سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

شناسایی خواص میوه ها از روی رنگ آن ها ......

ماده بتاکاروتن (beta carotene) موجوددر مواد غذایی نارنجی رنگ برای سلامت چشم و پوست بسیار مفید است و خطر بعضی از سرطان ها را هم کاهش می دهد.
عصرایران- برای اینکه بدانید هر میوه چه خواصی دارد کافی است به رنگ آن توجه کنید.

مواد خوراکی قرمز و ارغوانی و زرشکی

این خوراکی ها دارای آنتوسیانین (anthocyanin) می باشند. این ماده آنتی اکسیدانی بسیار قوی برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی است، زیرا از تشکیل لخته در شریان ها جلوگیری می کند.

مواد خوراکی در بردارنده این ماده عبارتند از: توت سیاه و شاه توت ، ذغال اخته ، گیلاس و آلبالو ، قره قاط ، آلوسیاه ، گوجه برقانی ، انگور سیاه ، تمشک ، سیب قرمز ، گلابی قرمز ، توت فرنگی ، فلفل قرمز ، کلم قرمز ، بادمجان.

مواد خوراکی قرمز

گوجه فرنگی و هر غذای حاوی آن،حتی سس و رب گوجه فرنگی، ماده لیکوپن (lycopene) دارد که آنتی اکسیدانی ضد سرطان است.

مواد دیگر این گروه عبارتند از: گریپ فروت تو سرخ و هندوانه.


مواد خوراکی نارنجی


ماده بتاکاروتن (beta carotene) موجوددر مواد غذایی نارنجی رنگ برای سلامت چشم و پوست بسیار مفید است و خطر بعضی از سرطان ها را هم کاهش می دهد.

بعضی از مواد خوراکی نارنجی عبارتند از: بلوط و کدو تنبل ، زردآلو ، هویج ، انبه(منگر) ، کدو حلوایی ، گرمک ، سیب زمینی شیرین.

مواد خوراکی مخلوط زرد و نارنجی

این گروه از مواد از نظر بتاکریپتو زانتین (beta cryptoxanthin) بسیار غنی می باشند و این ماده ایست که از تخریب سلول ها جلوگیری می کند.

خوراکی های این گروه عبارتند از: شلیل ، پرتقال ، انبه هندی(پاپایا) ، هلو ، آناناس ، نارنگی ، گریپ فروت.

مواد خوراکی زرد و سبز

برای محافظت بیشتر از چشمان خود از این مواد استفاده کنید. اینها حاوی لوتئین (lutein) و زیزانتین (zeaxanthin) می باشند. این مواد از بروز آب مروارید و تخریب ماکولا (حساس ترین بخش شبکیه چشم)جلوگیری می کنند.

مواد خوراکی حاوی آن ها عبارتند از: آواکادو ، کلم قمری ، خردل ، شلغم ، ذرت ، خیار با پوست ، نخود فرنگی ، لوبیا سبز ، فلفل زرد یا سبز ، طالبی ، کیوی ، انواع کاهو ، اسفناج ، کدوسبز با پوست.

مواد خوراکی سبز

اینها ذخیره طبیعی موادی شیمیایی به نام ایزوتیوسیانات (isothiocyanates) مانند سولفورافین (sulfuraphane) و ایندل (indole) می باشند. تمام این مواد شیمیایی محرک تولید آنزیم های ضد سرطانی کبد می باشند.

در مواد خوراکی زیر اینها فراوان یافت می شوند: کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، کلم پیچ ، گل کلم ، کلم ریز و همه سبزیجات از خانواده کلم و همچنین کنگر.

مواد خوراکی سفید و سبز

سیر و پیاز حاوی آلیسین (allicin) می باشند که ماده ای ضد تومور است. انواع قارچ ها حاوی مواد شیمیایی دیگری که خاصیت ضد بیماری دارند، می باشند. تمام سبزیجات این گروه از تخریب سلولی، به خاطر داشتن مقدار بسیار بالایی فلاونوئید (flavonoid) جلوگیری می کنند.

مواد غذایی این گروه عبارتند از: آرتیشو ، مارچوبه ، کرفس ، آندیو ، تره فرنگی ، پیازچه.

برای آرامش عضلات صورت چه باید کرد؟

 

یک دم عمیق بکشید. سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای "اَ" را بلند ادا کنید. این کار را سه بار تکرار کنید. این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.

 

عصرایران- شما در طول روز به شدت کار می کند. شما به کمک عضلات صورت به جهات مختلف نگاه می کنید، صحبت می کنید، غذا می جوید، می خندید، اخم می کنید و شکلک در می آورید. صورت شما همچنین در معرض آسیب های عوامل محیطی، مثل نور خورشید، باد، کرم ها و لوازم آرایشی مختلف است.

در صورت شما تقریباً 16 عضله، تعداد زیادی استخوان و عروق خونی وجود دارد که به شما کمک می کند که کلیه این حرکات را با صورت خود انجام دهید. مانند عضلات سایر قسمت های بدن، عضلات صورت شما هم دچار خستگی و ضعف می شوند و باید آنها را تقویت کنید.

اگر عضلات شما از سلامت کافی برخوردار نباشند، حتی خون رسانی صورت هم مختل می شود.

یوگای صورت به شما کمک می کند که بتوانید عضلات صورت خود را تقویت و همچنین خستگی روزمره را در آن برطرف کنید:

1- جای آرامی پیدا کنید. در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید. سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد. روی تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید. کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید. این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی، پلک و نواحی اطراف چشم می شود.

2- انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید. این نواحی معمولاً قسمت هایی است که در اثر استرس روزمره دچار درد می شود. بعد از آن، ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات را چند بار تکرار کنید.

3-تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید، طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه، چانه و گردن خود احساس کنید. سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.

4- یک دم عمیق بکشید. سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای "اَ" را بلند ادا کنید. این کار را سه بار تکرار کنید. این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.

5- سعی کنید گونه ها و ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید. این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.روزانه بهتر است این حرکات را برای عضلات صورت خود انجام دهید، زیرا کارهای روزمره به شدت باعث خستگی عضلات این ناحیه می شوند و شما با این ورزش ها می توانید آرامش و شادابی را به صورت خود باز گردانید.

با خواص 7 دمنوش گیاهی آشنا شوید ........

