سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جملات الهام بخش برای زندگی................

جملات الهام بخش برای زندگی

نحوه ای که روزتان را آغاز می کنید می تواند روی کل آن روز تاثیر بگذارد... هر روز را با یک لبخند، آرامش خیال، خونسردی و قلبی سرشار از قدردانی از خدا آغاز کنید. زندگی یعنی اعتماد کردن به احساسات، استفاده از فرصت ها، درس گرفتن از گذشته و درک اینکه همه چیز تغییر خواهد کرد. بیاموزید به همگان احترام بگذارید چون هر کسی درحال مبارزه با کارزار زندگیش است. همه ما مشکلات، گرفتاریها و دغدغه های خود را داریم. اما در ورای آن کشمکشها، ناگفته های بسیاری پنهان است، هم برای من، هم برای شما، هم دیگران.



وقتی کریمی پولی برای بنزین زدن نداشت.............!!!!؟

صمد ابراهیمی وکیل قلعه نویی ، از پهلوانی کریمی پرده برداری کرد
وقتی کریمی پولی برای بنزین زدن نداشت
صمدابراهیمی که دوست کریمی و وکیل قلعه نویی است دیروز از یک کمک ویژه کریمی به یک پیرزن و پیرمرد پرده برداشت . اتفاقی که کریمی از شنیدنش خوشحال نمی شودو از کمک میلیونی شماره 8 به یک خانواده فقیر خبر می دهد.

 

securedownload

ترمز زد. پیاده شد و سریع به سمت پیاده رو دوید. پیرزن را از روی زمین بلند کرد. تصور کردم او را می شناسد. اما نه.زمین خوردنش را دیده بود. مثل من که همراهش بودم و مانند همه عابران آن پیاده رو آمیخته با جغرافیای مشابه کوفه. گفت « مادر پیر شی. بذار اینجا نفسی چاق کنم.» کیسه داروهایش را برانداز کرد. خدا را شکر آمپولش نشکسته بود.. دستش را گرفت و به سمت ماشین آورد. او را نشاند روی صندلی عقب ماشین و آدرسش را پرسید. پیرزن سر درد دلش باز شد.

علی را نمی شناخت اما نشانی بنده های خوب خدا سر راست است.
یک شباهت و یکسان بودن آسمانی. دلها پل می زنند به همدیگر.
او را تا منزلش رساندیم. تا آنجایی که مرد خانه روی آن تشک کهنه دراز کشیده بود با درد کهنه ترش. من آمدم بیرون. پیرزن ،قصه بیماری و تنهایی همسرش را تا روی چارچوب درب آن حیاط پر از فقر جنوب شهر روایت کرده بود. علی با چشمانی پر از بغض کنارم نشست. حرفی نزد. حرفی نزدم.وارد پمپ بنزین که شدیم و بنزین که زد پرسید « داداش کارتخوان دارید؟» کارگر پمپ بنزین که تازه باور کرده بود او کیست گفت« داریم اما خرابه . قابل نداره آقای کریمی» به من گفت پول همراهته؟ گفتم آره. دادم و بغضم گرفت…همین دوساعت پیش….همان بانک….باجه داری که استقلالی بود و کری خواند و خندید…..4میلیون و 700هزاری که تراول گرفت و گذاشت کنج جیبش…حالا چرا پولها نبود…. ؟
پیرزن امشب تا قیامت دعایت میکند.

واکنش دختران و پسران برای روابط نامشروع..............

واکنش دختران و پسران برای روابط نامشروع

چطور به روابط نامشروع ” نه ” بگویید ؟!

