سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

هشدار بانک ملی از روش جدید کلاهبرداری..........

هشدار بانک ملی از روش جدید کلاهبرداری

بانک ملی ایران درباره شیوه جدید کلاهبرداری افراد سودجو از دستگاه‌های پایانه‌ فروش (pos) هشدار داد.
بانک ملی ایران تاکید کرده است: بر اساس اطلاعات دریافتی افرادی با معرفی خود به عنوان کارشناس یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد بانک‌ها،اقدام به سوء استفاده می‌کنند.

این افراد با طرح عناوین متفاوت از جمله ایجاد امکانات و قابلیت‌های جدید (مانند انتقال کارت به کارت) بر روی پایانه‌های فروش اقدام به جمع‌آوری یا جابه‌جایی دستگاه‌های کارت‌خوان می‌کنند و همچنین با شناسایی مشتریان خاص که تراکنش‌های قابل ملاحظه‌ای بر روی پایانه‌های فروش دارند و با انجام تراکنش‌ها به بهانه‌هایی مانند انتقال وجه، آزمایش و … با جلب اعتماد مشتریان به اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز مشتریان دست می یابند و مراحل کلاهبرداری و سوء استفاده‌های خود را تکمیل می‌کنند.

این افراد سودجو در مرحله اول ضمن مراجعه به فروشگاه، درخواست دریافت موجودی حساب خود از پایانه فروش فروشگاه را می کنند و پس از دریافت رسید به بهانه کافی نبودن موجودی از فروشگاه خارج می شوند و با استفاده از رایانه و چاپگر، رسید جعلی مشابه رسید فروشگاه را با مبلغ مشخصی که قصد خرید داشته‌‌اند، تهیه می‌کنند. در مرحله بعد با مراجعه مجدد به همان فروشگاه ، سفارش خرید کالا را می دهند و هنگامی که فروشنده در حال آماده کردن جنس است ، شخصاً به پایانه فروش مراجعه و با کشیدن کارت عابر بانک، مبلغ ناچیزی را به حساب فروشنده واریز و در فرصتی مناسب، رسید جعلی را با رسید مربوطه جابه‌جا کرده و به فروشنده تحویل می‌دهند و با دریافت کالا از فروشگاه خارج می‌شوند.

ضروری است دارندگان پایانه‌های فروش برای پیشگیری از مشکلات مذکور عملیات مربوط به خرید از طریق دستگاه‌ از قبیل کشیدن کارت، ثبت مبلغ، دریافت رسید خرید و گرفتن موجودی کارت را به جز ورود رمز کارت شخصاً انجام دهند و یا بر انجام عملیات نظارت دقیق داشته باشند.


دلفینها، جنین زنان باردار را میبینند!

1x1.trans دلفین‌ها، جنین زنان باردار را می‌بینند!

 

 

برخی محققان بر این تصور هستند که دلفین‌ها می‌توانند با استفاده از فراصوت، جنین درون رحم زنان باردار را مشاهده کنند.
به گزارش ایران-ایران به نقل از ایسنا، دلفین‌ها در محیط خود به انتشار صدا پرداخته و به پژواک آن گوش می‌دهند. این فرآیند به آنها در شناسایی شکل و موقعیت اجسام کمک می‌کند.
پزشکان از یک شیوه مشابه برای تصویربرداری از کودک انسان استفاده می‌کنند. هر دو فرآیند از فراصوت بهره برده که شامل پالسهای زیر صدای بالاتر از طیف قابل شنود برای انسان است.
بر اساس گزارشهای محققان، دلفینها به زنان باردار علاقمند هستند. این پستانداران به سوی زنان باردار شنا کرده و در نزدیکی شکم آنها از خود صدا تولید می‌کنند. این صداها شامل انعکاس صدای بسیار متمرکز هستند.
دلفینها در زمان توجه به چیزی یا تحریک دلفینهای دیگر، پوزه‌شان را بر روی پوست قرار داده و صدایی شبیه جیرجیر در تولید می‌کنند.
برای مثال زمانی که یک دلفین با آموزشگر زن خود پیش و پس از بارداری وی شنا می‌کرد، احتمالا می‌توانست تفاوت را در نمایه انعکاس صدا یا الگوی صداهای بازگشتی از شکم این زن احساس کند. این حیوانات ممکن است حتی از قابلیت شناسایی ضربان قلب جنین در شکم مادران برخوردار باشند.
این در حالی است که همه اینها فقط در حد گمانه‌زنی است.
حداقل یک پژوهش نشان داده که دلفین ها می‌توانند شکل اجسام را از پشت یک مانع کدر مانند جعبه درک کنند. بر این اساس دانشمندان امکان برخورداری این موجودات از قابلیت تمایز انسانهای باردار یا غیرباردار را منطقی دانسته‌اند.
به گفته محققان، اگرچه آب بهترین رسانا برای فراصوت بوده اما دلفینها ممکن است ندانند آنچه درون شکم یک زن باردار می‌بینند در واقع یک انسان دیگر است.
با توجه به این گمانه‌ها، کاملا امکان‌پذیر است که دلفینها بتوانند بارداری همنوعان خود را تشخیص دهند. در حقیقت پیش از این دیده شده که این موجودات به سمت دلفینهای باردار رفته و صدا تولید کرده‌اند.
دلفینها از انعکس صدا برای اهداف مختلف از برقراری ارتباط در گروه گرفته تا تربیت فرزندانشان استفاده می‌کنند.
این موجودات با برخورداری از قابلیت انعکاس صدا به دنیا نیامده بلکه آنرا به مرور زمان فرامی‌گیرند. برای مثال بچه دلفینها پیش از یادگیری تولید صداهای پیچیده صداهای نامفهوم ایجاد می‌کنند

