سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چگونه موبایل شما را ردیابی میکنند؟!

چگونه موبایل شما را ردیابی می‌کنند؟!
در هر نقطه از جهان که باشید، با تلفن همراهتان به راحتی ردیابی می‌شوید!

 

در هر نقطه از جهان که باشید، با تلفن همراهتان به راحتی ردیابی می‌شوید!
شرکت های ردیابی و نظارت (Surveillance companies)، سیستم های بازاریابی دولتی در سطح جهان اند که قادر می باشند داده ها را از شبکه های سلولی و موبایلی جهان بیرون بکشند، حتی اگر شما در یک کشور دیگر سفر می کنید. این سیستم ها طوری طراحی شده اند که نه کاربران تلفن همراه و نه اپراتورها، ردیابی انجام شده را تشخیص نمی دهند.

انواع اطلاعاتی، که می تواند جمع آوری شود
نقشه های کامپیوتری می توانند نشان دهند که شما کجا هستید و در کدام جهت و با چه سرعتی در حال سفر هستید. این عمل با رسم برج های سلولی که تلفن شما از آن ها استفاده می‌کند، حتی در زمانی که شما در حال برقراری تماس نیستید، قابل انجام است. سیستم های ردیابی همچنین می توانند در صورتی که یک فرد از مرز های بین المللی عبور کند و یا به یک منطقه تعیین شده - مانند کاخ ریاست جمهوری - یا به شخص دیگری که تحت نظارت است، نزدیک شود، یک زنگ هشدار را به صدا در آورده و اعلام خطر کنند.

چگونه گوشی های سلولی مشتریان خود را ردیابی می کنند
هر بار که گوشی، یک تماس، متن و یا داده اینترنتی را دریافت می کند، باید به نزدیک‌ترین برج سلولی متصل شود. اپراتورهای تلفن همراه پیگیری می کنند که مشتریان شان از کدام برج استفاده می کنند (حتی زمانی که آنها به منظور دستیابی به خدمات، در حالت رومینگ هستند). این اطلاعات در پایگاه داده های اپراتورها ذخیره شده و در شرایط خاص، با سایر اپراتورها به اشتراک گذاشته می شود.

هنگامی که شما بین شبکه ها پرسه می زنید
هنگامی که تلفن به یک برج سلولی متصل می شود، محل کاربر در پایگاه داده های اپراتور به روز رسانی می شود. این اطلاعات پس از آن می تواند با شرکت های دیگر، مانند دیگر اپراتورها به اشتراک گذاشته شود.

چگونه یک نفر می تواند شما را پیدا کند
سیستم های های کامپیوتری پیشرفته، می توانند داده های برج های سلولی را جمع آوری کرده و مشخصص کنند که مشتریان در حال حاضر از کدام برج سلولی استفاده می کنند. با این کار اطلاعات دقیق محل هر فرد فراهم شده و مشخص می شود که استفاده کننده در فلان قسمت از منطقه شهری یا در چند کیلومتری یک منطقه روستایی است.

چگونه یک نفرمی تواند شما را ردیابی و تعقیب کند
سیستم های نظارتی دیگر که گیرنده هایIMSI نامیده می شوند، می توانند برای پیدا کردن محل دقیق یک فرد، سیگنال هایی که همه تلفن های همراه منتشر می کنند را جمع آوری و تحلیل کرده و از روی آن ها به مکان دقیق یک فرد دست یافته و حرکت او را تعقیب کند.

لذت تماشای فیلم در بهشت!

لذت تماشای فیلم در بهشت!
تصاویری از این سینماها را مشاهده کنید.


تماشای فیلم جزو سرگرمی‌های محبوب میلیون‌ها نفر است و بدون شک تماشای فیلم مورد علاقه در یک سالن سینمای مجهز و با کیفیت، لذتی چند برابر خواهد داشت. اما نقش طراحی و فضاسازی سالن‌های سینما و ابتکارات صورت گرفته در آنها، تا چه حد در جذب مخاطب تأثیرگذار است؟

بعضی از سالن‌های سینمایی که به سراغ آنها خواهیم رفت، تاریخی پرفراز و نشیب را پشت سر گذارده‌اند، از بمباران و آتش سوزی جان سالم به در برده، بعضاً تخریب و مجدداً نوسازی شدند، اما هنوز هم جاذبه و زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. تعدادی از این سینماهای کلاسیک، نه تنها به دلیل تاریخچه‌ی فرهنگی خود، که بیشتر به دلیل ارزش معماری، طراحی داخلی و دکوراسیون خود به شهرت دست یافته‌اند.