شاید یکی از پررنگ ترین دغدغه های دخترانی که به نیت ازدواج با کسی آشنا می شوند، این باشد که حد و مرز روابط را چطور تعیین کنند؟

وقتی طرف مقابلشان تو زرد از آب در می آید و درخواست نامشروعی از آنها دارد، چطور مقاومت کنند و رابطه را به پایان ببرند؟

چه کنند که طرف مقابل را قانع کنند و در مقابل دام هایی که برایشان پهن شده چه جوابی بدهند؟

لطفا جهت خواندن به ادامه مطلب مراجعه کنید …

 

تحقیقات نشان داده که بسیاری از افراد، به این خاطر خویشتن داری را از دست می دهند که نمی توانند در برابر فشار روانی تقاضا برای ارتباط جنسی از طرف مقابل مقاومت کنند و با جدیت و صراحت نه بگویند. در این مواقع به احتمال زیاد طرف مقابل شما با زبان چرب و نرم حرف هایی می زند که ممکن است شما را به فکر فرو برد اما اگر از قبل برای هر کدام از این حرف ها جوابی آماده داشته باشید، می توانید به راحتی از دام ها فرار کنید.

می گوید: لمس کردن یکدیگر باعث رشد انسان هاست.

بگو: تو باید رشد کنی و اطلاعاتت را بیشتر کنی. من آن قدر پخته هستم که بدانم این کار، آرامش من و برنامه هایم (برای آینده) را خراب می کند.

می گوید: رفتار تو مثل یک بچه کوچک است…

بگو: اتفاقا رفتار من مثل آدم های باتجربه است. به اطرافت نگاه کن ببین ارتباط بدون مسئولیت پذیری و بدون برنامه چقدر جوان ها را بدبخت کرده است.

می گوید: تو کنجکاو نیستی. فکر می کنی به یک بار تجربه کردن نمی ارزد.

بگو: من درباره خیلی چیزها کنجکاو هستم؛ اما معنایش این نیست که بخواهم خودم قربانی بشوم، یا موش آزمایشگاهی باشم. هرچه باشد، امکان صدمه دیدن من هست؛ پس نمی ارزد.

می گوید: همه این کار را می کنند.

بگو: اولا خیلی ها خویشتن دار هستند، ثانیا بیشتر کسانی که تو می گویی، سرانجام سرشکسته و متأسف می شوند و ثالثا من همه نیستم و می دانم که چه کاری برای من صحیح است.

می گوید: برای اینکه دوستت داشته باشند، باید بیشتر جلو بروی.

بگو: من نمی خواهم برای دوست داشته شدن، اجازه بدهم کسی از من سوءاستفاده کند.

می گوید: ولی من دوستت دارم.

بگو: پس به تصمیم من احترام بگذار و احساسات مرا پایمال نکن.

می گوید: به من نشان بده که چقدر دوستم داری.

بگو: من با خویشتن داری و انتظار کشیدن تا روز ازدواج به تو نشان می دهم که چقدر دوستت دارم.

می گوید: کسی که چیزی نمی فهمد.

بگو: خودم و خدای خودم که این را می فهمیم.

می گوید: تو مرا علاقمند و حالا نباید این طور رهایم کنی؛ وگرنه رفتارت در حق من بی انصافی و غیرانسانی است. چطور وجدانت چنین اجازه ای می دهد؟

بگو: من هیجانات نابجای تو نیستم و نمی توانم به قیمت راضی شدن تو، خودم را به گناه و عذاب وجدان و سرزنش بیندازم و خلاف آنچه که به صلاح زندگیم هست عمل کنم. تو باید خودت را کنترل کنی.

می گوید: اگر قبول نکنی، دیگرانی هستند که با اشتیاق می پذیرند.

بگو: برایت متأسفم که مرا به خاطر این چیزها دوست داشتی؛ خوشحال می شوم که به سراغ دیگران بروی.

وطن ناز


خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید .....................

یک ماه پیش به شهرداری منطقه 11 درباره سر و صداهایی که بوجود آمده بود خبر دادیم و گفته بودیم که خانه های ما طی این مدت بسیار ترک خورده و صداهای عجیبی شب ها در خانه شنیده می شود. اما کارشناسان شهرداری آمدند و گفتند’ چیز مهمی نیست ‘ و بی تفاوت از موضوع گذشتند.