واگذاری نمایشگاه بینالمللی به صداوسیما غیرقانونی اعلام شد.......

 

 

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: چنانچه قرار باشد واگذاری نمایشگاه صورت گیرد، به همراه تمام مدیرانم پس از نوشتن یک نامه سرگشاده استعفا خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما را اقدامی غیر قانونی دانست و گفت: چنانچه این اقدام متوقف نشود، با انتشار نامه ای سرگشاده به همراه تمام مدیرانم استعفا خواهم داد.

به گزارش ایران-ایران به نقل از مهر، کاظم اکبرپور در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با انتقاد از واگذاری نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران به صدا و سیما، آن را یک اقدام غیرقانونی دانست و گفت: نباید مصالح کشور را به خاطر یک معامله سبک سیاسی دستخوش تحول کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: چنانچه قرار باشد واگذاری نمایشگاه صورت گیرد، به همراه تمام مدیرانم پس از نوشتن یک نامه سرگشاده استعفا خواهیم داد.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان زیر بار واگذاری نمایشگاه به صدا و سیما نخواهم رفت و اگر قرار باشد به خاطر این مخالفت در دولت نباشم قطعا در دولت نخواهم ماند اما تا زمانی که پست دولتی در نمایشگاه دارم، این اجازه را نخواهم داد.

به گفته اکبرپور، دولت قصد دارد با لایحه ای موضوع واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما را در مجلس عنوان کند که به طور قطع مجلس آن را تصویب نخواهد کرد.

وی ادامه داد: واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما ایراد قانونی دارد چرا که برپایه اصل 44 قانون اساسی باید 20 درصد سهام شرکتها در اختیار دولت باشد و از سوی دیگر واگذاری ها نیز جهت رشد صنعت صورت گرفته و خریداران نیز اهلیت لازم را داشته باشند.


قیمت پسته به کیلویی 25 هزار تومان رسید.............

1x1.trans قیمت پسته به کیلویی 25 هزار تومان رسید

 

 

رییس انجمن پسته از آغاز برداشت پسته از نیمه شهریور خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال حدود 200 هزار تن پسته از باغات کشور برداشت می‌شود که با توجه به قیمت تمام‌شده تولید، متوسط قیمت منطقی برای هر کیلوگرم پسته فندقی خندان در بازار مصرف حدود 25 هزار تومان است.
محسن جلال‌پور افزود:‌ سطح زیر کشت پسته در سال‌جاری حدود 380 هزار هکتار است که در 19 استان از جمله کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، فارس، لرستان، سمنان، مرکزی، قم، تهران، سیستان و بلوچستان و … پراکنده شده‌ است. وی افزود: سالانه حدود 8 هزار هکتار از سطح زیر کشت پسته به دلیل کم‌آبی و خشک شدن باغات کم می‌شود که می‌توان سطح زیر کشت این محصول را در استان‌هایی مانند کرمانشاه و خراسان شمالی توسعه داد. وی اظهار کرد: با توجه به بازارهای صادراتی پسته و میزان تولید این محصول پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 150 تا 160 هزار تن پسته به ارزش حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار به کشورهای متقاضی صادر شود. به گفته وی، در صورتی که نرخ ارز در سال‌جاری افزایش یابد ارزش صادرات پسته تا دو میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.


