سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آقای روحانی وعده لغو ویزا چی شد؟

	آقای روحانی وعده لغو ویزا چی شد؟
اما با تغییر دولت، سیاست «روان‌سازی سفر اتباع خارجی به ایران» در رأس هیئت دولت و از سوی رییس‌جمهور مطرح شد


  به اعتقاد برخی فعالان حوزه‌ی گردشگری، گرفتن ویزای ایران برخلاف تصور عموم مردم جهان، خیلی هم سخت نیست‌، آن هم در مقابل مصائبی که ایرانی‌ها برای گرفتن ویزای برخی کشورها متحمل می‌شوند. با این حال، یکی از شعارهای اولیه‌ رییس‌جمهور، روان‌سازی سفر اتباع خارجی، بویژه گردشگران به ایران بود.

تسهیل صدور و لغو ویزای ایران، داستانی است که از دولت قبل شروع شد، آن زمان که رییس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد لغو ویزای ایران را با 60 کشور ارائه کرد؛ ولی این طرح به‌دلیل مخالفت‌هایی که بیشتر از سوی دستگاه‌های امنیتی دخیل در صدور ویزا وارد شد، به سرانجام نرسید.

اما با تغییر دولت، سیاست «روان‌سازی سفر اتباع خارجی به ایران» در رأس هیئت دولت و از سوی رییس‌جمهور مطرح شد. پس از آن، کارگروه «تعیین کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو ویزا و تسهیل صدور ویزای گردشگران خارجی» با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات، امور خارجه،‌ کشور و سازمان‌های توسعه و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شد. اواخر سال گذشته هم پیشنهادها و توافق‌های صورت‌گرفته در این کارگروه به رییس‌جمهور داده شد تا پس از بررسی، نتیجه را اعلام کند.

در این‌باره، معاون گردشگری کشور اواخر سال گذشته گفت، «خبرهای خوشی را از تسهیل صدور ویزا تا نوروز 93 اعلام می‌کنیم» اما آن خبرهای خوش هنوز اعلام نشده است.

بسته پیشنهادی تسهیل صدور و لغو ویزا که محتوای آن تا به حال به‌صورت کامل اعلام نشده، اسفندماه 1392 به حسن روحانی - رییس‌جمهور - داده شد. حالا مرتضی رحمانی‌موحد - معاون گردشگری کشور - به خبرنگار ایسنا گفته است:‌ «طرح یادشده در هیئت دولت و در جلسات متعدد در حال بررسی است.»

بیشتر از این، تا امروز خبر دیگری درباره‌ی صدور ویزای ایران و تصمیم‌ نهایی دولت برای روان‌سازی سفر اتباع خارجی به کشورمان منتشر نشده است. این تصمیم را در نهایت، رییس دولت خواهد گرفت.

پیشنهادهایی که تا کنون درباره‌ی تسهیل صدور و لغو ویزای ایران از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان عضو آن کارگروه منتشر شده، شامل این موارد است: افزایش فهرست برخی کشورها برای دریافت ویزای فرودگاهی، لغو ویزا برای گردشگران سلامت در صورت توافق دستگاه‌های دخیل، صدور ویزای رایگان برای تورگردانان خارجی که با هدف آشنایی به ایران سفر می‌کنند، کاهش مدت زمان صدور ویزا، تعیین کشورهایی برای لغو ویزا، راه‌اندازی E -Visa و افزایش مدت زمان اعتبار ویزای فرودگاهی از دو هفته، به یک ماه.

ایران در حال حاضر امکان صدور ویزای فرودگاهی را که دو هفته اعتبار دارد، برای تمام کشورها به‌جز 10 کشور کلمبیا، سومالی، آمریکا، انگلیس، کانادا، بنگلادش، اردن، عراق، افغانستان و پاکستان دارد.

تسهیل و لغو ویزا همواره شاخصی برای تأمین امنیت در کشور متبوع بوده است. در عصر رقابت گردشگری میان کشورها، بسیاری در حال دست کشیدن از سیاست‌های سخت‌گیرانه نسبت به صدور ویزا هستند و این تسهیلات معمولا برای بازارهای هدف گردشگری سریع‌تر فراهم می‌شود.


نقاشی های سه بعدی در ساحل....

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حتما تابه حال نقاشی های سه بعدی بسیاری را تماشا کرده اید و تصاویر خارق العاده آنها شما را شگفت زده کرده است اما یک نکته در مورد این نقاشی ها بسیار مهم است و آن رنگ بندی و استفاده بسیار از رنگ های مختلف است و در صورت نبود این رنگ ها، نقاشی ها جلوه ای ندارند.
 
