سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جدول افزایش 8 ساله حقوق کارمندان.....!!!؟

افکار- موضوع مربوط به حقوق و دستمزد 2 میلیون و 500 هزار کارمند شاغل در بخش‌های دولتی و دستگاه‌ها یکی از برنامه هایی است که هر ساله در قالب لایحه پیشنهادی بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه و پس از تصویب و بررسی نمایندگان، مبنای افزایش حقوق کارمندان قرار می‌گیرد.

IMG08254347

به صورت کلی، بررسی روند افزایش حقوق کارمندان در 8 سال گذشته نشان می دهد که همواره افزایش‌ها کمتر از نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی بوده و در مواردی نیز میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در یکسال کمتر از نیمی از نرخ تورمی بوده که بانک مرکزی اعلام کرده است.

قانون مدیریت خدمات کشوری می گوید که میزان افزایش حقوق کارمندان دولت باید براساس نرخ تورم باشد، ضمن اینکه در برنامه پنجم توسعه تاکید شده است که میزان افزایش سالیانه هزینه های جاری که حقوق و دستمزد را نیز شامل می‌شود، 2 درصد کمتر از نرخ تورم باشد.

روند افزایش حقوق کارمندان در 8 سال اخیر

بررسی‌های مهر نشان می‌دهد: براساس نرخ تورم 10.1 درصدی در سال 84 میزان افزایش حقوق کارمندان دولت به میزان 7.8 درصد بوده است. با این حال، طبق نرخ تورم 11.9 درصدی پایان سال 85، میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 85 به میزان 14.5 درصد تصویب و به اجرا رسید.

همچنین با وجود نرخ تورم 18.4 درصدی پایان سال 85، افزایش حقوق کارمندان در آن سال به میزان 4.8 درصد بوده است و با نرخ تورم 25.4 درصد پایان سال 87، کارمندان از 7.3 درصد افزایش حقوق برخوردار شدند.

بیشترین افزایش حقوق کارمندان 18.3 درصد

بر پایه این گزارش، نرخ تورم در پایان سال 88 به میزان 10.8 درصد بود که این نرخ تورم باعث افزایش حقوقی به میزان 18.3 درصد برای کارمندان دولت در سال 88 شده بود. نرخ تورم پایان سال 89 نیز از سوی بانک مرکزی 12.4 درصد اعلام شده بود که این نرخ تورم 6 درصد در سال 89 بر حقوق کارمندان شاغل در بخش‌های دولتی شد.

در پایان سال 89 نیز نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی به میزان 12.4 درصد بود که حقوق کارکنان شاغل در بخشهای دولتی را 6 درصد افزایش داد، همچنین با نرخ تورم 21.5 درصدی پایان سال 90 حقوق کارمندان 10 درصد افزایش یافت و با نرخ تورم برآوردی 32 درصدی سال جاری نیز کارمندان از 15 درصد افزایش حقوق برخوردار شدند.

احتمال رکوردزنی افزایش حقوق کارمندان

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی درباره افزایش حقوق سال آینده کارمندان دولت از پیش بینی افزایش 20 درصدی به اضافه مزایای جانبی در لایحه پیشنهادی بودجه سال 92 خبر داده است.

جدول میزان افزایش حقوق کارمندان و نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی از سال 84 تاکنون به شرح ذیل است:

سال میزان افزایش حقوق (درصد) نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی (درصد)
سال84 7?8 10?1
سال85 14?5 11?9
سال86 4?8 18?4
سال87 7?3 25?4
سال88 18?3 10?8
سال89 6 12?4
سال90 10 21?5
سال91 15 برآوردی 32 درصد
سال 92 20 (پیشنهاد) ؟

 


داستان زیبای شاه عباس و اوضاع اقتصادی این روزهای ما !!

    نظر

داستان زیبای شاه عباس و اوضاع اقتصادی این روزهای ما !!

