سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

لوازم التحریر خطرناک را بشناسید ....................

 
 
 
تماس مداوم و طولانی‌مدت کــودکان بــا وســایل و لوازم‌التحریری نظیر خط کش، پرگار و مدادتراش که حاوی مواد نیکل یا آلیاژ هستند، می‌تواند منجر به حساسیت پوستی دست کودکان شود.
 
 
 




 مجله ایده آل:تماس مداوم و طولانی‌مدت کــودکان بــا وســایل و لوازم‌التحریری نظیر خط کش، پرگار و مدادتراش که حاوی مواد نیکل یا آلیاژ هستند، می‌تواند منجر به حساسیت پوستی دست کودکان شود. همچنین تماس مداوم با لوازم التحریرهایی که حاوی مواد شیمیایی به‌خصوص لاستیک باشد مانند مداد پاک کن نیز می‌تواند منجر به حساسیت‌های پوستی در انگشتان شود؛ ترکیبات شیمیایی، رنگ های مصنوعی و مواد لاستیکی ترکیباتی هستند که منجر به حساسیت در پوست کودکان می‌شوند اما امروزه از موادی که حساسیت کمتری دارند در لوازم‌التحریر کودکان استفاده می‌شود. با این حال در بعضی از کودکانی که مبتلا به انواع حساسیت‌های پوستی نظیر اگزما یا دارای پوستی خشک هستند تماس با مواد فلزی و شیمیایی به کار رفته در ساخت لوازم‌التحریر، رنگ چوب یا انواع آلیاژهای فلزی به‌خصوص فلز نیکل، می‌تواند در ایجاد حساسیت پوستی نقش موثری را ایفا کند. امروزه در ساخت لوازم‌التحریر طبق استانداردهای جهانی دقت بالایی می‌شود که خوشبختانه به همین علت حساسیت پوستی کمتری را در افراد مشاهده می‌کنیم.

لوازم التحریر خطرناک را بشناسید


 خارش و پوسته شدن یعنی زنگ خطر

اگر کودکی از حساسیت، قرمزی، خارش و پوسته شدن کف دست، پشت دست و انگشتان رنج می‌برد باید حتما به پزشک پوست مراجعه کند تا از تست‌های پوستی برای مشخص کردن مواد آلرژی‌زای موجود در این مواد استفاده شود؛ باید توجه کرد که مواد شیمیایی موجود در گچ به‌خصوص اگر همراه با مواد رنگی باشد و همچنین مواد شیمیایی به‌کار رفته در ساختن تخته پاک‌کن در تماس با پوست می‌تواند موجب آلرژی شود که با انجام دادن تست‌های پوستی می‌توان به این حساسیت‌ها پی برد و از تماس مستقیم با گچ خودداری کرد. حساسیت به لوازم‌التحریرها در جامعه کمتر دیده می‌شود و بیشتر حساسیت‌ها در ارتباط با فلز نیکل است که در ساخت مواد فلزی و خط‌کش یا مدادتراش‌ها مشاهده می‌شود. البته اگر استانداردهای بین‌المللی لحاظ شود و از ترکیبات شیمیایی و آلرژی‌زا کمتر در آنها مصرف شود احتمال ابتلا به حساسیت‌های پوستی کاهش می‌یابد.

سبز و قرمزها خطرناک‌ترند

برخی از لوازم‌التحریری که بچه‌ها با آن سر وکار دارند ممکن است باعث ایجاد مسمومیت با فلزات سنگین مانند سرب شوند. در بعضی مدادها به خصوص مدادهای رنگی و مدادهای شمعی که کودکان با آن نقاشی می‌کنند، در رنگ‌های سبز و قرمز آنها معمولا از فلزات سنگین مانند سرب یا کادمیوم استفاده می‌شود. این مواد در طولانی‌مدت از راه پوست دست بچه‌ها جذب می‌شوند و می‌توانند ایجاد مسمومیت کنند. حتی برخی از آبرنگ‌ها اگر طولانی مدت در دست بچه‌ها باشند این مسمومیت را ایجاد می کنند. علاوه براین یکی دیگر از لوازم التحریر پرخطر مدادهایی است که در انتهایشان پاک‌کن دارند. گاهی اوقات بچه‌ها متوجه نمی‌شوند و آن را به طرف دهان می‌برند و ناگهان پاک‌کن آن وارد ریه‌شان می‌شود و ایجاد آسپیراسیون و خفگی می‌کند. تا به حال چند مورد بلع پاک‌کن و ایجاد خفگی و مرگ گزارش شده است. حتی تکه‌های بسیار کوچک پاک‌کن نیز می‌توانند خطرناک باشند. همچنین مواد فلزی به کار رفته در برخی از جعبه‌های مدادرنگی و اسباب‌بازی‌ها به خصوص آنهایی که از چین وارد می‌شوند و رنگ قرمز و سبز دارند می‌توانند باعث مسمومیت‌های مرتبط با فلزات سنگین شوند و در طولانی‌مدت عوارض مغزی و... خواهند داشت. علاوه بر مسمومیت، مواد به کار رفته در لوازم‌التحریر به خصوص مدادهای شمعی می‌توانند باعث ایجاد حساسیت پوستی در دست کودکان شوند. به همین دلیل اگر پس از استفاده از آنها کف دست کودک دچار حساسیت شد باید آن را دور از دسترس کودک قرار دهید.

 چرا شاگرد زرنگ‌ها بیشتر سرفه می‌کنند؟

توصیه می‌شود ظرف‌هایی که در آنها برای کودکان غذا می‌کشیم تا با خود به مدرسه ببرند از جنس فلز باشند تا پلاستیک، زیرا ظرف‌های پلاستیکی ممکن است باعث ایجاد عوارضی در بدن شوند به خصوص اگر غذا برای مدت طولانی در آنها بماند.  در مدارس معمولا کودکانی که در جلوی کلاس می‌نشینند بیشتر سرفه می‌کنند و دچار حساسیت می‌شوند، زیرا بیشتر در معرض گرد و غبار حاصل از تخته یا گچ هستند. چنانچه کودکی به گرد‌وغبار و گچ تخته حساسیت داشته باشد بهتر است که  در صندلی‌های عقب بنشیند یا اینکه ماسک بزند. اگر فرزند شما شاگرد زرنگ کلاس است و دوست دارد جلوی کلاس بنشیند باید بیشتر مراقب او باشید و در صورت حساسیت جای او را عوض کنید!

لوازم التحریر خطرناک را بشناسید 

پاک‌کن‌هایی که آدم می‌کشد

گاهی اوقات کودک هنگام تماشای تلویزیون یا بازی کردن به اشتباه پاک‌کن موجود در انتهای مداد یا پاک‌کن معمولی را وارد دهانش می‌کند و آن را می‌بلعد. در این حالت ممکن است پاک‌کن وارد ریه او شده و باعث سرفه‌های خیلی شدید شود. در اینگونه موارد باید کودک را در حالت عادی نگه داشت. اگر همچنان سرفه می‌کرد اشکالی ندارد، زیرا سرفه عکس‌العمل طبیعی بدن است. گاهی اوقات دیده شده است که در اثر سرفه‌های مکرر پاک‌کن‌های ریز دفع می شوند اما اگر دفع نشوند و به قسمت‌های تحتانی ریه بروند ایجاد تنگی نفس شدید خواهند کرد. در این صورت باید حتما به پزشک مراجعه شود تا برونکوسکوپی انجام شود. البته انجام برونکوسکوپی در کودکان کار دشواری است. پس از بررسی‌ها ممکن است پزشک بتواند آن را با دستگاه‌های مختلف دربیاورد. چنانچه کودک قسمتی از مدادپاک‌کن را بلع کند و دچار احساس خفگی نشود و پاک‌کن وارد دستگاه گوارش شود معمولا خطری او را تهدید نخواهد کرد و تنها باید به مدت یک هفته تحت نظر خانواده باشد تا پاک‌کن از بدن او دفع شود. دفع آن معمولا 5 تا 10 روز طول می‌کشد و به دستگاه گوارش آسیبی نمی‌زند. همچنین اگر تکه‌های پلاستیکی جداشده از وسایل مختلف مانند اسباب‌بازی‌ها، خودکار و... توسط کودک بلع شود و وارد معده شود معمولا ایجاد ناراحتی نمی‌کند اما اگر همراه با سرفه باشد و وارد ریه شود می‌تواند خطرناک باشد.