در مقابل تعدادی دیگر از این سالن‌ها، مدرن و امروزی بوده و چه بسی گامی فراتر از سبک معمول سینماهای امروز برداشته و با تزئینات و امکانات عجیب خود، رویه‌ای جدید و کاملاً متفاوت برای علاقمندان سینما برجای گذاشتند. جایی که حین آب‌تنی، خوردن غذا و حتی لم دادن، می‌توان از مشاهده فیلم مورد علاقه، لذت برد. شاید حتی بتوان گفت که در کنار فیلم دیدن، تجربیات جدید و ماجراجویی در دنیایی نوین، در انتظار مراجعه کنندگان این گروه از سالن‌های مدرن است.

در بخش اول به سراغ سینماهایی می‌رویم که تجربه‌ی دیدن فیلم در منزل و محیط خانوادگی و دوستانه را به سالن‌های رسمی سینما کشانده‌اند. جایی که محیطی گرم و خودمانی برای خانواده‌ها فراهم شده. سالن‌هایی که به جای صندلی که شکل معمول و سنتی سالن سینما را به ذهن متبادر می‌کند، از تخت یا مبلمان راحت استفاده کرده‌اند. هدف آنها امکان تماشایی فیلم با راحتی و آرامش بیشتر است. جایی که می‌توان آسوده خاطر به بالش تکیه داده و فیلم مورد علاقه‌ی خود را تماشا کرد، بدون آنکه از نشستن طولانی مدت روی صندلی یا نیمکت خسته شده و دچار دردهای جسمانی شد. شیوه‌ای جدید که شاید برای گروهی خوشایند باشد.



سالن سینمای المپیا (Olympia)، یونان








سالن سینمای بلیتز(Blitz)، جاکارتا، اندونزی


سالن سینمای بودا، بوداپست


ابتکار IKEA و تبدیل سینما کینواستار دولوکس (Kinostar De lux)، به سالنی با امکانات جالب، مسکو، روسیه


و این هم تصویر یک سینمای خانگی با امکاناتی مشابه در لندن


صرف غذا درسالن‌های سینمای علمی تخیلی به سبک دیزنی، استودیوهای دیزنی در هالیوود




سالن سینمای الکتریکی، نایتینگ هیل (Notting hill)


سالن سینمای پارامونت، اوکلند، کلیفرنیا










تماشای فیلم در آب گرم (Hot tub)، لندن






سالن سینمای اوریندا (Orinda)، کلیفرنیا










سالن سینمای گرومن به سبک چینی (Graumann Chinease Theater)، لس اَنجلس




سالن سینما با تزئینات مصری، لس اَنجلس


سالن سینمای فاکس، اوکلند




سالن سینمایی در پاریس




سالن ویژه‌ی نیوپورت، نیوپورت سیتی (Newport City)


سالن سینمای بیجو(Bijou)، بریج‌پورت (Bridgeport)


سالن سینمای دریاچه‌ی بزرگ (Grand Lake)، اوکلند (Oakland)


کلوب سینمایی پرتقال(The orange Cinema Club)، پکن

شاید الهام چرخنده دوباره چرخید! از او بت نسازید...

شاید الهام چرخنده دوباره چرخید! از او بت نسازید
اگر نابخردانه و از سر ذوق زدگی، الهام چرخنده را به الگو و بت تبدیل کنند و فردا ، او چرخشی دیگر داشته باشد چه؟!

 

الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون، مدتی است که حجاب چادر را برگزیده است. این، البته اتفاقی نیست که فقط برای او افتاده باشد. بسیارند زنان و دخترانی که چادر را برای پوشش خود انتخاب می کنند ، همان طور که برعکس ماجرا نیز صادق است.

بنابراین، چادری شدن یک زن، اتفاق خارق العاده ای نیست، هر چند که اگر از منظر عنصر "شهرت" به ماجرا نگاه کنیم، چادر به سر کردن یک بازیگر زن، آن هم نه در فیلم که در عرصه زندگی می تواند ارزش خبری داشته باشد.
اما این که یک سری از نهادهای عمومی، از این اتفاق ذوق زده شوند و این ذوق زدگی شان نیز همچنان ادامه یابد، نمی تواند رویکردی خردمندانه باشد چرا که قضیه را آنقدر لوث می کند که حتی اگر هدف شان ترویج حجاب نیز باشد، نقض غرض می شود.

تقدیر از محجبه شدن یک بازیگر زن - که معلوم نیست همچنان بازیگر بماند یا خیر و البته مهم هم نیست - یک امر است که می تواند یک بار رخ بدهد و تمام شود ولی مدام روی او مانور دادن و او را بر سر گذاشتن و حلوا حلوا کردن و خبر از دادن امتیازات حمایتی به وی ، حتی در سطح مجلس شورای اسلامی، امری دیگر است که ماجرای چرخنده را از حالت طبیعی خارج  و به ضد ارزش تبدیل می کند.