داستان زیبای شاه عباس و اوضاع اقتصادی این روزهای ما !!
می گوینـد: شـاه عبـاس از وزیـر خـود پرسیـد: ” امسال اوضـاع اقتصـادی کشـور چگونـه است؟”

می گوینـد:
شـاه عبـاس از وزیـر خـود پرسیـد: ” امسال اوضـاع اقتصـادی کشـور چگونـه است؟”
وزیـر گفت: ” الحمداللـه به گونـه ای است که تمـام پینه دوزان توانستنـد به زیـارت کعبـه رونـد!”
شـاه عبـاس گفت:
” نـادان! اگـر اوضـاع مالـی مـردم خـوب بود می بایست کفاشـان به مکــه می رفتند نه پینه‌دوزان… ، چون مردم نمی توانند کفش بخرند ناچار به تعمیرش می پردازند ، بررسی کن و علت آن را پیدا نما تا کار را اصلاح کنیم.

4 چیزی که هرگز برنمی گردد!!

    نظر

4 چیزی که هرگز برنمی گردد!!

4 چیزی که هرگز برنمی گردد!!
یک زن جوان در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود...
یک زن جوان در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود . چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود، تصمیم گرفت برای گذراندن وقت کتابی خریداری کند. او یک بسته بیسکوئیت نیز خرید.
او برروی یک صندلی دسته‌دارنشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد.
در کنار او یک بسته بیسکوئیت بود و مردی در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه می‌خواند.
وقتی که او نخستین بیسکوئیت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم یک بیسکوئیت برداشت و خورد. او خیلی عصبانی شد ولی چیزی نگفت...
پیش خود فکر کرد: «بهتر است ناراحت نشوم. شاید اشتباه کرده باشد».
ولی این ماجرا تکرار شد. هر بار که او یک بیسکوئیت برمی‌داشت ، آن مرد هم همین کار را می‌کرد. این کار او را حسابی عصبانی کرده بود ولی نمی‌خواست واکنش نشان دهد.
وقتی که تنها یک بیسکوئیت باقی مانده بود، پیش خود فکر کرد: «حالا ببینم این مرد بی‌ادب چکار خواهد کرد؟»

مرد آخرین بیسکوئیت را نصف کرد و نصفش را خورد.
این دیگه خیلی پرروئی می‌خواست!
او حسابی عصبانی شده بود. در این هنگام بلندگوی فرودگاه اعلام کرد که زمان سوار شدن به هواپیماست. آن زن کتابش را بست، چیزهایش را جمع و جور کرد و با نگاه تندی که به مرد انداخت از آنجا دور شد و به سمت دروازه اعلام شده رفت.
وقتی داخل هواپیما روی صندلی‌اش نشست، دستش را داخل ساکش کرد تا عینکش را داخل ساک قرار دهد و ناگهان با کمال تعجب دید که جعبه بیسکوئیتش آنجاست، باز نشده و دست نخورده!
خیلی شرمنده شد!! از خودش بدش آمد ...... یادش رفته بود که بیسکوئیتی که خریده بود را داخل ساکش گذاشته بود. آن مرد بیسکوئیت‌هایش را با او تقسیم کرده بود، بدون آن که عصبانی و برآشفته شده باشد...
در صورتی که خودش آن موقع که فکر می‌کرد آن مرد دارد از بیسکوئیت‌هایش می‌خورد خیلی عصبانی شده بود و متاسفانه دیگر زمانی برای توضیح رفتارش و یا معذرت‌خواهی نبود.

ماجرای دختر فراری که یک شب پیش یک طلبه ماند!

    نظر

ماجرای دختر فراری که یک شب پیش یک طلبه ماند!

ماجرای دختر فراری که یک شب پیش یک طلبه ماند!
شب هنگام محمد باقر - طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود که به ناگاه دختری وارد اتاق او شد در را بست و با انگشت به طلبه بیچاره اشاره کرد که سکوت کند و هیچ نگوید...