حواستان به باتری‌ خورها باشـد

بسیاری از وسایل بازی کودکان و تمام گیرنده‌های تلویزیون دارای باتری‌های کوچک مخصوصی هستند که می‌توانند برای کودکان بسیار خطرناک باشند. بنابراین باید این وسایل را تا سن 6 سالگی دور از دسترس کودکان قرار داد. تاکنون حدود 10 مورد بلع باتری در بیمارستان مفید و برخی موارد نیز در بیمارستان‌های دیگر مشاهده شده است. این باتری‌ها از مواد سوزاننده قلیایی تشکیل شده‌اند و در صورت بلع ممکن است در مری کودک ایجاد زخم‌های مزمن و عوارض بسیار شدید کند و در طولانی‌مدت نیز می تواند باعث تنگی مری شود. اگر باتری وارد دستگاه گوارش شود به مدت یک هفته طول می‌کشد تا دفع شود. اگر دفع نشود باعث ایجاد زخم در مری می‌شود و باید حتما بررسی و عکسبرداری و مشخص شود باتری در کدام قسمت دستگاه گوارش، معده و روده‌ها قرار دارد و اینکه دفع شده است یا خیر. اگر در ساعت‌های اولیه باشد می‌توان از طریق لوله گذاشتن وارد معده شد و باتری را خارج کرد اما اگر خارج نشود باید منتظر عوارض و دفع آن باشیم. برخی از جامدادی‌ها نیز از آهن ربا تشکیل شده‌اند که ممکن است خطرناک باشند. آهن‌ربا نیز نوعی فلز است و اگر کوچک باشد عوارض مسمومیت با فلزات سنگین را خواهد داشت.

نگذارید مداد در دهان بگذارند

بچه ها معمولا عادت دارند ته خودکار و مداد را وارد دهانشان کنند. این وسایل ممکن است آلوده باشند و باعث بیماری‌های خاص دستگاه گوارش از جمله اسهال و استفراغ شوند و اگر این کار تبدیل به یک عادت شود می تواند باعث مسمومیت کودک شود. همچنین گاز گرفتن ته مداد و خودکار می‌تواند به دندان‌ها نیز آسیب برساند و باعث آلودگی دهان شود. گاهی اوقات نیز به دنبال بازیگوشی ممکن است نوک مداد وارد چشم کودک شود. اگر نوک مداد تیز باشد و در اثر برخورد یا تکان‌های کودک قرنیه چشم‌او را آزرده کند یا باعث ایجاد پارگی در چشمش شود باید بلافاصله‌به چشم‌پزشک مراجعه کرد تا اقدامات لازم درمانی و حفاظت از مردمک چشم انجام شود. اما اگر تنها تکه‌ای بسیار ریز از یک وسیله مانند نوک مداد نوکی وارد چشم کودک شد مادر باید چشم او را کاملا شست‌وشو دهد و در فرصت مناسب او را نزد چشم پزشک ببرد تا از سلامت چشمش مطمئن شود.


روستای زیبای «کریک»، ماسوله جنوب ایران ................

    نظر
 
 
 
در ادبیات معماری ایران روستای «کریک» را روستای ماسوله‌ای می‌نامند، که از این تیپ معماری در چهار گوشه ایران زمین می‌توان نمونه‌های بسیاری را مشاهده کرد. مردمان روستای «کریک» مردمانی لر زبان و از زاگرس‌نشینان جنوبی هستند.
 
 
 

خبر گزاری ایسنا: در ادبیات معماری ایران روستای «کریک» را روستای ماسوله‌ای می‌نامند، که از این تیپ معماری در چهار گوشه ایران زمین می‌توان نمونه‌های بسیاری را مشاهده کرد. مردمان روستای «کریک» مردمانی لر زبان و از زاگرس‌نشینان جنوبی هستند.


روستای «کریک» زمستانی سخت پر برف و بارانی دارد و تابستانی خنک و دلنشین که درختان سیب، انگور، هلو و سپیدارهای سر به فلک کشیده، خود زیبایی دو چندانی به روستا بخشیده است. معماری روستای «کریک» به شکل پلکانی است طوری که بام هر خانه حیاط خانه بالایی است و به ماسوله جنوب ایران اسلامی معروف است.


در روستا یک رشته قنات قدیمی وجود دارد که جزو آثار تاریخی و فرهنگی استان است. وجود مزارع کشت برنج و وجود دره‌ای با چشم‌انداز طبیعی بکر و زیبا که در آن رودخانه‌ای از ارتفاعات دنا سرچشمه می‌گیرد به آن جلوه‌ای زیبا و خاص بخشیده است. روستای «کریک» تنها یک روستای گردشگرپذیر نیست بلکه قطب کشاورزی و اقتصادی نیز است زیرا احداث سطح وسیعی از باغ‌های میوه و چند نیروگاه برق آبی کوچک موقعیت ویژه‌ای را به آن داده است و در آینده نیز می‌تواند شکوفایی اقتصادی ملی بیشتری را نیز شاهد باشد. منطقه «کریک» متشکل از چند پاره روستا است که هر یک زیبایی و چشم‌انداز خاص خود را دارد.


گردشگران برای رسیدن به روستای «کریک» قدیم باید از میان حصارهای سبز باغات جایی که دالان‌های سبز دل فریب و مناظر رویایی آن چشم‌نوازترین تابلوی خلقت است، عبور کرد و این تلاقی میمون آب، سبزه و طبیعت بکر ویژگی منحصر بفردی است که در کمتر جایی دیده می‌شود.


روستای «کریک» در تنگه‌ای در پایین دست شهر توریستی «سی‌سخت» واقع است و سرازیرشدن آب کوه‌های سر به فلک کشیده دنا بهشتی از نشاط و زیبایی را در پایین دست خلق کرده است. بافت تاریخی خانه‌های پلکانی روستای «کریک» وجود ضریح مطهر امامزاده اسحاق از نوادگان امام زین‌العابدین(ع)، امامزاده شاه عسکر(ع) و احاطه شدن چشم‌انداز روستا در میان باغات بر جنبه گردشگری و ساحتی این روستا افزوده است. بوی شالیزارهای چمپای عنبربو روستای کریک شامه‌ی هرتازه واردی به این منطقه را می‌نوازد و طعم و بوی میوه و صیفی‌جات تولیدی این منطقه از جمله خیار سبز کریک مثال زدنی است.


علیرضا ایزدی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص روستای نمونه گردشگری استان، روستای «کریک»می گوید: روستای «کریک» بافت ارزشمندی دارد و معماری آن از نوع پلکانی است که در شمال و مجموعه «اورامانا» شاهد این معماری هستیم .وی می افزاید: مصالحی که در این روستا به‌کاررفته خشت و گل است که چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیری دارد و وجود دو بقعه متبرکه در این روستا پتانسیل مناسبی ایجاد کرده است.

روستای گردشگری «کریک» که در شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده دارای رودخانه، کشاورزی و باغات منحصر به فرد است و روستای «کریک» روستای نمونه گردشگری استان است و می‌تواند در جذب گردشگران و توریست‌ها به استان نقش موثری داشته باشد.


ایزدی ادامه می دهد: روستای گردشگری «کریک» پتانسیل خوبی دارد و با این روند اعتبارات که امسال به آن اختصاص داده شده کف‌سازی آن انجام می‌شود. وی با بیان این مطلب که سالانه گردشگران و توریست‌های قابل توجهی از روستای «کریک» بازدید می‌کنند، افزود: سالانه 150 هزار نفر گردشگر و توریست از این روستا دیدن می‌کنند که با اقدامات انجام شده این میزان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه می دهد: با وجود اختصاص اعتبارات در سال‌های پیش امسال نیز 100 میلیون تومان برای ساماندهی روستای گردشگری «کریک» اختصاص یافت.

نابغهها با نانهای بیات چه میکنند؟

    نظر
 
 
 
قدیمی‌ها نان را برکت و دور ریختن آن را گناه می‌دانستند. هرطور که فکر کنید می‌بینید حیف است باقیمانده نان را دور بریزید، اما وقتی نان باقی می‌ماند چه باید کرد؟
 
 
 



 برترین ها: قدیمی‌ها نان را برکت و دور ریختن آن را گناه می‌دانستند. هرطور که فکر کنید می‌بینید حیف است باقیمانده نان را دور بریزید، اما وقتی نان باقی می‌ماند چه باید کرد؟


 1- تزیینی برای سالاد

باقیمانده نان تست می‌توانید به شکل مکعب‌های کوچک برش بزنید، کمی روغن زیتون و پودر سیر روی آنها بریزید و در تابه تفت دهید یا در فر بگذارید. این نان‌های برشته برای گذاشتن روی سالاد عالی هستند.


