سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بلندترین نام خانوادگی در ایران چیست؟!

بلندترین نام خانوادگی در ایران چیست؟!

بلندترین نام خانوادگی در ایران چیست؟!
مدیر اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: محمدی با 723 هزار و 166 عنوان بیشترین نام خانوادگی بین ایرانیان است...

مدیر اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: محمدی با 723 هزار و 166 عنوان بیشترین نام خانوادگی بین ایرانیان است.
محسن کرم افزود: حسینی با 496 هزار و 593 عنوان و احمدی با 467 هزار و 725 نیز دارای بیشترین نام خانوادگی ایرانیان است.
وی اظهار داشت :نام های خانوادگی ترکیبی از جمله میرمحمدی و پورمحمدی نیز در کشور فراوانی بسیار دارد و در عین حال فراوانی برخی نام های خانوادگی در استانها نیز متفاوت است.
کرمی تصریح کرد: به عنوان مثال نام خانوادگی گودرزی در استان لرستان، در استان فارس نام خانوادگی زارع،در استان کرمان سالاری و دراستان مازندران نام خانوادگی حسینی بیشترین فراوانی را دارد.
این مقام مسوول در سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به طولانی ترین نام خانوادگی، گفت :نام خانوادگی طولانی بدوالصدور زیاد داشتیم که طولانی ترین آن 35 کاراکتر(حرف) دارد و یک نمونه از آن (آقا میرزا محمد علی شیرازی) است که تمامی الفاظ آن نام خانوادگی یک فرد ایرانی بوده است.

ایرانیها 24 ساعته سوریه را ترک کنند!

ایرانی‌ها 24 ساعته سوریه را ترک کنند!

ایرانی‌ها سوریه را ترک کنند
فرمانده ارشد ارتش آزاد سوریه گفت به ایرانی های موجود در سوریه 24 ساعت مهلت می دهیم تا این کشور را ترک کنند. در غیر این صورت، ارتش آزاد مسؤولیتی در برابر جان آنها مسؤولیتی نخواهد داشت.


یکی از گروه های مسلح مخالف اسد با تعیین مهلت، از ایرانی ها خواست خاک سوریه را ترک کنند.

به گزارش الشرق الاوسط، ژنرال "سلیم ادریس" فرمانده ارشد ارتش آزاد سوریه گفت به ایرانی های موجود در سوریه 24 ساعت مهلت می دهیم تا این کشور را ترک کنند. در غیر این صورت، ارتش آزاد مسؤولیتی در برابر جان آنها مسؤولیتی نخواهد داشت.

"ارتش آزاد" متشکل از نظامیان جدا شده از حکومت سوریه است که در مناطق مختلف این کشور در حال جنگ با ارتش و نیروهای دولتی هستند.

ادریس به خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) گفت: دولت ایران می گوید که ایرانی های موجود در سوریه، غیرنظامی هستند ولی تعدادی از آنها به دست نیروهای ارتش آزاد، دستگیر شدند. به همین دلیل احساس می کنیم نیاز است که به ایرانی ها هشدار دهیم تا سوریه را ترک کنند.

ادریس اضافه کرد: برخی ها معتقدند که حمایت های ایران و روسیه از دولت سوریه در ماه های اخیر کاهش یافته است ولی این موضوع صحیح نیست. حمایت های ایران و روسیه از دولت بشار اسد افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان ایرانی و روس در شهرهای مختلف سوریه حضور دارند.

ایران در کنار روسیه و چین، مهمترین حامیان خارجی دولت سوریه هستند. سوریه از 22 ماه پیش تاکنون با موجی از ناآرامی ها روبه رو است. این کشور هم اکنون شاهد جنگ داخلی گسترده ای میان ارتش و مخالفان اسد است.

به تازگی نیز با میانجیگیری قطر و ترکیه 48 ایرانی دستگیر شده توسط ارتش آزاد در مقابل آزادی 2130 نفر از زندان های دولت سوریه، آزاد شده و تحویل سفارت ایران شدند.

10 رهبـر خـوب و بـد جـهـان در سـال 2012...

10 رهبـر خـوب و بـد جـهـان در سـال 2012

مجله آمریکایی "فارن پالیسی" که در زمینه روابط بین الملل منتشر می شود در گزارشی بهترین و بدترین رهبران جهان از دیدگاه خود در سال 2012 را معرفی کرد که بدون پیشداوری در این باره ، به بازخوانی این فهرست به روایت فارن پالیسی می پردازیم.

بهترین رهبران جهان

1-"تین سین" رئیس جمهور میانمار (برمه) در راس فهرست بهترین سران کشورهای جهان از دیدگاه فارن پالیسی قرار دارد.
به باور فارین پالیسی ، سین در مسیر صحیح اصلاحات دموکراتیک حرکت کرده است؛ به حکمرانی نظامیان پایان داد و شمار زیادی از مخالفان سیاسی را زندان آزاد کرد.البته فارن پالیسی به وضعیت رنج آور اقلیت مسلمان در این کشور و سکوت دولت مرکزی در برابر خشونت های نژادی – دینی علیه آنها نیز اذعان کرده است.


