سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

روزهای بد «رضا صادقی» در آستانه مراسم ازدواج ...........

    نظر
روزهای بد «رضا صادقی» در آستانه مراسم ازداج + عکس
هرچند انتشار آلبوم تازه رضا صادقی با عنوان «همین» به سال آینده موکول شد اما این خواننده پرطرفدار ظرف روزهای باقیمانده تا پایان سال مراسم ازدواج خود را برگزار خواهد کرد.
رضا صادقی خواننده مطرح و دوست داشتنی موسیقی پاپ، مدتی است به دلیل برخی مشکلات، حضور کمرنگی را برای دوستداران مشکی پوش رقم زده است.این مشکلات سبب شد این هنرمند علاوه برجشنواره موسیقی فجر،درروزهای پایانی سال 91 نیز نتواند اجرای پر مخاطب خود را به صحنه ببرد. اما روزهای بد سلطان مشکی پوش همچنان ادامه پیدا کرد تا آنکه به "همین..." و منتشر نشدن این آلبوم در سال جاری ختم شد.


علی جعفری مدیربرنامه رضا صادقی در گفتگویی درباره عدم انتشار آلبوم جدید رضا صادقی گفت: تمام کارهای آلبوم جدید رضا صادقی انجام شده است و تلاشمان این بود این آلبوم در سال جاری منتشر شود اما بنابه دلایلی تا به امروز مجوز این آلبوم صادر نشده است ولی مسئولین این قول مساعد را به ما داده اند که هفته آینده مجوز آلبوم جدید رضا صادقی صادر شود.
وی ادامه داد: بعد از صدور مجوز این آلبوم شاید روزهای پایانی اسفند ماه زمان مناسبی برای انتشار این کار نباشد به همین دلیل احتمالا این آلبوم در هفته دوم فروردین ماه 91 یعنی بعد از تعطیلات نوروز (که زمان مناسب تری برای انتشار این آلبوم است) به دوستداران سلطان مشکی پوش تقدیم خواهد شد.

مدیر برنامه رضا صادقی از کنسرت این آلبوم در سال آینده خبر داد و افزود: کنسرت رضا صادقی با اجرای قطعات آلبوم جدیدش در اردیبهشت سال 92 بعد از انتشار آلبوم برگزار می شود.
جعفری در پایان تصریح کرد: خبر خوبی برای دوستدارن رضا صادقی دارم و آن هم برگزاری مراسم جشن عروسی این هنرمند موسیقی در ماه جاری است.

بنابراین گزارش رضا صادقی پیش از این از حضور نوجوانان و جوانان با استعداد ایرانی در این آلبوم خبر داده بود و افزود: از جوانان و نوجوانانی در این آلبوم استفاده کرده‌ام که لقب ستاره‌های زمینی را به آن‌ها می‌دهم نه ستاره‌های آسمانی. دو پدیده موسیقی را می‌خواهم به مردم سرزمین‌ام معرفی کنم که یکی از آن‌ها «آرون» نام دارد. یک جوان متولد 68 ولی بی‌اندازه با استعداد از خطه شمال. یک دوست دیگر هم دوست خوبم اقای «شفاهی» که از هموطنان شیرازی من است ولی فوق العاده مستعد و حرفه‌ای.

سیلی یک خبرنگار بر صورت هنرمند کارآفرین!

    نظر

سیلی یک خبرنگار بر صورت هنرمند کارآفرین! + عکس

در روز 24 بهمن ماه، در اسکله هرمز بیش از 30 اثر نقاشی که با خاک‌های رنگی هرمز که توسط زنان جزیره انجام شده بودند، شکسته شدند.

نمایشگاه آثار مشترک احمد نادعلیان و زنان در جزیره هرمز با عنوان زخم‌ها، عصر پنج شنبه(17اسفند) افتتاح می‌شود، نادعلیان درباره این نمایشگاه و مسائل مربوط به آن نوشته‌ای به ایسنا ارائه کرده است.

نمایشگاه این آثار در روز عصر پنج‌شنبه 17 اسفند ماه 1391 افتتاح در فضای شرقی هنرمند سرای پردیس در جزیره هزمز (خانه دکتر نادعلیان) افتتاح خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از روز بیستم اسفند ماه که روز جهانی زنان است از این نمایشگاه دیدن نمایند.

این نمایشگاه و نمایشگاه عکس‌های قدیمی هرمزگان که پیش از این نیز در اطاق مرکزی مرکز پردیس هرمز به نمایش در آمده‌اند تا پایان فروردین ماه به نمایش گذاشته خواهند شد.

آثاری که به نمایش درخواهند آمد توسط فاطمه سلامتی، صدیقه حسینی، زهرا ناصرنیا، زینب ناصرنیا، زهرا سلامتی، مریم گوری؛ فاطمه واحدی؛ معصومه حاتمی؛ حرمت چشک، سمیه علیائی، سمیرا علیائی، سبحان رستمی، فاطمه ذاکری، کنیز رنجبری، زینب جاشونیا،‌ام الابنین زرنگاری، فاطمه ناصرنیا، زهرا اوج هرمزی، فاطمه ذاکری، کنیز اسلامی، سمانه چشک، جمیده پورشمالی و کنیز عباس پناه انجام شده‌اند.

نمایشگاه آثار مشترک احمد نادعلیان و زنان در جزیره هرمز

در سال جاری پس از برگزاری هفته زنان هرمز در تهران و بازاریابی موفق آثار زنان بسیاری به هنرمند سرا مراجعه کردند و در این مرکز آموزش دیدند. پس از آموزش آن‌ها در خانه‌های مختلفی به صورت گروهی کار کردند. در یکی از خانه‌ها ده نفر از دختران و زنان نقاشی می‌کنند.

بعضی از آن‌ها به جای قلم مو از چوب کبریتی استفاده می‌کنند که نوک آن تیز شده است. آن‌ها با استفاده از سنت‌های قدیم روش‌های این نقاشی را غنی‌تر می‌نمایند. گویا در دوره‌های گذشته برای نقش حنی از این روش استفاده می‌کرده‌اند.