ناسا خبر داد: آغاز دوره خشکسالی 30 ساله در ایران..........

 

آغاز دوره 30ساله خشکسالی در ایران
به‌تازگی گزارشی از طرف ناسا درباره شرایط جوی زمین در 30سال آینده منتشر شده که باعث نگرانی بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای خاورمیانه شده است. در این گزارش آمده است که به دلیل شرایط لایه اوزن و همچنین انحراف زمین به میزان یک‌میلیونم‌درصد از مسیر چرخشی خود به دور خورشید 45 کشور جهان دچار خشکسالی شدید شده و در صورت عدم ذخیره منابع آبی دچار بحران در تولید کشاورزی و همچنین دامداری خود می‌شوند؛ اما نکته قابل‌توجه در این گزارش رتبه چهارم ایران در فهرست 45 کشور در معرض خطر است. به گزارش سایت ناسا ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه بیشتر در معرض خطر قرار دارند. گزارشی درباره آغاز یک دوره 30 سال خشکسالی در اردیبهشت امسال منتشر شده بود که گزارش جدید، نکات حیرت‌آور جدیدی در معرض توجه کارشناسان محیط‌زیست قرار داد. در ادامه این گزارش بر ادامه گسترش بیابان‌ها در کشورهای خشک تاکید شده است. حدود 80درصد از مساحت کشور ایران زیر پوشش بیابان است و همین موضوع باعث نگرانی بیشتر درباره گزارش جدید ناسا می‌شود. در این گزارش تاکید شده است: در حالی که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2045 تقاضای مصرف آب شیرین در خاورمیانه 60‌درصد افزایش یابد، اما طبق مطالعات انجام‌شده منابع آب شیرین خاورمیانه تا سال 2050 حتی به رقمی 10‌درصد کمتر از میزان کنونی خواهد رسید. در این گزارش که قرار است روز جمعه در نشریه «تحقیقات منابع آب» سازمان ژئوفیزیک آمریکا منتشر شود، دلیل کاهش محسوس منابع آب خاورمیانه به‌ویژه کاهش منابع آب شیرین دو رودخانه مهم دجله و فرات، سوءمدیریت، افزایش تقاضا برای استفاده از منابع زیرزمینی آب و نیز خشکسالی کم سابقه سال 2007 در خاورمیانه عنوان شده است. براساس این گزارش در فاصله سال‌های 2003 تا 2010 مجموع آب شیرین ذخیره شده دو رودخانه دجله و فرات بیش از 114 کیلومتر مکعب کاهش داشته است که این رقم کاهش پس از هندوستان دومین کاهش بزرگ منابع آب شیرین در جهان محسوب می‌شود. در این گزارش آمده علت 60‌درصد از دست‌دادن این منابع آب شیرین دو رودخانه دجله و فرات حفر بیش از هزار چاه عمیق در عراق بوده است و 20‌درصد علت آن نیز خشکسالی سال 2007 در منطقه خاورمیانه و کاهش نزولات آسمانی (برف) و خشک‌شدن خاک بوده است؛ اما این داستان شامل ایران هم می‌شود. ایران در سال‌های اخیر به دلیل سوءمدیریت در حفظ منابع آبی خود و همچنین زیرساخت‌های هدایت منابع آبی زیرزمینی نتوانسته فکری به حال خشکسالی پیش‌بینی شده انجام ندهد.


سایت احمد توکلی: مراسم توهین آمیز سپاه در شیراز..............

سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز در اقدامی غیرعقلانی، خلاف شرع و دور از انتظار تصمیم دارد به مناسب سالروز تولد مقام معظم رهبری ویژه برنامه‌ای را در شیراز برگزار کند!

یکی از سایت های خبری شیراز با اعلام این خبر نوشت: این برنامه با همکاری موسسه خیریه متوسلین به حضرت زهرا(س) و اداره اوقاف ناحیه سه شیراز، 24 تیرماه در تالار حافظ ساعت 17:30 برگزار خواهد شد و سردار یدالهی نیز سخنران مراسم اعلام شده است.

