سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تنها دختر 23 ساله دریانورد ایرانی ...............

زهرا سالاریه تنها 23 سال دارد و تنها زن دریانورد ایرانی است. داستان زهرا سالاریه، به این صورت است که برای کار در یک خیاط خانه وارد شرکتی می شود که جلیقه نجات می دوختند.

کار کردن در همان شرکت هم بوده که باعث می شود زهرا با شرکت هایی که ناخدا و قایقران تربیت می کردند و به آنها گواهینامه قایقرانی می دادند آشنا شود. و با کلی دردسر وارد کلاس ها می شود و دوره تئوری و عملی را می گذراند و هر چیزی را که قابل یاد گرفتن است از طریقه وارد شدن به قایق گرفته تا تعمیر موتور و 70 مدل گره ملوانی جور واجور به طنابهایی که دو برابر خودش وزن داشتند را یاد بگیرد و در امتحان پایان دوره شرکت و دست آخر گواهینامه ناخدای قایقران را گذاشته اند کف دستش. بعد از آن هم زهرا دوره های دیگری را که به کارش ربط داشته گذرانده و گواهینامه های جور واجور را گرفته”.

s8x1unklw9cosm2e2uf8

بر اساس این گزارش زهرا سالاریه، 5سال است که بعد از گرفتن گواهینامه های قایقرانی و ناخدای قایقران رسما دریانورد شده و هر روز، چند ساعت از زندگی اش ر روی دریا می گذراند و از بوشهر به خارک می رود.
بولتن نیوز


با بدترین روشهای لاغری آشنا شوید..............

به گزارش اروم نیوز ، متأسفانه برخی به دنبال روش‌های نامناسب و گاهی آسیب رسان می‌روند. باور کنید به غیر از موارد استثنایی لاغر شدن چندان هم مشکل نیست. باید روش مناسبی انتخاب کنید و اراده داشته باشید. اگر شما هم قصد دارید لاغر شوید سراغ این روش‌های اشتباه نروید.

_1_~1

محروم کردن خود از خوراکی‌های به اصطلاح «بد»: شما عاشق شکلات، پنیر، بستنی، چیپس و غیره هستید. رژیمی که در پیش گرفته‌اید به طور جدی و قاطع مصرف این مواد غذایی را منع کرده است. تصمیم گرفته‌اید لاغر شوید و هر طور که شده بر هوس خوردن خوراکی‌های مورد علاقه‌تان غلبه می‌کنید اما ته دلتان احساس محرومیت می‌کنید و نمی‌توانید از آن‌ها دل بکنید. هر طور شده چند هفته تحمل می‌کنید و سراغشان نمی‌روید. اما خیلی زود از این رژیم خسته می‌شوید چون شما را به طور قطع از دلبستگی‌هایتان منع کرده است. برای همین دوباره به سراغ خوراکی‌های مورد علاقه‌تان می‌روید و این بار تا می‌توانید جبران مافات می‌کنید. یعنی تا می‌توانید از این مواد غذایی حذف شده می‌خورید حتی بیشتر از قبل. این می‌شود که دوباره همان آش می‌شود و همان کاسه. برای لاغر شدن لازم نیست که خودتان را با بی رحمی تمام از خوراکی‌های مورد علاقه‌تان منع کنید. کافی است کم کم مصرف این قبیل هله‌هوله‌ها را کاهش دهید و به تدریج بر هوس خوردن آن‌ها غلبه کنید نه اینکه به یک باره خودتان را از همه‌ی دلخوشی‌های کوچکتان محروم سازید.

از وعده های غذایی صرف‌نظر می‌کنید تا کالری کمتری دریافت کنید: به عقیده‌ی متخصصان تغذیه حذف کردن وعده های غذایی روی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان تأثیر می‌گذارد. به این صورت که بدن از عدم دریافت غذا و کالری می‌ترسد برای جبران این محرومیت تا می‌تواند چربی ذخیره می‌کند. به جای اینکه خودتان را از خوردن محروم کنید تعداد وعده ها را بیشتر و حجم غذایی که می‌خورید را کاهش دهید. میان‌وعده ها و مواد غذایی سرشار از عناصر مغذی را هر سه ساعت یک بار میل کنید و تا جایی که می‌توانید بعد از ساعت 7 بعد از ظهر از دریافت کالری بپرهیزید. به خاطر این که شب‌ها سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند و کالری‌های دریافتی به جای مصرف انباشته می‌شوند.

برای لاغر شدن لازم نیست که خودتان را با بی رحمی تمام از خوراکی‌های مورد علاقه‌تان منع کنید. کافی است کم کم مصرف این قبیل هله‌هوله‌ها را کاهش دهید و به تدریج بر هوس خوردن آن‌ها غلبه کنید

بدانید که با غذا نخوردن به هدفتان نخواهید رسید. علاوه بر این بزرگ‌ترین اشتباهی که ممکن است انجام دهید دنبال کردن یک رژیم لاغری موقت است. یعنی به محض اینکه به هدفتان رسیدید رژیمتان را فراموش می‌کنید و عادت‌های غذایی گذشته‌تان را از سر می‌گیرید. در این صورت هم خیلی زود وزن از دست رفته را به دست می‌آورید و در بیشتر مواقع حتی چاق‌تر هم می‌شوید.