در چند ماه گذشته آثار بسیاری تولید شدند. مرکز پردیس در جزیره قادر نبود همه آثار را در مرکز به فروش برساند. به همین دلیل از طرف هنرمندسرا محلی برای فروش آثار پیش بینی شد. یکی از گزینه‌های مناسب خانه جری پولاک بود و می‌توانست نگارخانه‌ای برای زنان هرمز باشد. نزدیک به دو سال آنجا انبار متروکه دوچرخه‌های بود که استفاده نمی‌شدند.

نادعلیان گفت: زمانیکه آنجا به کانون بانوان تحویل زنان شد و آنجا را تمیز کردند از طرف میراث فرهنگی به آن‌ها گفته شده بود که فرد دیگری (آقای نادعلیان) نباید در حریم آنجا برای فروش به شما کمک کند. پس از این موضوع زنانی که من با آن‌ها نقاشی کار می‌کردم از مسئولیت آنجا کناره گیری کردند. فقط یکی از زنان برای پخت نان در آنجا ماند.

پیشنهاد من این بود که در محوطه باز کارهای زنان را ارائه دهیم. اما زنان و دختران به دلیل شرم در محیط عمومی خصوصا محلی که راننده‌ها تجمع می‌کنند حاضر نبودند در آنجا برای فروش حضور پیدا نمایند. البته در گوشه و کنار شهر همیشه ما می‌بینیم که زنان نخود پخته، نان می‌فروشند و بسیاری از آن‌ها در کوچه‌ها ماهی کباب می‌کنند. نباید از نظر دور داشت که عمده ماهی فروشان در بازار کوچک ماهی زن هستند. موضوع فروش آثار نقاشی عجیب به نظر می‌رسید چون تجربه نشده بود. برای همین تصمیم گرفتم که در خارج از محوطه اسکله در کنار یک دکه با هماهنگی قبلی با شهردار هرمز آقای آزموده شخصا دست به کار شوم.

در اولین روز فروش آثار آقای حسین ماهر که در ماه‌های جاری بیشتر در جزیره ساکن هستند نیز در محل حضور داشتند و در اسکله از چهره راننده‌ها نقاشی می‌کردند. قصد من این است که راننده‌ها و مردم ابتدا چشمشان به عرضه نقاشی عادت کند. در حین فروش کار در پشت میز فروش من نیز نقاشی می‌کردم. در روز اول فروش خوبی داشتم. در روز دوم کبری دوری سری‌پور و صدیقه زرنگاری من را همراهی کردند. آن‌ها از طرف دیگر زنان معرفی شده بودند تا به عنوان فروشنده تجربه کسب نمایند.

آن روز مزاحمت چند مرد همه چیز را به هم ریخت. یکی از آن‌ها که خود را خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های مطرح کشور معرفی می‌کند با خشونت در حضور دختران (کبری دوری سری‌پور و صدیقه زرنگاری) و گردشگران به من توهین کرد. او چند بار تهدید کرد که میز فروش آثار را واژگون می‌کند و یک بار موبایل من را گرفت و قصد داشت آن را به زمین بکوبد. آن‌ها به موفقیت این کارآفرینی حسادت می‌کردند.

برای پیگیری این موضوع و رفع مزاحمت به بخشداری رفتم. زمانی‌ که در بخشداری بودم آقای مدعی خبرنگار بودن نیز آنجا بود. آنچه که موجب حیرت دیگران شد در حضور آقای فریدون دریانورد، بخشدار شهر هرمز، آن فرد یک سیلی به صورت من زد. چند قطره‌ای نیز خون جاری شد. آن روز در دفتر بخشدار خانم معصومه قنبری و آقایان عبداله هرمزی بندری و علی گلزاری حضور داشتند و آن‌ها به صورت مکتوب این موضوع را تائید و امضاء کرده‌اند.

پس از حضور نیروهای پاسگاه مرزی موضوع به شکایت انجامید. روز بعد به قشم رفتم و اداره پزشک قانونی موضوع اصابت یک جسم سخت را تائید کرد. آنچه که موجب شگفتی است که آیا دست یک خبرنگار باید بنویسد یا بزند.

در غیاب من در حضور دختران به من اهانت می‌کنند و زمانی که دختران اعتراض می‌کنند یکی از آن‌ها با لگد میز فروش آثار را واژگون می‌نماید. در نتیجه این رفتار بیش از 30 اثر هنری در جلو چشم بسیاری از گردشگران راننده‌ها و مهم‌تر از آن دختران شکسته می‌شود. به محل شکسته شدن آثار رفتم و تمامی شیشه‌های شکسته را جمع آوری کردم. همانند جورچین چند روزی طول کشید که این قطعات شکسته را با هم جفت و جورکنم. من خوب می‌دانم آثار تخریب شده را چگونه به رسانه‌ای موثر تبدیل کنم که از یک اتفاق شخصی به بیانی اجتماعی تبدیل شود.

پس رویداد خرد شدن سنگ‌های من شکست نبود. گامی بود به جلو. در رودخانه هراز ماشین‌ها برای ساخت کارخانه ماهی‌های من را خرد کردند. در خیابان ولی عصر پیمانکاری که سنگ کم داشت سنگ‌هائی را که نقش زده بودم برش زد. حالا فکر می‌کنم فصل جدیدی است برای کارهای جدید.

هنرمند زمانی که از انزوای کارگاه خارج می‌شود هم بهای سختی باید بپردازد و هم دستاورد آن شگفت انگیز خواهد بود. داستان زندگی من شنیدن دارد. زندگی بی‌زخم نیست.

از کجا بفهمیم اطرافیان مان دروغ می گویند؟

    نظر

از کجا بفهمیم اطرافیان مان دروغ می گویند؟

از کجا بفهمیم اطرافیان مان دروغ می گویند؟
وقتی یک نفر دروغ می گوید اغلب نشانه هایی در رفتار و حرکات او وجود دارد که با توجه کردن به آنها می توانیم بفهمیم که او در حال دروغ گفتن است.

اما اگر از این دستورالعمل استفاده می کنید قبل از اینکه قضاوت کنید و عکس العمل نشان دهید، به یاد داشته باشید که احتمال اشتباه هم وجود دارد و علاوه براین ، ممکن است طرف مقابلتان دلایل منطقی و معقولی برای دروغش داشته باشد.

