سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

واکنشها به درگذشت هوگو چاوز..................

    نظر

واکنشها به درگذشت هوگو چاوز

درگذشت هوگو چاوز
معاون رئیس جمهوری ونزوئلا رسماً از درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهوری این کشور خبر داد.




پس از آنکه نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در کنار شماری از مقامات این کشور، در پیامی رسمی، مرگ هوگو چاوز را به اطلاع مردم این کشور رساند، مقامات و فرماندهان نظامی این کشور نیز با صدور بیانیه هایی، اظهاراتی را در این باره بیان کردند.

مردم ونزوئلا نیز با تجمع در خیابانها و مبادی مختلف شهرها به خبر درگذشت رئیس جمهور این کشور واکنش نشان دادند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا زمان برگزاری مراسم تدفین هوگو چاوز را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، الیاس خائوئا وزیر امور خارجه ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد، مراسم به خاکسپاری هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا روز جمعه در حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تاکید کرد، پیکر رئیس جمهور فقید ونزوئلا تا زمان فرا رسیدن مراسم تدفین در یک آکادمی نظامی نگهداری خواهد شد.

الیاس خائوئا گفت، مقامات ونزوئلا درباره محل به خاکسپاری پیکر هوگو چاوز طی روزهای آینده تصمیم گیری خواهند کرد.

در همین حال الیاس خائو وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد با درگذشت هوگو چاوز، نیکولای مادورو معاون وی به عنوان رییس جمهور موقت این کشور منصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی همچنین گفت انتخابات ریاست جمهوری طی سی روز آینده برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر معاون رئیس جمهور متوفی ونزوئلا گفت: ونزوئلا در پی درگذشت هوگو چاوز ارتش و پلیس را به حالت آماده باش در آورده است.

در پی فوت هوگو چاوز، از آنجا که ونزوئلا وارد یک دوره بی ثباتی سیاسی و برگزاری مراسم خاکسپاری خواهد شد، این کشور ارتش و پلیس خود را به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو معاون رئیس جمهور ونزوئلا در تلویزیون سراسری این کشور گفت: این استقرار ویژه در این برهه زمانی برای حفاظت از مردم و تضمین آرامش است. در پی درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، یک وزیر این کشور اعلام کرد ارتش ونزوئلا به قانون اساسی و همچنین اراده چاوز احترام خواهد گذاشت.

رهبر مخالفان ونزوئلا با صدور بیانیه ای درگذشت هوگو چاوز، رئیس جمهور این کشور را به خانواده و هواداران وی تسلیت گفت.

رهبر مخالفان این کشور در پیام خود، ضمن اعلام تسلیت به هواداران هوگو چاوز، خواستار حفظ وحدت و اتحاد در کشور در پی مرگ رئیس جمهور شد.

بنا بر این گزارش، پس از اعلام این خبر، مقامات کشورهای مختلف جهان نیز در پیامهای جداگانه ای درگذشت هوگو چاوز را به مردم این کشور تسلیت گفتند.

اولانتا هومالا رئیس جمهور پرو نیز ضمن اظهار همدردی با خانواده چاوز و مردم ونزوئلا، از درگذشت رئیس جمهوری ونزوئلا به شدت اظهار تاسف کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز سه‌شنبه از درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا اظهار تاسف کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا امادر پی اعلام خبر درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد واشنگتن از مردم ونزوئلا حمایت می‌کند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد روابط سازنده با دولت بعدی ونزوئلا فصل جدیدی در روابط بین دو کشور رقم بزند.

دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل اما درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر خواند.

وزارت خارجه اکوادور نیز از درگذشت چاوز اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در پی درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا، وزارت امور خارجه اکوادور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درگذشت چاوز ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

وزارت خارجه کلمبیا نیز روز سه‌شنبه از درگذشت هوگو چاوز وی به شدت اظهار تاسف کرد.
وزارت خارجه کلمبیا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اظهار تاسف از درگذشت چاوز افزود رئیس جمهور ونزوئلا نقشی چشمگیر در روند صلح دولت کلمبیا با شورشیان فارک داشت.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه ای به خانواده ها، مردم و دولت ونزوئلا تسلیت گفت. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: از خانواده ها، مردم و دولت ونزوئلا می خواهم پیام تسلیت عمیق من را پذیرا باشند.

نماینده ی دائم روسیه در سازمان ملل متحد در اظهاراتی درباره رئیس جمهور فقید ونزوئلا گفت: هوگو چاوز سیاستمداری بزرگ بود.

ویتالی چورکین در اظهارات خود، مرگ هوگو چاوز را یک تراژدی و اتفاقی تلخ توصیف کرد.

خبر دیگر اینکه هیات دولت ونزوئلا به دلیل در گذشت هوگو چاوز یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

کوبا نیز درپی درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دولت کوبا در بیانیه ای رسمی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام کرد چاوز در دوران چهارده ساله ریاستش همچون پسر واقعی فیدل کاسترو بود.