 نقاشی های سه بعدی در ساحل (+عکس)
 
"داوید ریندو" هنرمند اهل نیوزلند است که چندی پیش بدون استفاده از رنگ و تنها با استفاده از شن های ساحل نقاشی های سه بعدی بسیار زیبایی را خلق کرد. این نقاشی ها به خوبی عمق را به خواننده وارد می کنند بدون آنکه از رنگبندی استفاده کرده باشند.
 
این گونه نقاشی های ساحلی کمتر دیده شده است و به همین دلیل توانسته نظر بسیاری از نقاشان را به خود جلب کند. البته او مشکل کار خودش را دریا می داند زیرا خیلی سریع نقاشی ها با یک جزرومد ساده از بین خواهند رفت.
 
نقاشی های سه بعدی در ساحل (+عکس)

نقاشی های سه بعدی در ساحل (+عکس)

نقاشی های سه بعدی در ساحل (+عکس)

نقاشی های سه بعدی در ساحل (+عکس)

نقاشی های سه بعدی در ساحل (+عکس)

 

منبع خبر: پول

تیتر جالب کیکر به خداحافظی علی کریمی...

گروه ورزشی، مجله کیکر با گذاشتن یکی از معروف ترین عکس های جادوگر و مطلب زیر، خبر خداحافظی علی کریمی را از دنیای فوتبال اعلام کرد.

به گزارش بولتن نیوز، کیکر برای خداحافظی علی کریمی این تیتر را زده:

Magath-Liebling Karimi beendet seine Karriere

کریمی بازیکن مورد علاقه ماگات به فوتبال خود پایان داد.

فلیکس ماگات در دوران حضور در بایرن کریمی را به این باشگاه برده بود و بارها از بازی این بازیکن تمجید کرده بود. ماگات بعد از دوران بایرن نیز یک بار دیگر با کریمی هم تیمی شد. این مربی کریمی را در 32 سالگی از استیل آذین برای شالکه خرید.

واکنش جالب کیکر به خداحافظی علی کریمی

 


درآمد ایران از سقوط هواپیمای مالزی ....

سرپرست فرودگاه های کشور گفت: سقوط هواپیمای مالزی در خاک اکراین موجب شد تا یاتا و ایکائو به دلیل امنیت مسیر های هوایی کشور راه ایران را در پیش گیرند و از ما در خواست کرده اند تا مسیر هوایی ایران جایگزینی برای پرواز به اروپا و خاور دور شود. همچنین باید توجه داشت کاهش مسیرهای عبوری افزایش 30 درصدی پروازهای عبوری را به همراه دارد که این مهم سالیانه رقمی بالغ بر 50 میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه می کند.
محمدعلی ایلخانی؛ سرپرست فرودگاه های کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش مسیرهای عبوری کشور گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری شاهد افزایش 9 درصدی پروازهای عبوری در فضای کشور بوده ایم.
وی کاهش محدودیت ها در مسیرهای عبوری را از عمده دلایل افزایش دانست و افزود: سانحه اخیری که در اکراین رخ داده است موجب نگرانی شرکت های هواپیمایی خارجی شد چرا که دیگر آنان علاقه ای برای عبور از آن مسیرها را ندارند.
ایلخانی با بیان این مطلب که ظرف چند روز گذشته درخواست هایی را از جوامع بین المللی برای عبور از مسیرهای هوایی ایران دریافت کرده ایم تصریح کرد: اتفاق ناگواری که در اکراین رخ داد به نفع ایران رقم خورد و موجب شد که ICAO(سازمان بین المللی هوانوردی کشوری) و IATA (انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی) از ایران برای آمادگی پرواز به اروپا و خاور دور درخواست های کتبی ارسال کنند.
سرپرست شرکت فرودگاه های کشور در پاسخ به این سئوال که عملیاتی شدن این طرح چه مدت زمانی به طول خواهد انجامید گفت: به دلیل اینکه این مسائل به امنیت کشور مربوط می شود باید با شورای عالی امنیت ملی مکاتبات لازم صورت گیرد و پس از تصویب ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به اصلاح مسیرها کنند که این پروسه زمان بر است.
ایلخانی با تاکید بر اینکه ایران باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد افزود: در صورتیکه موفق به کاهش این مناطق و محدودیت ها شویم همچنین با اطلاع رسانی وسیع به شرکت های هواپیمایی خارجی موفق به افزایش 30 درصدی مسیرهای عبوری می شویم.
سرپرست فرودگاه های کشور ادامه داد: این افزایش منجر به افزایش سالیانه 50 میلیون دلار درآمدهای کشور می شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا این درآمدها در فرودگاه ها هزینه می شود گفت: بهتر است که این درآمدها در زیرساخت ها، به روزرسانی دستگاه ها و رادارها هزینه شود.