این که الهام چرخنده به کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت شود و در آنجا علیه همسر سابق خودش سخن بگوید و حمایت مجلس را بخواهد و بعد هم رئیس کمیسیون فرهنگی وعده حمایت دهد، نه ترویج حجاب است و نه حافظ شأن مجلسی که بعضی ها آن را در حد دعواهای زن و شوهری نیز تقلیل می دهند!

یا وقتی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه های ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران را به صف می کند که به الهام چرخنده مجوز تأسیس تشکل مردم نهاد و مؤسسه فرهنگی بدهند و از وی حمایت کنند، آیا این امر ، چیزی جز دعوت به رانت جویی است؟
الهام چرخنده مانند دهها میلیون ایرانی دیگر ، در صورت دارا بودن شرایط می تواند مؤسسه تأسیس کند یا هر کار قانونی دیگری را به عنوان شهروند این کشور انجام دهد، ولی نمی تواند انتظار داشته باشد به خاطر این که چادر به سر کرده تا دستور خدا درباره حجاب را رعایت کرده باشد، بدون نوبت و بدون طی مراحل قانونی، از امتیازات ویژه برخوردار شود.

اگر هم قرار باشد به خاطر حجابش به او امتیاز دهند، میلیون ها زن ایرانی که بسیار پیش تر از او حجاب و چادر را انتخاب کرده اند و به این مناسبت هم بر کسی منت ندارند، بر او که تازه به این صف پیوسته برتری دارند. خاصه آن که کم نیستند زنان مؤمنه ای که بی هیچ چشمداشتی و بی آن که به مجلس شورای اسلامی بروند و درخواست امتیاز ویژه کنند، در راه ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی و تربیت انسان های مؤمن و متدین می کوشند.

ادعاهای الهام چرخنده، از جمله این سخن عجیب و غریب که در مدت کوتاهی که چادری شده، 3900 نفر را چادری کرده است(!) یا مدام از رهبری هزینه کردن، نباید دلیلی برای تبدیل این بازیگر سابق به بتی جدید شود که نهادهای کشور ، از بسیج و مجلس گرفته تا وزارتخانه های مختلف و شهرداری، باید در خدمت او باشند.

کوبیدن بر این طبل، از آنجا ضد ترویج حجاب است که اثبات این مدعا می شود که آنقدر وضع حجاب بد است که حالا که یک نفر پیدا شده و چادر به سر کرده، رویدادی ملی رخ داده است!
وانگهی، الهام چرخنده ، همانند هر انسان دیگری می تواند تغییر موضع و باور بدهد ، کما این که از وضع سابق به وضعیت کنونی چرخیده است و کسی چه می داند که در آینده چه خواهد شد؟
اگر نابخردانه و از سر ذوق زدگی، الهام چرخنده را به الگو و بت تبدیل کنند و فردا ، او چرخشی دیگر داشته باشد چه؟!

زمانی در ترکیه، زنی مججبه به نام "مروه کاواکچی"، نماینده پارلمان شد. در آن زمان به دلیل حکومت لائیک ها، وی نتوانست به پارلمان برود.

در ایران، جوّی بزرگ در حمایت از کاواکچی راه انداختند و روزنامه هایی مانند کیهان نیز در صفحه اول خود از این بانوی محجبه تقدیر  و از ظلمی که به او شده بود، ابراز برائت کردند. تریبون های نماز جمعه و شبکه های مختلف صدا و سیما پر شده بود از "قهرمان حجاب"ی به نام مروه کاواکچی که حتی برای رفتن به پارلمان نیز حاضر نشده بود حجاب از سر بردارد. خلاصه آن که در مدت کوتاهی او را در ایران به قهرمان و الگو تبدیل کردند. اما کاواکچی در مقابل چه کرد؟ او خطاب به حامیان ایرانی اش که برایش سر و دست می شکستند گفت: شما اگر دلتان برای زنان می سوزد، اول بروید و جلوی نقض حقوق زنان کشور خودتان را بگیرید.

با این پاسخ وی، ناگهان همه چیز در ایران به اتمام رسید و دیگر، کسی از مروه کاواکچی ، چیزی ننوشت و چیزی نگفت!

الهام چرخنده، به عنوان یک زن مسلمان، حجاب بر سر کرده و تازه، شده است یکی مانند میلیون ها زن محجبه ایرانی که به دستور دین، عمل می کنند. این، خیلی هم خوب است و خداوند از ایشان بپذیرد، اما او را پدیده ای خاص که باید امتیازات خاص هم داشته باشد دیدن، ظلم به همه زنان مسلمانی است که در طول تاریخ، برای حفظ حجاب شان، نه تنها امتیاز نگرفته اند، که هزینه های زیادی هم داده اند.