 2- پیش غذای خوشمزه

این پیش‌غذا را می‌توانید کنار هر غذایی سرو کنید. هر وقت نان باگت اضافه آمد آن را حلقه‌حلقه کنید، کمی گوجه‌فرنگی خرد کرده را با ریحان خرد شده و روغن زیتون مخلوط کنید، روی نان‌ها بریزید و نان‌ها را در فر قرار دهید.


 3- آرد سوخاری درست کنید

اگر خمیر نان باگت را درمی‌آورید، می‌توانید از آنها آرد سوخاری درست کنید. خمیرها را در سینی بچینید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند، سپس آنها را بکوبید یا در مخلوط‌کن خرد کنید. می‌توانید کمی ادویه هم به آن بیفزایید.

زمان به هیچ مدیری رحم نمی کند ...!!!؟؟؟

    نظر
 
 
 
زمان سنجی از ابزارهای مهم و رایج در صنعت و تجارت است و در ابعادی بزرگتر و وسیع تر، مدیران در پی استفاده مناسب از زمان در راستای بکارگیری بهینه و به موقع از نیروی انسانی و تجهیزات و منابع مالی در راه رسیدن به اهداف فردی و سازمانی هستند.
 
 
 

 

کسب و کار: زمان؛ این نادرترین منبع ارزشمند در اختیار بشر، مدت زیادی نیست که جایگاه خود را به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت انسان در جامعه باز کرده و در واقع از دوران انقلاب صنعتی بود که مدیران متوجه اهمیت آن شدند. موقعی که مدیران و تجار متوجه شدند که زمان منبعی بی مانند است و اگر از دست برود، جایگزین نخواهد داشت.

بعدها در اوایل قرن بیستم که نخستین توجهات جدی به مدیریت زمان صورت گرفت، موضوع زمان سنجی مطرح شد تا برای هر کاری و تولید هر قطعه ای زمان لازم معین شود و از آن به بعد، بحث مدیریت زمان هر روزه اهمیت بیشتری یافته است.

طوری که حالا زمان سنجی از ابزارهای مهم و رایج در صنعت و تجارت است و در ابعادی بزرگتر و وسیع تر، مدیران در پی استفاده مناسب از زمان در راستای بکارگیری بهینه و به موقع از نیروی انسانی و تجهیزات و منابع مالی در راه رسیدن به اهداف فردی و سازمانی هستند.

زمان به هیچ مدیری رحم نمی کند!

سطح های مدیریت زمان

در عالم واقع تمام اعمال انسان بعد زمانی و مکانی دارند. ارتباط این ابعاد نیز ارتباطی تعاملی است. زمان دارای دو جنبه اصلی مادی و روانی است. زمان مادی زمانی است که برای انجام کار صرف می کنیم اما زمان روانی احساس طول مدت ذهنی و عاطفی است که در هنگام انجام یک کار داریم چرا که ما در هر صورت به گذشت زمان واقفیم و حتی اگر در تاریکی و سکوت و بدون هیچ احساس جسمی نیز قرار بگیریم باز نسبت به گذشت زمان واقفیم و طول مدت را حس می کنیم. شاید بتوان گفت دلیل فهمیدن گذشت زمان آگاهی ناخودآگاه ما نسبت به ریتم های جسمی مان مثل ضربان و تپش قلب و تنفس است.

سطح اول مدیریت زمان را می توانیم به صورت موجودی ها توصیف کنیم. تمام تلاشی که ما به طور شفاهی برای بیان اهمیت وقتمان صرف می کنیم در این دسته قرار می گیرد.

تقویم ها ودفترچه های قرار ملاقات معرف دومین سطح مدیریت زمان است. این نیز بازتابی از کوشش بی وقفه ای است که سعی می کند فعالیت های آینده را پیش بینی و برنامه ریزی کند.

سومین سطح مدیریت زمان که ما با آن روبروییم نقطه نظرهای مهمی از قبیل اولویت بندی، توصیف ارزش ها و مقایسه ارزشمندی نسبی فعالیت های مبتنی بر روابط، هدف گذاری اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت را شامل می شود. این سطح در واقع برنامه ریزی به شیوه ای است که اهداف و فعالیت هایی که از بیشترین ارزشمندی برخوردار است مطرح می شود و به منصه عمل درآید.

زمان به هیچ مدیری رحم نمی کند!

اما سطح چهارم مدیریت زمان که با شیوه های قبلی کاملا متفاوت است، بر حفظ و حراست و خودجوشی و کیفیت زندگی تاکید دارد و محدودیت و احساس دشواری سطح سوم را نیز ندارد.

 این سطح بر این ادعاست که مشکل مدیریت زمان کیفیتی بیرونی نیست بلکه اداره اوضاع و شرایط خویش و توجه به خود است چرا که خوشنودی و رضایتمندی تابع انتظارات و شناخت ماست. سطح چهارم به جای اینکه اشیا و زمان را کانون توجه خود قرار دهد به حفظ و گسترش روابط و تحقق نتایج می اندیشد. در واقع این سطح می کوشد توازنی بین بازار و قابلیت تولید برقرار کند.

مدیریت زمان در بازار که نتیجه چهارمین سطح مدیریت زمان است به طور کل سپری شدن اوقات مدیران بازار را بررسی می کند. دو معیار اصلی در تقسیم بندی زمان عبارتند از:

- فوریت:
کارهایی که مستلزم توجه فوری هستند. برای مثال پاسخ به زنگ تلفن در هر شرایطی امری الزامی است. اغلب مدیران نمی توانند نسبت به شنیدن صدای ممتد زنگ تلفن بی تفاوت باشند. ممکن است ساعت ها وقت خود را در تهیه مطلبی صرف کنیم و خود را برای گفت و گو درباره موضوعی خاص در جلسه ای مهم آماده کنیم اما به محض اینکه تلفن زنگ بزند پاسخ به تلفن نسبت به جلسه اولویت پیدا می کند.

- ضرورت: که به نتایج کار مربوط می شود. هر ضرورتی در رسیدن به رسالت و ارزش ها و اهداف مهم و طراز اول ما را یاری می کند. موارد ضروری فاقد فوریت اما نیازمند طمأنینه و ابتکار عمل و خوی و سرشت عامل بودن هستند. اگر تصور و تصویری روشن از موارد ضروری و نتایج مطلوب و دلخواه زندگی پیش رو نداشته باشیم به سادگی در مسیری قرار می گیریم که تنها نسبت به کارهای فوری واکنش نشان می دهیم!

زمان به هیچ مدیری رحم نمی کند!



ضروری چیست؟ فوری چیست؟

1- کارهای فوری و ضروری: شامل بحران ها و مشکلات حاد و طرح های مهلت دار است. کارهای اینگونه به طور معمول مسائلی هستند که دردسرساز و ناخواسته اند. همه ما در زندگی با بحران ها و مسائلی روبروییم اما بعضی افراد با تمرکز بر این بخش زندگی خود را به ورطه تباهی می کشند. مثل مدیران و تجاری که به شدت تحت تاثیر بحران ها قرار می گیرند و تولیدکنندگانی که همیشه از برنامه تولید عقب هستند. مادامی که ذهن مدیران به مسائلی از این دست مشغول باشد این مسائل بزرگتر و بزرگتر می شوند تا عاقبت به طورکامل مدیر را تحت نفوذ خود درآورده و با ضربات کوبنده از میدان به در کنند.

2- کارهای ضروری و غیرفوری: این کارها شامل امور برنامه ریزی و تفریح سازنده و شناخت فرصت های تازه و ایجاد ارتباط و آموزش و پیشگیری مشکلات بازار است. این نوع فعالیت ها کانون مدیریت موثر بازار هستند که به کارهای غیرفوری ودر عین حال ضروری می پردازند. کارهایی از قبیل نوشتن وظایف فردی و برنامه ریزی بلندمدت و ورزش و تدارکات برای پیشگیری رویدادهای غیرمترقبه و تمام کارهایی که همه ما به اهمیت آنها واقفیم و تنها به صرف اینکه فوریت ندارند از انجام آنها طفره می رویم. کنترل و داشتن مسائل محدود و نظم و توازن و بینش و دیدگاه روشن شاخصه این وضعیت است.