 
1x1.trans سایت احمد توکلی: مراسم توهین آمیز سپاه در شیراز+عکس

 

 

برگزاری جشن تولد برای مقام معظم رهبری درحالی توسط سپاه شیراز برنامه‌ریزی شده است که رهبر معظم انقلاب به صراحت با برگزاری چنین جشن‌هایی به مناسبت تولدشان مخالفت و مسئولان را از چنین اقداماتی نهی کرده‌اند. به عنوان مثال چندی پیش در یکی از استان‌های کشور به مناسبت سالروز تولد رهبر انقلاب جشنی برپا و از برخی مسئولان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند که پس از رسیدن این خبر به آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان در حاشیه‌ی برگه‌ای که حاوی آن خبر بود نوشته‌اند:
«این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد؛ برگزارکنندگان، مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می‌شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد به هیچ وجه متشکر نمی‌شوم و او را مسئول زیان‌های این کار هم می‌شناسم»

جای تعجب و انتقاد دارد که مسئولان فرهنگی سپاه شیراز چگونه به خود اجازه داده‌اند، خودسرانه با وجود مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب از بیت‌المال برای برگزاری چنین مراسمی هزینه کنند و سطح شهر را از بنرهای این جشن تولد پر کنند؟! آیا مسئولان سپاه که ادعای ولایت‌مداری و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب را دارند، کمی هم فکر کرده‌اند که خسارت‌های اجتماعی اینگونه مراسمات در جامعه و قضاوت مردم چه خواهد بود؟!

سپاه شیراز نه تنها به بهانه‌ی برگزاری جشن تولد برای مقام معظم رهبری، صراحتاً با فرمایشات و توصیه‌های رهبری مخالفت کرده است بلکه در یک اقدام توهین آمیز و دون شأن و جایگاه رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ی سالروز تولد ایشان را همراه با برنامه هایی همچون «تردستی» اعلام کرده است!

لازم است مسئولان این برنامه هرچه سریع‌تر ویژه برنامه جشن تولد مقام معظم رهبری را لغو کنند و برگزارکنندگان آن از رهبر انقلاب و آحاد جامعه بویژه شهروندان شیرازی و دوستداران ولایت عذرخواهی نمایند و هزینه‌های صورت گرفته را به بیت‌المال برگردانند.


خودروهایی که هیچ وقت نمیتوانیم بخریم!

به گزارش ایران-ایران به نقل از روزنامه هفت صبح: 480 میلیون تا یک میلیارد تومان! پورشه کاین، مرسدس بنز CLS، بی ام دبلیو سری Z و مازراتی خودروهایی هستند که در این بازه قیمتی قرار دارند و با فاصله ای طولانی نسبت به بقیه در صدر جدول بهترین ها ایستاده اند.همه آنها یک نقطه ضعف دارند: چند نفر از ما پول خرید چنین هیولاهایی را در حساب های بانکی مان داریم؟

تمامی اتفاقات چند وقت اخیر بازار خودرو را فراموش کنید. اینکه وضعیت ارز به کجا خواهد کشید و جلسات مختلف در نهایت تا چه حد از قیمت محصولات کم خواهد کرد؛ حتی به گرد و خاک دلالان و شیب صعودی قیمت‌ها هم توجه نکنید. چرا؟ چون اینبار خودروهایی را برای شما لیست کرده‌ایم که نمی‌توانید بخرید! خودروهایی که آنقدر از دسترس دورند که بدترین اتفاقات این حوزه هم آنچنان ما را در مورد وضعیتشان نگران نخواهد کرد.

در روزهایی که اکثر خریداران از 17 میلیونی شدن پراید هفت میلیون تومانی می‌نالند و قشر متوسط با حسرت به مگان و ماکسیمای 40 میلیونی که الان به 100 میلیون رسیده فکر می‌کنند، گروهی هم هستند که در خرید خودروی زیر پایشان به کمتر از 500 میلیون تومان راضی نیستند!

چهارچرخ‌هایی خاص و اشرافی که البته این روزها تعدادشان کم هم نیست؛ علاوه بر بنز و BMW که از دیرباز در ایران جای پا و آبرویی داشته تقریبا هیچ برند گرانقیمتی را نمی‌توان  یافت که خیابان‌های تهران و برخی شهرها را متر نکرده باشد. این شما و این لیستی از حسرت‌برانگیزترین خودروهای شهرمان که سهم اکثر ما از آن‌ تنها شنیدن صدای اگزوز و دیدن شکل و شمایلشان است.

 

 

 

1x1.trans خودروهایی که هیچ وقت نمی‌توانیم بخریم!