 
منبع : asriran.com


تسکین درد دندان با طب سنتی...

تسکین درد دندان با طب سنتی
نعناع نیز خاصیت ضد درد دارد به همین دلیل می توان اسانس آن را به همراه آب مانند دهانشویه استفاده کرد.


برای تسکین دندان درد توصیه می‌شود که سیر و پیاز را روی دندان گذاشت یا از لیمو ترش و نعناع استفاده کرد. اگر هیچ دارویی هم در دسترس نبود می‌توان با گذاشتن یخ روی دندان درد آن را کم کرد.

حمید افراسیابی، متخصص طب سنتی گفت: برای تسکین درد دندان می توان از روغن میخک استفاده کرد چون میخک خاصیت آنتی بیوتیکی دارد. وی ادامه داد: مصرف سیر در طول روز به کاهش درد دندان کمک می کند.همچنین می توان سیر له شده را با نمک و کره بادام زمینی مخلوط و روی دندان گذاشت. همچنین پیاز نیز یک ماده ضدعفونی کننده است و می‌توان آن را خرد کرده و روی دندان گذاشت.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: انجیر خشک جوشیده شده در شیر، برای درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان مفید است و عصاره وانیل نیز برای تسکین درد دندان توصیه می شود.
افراسیابی یک توصیه خانگی کرد و گفت: اگر هیچ مسکن و داروی گیاهی در دسترس نبود می‌توان مقداری یخ را روی دندان گذاشت چون با بی حس کردن ناحیه متورم، به کاهش درد کمک می کند. وی ادامه داد: همچنین می توان از لیموترش استفاده کرد چون دارای ویتامین C است و عفونت را کنترل می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: نعناع نیز خاصیت ضد درد دارد به همین دلیل می توان اسانس آن را به همراه آب مانند دهانشویه استفاده کرد.افراسیابی افزود: مصرف روزانه گشنیز نیز تقویت کننده دهان و دندان است و از خرابی دندانها جلوگیری می کند. سبزی شاهی نیز همین خاصیت را دارد و لثه ها را تقویت می کند.

وی افزود: مصرف لبنیات مخصوصاً ماست به دلیل داشتن اسیدلاکتیک برای دندانها مفید است.مصرف امگا 3 نیز توصیه می‌شود که می توان آن را از طریق مصرف ماهی جذب کرد.


چرا ظریف سفر به عربستان را لغو کرد؟!

چرا ظریف سفر به عربستان را لغو کرد؟!
معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه، گفت: اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع سفر وزیر خارجه ایران به عربستان شد.

 

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه، گفت: اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع سفر وزیر خارجه ایران به عربستان شد. حسین امیرعبداللهیان  معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در گفت و گویی تلویزیونی، در پاسخ به سوالی درباره اختلافات ایران و عربستان درباره مسایلی مانند سوریه، عراق و لبنان گفت: طی چند ماه گذشته در گفت وگوهای دیپلماتیک با عربستان شاهد پیشرفت هایی بودیم ولی عربستان در برخی مسائل رفتارهایی از خود نشان داده است که خواست جمهوری اسلامی ایران نیست و این گونه رفتارها باعث نگرانی در منطقه می شود.

وی افزود: این رفتارها باید جای خود را به رفتارهایی بدهد که باعث همدلی و وحدت در منطقه شود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: با این حال دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در نیویورک دیداری مثبت بود. این دیدار یکی از گام های رو به جلو محسوب می شود و من نیز قبلا به جده سفر کردم ودر دیدار با "سعود الفیصل" حرف های خوبی از ایشان شنیدم.

وی افزود: پس از این دو دیدار مثبت که برای کشورهای منطقه نیز دارای آثار و پیامدهای سازنده ای بود ، ما دعوتنامه ای کتبی از وزیر خارجه عربستان برای سفر "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران به ریاض با هدف بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی دریافت کردیم و ما آماده فراهم کردن مقدمات سفر ظریف به عربستان بودیم و زمانی برای سفر ایشان تعیین شده بود که متأسفانه اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع آغاز این سفر شد.

نظر رئیس جمهور در مورد فیلترینگ نرم افزارهای اجتماعی...

