سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چرا ظریف سفر به عربستان را لغو کرد؟!

چرا ظریف سفر به عربستان را لغو کرد؟!
معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه، گفت: اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع سفر وزیر خارجه ایران به عربستان شد.

 

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه، گفت: اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع سفر وزیر خارجه ایران به عربستان شد. حسین امیرعبداللهیان  معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در گفت و گویی تلویزیونی، در پاسخ به سوالی درباره اختلافات ایران و عربستان درباره مسایلی مانند سوریه، عراق و لبنان گفت: طی چند ماه گذشته در گفت وگوهای دیپلماتیک با عربستان شاهد پیشرفت هایی بودیم ولی عربستان در برخی مسائل رفتارهایی از خود نشان داده است که خواست جمهوری اسلامی ایران نیست و این گونه رفتارها باعث نگرانی در منطقه می شود.

وی افزود: این رفتارها باید جای خود را به رفتارهایی بدهد که باعث همدلی و وحدت در منطقه شود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: با این حال دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در نیویورک دیداری مثبت بود. این دیدار یکی از گام های رو به جلو محسوب می شود و من نیز قبلا به جده سفر کردم ودر دیدار با "سعود الفیصل" حرف های خوبی از ایشان شنیدم.

وی افزود: پس از این دو دیدار مثبت که برای کشورهای منطقه نیز دارای آثار و پیامدهای سازنده ای بود ، ما دعوتنامه ای کتبی از وزیر خارجه عربستان برای سفر "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران به ریاض با هدف بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی دریافت کردیم و ما آماده فراهم کردن مقدمات سفر ظریف به عربستان بودیم و زمانی برای سفر ایشان تعیین شده بود که متأسفانه اظهارات رسانه ای تند و غیرمنتظره وزیر امور خارجه عربستان مانع آغاز این سفر شد.