BMW x6 xDrive50i

خودرویی که همانقدر برای ما آرزوست برای آنور آبی‌ها تجربه است. البته X6 بیشتر خاصیت یک خودروی اسپورت را دارد تا یک SUV چرا که شتاب بالا و هندلینگی مناسب را مثل یک سدان ارتفاع پایین به دارندگانش هدیه می‌کند. ولی متاسفانه اگر این آلمانی را به عنوان یک شاسی‌بلند بخرید، تمایلش به نشان دادن ویژگی‌های اسپورت شما را شگفت‌زده می‌کند و اگر به آن به عنوان یک محصول خیابانی و اسپورت نگاه کنید، قید و بندهای یک SUV جلوی پایتان سبز خواهد شد!

با این حال X6 یکی از دست‌پخت‌های موفق مهندسین BMW بوده که به راحتی نمی‌توان چشم روی کیفیت ساخت عالی و امکانات بی‌نظیر آن بست. هرچقدر هم جلوی پای این غول آلمانی سنگ بیندازیم هربار که از جلویمان رد شود ابهتش زمین‌گیرمان می‌کند. این خودرو با موتوری 4 لیتری به بازار عرضه شده که تویین توربو بوده و 407 اسب‌بخار ناقابل را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد. نیرویی که می‌تواند این آلمانی سنگین‌وزن را تنها در مدت زمان 5.4 ثانیه از حالت ایستاده به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند! البته یادتان نرود بیشتر مناسب کسانی است که می‌خواهند رانندگی دونفره را با آن تجربه کنند.

ارزش خرید:

امکانات زیاد، دربرداشتن ویژگی‌های سدان و SUV، کیفیت ساخت بی‌نظیر
قیمت بالا، فضای کم سرنشینان عقب

قیمت: 690 تا 710 میلیون تومان


 

1x1.trans خودروهایی که هیچ وقت نمی‌توانیم بخریم!

Mercedes CLS500

اگر پولتان از پارو بالا می‌رود و همواره کت و شلوار برند می‌پوشید، این محصول آلمانی کاملا برازنده شماست. روح کلاسیک ساخته‌های مرسدس در DNA این سدان کاملا به چشم می‌خورد و وسواسی که طراحان خوش‌ذوق این شرکت در تولید آن به کار گرفته‌اند واقعا تحسین‌برانگیز است.

بدنه CLS500 آنقدر چشم‌نواز ساخته شده که شکست نور در بخش‌های مختلف آن در واقع یک اثر هنریست. البته برای قاب کردن این اثر شما نیاز به یک پارکینگ بزرگ و صدالبته دست‌فرمان بی‌نظیر دارید چرا که رانندگی با آن در هر خیابانی نیاز به دقت و وسواس زیادی دارد. این آلمانی باوقار جدیدترین نسل از سری خود بوده که به موتوری هشت سیلندر 4.6 لیتری با قدرت 402 اسب‌بخار مجهز شده است. ضمن اینکه پشت رل این خودرو می‌توان تا 250 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد و همزمان از امکانات بسیار بالای کابین آن بهره‌مند شد. در کل اگر از طرفداران این سری از مرسدس بنز با فرم خمیده و خاص آن هستید، CLS500 جدید تمام ویژگی‌های برادران قبلی خود را یکجا جمع کرده و به شما هدیه می‌کند.

ارزش خرید:

هتل چهارچرخ، طراحی کلاسیک، کیفیت ساخت عالی
قیمت بالا، به پارکینگ بزرگی نیاز دارید

قیمت: 600 تا 620 میلیون تومان


 

1x1.trans خودروهایی که هیچ وقت نمی‌توانیم بخریم!

Porsche Cayenne Turbo S

وقتی کمپانی معظم پورشه پس از سال‌ها تولید کوپه‌ها و رودسترهای سایز متوسط یکباره تصمیم می‌گیرد شانس خود را روی یک مدل شاسی‌بلند امتحان کند، شما در موردش چه فکری می‌کنید؟ مسلما مهندسین این شرکت تمام تجربیات و داشته‌های خود را جمع کرده تا محصول نهایی بتواند همچنان برند پورشه را خاص و دست‌نیافتنی نشان دهد. در نهایت کاین به عنوان نماینده قدبلند این پسران آلمانی معرفی شد که اگر بگوییم باکیفیت‌ترین خودروی حال بازار هم محسوب می‌شود آنچنان بزرگ‌نمایی نیست. البته این خودروی پرقدرت در چند تیپ مختلف به دست خریداران و طرفدارانش می‌رسد ولی وقتی صحبت از نمونه توربوی آن به میان می‌آید خیلی از رقبا باید سرشان را پایین بیندازند.

