سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

\کپل\ حالا موشی 45 ساله با زن و فرزند است..

"کپل" حالا موشی 45 ساله با زن و فرزند است

نیک نیوز: عادل بزدوده که هم در پروژه "شهر موش‌ها" ساخت عروسک‌های آن فیلم و سریال پرطرفدار را برعهده داشت و هم این روزها مشغول طراحی و ساخت عروسک‌های "شهر موش‌ها 2" است، از ساخت 200 عروسک برای این فیلم می‌گوید.
 
به گزارش نیک نیوز، عادل بزدوده طراح عروسک با بیان این مطلب که 30 سال از ساخت اولین فیلم سینمایی "شهر موش‌ها" گذشته است، گفت: سن عروسک‌ها و شخصیت‌های این فیلم سینمایی بالا رفته و دارای فرزند شده‌اند. در فیلم سینمایی "شهر موش‌ها 2" مجموعه عروسک‌های قدیمی بزرگ شده و شخصیت‌هایی هم به داستان اضافه شده‌اند که فرزندان شاگردان مدرسه "شهر موش‌ها" هستند.
 
وی که طراحی و ساخت عروسک‌های "شهر موش‌ها" را هم برعهده داشته است، توضیح داد: در طراحی و ساخت عروسک‌های جدید سعی کرده‌ایم جز افزایش سن آنها تغییر خاصی در شخصیت‌ها ایجاد نکنیم.
 
مهمترین تفاوت عروسک‌های جدید نسبت به عروسک‌های قدیمی این است که هرچند ماده اصلی عروسک‌ها مثل گذشته از اسفنج است اما فرآیند جدیدی در ساخت این عروسک ها طراحی شده که برای اولین بار در تاریخ عروسک سازی سینمای ایران تجربه می شود، به طوری که عروسک های جدید نه تنها از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار خواهند بود بلکه نسبت به گذشته کارایی بیشتری جلوی دوربین دارند.

کارگردان نمایش "آهای تو دیگه کی هستی" ادامه داد: امیدوارم این تجربه با موفقیت همراه باشد تا شاهد طول عمر بیشتر عروسک‌هایی باشیم که طی سال‌های گذشته رابطه خوب و ماندگاری با مخاطبان خود برقرار کرده‌اند و در نهایت سرنوشت این گروه از عروسک‌ها شبیه عروسک‌های قبلی "شهر موش‌ها" نشود. اگر از عروسک های مجموعه های تلویزیونی ایران به خوبی نگهداری می‌شد، امروز می توانستیم این عروسک‌ها را نه تنها در موزه های داخلی بلکه در نمایشگاه های خارجی نیز به نمایش گذاریم.

عروسک‌های "شهر موش‌ها" دیگر زنده نیستند

بزدوده  بیان کرد: با تمام احترامی که برای این دوستان قائلم، اما باید بگویم که این گروه از دوستان اطلاعات دقیقی از ساخت عروسک و چگونگی نگهداری از آن ندارند و نمی توانند در رابطه با مسئله ای که نسبت به آن اطلاعات ندارند، اظهارنظر کنند. چطور عروسک "کپل" را بعد از 30 سال که شخصا آن را نگهداری کردم، سالم و دست نخورده به موزه سینما هدیه دادم؟ آن وقت جنس دیگر شخصیت های "شهر موش ها" نامناسب بوده و سالم باقی نمانده است؟ مطمئن هستم که اگر "کپل" دست بنیاد سینمایی فارابی و یا صدا و سیما بود تا الان از بین رفته بود.

خالق عروسک "مخمل" گفت: حفظ و نگهداری از عروسک ها شرایط بسیار سختی را می طلبد و باید در دما و رطوبت مناسب نگهداری شود. در "شهر موش ها" 200 عروسک ساخته شده بود که هیچ کدام از آنها زنده نیستند و تنها عکس آنها باقی مانده است. این مسئله برای عروسک های "خونه مادربزرگه" نیز رخ داده است و اگر بخواهیم روزی دوباره این عروسک ها را بازسازی کنیم تنها عکس عروسک ها برای بازسازی در دسترس است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد هر بار که بخواهیم فیلم جدیدی بسازیم، شخصیت های عروسکی نیز دوباره طراحی و ساخته شوند، هزینه بالایی را باید برای این کار در نظر بگیریم. به عنوان مثال برای "شهر موش‌ها 2" 60 شخصیت عروسکی جدید و 140 عروسک فرعی طراحی و ساخته خواهد شد، من از همین حالا نگران آن هستم که این عروسک ها بعد از پایان فیلمبرداری چه سرنوشتی خواهند داشت.