شب هنگام محمد باقر - طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود که به ناگاه دختری وارد اتاق او شد در را بست و با انگشت به طلبه بیچاره اشاره کرد که سکوت کند و هیچ نگوید.
دختر پرسید: شام چه داری؟؟ طلبه آنچه را که حاضر کرده بود آورد و سپس دختر که شاهزاده بود و به خاطر اختلاف با زنان حرمسرا خارج شده بود در گوشه‌ای از اتاق خوابید.
صبح که دختر از خواب بیدار شد و از اتاق خارج شد ماموران،شاهزاده خانم را همراه طلبه جوان نزد شاه بردند شاه عصبانی پرسید چرا شب به ما اطلاع ندادی!
محمد باقر گفت: شاهزاده تهدید کرد که اگر به کسی خبر دهم مرا به دست جلاد خواهد داد...

شاه دستور داد که تحقیق شود که آیا این جوان خطائی کرده یا نه؟ و بعد از تحقیق از محمد باقر پرسید چطور توانستی در برابر نفست مقاومت نمائی؟ محمد باقر 10 انگشت خود را نشان داد و شاه دید که تمام انگشتانش سوخته و ...
علت را پرسید. طلبه گفت: چون او به خواب رفت نفس اماره مرا وسوسه می نمود هر بار که نفسم وسوسه می کرد یکی از انگشتان را بر روی شعله سوزان شمع می‌گذاشتم تا طعم آتش جهنم را بچشم و بالاخره از سر شب تا صبح بدین وسیله با نفس مبارزه کردم و به فضل خدا، شیطان نتوانست مرا از راه راست منحرف کند و ایمانم را بسوزاند.
شاه عباس از تقوا و پرهیز کاری او خوشش آمد و دستور داد همین شاهزاده را به عقد میر محمد باقر در آوردند و به او لقب میرداماد داد و امروزه تمام علم دوستان از وی به عظمت و نیکی یاد کرده و نام و یادش را گرامی می دارند. از مهمترین شاگردان وی می توان به ملا صدرا اشاره نمود.

کشف دلیل سرماخوردگی همیشگی بعضی افراد!

    نظر

کشف دلیل سرماخوردگی همیشگی بعضی افراد!

کشف دلیل سرماخوردگی همیشگی بعضی افراد!
زمستان رو به پایان است اما همچنان سرماخوردگی قربانی های زیادی می گیرد و ...

زمستان رو به پایان است اما همچنان سرماخوردگی قربانی های زیادی می گیرد و آخرین تلاش هایش را برای بیمار کردن مردم دنیا می کند چرا که بعد از زمستان دیگر کار و کاسبی اش کساد می شود. فردی که دستمال به دست دارد و مدام بینی اش را تمیز می کند دیگر باعث توجه نمی شود چون همه می دانند که این روزها همه سرما را دولپی خورده اند و یک لیوان آب هم روی آن نوشیده اند.
سرما خوردگی هر روز افراد زیادی را به جرگه بیماران می فرستد اما عده ای هستند که همیشه در منطقه قرمز به سر می برند و هر چه تلاش می کنند، نمی توانند از شر این بیماری رهایی یابند. دانشمندان در مورد این افراد به نتایج جالبی رسیده اند.
در مطالعاتی که به تازگی انجام شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که وضعیت DNA بدن در میزان سرماخوردگی های سالانه تاثیر به سزای دارد. آن ها به این نتیجه رسیده اند که کوتاه بودن یکی از بخش های DNA به نام تلومر باعث این مسئله می شود.
کوتاه بودن این بخش از DNA به صورت ژنتیکی به وجود می آید وسیستم دفاعی بدن را تا حد بسیار زیادی در مقابل بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی کاهش می دهد. این باعث می شود تا این افراد حتی زمانی که بسیار محتاط هستند باز هم به این بیماری مبتلا شوند.