شبکه ایران /ساعت 21 دوشنبه شب – خیابان ولیعصر تقاطع مولوی:صدایی مهیب خانه ها و مغازه های این منطقه را به لرزه انداخت، مردم هراسان از خانه ها و محل کار خود خارج شدند، زلزله، بمب گذاری و… حدس و گمانه هایی بود که در میان همهمه های مردم نگران مطرح می شد.اما آنها که شاهد عینی حادثه بودند گودالی به شعاع 15 الی 20 متر را مشاهده کردند که ناگهان در کناره خیابان ولیعصر دهان گشود و هرچه را که در شعاع خود بود بلعید. رفتگران شهرداری و رهگذران بخت برگشته، اتوبوس شرکت واحد، چرخ دستی یک لبو فروش، ، آدمها و اشیایی بودند که در این گودال فرو رفتند.

“صدای وحشتناکی بود .در ابتدا فکر کردیم اتوبوسی به نرده ها برخورد کرده است . با وحشت از مغازه ها بیرون آمدیم و متوجه شدیم زمین فرو رفته و گردابی از آب تعدادی را با خود به داخل زمین کشانده است.”
این گفته یکی از صاحبان خانه در خیابان ولیعصر است . وی می گوید: ما یک ماه پیش به شهرداری منطقه 11 از سر و صداهایی که بوجود آمده بود خبر دادیم و گفته بودیم که خانه های ما طی این مدت بسیار ترک خورده و صداهای عیبی شب ها در خانه شنیده می شود.اما کارشناسان شهرداری آمدند و گفتند” چیز مهمی نیست ” و بی تفاوت از موضوع گذشتند.
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

یکی دیگر از مغازه داران قدیمی خیابان ولیعصر در تایید سخنان همسایه می گوید: به ما هم گفتند خانه های شما قدیمی است و ترک های ایجاد شده نه به خاطر احداث مترواست . این جا بافت فرسوده است و ترک های ایجاد شده به دلیل فرسودگی خانه های شما است.

خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر
مغازه ها کمی ترک خورده و به گفته مغازه داران ترک ها هر روز بیشتر از قبل می شود. نگرانی ازاتفاقی که شاید در آینده گریبان گیر آن ها شود درچهره ها کاملا نمایان است.
موسی ابراهیمی یکی دیگز از مغازه داران می گوید: وقتی اتوبوس ها رد می شوند شیشه ها به شدت می لرزد و ساختمان ها تکان می خورند.وقتی امروز به آتش نشانان گفتیم که از ترک های ایجاد شده می ترسیم پاسخ دادند: احساس نا امنی بی مورد است اگر متوجه شدید که ترک ها بر روی زمین ایجاد شده و به سمت مغازه ها در حال پیشرفت است آن موقع احساس خطر کنید و گرنه این ترک ها امکان ریزش ندارد.

4ny8msrwc63o0fwpckju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی می گوید: ما که سخت نمی گیریم آن ها به ما تضمین بدهند جان ما در امان است و ساختمان بر سرمان خراب نخواهد شد ترک خوردگی و لرزش ساختمان خیلی مهم نیست .
مجتبی امانی با بیان این که همسر و فرزندم از دیشب به دلیل ترس، خانه را ترک کرده اند می گوید:‌ همسر و فرزندانمان در امامن نیستند و از ساکن بودن در این منطقه ابراز نارضایتی می کنند. به خصوص از دیشب که این اتفاق افتاده و تعدادی کشته و مجروح شده اند ترس به جان همه افتاده است.
مغازه داری که ساختمانش در نزدیک ترین نقطه به فرو رفتگی زمین است می گوید: ساختمان ها ی نزدیک مترو مثل منار جنبان شده و با هر حرکت اتوبوس تکان می خورد.
به گفته ساکنان محلی این خط مترو تقریبا دو سال است که در حال احداث است و از آن روزتاکنون از خاک و سرو صدا در امان نبوده اند. ساختمان ها قدیمی و احساس خطر طبیعی است .
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