حرکات ورزشیتان تکراری شده است: این که ورزش می‌کنید جای تحسین دارد اما توجه داشته باشید که نباید هر روز حرکات تکراری انجام دهید به خاطر این که هم خودتان دل‌زده می‌شوید و هم این که این گونه ورزش کردن بعد از مدتی به اصطلاح جواب نمی‌دهد. لازم است که هر روز هفته حرکات متنوعی انجام دهید تا روی اعضا و عضلات مختلف کار شود.

حتماً می‌خواهید آخرین رژیم لاغری مد شده را دنبال کنید: رژیم‌هایی که هر از گاهی زیاد سر و صدا می‌کنند و به اصطلاح باب روز می‌شوند مصرف مواد غذایی خاصی را تحمیل و یک گروه غذایی را حذف می‌کنند. در عین حال تمام این رژیم‌ها نتایج موقتی دارند. یعنی بلافاصله بعد از اتمام دوره‌ی رژیم دوباره وزنتان سر جای اولش برمی گردد. هیچ وقت و به هیچ قیمت رژیم‌های یویویی را دنبال نکنید زیرا در طولانی مدت متابولیسم بدنتان به این کار عادت می‌کند و دیگر نمی‌توانید وزن کم کنید. هر رژیمی مناسب حال شما نیست. باید به دنبال رژیمی باشید که با سبک زندگی شما هماهنگ باشد و بتوانید بعد از اتمام دوره نیز وزنتان را ثابت نگه دارید. درست است که لاغری مهم است اما مهم‌تر از آن تثبیت وزن خواهد بود.
گلوسیدها را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف می‌کنید: زمانی که از این رژیم‌های سخت می‌گیرید مجبور می‌شوید از یک یا چند گروه غذایی صرف‌نظر کنید. این یعنی محروم شدن از عناصر و مواد مغذی که در واقع برای لاغری و سالم بودن به آن‌ها نیاز دارید. به عقیده‌ی متخصصان باید همه‌ی گروه های غذایی در رژیم غذایی گنجانده شود. گلوسیدهای پیچیده مانند دانه‌های کامل، حبوبات و سبزیجات حاوی میزان زیادی فیبر هستند که برای حفظ سلامت و عملکرد دستگاه گوارش، رفع کلسترول اضافی، گاز و سموم بدن لازم هستند.

منبع: پرشین وی


سربازی را حذف می کنیم....!!؟

سربازی را حذف می کنیم!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه سیاه(حاشیه های استیضاح وزیر کار) باعث آبرو ریزی بود و به حیثیت نظام لطمه زد.
محسن رضایی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی در پاسخ به پرسشی در مورد استیضاح وزیر کار افزود: استیضاح وزیری که تنها چهار ماه به پایان دولتش مانده امری شتابزده از سوی مجلس شورای اسلامی بود و کار رییس جمهور نیز اشتباهی نابخشودنی بود.
وی اضافه کرد: اگر اخلاق وارد سیاست می شد، قطعا دولتمردان چنین رفتارهایی نمی کردند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که با مشکلات بسیاری از جمله تحریم ها مواجهیم، نباید خودزنی کنیم بلکه با محوریت رهبری باید دور هم جمع شده و برای 10 سال به ملت فرصت نفس کشیدن بدهیم.
وی در زمینه نامزدیش در انتخابات بیان کرد: اینبار جدی هستم و اگر بطور جدی ورود نکنم خیانت به کشور است و تیمی که برای همکاری در نظر دارم متناسب با سیاست عبور از شرایط فعلی یعنی مقابله با شرایط بد اقتصادی است و در این راه از همه جناح ها و افراد استفاده خواهم کرد.
وی در خصوص احتمال کناره گیری اش از نامزدی در آستانه انتخابات نیز گفت: طی روزهای آینده نامزدی خود را اعلام کرده و به نفع هیچکس کنار نخواهم کشید، چرا که همه دوستان به اندازه کافی فرصت حضور در صحنه را داشتند و فکر نمی کنم افرادی که پیش از این مسوولیت داشته و عملکرد آنها را دیده ایم، برنامه جدیدی داشته باشند.
رضایی همچنین به دانشجویان گفت: در صورت پیروزی در انتخابات سربازی اجباری را تبدیل به سربازی حرفه ای کرده و تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نظر خواهم گرفت.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد موضع گیری اش در انتخابات 88 اظهار کرد: بعد از انتخابات 88 بنده و هوادارنم اعتقاد به بروز تخلفاتی داشتیم که بصورت قانونی و از طریق شکایت به شورای نگهبان پیگیری کردم، چون اعتقاد داشتم در خیابان چیزی عوض نمی شود و شورای نگهبان به موضوع رسیدگی و صحت انتخابات را تایید کرد و من نیز تمکین کردم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در نامه ام به رهبری بدنبال تبرئه فتنه نبودم بلکه خواستار وحدت و جذب نیروهای معترض شدم اما افراد تحلیل های خود را ارایه دادند.