نظر رئیس جمهور در مورد فیلترینگ نرم افزارهای اجتماعی
تصمیم بر فیلترینگ این سه نرم‌افزار در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) اتخاذ نشده و قوه قضائیه مستقیماً به موضوع وارد شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آینده اجرای تصمیم فیلتر سه نرم‌افزار موبایلی لاین، تانگو و واتس‌آپ گفت: نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌هایی که مخاطب انبوه دارد نباید مسدود شوند و دستور فیلتر این سه نرم‌افزار نیز فعلاً‌ اجرا نشده و این نرم‌افزارها در حال کار هستند.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تصمیم مسدودسازی سه نرم افزاری ارتباطی موبایلی لاین، واتس‌آپ و تانگو اظهار داشت: تصمیم بر فیلترینگ این سه نرم‌افزار در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) اتخاذ نشده و قوه قضائیه مستقیماً به موضوع وارد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ورود مستقیم قوه قضائیه به این موضوع و خارج از چارچوب تعیین مصادیق گفت: در این باره نمی‌خواهم مصاحبه کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که تصمیم در این باره چه خواهد شد؟ گفت: کلاً نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی به صورت انبوه مخاطب دارند و از آنها استفاده می‌شود، نباید مسدود شوند.

جنتی گفت: اگر استفاده از این نرم‌افزارها وجود دارد باید با استفاده از روش‌های هوشمند، موارد زیانبخش را فیلتر کنیم، اما اینکه یک بزرگراه را مسدود کنیم به دلیل تخلف دو بزرگوار اشتباه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه سرانجام این تصمیم چه خواهد شد، گفت: این تصمیم فعلاً اجرا نشده و این نرم‌افزارها کماکان در حال ادامه کار هستند.

تصویر کاریکاتور نشریه طنز ترکیه در پاسخ به شارلی...

تصویر کاریکاتور نشریه طنز ترکیه در پاسخ به شارلی
نشریه طنز «کاف کاف» در ترکیه، با استفاده از سلاح کاریکاتور، به اهانت‌های شارلی ابدو پاسخ داد.

 

 در حالی که بسیاری از رهبران اسلامی و فرهیختگان جهان اسلام از مسلمانان می‌خواهند از واکنش های تند و احساسی به ماجرای اهانت نشریه فکاهی و فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر گرامی اسلام، خودداری کنند و با تحمل این موضوع، به جنگ اهانت‌کنندگان بروند، یک نشریه ترکیه‌ای با سلاح کاریکاتور به جنگ این نشریه موهن پاریسی رفته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نشریه طنز «کاف کاف» تلاش کرده با همان سلاح و زبان شارلی ابدو یعنی طنز و هجو به جنگ اهانت‌کنندگان برود. کاریکاتوریست‌های جوان «کاف کاف» - که تنها نشریه طنز با رویکرد اسلامی در ترکیه است - صفحه اصلی این نشریه را به تصاویری از اقوام اسلامی اختصاص دادند که هرکدام با شکل و شمایلی خاص به دفاع از کشور، هویت و پیامبر خود می‌پردازند. فرد مصری این طرح، زنجیر بر دست دارد و فرد فلسطینی نیز با دست و رویی شکسته و خونین مشاهده می‌شود.

نشریه کاف کاف آخرین شماره خود را با زبان فرانسوی در صفحه نخست شروع کرده است. در شماره جدید این ماهنامه، مسلمانانی از چین، عراق، سوریه و افغانستان نیز حضور دارند.

انتقاد شدیداللحن کیهان از ظریف!!

انتقاد شدیداللحن کیهان از ظریف!!
حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

 

حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت: آقای دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید به این پرسش پاسخ بدهند که در هنگامه پردامنه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و در حالی که دولت فرانسه مدیریت رسمی این ماجرای زشت و پلید را  با کمک مالی یک میلیون یورویی بر عهده گرفته بود،  حضور ایشان در پاریس چه ضرورتی داشته است و این حرکت - بسیار فراتر از- نابجا در آموزه‌های اسلامی - که ایشان معتقد به رعایت آن هستند، - و نیز در عرف شناخته شده دیپلماتیک چه توضیح قابل قبولی دارد؟! و چرا با حضور سؤال‌برانگیز خود در کانون اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) آنهم در اوج اعتراضات سراسری جهان اسلام بی‌آن که متوجه باشد، آبروی جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار بیداری اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است خدشه‌دار کرده است؟! ... و دراین‌باره گفتنی‌هایی هست؛

1- حمله تروریستی به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» - صرفنظر از واقعیت پشت صحنه ماجرا که این روزها شواهدی از ساختگی بودن آن در دست است - روز چهارشنبه 17 دیماه/ 7 ژانویه - صورت پذیرفته بود و راهپیمایی پاریس در اعتراض به این عملیات تروریستی روز یکشنبه 21 دیماه - 11 ژانویه - برپا شد و سران کشورهای اروپایی و چند کشور غیر اروپایی دیگر از جمله نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز همان روز و البته در محلی بیرون از راهپیمایی عمومی در آن شرکت کرده بودند.