3- کارهای غیرضروری و فوری: اینها دزد تمرکز و زمانند، مانند بعضی از تلفن ها و نامه ها و گزارش ها و بعضی جلسات! در واقع افراد در این شرایط کارهایی را انجام می دهند که اغلب این کارها به اولویت و انتظارات تعیین شده از سوی دیگران بستگی دارد. این حالت که از توجه کوتاه مدت ناشی می شود از بی ارزش دانستن طرح ها و اهدافی می آید و باعث احساس قربانی بودن و بی ارادگی شده و روابط راست و گسسته کرده و به نوعی بوقلمون صفتی منجر می شود.

زمان به هیچ مدیری رحم نمی کند!
 

4- کارهای غیرضروری و غیرفوری: بطالت محض است. نه ضرورت دارد و نه فوریت. تمایل به سمت کارهای سطح پایین و اتلاف وقت و سرگرمی های زودگذر. برخی روانکاوان انجام اموری از این دست را به نوعی فرار از خود نسبت می دهند که فرد برای گریز از تنهایی و روبرو شدن با خود به هر کاری رو می آورد. مدیران بازاری که تقریبا تمام وقت خود را به کارهای 3 و 4 اختصاص می دهند اساسا افرادی بی مسئولیت هستند. می گویند ناپلئون نامه هایی را که به دستش می رسید همه را گوشه کشوی میز کارش می انداخت و بعد از 15 روز به سراغ آنها می رفت و معمولا مشاهده می کرد که بیشتر مسائلی که در نامه ها ذکر شده بودند، خود به خود حل شده بدون اینکه نیازی به دخالت او باشد و بدون اینکه ذهنش را به آن مسائل آلوده کرده باشد. که این می تواند نمونه بارزی از تمرکز حواس به مسائل ضروری غیرفوری باشد.



زمان و تقسیم بندی وظایف مدیریت


متغیرها و عواملی که یک مدیر با آنها سر و کار دارد، بسیار زیادند و البته غیرقابل پیش بینی! مدیران اغلب به غیر از ارتباط هایی که در داخل سازمان با همکاران خود دارند با عوامل اثرگذار بسیاری در خارج از سازمان نیز تعامل دارند که هر یک حاز این عوامل می توانند به راحتی مدیر را وادارند که به کارهایی به غیر از کارهای ضروری و غیرفوری بپردازد؛ بحران هایی مثل برگشت کالاهای مرجوعی و کاهش نقدینگی و کم بودن مواد اولیه در بازار بحران هایی معمول هستند که می توانند مدیر را همیشه در حیطه کارهای ضروری و فوری فرو ببرند.

زمان به هیچ مدیری رحم نمی کند!

هر یک از ما در لحظه لحظه زندگی خود باید کاملا شفاف و بدون اینکه خودسانسوری کنیم، بدانیم که چه کار می کنیم و آیا این کاری که می کنیم در راستای اهداف بلندمدت ماست یا نه؟ باید این سوال را از خود بپرسیم و در پاسخ به خود صادق باشیم که ما در کدام یک از ابعاد مشغولیم و همین کاری که حالا می کنیم و کارهایی که برای امروز و این هفته خود داریم تا چه حد با اهداف برنامه های بلندمدت ما در زندگی سازگار هستند و آیا به کارهای ضروری و غیرفوری مشغولیم؟ شما چقدر برای وقت تان ارزش قائلید؟ تا به حال چقدر برای وقت تان برنامه ریزی کرده اید؟ تا چه حد به اهدافتان دست یافته اید؟ یادمان باشد که: «یکی از این روزها هیچ یک از این روزها نیست، امروز روزی است که باید کاری بزرگ را آغاز کرد. چشم را باید شست، جور دیگر باید دید.»

چرا هندیها موهای پرپشتی دارند؟

    نظر
 
 
 
هندی‌ها از آن قوم‌هایی هستند که همیشه گیسوان بلند و پرپشت و درخشان‌ آنها زبانزد خاص و عام بوده است. کافی است فقط یکبار در زندگی خود فیلم هندی دیده‌باشید تا برای همیشه یادتان بماند که هندی‌ها چه موهای خارق‌العاده‌ای دارند
 
 
 



مجله سیب سبز:هندی‌ها از آن قوم‌هایی هستند که همیشه گیسوان بلند و پرپشت و درخشان‌ آنها زبانزد خاص و عام بوده است.  کافی است فقط یکبار در زندگی خود فیلم هندی دیده‌باشید تا برای همیشه یادتان بماند که هندی‌ها چه موهای خارق‌العاده‌ای دارند تا جایی که می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند اما واقعا چه رازی پشت این موهای زیبا و درخشنده وجود دارد، چرا همه آنها بدون استثنا موهایی پرپشت دارند؟ برای جواب دادن به این سؤال اولین چیزی که به ذهن‌مان رسید، این بود که سراغ طب سنتی هندی‌ها برویم تا ببینیم در این طب برای سلامت موها چه توصیه‌هایی شده است.

چرا  هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

پیش از حمام موها را شانه کنید نه بعد از آن

هندی‌ها به شانه‌ کردن موها اهمیت زیادی می‌دهند، سرخط همه توصیه‌های آنها سفارش به شانه کردن موهاست، آنها می‌گویند وقتی موها به طور مرتب شانه شوند، احتمال شکننده شدن آنها کاهش می‌یابد. اما شانه کردن هم از نظر آنها اصول خاص خود را دارد؛ اول از همه می‌گویند که موهای خیس را نباید شانه کرد، زیرا وقتی مو خیس است بیش از هر زمانی ضعیف و شکننده می‌شود و به همین دلیل نباید به هیچ‌وجه موهای خیس را شانه کرد. البته حواستان باشد بهتر است موها به‌طورطبیعی خشک شوند تا آسیب کمتری ببینند. از سشوار و خشک‌کننده‌ها تنها زمانی استفاده کنید که مجبورید در زمانی کوتاه موها را خشک کنید یا بخواهید آنها را برای مراسمی خاص حالت دهید. البته باید گفت بهتر است موها را قبل از شستن، شانه کرده و گره‌های آن را باز کنید.

قدیمی‌ترین روغن‌های هندی‌ها


طب سنتی هندی اعتقاد فراوانی به قدرت روغن نارگیل در احیای مو دارد و در واقع این روغن، یکی از رایج‌ترین مواد طب آیورودا یا همان طب هندی است و چون مغذی است و خاصیت مرطوب‌کنندگی  فراوان دارد، از آن اغلب به عنوان یک درمان برای کمک به رشد مو استفاده می‌کنند. برای مصرف روغن نارگیل باید آن را با روغن کرچک و عطر مخلوط کرده و به طور مرتب در ماساژ پوست سر به کار برد. قابل ذکر است که ماساژ دادن موها توسط روغن نارگیل می‌تواند شما را از شر شوره سر، موخوره و ریزش مو نیز نجات دهد. بیشتر محصولات تجاری مخصوص رشد موی آیورودا حاوی روغن نارگیل هستند. علاوه بر این هندی‌ها چند قرن است که از روغن نارگیل به عنوان ماده‌ای برای جلوگیری از پیری و رهایی از استرس استفاده می‌کنند. همچنین عطر نارگیل حس تازه‌ای را در شما متولد می‌کند.

اهمیتی که هندی‌ها به روغن می‌دهند


یکی از تکنیک‌هایی که هند‌ی‌ها به آن اهمیت زیادی می‌دهند، روغن زدن به موهاست، آنها می‌گویند باید حداقل هفته‌ای 2بار موها را روغن زد، البته بهترین حالت این  است که قبل از شست‌وشو این کار را انجام دهیم. روغن به راستی می‌تواند روی موهای شما معجزه کند زیرا همچون لایه‌ای روی هر کدام از تارهای مو می‌نشیند و درخشندگی خاصی به موها می‌دهد. ماساژ با روغن نیز می‌تواند جریان خون پوست سر را تسهیل کند و در نتیجه رشد موها را افزایش دهد. البته در کنار استفاده از روغن حواستان باشد که نباید از کاندیشنر‌های آسیب‌زننده و شامپوهای قوی استفاده کنید چون آنها به موها آسیب می‌رسانند و آنها را خشک می‌کنند. البته اگر موها شوره داشته ‌باشند باید با یک شامپوی ضدشوره خوب آنها را از بین برد. در کل باید سعی کنید موها را همیشه تمیز نگه دارید و آنها را در معرض بادهای خیلی قوی، گرد و خاک و آلودگی‌های دیگر قرار ندهید.

