سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

گریم عجیب بازیگران یک فیلم ایرانی ...

گریم‌ عجیب بازیگران‌ یک فیلم ایرانی

 
 
 
«حسن معجونی» به همراه رضا فیض نوروزی و نادر سلیمانی به ‌فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان و تهیه‌کنندگی سعید هاشمی پیوستند.
 
 
 
خبرگزاری فارس:«حسن معجونی» به همراه رضا فیض نوروزی و نادر سلیمانی به ‌فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان و تهیه‌کنندگی سعید هاشمی پیوستند.
 


حسن معجونی

«حسن معجونی» کار خود را با تئاتر آغاز کرده و در طول 15 سال حضور،‌ در بیش از بیست نمایش نقش‌آفرینی کرده است.

وی سال 86 با بازی در فیلم‌های «کنعان» و «همیشه پای یک زن در میان است» وارد سینما شد و تا‌کنون در فیلم‌هایی چون «پاداش»، «خیابان‌های آرام» و «برف روی کاج‌ها» نقش‌آفرینی کرده است.

همچنین حسن معجونی در مجموعه تلویزیونی «مسافران» ساخته رامبد جوان حضور داشته است.


رضا فیض نوروزی

 «رضا فیض‌نوروزی» نیز که فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آریزونای آمریکا است، در سال 76 با حضور در مجموعه تلویزیونی «کاکتوس 1» ساخته محمدرضا هنرمند کارش را آغاز کرد و تاکنون در بیش از 13 مجموعه تلویزیونی از جمله «مرد هزار چهره»، «قهوه تلخ»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «رویای ناتمام» حضور داشته است. وی همچنین با بازی در فیلم سینمایی «شبیخون» جمشید آهنگرانی وارد سینما شد و در بیش از 12 فیلم سینمایی چون مومیایی 3، علی و دنی، مربای شیرین، عشق فیلم و چهارچنگولی نقش آفرینی کرده است.


نادر سلیمانی

«نادر سلیمانی» با بازی در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش (1373) کارش را آغاز کرد و در مجموعه‌هایی چون باغ مظفر، مرد هزار چهره و قهوه تلخ نقش آفرینی کرده است. وی همچنین با بازی در فیلم سینمای لاک پشت (1375) وارد سینما شد و تاکنون در بیش از 14 فیلم از جمله مرد عوضی، سنتوری، پیشونی سفید، دیو و دلبر و یک وجب از آسمان نقش آفرینی کرده است.

یش‌تر حضور علیرضا خمسه، حدیث فولادوند و مهران احمدی در این فیلم قطعی شده بود.
 


گریم «مهران احمدی»

فیلمنامه فیلم «تتل و راز صندوقچه» به طور مشترک توسط وحید گلستان و منصور غلامی به تحریر درآمده است.

این فیلم که در ژانر کودک و با فضای فانتزی است، در شهرهای تهران، تنکابن ، رامسر و چابهار فیلم‌برداری خواهد شد.

موضوع این فیلم درباره بزغاله‌ای است که با اشتباه خود موجب بروز یک سری مشکلات برای خود و دیگران می‌شود و تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند خودش می‌باشد.



«علیرضا خمسه»

فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» که به صورت رئال و انیمیشن تولید می‌شود اولین همکاری مشترک  بنیاد سینمایی فارابی و وزارت آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.



«حدیث فولادوند»

اسامی برخی از عوامل فیلم که تا کنون حضور آنها قطعی شده است عبارتند از:

کارگردان: وحید گلستان- مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری - طراح گریم: نوید فرح مرزی - مدیر تولید: امیر پوربهشتی- برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: پیام حنفی- نویسنده: وحید گلستان و منصور غلامی - مجری طرح: یدالله کریمی-  طراح صحنه و دکور: مجید علی‌سلام، طراح لباس: ونوس ابوذری، مدیر تدارکات: جواد قاسمی، مدیرامور مالی: حسن سعیدی، مدیر بازرگانی و تبلیغات: ایمان نیک‌دل، جانشین تولید: مجتبی‌ حاج‌علی، مدیر صحنه: قاسم قاسمی، دستیار دوم کارگردان: کوروش اشرف احمدی، طراح آکساسوار: پویان ابوذری، دستیاران صحنه: امیر حاج‌حسینی و فرید مهتابی، دستیاران تدارکات: مهدی روزبهانی و محمد حیدرقلی، امور دفتری: آزاده بیننده، مشارکت: وزارت آمورزش و پرورش و بنیاد سینمایی فارابی-  تهیه‌کننده: سعید هاشمی.