2-خانم "جوزه باندا" رئیس جمهور "مالاوی" در جنوب آفریقا ؛ او به اصلاحات گسترده دست زد و اقدامات منفی رئیس جمهور سابق این کشور را جبران کرد.

3-"عبدالله واد" رئیس جمهور سابق سنگال ؛ به این دلیل که او پس از 12 سال ریاست جمهوری، بدون تنش از قدرت کناره گیری کرد. او در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد اما در مرحله دوم رقابت را واگذار کرد و به آرامی شکست را پذیرفت.

4-فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به دلیل اعتراف به جنایت سال 1961 کشورش علیه مهاجران الجزایری در فرانسه ، سفر به الجزایر ، برنامه های اقتصادی و نگاه وی به بحران در اروپا.

 

5-خوزه موخیکا رئیس جمهور اوروگوئه ؛ این رئیس جمهور چپگرا 90 درصد از حقوق ماهانه اش را صرف فعالیت های خیریه می کند. او فقیرترین رئیس جمهور جهان است و اصلاحات اقتصادی و اجتماعی بزرگی را در کشورش انجام داد.

 


بدترین سران کشورها

 

1-بشار اسد رئیس جمهور سوریه ؛ فارن پالیسی نوشت که کشته شدگان اعتراضات علیه حکومت اسد حدود 37 هزار نفر برآورد می شوند که علاوه بر این صدها هزار نفر هم با ترک خانه های خود آواره هستند.

 

 

2-کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی ؛ امیدها برای اینکه او گام هایی را برای دوری از انزوای کشورش در پیش بگیرد و به بهبود وضعیت این کشور بپردازد از میان رفته است زیرا "اون" سیاست های پدرش را در بخش های نظامی دنبال کرد.

 

 

 

3-الکساندر لوکاشینکو رئیس جمهور بلاروس (روسیه سفید)؛ فارن پالیسی می نویسد: بسیاری از دیکتاتورها حداقل این موضوع را تکذیب می کنند که دیکتاتور هستند اما لوکاشینکو در مصاحبه با خبرنگار رویترز اعتراف کرد: من یک دیکتاتور هستم.

او در این مصاحبه گفته بود: من آخرین و تنها دیکتاتور در اروپا هستم. فارن پالیسی اضافه کرده است: او در حال آماده سازی پسرش برای جانشینی است. وجهه بین المللی لوکاشینکو در سال جاری میلادی همراه با افزایش دستگیری روزنامه نگاران و مخالفان سیاسی به شدت آسیب دید.

4-پل کاجامی رئیس جمهور رواندا (در مرکز آفریقا) ؛ فارن پالیسی نوشته است: او پرونده غیرقابل اغماضی را در زمینه زندانی کردن مخالفان سیاسی دارد. دولت رواندا همچنین به حمایت از یکی از گروه های شورشی در کشور کنگو متهم است.

 

5-محمد مرسی رئیس جمهور مصر ؛ قضاوت درباره مرسی زود است اما قانون اساسی جدید ، حکمرانی او را تقویت می کند به ویژه اینکه در این قانون، محدودیت هایی علیه رسانه ها و مخالفان سیاسی آمده است. حوادث روی داده در چند هفته قبل در مقابل کاخ ریاست جمهوری و ضرب و شتم مخالفان، وسیله ای برای اعمال فشار از سوی مرسی برای ساکت کردن مخالفان بود.

 


توصیه های غیرپزشکی برای هضم بهتر غذا.............

توصیه های غیرپزشکی برای هضم بهتر غذا

یکی از مهم‌ترین وظایفی که بدن ما باید هر روز چندین نوبت انجام دهد، فرآیند هضم و جذب مواد غذایی است.دلیل اصلی اینکه فرآیند هضم و جذب مواد غذایی باید در طول قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش به درستی انجام شود‌، جذب ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است تا به واسطه آن املاح لازم برای رشد و حفظ سلامت بدن به موقع و به میزان کافی در اختیار تمام بافت‌ها و سلول‌ها قرار بگیرد.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

پنج نکته مفید و غیردارویی برای کمک به هضم و جذب بهتر مواد غذایی عبارتند از:

1 - لوازم الکتریکی را خاموش کنید

تمام ابزار الکتریکی که می‌توانند ذهن شما را آشفته کنند مثل تلویزیون، تلفن و رایانه را در حین غذا خوردن خاموش کنید. هر صدایی به جز یک موسیقی آرام و ملایم را ساکت کنید. بدن شما برای هضم مناسب و بهتر مواد غذایی به فضایی آرام نیاز دارد.

