سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خانه ای از بافتنی ها ...

تاپ ناپ: پنجاه هنرمند ، هفت ماه وقت صرف کرده اند تا این خانه فوق العاده جالب را بسازند. این خانه و تمام اشیاء داخل آن بافته شده اند.

این خانه بافته شده هیچ چیز کم ندارد و تمام لوازم مورد نیاز یک خانه واقعی مانند سینک ، اجاق گاز، یخچال و فریزر و کابینت را دارد و همه آنها هم بافته شده اند.

این شاهکار بافتنی در گالری هنر وارویک در انگلستان به نمایش گذاشته شده است و مدیر این پروژه Karina Devine نام دارد.


زخم جدید بر چهره مریخ ...

این دهانه برخوردی تیره‌تر از مناطق اطراف است و باتوجه به بقایای آن به نظر می‌رسد که برخورد از سمت چپ صورت گرفته باشد.
ایسنا - مدارگرد اکتشافی مریخ (MRO) موفق به تهیه تصویری از دهانه برخوردی جدید بر سطح مریخ شده است.

این دهانه برخوردی در منطقه آتشفشانی Elysium Planitia قرار داشته و به ‌گفته محققان، در فاصله زمانی فوریه 2012 تا ژوئن 2014 ایجاد شده است.

این دهانه برخوردی تیره‌تر از مناطق اطراف است و باتوجه به بقایای آن به نظر می‌رسد که برخورد از سمت چپ صورت گرفته باشد.

محققان ناسا در حال اندازه‌گیری دقیق قطر دهانه برخوردی ایجاد شده هستند.

برای تهیه تصویر این دهانه برخوردی از دوربین های‌رایز (HiRise) بر روی مدارگرد اکتشافی مریخ استفاده شده است.

دوربین های‌رایز به وزن 65 کیلوگرم با بودجه 40 میلیون دلاری توسط آزمایشگاه سیارات و ماه دانشگاه آریزونا ساخته شده و با کمک تلسکوپ 0.5 متری، امکان تهیه تصویر از سطح مریخ با وضوح بسیار بالا را فراهم می‌کند.

زخم جدید بر چهره مریخ (+عکس)

هتل شگفتانگیز در دل کویر...

هر اتاق دارای یک چشم انداز زیبا از کویر است و سکوت و دارای آرامشی شگفت‌انگیز است.

فارس - هتل «  4 Corners» در منطقه کویری بسیار شگفت انگیز واقع شده است و توسط معماران و طراحان «ورنت برنت»، «ماراوان السید» و «ریک جوی» طراحی شده است؛ این هتل به دلیل نزدیک بودن به یوتا، کلروادو، نیومکزیکو و آریزونا اینگونه نامگذاری شده است.

هر اتاق دارای یک چشم انداز زیبا از کویر است و سکوت و دارای آرامشی شگفت‌انگیز است.

حدود 5 ساعت از نیویورک با هواپیما فاصله دارد و هزینه هر اتاق آن 1100 دلار در هر شب است.


فردوسی پور دکتر می شود ...

صراط نیوز - امیرحسین حاجی رحیمیان خبرنگار استان اصفهان برنامه پربیننده نود با قرار دادن تصویر زیر در صفحه اینستاگرام خود در توضیح آن نوشت: آقای فردوسی پور دانشجوی دکترا :)

"عادل فردوسی پور که تا پیش از این به وی مهندس می گفتیم چند وقتی هست که در مقطع دکتری مدیریت رسانه در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شده و به زودی با پایان درسش باید دکتر خطابش کنیم ..."

فردوسی پور دکتر می شود (عکس)فردوسی پور دکتر می شود (عکس)

روکشی برای شارژ کردن خودروها...

"هاکان گروشو" ایده ای جالب را ارائه داده است که می تواند آینده خودروهای برقی و شارژی را نیز متحول کند. در آینده اگر همه خودروها برقی باشند مشک شارژ کردن آن ها می تواند بزرگترین دردسر بشریت شود ولی با روکش خورشیدی این مشکل از بین خواهد رفت.
پول‌نیوز- حتما با چادری که روی خودرو می کشند آشنا هستید. معمولا این چادر برای جلوگیری از آسیب دیدگی های جزئی و همچنین کثیف شدن خودرو است اما در آینده چهره ای جدید و جالب به خود خواهند گرفت.