تخریب اثر باستانی به بهانه یافتن گنج ................

تخریب اثر باستانی به بهانه یافتن گنج

 
 
 
محوطه باستانی مفیدی که دارای 58 سنگ نگاره بود و بر اساس مطالعات باستان شناسان 10 تا 12 هزار سال قدمت تاریخی داشت چند روز پیش توسط حفاران غیرمجاز به بهانه یافتن گنج یا کشف معدن تخریب شد.
 
 
 
خبرگزاری مهر: محوطه باستانی مفیدی که دارای 58 سنگ نگاره بود و بر اساس مطالعات باستان شناسان 10 تا 12 هزار سال قدمت تاریخی داشت چند روز پیش توسط حفاران غیرمجاز به بهانه یافتن گنج یا کشف معدن تخریب شد.

 در تازه‌ترین اخبار معاون میراث فرهنگی استان یزد از شناسایی عاملان این تخریب خبر می‌دهد.


سنگ نگاره های مزرعه مفیدی اردکان توسط انجمن حامیان میراث کهن اردکان در سال 88 شناسایی شد و پس از آن، در تاریخ 27 اسفند ماه سال 1388 به شماره 27408 به ثبت ملی رسید.



این سنگ نگاره ها بر تکه هایی از سنگ صخره ای در فاصله نزدیک به 60 کیلومتری شهر اردکان قرار داشت. اما به دلیل ناتوانی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در تامین امنیت و حفاظت از آن، وجود این محوطه به منظور عدم آگاهی سودجویان از مکان دقیق آن چندان اطلاع رسانی نشد.



نقوش بز کوهی بعد از تخریب

با این حال دوستداران میراث فرهنگی هشدارهای لازم را بارها به صورت شفاهی و مکاتبه ای در مورد حفاظت از این منطقه اعلام کرده بودند، اما پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردند.



سنگ نگاره بزکوهی قبل از تخریب

میراث دوستان نیز برای حفظ و نگهداری این سنگ نگاره ها دو راه حل پیشنهاد دادند. گروهی با توجه به سوابق قبلی و همچنین محدودیتهای سازمان میراث فرهنگی در حفظ و نگهداری این آثار اصرار بر انتقال این سنگ نگاره ها به مکانی مناسب در شهر اردکان داشتند.



برخی دیگر نیز با توجه به اصول جهانی میراث فرهنگی و محوطه های تاریخی بر باقی ماندن آثار در محوطه اصلی و عدم جابجایی آنها و لزوم حفظ و نگهداری در محل تاکید داشتند که با تخریب این سنگها متاسفانه فرصتها بر باد رفت.



محوطه بعد از تخریب

چرا که چند روز پیش عده ای ناآگاه با بیل مکانیکی و لودر محوطه پیش از تاریخ مفیدی را به طور کامل ویران و با خاک یکسان کردند.



برخی بر این عقیده هستند که این افراد به بهانه یافتن گنج در پس این سنگ نگاره ها بودند و برخی دیگر با توجه به معدن خیز بودن منطقه و فعالیت معادن مختلف بزرگ و کوچک در اطراف آن و فعالیتهای قانونی و غیرقانونی معدن یابان، گمان بردند که شاید این افراد برای یافتن معدن، کل محوطه را با بیل مکانیکی کندوکاو کرده اند.




سامان کارگر، معاون میراث فرهنگی استان یزد در این باره گفت: این تخریب و جابه جایی سنگ ها در محدوده 6 در 20 متر انجام شده است اما گروهی از باستان شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی این موضوع را به صورت کارشناسی بررسی می کنند.

وی با اشاره به وجود محدوده کاوش معدن و ترانشه های اکتشافی معدن در این محوطه گفت: به احتمال زیاد، مخرب محوطه تاریخی مفیدی قصد سرقت سنگها و نقوش را نداشته بلکه هدفش کشف معدن بوده است با این حال یافتن گنج و آثار تاریخی نیز شاید دلیل دیگر وی بوده باشد.