این مدل که از لحاظ سرعت دست کمی از مدل‌های مسابقه‌ای و سدان ندارد از موتوری 4.8 لیتری با توان تولیدی 500 اسب‌بخار نیرو می‌گیرد که تقریبا نصف داشته‌های یک لامبورگینی گالاردوست. کاین درواقع بیشتر به درد پیست مسابقه می‌خورد تا بیابان، اما با این حال در مسیرهای ناهموار هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ضمن این که نمی‌توان مصرف سوخت بسیار بالای آن را هم نادیده گرفت که البته به این اشتهای زیاد باید قیمت نجومی‌اش را هم اضافه کرد.

ارزش خرید:

باکیفیت‌ترین خودروی حال حاضر، بخش فنی به شدت پرقدرت، امکانات زیاد
قیمت نجومی، باید به یک پورشه شاسی‌بلند عادت کنید

قیمت: حدود 990 میلیون تومان


 

1x1.trans خودروهایی که هیچ وقت نمی‌توانیم بخریم!

BMW z4 sDrive35i

بدون شک در هر لیستی که بر اساس قیمت یا علاقه تنظیم شده باشد یکی از مدل‌های Z4 برند BMW جا خوش کرده است. خودرویی با فرم شبیه کوسه که اگر وقت بگذارید تا دلیلی بر زشت بودن آن پیدا کنید در نهایت سرخورده خواهید شد چرا که سازندگان این رودستر معتقدند محصولشان دریچه‌ای باشکوه به سوی آینده است (برگرفته از نام Zukunft  که به معنای آینده است) اما تمام داشته‌های این جذاب آلمانی به شکل ظاهری آن خلاصه نشده و زیر کاپوت بلند آن یکی از مجهزترین پیشرانه‌های BMW انجام وظیفه می‌کند.

موتور  3 لیتری 6 سیلندر که می‌تواند 306 اسب‌بخار قدرت را به رگ‌های این خودرو تزریق کند که نتیجه آن ثبت سرعت 250 کیلومتر و شتاب صفر تا 100 حدود 6.5 ثانیه است. بد نیست بدانید یکی از برترین تکنولوژی هایی که Z4 به عنوان نخستین رودستر این برند به آن مجهز است، سیستم iDrive است. این سیستم به عنوان بخشی آپشنال از سیستم ناوبری محسوب می‌شود که در کل اطلاعات مختلف تفریحی، ارتباطی و ناوبری را از طریق نمایشگر به صورت اختصاصی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ارزش خرید:

طراحی جذاب، ابعاد جمع و جور، بهترین Z4 تاکنون
قیمت بالا، تنها جای دو نفر را دارد

قیمت: 480 تا 510 میلیون تومان


Porsche Panamera Turbo S

نام پورشه را در ایران مدل پانامرا سر زبان‌ها انداخت. خودرویی که مانند برادر شاسی‌بلندش در چند تیپ مختلف عرضه می‌شود که نمونه توربوی آن گل‌سرسبد طراحان اشتوتگارت است. پانامرا در بین مدل‌های مختلفی که از خط تولید این کمپانی خارج شده عضلانی‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد که از این لحاظ شاید به اندازه BMW سری 7 به جای پارک نیاز داشته باشد. صندوق بزرگ در کنار گلگیرهای باد کرده و فرم اصیل چراغ‌ها باعث شده تا این خودرو در کنار حفظ اصالت از المان‌های روز آنچنان هم به دور نباشد هرچند که شاید به مذاق دوستداران واقعی پورشه خوش نیاید.

این مدل پانامرا با تکیه بر توربو شارژر اختصاصی خود قادر است با موتور 4.8 لیتری، حدود 500 اسب‌بخار ناقابل را زیر پدال گاز آماده‌باش نگه دارد که این یعنی تنها چهار ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز است! این عدد را بگذارید کنار وزن دو تنی آن تا بیشتر متوجه تناسب هنر طراحی و ویژگی‌های فنی آن شوید. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که اگر مدل 4S پانامرا را تاکنون لوکس‌ترین این سری می‌دانستید، نمونه توربو یک سر و گردن بالاتر از آن قرار داشته و جدا ازآدرنالینی که با رانندگی پرقدرت در رگ‌های شما ترشح می‌کند، شما را نمک‌گیر امکانات مدرن و البته زیاد خود هم خواهد کرد.