دستورالعمل :
1 - گاهی حرکات صورت و بدن مشخص می کند که یک نفر در حال دروغ گفتن است .فرد دروغگو معمولا" در هنگام دروغ گفتن به چشمان شما نگاه نمی کند ، کمی بی قرار است و مثل کسانی که استرس دارند و ناراحت هستند رفتار می کند.

2 - حرفهای فرد دروغگو معمولا" پر از تناقض است برای مثال او در زمانهای داستانهایی که تعریف کرده است دچار اشتباه می شود و یا در به یاد آوری جزئیات دچار مشکل می شود . او حتی ممکن است برخی جزئیات را که قبلا" تعریف کرده بیاد نیاورد و یا باهم اشتباه بگیرد.

3 - اگر فرد مقابل سعی می کند همه سئوالات شما را بدون کم و کاست پاسخ دهد و روی پاسخ هایش پافشاری می کند ، به او شک کنید .این حالت دفاعی افراطی نشان دهنده آن است او سعی دارد چیزی را پنهان کند.

4 - اگر این فرد بدون دلیل شما را به دورغگویی و فریبکاری متهم می کند باز هم باید به او شک کنید . در واقع فرد دروغگو همه را مثل خودش می بیند.

5 - به ندای درونی خودتان گوش دهید . گاهی انگار به ما الهام می شود که فرد مقابل در حال دروغ گفتن است . اما تا وقتی مطمئن نشدید قضاوت و نتیجه گیری نکنید در عوض سعی کنید برای حدستان شواهد محکمی پیدا کنید.

6 - می توانید مستقیما" از طرف مقابلتان سئوال کنید که آیا دروغ می گوید ؟ معمولا" فردی که در حال دروغ گفتن است وقتی متوجه می شود دروغش فاش شده ، احساس بدی به اودست می دهد وحتی ممکن است تصمیم بگیرد حقیقت را بگوید.

7 - وقتی کسی سعی می کند علت دروغ گفتنش را به شما توضیح دهد صبور باشید و با دقت به حرفهای او گوش کنید . شاید او به خاطر ناراحت نکردن شما و یا ترس از عصبانیت شما ، دروغ گفته باشد.

8 - شاید خود شما طوری رفتار کرده باشید که آن شخص مجبور شده به شما دروغ بگوید. آیا شما معمولا" از شنیدن حقیقت ناراحت می شوید و اطرافیانتان معمولا" نمی توانند حقیقت را به شما بگویند؟

4 جمله ای که نباید به مردان بگویید..........

    نظر

4 جمله ای که نباید به مردان بگویید

4 جمله ای که نباید به مردان بگویید
شما می توانید در مورد نحوه لـبـاس پـوشیـدن و یـا اضافه وزن شوهر خود صحبت نمایید بـدون ایـنکه برای وی دلخوری پیش بیاید و یا از شما دلگیـر گـردد امـا چـهار مـسئله وجـود دارد که پیش کشیدن هر یک تاثیر ناگواری در روحیه و غرور یک مرد برجای خواهد گذاشت

در روابط زناشویی مسائلی وجود دارند که یـک زن هیچ گـاه نباید در مورد شوهرش مطرح نموده و یا با سخنی نیش دار اقدام به آزار و اذیت او نماید.
شما می توانید در مورد نحوه لـبـاس پـوشیـدن و یـا اضافه وزن شوهر خود صحبت نمایید بـدون ایـنکه برای وی دلخوری پیش بیاید و یا از شما دلگیـر گـردد امـا
چـهار مـسئله وجـود دارد که پیش کشیدن هر یک تاثیر ناگواری در روحیه و غرور یک مرد برجای خواهد گذاشت چـرا که
اولا
باعث می گـردد که او خودش را با خصیصه های مـردان دیـگر مقایسه نموده و سرخورده شود.
ثـانـیا
به دلیل این کـه تـغییر مسائل مذکور به دست خود آدم نبوده و جزء ویژگی های هر انسانی است، موجب افسردگی و نا امیدی خواهد گردید.
پس حواس خود را جمع کرده و با به خاطر سپردن این موارد از به خطر افتادن زندگی آینده خود جلوگیری کنید .
در ادامه به این مسائل اشاره می کنیم :
1 - بنیه مالی و پول
واضح است که داشتن پول بیشتر بهتر از داشتن مقدار کم آن می بـاشد. مـردان بـر این تصورند که میـزان سـرمایه و قدرت مـالی آنها منعکس کننده ارزش های درونیشان است. بنابراین گوشـه و کنـایه زدن در مـورد درآمـد یـک مـرد در حـقیـقت لـطمـه زدن بـه غـرور او محسوب می گردد.
وقتی به شوهر خود با سخنی نیش دار می گویید که مثلا " تلویزیون ما کوچکترین تلویزیون دنیاست "، در وجود و ضمیر او آتشی برمی افروزیـد چون او را در برابر مردهای دیگری که می شناسید شرمنده وتحقیر نموده اید.
توجه داشته باشید تلویزیون بزرگ یعنی کیف پر از پول. درآمـد یـک مـرد چیزی نیست که بتواند آن را فورا تغییر دهد، مگر اینکه بخواهد بـه یک بانک دستبرد بزند.
شـکاف، زمانی عمیق تر می شود که یـک زن، بی پولی ، وسایل قدیمی ، عدم خرید طلا و جواهر و یا خـانه مـحـقر شـوهـرش را مکرر به وی گوشزد می کند و نمی داند که با این کار هر بار تیشه به ریشه زندگی خود می زند چرا که این تحقیرها نه تنها از عشق میان آنها می کاهد بلکه به هیچ وجه باعث اقدامی برای بهتر شدن وضع زندگی نخواهد شد شاید اگر به جای تحقیر شوهر خود او را تشویق به انجام کارهای موثرتری نمایید زودتر به خواسته خود برسید .
2 - موی سر
اگر مسئله ای وجـود داشته باشد که مــردان نسبت بـه آن حساس باشند، این مسئله موی سر آنهاست. هر مردی نگران این موضوع می بـاشـد که بالاخره موی سرش را از دست خواهد داد، چون مردان تصور می کنند کـه بـا ریختن موی سر، جذابیت آنها در برابر همسرشان نیز ازبین خواهد رفت.
یـکی از دوسـتـان مـن بـعد از اینکه نامزدش به او گفت : "موهای خوشرنگی داری ولی حیف که کـم پشته"، دچـار افـسردگی شـد. در حـقیقت او کار زیادی برای پرپشت کردن مـوهایش نمی توانست انجام دهد مگر اینکه به سـراغ داروهـای گـران قـیـمـت رشد مو می رفت.
3 - قد
مردها کار زیادی در مورد کوتاهی قد خـود نمی توانند انجام دهند. قـد پدر و دو برادر من هر سه 197 و قد خود من 170 سانت است. چند ماه پیش وقتی همسرم با کنایه گفت "برادرات هر دو قـد بلندند، پـس قد تو به کی رفته؟" حسابی دلگیر شده و تا چند وقت در فکرش بودم. با اینکه بسیاری مردان کوتاه قد و در عین حال قدرتمند و موفق، در اجتماع وجـود دارند، مطالعات نشان داده کـه مـردان بـلنـد قد جـدی تـر از مـردان کوتاه قد به نظر می آیند.
4 - مردانگی
مسخره نمودن مردانگی یک فرد،شکنجه آورترین گوشه و کنایه برای وی به شمار می آید. یک زن باید بداند که هرگز نباید شوهر خود را به دلیل ناتوانی ها و ضعف های جنسی وی مورد سرزنش و استهزاء قرار دهد چرا که این مطلب می تـواند صـدمات و زیان های جبران ناپذیری در روحیه و زندگی او بگذارد.
نـکته این است که وقتی شما به شوهر خود این موضوع را گوشزد می کنید، در حقیـقـت او تصور می نماید که نسبت به مردان دیگر دارای ضعف و ناتوانی شدید است و همین امر باعث سرشکستگی و آزرده خاطری وی می گردد.