2 - در وضعیت آرامش و استراحت قرار بگیرید

اگر می‌خواهید چیزی بخورید محل ساکتی را پیدا کنید، بدن خود را در وضعیت راحت قرار دهید یعنی حتما روی صندلی و پشت به صفحه تلویزیون و رایانه بنشینید.

3 - تمرکز داشته باشید

حواس خود را به غذا خوردن جمع کنید و حتما از اینکه می‌توانید غذا بخورید از خداوند بخشنده سپاسگزاری کنید و همواره شکرگزار باشید.

4 - استرس را از خود دور کنید

قبل از اینکه اولین قاشق غذا را در دهان بگذارید چند لحظه آرام و عمیق نفس بکشید و هرگز با عجله و استرس غذا نخورید.

5 - لقمه‌های خود را زیاد بجوید

خوب جویدن غذا برای بهبود عمل بلع و هضم و جذب غذا و پیشگیری از ناراحتی‌های گوارشی امری حیاتی و الزامی است. هضم خوب انواع مختلف کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده از دهان آغاز می‌شود و مستلزم آزاد شدن آنزیم‌های لازم در بزاق است. همچنین پروتئین‌های حیوانی نیز برای اینکه بهتر هضم شوند در داخل معده به ترشحات گوارشی مختلف نیاز دارند بنابراین هرچه مدت طولانی‌تری لقمه‌های خود را بجوید فرصت بیشتری برای ترشح این آنزیم‌ها ایجاد می‌کنید و در نتیجه عمل هضم و جذب مواد غذایی مختلف خیلی بهتر و مفیدتر در بدنتان انجام خواهد شد.

با رعایت کردن این نکات نه تنها می‌توانید مواد مغذی حیاتی را به میزان کافی به دستگاه‌های مختلف بدن خود برسانید بلکه درعین حال تا حد زیادی از بروز بیماری‌ها و ناراحتی‌های گوارشی پیشگیری خواهید کرد.


یک مرد و یک گربه در خیابانهای شهر........

یک مرد و یک گربه در خیابانهای شهر

اینهم یک حکایت دیگه از انس حیوان با انسان! باب گربه ای است که با همکاری در کار صاحبش جیمز بون، او را از فقر نجات داد و باعث شد صاحبش تا اندازه ای شهرت هم به دست آورد. صاحب او دیر زمانی بود که با نواختن گیتار در کنار خیابانهای لندن پول در می آورد ولی پس از اینکه فهمید باب چه استعدادی در جلب توجه مردم دارد او را هم با خود به خیابان برد و حالا دیگر این نوازنده خانه بدوش و گربه‏اش باب، با هم روزگار را سپری میکنند. تا جایی که داستان زندگی آنها در حال حاضر موضوع یکی از کتابهای پرفروش انگلستان شده است.















































آلودگی شدید هوا در پکن .......

دود غلیظ ناشی از دود ماشین‌ها چندین روز است که پکن را فراگرفته است اما این آلودگی روز شنبه به میزانی رسید که تنها چند صد متر جلوتر قابل رویت بوده است و حتی هوا در داخل منازل نیز مه‌آلود و ناسالم است.
فارس: آلودگی هوا در پکن پایتخت چین از مرز هشدار عبور کرده و اکنون هوای داخل ساختمان‌ها نیز در این شهر ناسالم است.

به گزارش شبکه راشاتودی، آلودگی هوا در «پکن» پایتخت چین از مرز هشدار عبور کرده است.



ایستگاه‌های هواشناسی رسمی و غیر رسمی نشان می‌دهند که آلودگی هوا در پایتخت چین از سطوحی که توسط سازمان بهداشت جهانی ترسیم شده، عبور کرده است.



گرد و غبار ذغال سنگ و دود ماشین‌ها دو عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت چین عنوان شده است.



بر اساس گزارش‌ها، دود غلیظ ناشی از دود ماشین‌ها چندین روز است که پکن را فراگرفته است اما این آلودگی روز شنبه به میزانی رسید که تنها چند صد متر جلوتر قابل رویت بوده است و حتی هوا در داخل منازل نیز مه‌آلود و ناسالم است.



بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی میزان ذرات معلق در هوا نباید بیشتر از 25 میکروگرم در هر متر مکعب باشد.



در صورتی که میزان ذرات معلق در هوا از 100 میکروگرم بیشتر باشد هوا ناسالم است.



در صورتی که از 300 میکروگرم بیشتر باشد کودکان و سالمندان نباید از منزل بیرون بیایند، این در حالی است میزان ذرات معلق در هوا در پکن 400 میکروگرم اعلام شده است از سوی دیگر سفارت آمریکا در پکن این میزان را 800 اعلام کرده است، که این میزان 32 برابر بیش از حد مجاز است.