"کپل" یک موش 45 ساله است

بزدوده گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته حفظ و نگهداری از عروسک‌ها در مدیریت صدا و سیما تعریف نشده است، این درحالی است که عروسک ها تنها یک تکه اسفنج نیستند بلکه شخصیت های جذابی هستند که رابطه خوبی با مخاطبان خود برقرار کرده‌اند.

سازنده عروسک فیلم "اتل متل توتوله" با اشاره به اینکه اگر به این عروسک ها بال و پر داده شود، به راحتی می توانند در بازار اسباب بازی نیز تاثیرگذار باشند و کودکان و نوجوانان از این عروسک‌ها استقبال خواهند کرد، توضیح داد: مگر ما شخصیت ها و عروسک های ایرانی کم داریم که تمام بازار اسباب بازی ما از "باربی" و "بتمن" پر شده است. البته من نمی گویم این عروسک ها بد هستند و نباید کودکان از آن استفاده کنند بلکه معتقدم هر چیز جای خود را دارد.

وی ادامه داد: تیم طراح و سازنده عرسک های "شهر موش ها 2" شامل هشت نفر هستند که از جمله این هنرمندان می توان به مرضیه محبوب، بنفشه بدیعی و محمد اعلمی اشاره کرد که در کنار این دوستان چهار نفر از شاگردان جوان ما نیز برای طراحی و ساخت این 200 عروسک همکاری می کنند.

بزدوده در پایان و در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه عروسک‌های جدید خاطره عروسک های قدیمی را برای مخاطبان زنده خواهد کرد، گفت: عروسک های جدید بی شک حال و هوای عروسک های قدیمی را دارند، اما باید بدانیم که عروسک های جدید مطابق با سنشان تغییر کرده اند، به عنوان مثال "کپل" یک موش 45 ساله است که دارای فرزند است. البته در کنار شخصیت های قدیمی، شخصیت های جدید نیز طراحی شده که به جذابیت فیلم اضافه خواهد کرد.

قسمت اول فیلم سینمایی "شهرموش ها" به کارگردانی مرضیه برومند و محمد علی طالبی، سال 1364 اکران شد. فیلم سینمایی "شهر موش‌ها 2" به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی به زودی جلوی دوربین می رود. این فیلم سینمایی در حال حاضر در مرحله طراحی و ساخت عروسک است.

 


استخری که به روزه خواران تخفیف می دهد!

گروه جامعه « تیتریک »؛با آغاز ماه مبارک رمضان، تمام مکان های ورزشی – تفریحی به احترام این ماه عزیز ساعات کار خود را تغییر می دهند و از افطار تا سحر میزبان روزه داران هستند.

اما یکی از مکان های ورزشی مختص بانوان که به یکی از وزارتخانه ها نیز وابسته می باشد، در اقدامی تأسف برانگیز نه تنها ساعات کاری خود را تغییر نداده، بلکه زمانبندی استفاده از استخر خود را برای ساعات روزه داری و با تخفیف 40 درصد قرار داده است.
این استخر که در یکی از شهرک های مسکونی تهران قرار دارد،امکان استفاده از این تخفیف قابل توجه را تنها برای ماه مبارک رمضان از ساعت 9 تا 6 بعد از ظهر در نظر گرفته است و برخلاف عملکرد تمام مکان های ورزشی که از افطار تا سحر امکانات خود را در اختیار روزه داران قرار می دهند، این استخر در این فاصله زمانی تعطیل می باشد و بنابراین تنها افرادی که حرمت این ماه را نگه نمی دارند و روزه نیستند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. 
البته تمام این اقدامات بدون تبلیغات ظاهری صورت می گیرد و تسهیلات گفته شده از طریق یکی از سایت های معروف تخفیف در اختیار بانوان قرار می گیرد و این مکان حرمت شکن اعلام می کند که با داشتن مجوز رسمی اقدام به اجرای این فعالیت غیر شرعی و غیرقانونی می نماید.
 
حال سوال اینجاست که کدام یک از مراجع ذیربط به این استخر تفریحی مجوز این بی حرمتی را داده است تا با خیالی آسوده در ماه مبارک رمضان به ترویج روزه خواری بپردازد؟!
عدم توجه مسئولان به چنین اتفاقاتی و گاه همراهی آنها در چنین قانون شکنی هایی شرایط را برای قانون شکنی های بیشتر فراهم می کند.
لازم به ذکر است حرمت ماه مبارک رمضان در کلیه کشورهای اسلامی با قوانین بسیار سخت و محکمی حفظ می شود و برای روزه خواران و قانون شکنان جریمه های بسیار سنگینی  در نظر گرفته می شود و چنین اتفاقی نیازمند پاسخگویی از سوی مسئولین می باشد.