یک قاشق چای‌خوری به‌لیمو را با یک قاشق غذاخوری زیرفون و اندکی نبات مخلوط کرده، با دو لیوان آب سرد در قوری فلزی بریزید. پس از یک ساعت جوشیدن آب، قوری را روی بخار سماور بگذارید تا محتویات آن دم بکشد.
عصرایران- دمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی میان برخی افراد طرفدارانی حتی بیش از چای سیاه و سبز دارد.

در این مطلب با خواص و طرز تهیه چند دم‌کرده و جوشانده آشنا می‌شوید اما یادتان باشد اگر بیماری خاصی دارید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و اگر بیمار نیستید از زیاده‌روی و مصرف پیاپی آن‌ها حتماً خودداری کنید.

دم‌کرده گل گاوزبان و سنبل‌الطیب

آرام‌بخش، خواب‌آور، ضد اسپاسم و گرفتگی عضلات، از بین برنده سنگ کلیه، افزاینده ادرار، کاهنده فشارخون.

دو قاشق غذاخوری گل گاوزبان را با یک قاشق سنبل‌الطیب در قوری چینی ریخته، دو لیوان آب جوش به آن بیفزایید، کمی نبات خرد شده اضافه کرده، بگذارید نیم ساعت دم بکشد تا رنگ آلبالویی بگیرد.

جوشانده به‌لیمو و زیرفون

تب‌بر، ضد میگرن و سردرد، ضد آسم و سرماخوردگی، رافع اسهال و تشنج، کاهنده فشارخون، خواب‌آور.

یک قاشق چای‌خوری به‌لیمو را با یک قاشق غذاخوری زیرفون و اندکی نبات مخلوط کرده، با دو لیوان آب سرد در قوری فلزی بریزید. پس از یک ساعت جوشیدن آب، قوری را روی بخار سماور بگذارید تا محتویات آن دم بکشد.

دم‌کرده زعفران

مفرح، نشاط‌آور، ادرارآور، افزاینده توان جنسی و رفع سرد مزاجی.

مقداری خیلی کم از آن را در چهار تا پنج لیوان آب جوش درون قوری چینی بریزید و تا زمانی که رنگی کاملاً زرد شود و دم بکشد، صبر کنید.

به یاد داشته باشید مصرف زیاد زعفران خطرناک است.

جوشانده بادرنجبویه

آرام‌بخش، خواب‌آور، ضد تشنج و اسپاسم، رافع بوی بد دهان و خون‌ساز.

یک قاشق چای‌خوری بادرنجبویه را با دو لیوان آب سرد در قوری فلزی ریخته، هنگامی که آب جوش آمد، آن را روی بخار سماور گذاشته، دقایقی صبر کنید تا دم بکشد.

دم‌کرده زنجبیل

خون‌ساز، افزاینده فشار خون، ضد ضعف عصبی، مفید برای مفاصل، ضد سرفه و تهوع.

دو لیوان آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری زنجبیل کوبیده شده بریزید و ده تا 15 دقیقه آن را روی بخار سماور بگذارید. برای بهتر کردن طعم چای زنجبیل می‌توانید مقداری عسل نیز به آن بیفزایید، اما یادتان باشد مصرف زیاد این چای عوض فایده، ضرر خواهد رساند.

جوشانده دارچین


تب‌بر سریع، مقوی سینه و حنجره، افزاینده فشارخون، رافع دلهره، ضد سرماخوردگی و بوی دهان.

دو لیوان آب را روی چند تکه چوب آسیاب نشده دارچین درون قوری فلزی بریزید. پس از جوشاندن محتویات، آن را دو تا سه ساعت روی سماور بگذارید تا با بخار دم بکشد. زنان باردار از خوردن دارچین و به خصوص جوشانده آن منع شده‌اند.

دم‌کرده نعناع

افزاینده هورمون‌های زنانه، کاهنده هورمون‌های مردانه، ضد پرمویی، نشاط‌آور.

مقداری برگ نعناع تازه را در قوری چینی ریخته، آب جوش به آن بیفزایید و بگذارید روی بخار سماور دم بکشد. می‌توان از مخلوط پنج گرم نعناع خشک و نیم لیتر آب نیز استفاده کرد. زیاده‌روی و مصرف پشت سر هم آن مضر است.

4 دلیل خوب برای سالاد خوردن .......

با افزودن کمی روغن زیتون، آووکادو یا چند عدد مغز خام می توان به راحتی اسیدهای چرب مفید و ضروری را دریافت کرد که این کار با خوردن سالاد به آسانی امکان پذیر خواهد بود.
عصرایران- اگر می خواهید برنامه غذایی تان مورد تایید متخصصان تغذیه باشد باید حتما سالاد نیز در رژیم غذایی روزانه تان وجود داشته باشد.البته نه هر نوع سالادی.

جالب است بدانید که کلمه سالاد (salade) فرانسوی و از ریشه لاتین کلمه (salata) به معنی شور و نمک اندود شده است. در میان ایرانی ها، ترکیب چند سبزی خام خرد و طعم دار شده با انواع چاشنی ها سالاد نامیده می شود که یا قبل از غذا، یا بعد از غذا یا به جای غذا میل می شود. گفتیم که خوردن هر نوع سالادی را به شما توصیه نمی کنیم، می پرسید چرا؟ بهتر است که این پوستر را به دقت مطالعه کنید.

1. دریافت فیبر موردنیاز:
خوردن سالاد راهی برای تامین فیبر موردنیاز بدن است زیرا از موادغذایی ای تشکیل شده که از منابع عالی فیبر هستند. فراموش نکنید که رژیم غذایی سرشار از فیبر، کلسترول خون را کاهش می دهد و از بروز یبوست پیشگیری می کند.

2. بهره مندی از خواص انواع میوه ها و سبزی ها: تهیه سالاد با انواع میوه ها و سبزی های تازه، روشی برای مصرف هر چه بیشتر انواع مختلف این گروه های غذایی و برخورداری از ارزش تغذیه ای تمام آنهاست.

3. دریافت کالری کمتر و داشتن حس سیری بیشتر: نتایج مطالعه ها نشان داده اند با خوردن 3 لیوان سالاد که تقریبا 100 کیلوکالری انرژی دارد، انرژی دریافتی به میزان قابل ملاحظه ای (معادل 55 کیلوکالری در هر وعده) کاهش می یابد و به این ترتیب فرد احساس سیری می کند و می تواند در پیروی از رژیم کاهش وزنش موفق عمل کند.