کارگر گفت: علت تخریب، سرقت سنگ های تاریخی، میزان تخریب و محدوده تخریب شده جزو مواردی است که اداره میراث فرهنگی استان یزد آن را بررسی می کند. همچنین باستان شناسان نیز به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا سنگهای منقوش دیگری، زیر آوار مانده اند یا آنها هم مخدوش شده و به سرقت رفته اند.

وی از پیگیری های حقوقی در این باره خبر داد و افزود: عوامل این تخریب شناسایی شده اند.

کارگر درباره اینکه چرا به هشدارهای دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر حفاظت از این محوطه تاریخی دور از دسترس توجه نشده است تا شاهد تخریب کل محوطه نباشیم گفت: محوطه های تاریخی زیادی در اردکان و یزد وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی یزد درباره امکان انتقال سنگ نگاره ها برای حفاظت بیشتر هم توضیح داد: برخی از سنگ نگاره ها درشت هستند و امکان جابه جایی آنها وجود ندارد . این کار اجرایی و منطقی نیست. ضمن اینکه باید آثار تاریخی تا جای ممکن در محوطه های خود باقی بمانند اما می توان پیشنهاد کرد که مدیریت های محلی برای حفاظت از آثار بومی و غیر قابل دسترس، کمک کنند.



با این حال سازمان میراث فرهنگی ماجرا را پیگیری و به مراجع قضایی شکایت کرده است و عامل تخریب این محوطه تاریخی تحت تعقیب قرار دارد هر چند که این اقدامات نوش دارو پس از مرگ سهراب است.

آیا پپسی و کوکاکولا واقعا اسرائیلی اند؟

 
 
 
در سال‌های اخیر، هر جا که سخن از نوشابه‌سازهای بین‌المللی بوده است، پای رژیم اشغالگر قدس به وسط آمده است. این سخنان نشانی از واقعیت دارند یا تنها تصوری غیرواقعی است که برخی افراد آن را از روی جهل و برخی از روی سودجویی آن را پی می‌گیرند؟
 
 
 
جام جم آنلاین: در سال‌های اخیر، هر جا که سخن از نوشابه‌سازهای بین‌المللی بوده است، پای رژیم اشغالگر قدس به وسط آمده است. این سخنان نشانی از واقعیت دارند یا تنها تصوری غیرواقعی است که برخی افراد آن را از روی جهل و برخی از روی سودجویی آن را پی می‌گیرند؟

«می‌دانید پپسی یعنی چه؟ یعنی هر پنی را برای حفاظت از اسرائیل بپردازید. (Pay Each Penny for Save Israel)» آیا چنین سخنی صحیح بود؟ برخی به چنین مخففی اعتقاد دارند اما برخی به این نکته استناد می‌کنند که پپسی برگرفته از نام یک آنزیم گوارشی به نام پپسین است ضمن این‌که نام اسرائیل سال‌ها بعد از تاسیس پپسی وارد فضای سیاست جهانی شده است.

استدلال دیگر این است که این شرکت در تحریم 40 ساله اعراب علیه اسرائیل شرکت کرده است و بنابراین نمی‌تواند چنین سخنی درست باشد.

چنین سخنی در مورد کوکاکولا هم گفته شده است. برای این کار معمولا به گزارشی از شبکه NBC استناد می‌شود که طبق آن کوکاکولا درآمد چهار سال خود را به اسرائیل اختصاص داده است.

کوکاکولا در مقابل چنین اظهاراتی، این گزارش‌ها را غلط می‌داند و تاکید می‌کند که از هیچ دین یا کشوری دفاع نمی‌کند.

این شرکت همچنین ادعا می‌کند که سهامش در بازارهای مالی دنیا قابل خرید و فروش است و این ادعا که مالکیت اغلب سهام با افراد منتسب به دین یا مذهب خاصی است صحیح نیست.

کوکاکولا اعلام کرده است که تحریم اعراب علیه کالاهای آمریکایی در برهه‌ای از زمان دلیل اصلی برای چنین توهمی بوده است.

