سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید .....................

یک ماه پیش به شهرداری منطقه 11 درباره سر و صداهایی که بوجود آمده بود خبر دادیم و گفته بودیم که خانه های ما طی این مدت بسیار ترک خورده و صداهای عجیبی شب ها در خانه شنیده می شود. اما کارشناسان شهرداری آمدند و گفتند’ چیز مهمی نیست ‘ و بی تفاوت از موضوع گذشتند.

شبکه ایران /ساعت 21 دوشنبه شب – خیابان ولیعصر تقاطع مولوی:صدایی مهیب خانه ها و مغازه های این منطقه را به لرزه انداخت، مردم هراسان از خانه ها و محل کار خود خارج شدند، زلزله، بمب گذاری و… حدس و گمانه هایی بود که در میان همهمه های مردم نگران مطرح می شد.اما آنها که شاهد عینی حادثه بودند گودالی به شعاع 15 الی 20 متر را مشاهده کردند که ناگهان در کناره خیابان ولیعصر دهان گشود و هرچه را که در شعاع خود بود بلعید. رفتگران شهرداری و رهگذران بخت برگشته، اتوبوس شرکت واحد، چرخ دستی یک لبو فروش، ، آدمها و اشیایی بودند که در این گودال فرو رفتند.

“صدای وحشتناکی بود .در ابتدا فکر کردیم اتوبوسی به نرده ها برخورد کرده است . با وحشت از مغازه ها بیرون آمدیم و متوجه شدیم زمین فرو رفته و گردابی از آب تعدادی را با خود به داخل زمین کشانده است.”
این گفته یکی از صاحبان خانه در خیابان ولیعصر است . وی می گوید: ما یک ماه پیش به شهرداری منطقه 11 از سر و صداهایی که بوجود آمده بود خبر دادیم و گفته بودیم که خانه های ما طی این مدت بسیار ترک خورده و صداهای عیبی شب ها در خانه شنیده می شود.اما کارشناسان شهرداری آمدند و گفتند” چیز مهمی نیست ” و بی تفاوت از موضوع گذشتند.
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

یکی دیگر از مغازه داران قدیمی خیابان ولیعصر در تایید سخنان همسایه می گوید: به ما هم گفتند خانه های شما قدیمی است و ترک های ایجاد شده نه به خاطر احداث مترواست . این جا بافت فرسوده است و ترک های ایجاد شده به دلیل فرسودگی خانه های شما است.

خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر
مغازه ها کمی ترک خورده و به گفته مغازه داران ترک ها هر روز بیشتر از قبل می شود. نگرانی ازاتفاقی که شاید در آینده گریبان گیر آن ها شود درچهره ها کاملا نمایان است.
موسی ابراهیمی یکی دیگز از مغازه داران می گوید: وقتی اتوبوس ها رد می شوند شیشه ها به شدت می لرزد و ساختمان ها تکان می خورند.وقتی امروز به آتش نشانان گفتیم که از ترک های ایجاد شده می ترسیم پاسخ دادند: احساس نا امنی بی مورد است اگر متوجه شدید که ترک ها بر روی زمین ایجاد شده و به سمت مغازه ها در حال پیشرفت است آن موقع احساس خطر کنید و گرنه این ترک ها امکان ریزش ندارد.

4ny8msrwc63o0fwpckju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی می گوید: ما که سخت نمی گیریم آن ها به ما تضمین بدهند جان ما در امان است و ساختمان بر سرمان خراب نخواهد شد ترک خوردگی و لرزش ساختمان خیلی مهم نیست .
مجتبی امانی با بیان این که همسر و فرزندم از دیشب به دلیل ترس، خانه را ترک کرده اند می گوید:‌ همسر و فرزندانمان در امامن نیستند و از ساکن بودن در این منطقه ابراز نارضایتی می کنند. به خصوص از دیشب که این اتفاق افتاده و تعدادی کشته و مجروح شده اند ترس به جان همه افتاده است.
مغازه داری که ساختمانش در نزدیک ترین نقطه به فرو رفتگی زمین است می گوید: ساختمان ها ی نزدیک مترو مثل منار جنبان شده و با هر حرکت اتوبوس تکان می خورد.
به گفته ساکنان محلی این خط مترو تقریبا دو سال است که در حال احداث است و از آن روزتاکنون از خاک و سرو صدا در امان نبوده اند. ساختمان ها قدیمی و احساس خطر طبیعی است .
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

گفته های شاهدان عینی مبنی بر این است که در اتفاق دیشب 9 نفر داخل گودال افتاده اند و هنوز تعدادی از آن ها از حفره ایجاد شده خارج نشده اند.
یکی از شاهدان این حادثه با بیان این که معلوم نیست تا پایان کار مترو، چه آینده ای در انتظار مردم این منطقه خواهد بود می گوید: یک لبو فروش که همیشه در کنار این چهار راه می ایستاد دیشب با افتادن چراغ و چرخ لبو بر زمین متوجه می شود که زمین در حال فرو رفتن است . وسایل را رها می کند و جان خود را نجات می دهد .
وی همچنین می گوید: ‌دو کارگر شهرداری نیزکه در بارندگی دیشب در حال تمیز کردن جوی ها بودند با صدای ریختن زمین فرار می کنند که خوشبختانه فقط کمی زخمی می شوند.
ایمان علوی که با چشمان خود فرو رفتن اتوبوس خط راه آهن – پایانه تجریش را دیده می گوید: نیمی از اتوبوس داخل گودال افتاده بود که خوشبختانه با جرثقیل بیرون کشیده شد . اما شخصی آسیب ندیده است.
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

فرو رفتگی زمین در خیابان ولیعصر اولین بار نیست که اتفاق افتاده بلکه از چند سال گذشته بارها در مسیر حفاری مترو در این خیابان زمین نشست کرده است مانند نشست زمین در میدان منیریه و ایستگاه امام خمینی و… اما شهرداری هر بار ترکیدگی لوله آب را عامل نشست زمین عنوان می کند.
اما معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای منطقه 5 تهران امروز تاکید کرد فرونشستن خیابان ولی عصر در اثر ترکیدگی لوله آب نیست
رضا خودچیانی ضمن تکذیب خبرنقل شده از مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو درخصوص نشست زمین درخیابان ولی عصر- تقاطع مولوی افزود : متاسفانه اظهارنظر اعلام شده بسیار شتاب زده بود و باتوجه به حوادث مشابه مسیر احداث مترو ظرف یک سال گذشته که سوابق بررسی های کارشناسی را نیز در پی داشته، تماماً موید این نکته است که لوله‌ها در اثر سست‌شدن بستر و فشار عبور و مرور وسایل نقلیه دچار شکستگی شده است.
خیابان ولیعصر دهان گشود و 9 نفر را بلعید+ تصاویر

وی افزود : در مورد اخیر نیز شایسته بود دست کم با صبر و بررسی بیش‌تر اظهار نظر توسط فرد مطلع صورت می‌گرفت نه مسئولی که متولی ایستگاههای بهره برداری مترو است .
وی ادامه داد: مسیر خیابان ولی عصر تاکنون شاهد حوادث مکرری از این دست بوده که در بهانه‌های مختلف خبری اظهار نظر های متنوعی را نیز در پی داشته‌است، ولی پرسش اساسی در این باره این است که اگر مشکل از شبکه آب است،‌ چرا این قبیل رخدادها تنها در مسیر حفاری خط جدید مترو حادث می‌شود