4. دریافت چربی های مفید:
با افزودن کمی روغن زیتون، آووکادو یا چند عدد مغز خام می توان به راحتی اسیدهای چرب مفید و ضروری را دریافت کرد که این کار با خوردن سالاد به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

5 اشتباه رایج در تهیه سالاد

1. استفاده از برگ های جوان کاهو: خرد کردن چند برگ جوان اما زرد کاهو ارزش غذایی سالاد را چندان افزایش نخواهد داد زیرا هر چه کاهو سبزتر باشد، اسیدفولیک، موادمعدنی و ترکیب های مفید بیشتری خواهد داشت.

2. زیاده روی در مصرف نان های خشک یا فرآورده های گوشتی آماده: افزودن نان های برشته به سالاد کالری زیادی به آن می افزاید زیرا هر نصف لیوان نان برشته، 100 کیلوکالری انرژی دارد. فرآورده های گوشتی نیز مملو از چربی و افزودنی های مختلف هستند که دریافت هر روزه شان توصیه نمی شود. می توان به جای آنها یک تا 2 قاشق غذاخوری مغز گردوی خرد شده به سالاد افزود تا امگا 3 فراوانی به بدن برسد.

3. زیاده روی در افزودن پنیر: اغلب پنیرهایی که به سالاد اضافه می شوند، مملو از چربی هستند بنابراین زیاده روی در مصرف آنها علاوه بر پروتئین و کلسیم، انرژی سالاد را اضافه خواهد کرد.

4. افزودن تکه های سرخ شده انواع گوشت: بسیاری از افراد عادت دارند در سالادشان تکه های سینه مرغ سرخ شده بریزند، این کار به دلیل کالری فراوانی که مرغ سرخ شده دارد باعث دریافت مازاد بر نیاز انرژی خواهدشد، پس بهتر است گوشت به اندازه و به صورت آبپز شده در سالاد ریخته شود.

5. پوشاندن سالاد با سس: اغلب سس ها مملو از چربی هستند و غوطه ور کردن سالاد در سس ارزش غذایی آن را به شدت کاهش خواهدداد به همین دلیل به شما توصیه می کنیم سالادتان را با آب?لیمو، نارنج یا حتی سرکه بالزامیک مزه دار کنید.

4 نکته تکمیلی


1. از انواع سبزی های رنگارنگ و تازه فصل برای تهیه سالادتان استفاده کنید. مثلا، چند حلقه پیاز قرمز، هویج رنده شده، چند حلقه فلفل دلمه ای رنگی، تکه های خرد شده گوجه فرنگی و قارچ ظاهر زیبایی به سالادتان خواهدداد.

2. به اندازه مصرف روزانه سالاد تهیه کنید، یادتان باشد که سبزی های خرد شده با ماندن در یخچال به مرور زمان ارزش تغذیه ای خود را از دست خواهند داد.

3. برای طعم دار کردن سالاد می توان از سبزی های برگ سبز معطر مانند ریحان، نعناع و شاهی نیز استفاده کرد.

4. فراموش نکنید افزودن موادغذایی ای مانند خلال بادام، کنجد، پنیر پارمیزان، تکه های زیتون چه سبز چه سیاه که همگی مقادیری کالری دارند، به راحتی می تواند کالری سالاد را 2 تا 3 برابر افزایش دهد پس اگر از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنید، بهتر است یا این موادغذایی را در سالادتان نریزید یا مقدار آنها را محدود کنید.

خطرات آشنایی پیش از ازدواج .....!!!؟؟؟

جنس زن و مرد اگر با هم به هر عنوان ارتباط پیدا کنند، چه ارتباط کاری و چه فرهنگی، بطور ناخودآگاه به هم وابسته می‌شوند. روانشناسان اصطلاحی دارند به نام روان «ناخودآگاه». بخشی از روان، «خودآگاه» است و بخشی دیگر «ناخودآگاه».
امروزه انواع و اقسام آشنایی‌ها بین دختران و پسران جهت ازدواج دیده می‌شود که در این بخش به نقد و بررسی آن‌ها می پردازیم.

خصوصات آشنایی های مستقیم و بررسی آنها

الف) غلبه‌ی احساسات در آشنایی‌های مستقیم

نباید شور و حال آشنایی بر تعقّل غلبه پیدا کند و احساسات بر اصل شناسایی مقدّم شود. متأسّفانه این آداب در خواستگاری‌ها رعایت نمی‌شود و خواستگاری‌هایی که اکنون بین جوانان متداول شده است، سنگی معلّق در هواست. در خواستگاری‌های مستقیم که جوانی از جوان دیگر در پی یک دیدار سطحی و دلباختگی ذهنی انجام می‌‌دهد و در پی سه جلسه گفتگو با هم خودمانی می‌شوند و می‌گویند اگر به تفاهم رسیدیم بعداً با خانواده‌ها در میان می‌گذاریم، وقتی از آن جوان می‌پرسیم: چرا اینگونه عمل می‌کنی؟ می‌گوید: می‌خواهم طرف را بشناسم. گاه شاهد هستیم که با هم صحبت مستقیم نمی‌کنند؛ امّا بنحوی در یک پروژه با هم همکار می‌شوند و یک ارتباط کاری و عاطفی با هم پیدا می‌کنند و به بهانه‌ی آن با هم رفت و آمد پیدا می‌کنند.

هر چند رفت و آمدهای جوان به نیّت شناخت طرف مقابل انجام می‌شود، امّا نتیجه‌ی کار برعکس می‌گردد. یعنی در این ارتباطات قبل از اینکه شناسایی انجام شود، دلباختگی ایجاد می‌شود و دلباختگی و عاشقی مانع از شناسایی است؛ همانطور که می‌فرمایند: «حُبُّکَ للِشَّیءِ یُعْمی وَ یُصِمّ»؛ علاقه به چیزی انسان را کور و کر می‌کند، یعنی مانع از شناخت دقیق نسبت به نکات منفی آن می‌شود.

ب) تأثیر روان ناخودآگاه در تعلّق زن و مرد

جنس زن و مرد اگر با هم به هر عنوان ارتباط پیدا کنند، چه ارتباط کاری و چه فرهنگی، بطور ناخودآگاه به هم وابسته می‌شوند. روانشناسان اصطلاحی دارند به نام روان «ناخودآگاه». بخشی از روان، «خودآگاه» است و بخشی دیگر «ناخودآگاه». بی‌مناسبت نیست پیرامون اصطلاح «ناخودآگاه» مقداری تأمّل کنیم؛ زیرا بسیاری از آن غفلت داریم و چنانکه از نامش پیداست ذاتاً بنحوی است که باید از آن غفلت داشته باشیم. در حافظه‌ی ما چیزهایی ضبط می‌شود و در روح ما اثر می‌گذارد.