اولین شماره نشریه شارلی ابدو  بعد از ماجرای حمله تروریستی پاریس، روز چهارشنبه 24 دیماه - 14 ژانویه - در 3 میلیون نسخه، 16 زبان و در 25 کشور دنیا منتشر شد، در حالی که کاریکاتور موهن علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام روی جلد آن چاپ شده بود و آغاز مذاکرات ظریف و کری در ژنو نیز دقیقا در همین روز بوده است و اکنون، این پرسش‌های جدی در میان است.

الف: میان راهپیمایی پاریس با مشخصات ضداسلامی آن که از قبل اعلام شده بود و آغاز مذاکرات ژنو، حداقل 3 روز فاصله بوده است و هیئت مذاکره‌کننده کشورمان می‌توانست و وظیفه داشت با اعتراض به اهانت کشورهای غربی که 4 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، اعضای اصلی گروه 5+1 هستند، از حضور در میز مذاکره خودداری کند و دستکم این که زمان آن را به بعد موکول کند که نکرد! مگر نه این که اساس تقابل قدرتهای غربی با ایران در هویت اسلامی انقلاب و کشورمان است؟ بنابراین ترک میز مذاکره و یا موکول‌کردن آن به زمانی دیگر با انگیزه دفاع از حریم رسول خدا(ص) و اعتراض علیه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس آن حضرت، کمترین انتظاری است که مردم این مرز و بوم و همه ملت‌های مسلمان از تیم مذاکره‌کننده کشورمان داشته‌اند.

ب: آقای ظریف روز چهارشنبه 24 دیماه در حالی با جان کری همتای آمریکایی خود به مذاکره می‌نشیند که کاریکاتور موهن علیه پیامبر‌ اسلام(ص) در همان روز و با اعلام قبلی در 3 میلیون نسخه چاپ و منتشر شده است و طرف مذاکره ایشان، یعنی جان کری وزیر خارجه کشوری است که از انتشار این کاریکاتور موهن بیشترین حمایت رسمی و علنی را داشته است! آیا تعجب‌آور نیست که نماینده جمهوری اسلامی ایران با نماینده کشوری که اهانت به رسول‌خدا(ص) را «آزادی بیان»! و «ضروری»! دانسته است رو در‌رو بنشیند؟! و انگار نه انگار که طرف مقابل او نه فقط همه هویت و موجودیت ایشان - به‌عنوان یک مسلمان معتقد - بلکه جان‌مایه همه مسلمانان جهان را به اهانت و سخره گرفته است!

ج: ناپختگی وزیر خارجه کشورمان - و نه خدای نخواسته بی‌اعتنایی‌ ایشان به ساحت مقدس رسول خدا(ص)! - به همین اندازه خاتمه نمی‌یابد بلکه جناب ظریف در اقدامی تعجب‌آور و برخلاف عرف شناخته شده و فرموله دیپلماتیک، به اتفاق جان کری، محل رسمی مذاکره را ترک کرده و همراه ایشان در یکی از خیابان‌های ژنو به قدم زدن می‌پردازد! این اقدام آقای ظریف که خبر آن در سطح گسترده‌ای منتشر شد، زیر این عنوان قابل تعریف است که اولا؛ برخلاف نگاه رسمی و منطقی جمهوری اسلامی ایران که آمریکا را دشمن خونریز و غارتگر می‌داند و برای آن هزاران سند غیرقابل تردید  ارائه  می‌کند، آقای ظریف نگاهی دیگر دارد و با قدم زدن در کنار جان کری و بیرون از محل مذاکرات، در پی اعلام تفاوت نظر خود با دیدگاه رسما اعلام شده جمهوری اسلامی ایران است که البته می‌دانیم ایشان چنین منظوری نداشته است ولی این برداشت تنها برداشتی است که از اقدام یادشده به عرصه سیاسی ایران و جهان پمپاژ می‌شود.