5 سلاح جنگی ایران که تلاویو باید از آن بهراسد...

یکی از بزرگترین بازنده های حمله اسرائیل علیه ایران، آمریکا خواهد بود.جلوگیری از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران یکی از اهداف سیاست خارجی آمریکا است.

دیپلماسی ایرانی: این روزها اسرائیل به شدت سرگرم غزه است. اما راکت هایی که از غزه به سمت اسرائیل شلیک می شوند تنها دلیل شب بیداری استراتژیست های اسرائیلی نیستند. مذاکرات هسته ای ایران نیز تا اواخر ماه نوامبر تمدید شده و توافق هسته ای همچنان محتمل است. تل آویو نمی خواهد ریسک هسته ای شدن ایران را بپذیرد. هنوز هم در حلقه نزدیکان به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هستند افرادی که ادعا می کنند در صورت شکست دیپلماسی، اسرائیل باید از گزینه نظامی علیه ایران استفاده کند. اقدامی که به طور حتم واکنش متقابل تهران را به دنبال خواهد داشت.

مرز مشترکی بین ایران و اسرائیل وجود ندارد و دو کشور در نزدیک ترین موقیعت بیش از 550 مایل از یکدیگر فاصله دارند و مراکز آنها نیز نزدیک به هزار مایل دور از یکدیگر واقع شده است. این یک چالش بزرگ برای اسرائیل است که باید نیروی هوایی خود را روانه آسمان ایران کند.

به هر ترتیب در صورت حمله احتمالی اسرائیل، ایران ابزارهای متعددی برای اقدام متقابل در اختیار دارد. ابزاری در سطوح مختلف که نحوه استفاده از آنها نیز متفاوت است. آنچه در زیر می خوانید 5 ابزاری است که به تعبیر نشنال اینترست می تواند در رویارویی احتمالی ایران با اسرائیل به کار گرفته شود:

5. نیروهای نیابتی فلسطین

ایرن همواره در جهان اسلام قاطعانه ترین موضع را در حمایت از فلسطین داشته است. ایران به طور سنتی بهترین دوست حماس بوده که کنترل نوار غزه را در اختیار دارد. هرچند بحران سوریه تا حدودی این روابط را تحت تاثیر قرار داد اما حماس همچنان هم از کمک تجهیزاتی و مالی ایران بهره می برد. ایران می تواند با استفاده از این گروه نیابتی دردسرهای جدی برای اسرائیل ایجاد کند.

4.جاسوسان و گروه های دیگر

ایران شبکه ای از جاسوس ها و اطلاعات و سیستم های مالی را در سراسر جهان در اختیار دارد. از آمریکای جنوبی گرفته تا کانادا. گروه های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه، تایلند، دهلی نو، آرژانتین، لندن و حتی بلغارستان و واشینگتن نیز فعال هستند.

تهران به خوبی این موضوعات را می داند و می تواند با افزایش ریسک ها در روابط اسرائیل و آمریکا، بازدارندگی خود را تقویت کند.

3.موشک های بالستیک

کارشناسان می گویند ایران بزرگترین زرادخانه موشک های بالستیک در خاورمیانه را در اختیار دارد. این سیستم با کمک لیبی و کره شمالی پیشرفت کرده و اکنون موشک های ایران می توانند اسرائیل را هدف بگیرند. حتی ایران از برد موشک های اش را اروپای غربی سخن می گوید. شاید گنبد آهنین اسرائیل نیز توان مقاومت در برابر این موشک ها را نداشته باشد. البته بحث هایی در مورد توان هدف گیری و دقت موشک های دوربرد ایران مطرح است.

2.حزب الله

حزب الله لبنان یکی از قدیمی ترین متحدان انقلابی ایران و دوست تهران به شمار می رود. این گروه می تواند به نمایندگی از ایران حمله های مرگ آوری را علیه طرف دیگر انجام دهد.