واکنشها به درگذشت هوگو چاوز..................

    نظر

واکنشها به درگذشت هوگو چاوز

درگذشت هوگو چاوز
معاون رئیس جمهوری ونزوئلا رسماً از درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهوری این کشور خبر داد.




پس از آنکه نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در کنار شماری از مقامات این کشور، در پیامی رسمی، مرگ هوگو چاوز را به اطلاع مردم این کشور رساند، مقامات و فرماندهان نظامی این کشور نیز با صدور بیانیه هایی، اظهاراتی را در این باره بیان کردند.

مردم ونزوئلا نیز با تجمع در خیابانها و مبادی مختلف شهرها به خبر درگذشت رئیس جمهور این کشور واکنش نشان دادند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا زمان برگزاری مراسم تدفین هوگو چاوز را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، الیاس خائوئا وزیر امور خارجه ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد، مراسم به خاکسپاری هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا روز جمعه در حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تاکید کرد، پیکر رئیس جمهور فقید ونزوئلا تا زمان فرا رسیدن مراسم تدفین در یک آکادمی نظامی نگهداری خواهد شد.

الیاس خائوئا گفت، مقامات ونزوئلا درباره محل به خاکسپاری پیکر هوگو چاوز طی روزهای آینده تصمیم گیری خواهند کرد.

در همین حال الیاس خائو وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد با درگذشت هوگو چاوز، نیکولای مادورو معاون وی به عنوان رییس جمهور موقت این کشور منصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی همچنین گفت انتخابات ریاست جمهوری طی سی روز آینده برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر معاون رئیس جمهور متوفی ونزوئلا گفت: ونزوئلا در پی درگذشت هوگو چاوز ارتش و پلیس را به حالت آماده باش در آورده است.

در پی فوت هوگو چاوز، از آنجا که ونزوئلا وارد یک دوره بی ثباتی سیاسی و برگزاری مراسم خاکسپاری خواهد شد، این کشور ارتش و پلیس خود را به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو معاون رئیس جمهور ونزوئلا در تلویزیون سراسری این کشور گفت: این استقرار ویژه در این برهه زمانی برای حفاظت از مردم و تضمین آرامش است. در پی درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، یک وزیر این کشور اعلام کرد ارتش ونزوئلا به قانون اساسی و همچنین اراده چاوز احترام خواهد گذاشت.

رهبر مخالفان ونزوئلا با صدور بیانیه ای درگذشت هوگو چاوز، رئیس جمهور این کشور را به خانواده و هواداران وی تسلیت گفت.

رهبر مخالفان این کشور در پیام خود، ضمن اعلام تسلیت به هواداران هوگو چاوز، خواستار حفظ وحدت و اتحاد در کشور در پی مرگ رئیس جمهور شد.

بنا بر این گزارش، پس از اعلام این خبر، مقامات کشورهای مختلف جهان نیز در پیامهای جداگانه ای درگذشت هوگو چاوز را به مردم این کشور تسلیت گفتند.

اولانتا هومالا رئیس جمهور پرو نیز ضمن اظهار همدردی با خانواده چاوز و مردم ونزوئلا، از درگذشت رئیس جمهوری ونزوئلا به شدت اظهار تاسف کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز سه‌شنبه از درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا اظهار تاسف کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا امادر پی اعلام خبر درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد واشنگتن از مردم ونزوئلا حمایت می‌کند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد روابط سازنده با دولت بعدی ونزوئلا فصل جدیدی در روابط بین دو کشور رقم بزند.

دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل اما درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر خواند.

وزارت خارجه اکوادور نیز از درگذشت چاوز اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در پی درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، وزارت امور خارجه اکوادور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درگذشت چاوز ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

وزارت خارجه کلمبیا نیز روز سه‌شنبه از درگذشت هوگو چاوز وی به شدت اظهار تاسف کرد.
وزارت خارجه کلمبیا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اظهار تاسف از درگذشت چاوز افزود رئیس جمهور ونزوئلا نقشی چشمگیر در روند صلح دولت کلمبیا با شورشیان فارک داشت.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه ای به خانواده ها، مردم و دولت ونزوئلا تسلیت گفت. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: از خانواده ها، مردم و دولت ونزوئلا می خواهم پیام تسلیت عمیق من را پذیرا باشند.