مذاکره با 1+5 را جدی بگیریم

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد مذاکره با آمریکا گفت: ابتکار مذاکره با آمریکا در اختیار مقام معظم رهبری است ولی کار دیپلماسی را رییس جمهور پیش می برد و براین اساس معتقدم می توانیم این مساله را حل کرده و از این دیوار (آمریکا) پرش کنیم.
وی افزود: من ترجیح می دهم مذاکرات با گروه 1+5 را جدی بگیریم چرا که این ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در مورد تحریم ها نباید شعار داد، هرچند ملت تحمل می کند ولی واقعا سنگین است و ما برای رفع آن باید دیپلماسی فعال، ماهرانه و جدی تری را دنبال کرده و تیم های قوی تری را بکار بگیریم.
وی ادامه داد: اگر نتوانستیم پس از این همه مذاکره گشایش سیاسی ایجاد کنیم به دلیل اشغال صندلی ها توسط افراد غیرمتخصص و ناوارد است.
رضایی در ادامه در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت کنونی اقتصاد اظهار کرد: پیش از هر چیز باید هر کس در جای خود باشد که این 50 درصد کار است و 50 درصد دیگر در گرو حرکت با برنامه ریزی و استفاده از نظر کارشناسان و اقتصاد دانان است.
وی تشریح کرد: طی 100 سال گذشته مدل توسعه کشور براساس فعالیت های عمرانی مهندسی بوده ولی براساس علم اقتصاد که رابطه بین پروژه ها و زندگی مردم را تبیین می کند ممکن است در کشوری صدها سد ساخته ولی مشکل اقتصاد حل نشود.
وی افزود: علم اقتصاد در تمام دنیا یکسان بوده و تنها الگوی توسعه کشورها متفاوت است و از این رو بدون ارتباط اقتصاد و عمران به جایی نمی رسیم.
وی ادامه داد: بدون تحول اجتماعی نمی توانیم پیشرفت داشته باشیم و لازمه این پیشرفت نیز آزادی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی اضافه کرد: تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی بطور همزمان اعمال و با آینده ایران عجین شده و از طرف دیگر نسل سوم و چهارم که باید طی 10 سال آینده آماده در دست گرفتن کشور باشند، چنین آمادگی ندارند.

فدرالیسم اقتصادی هم اکنون بهترین روش نجات اقتصاد است
به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از دانشجویان طرح های اقتصادی محسن رضایی را در چارچوب فدرالیسم اقتصادی ارزیابی و ابراز نگرانی کرد که چنین طرحی منجر به فدرالیسم سیاسی نیز بشود که رضایی در پاسخ گفت: در شرایط کنونی فدرالیسم اقتصادی بهترین راه نجات کشور است.
وی افزود: نمی توان بر این اساس که احتمالی در فدرال اقتصادی مطرح است، کلیت طرح را کنار گذاشت چرا که هر طرحی مزایای مثبت و منفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: فدرالیسم اقتصادی به معنی شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و ژئوپلتیک و نیروی کار هر منطقه و استفاده از این مزایا در جهت افزایش تولید، درآمدزایی، اشتغال در کنار کنترل تورم و کاهش مهاجرت است.
وی تشریح کرد: زمان رضاشاه هم فدرالیسم وجود داشت اما وی استان ها را از سیستم خودگردانی سلب کرد در حالی که برای پیشرفت اقتصادی به این طرح نیاز داریم و هیچ نظام پیشرفته ای در دنیا بدون اجرای فدرالیسم اقتصادی به پیشرفت نرسید
رضایی در پاسخ به پرسشی در زمینه ادامه یا قطع یارانه ها بیان کرد: یارانه ها باید ادامه یابد اما نه بصورت فعلی؛ مرحله اول را نمی شود دست زد چرا که خود باعث بحران می شود ولی ادامه و اجرای مرحله دوم نیز خطرناک می باشد، چون تورمی است.
وی همچنین گفت: در مرحله دوم باید پول بصورت درآمدی به حساب افراد رفته و از آنجا به سمت تولید و اشتغال هدایت شود تا موجب تورم ایجاد نکند.