ارزش خرید:

بهترین خودرو از نظر فنی، کیفیت ساخت عالی
قیمت نجومی، کمی از اصالت طراحی برادرانش به دور است

قیمت: حدود 950 میلیون تومان


 

1x1.trans خودروهایی که هیچ وقت نمی‌توانیم بخریم!

Maserati Grancabrio Sport

از هر پنج نفری که در مورد خودروی رویاهایشان سوال کنید، شاید سه نفرشان تنها یک نام به ذهنشان خطور کند؛ برند سه شاخ مازراتی! این ایتالیایی با سه مدل خودروی وارداتی‌ خود آنچنان سر و صدایی به پا کرد که تا چند وقت حتی محصولات اشرافی BMW و مرسدس بنز هم حرفی برای گفتن نداشتند.

از بین این سوپرمدل‌ها هم  نمونه گرن‌کابریو S یک سر و گردن بالاتر از برادران خود قرار می‌گیرد که هم از لحاظ قیمت و هم ویژگی‌های امکاناتی و فنی وضعیت بسیار بهتری را نشان می‌دهد.  این گرن کابریو با شمایل مارگونه خود با خودروهایی که تاکنون دیده‌ایم کمترین شباهت را دارد و در کنار این تفاوت مهم از لحاظ فنی هم تا دندان مسلح است. قلب تپنده آن موتوری 8 سیلندر 4.6 لیتری است که درنهایت می‌تواند 460 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت هم تنها به پنج ثانیه زمان نیاز دارد و برعکس برای توقف کامل در این سرعت 35 متر مسافت لازم است تا این غول 1.8 تنی آرام بگیرد. به هرحال آنچه که مازراتی دارد ویژگی خاص بودن آن است که متاسفانه بهای این خاص بودن هم به شدت بالاست.

ارزش خرید:

طراحی اسپورت و خاص، بخش فنی پرقدرت، کیفیت ساخت مثال‌زدنی
قیمت نجومی، رانندگی با آن جرات می‌خواهد

قیمت: حدود 1 میلیارد و 150 میلیون تومان!


چه کسانی در دفتر علی مطهری دوربین کار گذاشتند؟

نماینده مردم تهران با انتقاد شدید نسبت به ورود شبانه و غیرقانونی افراد ناشناس به دفتر کارش و نصب ماهرانه تجهیزات استراق سمع و فیلمبرداری در این مکان، تاکید کرد که افراد مذکور که تصاویر برخی از آنان موجود است باید هرچه زودتر توسط دستگاه های امنیتی معرفی شوند.
علی مطهری در پایگاه اطلاع رسانی شخصی اش با درج مطلبی با عنوان «نقض آشکار و گستاخانه حقوق شهروندی» که بخش هائی از آن در ادامه امده است درباره نصب مخفیانه تجهیزات استراق سمع و فیلمبرداری در دفتر کار شخصی اش نوشت: لازم است اتفاق عجیب و ظالمانه ای را که چند روز پیش برای اینجانب رخ داد به اطلاع ملت شریف ایران و رهبر گرامی و رئیس جمهور منتخب برسانم. صبح روز سه شنبه 18/4/92 زمانی که مسئول دفتر خارج از مجلس اینجانب وارد دفتر می شود، متوجه تغییراتی در دفتر از جمله در پنجره کولر می گردد. لذا پنجره را باز و با زحمت کشف می کند که پشت کانال کولر دستگاه های مختلف استراق سمع و فیلمبرداری با مهارت نصب شده است و سپس دوربین نصب شده هم روی دیوار در نزدیکی پنجره کانال کولر پیدا می شود به طوری که گچ مسیر عبور سیم آن هنوز خیس بوده است.