نماینده ی دائم روسیه در سازمان ملل متحد در اظهاراتی درباره رئیس جمهور فقید ونزوئلا گفت: هوگو چاوز سیاستمداری بزرگ بود.

ویتالی چورکین در اظهارات خود، مرگ هوگو چاوز را یک تراژدی و اتفاقی تلخ توصیف کرد.

خبر دیگر اینکه هیات دولت ونزوئلا به دلیل در گذشت هوگو چاوز یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

کوبا نیز درپی درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دولت کوبا در بیانیه ای رسمی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام کرد چاوز در دوران چهارده ساله ریاستش همچون پسر واقعی فیدل کاسترو بود.

طرح فروش نفت به مردم منتفی شد.............

    نظر

طرح فروش نفت به مردم منتفی شد

طرح فروش نفت به مردم
با توجه به اینکه به تاخیر دولت در ارائه بودجه سال آینده به مجلس، پیش بینی می شود حداکثر در سه ماهه نخست سال آینده امکان اخذ مصوبه از مجلس برای عرضه اوراق سلف نفتی فراهم نشود.


فروش 10 میلیارد دلار نفت کاغذی به مردم به دلیل تعلل شرکت نفت برای سالجاری منتفی شد و پیش بینی می شود در صورت موافقت مجلس این اوراق سلف نفتی از بهار سال آینده به مردم عرضه شود.

پس از توقف صادرات نفت خام کشور توسط بخش خصوصی، فروش اوراق سلف نفتی به مردم دستکم برای مدت چند ماه به دلیل تعلل شرکت ملی نفت ایران منتفی شد.

مجلس شورای اسلامی و دولت در قالب قانون بودجه سال 1391 اختیاراتی به شرکت ملی نفت مبنی بر فروش 10 میلیارد دلار نفت کاغذی به مردم واگذار کرده بودند.

با گذشت 12 ماه از واگذاری این اختیار به شرکت ملی نفت ایران اما به دلیل تعلل این مجموعه فروش نفت کاغذی به مردم دست کم تا چهار ماه آینده منتفی شده است.

محسن خجسته مهر در گفتگو با مهر با بیان اینکه مجوز فروش اوراق سلف نفتی فقط برای سال 1391 بوده است، گفت: اگر بخواهیم این اوراق را برای سال آینده به مردم عرضه کنیم باید مجوز جدیدی از دولت و مجلس شورای اسلامی اخذ شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اعلام اینکه برای عرضه نفت کاغذی به مردم در قالب لایحه بودجه سال 1392 پیشنهاد جدیدی به دولت و مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: بر این اساس در صورت موافقت مجلس با این لایحه پیشنهادی امکان فروش نفت کاغذی در قالب اوراق سلف نفتی برای سال آینده وجود دارد.

با توجه به اینکه به تاخیر دولت در ارائه بودجه سال آینده به مجلس، پیش بینی می شود حداکثر در سه ماهه نخست سال آینده امکان اخذ مصوبه از مجلس برای عرضه اوراق سلف نفتی فراهم نشود.

احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت پیشتر با یادآوری اینکه فروش اوراق بهادار سلف نفتی به عنوان ابزاری کارآمد و موثر در صنعت نفت تعریف شده و قرار است با اجرای این روش، سرمایه کلان و جز افراد حقیقی و حقوقی در این صنعت به کار گرفته شود، تاکید کرده بود: با استفاده از این روش، مردم می توانند در تولید و استخراج نفت سرمایه گذاری کنند و سود قابل توجهی نصیب آنها شود.

فروش نفت کاغذی با دلار و یورو

خجسته مهر همچنین در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر فروش نفت کاغذی به ارزهای متنوع و رایج جهان تجارت، بیان کرد: اگر بخواهیم این اوراق سلف نفتی را در عرصه بین‌المللی عرضه کنیم، باید مکانیزم آن تغییر کند.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت هماهنگی بین وزارت نفت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای عرضه بین‌المللی اوراق سلف نفتی، یادآور شد: قطعا این اوراق با روشی جدید عرضه خواهد شد.

پیش از این شرکت ملی نفت ایران درباره ویژگی های اوراق سلف نفتی، اعلام کرده بود: عرضه نفت به مردم در قالب اوراق سلف نفتی با تعیین سود حداقل 30 درصدی در معاملات دلاری و سود حداقل 80 درصدی در معاملات ریالی انجام خواهد گرفت.

در صورتی که میانگین قیمت نفت خام در بورس عمان و دبی در سررسید کمتر از 130 دلار باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به فروش نفت خام خود به قیمت 130 دلار به شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

همچنین در صورتی که قیمت نفت خام در سررسید بیش از 130 دلار باشد، خریدار مخیر به تسویه نقدی یا دریافت نفت خام خواهد بود. بدین ترتیب بازدهی گواهی‌های سلف دلاری طی 3 سال حداقل به میزان 30 درصد خواهد بود.

در صورتی که معادل ریالی مبلغ ارزی هر بشکه نفت خام (هر گواهی سلف نفتی) در سررسید بیش از این مبلغ باشد، خریدار می تواند تسویه نقدی انجام داده و یا نسبت به دریافت نفت خام در صورت دارابودن شرایط و صلاحیت هایش اقدام کند. بدین ترتیب بازدهی گواهی‌های سلف دلاری - ریالی طی 3 سال حداقل به میزان 80 درصد خواهد بود.

اوراق سلف نفتی که به استناد قراردادهای سلف موازی استاندارد منتشر خواهد شد، در قالب طرحی برای فروش نفت خام به مردم برای نخستین بار انجام می شود. حجم اولیه عرضه نفت در این طرح ملی به میزان یک میلیون بشکه و حداکثر تا سقف 5 میلیون بشکه نفت خام به ارزش 500 میلیون دلار در نظر گرفته شده است که به صورت ریالی و ارزی (بر مبنای واحد پولی دلار) عرضه خواهد شد.

همچنین نرخ تسعیر دلار در نماد ریالی بر اساس نرخ آزاد مبادله ای (مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) محاسبه و پرداخت می شود.