ثانیاً؛ قدم زدن صمیمانه با جان کری در حالی که اهانت به پیامبر اعظم(ص) و انتشار 3 میلیون کاریکاتور موهن به خبر اول دنیا تبدیل شده و آمریکا یکی از اصلی‌ترین حامیان این اهانت بی‌شرمانه است، غیر از بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی ایران در قبال اهانت به رسول خدا(ص) چه مفهوم و معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

بعد از انتشار این خبر و بازتاب آن با سمت و سوی یادشده، عکس‌العمل روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، بیشتر از آن که تأسف‌آور باشد، خنده‌دار بود. این روزنامه‌ها با عکس و تیتر درشت «پیاده‌روی ایران و آمریکا» به استقبال حرکت یادشده رفتند و بعد که متوجه شدند - یا متوجهشان کردند - که به بیراهه رفته‌اند، عذر بدتر از گناه آورده و نوشتند: خروج ظریف و کری از محل مذاکرات برای پیشگیری از شنود احتمالی سرویس‌های جاسوسی بوده است! و این پرسش بدیهی را بی‌پاسخ گذاشتند که از ترس کدام سرویس جاسوسی؟ «سیا»؟ «اینتلجنت سرویس»؟ «موساد»؟ B.N.D. آلمان؟ D.C.R.I فرانسه؟!... کدامیک از این سرویس‌های جاسوسی با آمریکا همپیمان نیستند؟ و از کی تا به حال سرویس‌های اطلاعاتی ایران و آمریکا با یکدیگر خاله و خواهرزاده شده‌اند؟ ضمن آنکه امروزه فقط با یک دستگاه الکترونیکی کوچک و جیبی به آسانی می‌توان سیگنال‌های شنود را کشف کرد. یعنی آمریکا از داشتن این دستگاه که ایران هم در اختیار دارد، محروم بوده است؟!

2- آقای ظریف روز جمعه 26 دیماه - 16 ژانویه - یعنی دو روز بعد از انتشار 3 میلیونی نشریه شارلی ابدو و کاریکاتور اهانت‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) به پاریس، کانون پر سر و صدای اهانت و پایتخت کشوری که مدیریت این اقدام بی‌شرمانه را برعهده داشته است می‌رود. بهانه سفر، ملاقات و گفت‌وگو با فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و جان‌کری، وزیر خارجه آمریکاست که در این‌باره گفتنی است؛

الف: حضور وزیر خارجه کشورمان در کانون اصلی اهانت به ساحت پیامبر‌اعظم(ص) چه مفهومی غیر از این می‌تواند داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهانت پلشت یاد شده - نستجیربالله - بی‌خیال و بی‌اعتناء بوده است؟! ممکن است جناب ظریف بفرمایند که ما به دستور کار مذاکراتی خود مشغول بوده‌ایم! که باید گفت؛ اولا؛ اشکال اصلی همین است که چرا در هنگامه پر سر و صدای اهانت به رسول اکرم(ص)، کمترین تغییری در دستور کار مذاکراتی خود نداده‌اید؟! و ثانیا؛ به فرموده پیامبر عظیم‌الشأن که « اتقوا من مواضع التُهم - از موضع اتهام بپرهیزید» توجهی نکرده‌اید؟!

ب: شهر ژنو، از قبل به عنوان محل انجام مذاکرات تعیین و اعلام شده بود، چرا آقای ظریف برای ادامه مذاکرات و یا انجام بخشی از آن، شهر  محل مذاکرات را ترک کرده و به پاریس می‌رود؟! آیا این سفر، از قبل برنامه‌ریزی شده بود؟ اگر آری؟ چرا باید تیم مذاکره کننده کشورمان به آن تن داده باشد؟ زیرا، ژنو به عنوان یک مرکز بین‌المللی شناخته می‌شود و فرانسه فقط یکی از 6کشور طرف مذاکره است و سفر وزیرخارجه به پاریس در فرهنگ دیپلماتیک، می‌تواند به مفهوم برتری فرانسه و دست بالای این کشور در مقایسه با ایران تلقی شود.  روال تعریف شده دیپلماتیک آن است که فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به عنوان یکی از اعضای 5+1 به محل مذاکرات در ژنو بیاید ولی متأسفانه وزیر خارجه کشورمان با سفر به فرانسه، این فرمول شناخته شده را نادیده گرفته است. آنهم فرانسه‌ای که عملا هیچکاره است.

ج: بر فرض برنامه‌ریزی قبلی سفر، آقای ظریف به دلایل بدیهی پیش گفته نه فقط وظیفه داشت از انجام آن در هنگامه اهانت به رسول خدا(ص) خودداری کند بلکه انتظار آن بود که با شدت و در اقدامی علنی به فرانسه و سایر کشورهای اهانت‌کننده اعتراض کند و در پی این اعتراض میز مذاکره را ترک و ادامه مذاکرات را به بعد موکول نماید.