هندی‌ها موها را روغن داغ می‌کنند

ماساژ با روغن داغ می‌تواند تا حد زیادی رطوبت موها و پوست سر را تامین کند. برای این کار از روغن‌های باکیفیت استفاده کنید، روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، بادام یا زیتون می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما تکنیک روغن داغ چگونه است؟ شما باید مقداری روغن را در یک ظرف ایمن در ماکروویو گرم کنید، گرمای آن نباید در حدی باشد که دستتان را بسوزاند. بعد این روغن گرم را روی پوست کف سر ماساژ دهید تا رطوبت لازم به این قسمت برسد.

شیرین‌بیانی که رشد موها را تسهیل می‌کند


به گفته دکتر ورت، یکی از متخصصان طب سنتی هند، شیرین بیان از گیاهان دارویی است که در طب آیورودا استفاده می‌شود و برای درمان ریزش مو اثر فوق‌العاده‌ای دارد. دکتر ورت می‌گویند: ریشه شیرین‌بیان برای تحریک رشد مو مناسب است، هرچند تا به حال شواهد علمی زیادی برای تایید این ادعا وجود ندارد. هندی‌ها ریشه شیرین‌بیان را با روغن کرچک مخلوط می‌کنند و به عنوان یک دارو برای رشد مو و درمان ریزش مو روی پوست سر ماساژ می‌دهند. روش دیگر این است که می‌توانید شیرین‌بیان را با شیر مخلوط کنید و پوست سر را به همان شیوه‌ قبلی ماساژ دهید. اگر هم استفاده طبیعی از آن برایتان سخت است، می‌توانید از محصولات مراقبتی مو که حاوی ریشه شیرین بیان هستند، استفاده کنید.

از نظر هندی‌ها چرا موها می‌ریزد


متخصصان طب سنتی هندی می‌گویند میزان ریزش موها با مزاج بدن و از طرف دیگر با ساختار ذهنی بسیار مرتبط است و با توجه به این موارد می‌توان ریزش موها را کنترل کرد. از جهت دیگر در طب هندی (آیوردیک) موها را به عنوان محصول جانبی شکل گرفتن استخوان‌ها به حساب می‌آورند، یعنی می‌گویند همان بافت‌هایی که استخوان‌ها را شکل می‌دهند، مسئول رشد موها نیز هستند. اما روش آنها برای درمان ریزش موها ترکیبی از گیاهان دارویی، رژیم غذایی خاص، تکنیک‌های مدیتیشن، یوگا، عطردرمانی، ماساژ با روغن و... است. آنها می‌گویند برای درمان ریزش موها باید روزانه  یک‌سوم فنجان آب آلوورا بنوشید یا اینکه یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا به همراه کمی زیره 2 تا 3 ماه هر روز بخورید.



هندی‌ها چه می‌خورند که موهایشان نمی‌ریزد؟

  •   هر صبح یک مشت کنجد سفید بخورید چون این دانه‌ حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم  برای رشد مناسب موهاست.
  •   حتما هر روز ماست مصرف کنند.
  •   تا جایی که می‌توانید در رژیم غذایی خود سبزیجات با برگ سبز، سالاد، شیر، انواع غلات، میوه‌ها وجوانه‌ها را بگنجانید به طور کلی مصرف پروتئین کافی، مخمر، جوانه گندم، دوغ، غلات سبوس‌دار، آجیل، لوبیا، سویا و... نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
  •   مطمئن شوید که بدنتان به طور متوسط  ویتامین  دریافت می‌کند.
  •   مصرف غذاهای حاوی گوگرد، روی، ویتامین  ب کمپلکس، ویتامین C و اسیدهای چرب ضروری را فراموش نکنید.

گیاهانی که مانع ریزش موها می‌شوند


در مکتب هند اعتقاد دارند که برخی از گیاهان به بهبود گردش خون کمک کرده، پوست سر را ضدعفونی و فرایند رشد موها را تسهیل می‌کنند، برخی از این گیاهان و طریقه مصرف آنها عبارت است از:
  •   می‌توانید موهایتان را با سرکه سیب و چای مریم‌گلی بشویید، زیرا این مواد رشد مو را تحریک می‌کنند.
  •   عصاره شیرین‌بیان نیز در جلوگیری از ریزش مو کمک‌کننده است.
  •   گیاه دم‌اسب بهترین منبع سیلیس است و به همین دلیل کمک می‌کند تا هم موها تقویت شوند و هم درخشندگی خاصی پیدا کنند.
  •   اگر می‌توانید پوست سر  را با  اسانس گزنه، رزماری و گیاه دم‌اسب به‌طور منظم ماساژ دهید، چنین ماساژ منظمی می‌تواند باعث تحریک رشد موها شود.

ماساژ کف سر با روغن‌های حاوی ویتامین E


با ماساژ پوست سر می‌توانید جریان گردش خون را بهبود دهید  و در نتیجه سلامت موها و پوست سر را تامین کنید. روزانه 5 تا 10 دقیقه خیلی ملایم پوست سر را ماساژ دهید، این کار برای درمان ریزش موها خیلی مفید است، البته توصیه می‌کنیم برای این ماساژ از روغن نارگیل یا بادام استفاده کنید چون این روغن‌ها حاوی ویتامین E هستند و این ویتامین می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند. از طرف دیگر روغن ویتامین E (روغن درون کپسول‌های ویتامین E) نیز می‌تواند به موهای ضعیف قدرت خاصی ببخشد و علاوه بر اینها مانع خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست سر شود.

کار خانه بر عهده زن است یا مرد؟

    نظر
 
 
 
برای تقسیم وظایف خانه در ابتدا باید کلیشه‌های جنسیتی را دور ریخت. عباراتی چون «ظرف شستن کار مردها نیست»,«جارو کشیدن کاری زنانه است»و «انجام کارهای بانکی مردانه است» و... این اعتقادات کاملا بی‌معناست.
 
 
 
 


مجله ایده آل:برای تقسیم وظایف خانه در ابتدا باید کلیشه‌های جنسیتی را دور ریخت. عباراتی چون «ظرف شستن کار مردها نیست»,«جارو کشیدن کاری زنانه است»و «انجام کارهای بانکی مردانه است» و... این اعتقادات کاملا بی‌معناست و چه بسا سبب بروز اختلاف بین همسران و کاهش رضایت زناشویی می‌شود. در تقسیم وظایف خانه، بین زن و شوهر در درجه اول باید هماهنگی برقرار باشد. دغدغه اصلی  نباید این مسئله باشد که کارهای خانه به‌صورت مساوی بین زن و مرد تقسیم شود، بلکه موضوع این است که برای انجام دادن کارها هماهنگی وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال ممکن است کار منزل در برخی روزها مانند ایام تعطیل یا عید نوروز بسیار زیادتر از کار در سایر روزها باشد.

کار خانه بر عهده زن است یا مرد؟ 

  یک تفکر غلط قدیمی

«اگر می‌خواهی بیرون از خانه کار کنی باید به وظیفه‌ات در خانه برسی»این عبارت، جمله رایجی است که بسیاری از مردان ایرانی به همسران‌شان خطاب می‌کنند که متاسفانه این تفکر از الگو‌های سنتی ناشی می‌شود و برای جامعه امروز مناسب نیست. زن و شوهر در همه امور زندگی با یکدیگر شریکند. اینکه بر‌اساس گفتمان قدرت در خانواده مرد باید فقط کار بیرون را انجام دهد و کار خانه وظیفه زن است‌، خواه آن زن شاغل باشد یا خانه‌دار، سبب بروز مشکل در زندگی زناشویی می‌شود. جالب است بدانید که تحقیقات میدانی و تجربی نشان داده است که این نوع مردان با چنین تفکری، خودشان از زندگی رضایت بالایی ندارند.