محققان البته به افرادی که به این مشکل دچار هستند پیشنهاد می دهند تا با انجام برخی از کارها از به وجود آمدن بیماری تا حد زیادی جلوگیری کنند. اولین نکته برای این افراد مراجع به پزشک و آغاز دوره درمانی خاص است که باعث بهبود یافتن مشکل DNA شما می شود. ورزش مداوم راه دیگری است که می تواند به شما کمک کند تا به بهترین نحو از به وجود آمدن بیماری جلوگیری کنید. ورزش می تواند زمان بهبودی شما را افزایش دهد و همچنین افرادی که بیشتر ورزش می کنند تلمور بلندترین نسبت به دیگران دارند.
تحقیقات نشان می دهد افرادی که به سیگار اعتیاد دارند تلمور بدنشان به مرور کوتاه تر می شود و این باعث می شود تا حالت سرماخوردگی همیشه در آن ها وجود داشته باشد. کوتاه شدن تلمور همچنین باعث می شود که زندگی شما نیز کوتاه تر شود.


داستان بسیار زیبای مرد ثروتمندی که مرد و بچه نداشت!!

    نظر

داستان بسیار زیبای مرد ثروتمندی که مرد و بچه نداشت!!

داستان بسیار زیبای مرد ثروتمندی که مرد و بچه نداشت!!
مرد ثروتمند بدون فرزندی بود که به پایان زندگی‌اش رسیده بود،کاغذ و قلمی برداشت تا وصیتنامه خود را بنویسد...

مرد ثروتمند بدون فرزندی بود که به پایان زندگی‌اش رسیده بود،کاغذ و قلمی برداشت تا وصیتنامه خود را بنویسد:
(تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم نه برای برادر زاده‌ام هرگز به خیاط هیچ برای فقیران)
اما اجل به او فرصت نداد تا نوشته اش را کامل کند و آنرا نقطه گذاری کند.پس تکلیف آن همه ثروت چه می‌شد؟؟؟
برادر زاده او تصمیم گرفت..آن را اینگونه تغییر دهد:
«تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم؟ نه! برای برادر زاده‌ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران.»

خواهر او که موافق نبود آن را اینگونه نقطه‌گذاری کرد :
«تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم. نه برای برادر زاده‌ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران.»

خیاط مخصوصش هم یک کپی از وصیت نامه را پیدا کرد وآن را به روش خودش نقطه‌گذاری کرد:
«تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم؟ نه. برای برادرزاده‌ام؟ هرگز. به خیاط. هیچ برای فقیران.»

پس از شنیدن این ماجرا فقیران شهر جمع شدند تا نظر خود را اعلام کنند:
«تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم؟ نه. برای برادر زاده‌ام؟ هرگز. به خیاط؟ هیچ. برای فقیران.»

نکته اخلاقی:
به واقع زندگی نیز این چنین است‌:
او نسخه‌ای از هستی و زندگی به ما می‌دهد که درآن هیچ نقطه و ویرگولی نیست و ما باید به روش خودمان آن را نقطه‌گذاری کنیم.
اززمان تولد تا مرگ تمام نقطه گذاریها دست ماست

جزئیاتی خواندنی در مورد طلاق در ایران!

    نظر

جزئیاتی خواندنی در مورد طلاق در ایران!

جزئیاتی خواندنی در مورد طلاق در ایران!
پدیده «طلاق» نوعی گسست و جدایی و اخلال در بنیان اساسی خانواده است که منجر به جدایی می‌شود و این جدایی ناشی از عواملی در سطح کلان، میانه و خرد است. طلاق هم مانند...