طرح فروش نفت به مردم منتفی شد
با توجه به اینکه به تاخیر دولت در ارائه بودجه سال آینده به مجلس، پیش بینی می شود حداکثر در سه ماهه نخست سال آینده امکان اخذ مصوبه از مجلس برای عرضه اوراق سلف نفتی فراهم نشود.
مهر: فروش 10 میلیارد دلار نفت کاغذی به مردم به دلیل تعلل شرکت نفت برای سالجاری منتفی شد و پیش بینی می شود در صورت موافقت مجلس این اوراق سلف نفتی از بهار سال آینده به مردم عرضه شود.

پس از توقف صادرات نفت خام کشور توسط بخش خصوصی، فروش اوراق سلف نفتی به مردم دستکم برای مدت چند ماه به دلیل تعلل شرکت ملی نفت ایران منتفی شد.

مجلس شورای اسلامی و دولت در قالب قانون بودجه سال 1391 اختیاراتی به شرکت ملی نفت مبنی بر فروش 10 میلیارد دلار نفت کاغذی به مردم واگذار کرده بودند.

با گذشت 12 ماه از واگذاری این اختیار به شرکت ملی نفت ایران اما به دلیل تعلل این مجموعه فروش نفت کاغذی به مردم دست کم تا چهار ماه آینده منتفی شده است.

محسن خجسته مهر در گفتگو با مهر با بیان اینکه مجوز فروش اوراق سلف نفتی فقط برای سال 1391 بوده است، گفت: اگر بخواهیم این اوراق را برای سال آینده به مردم عرضه کنیم باید مجوز جدیدی از دولت و مجلس شورای اسلامی اخذ شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اعلام اینکه برای عرضه نفت کاغذی به مردم در قالب لایحه بودجه سال 1392 پیشنهاد جدیدی به دولت و مجلس ارائه شده است، تصریح کرد: بر این اساس در صورت موافقت مجلس با این لایحه پیشنهادی امکان فروش نفت کاغذی در قالب اوراق سلف نفتی برای سال آینده وجود دارد.

با توجه به اینکه به تاخیر دولت در ارائه بودجه سال آینده به مجلس، پیش بینی می شود حداکثر در سه ماهه نخست سال آینده امکان اخذ مصوبه از مجلس برای عرضه اوراق سلف نفتی فراهم نشود.

احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت پیشتر با یادآوری اینکه فروش اوراق بهادار سلف نفتی به عنوان ابزاری کارآمد و موثر در صنعت نفت تعریف شده و قرار است با اجرای این روش، سرمایه کلان و جز افراد حقیقی و حقوقی در این صنعت به کار گرفته شود، تاکید کرده بود: با استفاده از این روش، مردم می توانند در تولید و استخراج نفت سرمایه گذاری کنند و سود قابل توجهی نصیب آنها شود.

فروش نفت کاغذی با دلار و یورو

خجسته مهر همچنین در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر فروش نفت کاغذی به ارزهای متنوع و رایج جهان تجارت، بیان کرد: اگر بخواهیم این اوراق سلف نفتی را در عرصه بین‌المللی عرضه کنیم، باید مکانیزم آن تغییر کند.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت هماهنگی بین وزارت نفت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای عرضه بین‌المللی اوراق سلف نفتی، یادآور شد: قطعا این اوراق با روشی جدید عرضه خواهد شد.

پیش از این شرکت ملی نفت ایران درباره ویژگی های اوراق سلف نفتی، اعلام کرده بود: عرضه نفت به مردم در قالب اوراق سلف نفتی با تعیین سود حداقل 30 درصدی در معاملات دلاری و سود حداقل 80 درصدی در معاملات ریالی انجام خواهد گرفت.

در صورتی که میانگین قیمت نفت خام در بورس عمان و دبی در سررسید کمتر از 130 دلار باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به فروش نفت خام خود به قیمت 130 دلار به شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

همچنین در صورتی که قیمت نفت خام در سررسید بیش از 130 دلار باشد، خریدار مخیر به تسویه نقدی یا دریافت نفت خام خواهد بود. بدین ترتیب بازدهی گواهی‌های سلف دلاری طی 3 سال حداقل به میزان 30 درصد خواهد بود.

در صورتی که معادل ریالی مبلغ ارزی هر بشکه نفت خام (هر گواهی سلف نفتی) در سررسید بیش از این مبلغ باشد، خریدار می تواند تسویه نقدی انجام داده و یا نسبت به دریافت نفت خام در صورت دارابودن شرایط و صلاحیت هایش اقدام کند. بدین ترتیب بازدهی گواهی‌های سلف دلاری - ریالی طی 3 سال حداقل به میزان 80 درصد خواهد بود.

اوراق سلف نفتی که به استناد قراردادهای سلف موازی استاندارد منتشر خواهد شد، در قالب طرحی برای فروش نفت خام به مردم برای نخستین بار انجام می شود. حجم اولیه عرضه نفت در این طرح ملی به میزان یک میلیون بشکه و حداکثر تا سقف 5 میلیون بشکه نفت خام به ارزش 500 میلیون دلار در نظر گرفته شده است که به صورت ریالی و ارزی (بر مبنای واحد پولی دلار) عرضه خواهد شد.

همچنین نرخ تسعیر دلار در نماد ریالی بر اساس نرخ آزاد مبادله ای (مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) محاسبه و پرداخت می شود.



اجرای طرح ملی \دادرس\ در 15 هزار مدرسه راهنمایی.......

    نظر

اجرای طرح ملی "دادرس" در 15 هزار مدرسه راهنمایی

اجرای طرح ملی دادرس
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی دادرس در 15 هزار مدرسه راهنمایی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح آموزشهای کمکهای اولیه لازم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه همچون زلزله به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.


کیومرث هاشمی : اجرای طرح ملی دادرس اصلی‌ترین برنامه و اولویت وزارت آموزش و پرورش در حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه این طرح در مدت زمانی کمتر از یک ماه آینده در 15 هزار مدرسه راهنمایی سراسر کشور اجرا خواهد شد، ادامه داد: حدود بیست برنامه برای این بخش تعریف شده که مهمترین برنامه، طرح ارزشیابی کارشناسان، مسئولان و مدیران این حوزه بر اساس عملکرد شان در طرح دادرس است.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تصریح کرد: برای اجرای این طرح، سیاست گذاری‌های کلان مهم است، اما حوزه عملیاتی طرح که کارشناسان مسئول دو سازمان را شامل می‌شود، مهم تر و اساسی‌تر است.