کلاسهای آموزش پیش از ازدواج ?چقدر کارآمد است؟

کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج ?چقدر کارآمد است؟گروه خانواده  « تیتریک »؛ فرهیختگان در گزارشی نوشت: 

 
ساعت حدود 8 صبح یکشنبه است که به آزمایشگاه می‌رسم. جلوی در حسابی شلوغ است و گرما حوصله‌ای برای ماندن در صف نمی‌گذارد. از متصدی پذیرش می‌پرسم که برای آزمایش ازدواج کدام طرف بروم و او بدون اینکه سرش را بلند کند ساختمان روبه‌رو را نشانم می‌دهد. فضای ساختمان روبه‌رو کاملا متفاوت است. زنان و مردان جوانی که با نگاه‌های پر از شادی به هم نگاه می‌کنند در سالن پر هستند. خنده‌های از ته‌دل و چشمان امیدوارشان خبر از زندگی می‌دهد. بعضی از آنها دو نفری آمده‌اند و آنهایی که سنتی‌تر هستند با خانواده‌هایشان به آزمایشگاه آمده‌اند. بعد از گرفتن تست خون هم می‌شود خوراکی‌هایی را دید که داماد برای تازه‌عروسش خریده و با اشتیاق به دستان او می‌دهد. صف طولانی است و آدم‌ها حوصله ندارند. خانمی که مسئول ثبت‌نام است می‌گوید دیگر برای امروز کافی است، بقیه که مانده‌اند لطف کنند فردا بیایند.
آخرین زوجی که برگه‌شان را دست مسئول پذیرش داده‌اند منتظرند کار ثبت‌نام زودتر تمام شود، مسئول پذیرش سرش را بلند می‌کند و می‌گوید: «از آنجایی که این خانم قبلا ازدواج کرده‌اند دیگر نیازی به کلاس آموزشی ندارند، شما زحمت بکشید فردا برای جواب بیایید.» بعد هم به من می‌گوید که وارد سالن روبه‌رویی بشوم و برای کلاس مشاوره خودم را آماده کنم.
 
در کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج چه می‌گذرد؟
 
روی صندلی می‌نشینم و سرم را به پشت صندلی تکیه می‌دهم و فکر می‌کنم واقعا در کلاس‌های 45 دقیقه‌ای پیش از ازدواج چه چیز مهمی می‌توانند یاد زوجین بدهند. دختر جوانی با روسری رنگی و چادر مشکی کنارم می‌نشیند. گرما کلافه‌اش کرده و با تکه کاغذ توی دستش مدام خودش را باد می‌زند. روسری‌اش را کمی شل می‌کند و با لبخند نگاهم می‌کند. به او می‌گویم: «فکر می‌کنی واقعا این کلاس‌ها لازمه؟» دختر می‌گوید: «برای خیلی‌ها لازمه. من آدمی می‌شناختم که هیچی درباره ازدواج و روابط زناشویی نمی‌دونست. این کلاس‌ها باید برگزار بشن...» 
 
حدود 40 نفر می‌شویم که در کلاس جمع شده‌ایم تا خانم دکتر برایمان به تشریح مسائلی بپردازد که احتمالا بیشترمان در کلاس‌های تنظیم خانواده یاد گرفته‌ایم. همان خنده‌های زیرزیرکی کلاس‌های تنظیم خانواده در این کلاس هم بین دختران جوان رد و بدل می‌شود. بعد از توضیحات خانم دکتر درباره بدن انسان و تشریح فیلمی که به معرفی اندام می‌پردازد، خانم دکتر درباره پیشگیری از بارداری و همچنین آمادگی برای بارداری توضیحاتی می‌دهد. کلاسی که قرار بود 45 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد در کمتر از 30 دقیقه به پایان می‌رسد و دخترانی که مشتاق هستند هرچه زودتر صفحه دوم شناسنامه‌شان به مهر محضردار مزین بشود، در حالی که به نظر می‌رسد حتی یک کلمه از حرف‌های خانم دکتر را گوش نکرده‌اند برگه‌شان را با هول و ولا به دست خانم دکتر می‌دهند تا آن را امضا کند و از این خوان گذر کنند.
 