گفته های شاهدان عینی مبنی بر این است که در اتفاق دیشب 9 نفر داخل گودال افتاده اند و هنوز تعدادی از آن ها از حفره ایجاد شده خارج نشده اند.
یکی از شاهدان این حادثه با بیان این که معلوم نیست تا پایان کار مترو، چه آینده ای در انتظار مردم این منطقه خواهد بود می گوید: یک لبو فروش که همیشه در کنار این چهار راه می ایستاد دیشب با افتادن چراغ و چرخ لبو بر زمین متوجه می شود که زمین در حال فرو رفتن است . وسایل را رها می کند و جان خود را نجات می دهد .
وی همچنین می گوید: ‌دو کارگر شهرداری نیزکه در بارندگی دیشب در حال تمیز کردن جوی ها بودند با صدای ریختن زمین فرار می کنند که خوشبختانه فقط کمی زخمی می شوند.
ایمان علوی که با چشمان خود فرو رفتن اتوبوس خط راه آهن – پایانه تجریش را دیده می گوید: نیمی از اتوبوس داخل گودال افتاده بود که خوشبختانه با جرثقیل بیرون کشیده شد . اما شخصی آسیب ندیده است.
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

فرو رفتگی زمین در خیابان ولیعصر اولین بار نیست که اتفاق افتاده بلکه از چند سال گذشته بارها در مسیر حفاری مترو در این خیابان زمین نشست کرده است مانند نشست زمین در میدان منیریه و ایستگاه امام خمینی و… اما شهرداری هر بار ترکیدگی لوله آب را عامل نشست زمین عنوان می کند.
اما معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای منطقه 5 تهران امروز تاکید کرد فرونشستن خیابان ولی عصر در اثر ترکیدگی لوله آب نیست
رضا خودچیانی ضمن تکذیب خبرنقل شده از مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو درخصوص نشست زمین درخیابان ولی عصر- تقاطع مولوی افزود : متاسفانه اظهارنظر اعلام شده بسیار شتاب زده بود و باتوجه به حوادث مشابه مسیر احداث مترو ظرف یک سال گذشته که سوابق بررسی های کارشناسی را نیز در پی داشته، تماماً موید این نکته است که لوله‌ها در اثر سست‌شدن بستر و فشار عبور و مرور وسایل نقلیه دچار شکستگی شده است.
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

وی افزود : در مورد اخیر نیز شایسته بود دست کم با صبر و بررسی بیش‌تر اظهار نظر توسط فرد مطلع صورت می‌گرفت نه مسئولی که متولی ایستگاههای بهره برداری مترو است .
وی ادامه داد: مسیر خیابان ولی عصر تاکنون شاهد حوادث مکرری از این دست بوده که در بهانه‌های مختلف خبری اظهار نظر های متنوعی را نیز در پی داشته‌است، ولی پرسش اساسی در این باره این است که اگر مشکل از شبکه آب است،‌ چرا این قبیل رخدادها تنها در مسیر حفاری خط جدید مترو حادث می‌شود


تصاویر حیرت انگیز به دنیا آمدن مورچه.................

تصاویر حیرت انگیز به دنیا آمدن مورچه + عکس

مورچه‌ها همه جا هستند، هر جایی که یک تکه بیسکوئیت از دستتان به زمین بیفتد چند دقیقه بعد تعدادی از آنها را خواهید دید که دور آن جمع شده و بیسکوئیت را تکه تکه کرده و با خود می برند.

 

به گزارش فارس، تصاویر زیر مربوط به لحظه تولد مورچه است، تصاویری حیرت انگیز از بیرون آمدن یکی از کوچک ترین موجودات دنیا از تخم.