پدیده «طلاق» نوعی گسست و جدایی و اخلال در بنیان اساسی خانواده است که منجر به جدایی می‌شود و این جدایی ناشی از عواملی در سطح کلان، میانه و خرد است. طلاق هم مانند هر پدیده دیگر اجتماعی دارای ریشه‌های مختلفی است که بدون بررسی دقیق دلایل آن، مقابله با آن غیر ممکن است.
نهاد خانواده کوچک‌ترین نظام اجتماعی است که ثبات و استحکام آن در ثبات جامعه موثر است و همچنین اختلال در آن پیامدهای سوئی برای جامعه به همراه دارد. از هم گسیختگی نهاد خانواده که در قالب جدایی زن و شوهر پدیدار می‌شود تاثیرات نامطلوبی بر پیکره اجتماع می‌گذارد، اما وضعیت طلاق در جامعه ایران چگونه است؟
طبق آمارهای ارائه شده از سوی دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال، در سال گذشته نرخ طلاق 1.9 در هزار نفر و نسبت آمار طلاق به آمار ازدواج 16.3 درصد بود.
این در حالیست که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 667 هزار و 381 ازدواج در کشور به ثبت رسیده و در مقابل آن شاهد 108 هزار و 445 طلاق نیز بوده‌ایم که از این میان 97 هزار و 945 طلاق در جمعیت شهری و 10 هزار و 500 طلاق در بین جمعیت روستایی رخ داده است.
طبق مطالعات صورت گرفته پیش از انقلاب اسلامی تا به امروز ، طلاق در ایران از 17 عامل اصلی ناشی می‌شود. طلاق در بین زنان کارمند کمتر از زنان خانه‌دار است و این پدیده در بین معلمین بسیار کمتر از سایر مشاغل اتفاق می‌افتد.
معمولا طلاق در خانواده‌ای که دختر سن بیشتری نسبت به پسر دارد، بیشتر دیده می‌شود. همچنین خانواده‌های تحصیل‌ کرده نسبت به خانواده‌های با تحصیلات پایین‌تر، دارای آمار طلاق کمتری هستند.
طلاق در فصولی مانند بهار و تابستان و اوایل زمستان بیشتر رخ می‌دهد.

طلاق در شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، اصفهان، کرج و غیره به دلیل دوری بیشتر از سنت‌ها و از بین رفتن قبح آن بسیار بیشتر است و در بیش از 70 درصد مواقع زنان درخواست‌دهنده طلاق هستند.
مهم‌ترین عامل افزایش طلاق در جامعه به ویژه در سال‌های اخیر دوساختی شدن جامعه است، بدین معنا که دو طرز تفکر متفاوت بر ذهنیت پسران و دختران حاکم است که طبق آن پسران جوان هنوز بر طبق تفکرات سنتی به دنبال سلطه‌گری بر زنان، منع اشتغال آنها و عواملی از این دست هستند، در حالی که دختران امروزی‌تر فکر می‌کنند و خواهان حقوق برابر، حق اشتغال در بیرون از منزل و استقلال اقتصادی‌اند که از آن تحت عنوان "آنومی اجتماعی" نام برده می‌شود.
از دیگر عوامل تاثیرگذار در طلاق، اقتصاد و "اشتغال" است. طلاق در طبقات پایین جامعه، به دلیل تسلط‌ پذیری زنان و وابستگی اقتصادی آنها و همچنین در طبقات بالا به دلیل تناسب فرهنگی و رفاه موجود بسیار کمتر از طبقه متوسط جامعه اتفاق می‌افتد، اما طبقه متوسط به دلیل تضاد فکری ناشی از تحول‌خواهی زنان، درصد بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

نکاتی مهم درمورد خرید و شرایط نگهداری ماهی قرمز..........

    نظر

نکاتی مهم درمورد خرید و شرایط نگهداری ماهی قرمز

نکاتی مهم درمورد خرید و شرایط نگهداری ماهی قرمز
چند سالی است که ماهی‌های قرمز با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه شده‌اند به طوری که بعضی از خانواده‌ها برای حضور این موجود زیبای کوچک در پای سفره هفت‌سین شک...

چند سالی است که ماهی‌های قرمز با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه شده‌اند به طوری که بعضی از خانواده‌ها برای حضور این موجود زیبای کوچک در پای سفره هفت‌سین شک و تردید دارند. ماهی‌های قرمز کوچک پای ثابت سفره هفت‌سین ایرانی‌ها است، اما با آغاز حضور این موجودات کوچک در سطح شهرها، نکاتی در مورد احتمال انتقال بیماری از این ماهی‌ها مطرح می‌شود که این امر موجب نگرانی خانواده‌ها شده و آنها را برای خرید ماهی قرمز دچار شک و تردید می‌کند.