مشکلات زناشویی را جدی بگیریم
 
کاظم فروتن، رئیس کنگره بین‌المللی خانواده در گفت‌وگو با فرهیختگان عنوان می‌کند: «با یک بررسی ساده پرونده‌هایی که از دادگستری به دست ما می‌رسد می‌شود به این نتیجه رسید که بیشتر طلاق‌هایی که اتفاق می‌افتد یعنی بیش از 50 درصد طلاق‌ها به دلیل اختلالات جنسی است. عده زیادی را می‌شناسم که برای مشکلات دیگری مثل عدم تفاهم به مراکز مشاوره سر می‌زنند اما بعد از مدتی مشاوره ما به این نتیجه می‌رسیم که مشکل اصلی آنها در روابط زناشویی است و متاسفانه از بیان آن خجالت می‌کشند و همین خجالت کارشان را به جاهای باریک می‌کشاند. به دلیل باورهای نادرست آنها حتی از گفتن آن به همسر خود هم شرم دارند. میل جنسی یک میل طبیعی است که در هر انسانی وجود دارد. همین باعث می‌شود که ما تاکید کنیم مشاوره‌های پیش از ازدواج باید الزامی باشد. صرف الزامی بودن این مشاوره‌ها هم کافی نیست. این کلاس‌ها باید کارایی داشته باشند. زوجین باید بدانند که چقدر حضور در این کلاس‌ها و طرح سوال حائز اهمیت است. اگر این مساله را درک کنند به‌عنوان یک شوخی به این کلاس‌ها نگاه نمی‌کنند.»
 
کلینیکی در بلوار کشاورز آزمایش‌ها و آموزش‌های پیش از ازدواج را انجام می‌دهد. به من اجازه داده‌اند به شرط حضور یکی از مسئولان آزمایشگاه در کلاس‌های آنها حضور یابم. از چند زوج می‌پرسم که دلشان می‌خواهد با حضور در این کلاس‌ها چه اطلاعاتی کسب کنند و بیشترشان پاسخ می‌دهند دلشان می‌خواهد درباره روش‌های بارداری و پیشگیری خطرات داشتن بیماری تالاسمی و بیماری‌های مقاربتی اطلاعات بگیرند. یکی از دخترها می‌گوید: «ما بیشتر نیاز به دانستن مسائل پزشکی داریم. اما شنیده‌ایم این کلاس‌ها دردی را دوا نمی‌کند.» وارد کلاس می‌شوم و روی یکی از صندلی‌ها می‌نشینم. فیلمی برای داوطلبان گذاشته می‌شود که نریتور در آن می‌گوید: «مهم‌تر از ازدواج و تشکیل خانواده، حفظ و نگهداری آن است.» فیلم توضیحاتی درباره بلوغ و بارداری می‌دهد و تمام می‌شود. چند صحنه تصنعی درباره نگاه‌های پرمهر زن و شوهر به هم باب خنده و شوخی زوجین را پیش می‌آورد. بعد از نمایش فیلم کارشناس بهداشت این مرکز درباره بیماری‌های مقاربتی صحبت می‌کند و بعد هم از آقایان می‌خواهد که کلاس را ترک کنند تا کلاس اختصاصی زنان تشکیل شود. کارشناس بهداشت خانم به تشریح روش‌های پیشگیری از بارداری می‌پردازد. به هر نفر مرکزی را معرفی می‌کند که نزدیک محل سکونتش باشد تا عروس خانم بتواند در این زمینه مشاوره بگیرد.
 
یکدیگر را بشناسیم
 
غلامعلی افروز مشاور خانواده در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره مشاوره‌های جنسی پیش از ازدواج و لزوم آن می‌گوید: «این کلاس‌ها برای بسیاری لازم است. شما دختری را تصور کنید که تحصیلاتی ندارد و کسی هم تا به حال درباره روابط زناشویی با او صحبت نکرده. بالاخره باید یک‌جایی این تابوها برایش شکسته شود تا بتواند رابطه درستی با همسرش برقرار کند. کارشناسان این قابلیت را دارند که آنها را در این زمینه راهنمایی کنند. اگر کسی بپرسد، آنها پاسخگو هستند. اما متاسفانه زوجین تمایلی ندارند. گاهی هم تلفنی تماس می‌گیرند و مشاوره دریافت می‌کنند. یکی از مشکلات زوجین این است که تا مشکلی پیدا نکنند، به مشاور مراجعه نمی‌کنند.»
 
افروز در ادامه می‌افزاید: «اصلا لزومی ندارد که زوجین پیش از ازدواج به‌طور جزئی درباره روابط زناشویی گفت‌وگو کنند، اما باید از سوال‌های کلی شروع کنند. از هم بپرسند نظرشان راجع به روابط زناشویی چیست و همین مساله سرنخ بسیاری از تفاوت‌های آنها را آشکار می‌کند. اما متاسفانه آنها می‌ترسند که با طرح این سوالات و جواب دادن به آن ممکن است نظر طرف مقابل نسبت به آنها تغییر کند و همین باعث می‌شود که سکوت کنند. البته ما نباید منکر نقص در کلاس‌های مشاوره بشویم. بسیاری از متخصصانی که این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند فکر می‌کنند صرفا باید درباره باروری صحبت کنند در حالی که سلامت باروری تنها بخش کوچکی از سلامت جنسی است.»