موضوع رابطه اسرائیل و کارخانجات نوشابه‌سازی در ایران هم جنجالی بوده است. برخی از فعالان سیاسی و مذهبی با اشاره به همکاری سه شرکت نوشابه سازی داخلی با شرکت‌ها پپسی و کوکاکولا، همکاری این شرکت‌ها با کمپانی‌های صهیونیستی را زیبنده نمی‌دانستند حتی برخی با کشیدن خطوطی در داخل نقشه هوایی این شرکت، مدعی وجود آرم رژیم صهیونیستی در این زمین شدند.

ماجرا پس از جنگ بیست و دو روزه غزه بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی به نام «تحریم کالاهای صهیونیستی» در ایران، خواستار تحریم شرکت‌های بین‌المللی شد که دارای سهامداران عمده اسرائیلی باشند.

در همین راستا وزیر صنایع به عنوان نماینده ویژه محمود احمدی‌نژاد، به یک شرکت نوشابه‌ساز داخلی مهلت داد تا وضع ارتباط خود با شرکت کوکاکولا را مشخص کند.

این شرکت هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «با مراجعه به وزارت صنایع و معادن مدارک درخواست شده را در زمینه نبود هرگونه کمک مالى و یا ارتباط با اشغالگران صهیونیست ارائه داده‌ایم. تمام مبادلات این شرکت از طریق کشور ایرلند و فقط به عنوان خرید مواد اولیه برای مصرف در بخش تولید انجام می‌شود.»

به این ترتیب ماجرای نوشابه‌های اسرائیلی تاحدودی بسته شد هر چند که هنوز هم بسیاری هستند که نوشته‌های علیه کوکاکولا و پپسی در این خصوص را بازنشر می‌کنند.

تصاویر: مناطق زلزله زده در محاصره برف...

 
 
 
 
برف زمستانی مناطق زلزله زده آذربایجان را سفید پوش کرد و عدم تحقق وعده مسئولان مبنی بر تامین مسکن برای زلزله زدگان آذربایجان، مردم این مناطق با سرمای زیر صفر درجه این مناطق دست و پنجه نرم می کنند.
 
 
 
خبرگزاری مهر: برف زمستانی مناطق زلزله زده آذربایجان را سفید پوش کرد و عدم تحقق وعده مسئولان مبنی بر تامین مسکن برای زلزله زدگان آذربایجان، مردم این مناطق با سرمای زیر صفر درجه این مناطق دست و پنجه نرم می کنند.







































 

نمایش داور زن فوتسال از تلویزیون .......

نمایش داور زن فوتسال از تلویزیون

 
 
 
عصر روز چهارشنبه در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال،‌ دو تیم ایتالیا و پرتغال به مصاف هم رفتند که در پایان ایتالیا 4 بر 3 پیروز شد و به نیمه نهایی صعود کرد.
 
 
 
مشرق نیوز: عصر روز چهارشنبه در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال،‌ دو تیم ایتالیا و پرتغال به مصاف هم رفتند که در پایان ایتالیا 4 بر 3 پیروز شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

اما اتفاق جالب در این بازی این بود که یکی از دو داور اصلی بازی، زن بود و با لباس مخصوص داوری، قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت‌ و مسابقه، به صورت زنده از شبکه تلویزیونی ورزش پخش شد.

در طول این دیدار پربرخورد، دوربین ها به دفعات روی این داور زن زوم کرده و شبکه تلویزیونی ورزش نیز عینا تمام صحنه های این دیدار را بدون ویرایش نشان داد. جدا از اینکه گویا هیچ ناظر پخشی هنگام پخش این مسابقه در شبکه ورزش وجود ندارد،‌ گزارشگر این دیدار نیز به این نکته توجه نداشت که می توانست ساعتی قبل از این دیدار با مراجعه به سایت رسمی مسابقات، اسامی داوران را چک و به مسئولان شبکه اطلاع دهد.



البته در کارنامه این شبکه تلویزیونی کم سن و سال،‌ این گونه اشتباهات فاحش بارها به چشم آمده و به عنوان مثال در پخش مسابقات دوومیدانی المپیک 2012 لندن و در یک صحنه که کارشناس و مجری برنامه مشغول صحبت بودند،‌ مانیتور پشت سر این دو نفر یکی از دوندگان زن را با پوشش زننده نشان داد. این شبکه در اقدام عجیب دیگر خود در پخش مسابقات المپیک لندن، ‌صحنه نامناسبی از دوچرخه سواران را به صورت مستقیم پخش کرد.