"هاکان گروشو" ایده ای جالب را ارائه داده است که می تواند آینده خودروهای برقی و شارژی را نیز متحول کند. در آینده اگر همه خودروها برقی باشند مشک شارژ کردن آن ها می تواند بزرگترین دردسر بشریت شود ولی با روکش خورشیدی این مشکل از بین خواهد رفت.

روکشی برای شارژ کردن خودروها (+عکس)

این روکش ها "V-TENT" نامگذاری شده اند و در زمان پارک کردن خودرو تنها کافی است آن ها را روی خودروی خود بزارید تا با نور خورشید انرژی جذب کرده و آن را به خودروی شما منتقل کند. در این حالت هر زمان که خودرو پارک باشد می توان آن را شارژ کرد و درگیری مکانی نیز وجود ندارد.

این شارژرهای روکشی همچنین خودروی شما را از آسیب های مختلف دور می کنند. "هاکان" در مورد ایده خود اظهار کرده است که از آن ها می توان به عنوان محل سوختگیری هم استفاده کرد و حتی گاهی مصارف دیگر هم دارند.

روکشی برای شارژ کردن خودروها (+عکس)

مهارتهایی مهم برای همسران عقد کرده ....

دوران عقد کردگی، دو رو دارد. یک روی زیبا و پر از دلدادگی و یک روی شناخت و حل اختلافات بین زن و شوهر جوان و همچنین خانواده های آن ها. اگر از دوستان متاهل تان در باره ی خاطرات دوران عقدشان سوال کنید، حتی ممکن است برخی ناراضی بوده و بگویند دوران خوبی را طی نکرده اند. اگر در شرف ورود به این دوران هستید و یا هم اکنون عقد کرده اید و در انتظار رفتن به خانه ی مشترک به سر می برید، بهتر است مهارت های یک همسر عقد کرده را بیاموزید.
هنوز در خانه ی پدر و مادر هستی اما صفحه ی دوم شناسنامه ات پر شده و این یعنی دوران مجردی تمام شده است......

قدیم تر ها، بعد از مراسم خواستگاری  و انجام خرید عروسی، در بیشتر موارد در یک روز دختر و پسر را عقد می کردند و همان شب هم به خانه ی بخت می فرستاند. چند سالی که گذشت، ممکن بود دختر و پسر را به عقد هم درآورند،و چند ماه بعد به خانه ی مشترک بفرستند اما رفت و آمد زیادی در این دوران انجام نمی شد، ممکن بود گاهی باهم برای تفریح به پارک بروند که حتی برخی خانواده ها همان را هم به تنهایی اجازه نمی دادند و کسی را همراهشان می فرستادند. اما این روزها چنین سخت گیری هایی چندان مرسوم نیست و دختر و پسر در بیشتر مواقع زن و شوهر هم هستند اما در خانه های جدا زندگی می کنند تا شرایط زندگی مشترک شان جور شود.

دوران عقد کردگی، دو رو دارد. یک روی زیبا و پر از دلدادگی و یک روی شناخت و حل اختلافات بین زن و شوهر جوان و همچنین خانواده های آن ها. اگر از دوستان متاهل تان در باره ی خاطرات دوران عقدشان سوال کنید، حتی ممکن است برخی ناراضی بوده و بگویند دوران خوبی را طی نکرده اند. اگر در شرف ورود به این دوران هستید و یا هم اکنون عقد کرده اید و در انتظار رفتن به خانه ی مشترک به سر می برید، بهتر است مهارت های یک همسر عقد کرده را بیاموزید.
 