 

شریان


پروین احمدینژاد از محمود و داوود میگوید/ ورودخواهر به اختلاف دو

پروین احمدی‌نژاد از محمود و داوود می‌گوید/ ورودخواهر به اختلاف دو برادر

آرمان نوشت: بالاخره در زمانی که عمر شورای شهر سوم رو به اتمام است، از هم اکنون برخی اعضای فعلی این شورا می‌دانند شانس کمی برای حضور مجدد در خیابان بهشت خواهند داشت بنابراین سعی می‌کنند تا به طرق دیگر در فضای سیاسی و اجتماعی کشور حضور داشته باشند که یکی از این اعضا پروین احمدی‌نژاد، خواهر رئیس‌جمهور است. برخی اعتقاد دارند پروین احمدی‌نژاد در سال 86 به اعتبار برادر رئیس‌جمهورش توانست به ساختمان شورای شهر راه پیدا کند همانطور که برخی دیگر در دولت اصلاحات توانستند به واسطه آشنایی یا نسبت خویشاوندی با رئیس آن دولت، به مجلس یا نهادهای دیگر راه پیدا کنند. تاریخ نشان داده که پس از خروج آن فرد اصلی از قدرت، افراد منتسب به او هم به تدریج از دایره قدرت حذف خواهند شد مگر اینکه استعدادهایشان در دوران حضور در قدرت نمایان شده باشد. پروین احمدی‌نژاد شاید قبل از حضور برادرش در پاستور تصور نمی‌کرد که روزی بتواند بر یکی از کرسی‌های شورای شهر تهران بنشیند و افراد زیادی او را بشناسند اما به هر حال تقدیر چنین بود که او یکی از اعضای ساختمان سپید شورای شهر شود. حالا که دوران این حضور به پایان نزدیک است وی تصمیم گرفت فعالیت‌های خود را در نهاد دیگری دنبال کند که همان پارلمان است. پروین احمدی‌نژاد پس از محل تولدش در انتخابات مجلس نهم کاندیدا شد که برخلاف تصورش نتوانست رای لازم را به دست بیاورد. حالا وی نسبت به حضور مجددش در شورای شهر تردیدهای جدی دارد و از سوی دیگر در بهارستان هم کرسی‌ای به او تعلق نگرفته است بنابراین ظاهرا او راهکار باقی ماندنش را ورود به بحث اختلاف‌نظرهای خانوادگی یافته است چنانکه روز گذشته در گفت‌وگویی اختلافات میان دو برادرش(محمود و داوود) را کاملا طبیعی دانست. شاید البته هدف پروین احمدی‌نژاد تنها ماندن نامش در رسانه‌ها نباشد و او می‌خواهد در انتهای کار دولت آشتی میان برادرانش ایجاد کند و به جامعه‌ای که مدت‌ها شاهد موضع‌گیری داوود احمدی‌نژاد علیه پاستورنشینان بود بگوید هیچ اختلافی در کار نیست تا پس از پایان عمر دولت برادرانش بتوانند مانند زمان قبل از ریاست‌جمهوری همدیگر را در آغوش بگیرند.

چه کسانی اختلاف‌آفرین شدند؟

پروین احمدی‌نژاد درباره اظهارات داوود علیه محمود احمدی‌نژاد (رئیس‌جمهور) و منشأ اختلافات این دو برادر گفت: این اختلاف‌نظرها طبیعی است و برای همه شخصیت‌ها در تمامی دوران اتفاق افتاده است و خاص این دو نفر نیست. وی ادامه داد: در خانواده مسئولان نظام افرادی با تفاوت سلیقه حضور دارند، اما اختلاف محمود و داوود به دلیل سوءاستفاده برخی افراد ایجاد شده است. وی گفت: اگر این جریان بین دو برادر مطرح شده است به دلیل سوءاستفاده شخصی برخی از افراد از داوود علیه محمود است. پروین احمدی‌نژاد به این سوال که شما در جریان اختلافات میان دو برادرتان حق را به کدام می‌دهید؟ پاسخ صریحی نداد و تاکید کرد: ‌وارد این مبحث نمی‌شوم. پروین احمدی‌نژاد همچنین درباره 320میلیارد تومان هزینه فاقد سند شهرداری تهران در زمان ریاست برادرش در شهرداری تهران نیز گفت:‌ لازم باشد در زمان مناسب در مورد این مساله صحبت می‌کنم


افزایش 20 درصدی دستمزد 92 قطعی شد.......!!!؟؟

افزایش 20 درصدی دستمزد 92 قطعی شد

عباسی ادامه داد: کارفرمایان می گویند نمی توانند همه بار افزایش هزینه های زندگی کارگران را بپذیرند و توان این کار را ندارند، اما دولت باید بیاید و نقشی را در این بین بپذیرد.

با انجام بخش مهمی از مذاکرات کارگران و کارفرمایان بر سر تعیین حداقل دستمزد سال آینده، تاکنون افزایش 20 درصدی مزد 92 قطعی شده است و مذاکرات برای یافتن راهکارهای افزایش بیشتر این مبلغ ادامه دارد.

 

به گزارش مهر، در اسفندماه سال جاری چند نشست ویژه تعیین حداقل دستمزد بین کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شده است و هر یک از گروه ها مواضع و دیدگاه های خود را پیرامون افزایش حداقل مزد سال آینده اعلام کردند.