1. آمریکا

یکی از بزرگترین بازنده های حمله اسرائیل علیه ایران، آمریکا خواهد بود. اقدام متقابل ایران علیه اسرائیل می تواند دامن منافع آمریکا در منطقه را بگیرد. ایران می تواند برای مدتی کوتاه جلوی صادرات نفت را بگیرد و این یک شوک برای بازار نفت خواهد بود. این برای اقتصاد آمریکا و جهان که به تازگی از دوران رکود بیرون آمده یک فاجعه است.

این هزینه های زیاد موجب می شود که آمریکا ناگزیر به مداخله در جنگ شود. این در حالی است که گفته می شود جلوگیری از اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران یکی از اهداف سیاست خارجی آمریکا است. اما پس از این حمله، آمریکا چاره ای جز ملحق شدن به آن ندارد. این روند روابط اسرائیل و آمریکا را تخریب می کند. از سوی دیگر افکار عمومی در آمریکا مخالف مداخله کشورشان در جنگ دیگری است.

تهران به خوبی این موضوعات را می داند و می تواند با افزایش ریسک ها در روابط اسرائیل و آمریکا، بازدارندگی خود را تقویت کند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی.


تفاوت سیستم آموزشی ایران و چین...

برای این دانش‌آموز چینی یک مدرسه دایر کرده‌اند، چراکه نه تنها استحقاق تحصیل را دارد، بلکه شاید روزی به یک دانشمند تبدیل شده و برای کشورش مفید باشد؛ موردی که در قیاس با وضعیت آموزشی کشورمان بسیار عجیب‌تر جلوه خواهد کرد!

chini
یک مدرسه روستایی با دو معلم و یک دانش‌آموز؛ این داستان عجیبی است که در کشور یک میلیارد و چند صد میلیون نفری چین در حال وقوع است
به گزارش شیز به نقل از صفحه عربی «تابناک»، «یانگ» دانش آموز هشت ساله چینی، تنها دانش آموز روستای کوچک «اکزانیو» در استان «فوجیان» چین است.
به رغم این که این روستای کوچک، تنها یک دانش آموز دارد، وزارت آموزش و پرورش چین خود را موظف کرده تا مدرسه‌ای برای این روستا بسازد و دو معلم هم برای آن بگذارد

chini.jpg1
گفتنی است، این مدرسه سه طبقه است و 24 کلاس دارد اما «یانگ» به تنهایی در این مدرسه درس می‌خواهدبه گفته دو معلم این دانش‌آموز هشت ساله، او یک دانش‌آموز با هوش و زرنگ است. از همین روی، استحقاق تحصیل در این مدرسه را دارد، زیرا شاید یک روز به یک دانشمند تبدیل شود و برای کشورش مفید باشد

این در حالی است که در کشور ما، نه تنها برای یک دانش آموز که حتی برای ده‌ها دانش‌آموز که در یک روستا و یا شهر زندگی می‌کنند، حتی یک …


آیا زنان واقعا بیش از مردان صحبت میکنند؟

بر اساس تحقیق جدید، صحبت‌کردن بیشتر زنان یا مردان به بافت صحبت آن‌ها و محیط بستگی دارد و زنان لزوما بیش از مردان صحبت نمی‌کنند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعه جدید پروفسور «دیوید لیزر» و همکارانش از ابزارهای پوشیدنی به نام «جامعه‌سنج» استفاده کرده است؛ این ابزار به اندازه گوشی هوشمند بوده و داده‌های زمان واقعی را درباره تعاملات اجتماعی کاربر جمع‌آوری می‌کند.

 

تیم لیزر با استفاده از این سامانه‌ها دریافت که بافت صحبت و محیط نقش مهمی را در پرحرف‌بودن زنان یا مردان ایفا می‌کند. این یکی از نخستین مقالات آکادمیک است که از جامعه‌سنج‌ها برای برخورد با چنین موضوعی استفاده کرده است.

 

در این مطالعه، محققان گروهی از زنان و مردان را به جامعه‌سنج‌هایی مجهز کردند و آن‌ها را در دو بافت اجتماعی برای 12 ساعت تمام جدا کردند. در نخستین محیط، از سوژه‌ها خواسته شد یک پروژه فردی را تکمیل کنند و آن‌ها آزاد بودند درباره آن با فرد دیگری در طول 12 ساعت در روز صحبت کنند. در محیط دوم، کارمندان در مرکز تماس یک شرکت بانکی امریکایی جامعه‌سنج‌ها را در طول 12 وقت نهار یک ساعته و بدون هیچ مسئولیت خاصی پوشیدند.