سال گذشته، دولت چین به سفارت آمریکا درباره انتشار داده‌های خود از آلودگی هوا در پکن هشدار داد اما سفارت اعلام کرد که سنجش میزان آلودگی هوا توسط این سفارت، برای کارمندان خود و نه تمام سطح شهر است.


15 نکتهای که باید درباره چای بدانید ...........

چای 30 نوع آنتی اکسیدان دارد و بررسی‌ها نشان داده است که مصرف چای احتمال ابتلا به سرطان کلیه را کاهش می‌دهد و افرادیکه در روز یک فنجان چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند 15 درصد کمتر دچار سرطان کلیه می‌شوند.
عصرایران- این نوشیدنی گرم بدلیل اینکه آرامش‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند، طرفداران زیادی دارد. لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار خواص درمانی هم دارد.

در پایان یک روز کاری، نوشیدن یک فنجان چای خیلی می‌چسبد. این نوشیدنی گرم بدلیل اینکه آرامش‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند، طرفداران زیادی دارد. لذت نوشیدن چای وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این نوشیدنی سالم و پرطرفدار خواص درمانی هم دارد، از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و برای سلامت مفید است، چای اگر در حد طبیعی مصرف شود برای سلامتی مفید است اما گاهی تصورات نادرستی درباره این نوشیدنی مطرح می‌شود که نتایج بررسی‌ها و تحقیقات آنها را تایید نمی‌کند. به طور مثال اینکه چای به دندان‌ها آسیب می‌رساند، برای قلب ضرر دارد یا اینکه چای مفید نیست و بهتر است مصرف آن را ترک کرد و...

1) تاثیر چای بر دندان


چای برای سلامت دهان و دندان مفید است. بررسی‌های اخیر پژوهشگران دانشگاه شیکاگو نشان داده است پلی فنل موجود در چای سیاه با غیر فعال کردن آنزیم‌های باکتری‌های دهانی, موجب عدم فعالیت آنها شده و در نتیجه پلاک‌های دندانی غیر فعال شده و از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌شود. البته در این بررسی چای سیاه به صورت یک دهان شویه استفاده شده است اما نوشیدن چای هم به از بین بردن پلاک‌ها کمک می‌کند.

چای به علت داشتن مقدار قابل ملاحظه‌ای تانن و فلوئوراید، از فساد، پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان‌ها جلوگیری می‌کند. بررسی‌های دانشمندان ژاپنی نشان داده کودکانی که چای می‌نوشند خیلی کم به پوسیدگی و کرم خوردگی دندان دچار می‌شوند. ژاپنی‌ها به تازگی یک نوع خمیردندان ساخته و به بازار عرضه کرده‌اند که پایه ساخت آن تانن است.

شاید علت این تصور غلط مواد قندی و شیرین کننده‌هایی است که همراه چای مصرف می‌شود و موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. بهتر است چای را بدون قند بنوشید، یا قند یا شکر را به صورت حل شده در چای مصرف کنید و برای جلوگیری از پوسیدگی و رنگ گرفتن دندان‌ها بعد از صرف چای دهان و دندان‌هایتان را با آب بشویید.

2) تاثیر چای بر قلب


نوشیدن چای به بیماران قلبی توصیه می‌شود. چای از ایجاد لخته‌های خطرناک خون که به حملات قلبی و سکته منجر می‌شود پیشگیری می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که سطح چربی خون و فشار خون بعضی مصرف‌کنندگان چای پایین‌تر از دیگران است. دانشمندان روسی پس از اجرای طرح‌های تحقیقاتی گسترده روی بیماران دریافته‌اند که چای، آثار نیرومندی برای به تاخیر انداختن پیشرفت تصلب شرایین و تقویت عروق مویین و رقیق کردن خون و کاهش فشارخون دارد.

تحقیقات دیگر نیز آثار مفید چای را در حمایت عروق قلبی تایید می‌کند. در اواخر سال‌های 1960 دانشمندان آزمایشگاه لارونس لیومور در دانشگاه کالیفرنیا میزان تصلب شرایین در شریان‌های قلب حدود 300 نفر از قفقازی‌ها که عادت به خوردن قهوه داشتند و 100 نفر چینی که چای می‌نوشیدند را اندازه گیری کردند. نتایج این مطالعه 14 ساله نشان داد، گروهی که چای می‌نوشیدند یک سوم کمتر از گروهی که قهوه مصرف می‌کردند دچار آسیب‌های قلبی و عروقی شده‌اند.

همچنین چای، مخصوصا چای نه چندان پر رنگ، از تشکیل آتروما (تشکیل پلاک‌های انسداد عروقی) در آئورت جلوگیری می‌کند. نتیجه یک آزمایش که در آن تعدادی خرگوش به عنوان نوشابه چای خورده‌اند، نشان داد که این خرگوش‌هایی که آب ساده خورده،اند کمتر دچار ناراحتی و آسیب آئورت شده،اند. تحقیقات ژاپنی‌ها در سال‌های 1980 نشان می‌دهد که چای، کلسترول و تری گلیسرید خون را کاهش می‌دهد.