با برگزاری نشست های مقدماتی تعیین حداقل دستمزد سال آینده توسط گروه های کارگری و جمع بندی اطلاعات اولیه درباره وضعیت معیشتی کارگران و بررسی نرخ های تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی (حدود 30 درصد در پایان بهمن ماه 91)، کارگران سناریوی پیشنهادی افزایش حداقل دستمزد سال آینده خود را نهایی و به شورای عالی کار ارائه دادند.

ورود دولت به پرونده مزد

همچنین کارفرمایان با نگاهی جدید به مسئله معیشت و دستمزد کارگران و پذیرش اینکه نیروی کار این روزها در مضیقه معیشتی قرار دارد و دستمزدهای دریافتی آنان کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد، خواستار ورود جدی دولت به پرونده تعیین حداقل دستمزد هستند.

مقامات دولتی نیز با مطرح کردن بررسی برخی راهکارها از جمله اختصاص سبد معیشتی به کارگران و لزوم توافق کارگران و کارفرمایان به این مسئله ورود پیدا کرده اند. اما نکته مهم در نحوه ورود دولت به موضوع دستمزد نوع برخورد با آن است که به نظر می رسد دولت برای حداقل دستمزدهای سال آینده نیز نظری برای تغییر رویکرد خود ندارد.

به عبارتی دولتی ها می گویند مسئله تعیین حداقل دستمزد کارگران به خودشان و توافق با کارفرمایان مربوط می شود و دولت به عنوان گروه سوم تنها امضاء کننده توافقات آنها است و کاری بیشتر از این نخواهد کرد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری نیز اخیرا با بیان اینکه تعیین حداقل دستمزد کارگران موضوعی مشخص و در یک قالب جدا از دخالت دولت صورت می گیرد، گفت: دولت به نظر کارگران و کارفرمایان عمل می کند.

تورم 16 قلم کالا؛ 62 درصد

غلامرضا عباسی در گفتگو با مهر با بیان اینکه جلساتی با کارفرمایان برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده خواهیم داشت، گفت: نرخ تورمی که در قالب بررسی 16 قلم کالای پرمصرف خانوار کارگری طبق نظر سازمان خواروبار جهانی (فائو) به دست آمد بیش از 2 برابر نرخ بانک مرکزی و در حد 62 درصد است. به عبارتی در یکسال اخیر قیمت 16 قلم کالای پرمصرف خانوار کارگری، به صورت متوسط 62 درصد رشد یافته است.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، اظهار داشت: در مذاکرات و چانه زنی ها با کارفرمایان به این جمع بندی رسیدیم که وضعیت معیشتی کارگران سخت شده است، اما از چه طریق و راهکاری می توان کسری را جبران کرد.

عباسی ادامه داد: کارفرمایان می گویند نمی توانند همه بار افزایش هزینه های زندگی کارگران را بپذیرند و توان این کار را ندارند، اما دولت باید بیاید و نقشی را در این بین بپذیرد.

این مقام مسئول کارگری کشور، بیان داشت: قرار است با هماکری کارفرمایان فرمولی را برای حمایت دولت از کارگران پیدا کنیم و در شورای عالی کار ارائه دهیم و به صورت مشخص بگوییم که دولت چگونه می تواند به کارگران کمک کند.

وی افزود: نمی توان همه بار مشکلات را تنها بر دوش یک گروه انداخت و همه گروه ها از کارگران، کارفرمایان و دولت باید در این رابطه وارد عمل شوند. در نشستی که اخیرا با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، آنها نیز به دنبال راهکاری برای کمک به معیشت کارگران بودند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره طرح واگذاری سبد کالا به کارگران، تصریح کرد: وقتی مسئله واگذاری سبد کالا مطرح می شود باید به صورت روشن تعریف شود که با چه کیفیتی قابل انجام است. اساسا در نظر گرفتن سبد کالا برای کارگران باید از طریق انجام یک کار مستمر دنبال شود.

افزایش حداقل مزد 92 فعلا 20 درصد

به گفته عباسی، کارگران و کارفرمایان به دنبال یافتن فرمولی مشخص و قابل انجام برای روشن کردن نحوه حمایت دولت از جامعه کارگری هستند. به صورت کلی نحوه نگاه به این مسئله، مانند آن چیزی است که در گذشته به عنوان بن کارگری از آن یاد می شد، چرا که از این طریق علاوه بر فراهم شدن زمینه کمک به کارگران، از وارد شدن نقدینگی به بازار نیز جلوگیری می شود.

این مقام مسئول کارگری کشور، خاطر نشان کرد: دولت می تواند به راحتی با دریافت نکردن سهم 7 درصدی بیمه کارگران به معیشت و تقویت قدرت خرید آنها کمک کند. از این طریق نه تنها هیچگونه نقدینگی جدیدی وارد بازار نمی شود، بلکه کمکی قابل توجه و عملیاتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش دستمزد سال آینده قطعا بیشتر از 20 درصد است، اظهار داشت: ما با بررسی نرخ تورم 32 درصدی پایان امسال که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، به این نتیجه رسیدیم که افزایش حداقل دستمزد سال آینده قطعا بالاتر از 20 درصد باید باشد.