آن چیزها به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ای از آن‌ها را با آگاهی و توجّه در حافظه جا می‌دهیم؛ مثلاً کتاب می‌خوانیم و مطالب آن را به خاطر می‌سپاریم و یا سخنان سخنرانی را می‌شنویم و در حافظه ضبط می‌کنیم. در این بخش هر آنچه با روح ما تطابق داشته باشد و آن را بپذیریم، در ذهن انباشته می‌کنیم و اگر آن را نپذیریم، از خاطر می‌بریم.

هر چند رفت و آمدهای جوان به نیّت شناخت طرف مقابل انجام می‌شود، امّا نتیجه‌ی کار برعکس می‌گردد. یعنی در این ارتباطات قبل از اینکه شناسایی انجام شود، دلباختگی ایجاد می‌شود و دلباختگی و عاشقی مانع از شناسایی است

دسته‌ی دوم چیزهایی است که ناخودآگاه بدون اینکه نیت انتخاب داشته باشیم، در ذهن خود انباشته می‌کنیم. به عنوان مثال اگر شما در جلسات سخنرانی شخصیتی حضور پیدا کنید و بادقّت سخنان و مباحث او را به خاطر بسپارید و آن سخنران در حین بحث خود حرکاتی را با دست یا صورت و ایما و اشاره برای تفهیم مباحث خود انجام دهد، هر چند شما به آن حرکات و اشارات توجّهی مستقیم و آگاهانه ندارید، بطور غیرارادی و به اصطلاح روانشناسان ناخودآگاه از آن حرکات تأثیر می‌پذیرید و در گفتگو با دیگران بدون اینکه تعمّد داشته باشید، از آن حرکات و اشارات بهره می‌گیرید. این، همان ضمیر «ناخودآگاه» است.

روانشناسان معتقدند بخش ناخودآگاه روان ما بسیار بزرگ‌تر و بیش‌تر از بخش خودآگاه ماست. آن‌ها مثال کوه‌های یخی که در دریا شناورند را مطرح می‌کنند که قسمتی اندک از آن از آب بیرون و قابل مشاهده است. ناخدایان باتجربه با دیدن این کوه‌های یخی وحشت می‌کنند؛ زیرا اگر کشتی با آن‌ها برخورد کند، منهدم می‌شود و دست کم صدمه‌ی سنگینی می‌بیند. ما اگر یکی از سرنشینان این کشتی باشیم، از وحشت ناخدا تعجّب می‌کنیم ولی ناخدا می‌داند در زیر قطعه یخی که می‌بیند، یک کوه یخ عظیم قرار دارد.میگنا.روانشناسان از آن قسمت عمده‌ی زیر آب به ضمیر ناخودآگاه تعبیر می‌کنند. از آنجا که ما غفلت داریم، خطرناک است یعنی ضمیر ناخودآگاه ما داوری برای انتخاب ندارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم انتخاب می‌کنیم.

شما سخنان یک سخنران را می‌شنوید و بخشی را می‌پذیرید و بخشی را رد می‌کنید. امّا بدون اینکه دقّت داشته باشید، حرکات و رفتارهای آن سخنران را کاملاً می‌پذیرید و تقلید می‌کنید؛ بدون اینکه حتّی علاقه به آن داشته باشید.

در فرآیند خواستگاری‌هایی که دختران و پسران به طور مستقیم انجام می‌دهند به این انگیزه که این ارتباط مقدمه‌ای برای شناسایی بهتر یکدیگر می‌باشد، هر چند ظاهراً حرف قابل دفاعی است، امّا ناخودآگاه در حال رد و بدل کردن محبّت به یکدیگر هستند. کار به جایی می‌رسد که پس از چند جلسه رفت و آمد ناگهان متوجّه می‌شوید به او بسیار دلبسته و وابسته شده‌اید و بطور قطع هم تصمیم گرفته‌اید با او ازدواج کنید.هر چند اطّلاعات اوّلیه حکایت از ظاهری منفی داشته باشد ـ مثلاً بدانید خانواده‌های شما با یکدیگر سنخیت ندارند ولی رشته‌های محبّت بین شما چنان در هم تنیده شده است که آن اطّلاعات را نادیده می‌گیرید و این از مواردی است که پیش از نظر کارشناس(عقل)، دل تصمیم گرفته؛ در حالی که از حقایق غافل بوده است. از این رو، خواستگاری را باید پس از کارشناسی‌های عقل انجام دهیم تا در دام رشته‌های محبّت ظاهری و هوس‌انگیز گرفتار نشویم.

با علاقمندی و به عبارت صحیح‌تر علاقه‌بندی که خود را در بند علاقه گرفتار می‌سازیم، بسیاری از عیوب را نمی‌بینیم و گاه عیوب را زیبا می‌بینیم. آدمِ دلباخته‌ دیگر حرف کسی را نمی‌پذیرد و حقایق را نمی‌بیند.


منبع: سامانه ملی ازدواج و خانواده

گران و ارزانترین مکالمات برای کدام کشورهاست؟

کشور‌های اسانسیون، دیگوگارسیا و جزایر نور فولک نیز در سطح شانزدهم تعرفه‌ها قرار گرفته‌اند و برای هر دقیقه مکالمه با آنها تعرفه‌ای 10 هزار تومانی در نظر گرفته شده است.
ایسنا - خواندن این مقاله برای کسانی که دوستان و اقوامی در کشورهای خارجی دارند و ترجیح می‌دهند بدانند نرخ مکالمه تلفنی برای آنها چقدر محاسبه می‌شود، می‌تواند مفید باشد.
گران‌ و ارزان‌ترین مکالمات برای کدام کشور‌هاست؟

براساس آخرین تعرفه‌های اعلام شده کشور‌هایی که هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت آنها 70 تومان قیمت دارد، ارزان‌ترین و کشور‌هایی که کاربر برای هر دقیقه مکالمه با آنها به پرداخت 10 هزار تومان ملزم می‌شود، گران‌ترین کشور‌های ارتباطاتی به‌شمار می‌روند.