هیجانی که کم رنگ می شود
اول آشنایی به طور طبیعی هیجان دو نفر بیشتر است، حرف ها کمی عاشقانه تر و اشتیاق برای باهم بود پر رنگ تر است اما به مرور زمان و ایجاد صمیمیت کمی از آن شور و التهاب روزهای اول کم می شود که این موضوع طبیعی است و نباید شما را نگران کند. هر دوی شما در حال مهیا کردن مقدمات ازدواج تان هستید، خرید جهاز از جانب دختر و تهیه ی مسکن و مراسم ازدواج از جانب پسر، به اندازه خود نگرانی و دلمشغولی دارد. هر چند که بیشتر این نگرانی ها اشتباه بوده و زیبایی دوران عقد کردگی را از بین می برند اما در هر صورت این دوران،کمی هر دوی شما درگیر هستید پس نیاز به صبوری بیشتری دارید.
دیدارهایی با حضور خانواده
یکی از مسائلی که باید به آن دقت کنید، برخورد مناسب با خانواده ی طرف مقابل است. همسر شما هنوز در منزل پدری اش زندگی می کند و قوانین مخصوص به آن خانه را باید رعایت کند.علاوه بر این موضوع بیشتر اوقات که شما برای دیدار همسرتان،به منزل آنها می روید، با خانواده ی او هم دیدار می کنید و زمانی که همسرتان هم به خانه ی شما می آید با خانواده ی شما ملاقات می کند، باید از همین ابتدا به یک قرار داد پایبند باشید و عمل کنید.« اگر با همسرتان حرف تان شده و بین تان شکرآب است، نباید بگذارید کسی از خانواده های تان متوجه شود.» این موضوع تا آخر زندگی تان باید مورد توجه باشد اما حال که هنوز یکدیگر را با حضور خانواده ها می بینید، مدیریت اختلافات دو نفره تان خیلی مهم است. بگو مگو های شما با چند حرف عاشقانه فراموش می شود اما والدین تان ممکن است احساس منفی نسبت به این ازدواج و طرف مقابل پیدا کنند. احساسی که در آینده هم در زندگی تان تاثیر بگذارد.

رعایت احترام اعضای خانواده همسر و در عین حال تلاش برای ایجاد صمیمیت، می تواند به شما کمک کند تا جای مناسبی در قلب نزدیکان همسرتان به عنوان یک عروس و یا داماد داشته باشید.
 
حرف و حدیث های تمام نشدنی
فرهنگ ما باتمام زیبایی هایی که دارد در برخی موارد ایجاد دردسر و مشکل هم میکند. آداب و رسومی چون شب چله، خرید هدیه به مناسبت هر عید و مواردی مانند اینها در کنار پرس و جوی اطرافیان در مورد قیمت خریدهای انجام شده، تالاری که قرار است در آن جشن ازدواج انجام شود و خلاصه حاشیه هایی ازدواج که کم نیستند، نمی گذارد شما به متن،که همان آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر است توجه کنید.بهتر از همین اول، پرونده ی حرف و حدیث های حاشیه ای را ببندید و خودتان و زندگی تان را بیمه کنید.
 
رودربایستی های عادت شده
شما و همسرتان قرار است یک عمر با هم زندگی کنید.هر کدام تان گذشته ای متفاوت و تربیت خانواده ای مجزا دارید. هر قدر هم که در انتخاب دقت کرده باشید، بازهم باید تفاوت های موجود را بشناسید، بفهمید و اگر امکان نزدیک تر شدن، وجود دارد،اقدام کنید و در غیر اینصورت،همدیگر را با تفاوت های تان بپذیرید. خیلی مهم است که بتوانید گفتگو کنید و در بیان احساس تان صادق باشید. رودربایستی به بهانه ی روزهای اول آشنایی،بزرگ ترین اشتباهی است که می تواند تبدیل به نارضایتی های تلمبار شده ای گردد که رابطه تان را کدر و تار کند.

اصول یک گفتگوی صحیح که در آن طرفین بتوانند آزادانه نظر و احساس شان را بگویند و مجبور به خود سانسوری نباشند.چیزی است که از همین روزهای اول باید رعایت کنید تا بتوانید در شرایط بحرانی که در هر زندگی ایجاد خواهد شد، باهم به تفاهم برسید.

منبع :تبیان


تهران آلودهترین کلانشهر دنیا...