مجموعه مورچه‌ها یک ملکه دارند که مسئول تخم‌گذاری است، این ملکه در اکثر گونه‌ها تنها یک بار جفت‌گیری می‌کند و جفت او پس از جفت گیری می‌میرد، البته خود ملکه هم خوش شانس نیست و در بسیاری از گونه‌ها پس از تخم گذاری کشته شده یا از لانه بیرون انداخته می شود.

مورچه‌های کارگر مسئول نگهداری از تخم‌ها هستند و ملکه باید سعی کند تا بیشترین تعداد تخم ممکن را بگذارد زیرا عمر مورچه‌های کارگر تنها 2 تا 3 هفته است و باید همیشه به قدری تخم موجود باشد که مجموعه مورچه بتواند به حیات خود ادامه دهد.

تخم های مورچه تا زمان به دنیا آمدن در مراقبت کامل مورچه‌های کارگر هستند و جالب است که در وقت خارج شدن مورچه‌ها از تخم، این موجودات ریز به یکدیگر کمک می کنند.
تصاویری حیرت انگیز ازبه دنیا آمدن مورچه

تصاویری حیرت انگیز ازبه دنیا آمدن مورچه

 تصاویری حیرت انگیز ازبه دنیا آمدن مورچه

تصاویری حیرت انگیز ازبه دنیا آمدن مورچه

 تصاویری حیرت انگیز ازبه دنیا آمدن مورچه

ywav4d1mfqatwxlnwse

 

 


علت کاهش رشد قد در ایرانیان چیست ؟

محققان ضمن تأکید بر این نکته که رشد قد کودکان در کشورهای توسعه‌یافته نسبت به کشورهای در حال‌توسعه از روند مطلوب‌تری برخوردار است و حتی اگر قیاسی میان کشورهای آسیایی با اروپایی انجام گیرد مشخص می‌شود که رشد قد کودکان اروپایی نسبت به کودکان آسیایی بیشتر است، دلایل رشد ناکافی قد را در تغذیه نامناسب و عدم‌استفاده از مواد مغذی می‌دانند.
n00047027-b

 

عرش نیوز:
به نقل از همشهری ؛ نتایج تحقیقات متخصصان غدد و متابولیسم کشور ما نشان می‌دهد که رشد قد ایرانی‌ها در سال‌های اخیر تا حدودی متوقف شده که این مسئله می‌تواند ناشی از مسائل ژنتیک و سوء‌تغذیه و همچنین حذف مواد لبنی از برنامه غذایی باشد. متخصصین تغذیه و رشد از ارثی‌بودن و ژنتیک به‌عنوان دو عامل مهم در افزایش قد ایرانی‌ها نام می‌برند و معتقدند که 08 درصد افزایش یا کاهش قد مربوط به این دو عامل است و 02درصد نیز ناشی از نحوه تغذیه است. اما نظر برخی از کارشناسان بر این است که رشد قد تنها منشأ ژنتیک ندارد و منشأ تغذیه‌ای نیز همانند عوارض ژنتیک بر رشد فرد تأثیر‌گذار است.

با دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره دلایل تغذیه‌ای کاهش قد در ایرانیان گفت‌وگو کرده‌ایم.دکتر درستی با اشاره به اینکه رشد کم قد در کودکان ایرانی 100در صد منشأ ژنتیک ندارد، گفت: سوء‌تغذیه ناشی از کمی دریافت مواد غذایی کافی و مناسب در تمام سنین می‌تواند افراد را تهدید کند. در این میان، هر نوع کمبود اگر در زمان رشد و نمو فرد اتفاق افتد، تأثیر نامطلوب و دراز مدت و گاه غیرقابل جبرانی را بر انسان تحمیل می‌کند.