وی توضیح داد: با نظر اینجانب تجهیزات را بیرون آوردند. در تصاویر به دست آمده از این تجهیزات، تصویر فردی که آن را نصب می کند به وضوح دیده می شود و تصویر 2 نفر دیگر از 9 نفر متجاوز به حریم این ملک نیز تا حدی واضح است. تصاویر دوربین طبقه ششم ساختمان نشان می دهد که ساعت ورود این متجاوزان 18 دقیقه بامداد و ساعت خروجشان حدود 4 صبح بوده است و تصاویر به دست آمده از تجهیزات فوق الذکر نشان می دهد که در این مدت در سایر اتاق های دفتر نیز مشغول کار بوده اند. همچنین تحقیق ما نشان می دهد که سرایدار را با تهدید، همراه خود کرده اند و به گفته او یک بار دیگر در اسفند ماه 91 نیز این گروه وارد ساختمان شده اند.
نماینده مردم تهران با شرح این ماجرا ادامه داد: در ساعت 18 روز بعد یعنی چهارشنبه 19/4/92 سه نفر که خود را پلیس امنیت معرفی می کردند وارد پوشاک فروشی طبقه هم کف ساختمان شدند و از صاحب مغازه خواستند که DVRدوربین خود را که تردد افراد به ساختمان را نشان می دهد تحویل آنها بدهد. مغازه دار مقاومت کرد چون بنا بود ابتدا یک نسخه از فیلم لحظات ورود و خروج آن متجاوزان را به ما بدهد، اما در نهایت مجبور به تسلیم آن شد. با تماسی که من با معاون پارلمانی نیروی انتظامی گرفتم و طبق گفته فرمانده پلیس امنیت تهران معلوم شد که این افراد از پلیس امنیت نیستند و دروغ گفته اند. لذا با پلیس 110 تماس گرفتیم و دو تن از آنها را به کلانتری محل بردیم در حالی که یک تن فرار کرده بود. آنها قبل از ما رسیده بودند و رئیس کلانتری گفت آن دو نفر را تحویل اطلاعات ناجا دادیم تا موضوع روشن شود و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند.
وی در ادامه از وزارت اطلاعات درخواست کرد ورود این افراد به دفتر کار و نصب تجهیزات فیلم برداری را بررسی و ضمن توضیح با متخلفین برخورد نماید.
مطهری یادآور شد: طبق اصل بیست و پنجم قانون اساسی “استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون” و طبق ضوابط مربوط که در حکم قانون است شنود باید با حکم قاضیِ شنود، آن هم برای مسائل حیاتی مانند کشف قاتل و در مدت معین، و درباره نمایندگان مجلس باید با اطلاع رئیس مجلس انجام شود، در حالی که هیچ یک از قضات شنود و رئیس مجلس از این موضوع اطلاع نداشتند.


ضبط پاسپورت اصغر فرهادی در فرودگاه ...............

1x1.trans ضبط پاسپورت اصغر فرهادی در فرودگاه

اصغر فرهادی که این روز‌ها فیلم “گذشته” را بر روی پرده سینماهای ایران و بعضی‌ از کشورهای جهان دارد صبح امروز از پاریس به تهران بازگشت. سایت اینترنتی “بانی‌ فیلم” با انتشار این خبر و چند عکس اختصاصی نوشت که پاسپورت فرهادی هنگام ورود به فرودگاه به دلیل برخی‌ سوء تفاهمات ضبط و سپس به او بازگردانده شد.

“بانی‌ فیلم” بدون اشاره به جزئیات این “سوء تفاهم” نوشت فرهادی قرار است فردا برای ارائه برخی‌ توضیحات مراجعه کند که البته باز هم به این نکته که به کجا باید مراجعه کند اشاره نشده است.

اصغر فرهادی، تنها فیلمساز ایرانی‌ برنده جایزه اسکار است که پس از موفقیت‌های جهانی‌ “جدایی نادر از سیمین” به فرانسه رفت و “گذشته” را با سرمایه 12 میلیون یورویی و با حضور بازیگران مطرح ایرانی‌ و فرانسوی از جمله علی‌ مصفا و برنیس بژو مقابل دوربین برد.

این فیلم بر خلاف “جدایی” تا کنون حضور موفقی‌ در فستیوال‌های سینمائی و گیشه نداشته است و منتقدان می‌‌گویند دلیل اصلی‌ آن شباهت مضمون و ساختار با فیلم قبلی‌ اوست. گذشته پس از آنکه در فستیوال کن بر خلاف پیش بینی‌‌ها جایزه اصلی‌ را دریافت نکرد، حضور موفقی‌ هم در فستیوال فیلم مونیخ نداشت. البته جایزه بهترین بازیگر زن در کن به برنیس بژو رسید.

گفتنی است در حالی‌ پاسپورت فرهادی در فرودگاه ضبط شده است که او معمولا به اظهار نظر صریح در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی نمی‌‌پردازد.