بنابر تعرفه‌های جدیدی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به درخواست شرکت زیرساخت اعمال کرده، از این پس کم‌ترین تعرفه‌ برای مکالمه با تلفن ثابت کشور‌های دیگر 70 تومان خواهد بود و کشور‌های کانادا، چین، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ‌کنگ، مجارستان، هند، ایرلند، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، نیوزیلند، نروژ، پرتغال، پورتوریکو، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، ترکیه، انگلستان، آمریکا و ونزوئلا به عنوان ارزان‌ترین کشور‌ها در زمینه‌ تلفن ثابت به‌شمار می‌روند.

کشور‌های اسانسیون، دیگوگارسیا و جزایر نور فولک نیز در سطح شانزدهم تعرفه‌ها قرار گرفته‌اند و برای هر دقیقه مکالمه با آنها تعرفه‌ای 10 هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

تیمور شرقی، سنت هلن، سائوتومه و پرنسیپ، جزایر سلیمان، توکلائو، والیس وفوتونا نیز دیگر کشور‌های گرانی هستند که هر دقیقه مکالمه با آنها تعرفه‌ای معادل شش هزار تومان دارد.

9 تصور غلط درباره سیگار .......

مطالعات نشان داد که 20 درصد سیگاری ها باور دارند که خطرات ناشی از سیگار، در سیگارهایی که لغات سبک و یا ملایم دارند، کمتر از مارک های دیگر سیگار می باشد. در حالی که اینطور نیست.
خطرات ناشی از سیگار کشیدن بر همه معلوم است. سیگار کشیدن در محیط های بسته مثل اتاق کار، داخل خانه، رستوران و ... اثرات مضر بیشتری دارد. در این مقاله 9 باور غلط درباره کشیدن سیگار را بیان می کنیم.

1- تنها خطر سیگار کشیدن، بروز سرطان ریه می باشد.

کشیدن سیگار فقط باعث سرطان ریه نمی شود، بلکه انواع سرطان و بیماری ها را در پی دارد؛ مثل سرطان دهان، سرطان مری، سرطان مثانه، سکته مغزی، بیماری های قلبی، آسم و آسیب جنین در زن بارداری که سیگار می کشد.

همچنین سیگار کشیدن یکی از دلایل عمده اختلال نعوظ در مردان می باشد.

پس برای سلامتی خود و خانواده تان، باید سیگار را ترک کنید.

2- برخی سیگارها خطری ندارند.

هیچ سیگاری بی خطر نیست و نیکوتین موجود در سیگار، یک ماده اعتیادآور می باشد.

برخی افراد سیگاری، دود سیگار را به صورت عمیق وارد بدن خود می کنند و آن دود را برای مدت طولانی در بدن نگه می دارند.

سیگارهای الکترونیکی نیز بی خطر نیستند.

اجازه ندهید این باورها در ترک سیگار دخالت کنند.

قلیانی ها نسبت به سیگاری ها، 200 برابر بیشتر در معرض خطرات باشند

3 - سیگارهای لایت (Light) یا سبک مضر نیستند.

شرکت های سیگار از کلماتی مانند: سبک یا ملایم استفاده می کنند و پاکت های سیگار را با رنگ های نقره ای، سفید و یا طلایی به فروش می رسانند، با این مضمون که اینها بی خطر هستند.

موسسه غذا و داروی آمریکا به تازگی نوشتن لغاتی همچون سبک و ملایم را روی پاکت های سیگار ممنوع کرده است.

مطالعات نشان داد که 20 درصد سیگاری ها باور دارند که خطرات ناشی از سیگار، در سیگارهایی که لغات سبک و یا ملایم دارند، کمتر از مارک های دیگر سیگار می باشد. در حالی که اینطور نیست.

دیگر باور غلط این است که نیکوتین سیگارهای باریک تر، ضرر کمتری دارد، در حالی که اینطور نیست.

بهتر است شما هیچ کدام از این حرف ها را باور نکنید.

4- قلیان ها بی خطر هستند.

در قلیان، دود از طریق آب منتقل می گردد.

برخی مردم بر این باورند که لوله قلیان، قبل از ورود دود به ریه، آن را تمیز می کند.

ولی باید گفت که خطرات ناشی از قلیان به مراتب بیشتر از خطرات ناشی از سیگار می باشد.

قلیانی ها نسبت به سیگاری ها، 200 برابر بیشتر در معرض خطرات باشند.

یک باور دیگر نیز وجود دارد که می گوید، قلیان های دست دوم و کار کرده، ایمن تر می باشند که این باور نیز نادرست است.

5- برای ترک سیگار، من خیلی پیر هستم.

اگر یک سال است که سیگار کشیدن را ترک کرده اید، خطر بیماری های قلبی را به نصف کاهش داده اید.

افراد 35 تا 39 ساله، اگر سیگار را ترک کنند، می توانند 3 تا 5 سال طول عمر خود را زیاد کنند.

افراد 65 ساله، می توانند یک سال طول عمر خود را زیاد کنند.

مطالعات نشان داده که حتی افراد 69 ساله نیز می توانند با ترک سیگار، طول عمر خود را زیاد کنند و از زندگی لذت بیشتری ببرند.

6- من هرگاه بخواهم می توانم سیگار را ترک کنم.

هر چه مدت سیگار کشیدن شما بیشتر باشد، به همان نسبت ترک سیگار برایتان سخت تر خواهد بود.

افرادی که می گویند، اراده ترک سیگار را دارند، باید آنها را در مواقع بحرانی دید که آیا اراده شان پابرجا است یا نه.

حدود 9 نفر از 10 نفری که سیگار را ترک می کنند، دوباره شروع به سیگار کشیدن می کنند.


مطالعات نشان داده که گرچه 70 درصد سیگاری ها خواهان ترک سیگار هستند، اما تنها 7 درصد آنها دارای اراده قوی در ترک سیگار هستند

بهترین روش ترک سیگار، مشاوره و دارودرمانی می باشد.

7- اگر کودکی در خانه نباشد، می توان سیگار کشید.

اگر کسی در داخل خانه سیگار بکشد و حتی فرد دیگری در آنجا نباشد، دود سیگار روی فرش، لباس ها و پرده ها و ... باقی می ماند.

اگر بتوانید بوی سیگار را در فضای خانه استشمام کنید، بدون اینکه کسی در آن لحظه سیگار بکشد، نشان می دهد که موادشیمیایی سرطان زا در محیط خانه وجود دارد.

