سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

سیزدهمین تظاهرات با هشدار جدی پلیس لغو شد ترمز موقت در تظاهرات ز

کمیته برگزاری تظاهرات جنبش پگیدا اعلام کرده است این هفته دوشنبه آلمانی های ساکن درسدن که از این جنبش حمایت می کنند به جای شرکت در راهپیمایی ، پشت پنجره های خانه هایشان پرچم آلمان را نصب کرده و شمع روشن کنند.

جنبش راست گرا و نئونازی " پگیدا" سیزدهمین تظاهرات خود را در شهر درسدن آلمان لغو کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه لغو سیزدهمین تظاهرات سراسری جنبش نئونازی پگیدا در پی هشدار جدی پلیس آلمان به رهبران این گروه درباره احتمال وجود تهدیدات جدی تروریستی در روز دوشنبه صورت گرفته است.

جنبش پگیدا برای سیزدهمین بار از زمان شکل گیری خود قصد داشت در دوشنبه هفته جاری نیز طبق روال معمول دوشنبه های گذشته علیه اسلامی شدن اروپا و آلمان و مهاجران مسلمان تظاهرات ترتیب دهد.

اما بنا به اعلام وب سایت رسمی این گروه در روز یکشنبه پلیس آلمان به رهبران این گروه هشدار جدی داده است که تهدیدات تروریستی احتمالی، امنیت گردهمایی آنها را مختل کرده است.

ترمز موقت در تظاهرات زنجیره ای اسلام هراسان آلمان


آلمان ، بلژیک و فرانسه در روزهای گذشته و پس از حملات اخیر پاریس سطح آماده باش امنیتی خود را به بالاترین درجه رسانده اند.

این افزایش از بیم انجام اقدامات تروریستی احتمالی و افزایش تنش های اجتماعی و حملات علیه مسلمانان و احتمال انجام حملات مشابه علیه یهودی های ساکن اروپا از سوی گروه های تندرو و افراطی صورت گرفته است. از سوی دیگر منابع امنیتی و پلیس بریتانیا نیز اعلام کرده اند از بیم وجود تهدیدات تروریستی ، سطح آماده باش خود را افزایش داده و تجهیزات در اختیار نیروهای پلیس را افزایش داده اند.

هفته گذشته آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به همراه رییس جمهور این کشور در گردهمایی بزرگ مهاجران مسلمان که از سوی مسلمانان ترک تبار آلمان ترتیب داده شده بود شرکت کردند. دولت آلمان به نئونازی ها هشدار داده است دست از تحریک علیه اقلیت مسلمان مهاجر و ایجاد دو دستگی و تعمیق شکاف اجتماعی بین مهاجران و جامعه آلمان بردارند.

گروه پگیدا اما بدون توجه به هشدار های دولت آلمان در هفته های گذشته به طور مرتب راهپیمایی های اعتراضی خود را در روز دوشنبه برگزار کرده است و این نخستین هفته در 3 ماه گذشته است که این گروه برگزاری راهپیمایی خود را بنا به هشدار پلیس لغو کرده است.

رهبران جنبش پگیدا همزمان با اعلام لغو راهپیمایی روز دوشنبه اعلام کردند آنها در تماس نزدیک با مقامات پلیس و امنیتی آلمان خواهند بود تا درباره برگزاری منظم راهپیمایی های اعتراضی از دوشنبه آینده ، برنامه ریزی کنند.

کمیته برگزاری تظاهرات جنبش پگیدا اعلام کرده است این هفته دوشنبه آلمانی های ساکن درسدن که از این جنبش حمایت می کنند به جای شرکت در راهپیمایی ، پشت پنجره های خانه هایشان پرچم آلمان را نصب کرده و شمع روشن کنند.

جنبش پگیدا قرار است روز دوشنبه با برگزاری یک نشست خبری مواضع خود را درباره لغو راهپیمایی این هفته و برنامه های آتی این گروه اعلام کند.

همزمان با راهپیمایی های جنبش پگیدا که در بزرگ ترین حالت تعداد شرکت کنندگان آن به بیش از 17 هزار نفر رسیده است، مخالفان این جنبش نیز در دسته های هزاران نفری علیه این گروه دست راستی تظاهرات کرده و گردهمایی تشکیل می دهند.

دولت آلمان نگران است که ادامه روند کنونی ممکن است شکاف های اجتماعی این کشور را تعمیق کرده و به ناآرامی های گسترده دامن بزند.