آمار سکته‌های قلبی و مغزی منجر به مرگ که هر سال توسط سازمان بهشت زهرای تهران منتشر می‌شود، نشان می‌دهد مرگ و میر شهروندان تهرانی به دلیل سکته در نیمه دوم سال که هوای تهران آلوده‌تر است تا 4 برابر بیشتر از نیمه نخست سال است.
تهران آلوده‌ترین کلانشهر دنیا
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران،گفت: سازمان بهداشت جهانی حد مجاز استاندارد روزانه ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون را 10 میکروگرم در هر مترمکعب هوای آزاد تعیین نموده، در صورتی که استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای این ذرات، 3.5 برابر استاندارد جهانی یعنی 35 میکروگرم در هر مترمکعب است که البته در بسیاری از روزهای سال، میزان ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون از همین استاندارد نازل نیز فرا‌تر است.

وی با اشاره به اینکه آن‌چه از آن به عنوان آلودگی هوا در جهان یاد می‌کنند با آن‌چه در ایران گفته می‌شود بسیار متفاوت است، اظهار کرد: در صورت اعمال استانداردهای جهانی در ایران، نه تنها هوای تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور، بلکه هوای اغلب شهرهای کوچک نیمه غربی و نیمه جنوبی کشورمان نیز در حد فاجعه است، ضمن اینکه در بسیاری از شهرهای کشور، ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون حتی اندازه‌گیری هم نمی‌شود.  

حقانی با بیان اینکه افزایش ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون، آثار مخربی بر روی سلامت افراد و افزایش بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی بر جای می‌گذارد، تصریح کرد: آمار سکته‌های قلبی و مغزی منجر به مرگ که هر سال توسط سازمان بهشت زهرای تهران منتشر می‌شود، نشان می‌دهد مرگ و میر شهروندان تهرانی به دلیل سکته در نیمه دوم سال که هوای تهران آلوده‌تر است تا 4 برابر بیشتر از نیمه نخست سال است.  

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه سازمان بهداشت جهانی، اخیراً تهران را از میان 31 شهر بزرگ جهان به عنوان آلوده‌ترین کلان‌شهر دنیا از نظر ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون اعلام نموده، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اگر بخواهیم استاندارد سازمان بهداشت جهانی را مبنا قرار دهیم، عملاً حتی‌‌ همان 13 روز که در سال 93 هوای پایتخت در وضعیت پاک قرار داشت، نیز جزو روزهای آلوده محسوب خواهد شد.

حقانی افزود: سازمان بهداشت جهانی حد مجاز استاندارد روزانه ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون را 10 میکروگرم در هر مترمکعب هوای آزاد تعیین نموده، در صورتی که استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای این ذرات، 3.5 برابر استاندارد جهانی یعنی 35 میکروگرم در هر مترمکعب است که البته در بسیاری از روزهای سال، میزان ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 میکرون از همین استاندارد نازل نیز فرا‌تر است.
 

مرگ 139 تهرانی با قرص برنج در 8 ماه ...

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد بر اثر مرگی دردناک خواهد مرد.
مرگ 139 تهرانی با قرص برنج در 8 ماه139 نفر در استان تهران از فروردین تا پایان آبان ماه امسال براثر مسمومیت قرص برنج جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در مدت مشابه سال گذشته میزان مرگ براثر مسمومیت با قرص برنج 164 مورد اعلام شده بود که این رقم نشان دهنده کاهش 15.2 درصدی این نوع مرگ در سال جاری است.

80 نفر از کل متوفیان براثر مسمومیت با قرص برنج در هشت ماهه امسال مرد و 59 نفر نیز زن بوده اند.

همچنین در آبان ماه امسال نیز تعداد موارد مرگ براثر مسمومیت با قرص برنج با 81 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 نفر اعلام شده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت ضدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد،به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد بر اثر مرگی دردناک خواهد مرد. در صورتی که فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج، مصرف اشتباه قرص موجود در برنج، مصرف قرص های قلابی توهم زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند و همچنین مصرف جهت خودکشی عنوان شده است.
منبع: ایرنا

سؤال سخت یک دختربچه، برنامه سخنرانی پاپ را عوض کرد!