در جامعه ما در سالیان اخیر نسبت افراد مبتلا به لاغری، کم‌وزنی و کوتاه‌قدی تا حدودی کاهش یافته و برعکس نسبت افراد دارای اضافه وزن افزایش معنی‌داری داشته است.با وجود این، هنوز خطر کوتاه‌ماندن قد کودکان در حال رشد ایرانی و به‌ویژه دختران، کابوسی است که خواب متخصصین تغذیه، برنامه‌ریزان توسعه و همچنین اولیای این کودکان را آشفته می‌سازد. کوتاهی قد بر عکس تصور بسیاری از افراد، بیش از اینکه شدیدا تحت‌تأثیر ژنتیک باشد، شدیدا تحت‌تأثیر تغذیه نامناسب بوده و در واقع ژنتیک و تغذیه نامناسب همچون دو تیغه یک قیچی قد کودک را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

دکتر درستی با اشاره به نقش تغذیه مطلوب در کشورهای اروپایی و تأثیر آن بر رشد و قد آسیایی‌های کوتاه قد گفت: در دهه‌های گذشته کودکان مهاجران آسیایی که در کشورهای اروپایی به دنیا آمده و رشد کرده بودند، با رشد باورنکردنی قدی خود به جهانیان این نکته را خاطرنشان کردند که رشد ناکافی قد والدین آنها نه به دلیل ژنتیک، بلکه به دلیل تغذیه نامناسب بوده است. این تجربه موجب شد برخی دولت‌ها و ازجمله دولت ژاپن برنامه‌های مداخله تغذیه‌ای را در کشورهای خویش پیاده کنند که به سرعت طی حتی یک دهه موجب افزایش قابل توجه میانگین قد کودکان جامعه شد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه عوامل کوتاهی قد تنها منحصر به دوران پس از تولد نیست، گفت: امکان دارد در دو مرحله قبل از تولد و جنینی پس از تولد و یا در هر دو مقطع اتفاق افتد. در دوران بارداری نقش مادر است که اهمیت دارد به‌طوری که مشخص شده که مصرف ناکافی ریز مغذی‌ها به انضمام استعمال دخانیات در دوران بارداری به رشد ناکافی و کم‌وزنی کودک هنگام تولد می‌انجامد. بنابراین، مکمل غذایی و اجتناب از استعمال دخانیات برای مادرانی که در معرض چنین مشکلاتی باشند ضروری خواهد بود.

دکتر درستی ضمن اشاره به مواد مغذی برای رشد گفت: مواد غذایی خورده شده پس از هضم، مواد مغذی را به بدن می‌رسانند که برای تأمین انرژی و رشد و نمو بدن ضروری هستند. به‌عنوان مثال، پروتئین برای ساختمان سلول‌ها بسیار ضروری است و اگر غذاهای مصرفی نتوانند پروتئین کافی را تأمین کنند، رشد کودک متوقف شده و یا کاهش می‌یابد. بنابراین علاوه بر انرژی، وجود چندین اسید چرب ضروری (که در اغلب چربی‌ها و به‌ویژه چربی ماهی‌ها و روغن‌های گیاهی وجود دارند) به انضمام چندین اسیدآمینه‌ضروری (که در ساختمان پروتئین‌ها وجود دارند) و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف برای رشد و نمو کافی کودکان لازم است


بدترینها برای صبحانه................

خیلی از ما صبح که از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا اینکه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم. اما باید بدانید که صبحانه بعد از یک شب نخوردن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شروع یک روز خوب و موفق حتماً باید صبحانه بخورید آن هم نه هر چیزی. توجه داشته باشید هر چیزی که برای صبحانه میل می‌کنید به طور مستقیم روی خلق و خویتان تأثیر می‌گذارد. از این گذشته خوردن یک صبحانه سالم و مغذی شما را از گزند بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و سرطان حفظ می‌کند. در این بین، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند. متأسفانه این مواد غذایی ناسالم صبحانه سالمی‌محسوب نمی‌شوند و مصرف آن‌ها نه تنها خیری به بدن نمی‌رساند بلکه احتمال آسیب را نیز بالا می‌برد. برای آشنایی با این صبحانه‌های ناسالم با ما همراه باشید.