هاشمی انتقال مهارت‌های امدادی و کمک‌های اولیه به دانش آموزان را از اهداف مهم طرح ملی دادرس عنوان و اظهار کرد: جامعه هدف این طرح برای شروع دانش آموزان مقطع راهنمایی هستند، اما بنا داریم این آموزش‌ها را در آینده در سایر مقاطع تحصیلی نیز با همکاری هلال احمر ارائه کنیم.

به گفته وی، با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان، ارایه این آموزش‌ها از سنین پایین کاملا محسوس است، چراکه در مواقع بروز حوادثی همچون زمین لرزه، دانش‌آموزان یکی از اقشار آسیب پذیر به شمار می‌روند، لذا این آموزش‌ها نه تنها برای دانش آموزان مفید است بلکه به صورت غیر مستقیم و نامحسوس به والدین آنها نیز انتقال می‌یابد.

خبر جدید سخنگوی اشتون درباره تحریم ها............

    نظر

خبر جدید سخنگوی اشتون درباره تحریم ها

خبر جدید سخنگوی اشتون
دو بانک ایرانی همچنان در فهرست تحریم‌ها باقی ‌می‌مانند


سخنگوی کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از باقی ماندن دو بانک ایرانی در فهرست تحریم‌های این اتحادیه خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النشره، "مایکل مان" در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت دو بانک ایرانی "ملت" و "صادرات" همچنان تا زمانیکه بروکسل در مورد لغو تحریم‌ها از این دو نهاد تصمیم گیری کند در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا باقی خواهند ماند.

کلاهبرداری تلفنی با تقلید صدا...........

    نظر

کلاهبرداری تلفنی با تقلید صدا

کلاهبرداری تلفنی
فردی که با تقلید صدا از حساب یکی از بیمارستان‌های یزد کلاهبرداری کرده بود، در کرج شناسایی و دستگیر شد.


سرهنگ «حمیدرضا گل‌صباحی» رییس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: ماموران در پی اطلاع از وقوع کلاهبرداری در استان یزد به بررسی موضوع پرداختند.

وی در ادامه بیان کرد: جزییات شکایت حاکی از آن بود که شخص ناشناسی طی تماس تلفنی با کارمند بانک موردنظر و تقلید صدای رییس یکی از بیمارستان‌های یزد از او خواسته است مبلغ 496‌میلیون‌ریال را از حساب بیمارستان به حساب فردی به نام «هادی» واریز کند که پس از گذشت چند روز با مراجعه رییس بیمارستان به محل کارش معلوم شد که فرد تماس‌گیرنده با زیرکی خاصی و با شیوه تقلید صدا اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده است.

سرهنگ گل‌صباحی ادامه داد: کارآگاهان با انجام تحقیقات فنی آدرس هادی را در کرج شناسایی کردند و مشخص شد او کارت عابربانکش را به برادرش داده و وی نیز شماره حساب کارت را به شخصی به نام «حامد» داده است.

با راهنمایی‌های دارنده حساب و تحقیقات نامحسوس پلیسی محل سکونت «حامد» شناسایی و در بازرسی بدنی از وی شناسنامه جعلی فاقد نام و نشان مشخص و تعدادی کپی کارت ملی کشف شد.

درباره بیماری های دیجیتالی چه می دانید؟

    نظر

درباره بیماری های دیجیتالی چه می دانید؟

بازی کامپیوتری
بازی‌های کامپیوتری، جذاب و هیجان‌انگیز هستند. با آنها می‌شود درگیر شد و ساعت‌ها و لحظه‌های مفرحی داشت...
اما به اندازه تمام این جذابیت‌ها و خوشی‌ها، اگر حواس‌مان به میزان وقت‌گذرانی پای کامپیوتر و بازی نباشد، دردسرهای بزرگی به سراغ‌مان می‌آید؛ دردسرهایی که بیماری‌های کامپیوتری نام دارند و توسط پزشکان اثبات شده‌اند.
برای آگاهی از این بیماری‌ها و جلوگیری از آنها، این گزارش را بخوانید.
تشنج

بازی‌های کامپیوتری علاوه‌ بر اینکه آسیب بدنی به فرد وارد می‌کند، باعث تشنج نیز می‌شود. تحقیقات پزشکان نشان داده است که بازی‌های ویدئویی باعث می‌شود بیهوشی سراغ شخص معتاد به بازی بیاید. یکی از رایج‌ترین این تشنج‌ها «بیهوشی حساس به تصویر» است. در این نوع بیهوشی وقتی فرد در معرض نور و حرکات تصاویر قرار می‌گیرد، آگاهی خود را از دست می‌دهد و بیهوش می‌شود. اگر فرد به بازی‌های کامپیوتری ادامه دهد، مطمئنا بیهوشی‌های پی‌درپی و بیشتری خواهد داشت که بسیار خطرناک است.
سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال زمانی اتفاق می‌افتد که اعصاب اصلی بین دست و ساعد تحت فشار قرار می‌گیرد. این فشار زمانی اتفاق می‌افتد که تونل کارپال یعنی قسمتی از مچ که اعصاب اصلی و تاندون‌ها از آنجا می‌گذرد، متورم می‌شود. افرادی که بیش از حد بازی‌ می‌کنند، در خطر ابتلا به این سندرم قرار دارند و تنها نشانه فیزیکی ابتلا به این بیماری، اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری است. البته استفاده بیش از حد از موس هم ممکن است باعث ایجاد حساسیت و تورم تونل کارپال شود.
مشکلات بینایی

نگاه کردن و خیره شدن بیش از حد به هر نوع صفحه تصویری، باعث بروز مشکلات چشمی می‌شود. افرادی که بیش از حد بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دردهای چشمی بیشتری آنها را تهدید می‌کند، خصوصا اینکه چشم شخص نزدیک‌بین هم باشد. خیره شدن به صفحه تصاویر سفیدرنگ برای چشم بسیار مضر است و وقتی فرد به صفحه نمایش خیره می‌شود، پلک هم نمی‌زند و همین مساله باعث خشک شدن چشم می‌شود. یکی از بیماری‌های چشمی رایج برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، چشم‌های قهرمان گپتار نام دارد. در این بیماری ممکن است ساعت‌ها از بازی کردن گذشته باشد اما چشم هنوز درگیر تصاویری است که ساعت‌ها به آن خیره شده و آنها را می‌بیند.
یک‌قدمی مرگ