به گزارش مهر، در صورت تصویب افزایش دستمزد 20 درصدی برای سال آینده، حداقل مزد کارگران از 389 هزار و 700 تومان به 467 هزار و 640 تومان افزایش خواهد یافت و به عبارتی به نسبت سال جاری رشدی به میزان 77 هزار و 940 تومان خواهد داشت. با این حال کارگران می گویند برای افزایش بیشتر از 20 درصد مزد سال آینده، چانه زنی می کنند


پسته شکست....!!!!؟؟؟

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ قیمت انواع پسته در بازار گفت: پس از عرضه‌ پسته فندقی کیلویی 30‌هزار تومان، قیمت انواع پسته در بازار شکسته شده چراکه عرضه‌ مستقیم این محصول بر تعادل قیمت آن اثر مثبتی داشت.

رئیس اتحادیه باغداران گفت: در حال حاضر قیمت انواع پسته کاهش یافته و به حدود 30 تا 40 هزار تومان رسیده است؛ به‌گونه‌ای که قیمت پسته درجه یک اکبری که پیش از این به بیش‌ از 70‌هزار تومان رسیده بود اکنون حدود 40‌هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. وی همچنین درخصوص قیمت انواع میوه شب عید در بازار گفت: نهایتا هر کیلوگرم سیب درجه یک باید 2300‌تومان، پرتقال درجه یک 1350 تومان، کیوی درجه یک 1700‌تومان و خیار باید 1300 تومان در ایام نوروز در مغازه‌ها فروخته شود.

images (19)

وی از فراهم بودن شرایط تولید و ذخیره‌سازی برای عرضه مناسب انواع میوه در ایام نوروز خبر داد و گفت: سود منطقی برای عرضه انواع میوه 30 تا 35‌درصد است اما ایجاد تعادل در بازار شب عید نیازمند مدیریت و نظارت دقیق است. شادلو افزود: پرتقال درجه یک کیلویی 1000 تا 1200 تومان در عمده‌فروشی‌ها فروخته می‌شود و در خرده‌فروشی‌ها باید 1200 تا 1350 تومان عرضه شود. همچنین هر کیلوگرم پرتقال درجه دو از 500 تا 700 تومان فروخته می‌شود که باید 700 تا 900 تومان در بازار مصرف عرضه شود.

وی با مناسب ارزیابی‌کردن وضعیت تولید و ذخیره‌سازی کیوی در کشور، عنوان کرد: هر کیلوگرم کیوی درجه یک در عمده‌فروشی‌ها حدود 1200 تا 1400 تومان عرضه می‌شود که می‌تواند حدود 1500 تا 1700 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

همچنین خیار به صورت میانگین حدود 1000 تومان در عمده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود که با احتساب سود منطقی آن باید 1300 تومان در مغازه‌ها فروخته شود.

آخرین


میلیاردرهای زیر 40 سال جهان..........!!!؟

به گزارش بانکی، هر چند بنیانگذار بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان همچنان به عنوان یکی از اعضای پروپا قرص فهرست ثروتمندترین مردم جهان شناخته می‌شود، اما نسل جدیدی از ثروتمندان در حال رشد است که مهم‌ترین مشخصه‌ آنها سن و سال پایین و کم است

تازه ترین فهرستی که مجله فوربس از ثروتمندترین جوانان جهان در سال 2013 منتشر کرده است، نام های گوناگونی را از آمریکا تا آسیا در خود جای داده است.

گزارش پیش رو 10 نفر از این ثروتمندان را به شما معرفی می کند.

1? داستین موسکویتز

ثروت خالص: 3/8 میلیارد دلار

سن: 28 سال

هم اتاقی پیشین زاکربرگ و یکی از بنیانگذاران فیسبوک حالا دیگر در این شبکه اجتماعی کار نمی کند، اما کماکان از ثروتمندترین افراد در جهان است.

 

2. مارک زاکربرگ

ثروت خالص: 13/3 میلیارد دلار

سن: 28

تنها 8 روز ار هم اتاقی سابقش بزگتر است. مدیرعامل فعلی محبوبترین شبکه اجتماعی جهان در اوج جوانی با ایده این شبکه اجتماعی به ثروت هنگفت فعلی رسیده است.

 

3. آلبرت وون تارن اوند تاکسیز

سن: 29 سال

ثروت خالص: 1/5 میلیارد دلار

اولین بار نام او در 8 سالگی در فهرست ثروتمندان فوربس قرار گرفت، اما به طور رسمی در سن 18 سالگی وارد این لیست شد.

حضور او در این لیست به لطف ارثی است که به وی رسیده است. آلبرت راننده رالی در آلمان است.

 

4. اسکات دانکن

ثروت خالص: 5/1 میلیارد دلار

سن: 30 سال

او هم از آن میلیاردرهایی است که ثروتش را به لطف ارثی که از پدر به ارث رسیده، بدست آورده است.