images (6)

سوسیس و کالباس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبح‌ها برای خودتان سوسیس آماده می‌کنید و یا ساندویچ کالباس میل می‌کنید و تصور می‌کنید چه صبحانه مفصل و کاملی خورده‌اید سخت در اشتباهید. گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و غیره حاوی نیترات هستند که خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را بالا می‌برند. به عقیده متخصصان تغذیه برای سالم بودن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها باید از مصرف نیترات خودداری کنید. اگر عاشق سوسیس و کالباس هستید این حرف ما همیشه یادتان باشد: مصرف منظم این مواد غذایی به سلامت شما رحم نمی‌کند. از همین الآن به فکر یک جایگزین سالم برای این مواد غذایی باشید.

غلات شیرین

غلات صبحانه مفیدند اما برخی از این غلات حاوی میزان بسیار زیادی هیدرات‌های کربن و قند هستند. زمانی که شما از این غلات صبحانه مصرف می‌کنید میزان گلیسمی‌خونتان بالا می‌رود و تا زمانی که به حالت نرمال برگردد شما را خسته می‌کند. برای اینکه یک روز مفرح و پر از انرژی را شروع کنید بهتر است از مصرف غلات خیلی شیرین خودداری کنید. بهتر است از غلاتی استفاده کنید که حاوی پروتئین و فیبرهای بیشتری هستند. همچنین می‌توانید به غلاتتان گردو یا تخم کتان آسیاب شده اضافه کنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت کنید.

شیرینی‌جات، پیراشکی، دونات

این شیرینی‌جات نه تنها از آرد سفید تصفیه شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند بلکه سرشار از قند نیز هستند. باید بدانید که قند بدترین منبع انرژی برای شروع یک روز خوب است. به خاطر اینکه به سرعت میزان گلیسمی‌(قند) خون را بالا می‌برد. برای همین هم خیلی زود گرسنه‌تان می‌شود و احتمال اینکه کم کم دچار فشار خون بالا، چاقی مفرط و دیابت شوید را بالا می‌برد.اگر خطراتی که بر شمردیم همچنان شما را قانع نکرده تا از پیراشکی‌ها و دونات‌های محبوبتان دست بکشید بهتر است بدانید این شیرینی‌جات به یک شیوه دیگر نیز سلامتیتان را به خطر می‌اندازد: اکثر دانشمندان بر این عقیده‌اند که مصرف زیاد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگی دارند.

شیرین کننده‌های غیرطبیعی

اگر چه شربت افرای طبیعی یک شیرین کننده مفید برای سلامتی است اما شربت‌های دیگری هم هستند که از ذرت تهیه شده و حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند. این گونه شیرین کننده‌های غیرطبیعی در مواد غذایی بسته بندی شده و فراوری شده استفاده زیادی می‌شوند. باید بدانید که این قبیل خوراکی‌ها حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند و باعث چاقی دور شکمی‌و انباشتگی چربی در اندام‌های داخلی بدن می‌شود. متأسفانه این نوع چربی‌ها نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. نتایج پژوهشی که در مجله Global Public Health به چاپ رسیده نشان می‌دهد که ارتباط زیادی بین مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا و ابتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد.

برای صبحانه چه بخوریم؟

به عقیده بیشتر متخصصان تغذیه بهتر است برای صبحانه حق تقدم با دانه‌های سبوس‌دار و پروتئین باشد. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه نیز از بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند. اگر دارچین را به چای یا مربای کم شیرینتان اضافه کنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.

آرمان


فواید هویج برای پوست......