همچنین در زمان مسابقات پخش بازی های پارالمپیک لندن نیز دیدار تیم ملی والیبال نشسته ایران با مسابقه یکی از دوومیدانی کاران ایران همزمان شده بود و در حالی که مسابقه والیبال در حال پخش بود،‌ زمان مسابقه دوومیدانی کار جانباز و معلول ایران فرا رسید ولی مشخص شد گزارشگر رشته دوومیدانی شبکه ورزش فراموش کرده ورزشکاران ایرانی این رشته هنوز مسابقه دارند و از استودیو خارج شده بود. به همین خاطر گزارشگر والیبال اجبارا مسابقه دوومیدانی را نیز گزارش کرد.



به نظر می رسد شبکه تلویزیونی ورزش که الگوبرداری غلطی از شبکه‌‌‌های ماهواره‌ای ورزشی عربی است،‌ تا به این جای فعالیت خود نشان داده قصد ندارد سریعا به شبکه ای حرفه ای و مفید تبدیل شود.

پاسخ هنرمندانه افسانه بایگان به یک توهین .....

 
 

 

 
 
 
 
 
افسانه بایگان در آیین اختتامیه جشنواره "فروغ ابدیت" که جشنواره‌ای هنری در پاسخ به فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) است، تأکید کرد: قصه عشق و عاشقی خردمندان ایرانی به حضرت رسول(ص) قصه دیروز و امروز نیست و داستانی کهن از عهد الست است.
 
 
 
خبرگزاری مهر: افسانه بایگان در آیین اختتامیه جشنواره "فروغ ابدیت" که جشنواره‌ای هنری در پاسخ به فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) است، تأکید کرد: قصه عشق و عاشقی خردمندان ایرانی به حضرت رسول(ص) قصه دیروز و امروز نیست و داستانی کهن از عهد الست است.

 آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی "فروغ ابدیت" در ستایش پیامبر اسلام(ص) و دفاع از ادیان توحیدی عصر روزگذشته سه شنبه 23 آبان ماه با تجلیل از برگزیدگان داخلی این جشنواره برگزار شد.

در این مراسم که به سنت معمول جشنواره‌های داخلی با نیم ساعت تأخیر آغاز شد، پس از تلاوت قرآن توسط استاد پورزرگری و پخش سرود ملی، رضا رسولی به عنوان دبیر جشنواره برای ارائه گزارش روی سن آمد.
 
گزارش دبیر جشنواره از ناکرده‌ها!
 

رسولی در ابتدا با اشاره به پوشه‌ای که در دست داشت گفت: مرسوم این است که دبیر جشنواره با مرور برگه‌هایی که در اختیار دارد گزارشی درباره عملکرد خود ارائه دهد اما من بدون استناد به این پوشه می‌خواهم از ناکرده‌ها بگویم.
 


رسولی تأکید کرد: این جشنواره با هر کیفیتی هم که برگزار می‌شد در برابر عظمت وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) هیچ بود و به حساب نمی‌آمد.
 
وی که به همراه دو فرزند کوچک خود روی سن حاضر شده بود با اشاره به آن‌ها خطاب به پیامبر اسلام(ص) گفت: خودم و فرزندان کوچکم فدای شما، شرمنده‌ام که توان‌مان اندک بود.
 
رسولی در ادامه درباره لزوم برگزاری جشنواره "فروغ ابدیت" توسط سازمان بسیج هنرمندان گفت: لازم بود در زمانه‌ای که با ابزار هنر به وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) توهین می‌کنند ما نیز با همین ابزار به مقابله برخیزیم. بر همین اساس و به‌واسطه زمان اندکی که داشتیم باید جشنواره را برگزار می‌کردیم و قطعاً در صورت فرصت بیشتر داشتن، شاهد استقبال بیشتری هم می‌بودیم.
 