 

دانشمندان دریافتند زنان فقط اندکی بیش از مردان احتمال داشت در وقت نهار وارد مکالمه‌ طولانی یا کوتاه شوند. با این حال، در یک محیط آکادمیک که در آن مکالمات حول یک مسئولیت انجام می‌شد، زنان بیشتر از مردان احتمال داشت وارد مکالمه طولانی شوند. این اثر برای مکالمات کوتاه نیز اما با درجه کمتر صادق بود.

 

این یافته‌ها به گروه‌های کوچکی از صحبت‌کننده‌ها محدود می‌شد و زمانی که گروه‌ها شامل شش نفر یا بیشتر بودند، این مردان بودند که بیشترین میزان صحبت‌کردن را از خود بروز دادند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد رابطه‌ای بین جنسیت و بافت صحبت وجود دارد که تفاوت زنان و مردان را در صحبت‌کردن بیشتر نشان می‌دهد.

 

جزئیات این مطالعه در مجله‌ Scientific Reports منتشر شد.


پرکردن آنتن صداوسیما با فیلمهای دانلودی!

حاشیه‌های صداوسیما که هر روز در شکلی بروز می‌یابد، اکنون بحث کلیشه‌ای رعایت نکردن کپی‌رایت را در تلویزیون در نوعی جدید داغ کرده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای خیلی‌ها که فیلم دیدن را به عنوان یک تفریح دوست دارند، نمایش تلویزیونی فیلم‌های سینمایی که چند ماه بیشتر از اکران آن‌ها در ایالات متحده یا کشورهای اروپایی نمی‌گذرد، اتفاق خوبی است؛ مخصوصا در شرایطی که دست‌فروشان سر چهارراه قیمت هر حلقه دی‌وی‌دی را به 2000 تومان افزایش داده‌اند.

 

همین اقبال هم باعث شده که در ماه‌های گذشته کار و بار شبکه «نمایش» سکه شود و از طرفی هم شبکه‌های یک تا n+1، فیلم‌های سینمایی مختلفی را پخش کنند تا بلکه بتوانند مخاطب سرگردان بین تلویزیون ملی و ماهواره‌ را پای رسانه خودشان بنشانند. در این میان هم طبیعی است که مخاطب ترجیح می‌دهد فیلم‌های روز دنیا را با دوبله فارسی و بدون مشکل خاصی در کنار خانواده ببیند اما مشکل از همین‌جا شروع می‌شود: آیا صداوسیما بابت نمایش این فیلم‌ها و خرید رایت‌شان پولی پرداخت می‌کند؟

 

پاسخ به این پرسش همیشه در هاله‌ای از ابهام بوده است. زمانی این بحث مطرح شد که مسئولان تلویزیون، رایت فیلم‌ها را از کشورهای خاورمیانه یا آسیای شرقی و... به قیمتی بسیار کمتر از قیمت اروپا و امریکا خریداری می‌کنند اما گویا به لطف کاهش بودجه سازمان صدا و سیما، دیگر همان رقم هم بابت نمایش فیلم‌ها پرداخت نمی‌شود و فیلم‌ها غیرقانونی پخش می‌شوند.

 

این روز‌ها اگر کسی به گوشه پایین و سمت راست یکسری از فیلم‌های جدیدی که در شبکه‌های سیما نمایش داده می‌شود نگاه کند، عبارت «Ganool.com» را که با فونت خیلی ریزی نوشته شده است، می‌بیند؛ به عنوان مثال فیلم‌های «جک غول‌کش»، «جانگوی آزاد شده»، «به دنبال مارپیچ دم»، «جزیره گنج»، «سرقت برج» و... که از شبکه‌های مختلف پخش شده‌اند، از این دست هستند.

 

«گانول» (Ganool) یک سایت اینترنتی (یک ریلیز‌کننده اینترنتی) است که فیلم‌ها و بازی‌های روز دنیا را پس از اینکود (وارد کردن رمز) و کم کردن حجم و البته کمی کیفیت، روی سرور‌های مختلف آپلود می‌کند و شما می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید. سرعت انتشار فیلم‌ها و همچنین به‌روز بودن این سایت باعث شده است که «گانول» به یکی از پرطرفدارترین سایت‌های دانلود فیلم در دنیا تبدیل شود.