تغییر ناگهانی آب موجب مرگ ماهی‌ها می‌شود
مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: ماهی قرمز یا ماهی حوض یکی از نخستین ماهیانی است که به دست بشر اهلی شده است، این ماهی جزو خانواده کپور ماهیان به شمار می‌رود که امروزه به یکی از اعضای ثابت خانواده هفت‌سین تبدیل شده است. حجت‌الله جعفری افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تهیه ماهی قرمز توسط مردم، برای استفاده در سفره هفت‌سین لازم است نکات بهداشتی از جمله عدم دست زدن به ماهی قرمز توسط کودکان و جداسازی ماهیان بیمار از ماهیان سالم و ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی قرمز انجام شود. شهروندان برای خرید ماهی قرمز به مراکز معتبر و زیر نظارت شهرداری و دامپزشکی مراجعه کنند و ماهی را از فروشندگانی نخرند که ماهی‌ها را به صورت متراکم و در شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی از قبیل شرایط نامناسب اکسیژنی و دمایی آب نگهداری می‌کنند. ماهی قرمز باید دارای ظاهر و تحرک مناسب و شنای متعادل باشد و همچنین علائمی نظیر تا خوردن باله‌ها، لکه‌های پنبه‌ای مانند و زخم یا لکه‌های سفید متمایل به خاکستری یا قرمز در اطراف دهان یا سطح بدن، بیرون زدن چشم‌ها به صورت یک‌طرفه یا دوطرفه و ریخته شدن پولک‌های ماهی نوعی اخطار است.
مناسب‌ترین دما برای پرورش ماهی قرمز بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد است، این ماهی‌ها در دمای بالای 25 درجه سانتیگراد آسیب‌پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما نیز می‌تواند موجب مرگ ماهی‌ها شود.

دست زدن به ماهی‌های قرمز ممنوع!
جعفری افزود: در نگهداری طولانی مدت ماهیان قرمز مثلاً در خانه و کنار سفره‌های هفت سین مقدار آب مورد نیاز هر قطعه ماهی انگشت ‌قد حداقل یک لیتر منظور شود و یک تا دو بار در هفته آب ماهیان را تعویض کنید و از شن و ماسه‌های رنگی و تیز برای تزئین آکواریوم‌ها و تنگ‌های ماهیان استفاده نکنید. ماهی قرمز باید با غذاهای کم‌پروتئین و سرشار از کربوهیدرات تغذیه شود و بهتر است که غذا در سطح آب شناور بماند، دو بار در روز باید به ماهیان قرمز غذا داد و غذا‌دهی باید به اندازه‌ای باشد که در مدت یک یا دو دقیقه آن را مصرف کنند، غذادهی بیش از حد موجب انباشته شدن مواد آلی و دفعی و در نتیجه مسمومیت ماهی می‌شود.
احتمال انتقال بیماری‌های مشترک از ماهیان قرمز به انسان بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و خودداری از دست زدن به ماهیان قرمز وجود دارد، لذا بهتر است از دست زدن و تماس مستقیم دست با این ماهی‌ها خودداری شود و در صورت لزوم، پس از تماس، دست‌ها با آب و صابون شسته شود.
آب مورد استفاده به این منظور باید بهداشتی بوده و در مورد آب‌های شرب شبکه آبرسانی شهری باید یا کلرزدایی شود و یا برای تعادل گازها و خروج کلر قبل از مصرف حداقل به مدت 48 ساعت در ظروفی دهان‌گشاد نگهداری و ذخیره شود.

تهدید سلامت کودکان توسط ماهی قرمز
سرپرست شبکه دامپزشکی زرند هم به خبرنگار فارس گفت: گذاشتن ماهی قرمز بر سر سفره هفت‌سین سنت ایرانیان است، اما مردم باید بدانند عدم رعایت نکات بهداشتی و تماس مستقیم با این آبزی می‌تواند، سلامت آنها به ویژه کودکان را تهدید کند. علیرضا سلطانی اظهار داشت: از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از تماس با ماهی قرمز بروز انواع آلرژی، گاستروآنتریت، سل و بیماری‌های گوارشی است. این دامپزشک خاطر نشان کرد: مردم باید برای خرید ماهی قرمز به نکاتی نظیر وجود لکه و زخم در بدن، باله‌های تا خورده، بی‌رنگی فلس‌ها و نارسائی در چشم‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و از خرید این نوع ماهی‌ها خودداری کنند.
سلطانی ابراز داشت: همشهریان در صورت تمایل به خرید ماهی قرمز آن را از مراکز معتبر و زیر نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در پایان ایام نوروز ماهیان خود را در استخرهای تعیین شده توسط شهرداری رها‌سازی کنند.