اهدا شاخه‌ گل به پاس تعهد یک هنرمند

 
در ادامه مراسم و پس از سخنان کوتاه دبیر جشنواره کلیپی با عنوان "ظرفیت دنیای اسلام" پخش شد. این کلیپ با مروری کوتاه بر اهانت به مقدسات اسلامی از سال 67 (توهین سلمان رشدی) تا سال 91 (انتشار فیلم موهن)  با سخنانی از رهبر انقلاب به پایان رسید که گستردگی اعتراض به فیلم موهن را نشان‌دهنده "ظرفیت دنیای اسلان برای تحرک" توصیف کردند.
 
پس از این کلیپ مجری برنامه با شاخه گلی از روی سن پایین آمد و با اشاره به ردیف نخست مهمانان نزد افسانه بایگان رفت و با اهدای شاخه گل حضور فعال این بازیگر سینما و تلویزیون در تجمعات اعتراضی علیه فیلم موهن را پاس داشت.
 
بایگان: عشق خردمندان به حضرت رسول(ص) قصه دیروز و امروز نیست
 
در این لحظه افسانه بایگان که با تشویق حاضران مواجه شده بود در سخنانی گفت: قصه عشق و عاشقی خردمندان ایرانی به حضرت رسول(ص) قصه دیروز و امروز نیست و داستانی کهن از عهد الست است. این ارادت از زمان قالوا بلی بوده‌است و بلاکشان این دیار و قهرمانان حقیقت قرن‌ها به دنبال این گفت‌وگو با حضرت حق رهسپار بوده و نقشه‌های گنجی را برای ما بر جای گذاشته‌اند.
 


این هنرمند سینما و تلویزیون افزود: هم زمانی که حضرت مسیح(ع) پا به عرصه وجود گذاشتند خردمندان ایرانی نور ایشان را درک کردند و هم زمانی که حضرت محمد(ص) اعلام نبوت کردند یکی از نزدیک‌ترین ندیمان‌شان سلمان فارسی بودند و این‌ها افتخار ما ایرانیان است.
 
بایگان در ادامه تأکید کرد: اگر نگاهی به یادگارهای به جا مانده از بزرگانی چون حضرات حافظ، سعدی، مولانا و شیخ عطار داشته باشیم کاملاً متوجه می‌شویم از کجا آمده‌ایم و در یک سیر انتقالی تنها نوعی از زندگی را تجربه کرده‌ایم.
 
وی افزود: تجربه ما از زندگی همه چیز نیست، چراکه اساسا انسان روح است نه جسد. آنچه ما تجربه می‌کنیم حقیقت را به ما می‌نمایاند و ما می‌توانیم آن را نادیده بگیریم و حتی خود را به خواب بزنیم که در این صورت قطعاً در جهل مرکب خود تا ابدالدهر خواهیم ماند.
 
ظالم کسی است که در ظلمت مانده باشد

 
پس از این صحبت‌ها افسانه بایگان در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره واکنش هنرمندان به اقدامات توهین‌آمیزی از جنس فیلم موهن گفت: راستش را بخواهید من اصلاً نمی‌توانم درک کنم که چگونه ممکن است کسی به چنین ساحت مقدسی این اهانت‌ها را روا بدارد. این عین ظلم است و ظالم کسی است که در ظلمت مانده باشد. ما در نور محمدی به سر می‌بریم.
 
وی افزود: به نوبه خود و به‌عنوان کوچک‌ترین فرزند این آب و خاک و کوچکترین کنیز خاندان پاک پیامبر(ص) تقاضا دارم هر کس به هر نحوی که می‌تواند چه با قلم، چه با سخن، چه با ساخت فیلم و چه حتی با دوری از تفرقه و دورویی در صحنه بماند و در دفاع از این حقیقت جاوید بایستد.
 
پس از این سخنان با حضور دبیر جشنواره و رئیس سازمان بسیج هنرمندان از افسانه بایگان تجلیل شد. در ادامه برنامه و پس از اجرای تواشیح توسط گروه محراب، حسین قنادیان به‌عنوان رئیس سازمان بسیج هنرمندان در سخنانی به لزوم برگزاری این جشنواره و مقابله با توهین صورت گرفته از سوی دشمنان اسلام پرداخت.
 


پس از‌آن نوبت به اجرای موسیقی توسط محمد گلریز رسید که وی ضمن حضور روی صحنه در خلال اجرای چند موسیقی خاطراتی را هم تعریف کرد.
 