افرادی که به بازی‌های کامپیوتری اعتیاد دارند، ساعت‌ها وقت خود را صرف بازی می‌کنند بدون اینکه متوجه شوند چقدر زمان گذشته است. سال 2007 جوان 28 ساله‌ای اهل کره جنوبی پس از اینکه ساعت‌ها در یک کافی‌نت مشغول بازی بود، بیهوش شد. پس از انتقال او به بیمارستان و به هوش آمدن جوان 28 ساله، او به پزشک معالج خود گفت 72 ساعت تمام در حال بازی بوده و در این مدت غذای بسیار کمی خورده، به حمام نرفته و استراحت کافی نداشته است. به گفته پزشکان، اعتیاد شدید به بازی‌های رایانه‌ای ممکن است مرگبار باشد.
پدیده انتقال بازی

هر کسی که بازی رایانه‌ای را به مدت طولانی پیگیری کند، دچار پدیده انتقال بازی می‌شود که در میان آنها بیماری «تتریس» از همه رایج‌تر است. تتریس نوعی بازی کامپیوتری است که در آن فرد باید مکعب‌هایی را در فضاهای خالی قرار دهد و آنها را پر کند. به گفته افرادی که مبتلا به بیماری تتریس هستند، پس از ساعت‌های زیاد بازی کردن آنها بدون اینکه خودشان بخواهند عناصر بازی را وارد دنیای حقیقی و زندگی روزمره خود می‌کنند. مثلا ممکن است فرد تصور کند مکعب‌هایی که در بازی می‌افتاد، در دنیای واقعی به شکل بلوک‌های سنگی درآمده و از یک ساختمان در حال افتادن است یا اینکه فرد مدام در فکر این است که کدام مکعب تتریس در میان فضای خالی دو آسمانخراش جای خواهد گرفت. گاهی اوقات این بیماری آنقدر شدت پیدا می‌کند که فرد هنگام رانندگی دچار تصادف می‌شود زیرا مدام به فکر این بوده که کدام مکعب را در فضای خالی پیش رویش قرار دهد.
انگشت نینتندو

بیماری انگشت نینتندو به نام «نینتن دینیتیس» هم شناخته شده است. در بازی رایانه‌ای «وی اسپرت» فرد دو دسته حرکتی را در دست می‌گیرد و باید تعادل خود را مثل شکلی که در بازی می‌بیند، حفظ کند. این حفظ تعادل که شکل‌های گوناگونی دارد، به زانوها و ستون فقرات آسیب جدی وارد می‌کند و حتی گاهی اوقات به‌دلیل اینکه فرد تعادل خود را از دست می‌دهد و به زمین می‌افتد، قسمت‌هایی از بدنش دچار شکستگی می‌شود. مبتلایان به این بیماری پس از مدتی بازی پی‌درپی، دست و مچ دست‌هایشان شروع به درد گرفتن می‌کند. در این بیماری انگشت‌های فرد متورم می‌شود و درد می‌گیرد.
انگشت پلی‌استیشن

بازی پلی‌استیشن یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه بسیاری از نوجوان‌ها و جوان‌ها در سراسر جهان است. شاید شما هم افرادی را دیده باشید که ساعت‌ها پای این بازی می‌نشینند و دسته کنترل را که دو دکمه روی آن قرار دارد، پشت سر هم فشار می‌دهند. هر چند بازی پلی‌استیشن جزو یکی از بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز به شمار می‌رود اما افرادی که شبانه‌روز پای این بازی می‌نشینند، دچار یک نوع بیماری خاص می‌شوند. این بیماری خاص که انگشت پلی‌استیشن نام دارد، در دو انگشت شست فرد بروز می‌کند. نشانه‌های این بیماری صاف و پهن بودن انگشت شست است و همچنین روی انگشت‌ها متورم می‌شود و خوب شدن آن نیاز به هفته‌ها زمان دارد. نوع دیگری از بیماری که مشتاقان بازی پلی‌استیشن دچار آن می‌شوند، زخم دست است که در آن انگشت‌ها و دست فرد به‌شدت زخم می‌شود و درمان آن هفته‌ها طول می‌کشد.
رفتارهای خشونت‌بار و مشکلات ذهنی

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیش از ‌اندازه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند، همیشه نگران‌تر و افسرده‌تر از انسان‌های دیگر هستند. معمولا کودکان بیشتر در خطر رفتارهای خشونت‌بار اجتماعی هستند و حتی خطر اعتیاد نیز در آنها وجود دارد. از جمله نشانه‌های بیماری‌های رفتاری در شخصی که بیش از حد بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد، نگرانی بیش از حد، عصبانیت‌های بی‌دلیل و ترس‌های اجتماعی است. همچنین کودکانی که بازی‌های خشونت‌آمیز را مدام تکرار می‌کنند، تصورات خیالی خشونت‌باری دارند و رفتارهای تهاجمی بیشتری از خود نشان می‌دهند.
اعتیاد

بسیاری تصور می‌کنند که فقط افرادی معتاد هستند که مواد اعتیادآور مصرف می‌کنند اما با تحقیقاتی که روانشناسان انجام داده‌اند، مشخص شده بازی‌های رایانه‌ای نیز اعتیادآور است. به گفته محققان، خطر اعتیاد نوجوان‌ها و جوان‌هایی که به بازی های رایانه‌ای روی می‌آورند، بیشتر از بقیه افراد است و بازی‌های رایانه‌ای دقیقا مثل شرط‌ بندی‌هایی که بسیاری از افراد دچار آن هستند، شخص را وابسته به خود می‌کند. از نشانه‌های اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای از دست دادن وزن یا چاق شدن بیش از حد، کاهش روابط اجتماعی، توجه نکردن به بهداشت شخصی و اختلال در خواب فرد است.