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «تنها زمانی که بتوانیم برای این وضعیت ضجه بزنیم است که به پاسخ مورد نظر نزدیک شده ایم.»
سؤال سخت یک دختربچه، برنامه سخنرانی پاپ را عوض کرد!
پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک در جریان سفر خود به فیلیپین، وقتی ‌قصد سخنرانی در دانشگاه مانیل را داشت، در برابر سؤال سخت یک دختربچه قرار گرفت؛ پرسشی که باعث شد پاپ به جای قرائت متن سخنرانی از پیش آماده شده خود، به زبان اسپانیولی از بی‌جواب بودن سؤال گلیزل پالومار دوازده ساله ‌بگوید.

به گزارش «تابناک» ‌به نقل از رویترز، پس از آنکه یک دختربچه گریان از پاپ ‌پرسید: ‌«چرا خداوند اجاره می‌دهد دختران کوچک به فحشا کشیده شوند؟»، آن دختر بچه را که پدر و مادرش او را‌‌ رها کرده‌اند، در آغوش گرفت.

گلیزل پالومار دوازده ساله با چشمانی اشکبار از پاپ پرسید: «کودکان زیادی به مواد مخدر و فحشا مبتلا می‌شوند. چرا خداوند اجازه می‌دهد این اتفاقات برای ما بیفتد؟ بچه‌ها که گناهی ندارند‌».

پاپ که در بین کاتولیک‌ها به پاپ فقرا مشهور است، دختر بچه را در آغوش گرفت، ولی نتوانست به سخنرانی از قبل آماده شده خود به زبان انگلیسی بپردازد و در عوض به زبان اسپانیولی به پاسخ دادن به آن کودک ‌پرداخت.

پاپ که آشکارا تحت تأثیر قرار گرفته بود، گفت: این دختر سؤالی را مطرح کرده ‌که هیچ پاسخی برای آن نیست و او حتی قادر نبود ‌این سؤال را به خوبی مطرح کند و به گریه افتاد. این سئوال بزرگی برای همه ماست: برای چه کودکان باید رنج ببرند؟ چرا؟».

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: «تنها زمانی که بتوانیم برای این وضعیت ضجه بزنیم است که به پاسخ مورد نظر نزدیک شده ایم.»

پاپ برای نشان دادن توجه خود به افرادی که در حاشیه جامعه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: «شما را دعوت می‌کنم ‌هر کسی این سؤال را از خود بپرسد، ‌«وقتی کودکی گرسنه می‌بینم، در خیابان کودکی را می‌بینم که مواد مخدر مصرف می‌کند، کودکی بدون خانمان می‌بینم، کودکی‌‌ رها شده و کودکی که از او سوء‌استفاده شده می‌بینم، کودکی که جامعه از او به عنوان برده استفاده می‌کند، آیا من یاد گرفته‌ام گریه کنم و چگونه گریه کنم؟»‌!

این کودک پیش از اینکه در یک مرکز مورد حمایت کلیسا اسکان داده شود، بدون سرپرست بود و برای استقبال از پاپ به دانشگاه آورده شده بود، ولی به هنگام طرح سؤالش به گریه افتاد.

پاپ قصد سخنرانی در دانشگاه کاتولیکی در پایتخت فیلیپین را داشت که سی هزار نفر در آن برای دیدن وی جمع شده بودند.

بعد از ‌این مراسم ‌پاپ در پایان سفر هفت روزه خود به فیلیپین در مراسم عشای ربانی در پارک ریزال شرکت کرد که گفته می‌شود، جمعیت میلیونی حاضر در آن در تاریخ مسیحیت بی‌سابقه بوده است.

برآورد‌ها حاکی از آن است که در کشور صد میلیونی فیلیپین، حدود 1.‌2 میلیون کودک خیابانی وجود دارد. سرشماری سال 2009 از زندگی 35 درصد کودکان این کشور زیر خط فقر حکایت دارد. موضوع همدردی با فقرا در کانون سفر پاپ به این کشور قرار داشت و وی به فساد و نابرابری مفتضحانه در این کشور تاخت.
منبع: تابناک