هویج را باید اعجاز طبیعت در گردآوری مجموعه کاملی از انواع ویتامین ها دانست. رنگ نارنجی آن نیز این ریشه مغذی را به یک خوراک اشتها آور تبدیل کرده است. حتی کسانی که با خودخواهی خود را از این منبع سرشار انرژی محروم می کنند، از این خاصیت هویج برای تزیین غذا و خوراک خود استفاده می برند. پس تعجب آور نیست اگر بگوییم مالیدن آب هویج به پوست صورت باعث روشنی و جلای پوست می شود.
n00045758-b

 

عرش نیوز:
هویج از معدود گیاهانی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، B، C،D و E است، چرا که این همه ویتامین در گیاهان کمی به صورت یک جا یافت می شود.

علاوه بر این، وجود مقادیر قابل توجهی استروژن گیاهی، این ریشه مغذی را در ردیف ارزشمند ترین گیاهان خوراکی قرار داده است و باعث شده بسیاری از شرکت های تولید فرآورده های آرایشی-بهداشتی، از عصاره هویج برای تهیه کرم های مغذی پوست بهره ببرند. این لوسیون ها از ترکیب عصاره روغنی هویج، روغن آفتاب گردان، روغن جوانه گندم و روغن فندق تهیه شده و برای تأمین سلامتی و طراوات لایه های سطحی پوست به کار می روند. ماهیت گیاهی این روغن ها باعث شده فرد بدون هیچ گونه نگرانی این روغن ها را در نقاط مختلف و حساس بدن مثل پوست صورت، اطراف چشم ها، پلک ها و گردن استفاده نماید.

آب هویج نیز باعث روشنی و شفافیت پوست می شود. افرادی که پوست چربی دارند و مرتب باید پوست شان را با صابون بشویند، از شستن صورت شان با آب هویج بیشترین استفاده را می برند.

بر طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی آقای Binet”"، هویج حاوی مقادیر زیادی استروژن گیاهی است که در هنگام مصرف موضعی بر روی پوست می تواند اثرات یک داروی هورمونی را داشته باشد.
ماسک هویج برای پوست های خشک و حساس:

مواد لازم:

هویج متوسط دو عدد

برگ گل ختمی یک مشت

زرده تخم مرغ یک عدد

هویج را خوب شسته و رنده کنید. برگ های گل ختمی را کوبیده و خوب له کنید و آنگاه به هویج رنده شده بیفزایید. زرده تخم مرغ را آن قدر بزنید تا کف کند و سپس داخل مخلوط بریزید. حال این مواد را آن قدر با همزن بزنید تا حالت خمیری و یک دستی پیدا کند.

ماسک هویج حاضر است. امتحان کنید.

هویج، رنگ نارنجی خود را مدیون مقادیر زیادی بتاکاروتن است که در بافت خود ذخیره کرده است. همان گونه که می دانید بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A در بدن است. فواید متنوع ویتامین A برای پوست و دفع بیماری ها از آن بر کسی پوشیده نیست.

برگ گل ختمی نیز باعث جلوگیری از قرمزی پوست می شود. زرده تخم مرغ و آب هویج نیز به تنهایی برای پوست های خشک مناسب هستند.

استفاده از این ماسک به مدت 20 دقیقه بر روی پوست هم باعث تقویت پوست شما می شود و هم خشکی و قرمزی پوست شما را تا حد زیادی برطرف می کند.
روش ماسک گذاری

پیش از گذاشتن ماسک، پوست را پاک کنید. برای پاک سازی عمیق پوست از بُخور گیاهی استفاده کنید.

یادتان باشد ماسک را هر بار به اندازه مصرف درست کنید، زیرا اگر برای دفعه بعد نگه دارید، خراب می شود. اگر ماسک را بیش از اندازه درست کرده اید، می توانید مقدار اضافی آن را روی پوست بدن بگذارید، زیرا ماسک های صورت، برای پوست بدن هم مفید هستند.

نکته مهم دیگر این که هرگز ماسک را زیر چشم یا روی پلک آن نزنید و اطراف چشم را از بالای ابرو تا زیر چشم به صورت دو دایره خالی ماسک نگذارید.
تهیه و تنظیم: مینا جعفری