 

5. ادورادو ساورین

ثروت خالص: 2/2 میلیارد دلار

سن: 30 سال

یکی دیگر از بنیانگذاران فیسبوک است. زمانی با اتهام عدم پرداخت مالیات مواجه شد.

وی حالا در سنگاپور زندگی می کند و در همین کشور کوچک اما زیبا هم سرمایه گذاری هایی انجام داده است.

 

6. هویان یانگ

ثروت خالص: 5/7 میلیارد دلار

سن: 31 سال

خانم یانگ یکی از ثروتمندترین زنان چینی و دختر یکی از موسسان یک شرکت املاک و مستغلات بسیار بزرگ در چین است.

 

 

7. فهد حریری

ثروت: 1/35 میلیارد دلار

سن: 32 سال

فهد حریری، جوانترین پسر رفیق حریری، نخست وزیر ترور شده و پیشین لبنان است. او یک استودیوی طراحی داخلی راه انداخت و به عربستان صادر می کرد.

 

8. ماری بسنیر بیوالت

ثروت خالص: 1/5 میلیارد دلار

سن: 32 سال

او هم ثروتش را به همراه خواهر و برادرانش به ارث برده است. وی از جمله وارثان یک شرکت لبنیات مشهور در فرانسه است.

 

9. سین پارکر

ثروت خالص: 2 میلیارد دلار

سن: 33

او اولین مدیر فیسبوک در 24 سالگی بود. این کارآفرین آمریکایی که رئیس موسسان فیس بوک بود، شرکت هایی چون نپ استار را تاسیس کرد. وی یک تاجرم موفق در عرصه تکنولوژی است.

 

10. ایمان حریری

Hariri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرزند دیگر رفیق حریری، رئیس جمهور فقید و پیشین لبنان، هم مثل برادرش در لیست ثروتمندان جوان قرار گرفته است. وی که رئیس هیئت مدیره شرکت عربستانی اوگر فعال در زمینه ساخت و ساز، مخابرات و املاک و مستغلات است، به لطف ارثی که پدر برایش باقی گذاشته پول پارو می کند


عجیب ترین مراسم «بله برون»!

شاید حساس ترین لحظه برای یک جوان پیشنهاد خواستگاری به دختر مورد علاقه خود باشد.زمین و زمان را به هم می بافت تا بهترین جملات را انتخاب نموده و تقدیم یار همیشگی خود نماید.تقدیم به فردی که تا پایان عمر در کنار او احساس خوشبختی نماید.

آقای آنتونی سلیمان تصمیم گرفت به روشی متفاوت و دوست داشتنی جواب بله را از نامزدش دریافت نماید.او که از قبل با تمایلات درونی دوست دخترش آشنایی داشت موارد مورد علاقه او را فراهم نمود.او در بالاتنرین نقطه برج “آی” لندن گروه موسیقی را آماده نمود و گروه با نواختن ترانه “با تو پیر خواهم شد” صحنه رومانتیک را خلق نمودند.برخی از دوستانشان نیز در این موسیقی با گروه موسیقی همنوا شدند.در پایان آنتونی روی زانو نشست و همه نگاه ها به همسر آنتونی خانم “امی حکیم” خیره شد ه بود.انتونی در فضای رومانیک از او پرسید که ایا با او ازدواج می نماید؟و حکیم 21 ساله در پاسخ جواب آری را بر زبان آورد.خانم حکیم می گوید باورم نمی شود این اتفاقات دارد رخ می دهد من برای همیشه این لحظات را در ذهن خواهم داشت.”
انتونی که ملیت مصری دارد مهندس مکانیک است او در این باره می گوید:”امی در لندن تحصیل می نماید ولی من با لندن آشنایی زیادی ندارم.من خودم در آمریکا کار می نمایم.من در مورد پیشنهاد خواستگاری با افراد زیادی مشورت نمودم و بالاخره این مکان را برای بله برون معرفی نمودند.مراسم ازدواج ما خیلی به صرفه بود و من پول زیادی خرج ننمودم ولی امی خیلی خوشحال شد و من هم از این رویداد خوشحالم.
54635_337
آقای تفانی که از مشوقان و پیشنهاد دهندگان برگزاری این مراسم می باشد و همچنین چندین مراسم پیشنهاد ازدواج دیگر را ترتیب داده است می گوید تا کنون برای چندین زوج مراسم بله برون ترتیب داده ام که از همه مهمتر موارد زیر است:
1-جوان 24 ساله در کنار درخت کریسمس واقع در پارک “هاید” لندن از همسرش جواب بله را گرفت.
2-شام اسلام 30 ساله مراسم بله برون خود را در نمایشگاه عکس ترتیب داد.در میان تصاویر عکس همسرش اروا 29 ساله نیز وجود داشت.او در نمایشگاه و در کنار تصویر همسرش از او جواب بله را گرفت
3- آقای نیرمال پاتل 41 ساله به یاد روزهای خوش ازدواجش مراسم بله برون جدیدی ترتیب داد.خانم 28 ساله او بهاوشا علاقه زیادی به ساحل و دریا دارد.به همین خاطر ویلای کوچکی را در ساحل شهر برایتون با مشورت تیفانی کرایه کرد و خانه را با گل رز و ترانه هایی که خود سروده بود تزیین نمود و حلقه ازدواجشان را داخل قفس پرنده ای مخفی نمود تا در جواب بله همسرش انرا تقدیم نماید.
منبع:آسان وب