3) تاثیر چای بر جذب آهن

مصرف چای بعد از غذا، به هضم غذا به ویژه غذاهای چرب کمک می‌کند. تانن موجود در چای از جذب آهن پیشگیری می‌کند، به همین دلیل نوشیدن روزانه یک فنجان چای به بیماران مبتلا به هموکروماتوز توصیه می‌شود نوشیدن چای 2 ساعت بعد از غذا باشد.

4) تاثیر چای بر اعصاب

بعضی‌ها چای می‌نوشند چون معتقدند چای خاصیت آرام‌بخش دارد اما بعضی‌ها هم می‌گویند چای شادی‌آور و نشاط‌آور است. واقعیت این است که هر دوی این صحبت‌ها درست است. چای تا پیش از دو دقیقه از دم کشیدن اثر محرک دارد اما پس از مدتی به تدریج از خاصیت محرک بودن آن کمتر شده و خاصیت آرام‌بخشی آن بیشتر می‌شود. پس از گذشت 5 دقیقه از دم کشیدن چای، بیشتر کافئین چای خارج می‌شود.

5) چای ضد سرطان است

چای 30 نوع آنتی اکسیدان دارد و بررسی‌ها نشان داده است که مصرف چای احتمال ابتلا به سرطان کلیه را کاهش می‌دهد و افرادیکه در روز یک فنجان چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند 15 درصد کمتر دچار سرطان کلیه می‌شوند.

فلاونیدها گروهی از پلی‌فنل‌ها هستند که به طور طبیعی در چای وجود دارند. به نظر می‌رسد سطوح بالای این پلی‌فنل‌ها در بدن می‌تواند علاوه بر ویروس‌ها با سرطان‌های لوزالمعده، کولون، مثانه، پروستات، و سینه نیز مقابله کند. در ژاپن خوردن حداقل 10 فنجان چای در روز با کاهش خطر سرطان معده همراه بوده است. همچنین مطالعات متعددی در ارتباط با تاثیر مثبت چای در پیشگیری از سرطان ریه و رحم انجام شده است.

محققان ژاپنی معتقدند در میان مواد طبیعی ضد سرطان چای رتبه اول را دارد. عده ای از دانشمندان درجه اول موسسه ملی ژنتیک ژاپن طی گزارشی اعلام کردند که در چای سبز ژاپن نوعی تانن وجود دارد که خاصیت ضد موتاسیون سلولی دارد و در نتیجه از عوامل ضد سرطان است. میان صدها نوع گیاهی که محققان ژاپنی در یک برنامه وسیع مطالعاتی به منظور یافتن بهترین و موثرترین گیاه ضد موتاسیون سلولی مورد بررسی قرار دادند، چای سبز در آزمایشگاه موثرترین ماده بوده است. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که اغلب چای سبز می‌نوشند احتمال ابتلا به سرطان معده در آنها کمتر از دیگران است.

6) تاثیر چای بر سوخت و ساز بدن

چای یک نوشیدنی کم کالری است و یک فنجان چای حدود چهار کالری دارد. به علاوه چای متابولیسم را بیشتر می‌کند و با بالا رفتن سوخت و ساز بدن موجب می‌شود کالری بیشتری مصرف شود و چربی‌ها راحت‌تر و زودتر سوزانده می‌شوند. مصرف چای موجب می‌شود آب بیشتری بنوشیم و آب از موادی است که برای شکسته شدن سلول‌های چربی لازم است. چای به علت خاصیت ادرارآوری که دارد، به دفع سموم بدن کمک می‌کند. البته افرادی که اضافه وزن دارند بهتر است چای را بدون قند و مواد شیرین کننده و چاشنی‌های پرکالری مصرف کنند.

7) تاثیر چای بر پوست

200 میلی لیتر چای، 44 میلی گرم کافئین دارد که دریافت این مقدار کافئین می‌تواند در رفع خستگی بدن و به ویژه پوست به عنوان عضوی بسیار فعال کمک کند. خواص ضد سرطانی چای نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد، به طوری که ترکیبات پلی فنلی موجود در چای مانع فعالیت ترکیبات سرطان زا به ویژه ترکیبات نیتروزی می‌شود که در فراورده‌های گوشتی وجود دارد و این خواص آنتی اکسیدانی، پیری زودرس پوست را به تاخیر می‌اندازد.