پس از اجرای گلزار نماینده هیأت داوران بیانه‌ این هیأت را قرائت کرد و پس از آن در بخش پایانی مراسم برگزیدگان جشنواره در بخش‌های شعر، داستانک، فیلم 100 ثانیه‌ای، عکس، گرافیک، وبلاگ‌نویسی و کاریکاتور معرفی و تجلیل شدند.

اضافه وزن، حامد بهداد را به بیمارستان فرستاد...............

 
 
 
در حالی که فیلمبرداری فیلم «چه خوبه برگشتی» داریوش مهرجویی چند روزی است که آغاز شده، امروز فیلمبرداری این فیلم با اتفاق غیر مترقبه‌ای همراه شد.
 
 
 
کافه سینما: در حالی که فیلمبرداری فیلم «چه خوبه برگشتی» داریوش مهرجویی چند روزی است که آغاز شده، امروز فیلمبرداری این فیلم با اتفاق غیر مترقبه‌ای همراه شد.

حامد بهداد بازیگر این فیلم سر صحنه فیلمبرداری با افت فشار و ضعف جسمانی روبرو شد و راهی بیمارستان شد.



 هر چند ساعاتی بعد با انجام درمان‌های لازم حال این بازیگر بهبود یافت و به محل فیلمبرداری برگشت.

حامد بهداد در «چه خوبه برگشتی» نقش یک پزشک را بازی می‌کند و داریوش مهرجویی از او خواسته برای بازی در این نقش 30 کیلو به وزنش اضافه کند!

حامد بهداد هم با اضافه کردن 20 کیلو به وزنش کارش را در این فیلم شروع کرده. این اضافه وزن در زمان اندک در کنار فاصله کم از فیلمبرداری پر فشار فیلم فرزند چهارم در کنیا می‌تواند از عوامل ناراحتی جسمانی ایجاد شده برای بهداد باشد.

دستشویی ایستاده در اصفهان!

دستشویی ایستاده در اصفهان!

 
 
 
متاسفانه راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.
 
 
 
جهان نیوز: متاسفانه راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب آمده است:ساختار این فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین "سبک زندگی ایرانی و اسلامی" را به همراه ندارند.

عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی‌های غیربومی و عمدتا آماده، معماری بی‌هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه اینها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی های این فروشگاه های زنجیره ای است.

مرکز «سیتی سنتر» اصفهان از جمله پروژه‌های فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می گذراند.

پروژه سیتی سنتر در 3 فاز به بهره برداری خواهد رسید. فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ 144235 مترمربع و دارای فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، مجتمع سینمایی، سالن غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی می باشد.

بنابر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سنتر منتشر شده سرمایه گذاران این پروژه را پنج شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده‌اند که از این پنج سرمایه گذار، یکی ایرانی و باقی سرمایه گذران عرب هستند.

شرکت راک به عناون یکی از سرمایه گذاران این پروژه فعالیت خود را در 19 آوریل سال 2006 آغاز کرده و جالب اینکه شیخ سعود بن سکر الکسیمی، ولیعهد و قائم مقام راس الخیمه؛ رئیس توسعه و برنامه‌ریزی و مسئول توسعه اموال و دارایی راک می‌باشد.

اما یکی از نکات سوال برانگیز اینکه سرمایه گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی‌های ایستاده در این مرکز کرده‌اند!



ساخت دستشویی ایستاده در فروشگاه بزرگ اصفهان!

گسترش روز افزون این فروشگاه ها بوسیله سرمایه گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه‌های تک تک مردم تبدیل شود.

به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملا در سطح جامعه رخ می دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

علاوه بر این، نه تنها اثری از معرفی و تبلیغ "سبک زندگی ایرانی و اسلامی" چه در رسانه‌ها و چه ازسوی نهادهای مسئول دیده نمی‌شود، بلکه بسیاری از تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال و تبلیغات تلویزیونی و معماری و... تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است که مصرف زدگی، دنیاطلبی، اصالت ثروت و رفاه و... در آن موج می‌زند.

اینجاست که زندگی غربی حتی درخصوصی‌ترین و جزئی‌ترین بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده و به مدد صدها رسانه و تلویزیون غربی درحال پیشرفت است.