برای لاغر شدن چگونه معده مان را کوچک کنیم؟

برای لاغر شدن چگونه معده مان را کوچک کنیم؟

برای نهار 400 کالری مصرف کنید . برای مثال یک ساندویچ و یک ظرف سالاد کوچک و یا حتی غذای باقیمانده از شب را می توانید بخورید.
معده عضو بزرگی از بدن نیست اما قابلیت ارتجاعی دارد و سایز آن با مقدار غذایی که ما می خوریم در ارتباط است و تغییر می کند. اگر در هر وعده ، مقدار زیادی غذا بخورید و این کار را دائما” تکرار کنید حجم و سایز معده شما کم کم بزرگ می شود و در نتیجه شما در هر وعده باید برای پر کردن معده خود و سیرشدن ، مقدار بیشتری غذا بخورید.

 

برای اینکه معده شما کوچک شود شما باید در هر وعده مقدار کمی غذا بخورید و هیچ وقت معده تان را کاملا” پر نکنید. بنابراین می توانید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید اما باید غذایی که در هر وعده مصرف می کنید را خیلی کمتر کنید.

دستورالعمل:

برای صبحانه حدودا” 400 کالری مصرف کنید. یک تکه نان تست ، دو عدد تخم مرغ و یک لیوان شیر یا آب میوه حدودا” 400 کالری می شود.

دو یا سه ساعت بعد از صبحانه یک غذای سبک که حدود 200 تا 250 کالری انرژی داشته باشد بخورید . این غذا می تواند میوه ، ماست و یا بیسکویت باشد.

برای نهار 400 کالری مصرف کنید . برای مثال یک ساندویچ و یک ظرف سالاد کوچک و یا حتی غذای باقیمانده از شب را می توانید بخورید.

بین نهار و شام هم می توانید یک وعده غذایی که در حدود 200 تا 250 کالری انرژی دارد مصرف کنید.

یک شام سبک در حدود 400 کالری مصرف کنید. از آنجایی که شما در طول روز 4 وعده غذا خورده اید برای شام نباید زیاد گرسنه باشید در نتیجه خوردن یک شام سبک برای شما خیلی راحت تر از قبل خواهد بود.

بعد از شام ، دسر هم می توانید میل کنید . این دسر می تواند مقداری بستنی ، میوه تازه و یا حتی یک لیوان شیر کاکائو باشد اما توجه داشته باشید که انرژی آن نباید بیش از 200 کالری باشد.

اول نیوز

چربیسوزی با خیار............

خیار یک ماده غذایی پر ارزش است که در صورتی که به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند به‌عنوان یک چربی سوز قوی به کار رود.برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی‌ها در کنار سایر میوه‌ها استفاده می‌کنیم و شاید تا به امروز خیلی به خواص و توانایی این گیاه سبز رنگ دقت نکرده بودیم. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است که می‌تواند در نقش چربی سوز به کار رود. در این مطلب شما را با روش‌هایی برای چربی سوزی با خیار آشنا می‌کنیم.

images (9)

یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعناع را به همراه 350 گرم ماست و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند به‌عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند. فراموش نکنید که کلسیم موجود در ماست نیز یک چربی سوز ایده آل است.

یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می‌توان به‌عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب 100 گرم پنیر فتا، یک خیار خرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و 100 گرم زیتون سیاه است. باید گفت که پنیر فتا یک منبع مناسب ویتامین ب 2 است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در ترکیب با خیار و ماست به چربی سوزی بیشتر منجر می‌شود.

آیا تا به حال در مورد سوپ خیار شنیده بودید؟ برای درست کردن این سوپ کافی است که تخم‌های خیارها را خارج کنید و سپس آنها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس خیارها را با 500 میلی لیتر آب مرغ و یک پیاز خرد شده ترکیب کنید. این مخلوط را با حرارت بپزید و مقداری پودر فلفل نیز به آن اضافه کنید. این سوپ شدیداً متابولیسم بدن شما را فعال کرده و به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد.

اما فرمول نهایی ما برای شما یک ترکیب سالم دیگر است که بر اساس ترکیب یک خیار بزرگ خرد شده با سیر حب شده است. این ترکیب را با مقداری نعناع ترکیب کرده و مقداری خامه ترش را نیز به آن اضافه کنید. از این ترکیب سس‌گونه می‌توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیب‌هایی است که چربی سوز هستند.

آخرین نیوز