مطالعات نشان داده‌اند که بالا بودن چربی خون از عواملی است که فرایند پیری را در بدن تسریع می‌کند و نوشیدن چای به خصوص چای سبز به دلیل فلاونوئیدهائی که دارد سطح چربی خون به خصوص کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

به علاوه چای، به دلیل کافئین بالائی که دارد، یک محرک بوده و جریان خون را در سطح پوست افزایش می‌دهد و موجب دفع مواد زاید می‌شود که این کار، هم خستگی پوست را کاهش می‌دهد و هم موجب تغذیه بهتر آن می‌شود و موجب می‌شود سلول‌ها شادابی خود را حفظ کنند.

8) تاثیر چای بر کلیه

سلول‌های کلیه بیشترین تماس را با رادیکال‌های آزاد دارند و چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از سلامت کلیه محافظت می‌کند. پلی فنول‌های موجود در چای سبز عملکرد کلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه بهبود می‌بخشند. پلی فنل‌ها، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سلول‌های انسان را از آسیب محافظت می‌کنند. چای دارای مقادیر کم سدیم و مقدار زیادی پتاسیم است و از آنجا که بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در مرحله پایانی باید مصرف پتاسیم خود را محدود کنند، به این مسئله توجه داشته باشند.

9) تاثیر چای بر حافظه

نوشیدن مرتب چای، حافظه را تقویت کرده و راه جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر است. آلزایمر، بیماری تحلیل برنده اعصاب است که در آن ماده ای شیمیایی به نام استیل کولین در مغز کم می‌شود. چای با مهار آنزیم کولین استراز، روند آلزایمر را به تاخیر می‌اندازد.

10) و اما چای داغ

چای را خیلی داغ نخورید. دلایلی در دست است که خوردن مایعات خیلی داغ ممکن است به مخاط گلو و نای آسیب برساند و به بروز سرطان منجر شود. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که چای را خیلی داغ می‌نوشند بیش از دیگران مستعد ابتلای سرطان نای هستند. تا چند سال پیش دانشمندان تصور می‌کردند شاید چای موجب سرطان نای می‌شود ولی بررسی‌ها نشان داده است که این ضرر چای مربوط به داغ بودن آن است. بنابراین برای حفظ سلامت و استفاده بیشتر از فواید چای بهتر است چای خیلی داغ نخورید.

11) تاثیر چای بر قند خون

دانشمندان ژاپنی ماده ای از چای سبز و سیاه جدا کرده‌اند که قند خون را کاهش می‌دهد. دانشمندان ژاپنی در عین حال که خواص بسیار خوبی را برای چای عنوان کرده‌اند معتقدند که هیچ یک از این خواص ناشی از یک ماده خاص در چای نیست، بلکه تاثیر مجموعه‌ای از انواع شفابخش موجود در چای است که به طور توام و با هم در یک مجموعه این آثار را دارند.

12) چای خاصیت ضد میکروبی دارد؟

چای به دلیل داشتن انواع تانن که به آن طعم مخصوصی می‌دهد، بدون تردید یک ضد باکتری و ضد ویروس است. دانشمندان آمریکایی کشف کرده اند که تانن نوعی ویروس آنفولانزا را مختل می‌کند. همچنین تانن چای، ویروس تب خال را مهار می‌کند. تحقیقاتی که در کانادا انجام شد، نشان داد چای در لوله‌های آزمایش تعداد زیادی از انواع ویروس‌های بیماری‌زا را غیر فعال می‌کند.

13) خواص درمانی چای

بله، چای نوشیدنی مفیدی برای تصفیه خون از طریق ازدیاد ترشحات کلیوی است، به هضم غذا کمک می‌کند، سبب نشاط، بیداری و مانع خواب آلودگی می‌شود. چای خواص درمانی زیادی دارد که برخی از آنها را نام می‌بریم:

- پیشگیری، تسکین علایم و تسریع بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا

- ضد عفونی کننده و پیشگیری از بوی بد دهان

- پیشگیری و کاهش اثرهای دیابت نوع دوم

- کاهش علایم مواد حساسیت زا

- کاهش علایم عارضه پارکینسون

- بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کند کردن گسترش عفونت ویروس اچ.آی.وی در بدن

- حفظ تعادل آب و الکترولیت‌های بدن

- رفع خستگی و استرس

- پیشگیری و التیام درد بیماری آرتروز

- پیشگیری از پوکی استخوان

- کند کننده روند پیری

- جلوگیری از لخته شدن خون و رسوب چربی در رگ‌های خونی

- افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن

- افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن

- آثار ضد التهابی

- تصفیه خون و کنترل فشار خون و کلسترول

- بهبود عملکرد مغز و افزایش هوشیاری

14) محتویات چای

برگ چای، دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، پیگمان‌های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است.

• کافئین.

• تئوفیلین: این ماده ساختاری همچون کافئین دارد که هم در چای سبز و هم سیاه موجود می‌باشد. آثاری مانند شل کردن عضلات نایژه‌های ریه، افزایش جریان خون کلیه‌ها، افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلات قلب، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون و آثار ضد التهابی دارد.