  جدول تقسیم کار تهیه کنید

 در زندگی مشترک، مهم‌ترین موضوع پذیرش حقوق و وظایف زوج‌ها نسبت به یکدیگر است. اینکه مرد بپذیرد، اگر قرار باشد شریکش به تنهایی مسئولیت کارهای خانه را به دوش بکشد، شاید رضایت او از زندگی مشترک و حتی شوهرش پایین بیاید. زن هم باید بپذیرد که مردش برخی اوقات به دلیل خستگی زیاد از کار بیرون از خانه و استرس‌های مربوط به آن ممکن است آنگونه که باید نتواند در امور منزل  همسرش را همراهی کند. بهترین روش نهادینه‌کردن تقسیم وظایف بین زن و شوهر این است که زن جدولی از کارهای خانه- در طول هفته- تنظیم کند و از شوهرش بخواهد که  هر کدام از کارهای منزل را مایل است، انجام  دهد و هر کدام را که تمایل دارد به صورت مشارکتی انجام دهند؛ مشخص‌کند. طبق این جدول حتی ممکن است رسیدگی به بسیاری از کار‌هایی که بر عهده مرد  گذاشته می‌شود به ایام تعطیل بیفتد. مهم این است که  هماهنگی و مشارکت در زندگی موفق، حرف اول را می‌زند.

کار خانه بر عهده زن است یا مرد؟

به پسرانتان کار خانه یاد دهید

مهم‌ترین آموخته‌های  زندگــی خانوادگی نخست از پدر و مادر آموخته می‌شود. فرزندی که در خانه می‌بیند پدرش همراه با مادر کارهای خانه را انجام می‌دهد، از مشارکت در کار خانه بعد از ازدواج ابایی ندارد و همراه همسرش در انجام دادن کارهای خانه مشارکت می‌کند. هر مرد جوانی باید بداند که فرزندش تصویرگر رفتارهای او در آینده خواهد بود و اگر می‌خواهد فرزندش بعدها با اختلافات زناشویی روبه‌رو نشود باید از همین امروز بدون توجه به الگوهای سنتی به همسرش کمک کند. متاسفانه در برخی از خانواده‌ها به عنوان الگوهای پسرانه و دخترانه به فرزندان آموزش داده می‌شود که کار منزل مربوط به زن و کار بیرون مربوط به مرد است. کسب هویت جنسیتی در دوران کودکی باید از طریق خانواده انجام شود. همان‌طور که می‌بینیم جامعه پذیرفته است که زنان هم می‌توانند کارهای مردانه انجام دهند. پس وقت آن  است که بپذیریم کارهای درون خانه را هم مردان می‌توانند انجام دهند.

 با احترام درخواست کمک کنید

 از سؤالات رایج زنان جوان در ابتدای زندگی مشترک‌شان این است که آیا برای تقسیم کارهای خانه باید از همسر خود تقاضای کمک کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به دلیل آموزه‌های سنتی، بسیاری  از مردان ایرانی باور دارند که کار منزل مربوط به زن است و آنها هیچ وظیفه‌ای برای انجام این نوع کار ندارند. این مهم است که در ابتدای زندگی، زنان با احترام و لحنی دوستانه از همسرشان بخواهند که در تقسیم کارها مشارکت داشته باشند و حتی بگذارند که برخی از کارها را همسرشان انتخاب کند. تجربه نشان داده که بعد از مدتی این مسئله تبدیل به یک روال در زندگی خواهد شد که دیگر لازم نیست زن از همسرش بخواهد به او کمک کند.

کار خانه بر عهده زن است یا مرد؟

  خستگی مردان را در نظر بگیرید

به هر حال این اعتقاد قدیمی که مردان به‌دلیل خستگی کار بیرون از خانه نمی‌توانند در امور خانه فعالیت داشته باشند، در طول سالیان به‌وجود آمده و تغییر آن در طول یک روز یا یک شب امکان‌پذیر نیست. برای ایجاد تغییر در این نگرش باید با احتیاط و طمانینه وارد شد. این را نباید فراموش کرد که مردان برای همسری که به آن علاقه دارند هر کاری انجام می‌دهند تا رضایت‌شان را کسب کنند. پس نکته اول ابراز علاقه به همسر از سوی زن است. دومین نکته پذیرش خستگی مرد از سوی همسرش است. زمانی که مرد به خانه برمی‌گردد اگر همسرش به او توجه و محبت کند و با لحنی دوستانه از او بخواهد که هر زمان که خستگی از تنش بیرون آید، چندین کار خانه را انجام دهد. باید مطمئن باشد که در اغلب مواقع با پاسخ مثبت مواجه می‌شود.

به صحبت‌های قبل از ازدواج تکیه نکنید

معمولا آنچه پیش از ازدواج در مورد وظایف پس از تشکیل زندگی مشترک گفته می‌شود با واقعیت مطابقت ندارد. یعنی به‌دلیل حجم هیجاناتی که دو طرف قبل از ازدواج دارند، سعی می‌کنند صحبت‌های هم را قبول کنند. البته  صحبت در این شرایط هم می‌تواند کمک‌کننده باشد و بینشی به دو طرف دهد. زنان باهوش باید با مردانی که پیش از ازدواج به صراحت اعلام می‌کنند در کارهای خانه دست به سیاه و سفید نمی‌زنند، محتاط عمل کنند و به حدس و گمان  اطمینان نکنند که بعد از ازدواج  همه‌چیز درست می‌شود. همین‌طور دیده شده است که دختران قبل از ازدواج با صراحت به خواستگارشان اعلام می‌کنند کار‌خانه انجام نمی‌دهیم یا اینکه بلد نیستیم، اما پسران به‌دلیل هیجان عشق، گویی این جملات را نمی‌شنوند و بعد از ازدواج که با واقعیت مواجه می‌شوند صدایشان در می‌آید و نزاع، تنش و اختلاف در زندگی آغاز می‌شود.

   مشارکت کنید

بهترین نوع مدیریت بین زوج‌های جوان در خانه، مدیریت مشارکتی است. تجربه نشان داده که هر نوع مدیریتی غیر از این به شکست و نارضایتی می‌انجامد. منظور از مدیریت مشارکتی این است که زن و مرد همپای همدیگر در کارهای خانه سهیم باشند و برای هم مسئولیت‌هایی را تعیین کنند. در مدیریت مشارکتی هیچ مرد و زنی  حرف اول و آخر را نمی زند و تصمیمات دونفره را با یکدیگر می‌گیرند. در صورتی که بر تصمیمی توافق حاصل نشد از مهارت‌های حل مسئله باید استفاده کرد. بسیاری از افراد با مهارت حل مسئله آشنا نیستند. مهارت حل مسئله بدین صورت است که طرفین حرف‌های یکدیگر را بشنوند و از دید مقابل به موضوع بنگرند و آنگاه به راه‌هایی بیندیشند که فایده آن زیاد و ضررش بسیار کمتر باشد. معمولا بدین طریق می‌توان به یک راه سوم در تصمیمات رسید.


چرا دختران روز به روز چاقتر میشوند؟

    نظر
 
 
 
تحقیقات نشان می‌دهد، بسیاری از دختران جوان امروزه فقط 17 دقیقه در روز فعالیت بدنی دارند. البته این وضعیت در پسران اندکی بهتر است و میزان فعالیت بدنی در آنها به 24 دقیقه در روز می‌رسد.
 
 
 
 


 برترین ها:تحقیقات نشان می‌دهد، بسیاری از دختران جوان امروزه فقط 17  دقیقه در روز فعالیت بدنی دارند. البته این وضعیت در پسران اندکی بهتر است و میزان فعالیت بدنی در آنها به 24 دقیقه در روز می‌رسد. به اعتقاد دانشمندان این آمار غیرقابل باور است و به این ترتیب باید نگران سلامت آینده نسلی بود که تمام وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر کرده‌اند.


محققان انگلیسی دستگاه‌های خاصی را به دختران جوان متصل کردند تا متوجه شوند آنها چه مدت از روز را صرف پیاده‌روی، دویدن و انجام حرکات ورزشی می‌کنند. با انجام این کار مشخص شد، دختران فقط 4 درصد از اوقات بیداری خود را صرف فعالیت‌بدنی می‌کنند که به زحمت به 20 دقیقه در روز می‌رسد. متاسفانه بسیاری از دختران علاقه خود به ورزش کردن را از دست داده‌اند و دیگر هیچ انگیزه‌ای برای داشتن زندگی پرتحرک ندارند. در عوض نسل جدید می‌خواهد با ساده‌ترین روش‌ها مانند خوردن قرص‌های لاغری و گرفتن رژیم‌های عجیب به تناسب اندام برسد که در دراز مدت عوارض بسیار زیادی به همراه دارد. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود کودکان امروزی در سنین پایین‌تری نسبت به والدین خود جانشان را از دست می‌دهند و عمر کمتری خواهند داشت. هر فرد بالغ باید به‌مدت 5 نوبت در هفته و هر بار به میزان حداقل نیم ساعت تحرک بدنی داشته باشد.