این مسئله به خصوص در نوزادانی که روی زمین سینه خیز یا چار دست و پا راه می روند و وسایل را در دهانشان می گذارند، خیلی خطرناک است.

پس بهتر است برای سلامت کودکانمان سیگار را ترک کنیم.

8- اگر سیگار را ترک کنم، افزایش وزن پیدا می کنم.

نیکوتین یک ماده محرک است و اشتهای فرد از بین می برد. پس وقتی سیگار را ترک می کنید، هوس و میل به غذا خوردن بوجود می آید.

به طور متوسط، افراد بعد از ترک سیگار، 6/3 کیلوگرم افزیش وزن می یابند.

هنگامی که سیگار را ترک می کنید، سوخت و ساز بدنتان نیز کم می شود، اما شما می توانید با ورزش کردن و یا پیاده روی طولانی با چاقی مبارزه کنید.

با ورزش کردن و عادات صحیح غذایی می توانید با خطرات ناشی از سیگار و افزایش وزن ناخواسته مبارزه کنید.

9- من فقط در مهمانی ها سیگار می کشم، بنابراین خطری مرا تهدید نمی کند.

یکی از باورهای غلط مردم این است که اگر گاهی وقت ها سیگار بکشید، از خطرات سیگار ایمن می باشید.

در حقیقت، خطرات سیگار کشیدن بعد از روشن کردن یک عدد سیگار مشخص می شود.

کشیدن 1 تا 4 عدد سیگار در روز باعث می شود که شما سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه باشید.

فواید فوری ترک سیگار

- بعد از گذشت 20 دقیقه از ترک سیگار، فشار خونتان کم می شود، ضربان قلبتان آهسته تر می گردد و دمای دست و پاهای شما زیاد می شود.

- بعد از 8 ساعت از ترک سیگار، خون شروع به خنثی کردن مواد مضر سیگار می کند و میزان مونوکسید کربن و اکسیژن در خونتان به مقدار طبیعی می رسد.

بعد از 24 ساعت از ترک سیگار، سیستم های داخلی بدن شروع به ترمیم و بازسازی خود می کنند و به همان نسبت ابتلا به بیماری های قلبی کم می شود


- بعد از 48 ساعت از ترک سیگار، انتهای اعصاب مرده ناشی از سیگار، دوباره زنده می شوند و حس چشایی و بویایی بهبود می یابد.

فواید بعدی ترک سیگار

- بعد از هفته ها از ترک سیگار، گردش خون بهبود می یابد و عملکرد ریه ها نیز بهتر می گردد. ورزش کردن و راه رفتن، آسان تر انجام می گیرد.

- بعد از چندین ماه از ترک سیگار، تولید خلط سینه کمتر می شود و شما کمتر سرفه می کنید و کمتر خس خس سینه دارید.

- بعد از یک سال از ترک سیگار، احتمال ابتلا به امراض قلبی به نصف کاهش می یابد.

- بعد از پنج سال از ترک سیگار، خطر سکته کاهش می یابد و با گذشت زمان، احتمال سکته کم و کمتر می گردد.

- بعد از 10 سال از ترک سیگار، احتمال ابتلا به سرطان ریه به نصف کاهش می یابد. کاهش ابتلا به زخم های گوارشی و سرطان های دهان، حلق، مری، پانکراس، کلیه و مثانه نیز دیده می شود.

- بعد از 15 سال از ترک سیگار، میزان ابتلا به بیماری های قبلی و مرگ درست همانند فردی است که سیگار نکشیده است.

منبع: تبیان

چه بخوریم که قلبمان مثل ساعت کار کند؟

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی انجام دهید، کاهش مصرف چربی‌ها و جایگزین کردن آنها با مواد نشاسته‌ای است که هم چربی کم‌تری دارند و هم انرژی بدن را تأمین می‌کنند.
اگر بخواهیم بدن سالمی داشته باشیم باید اول از همه قلبمان مثل ساعت کار کند.

با تغذیه سالم و سبک صحیح زندگی می‌توانیم جلوی 80 درصد از بیماری‌های قلبی را بگیریم.

متهم ردیف اول مشکلات قلبی چربی‌ها هستند. البته از سوی دیگر، چربی‌ها از مهم‌ترین منابع تأمین انرژی بدن به شمار می‌روند که برای عملکرد بدن هم ضروری هستند. به‌طور کلی چند گروه چربی داریم که بنا به عملکردی که در بدن انجام می‌دهند مفید و مضر شمرده می‌شوند.

روغن‌های حیوانی، گوشت گاو و گوسفند، انواع لبنیات مانند کره، سرشیر، خامه و پنیر پرچرب همگی از جمله روغن‌ها و چربی‌هایی هستند که باید تا جایی که می‌توانید از غذای خود حذف کنید و یا به حداقل برسانید و از انواع کم چرب آن استفاده کنید.

بهتر است حتی‌الامکان به جای سرخ کردن غذاها از کباب کردن، آب پز کردن و پختن استفاده کنید.

کره چه گیاهی باشد و چه حیوانی حاوی چربی‌های اشباعی است که برای قلب ضرر دارد ولی نوع گیاهی آن به دلیل نداشتن چربی‌های ترانس نسبت به نوع حیوانی بهتر است ولی مقدار مصرف آن کم باشد. اما به یاد داشته باشید که همه روغن‌ها به صرف روغن بودنشان خاصیت چاق‌کنندگی دارند چون چربی‌های غیراشباع دارند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی انجام دهید، کاهش مصرف چربی‌ها و جایگزین کردن آنها با مواد نشاسته‌ای است که هم چربی کم‌تری دارند و هم انرژی بدن را تأمین می‌کنند. انواع نان‌ها که بهترین آنها نان سنگک و نان جوی سبوس‌دار است، ماکارونی، سیب زمینی، برنج و انواع غلات و جو بهترین جایگزین‌ها هستند. البته نباید در مصرف این مواد هم زیاده روی کنید.

سیراب شیردان و دل و جگر و قلوه گوسفند هم طرفداران خاص خودش را دارد ولی حواستان باشد، این مواد غذایی سرشار از چربی و کلسترول هستند. البته چربی آنها همانند گوشت قرمز است ولی کلسترول بسیار بالایی دارند و مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود و حداقل در صورت مصرف، به مقدار کم و در فواصل طولانی مصرف کنید.