 

این سایت در ایران فیلتر است اما کاربرد بسیار زیادی دارد. از یک سو مسئولان صدا و سیما برای پرکردن بخشی از کنداکتور پخش خود به آن متوسل می‌شوند و از سوی دیگر، جمع کثیری از کاسبان صنف دی‌وی‌دی فروشان سر چهارراه‌ها، فیلم‌های روز دنیا را از آن‌جا دانلود کرده و به مشتاقان عرصه هنر عرضه می‌کنند؛ حرکتی که از نطر حقوقی جرم توصیف شده و دستگاه انتظامی نیز هر چند وقت یک بار، مراسم امحای آثار این حرکت غیرقانونی را ترتیب می‌دهد.

 

 

3
نمایش فیلم‌هایی دانلودی در صدا و سیما

 

خبرنگار ایسنا در تماس با مسئول تامین برنامه شبکه نمایش سیما، این موضوع را پیگیری کرد. وی در این تماس تاکید کرد که هرگونه مصاحبه در این زمینه، باید با نامه کتبی صورت بگیرد تا او بتواند پس از مشورت با معاونت سیما به پرسش‌ها پاسخ دهد.

 

پس از آن، خبرنگار ایسنا در یک نامه، سوالات خود را مطرح و چند روز بعد نیز موضوع را در گفت‌وگو با یکی از کارمندان دفتر مدیر تامین برنامه شبکه نمایش پیگیری کرد که وی توضیح داد تمام فیلم‌هایی که از شبکه‌های مختلف از جمله شبکه نمایش پخش می‌شوند، از معاونت سیما دریافت می‌شوند و همه شبکه‌ها فیلم‌های خارجی را از یکدیگر می‌گیرند و آن‌ها را پس از ری‌مسترینگ روی آنتن می‌برند. او همچنین چندین مصداق از فیلم‌هایی که آرم «Ganool.com» داشته‌اند و به نوعی دانلودی بودند را از خبرنگار ایسنا گرفت تا به مدیر تامین شبکه اطلاع دهد اما روز یکشنبه - 21 تیرماه - اعلام کرد که مدیر تامین شبکه نمایش بنا یا علاقه‌ای برای پاسخگویی در این‌باره ندارد.

 

حال باید پرسید که آیا نمایش این حجم از فیلم‌ها که سرنوشت حق رایت‌ آن‌ها مشخص نیست، به چهره فرهنگی کشور خدشه وارد نمی‌کند؟ اگر پاسخ منفی است و هزار و یک دلیل مانند تحریم، بودجه و غیره و ذلک برای این کار آورده می‌شود، باید به این پرسش پاسخ داد که آیا تلاش‌گران عرصه دانلود در صداوسیما، حداقل نمی‌توانند روی آن آدرس سایت در زیر تصویر را کمی محو کنند که همه‌چیز آنقدر «اظهر من الشمس» و به قول حقوقدانان، جرم مشهود نباشد یا حداقل یک سایت فیلترشده را تبلیغ نکنند؟

 

البته این حرکت تلویزیونی‌ها فقط به نمایش نسخه دانلودی فیلم‌ها خلاصه نمی‌شود. موسیقی متن فیلم‌ها و سریال‌های دزدان دریایی کارائیب، بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، دکستر، فرار از زندان، اینسپشن و... بارها و بارها از تلویزیون پخش شده است و جالب آنکه متاسفانه گاهی موسیقی فیلمی مانند دزدان دریایی کارائیب یا بازی تاج و تخت بدون توجه به محتوای فیلم، روی تصاویری از حماسه‌ انتخابات، رژه‌ نیروهای مسلح و... هم میکس می‌شود!

 

به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته بارها و بارها بحث رعایت قانون کپی‌رایت و مشکلاتی که ممکن است به‌وجود بیاورد، مطرح شده است اما در کنار تمام محدودیت‌های این قانون، عده‌ای معتقدند که رعایت نکردن آن به چهره فرهنگی کشور خدشه وارد می‌کند؛ مخصوصا در شرایطی که بعضی از کپی‌کاران عرصه فرهنگ و هنر، تلاش شبانه‌روزی در کپی ایده‌های خارجی دارند و گه‌گاه هم این کپی‌کاری‌ها ابعاد بین‌المللی به خود می‌گیرد که آخرین نمونه‌اش مربوط به کپی یکی از سریال‌های معروف آمریکایی در شبکه سه بود.

 

 

3
رعایت نکردن کپی‌رایت در تلویزیون

 

 

3
رعایت نکردن کپی‌رایت در تلویزیون