3- و بالاخره اگر چه در این‌باره گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست ولی در خاتمه تنها به این نکته بسنده می‌کنیم که مذاکرات هسته‌ای با 5+1 اگرچه دقیقا همانگونه که از قبل به وضوح قابل پیش‌بینی بود به جایی نمی‌رسد و تاکنون فقط بر حجم و گستره تحریم‌ها افزوده است و در مقابل امتیازات نقدی که داده‌ایم، یک مشت وعده نسیه دریافت کرده‌ایم ولی ادامه آن به دو علت ضروری است اول؛ اثبات این واقعیت که حریف قابل اعتماد نیست و دوم؛ آن که ایران اسلامی به لحاظ فنی و حقوقی دست بالای مذاکرات را دارد و چنته طرف مقابل خالی است. از این روی باید از دولتمردان محترم پرسید، مگر در طول یکسال و چند ماه مذاکره چه به دست آورده‌ایم که توقف موقت آن در اعتراض به اهانت شرم‌آور مورد اشاره را برنتافته‌اید؟!

سامی یوسف شایعه اخیر را تکذیب کرد...

سامی یوسف شایعه اخیر را تکذیب کرد
آلبوم ششم «سامی یوسف»، با عنوان «ترانه‌های راه» دو هفته پیش منتشر شد.

 

«سامی یوسف» خواننده ایرانی الاصل و بین المللی جهان اسلام، با انتشار پیام ویدیویی خطاب به مردم ایران، شایعات اخیر مربوط به برگزاری کنسرت وی در ایران را تکذیب کرد.

 این خواننده که فرزند «بابک رادمنش» آهنگساز، ترانه سرا و خواننده مطرح موسیقی ایران است، در ویدیوی منتشر شده، در بخش آغازین و پایانی به زبان فارسی با مردم ایران صحبت کرده است.

شایان ذکر است که آلبوم ششم «سامی یوسف»، با عنوان «ترانه‌های راه»، اول ژانویه 2015 (برابر با یازده دی ماه) منتشر شد. این اثر که تم سنتی ایرانی – اسلامی دارد، شامل 12 قطعه صوتی است و تمامی اشعار آن توسط پروفسور «حسین نصر» که از فیلسوفان مسلمان مطرح و صاحب کرسی مطالعات سنتی دانشگاه جرج واشنگتن است، سروده شده است.

در این آلبوم یک ترانه کاملا فارسی با عنوان «ز عشقت» وجود دارد که در دستگاه موسیقی سنتی ایرانی اجرا گردیده و همچنین «الحمدلله» دیگر اثری است که به زبانهای عربی – فارسی اجرا شده است.

همچنین اکثر سازهای استفاده شده در این آلبوم توسط «سامی یوسف» نواخته شده و این خواننده بین المللی در سازهای سنتی ایرانی از کمک استاد «بابک رادمنش» و برخی از هنرمندان ایرانی بهره جسته است.

واکنش پدر گلشیفته فرهانی به ماجرای عریانی دخترش!

واکنش پدر گلشیفته فرهانی به ماجرای عریانی دخترش!
پدر گلشیفته فراهانی در خصوص متن منتسب به وی در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد.‌

 

بهزاد فراهانی، پدر گلشیفته فراهانی در پاسخ به سوالی در خصوص متن منتشر شده منتسب به وی در فیس‌بوک گفت: «صفحه‌ای در فیس بوک ندارم».

در روزهای گذشته متنی منتسب به بهزاد فراهانی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از اعتراض این بازیگر کشورمان به اقدام اخیر دخترش داشت.

متن منتشر شده در فضای مجازی به شرح ذیل است:

تو را دخترم نمیخوانم،
چرا که هنر را با عریانی اشتباه گرفتی.
 تو را دخترم نمی نامم
چرا که هویت اریایی را در اندام لخت خود به سخره گرفتی
تو را چه بگویم که از هنر و فهم تنها حیوانی ترین راه را برای اعتراض یافتی،
فرزند فرهنگ باخته ام من برخودم لعنت فرستادم که یادم رفت برایت شاهنامه بخوانم،
از کوروش و زرتشت بگویم ، لعنت به من که کنار بازیگری،
بازی زندگی را یادت ندادم که چنین رسوایی را برای آریایی به بار آوردی،
دیدن اندام عریانت ، زانوانم را لرزاند،
فرزند، چه بر سر هویت متعصب ایرانی اوردی،
کاش مرده بودم واندام برهنه ونگاه بی رنگت ، در دستان مردم دست به دست نمیشد.

کاش تو اعتراض باشرفت میکردی . نه با اندامت ،

که فقط یک پدرو خرد کردی .
با من چه کردی

ای غریبه …!"


لازم به ذکر است در سالهای گذشته بهزاد فراهانی در قبال انتشار تصاویر نیمه برهنه دخترش در شبکه های اجتماعی و رسانه ها موضعی جدی نگرفته بود و اظهار داشته بود که مسائل دخترم به من مربوط نمی شود.