نمک جزو مواد طعم‌دهنده‌ای است که مضرات آن بیشتر از فواید آن است و مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن فشار خون بخصوص در سالمندان می‌شود. پس تا می‌توانید از مصرف آن خودداری کنید.

بیشتر میوه‌ها و سبزیجات مواد کم چربی هستند که سرشار از فیبرند و با آنتی اکسیدانی که دارند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ایفا می‌کنند.

نکته: در میان گوشت‌ها پزشکان همیشه گوشت سفید مرغ و ماهی را بیشتر توصیه می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

چگونه یک گوشی مناسب بخریم؟

فریب رنگ و ظاهر گوشی‌ها را نخورید. شاید رنگ قاب گوشی برای شما خیلی مهم باشد، اما این مهم را نیز در نظر بگیرید که بسیاری از گوشی‌های خوب موجود در بازار از تنوع رنگی بالایی برخوردار نیستند.
دنیای اقتصاد: این روزها روند خرید یک گوشی خوب خیلی سخت شده است؛ یعنی قبل از خرید باید هزار جور تحقیق و تفحص صورت بگیرد تا خدای ناکرده هزینه‌ای که قرار است انجام شود بی‌خود و بی‌جهت تلف نشود.

عرضه مدل‌های متنوع از گوشی‌های هوشمند از یک سو و افزایش قیمت ارز که در نهایت منجر به گران شدن گوشی شده است از سوی دیگر باعث شده تا خریداران تلفن همراه نسبت به انتخاب گوشی مورد نظر خود حساس‌تر شوند. در گزارش امروز می‌خواهیم به روانشناسی خرید یک تلفن همراه بپردازیم و بگوییم برای اینکه یک خرید خوب داشته باشیم، چه کارهایی باید انجام دهیم.

در نگاه اول شاید فکر کنید که خرید یک گوشی خیلی سخت است، البته این امر برای افرادی که به نوعی تازه‌کار بوده و اطلاعاتی کافی از مشخصات فنی یک گوشی ندارند، شاید درست هم باشد؛ اما برای اینکه یک گوشی مناسب خرید کنید، بهتر است اول از همه بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید؛ یعنی به کیف پول خود نگاه کنید و ببینید تا چه مبلغی می‌خواهید برای خرید یک تلفن همراه هزینه کنید. این بخش شاید مهم‌ترین بخش در خرید یک گوشی تلفن همراه باشد. بعد از بودجه یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل مورد توجه در خرید گوشی به کارایی گوشی و در حقیقت انتظارات شما از گوشی باز می‌گردد.

از گوشی خود چه انتظاراتی دارید؟

از گوشی خود برای چه کارهایی استفاده می‌کنید یا می‌خواهید استفاده کنید؟ پاسخ به این دو سوال هم می‌تواند راهگشای شما در مراحل بعدی خرید باشد. آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که فقط با گوشی خود مکالمه می‌کنید؟ شاید هم جزو آن دسته باشید که علاقه بیش از حدی به پیامک و اس ام اس بازی دارید. از تلفن همراه خود به جای یک پخش‌کننده موسیقی استفاده می‌کنید؟ شاید هم به عکاسی علاقه داشته باشید و همیشه به ثبت تصاویر مورد نظر خود می‌پردازید؟ برخی از افراد هم بیش از هر چیز دیگری آنلاین بودن و دسترسی به اینترنت و استفاده از برنامه‌های کاربری برای آنها مهم است. شما جزو کدامیک از این افراد هستید؟

پاسخ مناسب به هر یک از این سوال‌ها در کنار بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید به تنهایی نصف مسیر خرید موفقیت‌آمیز شما را شکل می‌دهد. شما می‌توانید از گوشی خود فقط به‌عنوان یک وسیله برای صحبت کردن استفاده کنید. در این صورت مهمترین عامل خرید گوشی برای شما، کیفیت صدای آن خواهد بود و کیفیت دوربین، قابلیت نصب نرم‌افزار‌های مختلف و... برای شما جزو عوامل مهم محسوب نمی‌شود. در این بخش این نکته را در نظر داشته باشید که حتما گوشی مورد نظر خود را در فروشگاه و در نزد فروشنده از نظر کیفیت صدای دریافتی و ارسالی امتحان کنید.

گوشی‌های مناسب برای سرگرمی

اگر جزو افرادی هستید که به ارسال SMS علاقه‌مندید و بیشتر از این قابلیت استفاده می‌کنید؛ بهتر است به دنبال گوشی‌ای باشید که صفحه کلید کامل دارد. البته این نوع از گوشی‌ها اگر حالت کشویی داشته باشد، ضخامتشان از دیگر گوشی‌ها بیشتر است.

اگر شما هم جزو دسته‌ای هستید که تمایل دارید با گوشی خود عکس‌های زیادی بگیرید، حتما به مشخصات فنی دوربین گوشی توجه کنید. در این صورت سعی کنید یک گوشی تهیه کنید که دوربین آن حداقل 5 مگاپیکسل باشد. گوشی‌هایی با رزولوشن 8 و 12 مگاپیکسل نیز در بازار موجود هستند، ولی مگاپیکسل بیشتر صرفا به معنای دوربین بهتر نیست.

اگر به عکاسی با دوربین موبایل علاقه‌مندید، توجه کنید که دوربین موبایل شما حتما مجهز به فلش دوتایی LED یا فلش Xenon باشد. در این صورت کیفیت عکس‌هایی که در شب می‌گیرید نیز قابل‌قبول خواهند بود. دوربین اکثر گوشی‌های موبایل مجهز به قابلیت فیلمبرداری نیز هستند. اگر این مورد نیز برای شما اهمیت زیادی دارد، باید یک گوشی تهیه کنید که مجهز به قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD یا Full HD باشد. اگر مکالمه تصویری برایتان مهم است و از نرم‌افزارهای همچون اسکایپ استفاده می‌کنیم، بهتر است به دوربین جلوی گوشی نیز توجه کنید.

هوشمنددار شوید

این روزها تنوع گوشی‌های هوشمند در بازار بسیار افزایش یافته است. گوشی‌های هوشمند به گوشی‌ای گفته می‌شود که دارای سیستم‌عامل است. از پردازنده قوی‌تری برخوردار هستند و علاوه بر آن حافظه بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات و برنامه‌های مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهد. این نوع از گوشی‌ها علاوه بر هوشمند بودن از دوربین قوی هم برخوردار بوده و در کنار آن به واسطه حافظه داخلی می‌تواند کار یک پلیر موسیقی مناسب را هم برای شما انجام دهد.