مشاهده نمایش ماهی‌های کوچولو بدون دلواپسی
با توجه به صحبت‌های مسئولان دامپزشکی به نظر می‌رسد، اگر ماهی قرمز را از مراکز معتبر خریداری کنیم و به توصیه‌های بهداشتی برای نگهداری این موجود زیبا توجه داشته باشیم، می‌توان باز هم با خیال راحت نمایش ماهی‌های قرمز را در تنگ‌های بلوری نگاه کنیم.

عکس: فوتبال دستی بازی کردن بهرام رادان و مهران مدیری!

    نظر

عکس: فوتبال دستی بازی کردن بهرام رادان و مهران مدیری!

عکس: فوتبال دستی بازی کردن بهرام رادان و مهران مدیری!
فوتبال دستی بازی کردن بهرام رادان و مهران مدیری!

بهرام رادان، متولد 8 اردیبهشت 1358 (28 آوریل 1979 میلادی)، بازیگر و خواننده ایرانی است. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.
مهران مدیری (زاده? 18 فروردین 1346 از پدر و مادری اراکی در تهران) کارگردان، بازیگر و خواننده? ایرانی است.
گفته می شود این عکس مربوط به پشت صحنه فیلم پل چوبی با بازی بهرام رادان, مهران مدیری و هدیه تهرانی است.


اقدام عجیب یک فوتبالیست مشهور برای کسب مجدد محبوبیت!

    نظر

اقدام عجیب یک فوتبالیست مشهور برای کسب مجدد محبوبیت!

 اقدام عجیب یک فوتبالیست مشهور برای کسب مجدد محبوبیت!
یکی از بازیکنان لیگ برتر ، این فصل برای بیشتر مورد توجه قرار گرفتن دست به اقدامی عجیب و قابل تامل زد.

جام نیوز:هر سال معمولا چند هوادار در بازیهای مختلف به سبک " جیمی جامپ" داخل زمین مسابقه پریده تا بازی را بر هم زده و بازیکن مورد علاقه خود را در آغوش بگیرند. این اقدام معمولا با واکنش نیروهای انتظامی حاضر در استادیوم ها مواجه شده و فردی که به صورت خودجوش به داخل زمین می پرد خیلی زود دستگیر می شود.



بر همین اساس و در فصل جاری لیگ برتر، یکی از بازیکنان معروف که شهرت و محبوبیت خود را به خاطر چند اشتباه در خطر دیده بود ، دست به اقدامی جالب زد تا دوباره در کانون توجهات قرار بگیرد.



وی یکی از اقوام خود را به استادیوم فرستاد تا در موقعیتی مناسب داخل زمین پریده و مانند یک طرفدار واقعی در آغوشش قرار بگیرد. وقتی هم ماموران انتظامی قصد دستگیری تماشاگری که به زمین پریده بود را داشتند، این بازیکن او را در مورد حمایت قرار داد و نگذاشت ماموران با او برخورد بدی داشته باشند.



سایر تماشاگران و دوربینهای تلویزیونی هم که از اصل ماجرا بی خبر بودند به تعریف و تمجید از بازیکن مورد نظر پرداختند و برخی خبرنگاران هم از او به عنوان یک قهرمان یاد کردند.



نکته جالب اینکه برخی از اطرافیان و لیدرهای تیمی که این بازیکن در آن مشغول به بازی است، این موضوع را فهمیده بودند و به طور غیر مستقیم به روی آن بازیکن آوردند