• تانین: یک پلی فنول تلخ مزه است. که اثر آن در بدن آرام بخشی سیستم عصبی مرکزی است.

• تیانین: در چای چند آمینواسید وجود دارد اما بیشترین میزان اسید آمینه چای را تیانین تشکیل می‌دهد. عمده طعم چای به خاطر وجود همین ماده است.

• کاتچین: این ماده بسیار مفید بوده و برای سلامتی بسیار سودمند است. کاتچین در چای سبز و سیاه وجود دارد اما میزان آن در چای سبز بیشتر است. این ماده ضد سرطان است، موجب کاهش کلسترول خون شده و یک آنتی‌بیوتیک و آنتی‌ویروس قوی است و همچنین از افزایش فشارخون و افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

• ویتامین‌های E و Cو ویتامین‌های گروه B: ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که برای بدن بسیار مفید است. ویتامین C کاهش‌دهنده استرس بوده و علایم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. ویتامین‌های گروه B هم به متابولیسم کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند.

• فلوراید و فلووانوئید: فلوراید در استحکام دندان و فلووانوئید از ایجاد بوی بد دهان پیشگیری می‌کند.

• همچنین چای حاوی فیبر، کربوهیدرات، لیپید و کاراتنوئید است.

15) چطور چای دم کنیم؟

روش دم کردن چای در عطر، طعم و رنگ چای موثر است. طریقه دم کردن چای به روش چینی به این صورت است که آب را در سماور می‌جوشانند به ازای هر فنجان چای، یک قاشق چای خوری چای خشک را در قوری ریخته و کمی‌آب جوش روی آن می‌ریزند. مدت دو دقیقه در کناری گذاشته و پس از دو دقیقه آب آن را خالی می‌کنند. سپس قوری را از آب جوش پر کرده سه تا پنج دقیقه روی سماور می‌گذارند تا دم بکشد، با این کار چای مقدار زیادی از عناصر مضر خود را از دست می‌دهد.

چگونگی دم کردن چای سیاه: آب را به درجه جوش رسانده (100 درجه سانتی گراد) سپس روی چای می‌ریزیم. زمان دم کشیدن نباید کمتر از 30 ثانیه و طولانی تر از پنج دقیقه شود. زیرا پس از آن تانین چای به تدریج آزاد شده و اثر محرک کافئین را خنثی و طعم چای را نیز تلخ می‌کند.

چگونگی دم کردن چای سبز: دمای آب در این حالت باید 80 تا 85 درجه سانتی گراد باشد. به طور معمول هر چه کیفیت چای سبز بالاتر باشد، دمای آب هم کمتر است. بهتر است قوری چای پیش از دم کردن با قرار دادن قوری درون یک کاسه حاوی آب داغ، گرم شود.

معجونی از ویتامین ها در آب کرفس ........

 

این سبزی به خاطر داشتن روغن های طبیعی و ضروری و املاح و ویتامین ها و هورمون های گیاهی سبب نوعی آرامش در بدن می شود و سیستم مغز و اعصاب را تسکین می دهد. به همین جهت خوردن کرفس به افرادی که دچار عوارض کم خوابی و بی خوابی هستند توصیه می شود.

 

عصرایران- شاید مطالعه این مطلب شما را بر آن آورد که حداقل هفته ای دو تا سه بار هم که شده آب کرفس را وارد برنامه غذایی تان کنید.

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه آن منبع ویتامین های B6 ,B2 ،B1، ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری است.

هورمون های گیاهی موجود در کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی تبدیل می نمایند که در حقیقت می تواند داروی هر دردی باشد.

آب کرفس و پوست و مو

از آن جایی که کرفس سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ب و ث می باشد و در آن املاح نیز به مقدار زیاد نهفته است می تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو نیز باشد.

شما با نوشیدن یک لیوان آب کرفس فقط دو یا سه روز در هفته نه تنها می توانید به سلامتی قلب، معده و روده های تان کمک کنید بلکه اگر این کار برای شما مثل یک عادت شود علاوه بر سلامتی اندام های مهم درونی خود به شادابی و جوان نگه داشتن پوست و موی تان نیز کمک کرده اید و اثرات مفید آن را در همان روزهای اول خواهید دید.

ویتامین C و انواع ویتامین های B موجود در آب کرفس برای از بین بردن جوش ها و لکه ها و کلسیم موجود در آن سبب رشد و ترمیم مو و ناخن ها خواهد شد و علاوه بر آن آب کرفس میل تان را به خوراکی های شیرین و انواع شیرینی ها که عامل مهمی در جوش زدن و ایجاد لکه ها خواهند بود کم کرده و شما را در داشتن پوستی بدون جوش و سالم و زیبا یاری خواهد کرد.