بچه دزدی پرویز پرستویی/قتل جمشید هاشمپور به دست پسر کارگردان/ اع

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سرانجام با نزدیک شدن به عید فطر فیلم‌های این ایام نیز رنگ پرده را به خود می‌بینند و فیلم‌هایی چون "آذر شهدخت پرویز و دیگران" به کارگردانی بهروز افخمی در گروه فرهنگ، "امروز" به کارگردانی رضا میرکریمی در گروه استقلال، "کلاشینکف" به کارگردانی سعید سهیلی در گروه آفریقا و "فرشته‌ها با هم می‌آیند" به کارگردانی حامد محمدی در گروه آزادی از روز چهارشنبه اول مرداد‌ماه اکران خواهند شد.


سینما با توجه به اکران زود هنگام فیلم "ردکارپت" شروع خوبی را برای اکران عیدفطر رقم زد و باید دید سایر فیلم ها تا چند اندازه در رقابت با این فیلم موفق عمل خواهند کرد نکته ای ای که مسلم است بازیگرانی چون پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، جواد عزتی، نازنین بیاتی و ساعد سهیلی در روزهای آینده بر پرده نقره‌ای خودنمایی می کنند ما نکته جالب اینجاست که رضا عطاران با اکران فیلم "کلاشینکف" دو فیلم بر پرده سینما خواهد داشت و رقابت را برای دیگر بازیگران دشوار می‌کند.

آماری که از سابقه کاری رضا عطاران برمی‌آید این است که حضور او در هر فیلمی نوید فروش میلیاردی می‌دهد همانطور که فیلم هایی چون "ورود آقایان ممنوع"، "خوابم می‌آد"، "طبقه حساس"، "ردکارپت" فروش قابل قبولی را  کسب کردند و در آخر نیز فیلم "کلاشیکف" یکی دیگر از فیلم هایی است که با حضور عطاران شاید به این آمار اضافه شود.
 


فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
 
فیلم "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" دهمین فیلم بلند بهروز افخمی که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. آخرین فیلم بهروز افخمی "سن پطرزبورگ" نام داشت. فیلم "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" قصه ای اجتماعی بر اساس روابط آدم ها دارد.

فیلمنامه "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" را مرجان شیر محمدی، همسر بهروز افخمی نوشته که پیش از این نگارش رمانی به همین نام را برعهده داشت و همزمان با نمایشگاه کتاب امسال منتشر شده است.

آزاده اسماعیل خانی، دختر گوهر خیر اندیش در رابطه با فیلم سینمایی «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران» گفت: در این فیلم سه نقش مختلف را بازی می کنم که یک نقش کتی کارگر خانه عطیه، نقش دیگر پری خواهر دوقلوی شهدخت و دیگری نقش جوانی شهدخت است که مادرم نقش میانسالی او را بازی می‌کند.
 
خلاصه فیلم
 
خانواده‌ای به خاطر سفر ده روزه‌ی یکی از فرزندانشان به کشور، در باغچه‌ای در دماوند دور هم جمع می شوند.
 
عوامل فیلم
 
نویسنده و کارگردان: بهروز افخمی/ دستیار اول کارگردان:آیدین افخمی/ تهیه کنندگان: بهروز افخمی و جمال ساداتیان / مدیر فیلمبرداری: محمد داوطلب/ طراح صحنه  و لباس: مرجان شیر محمدی/ صدابردار: محسن پرهیزکاری/ طراح گریم: امیر خدادادی

بازیگران: مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، گوهر خیراندیش، مانی حقیقی،شهین تسلیمی، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل خانی، امین میکائیلیان،وحید نفر
 
حواشی فیلم 

آزاده اسماعیل خانی، دختر گوهر خیر اندیش درفیلم "آذر،شهدخت،پرویز و دیگران" نقش جوانی مادرش را بازی میکند.

گوهر خیراندیش بر سر فیلمبرداری فیلم "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" بود که دچار سانحه رانندگی شد و خوشبختانه اتفاق خاصی برای ایشان پیش نیامد.

آخرین فیلم افخمی که اثری نستبا شاد و خانوادگی است براساس رمانی با همین نام ننوشته همسر او مرجان شیرمحمدی ساخته شده؛ همانطورکه در چند سال گذشته این کارگردان با اظهارنظرها و مصاحبه هایی که انجام میداده مرتبجنجال به پا می کرد و تیر تیزه انتقاداتش را به هر سو می‌انداخت با این فیلم هم به همان شیوه عمل کرده  منتها این بار با لحنی و بیانی طنز.

در نشست خبری این فیلم هم یکی از منتقدین سینما از بهروز افخمی پرسید که آیا این فیلم شما یک جور اعلان جنگ به حساب می آید و افخمی به صراحت گفته او را تایید کرد.