با یک گوشی هوشمند، شما می‌توانید بسیاری از اموری که با کامپیوتر انجام می‌دادید را این بار با گوشی خود انجام دهید. با استفاده از این گوشی‌ها می‌توانید ایمیل خود را چک کنید، بازی‌های مختلف را روی گوشی اجرا کنید، از برنامه‌های حسابداری، آفیس و... روی گوشی خود بهره‌مند شوید و به‌طور کلی از یک دستگاه به جای چندین دستگاه استفاده کنید.

این روزها در بین گوشی‌های هوشمند پردازشگر نقش مهمی را بازی می‌کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار که در رده گوشی‌های گران‌قیمت هم قرار می‌گیرند از پردازنده‌های ده هسته‌ای به بالا برخوردار هستند. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما خیلی نمی‌خواهید با گوشی خود کارهای خاص انجام دهید، می‌توانید از گوشی‌های هوشمند با پردازنده‌های تک هسته‌ای استفاده کنید. به این ترتیب قیمت پرداختی شما هم کاهش خواهد یافت.

به طور مثال اگر شما از برنامه‌های سنگین یا بازی‌های سه بعدی استفاده می‌کنید، بهتر است یک گوشی با پردازنده دو هسته‌ای یا سرعت 1GHz تهیه کنید، ولی اگر از بازی‌های ساده لذت می‌برید و قصد ندارید با گوشی خود همزمان چندین کار را انجام دهید، نیازی به تهیه گوشی با پردازنده چند هسته‌ای ندارید. نوع سیستم‌عامل و نحوه استفاده آن از منابع سخت‌افزاری نیز در انتخاب تلفن چند هسته‌ای تاثیرگذار است.

به‌عنوان مثال نحوه اجرای همزمان نرم‌افزارها در سیستم‌عامل ویندوز فون به نحوی است که تمام امور با یک پردازنده تک‌هسته‌ای به خوبی و به‌صورت روان اجرا می‌شوند.

از جمله موارد دیگری که حتما باید در هنگام خرید گوشی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید عمر باتری گوشی است؛ یعنی میزان شارژی که گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد. معمولا قدرت باتری هر گوشی در مشخصات فنی آن با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) عنوان می‌شود. این عدد به صورت تئوری نمایشگر قدرت باتری است، ولی در عمل آنچه عمر باتری را معین می‌کند، نحوه استفاده شما از گوشی است. به طور مثال اگر Wi-Fi گوشی را روشن کنید، باتری آن خیلی زودتر از حالتی که Wi-Fi خاموش است، مصرف می‌شود. بنابراین اگر عمر باتری برای شما اهمیت دارد، هم به قدرت باتری توجه کنید و هم مقاله «افزایش طول عمر باتری انواع گجت‌ها» را مطالعه کنید.

چه کارهایی نباید در هنگام خرید انجام داد

اگر شما جزو افراد تازه کار هستید، بهتر است در هنگام خرید از یک دوست یا آشنایی که از شما حرفه‌ای‌تر است کمک بگیرید. اگر فرد مناسبی در اطراف خود ندارید، بد نیست که حتما قبل از خرید سری به منابع اینترنتی بزنید. این روزها سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارد که با مشخص کردن محدوده قیمت مورد نظر به‌راحتی گوشی‌های موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنند. حتی می‌توانید اندکی جست‌وجو در این بخش را با تعیین مشخصات خاص مورد نظر خود حرفه‌ای‌تر کنید.

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید آن است که حرفه‌ای برخورد کنید. حتی اگر حرفه‌ای نیستید، نباید در هنگام خرید طوری برخورد کنید که فروشنده از خلاء اطلاعاتی شما سوءاستفاد کند و گوشی‌ای مطابق با میل خود به شما پیشنهاد کند. البته راهنمایی خواستن از فروشندگان در این بخش بسیار هم خوب بوده و حتی بسیاری از فروشندگان می‌توانند اطلاعات کاملی را هم در اختیار شما قرار دهند، اما گاهی ممکن است فروشنده‌ای به دلیل نداشتن گوشی مورد نظر شما، بخواهد شما را ترغیب به خرید گوشی موجود در مغازه خود کند.

وقتی به بازار می‌روید و یک گوشی پشت ویترین چشم‌هایتان را می‌گیرید، هرگز آن را با دست نشان ندهید و به فروشنده نگویید آن گوشی رو می‌خواهم. این غیرحرفه‌ای‌ترین رفتاری است که می‌تواند از شما سر بزند. با اسم بردن از مدل درست گوشی، به فروشنده بفهمانید به سادگی سرتان کلاه نمی‌رود.

فریب رنگ و ظاهر گوشی‌ها را نخورید. شاید رنگ قاب گوشی برای شما خیلی مهم باشد، اما این مهم را نیز در نظر بگیرید که بسیاری از گوشی‌های خوب موجود در بازار از تنوع رنگی بالایی برخوردار نیستند.

تولیدکننده‌ها چم و خم کار را یاد گرفته‌اند. آنها هر روز یک مدل جدید روانه ویترین مغازه‌ها می‌کنند و با صرف کلی هزینه تبلیغاتی در تلاش هستند تا به من و شما بگویند از قافله عقب مانده‌ایم. آندروید، iOS و بقیه این حرف‌ها فقط یک بازی تجاری است برای فروش بیشتر.

اگر تلفن همراه برای شما فقط به زنگ زدن و SMS فرستادن خلاصه می‌شود، سراغ آنها نروید. اما در عین حال از داشتن و استفاده کردن از یک تلفن هوشمند هم هراس نداشته باشید. مطمئن باشید که بعد از یک مدت کار کردن با آن برای شما بسیار جذاب و شیرین خواهد شد.

این نوع از گوشی‌ها می‌توانند همزمان ضبط صوت، دوربین دیجیتال، دفترچه یادداشت، تقویم، ماشین حساب، یادآور، کیف پول، نقشه، مسیریاب، پخش کننده موسیقی، ویرایشگر عکس و متن، اداره هواشناسی، مترجم و دیکشنری همراه و کنسول بازی‌تان باشند، حتی شاید تا سی، چهل سال دیگر ظرف هم بشورند و غذا هم بپزند . . .