آب کرفس و فشار خون:


تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته، تاثیر فوق‌ العاده‌ ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت. آب کرفس مُدر است؛ پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم کننده‌ های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار کمک می‌ کنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌ کنند.

ماده شیمیایی Phthalides موجود در کرفس سبب آرامش بافت ها و ماهیچه های بدن و عروق می گردد و نرمی و انعطاف مخصوصی به آن ها می دهد. به همین جهت خون به آسانی در عروق گردش کرده و به تمام بافت ها می رسد. در ضمن این ماده شیمیایی سبب کاهش ترشح هورمون استرس در بدن نیز می شود.

جالب این که در موقع مصرف مداوم آب کرفس فشار خون در حد طبیعی باقی می ماند و بیشتر از آن کاهش نمی یابد که خود یکی از شگفتی های طبیعت این سبزی است.

آب کرفس و سرطان:

طبق یافته‌ های محققان در دانشگاه نیوجرسی، کرفس دارای ترکیباتی است که از پخش سلول‌ های سرطانی پیشگیری می‌ کند و دارای ترکیبی به نام استیلنیک (acetylenic) است که رشد سلول ‌های تومور را متوقف می‌ کند.

از طرفی به گزارش نچرال نیوز، لوتئولین (Luteolin) که به مقدار اندکی در نعناع و جعفری وجود دارد به میزان قابل ملاحظه ‌ای در کرفس وجود دارد که با دارا بودن آنتی‌ اکسیدان قوی می‌ تواند صدمات ناشی از تخریب سلولی را جبران کند.

آب کرفس حاوی هشت گروه از مواد ضد سرطان است.

آب کرفس و التهاب مفاصل:

آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می ‌شود و همچنین سختی التهابات در بیماری‌ هایی مانند آسم و آرتروز را کاهش می ‌دهد. از طرفی دانشمندان اعلام کرده‌ اند که کرفس با تأثیر فوق ‌العاده خود می ‌تواند بر مغز که هسته دستگاه عصبی است، تأثیر گذاشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند؛ بدین ترتیب تورم و درد در نواحی مختلف بدن که حاکی از عملکرد ناموفق سیستم دفاعی است کاهش می ‌یابد و بیماری‌ هایی مانند نقرس و تورم‌ های مفصلی نیز خفیف ‌تر می‌ شود.

Polyacetylene موجود در کرفس و آب کرفس پر قدرت ترین ماده شیمیایی ضد التهاب بدن است و می تواند عوارض و دردهای مفاصل به خاطر روماتیسم یا آرتروز، آسم، نقرس و ناهنجاری های ریوی را کاهش دهد.

در یک بررسی جالبی بر روی آب کرفس معلوم شده که ماده شیمیایی Luteolin می تواند شروع و عملکرد عوارض التهاب را که در مغز سرانجام می گیرد کنترل و خنثی کند و در نهایت بدن را در برابر بروز التهاب محافظت کند.

آب کرفس و کلسترول:


تحقیقات نشان داده‌ اند که وجود ترکیب شیمیایی در کرفس، به نام بوتیل فتالید (Butylphthalide) باعث کاهش سطح کلسترول بد خون (LDL) می ‌شود.

آب کرفس و بی خوابی:

این سبزی به خاطر داشتن روغن های طبیعی و ضروری و املاح و ویتامین ها و هورمون های گیاهی سبب نوعی آرامش در بدن می شود و سیستم مغز و اعصاب را تسکین می دهد. به همین جهت خوردن کرفس به افرادی که دچار عوارض کم خوابی و بی خوابی هستند توصیه می شود.

آب کرفس و کنترل وزن:


با مصرف روزانه آب کرفس، ولع خوردن شیرینی‌ جات، از بین می ‌رود. به عبارت دیگر طبیعت این سبزی به علت تمام نعمت های موجود در آن بر روی هورمون اشتها و گرایش به مواد قندی اثر گذاشته و در نهایت از زیاد شدن وزن بدن جلوگیری می کند.

آب کرفس و یبوست و هضم غذا:


برای این ‌که به روده‌ های خسته و پیر کمک شود، توصیه می‌ شود که هر روز یک لیوان عصاره کرفس مصرف شود. از این طریق روده به روش طبیعی تخلیه می ‌شود. دقت داشته باشید که در آبگیری حتما برگ‌ ها را همیشه مصرف نمایید.

آب کرفس به علت داشتن املاح و ویتامین ها و همچنین فیبر با کیفیت بالا از بروز یبوست جلوگیری می کند و حرکت روده ها را تنظیم می کند، در این صورت مصرف مقداری کرفس به همراه وعده های غذایی می تواند موجب بالا رفتن قدرت هضم و جذب غذا شده و مقدار زیادتری از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی را از طریق جدار روده وارد سیستم خون و لنف کرده تا در سوخت و ساز پیچیده آن ها در سلول ها موثر باشد.