دومین کشور پناهنده پذیر دنیا را بشناسید

    نظر
گرامی با عنوان این مطلب که آمار پناهندگان در آن سالها بین 3 تا 4 میلیون بوده است، از ایران به عنوان دومین کشور پناهنده پذیر دنیا نام برد و افزود: در حال حاضر حدود 34 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر پناهندگان در ایران، تحت پوشش برنامه جهانی غذا هستند.
 خبرگزاری مهر: نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اعلام اینکه بیش از 850 میلیون نفر در دنیا با کمبود تغذیه مواجه اند، گفت: در حال حاضر 34 هزار پناهنده افغان در مهمانشهرها و اردوگاههای ایران، تحت پوشش برنامه جهانی غذا قرار دارند.

نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، به مناسبت 16 اکتبر (25 مهر) روز جهانی غذا، گفتگویی را با خبرنگار مهر داشته است که در پی می آید.

850 میلیون گرسنه در دنیا

وی با اشاره به آخرین آمار سازمان ملل متحد که نشان می دهد بیش از 850 میلیون نفر انسان در سراسر دنیا با کمبود تغذیه مواجه اند، از گرسنگی به عنوان یک معضل جهانی نام برد و گفت: آمار تلفات گرسنگی در جهان بیشتر از حجم تلفات ناشی از ایدز، سل و مالاریا است.

گرامی از گرسنگی به عنوان سونامی خفته یاد کرد و افزود: از این جهت، عنوان سونامی خفته را برای گرسنگی می توان استفاده کرد که کمتر در خبرها و رسانه ها به آن پرداخت می شود.

وی، رسالت برنامه جهانی غذا را مبارزه با گرسنگی اعلام کرد و گفت: حدود 100 میلیون نفر در 75 کشور دنیا تحت پوشش برنامه جهانی غذا هستند.

برنامه جهانی غذا در ایران

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران در ادامه به برنامه های سازمان ملل در ایران اشاره کرد و گفت: فعالیت ما در ایران از حدود 20 سال قبل و به دنبال ورود پناهندگان افغانی و عراقی به داخل مرزهای ایران آغاز شد. به طوریکه دولت در همان سالها درخواست کمک از جامعه جهانی را داشت.

گرامی با عنوان این مطلب که آمار پناهندگان در آن سالها بین 3 تا 4 میلیون بوده است، از ایران به عنوان دومین کشور پناهنده پذیر دنیا نام برد و افزود: در حال حاضر حدود 34 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر پناهندگان در ایران، تحت پوشش برنامه جهانی غذا هستند.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اعلام اینکه این 34 هزار نفر از بین یک میلیون پناهنده رسمی در ایران انتخاب شده اند، گفت: این افراد در 18 اردوگاه و مهمانشهر اسکان یافته اند.

به گفته وی، جیره غذایی هر کدام از این افراد 14 کیلو مواد غذایی شامل آرد یا نان، برنج، روغن، حبوبات و شکر است که هر ماه به آنها تعلق می گیرد.

توزیع روغن برای درس خواندن دختران افغان

گرامی با اعلام اینکه جیره غذایی در حدود 80 درصد از نیاز غذایی پناهندگان را تامین می کند، ادامه داد: همچنین هر ماه به 3 هزار دختر افغان در این اردوگاهها یک حلب روغن داده می شود تا خانواده های آنها تشویق شوند  و اجازه دهند این دخترها به تحصیل خودشان ادامه دهند.

وی با اعلام اینکه برنامه تشویق دختران پناهنده به درس خواندن را 10 سال است که در ایران شروع کرده ایم، گفت: خوشبختانه نتایج این برنامه موفقیت آمیز بوده است به طوریکه آمار دختران با سواد افغانی از 30 درصد به 63 درصد رسیده است. این موضوع نشان می دهد که اهرمهای معیشتی، تاثیر مثبتی در اجرای این قبیل برنامه ها دارد.

خرید غذا در سطح بین المللی

گرامی در خصوص نحوه تامین مواد غذایی پناهندگان، گفت: سیاست ما این است که خریدهای خودمان را در سطح بین المللی انجام دهیم و این کار از طریق دفتر برنامه جهانی غذا در رم انجام می شود. بر همین اساس جیره غذایی پناهندگان در ایران نیز از کشورهای دیگر خریداری شده و پس از حمل با کشتی و ترخیص آنها از گمرک، در انبارهایی که در مهمانشهرها وجود دارد، این جیره غذایی دخیره می شود.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران در پاسخ به این سئوال که پناهندگانی غیر از افغان نیز در اردوگاههای ایران حضور دارند، افزود: چیزی در حدود 3 تا 4 هزار عراقی نیز تحت پوشش برنامه غذایی ما قرار دارند.

کمک غذایی به زلزله زدگان بم

وی در ارتباط با اینکه آیا برنامه جهانی غذا فقط به پناهندگان در کشور دیگری کمک غذایی دارد یا خیر، گفت: چنانچه کشوری به دلیل بلایای طبیعی دچار مشکل و بحران شود، برنامه جهانی غذا به کمک افراد نیازمند می رود. به طوریکه در زلزله بم، ظرف 96 ساعت اولین محموله از ایتالیا که شامل بیسکویت رژیمی بود در اختیار حدود 100 هزار نفر از مردم این منطقه قرار گرفت.

گرامی با عنوان این مطلب که برنامه توزیع بیسکویت رژیمی با توجه به اینکه در اولین روزهای بحرانهای بزرگ امکان توزیع غذای گرم نیست، به مدت 10 روز انجام شد، افزود: بعد از آن به مدت 3 ماه جیره غذایی در بین آسیب دیدگان زلزله بم توزیع شد.

در زلزله آذربایجان درخواست غذا نشد

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران در خصوص کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی، گفت: دولت کشور باید از ما درخواست کمک کند و بر همین اساس سازمان ملل هیئتی را به منطقه اعزام کرد اما غذا جزو نیازهای مردم زلزله زده اعلام نشد.

وی با اشاره به لجستیک بسیار قوی برنامه جهانی غذا که در حدود 6 هزار کامیون در سراسر دنیا و بیش از 40 کشتی روی آبها دارد، افزود: سیاست برنامه جهانی غذا این است که اولویت را در خرید مواد غذایی برای پناهندگان، به خرید از داخل همان کشور بدهد. بر همین اساس 3 سال است که آرد مورد نیاز پناهندگان در ایران از داخل کشور تهیه می شود اما سایر اقلام غذایی از سایر کشورهایی تهیه می شود که برای ما مقرون به صرفه باشد و هزینه کمتری داشته باشد.

گرامی با اعلام اینکه خرید برنج ایرانی با توجه به قیمت بالای آن برای ما مقرون به صرفه نیست، گفت: در حال حاضر مایل هستیم خرید حبوبات را از داخل انجام دهیم و به همین منظور مشغول رایزنی با دولت هستیم.

3.5 میلیون دلار هزینه جیره غذایی در ایران

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران، هزینه های خرید مواد غذایی برای پناهندگان را از محل کمکهای اهدایی دانست و افزود: هزینه سالانه تامین جیره غذایی پناهندگان در ایران سالانه 3.5 میلیون دلار است.

وی با عنوان این مطلب که وضعیت امنیت غذایی پناهندگان به صورت دوره ای ارزیابی می شود، گفت: بر همین اساس، تابستان امسال هیئت ارزیابی به اردوگاهها و مهمانشهرهای ایران مراجعه کرده و به این نتیجه رسیده اند که کمک غذایی به این افراد می بایست تداوم داشته باشد.

گرامی با اعلام اینکه پناهندگان سوءتغذیه ندارند، افزود: این افراد دچار کمبود غذایی و عادت ناصحیح غذایی هستند.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اشاره به اینکه در حدود 20 سال قبل که اجرای این برنامه در ایران آغاز شد بیش از 500 هزار نفر پناهنده تحت پوشش برنامه غذایی قرار داشتند، گفت: بعد از پایان جنگ ایران و عراق و همچنین ثبات در کشور افغانستان، این تعداد خیلی کم شد به طوریکه در حدود 5 سال است که همین 34 هزار نفر در اردوگاهها و مهمانشهرهای ایران تحت پوشش برنامه جهانی غذا قرار دارند.  

مردم کدام کشورها بیشتر عمر می کنند؟

    نظر
 
 
 
میانگین طول عمر مردم بعضی کشورها نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است. کارشناسان این طول عمر را عمدتا به سبک زندگی مردم نسبت می دهند.
 
