حمایت می کنند به جای شرکت در راهپیمایی ، پشت پنجره های خانه هایشان پرچم آلمان را نصب کرده و شمع روشن کنند.

جنبش پگیدا قرار است روز دوشنبه با برگزاری یک نشست خبری مواضع خود را درباره لغو راهپیمایی این هفته و برنامه های آتی این گروه اعلام کند.

همزمان با راهپیمایی های جنبش پگیدا که در بزرگ ترین حالت تعداد شرکت کنندگان آن به بیش از 17 هزار نفر رسیده است، مخالفان این جنبش نیز در دسته های هزاران نفری علیه این گروه دست راستی تظاهرات کرده و گردهمایی تشکیل می دهند.

دولت آلمان نگران است که ادامه روند کنونی ممکن است شکاف های اجتماعی این کشور را تعمیق کرده و به ناآرامی های گسترده دامن بزند.


20 راه برای صرفه جویی...

هر زمان که در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید، نه تنها پول پس انداز می نمایید، بلکه نیاز به سوخت های فسیلی مثل نفت، بنزین، زغال سنگ و گازهای طبیعی را پایین می آورید. سوختن کمتر سوخت های فسیلی به معنی دفع دی اکسید کربن کمتر است که جزء مهمترین علل گرم شدن کره زمین و سایر آلاینده هاست. با تمرین کردن راهکارهای زیر می توانید مصرف سالیانه خود را کاهش دهید.

طراحی و پیاده سازی: امیره نصاری

برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی تصویر کلیک کنید.


اینفوگرافیک-20 راه برای صرفه جویی


دودکش های مرگ آور...

سالانه حدود 840 نفر از مردم کشورمان جان خود را بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن ازدست می‌دهند که 76% از این تلفات به دلیل نقص دودکش‌ها صورت گرفته است. این درحالی است که پیشگیری از تلفات این دودکش‌های مرگ‌آور تنها با رعایت چند نکته و صرف زمانی اندک در هنگام نصب و یا بازرسی‌های دوره‌ای به‌طور کامل قابل پیشگیری است.
در این اینفوگرافیک، شایع‌ترین مواردی که متأسفانه منجر به حوادث غیر قابل جبران شده را بیان کردیم تا شهروندان عزیز با آشنایی و رعایت آنها زندگی گرم و بی‌خطری داشته باشند.

طراحی و آماده سازی: فاطمه فاتحی و آرش زارع

اینفوگرافیک - دودکش های مرگ آور


گیوه | پاپوش ایرانی...

گیوه نوعی پاپوش سبک، بادوام و مناسب برای راهپیمایی های طولانی، ویژه مردان روستایی و از جمله صنایع دستی مناطقی از ایران است. در استان های فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، یزد و کرمانشاه تولید گیوه رواج دارد. همچنین تولید گیوه در استان مرکزی نیز وجود داشته که به مرور زمان بسیار کم شده است.

طراحی و آماده سازی: ملیکه آقاجانی

برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی تصویر کلیک کنید.


گیوه


عجیب ترین سوال امتحانی شیمی!!

عجیب ترین سوال امتحانی شیمی!!
دانشجویان رشته شیمی دانشگاه "یورک" در آخرین امتحان خود با سوالی بسیار عجیب روبرو شدند که از آن ها درخواست کرده بود نحوه درست کردن مواد مخدر شیشه را یادداشت کنند...

 

دانشجویان رشته شیمی دانشگاه "یورک" در آخرین امتحان خود با سوالی بسیار عجیب روبرو شدند که از آن ها درخواست کرده بود نحوه درست کردن مواد مخدر شیشه را یادداشت کنند.
سوال امتحان اینگونه مطرح شده است که در سریال تلویزیونی "برکینگ بد" نقش اول یک ماده مخدر خاص را تولید می کرد به نام متاآمفتامین، نحوه درست کردن این ماده مخدر را به طور کامل یادداشت کنید.

استاد این امتحان پس از برگزاری آزمون در صفحه اجتماعی خود نوشته بود که: "این سوال امتحانی برای من ارزش بسیاری دارد چرا که بهترین دانش آموزانم حتما می توانند مواد درست کننده آن را یادداشت کنند."
البته وی بعد از چند ساعت دوباره مطلبی را یادداشت کرد که افرادی که در این آزمون بتوانند نمره کامل را بگیرند احتمالا از طرف مدرسه به پلیس ضد مواد مخدر معرفی خواهند شد.