شاید این فیلم صریح ترین انتقادات را از برخی مسائل جامعه روشنفکری به عمل آورده باشد.
 



امروز

فیلم "امروز" به کارگردانی رضا میرکریمی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. آخرین ساخته رضا میرکریمی، "یه حبه قند" نام داشت که در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر توانست نامزد بهترین چهره‌پردازی، طراحی صحنه و لباس، صدابرداری، بازیگر مکمل زن شود ولی به علت اختلافی که با هیئت داوران پیدا کرده بود، جایزه ای دریافت نکرد. او در رابطه با این موضوع گفته بود: برایم مهم نیست که از چنین جشنواره ای جایزه بگیرم.
 
خلاصه فیلم
 
یونس راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کار، در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.
 
عوامل فیلم 

کارگردان: رضا میرکریمی/ تهیه‌کننده: رضا میرکریمی / مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش/ دستیار اول فیلم‌بردار: همایون قربانی/طراح صحنه و لباس: مرجان گلزار/صدابردار: سعید بجنوردی/چهره‌پرداز: محمود دهقانی/ مدیر تولید: مجید کریمی/برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: محسن قرایی/ دستیار دوم کارگردان: امید جزینی/ منشی صحنه: نفیسه ذاکری/ عکاس: علی نیک‌رفتار/ محصول: مرکز فیلم و سریالِ برون مرزی

بازیگران: پرویز پرستویی/ سهیلا گلستانی/ شبنم مقدمی/ حسام محمودی/ اشکان جنابی/ آسیه ضیایی/ آوا شریفی/ مدیا ذاکری/ روزبه حصاری/ امیر کربلایی/ مرتضی آقا حسینی/ مهتاب کُرکوندی/ امین میری/ شهلا نَدری/ شیرین فرخنده‌نژاد/ سجاد تابش/ مرجان قمری/ مهناز میرزایی/ نیوشا گودرزی/ علی‌اصغر کُردبچه/ عباس موسوی/ گیتی قاسمی/ مریم توکلی/ امیر یوسفی/ مُهنا میرزایی

 



کلاشینکف

سعید سهیلی که پس از تمام جنجال‌های فیلم "گشت ارشاد" که منجر به پایین کشیدن و اکران محدود آن شد، با فیلم "کلاشینکف" در جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور خواهد داشت.  
 
خلاصه فیلم 

یک شهر شلوغ... یک مرد تنها...هزار کوچه بن بست...

اسلحه کلاش، یک خشاب خالی و هزار بغض فروخفته.

اسد: آدم بدبخت، آدم ناشکرِ.

عادل: کدوم ناشکری، ما از اونائیم که به دنیا اومدیم ولی دنیا به ما نیومد...
 
عوامل فیلم
 
کارگردان: سعید سهیلی/ تهیه کننده:سعید سهیلی/ نویسنده فیلمنامه: سعید سهیلی/ فیلم‌بردار: فرشاد محمدی / طراح صحنه و لباس: بابک کریمی/ صدابردار:بهروز معاونیان
 
بازیگران: جواد عزتی، رضا عطاران، ساعد سهیلی، جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست، شقایق فراهانی، اندیشه فولادوند، فرهاد اصلانی، سارا سهیلی
 
حواشی فیلم
 
پولاد کیمیایی و فریبرز عرب نیا در ابتدا قرار بود،در "کلاشینکف" ایفای نفش کنند، که در نهایت حضورشان در این فیلم منتفی شد.

شایعاتی مبنی بر انصراف این دو بازیگر برای بازی در این فیلم مطرح شد، که سهیلی با تکذیب آن، گفت: کسی انصراف نداد با توجه به اینکه فیلمنامه دوباره بازنویسی شد و تغییراتی در آن بوجود آمد دو نقش حذف شد که یکی مربوط به ابوالفضل‌پور عرب و دیگری مربوط به پولاد کیمیایی بود.
 



فرشته‌ها با هم می‌آیند
 
حامد محمدی که پیش از این فیلمنامه های موفق "طلا و مس" و "حوض نقاشی" را به نگارش درآورده است این بار پشت دوربین در قامت کارگردان فیلمی را با همان فضا به تصویر می‌کشد.

در این فیلم جواد عزتی، نازنین بیاتی، الهام کردا، رضا ناجی بازی می‌کنند. فرشته‌ها با هم می‌آیند فیلمی درباره خانواده‌ای جوان است که جواد عزتی و نازنین بیاتی در آن نقش زن و شوهری جوان را بازی می‌کنند.

نازنین بیاتی در"فرشته‌ها با هم می‌آیند" نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش، چهره متفاوتی را دارد. بازیگر نقش نازنین فیلم "دربند" امسال با فیلم‌های "مردن به وقت شهریور"، "ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه"، "فرشته‌ها با هم می‌آیند" امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را خواهد داشت.