 
 
 
 
 
 
  برترین ها: میانگین طول عمر مردم بعضی کشورها نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است. کارشناسان این طول عمر را عمدتا به سبک زندگی مردم نسبت می دهند. در اینجا به 10 کشور اشاره می کنیم که میانگین طول عمر مردمشان از دیگر کشورها بیشتر است.

ایتالیا - 81.86 سال

یک ایتالیایی به طور متوسط 3.37 سال بیشتر از یک آمریکایی زندگی می کند. راز این طول عمر در غذاهایی است که ایتالیایی ها مصرف می کنند، مثلا روغن زیتون که آنتی اکسیدان موجود در آن به کاهش کلسترول خون کمک و از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی یا لخته شدن خون کمک می کند.

مردم کدام کشورها بیشتر عمر می کنند؟

استرالیا - 81.90 سال

آنچه طول عمر مردم استرالیا را افزایش می دهد سبک زندگی سالم و مصرف اندک سیگار است. بعضی کارشناسان معتقدند که این طول عمر را می توان مستقیما به امکانات بهداشتی و درمانی ای نسبت داد که در اختیار مردم قرار می گیرد. به گزارش برترین ها استرالیا بر خلاف آمریکا، این امکانات را بدون توجه به وضعیت شغلی افراد در اختیار همه مردم قرار می دهد.

هنگ کنگ- 82.12 سال

مردم هنگ کنگ رژیم غذایی سالمی حاوی توفو، برنج و سبزیجات دارند. ضمنا اکثر آنها زندگی فعالی دارند و به همین دلیل دچار چاقی مفرط یا بیماری قلبی نمی شوند.

جزیره گورنسی- 82.24 سال

می گویند اگر ثروتمند باشید همه چیز خواهید داشت. شاید به همین دلیل است که ساکنین این جزیره کوچک طول عمر بالایی دارند. آنها  بسیار ثروتمندند و به همه امکانات رفاهی و غذاهای سالم دسترسی دارند.

آندورا- 82.50 سال

این کشور کوچک  بین دو کشور زیبا (اسپانیا و فرانسه) واقع شده است و شهروندان آن زمان زیادی را در بیرون از خانه می گذرانند. به پیک نیک می روند و بیرون از خانه بازی می کنند. این فعالیت ها استرس و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند. ضمنا نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و اکثر اهالی آن تحصیلکرده اند. همین امر موجب افزایش طول عمر آنها می شود.

سان مارینو- 83.07 سال

میانگین طول عمر مردم سان مارینو 4.5 سال بیشتر از مردم آمریکا است. آنها درآمد بیشتر و محیط کار سالم تری دارند. چون اکثر مردم سان مارینو در اداره ها و دفاتر کار می کنند، میزان مرگ های ناشی از حوادث کاری بین آنها کمتر می باشد.

سنگاپور- 83.75 سال

اگر چه زندگی در سنگاپور از سرعت بالایی برخوردار است ولی مردم آن زندگی شادی دارند. برنج و سبزیجات بخش بزرگی از رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد و حکومت به بهداشت مردم اهمیت زیادی می دهد. افراد سیگاری برای کشیدن سیگار به مکان های خاصی می روند تا دود سیگار آنها بر دیگران تاثیر نگذارد.

ژاپن- 83.91 سال

نرخ چاقی در ژاپن به طرز غیرقابل باوری پایین است – تنها 3.1 درصد. ژاپنی ها برنج، سبزی و ماهی می خورند و امگا 3 موجود در این غذاها خطر فشار خون، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.   تعداد مبتلایان به آلزایمر در این کشور اندک است. مردم ژاپن کم غذا می خورند، زیاد راه می روند و به طور کلی سالم زندگی می کنند.

مردم کدام کشورها بیشتر عمر می کنند؟

ماکائو – 84.43 سال

این کشور بخش بزرگی از درآمد خود را صرف بهداشت و رفاه مردم خود می کند.

موناکو- 89.68 سال

سبک زندگی سالم و کم خطر، سرمایه گذاری در برنامه های بهداشتی و درمانی، و رژیم غذایی مناسب مردم عواملی هستند که در کاهش استرس، فشار خون و بیماری های قلبی موثرند و به افزایش میانگین طول عمر مردم موناکو کمک کرده اند.

سه ایرانی در فهرست 500 هنرمند برتر 2012 .................

    نظر
 
 
 
با فرا رسیدن مهر ماه دو موسسه «آرت پرایس» و «فیاک» گزارش سالانه آمار هنرمندان پرفروش و موفق خود را منتشر کردند و مشیری، پیرهاشمی و درخشانی در فهرست 500 هنرمند برتر جهان در سال 2012 قرار گرفتند.
 
 
 

 

هفت صبح: با فرا رسیدن مهر ماه دو موسسه «آرت پرایس» و «فیاک» گزارش سالانه آمار هنرمندان پرفروش وموفق خود را منتشر کردند و مشیری، پیرهاشمی و درخشانی در فهرست 500 هنرمند برتر جهان در سال 2012 قرار گرفتند.

امسال همزمان با برپایی نمایشگاه فیاک در «گران پاله» پاریس، این دو موسسه گزارش خود را که مربوط به وضعیت مارکت هنر معاصر جهان حد فاصل ژوئیه 2011 (تیر 90) تا ژوئن 2012 (خرداد 91) است به دو زبان انگلیسی و فرانسه منتشر کردند و همچون سال قبل، نام سه هنرمند ایرانی در این فهرست به چشم می خورد.

سه ایرانی در فهرست 500 هنرمند برتر سال 2012
فرهاد مشیری

آرت پرایس، مهمترین مرجع  بازار تبادلات آثار هنری جهان و فیاک، موسسه نمایشگاه بین المللی پاریس، گزارش 78 صفحه ای تحلیل و بررسی سالانه خود را با محوریت رسانه های نقاشی، مجسمه، ویدئو و عکاسی معاصر جهان منتشر کرده اند و از نکات جالب توجه این گزارش آن است که برای چهارمین سال پیاپی جایگاه رو به رشد هنر ایران در عرصه منطقه و بین الملل مشهود است.

سه ایرانی در فهرست 500 هنرمند برتر سال 2012
رضا درخشانی

در این فهرست که دربرگیرنده آمار هنرمندان معاصر بوده و اساتید هنر مدرن را شامل نمی شود؛ نام فرهاد مشیری، رضا درخشانی و افشین پیرهاشمی به عنوان هنرمندان ایرانی در فهرست 500 هنرمند موفق معاصر آمده است. نکته مهم در این میان قرارگیری نام افشین پیرهاشمی هنرمند زیر 40 سال ایرانی در فهرست 500 هنرمند برتر است؛ نقاش 38 ساله ای که جایزه اثر متفاوت دوسالانه چین و دو رکورد نیم میلیون دلاری کریستی را در کارنامه خود دارد.

در صدر فهرست 500 هنرمند پرفروش سال های 2011 و 2012، نام چهره مشهور گرافیتی آمریکا، ژان میشل باسکیه به چشم می خورد. باسکیه با حجم کلی فروش 103 میلیون دلار در حراج های بین المللی است، پرفروش ترین هنرمند این سال محسوب می شود.

سه ایرانی در فهرست 500 هنرمند برتر سال 2012
افشین پیر هاشمی

این در حالی است که کل مبلغ فروش 70 اثر باسکیه در سال 2010 مبلغ 44 میلیون دلار بود. بعد از او، نام «ژانگ فای ژی» با فروش کلی 42 میلیون دلار دیده می شود.

هشت هنرمند دیگر عبارتند از: کریستوفر وول، دیمن هرست، ژانگ ژیا گانگ، ژوچان یا، ریچارد پرنس، چن وای فای، جف کونز و هی ژای لانگ. جالب است نام هنرمندان مطرحی چون سیندی شرمن، انسلم کیفر، پیتر دویگ و آنیش کاپور در رده های بعد به چشم می خورد.

مبنای آرت پرایس و فیاک برای این رتبه بندی، حجم فروش آثار هنرمندان در حد فاصل ژوئیه 2011 تا ژوئن 2012 بوده است و در عین حال بیشترین رکورد حاصل از چکش خوردن آثار این هنرمندان در یک حراج رسمی هم در این رتبه بندی دخیل است. در این فهرست 500 تایی، فرهاد مشیری در رتبه 209، رضا درخشانی 352 و افشین پیرهاشمی در رتبه 457 قرار دارد.