جواد‌عزتی نیز در این فیلم نقشی را بازی می‌کند که برای او غریب نیست زیرا او پیش از این در فیلم "طلا‌و مس" و در سریال نوروزی "دودکش" نیز نقش طلبه‌ای را ایفا کرده است.
 
"رد کارپت" در گروه قدس پنجمین فیلم اکران عید فطر است که از 5 تیرماه اکران خود را آغاز کرده و قرار است تا سه هفته پس از شروع اکران عید فطر روی پرده بماند و پس از آن فیلم "شهر موش‌ها2" جایگزین این فیلم خواهد شد.

 


فیلم شهر موش‌ها2

فیلم سینمایی شهرموشها به کارگردانی "مرضیه برومند" و تهیه کنندگی مشترک "منیژه حکمت" و "علی سرتیپی" از دیماه سال گذشته مراحل پیش تولید خود را پشت سر می‌گذارد و فیلمبرداری آن از تاریخ پنجم مهرماه با برگزاری مراسمی با حضور رسانه ها، اهالی فرهنگ و مسئولین به صورت رسمی آغاز شد.
 
عوامل فیلم

 کارگردان: مرضیه برومند، فیلمنامه: فرهاد توحیدی،مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی،تدوین: مصطفی خرقه پوش،موسیقی: بهرام دهقانیار،مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو،طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان،مدیر تولید: جعفر عروجی،سرپرست صداپیشگان: آزاده‌پور مختار،طراح و سرپرست کارگاه عروسک سازی: مرضیه محبوب،طراح لباس: نازنین توسلی،جلوه‌های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی،دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی،گروه برنامه ریزی: نوید کریم زاده- محمد مرعشی،شعر و ترانه: هنگامه مفید،سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی،روابط عمومی: محرم براتی،تهیه 2: بهرنگ تنکابنی،مجری طرح: مهشید آهنگرانی،تهیه کنندگان: منیژه حکمت- علی سرتیپی


صرفه جویی در آب ، نجات زندگی ...

 

در هنگام مسواک زدن شیر اب راببندید.شاید بعضی ها مسواک زدن را کار سریعی بدانند ولی در همین مدت کوتاه اب زیادی به هدر می رود. 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

در خارج از خانه بطری اب خود را به همراه داشته باشید.شاید عده ای ترجیح دهند که یک بطری اب بخرند،ولی برای تولید هر بطری معادل 7 لیتر اب مصرف می شود.به همین دلیل استفاده ار بطری اب شخصیتان به ذخیره اب  کمک می کند.                

www.ROZANEHONLINE.com

 

 
 از یک دوش حمام فشار کم، استفاده کنید.این دوش ها در مدت زمان یکسان نسبت به دوش معمولی،میزان اب مصرفی را به نصف می رساند و در نتیجه انرژی مصرفی برای گرم کردن اب را نیز کاهش می دهد و انرژی ذخیره می شود. 

روزنه آنلاین

 

برای شستن ماشینتان بهتر است از کارواش ها استفاده کنید. در صورتی که می خواهید خودتان نسبت به شستن ماشین اقدام نمایید بهتر است فقط از چند سطل برای آب کشی استفاده کرده و از باز گذاشتن شیر آب جداً خودداری نمایید. 

http://www.rozanehonline.com

 

از فشار کم آب در هنگام شستن ظروف استفاده نمایید. بر خلاف باور اکثر مردم، لازم نیست که از فشار آب قوی یا پر کردن ظرف ها با آب قبل از شست و شو استفاده کرد.فشار کم آب نیز به خوبی ظرف ها را تمیز می کند و همچنین مصرف اب را تا %55 کاهش می دهد. 

www.ROZANEHONLINE.com

 

چکه کردن آب از واشر و یا لوله های پوسیده شده، روزانه 20 گالن آب را هدر می دهد. نشت های بیشتر روزانه چیزی بالغ بر صدها گالن آب را هدر خواهد داد. 

گروه سرگرمی روزنه

 

آب هایی که برای جوشاندن قوطی های کنسرو، پاستا و تخم مرغ و ... استفاده می شود را دور نیاندازید، این آب بهترین راه برای سیراب کردن، باغچه می باشد. 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

یادتان باشد درست مصرف کردن آب باید از زمان کودکی آموزش داده شود. به کودکانتان بیاموزید تا در مصرف آب صرفه جویی کنند. 

www.ROZANEHONLINE.com

 

منبع: همینا


تصاویری تکان دهنده از سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین...

 


یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ 777 که از آمستردام به مقصد کوالالامپور در حال سفر بود، در منطقه مرزی روسیه و اوکراین سقوط کرد و منجر به کشته شدن تمام 295 نفر سرنشین آن شد. منابع خبری روسیه گزارش داده‌اند که یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی مالزی در اوکراین و در نزدیک مرز روسیه هدف اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفته و تمام 295 سرنشین آن کشته شده‌اند. این هواپیما 280 مسافر و 15 خدمه داشته است.

برخی منابع گفته‌اند این هواپیما پیش از وارد شدن به حریم هوایی روسیه، از صفحه رادار محو شده و سقوط کرده است. به گزارش رویترز، گفته می‌شود این هواپیما بوسیله یک موشک زمین به هوا سرنگون شده است اما شبکه راشاتودی اعلام کرده سران مخالفان دولت اوکراین در شرق این کشور، هرگونه دخالت در سرنگونی این هواپیما را رد کرده‌اند. پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین این حادثه را یک اقدام تروریستی توصیف کرده است. چراکه این سومین اتفاق ناگوار در روزهای اخیر است. قبل از این هواپیمای ای ان-26 و اس یو-25 از سمت مناطق تحت کنترل روسیه هدف قرار گرفته بودند.

آقای هراشچنکو مشاور معاون وزارت کشور اوکراین گفته است که هواپیما در ارتفاع 10 هزار متری در حال پرواز بود که هدف اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفت. طبق گزارش‌‍‌ها هر دو طرف درگیر، جدایی طلبان هوادار روسیه و ارتش اوکراین یکدیگر را مسئول هدف قرار دادن این هواپیما دانسته و می‌گویند که هیچیک از آنها در وقوع این حادثه دست نداشته اند.

طبق گزارش اینترفاکس جدایی طلبان هوادار روسیه در دونتسک هرگونه مسئولیت در سقوط این هواپیما را رد کرده‌اند. سرگی کاوتارادزه، سخنگوی جدایی طلبان به این خبرگزاری گفته است: "این هواپیما از سوی اوکراینی‌ها هدف موشک قرار گرفته است. ما دارای این نوع سیستم‌های دفاع هوایی نیستیم. سیستم های ما توانایی شلیک به فاصله 10 هزار متری را ندارد و برد آنها بین 3 تا 4 هزار متر است."

اما اولگ بولدیروف، خبرنگار بی‌بی‌سی می گوید که تجهیزات جدایی طلبان نه تنها پیش و پا افتاده نیست بلکه احتمالا پیشرفته تر از تجهیزاتی است که دولت اوکراین در اختیار دارد. در همین حال خبرگزاری رویترز از سوی مقامات در اوکراین گزارش کرده است که کی یف نیز مسئولیت سقوط این هواپیما را نپذیرفته است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




عکس: کوچه پس کوچه های پایین شهر ...

محله های پایین شهر و مردمانش ویژگی های خاص خودشان را دارند. انگار صبرشان بیشتر از دیگران است و توقعشان کمتر. در یک کلام در کلبه هایشان نور اگر نیست صفا هست.
خبرگزاری مهر: محله های پایین شهر و مردمانش ویژگی های خاص خودشان را دارند. انگار صبرشان بیشتر از دیگران است و توقعشان کمتر. در یک کلام در کلبه هایشان نور اگر نیست صفا هست.

کاش مسئولان جدا از بحثهای شعاری خدمت به این مردم محروم را بیش از پیش مد نظر داشته باشند.

پایین شهر در هر شهری پایین شهر است فرقی نمیکند کدام شهر تمام پایین شهر ها مانند هم هستند با همان مردم و همان صفا و صمیمیت.






























یک زندگی تمام برزیلی!

یکی از هواداران تیم ملی فوتبال برزیل در طول 20 سال گذشته لباس‌هایی به رنگ پرچم کشورش به تن کرده است.
خبرگزاری تسنیم: نلسون پاویوتی شاید یکی از آن دسته برزیلی‌هایی است که دیوانه‌وار عاشق کشورش و تیم ملی فوتبال برزیل است. پاویوتی که اهل شهر کامپیناس واقع در ایالت سائوپائولوست، مدعی است در 20 سال اخیر تنها لباس‌هایی را بر تن کرده که به رنگ‌های پرچم برزیل یعنی زرد، سبز و آبی بوده‌اند.

پاویوتی در سال 1994 با خود عهد می‌کند که در صورت قهرمانی برزیل در جام جهانی (سلسائو در آن دوره به قهرمانی رسید) لباس‌هایی به رنگ پرچم این کشور برزیل را بر تن کند. او که فولکس‌هایی به رنگ پرچم برزیل دارد در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی 2014 هم خانه خودش را به این رنگ‌های خاص مزین کرده است.