سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

زنان در جهان در چه سن وسالی ازدواج می کنند..............

سن ازدواج در جوامع مختلف تابع قانون شرع و عرف است گرچه در بسیاری از جوامع این سه بر هم منطبق نمی شوند.

چند سالی است که بالا رفتن سن ازدواج مخصوصا در دختران و مجرد ماندن آنها نگرانی های شدیدی را در جامعه به وجود آورده است. این در حالیست که در جوامع روستایی ما تعداد زیادی ازدواج با دختران زیر سن قانونی مشاهده می شود.

افزایش آماری این نوع ازدواج که برخی کارشناسان معتقدند به خاطر ثبت رسمی آن در سالیان اخیر برای مقاصد اقتصادی است موجب شده است که از یک طرف نگرانی مسئولان متوجه ازدواج نکردن دختران باشد و از طرف دیگر زود ازدواج کردن آنها در جوامع روستایی

در جداول زیر فهرست کشورهایی که در آن سن اولین ازدواج زنان، پایین تر و یا بالاتر از بقیه جوامع است و همچنین وضعیت منطقه ما آورده شده است.

پایین ترین سن ازدواج زنان

 

ردیف کشور سن اولین ازدواج سن قانونی ازدواج زنان
1 یمن 11 کفایت اجازه والدین
2 کامرون 12?1 کفایت اجازه والدین
3 نیجر 13?6 15
4 عربستان 14 -
5 نپال 18?8 16
6 فیلیپین 19?3 15
7 موزامبیک 18 15
8 چاد 18 16
9 نیجریه 20 18
10 توگو 21?3 -

 

بالاترین سن ازدواج زنان

ردیف کشور سن اولین ازدواج سن قانونی ازدواج زنان
1 سوئد 32?5 18، پایین تر با اجازه دادگاه
2 ایسلند 32 18، پایین تر با جازه دادگاه
3 نروژ 31 18،پایین تر با اجازه دادگاه
4 آلمان 30 16و پایین تر با اجازه دادگاه
5 فنلاند 30 18
6 اسپانیا 29?8 16و پایین تر با اجازه والدین
7 ایتالیا 29?7 16و پایین تر با اجازه دادگاه
8 فرانسه 29?6 18
9 چک 29?6 16و پایین تر با اجازه دادگاه
10 پرتغال 29?5 16و پایین تر با اجازه والدین

وضعیت منطقه

ردیف کشور سن اولین ازدواج سن قانونی ازدواج زنان
1 عربستان 14 عرفا 18 ولی کمتر از آن بسیار مرسوم است
2 افغانستان 21 16
3 هند 22?2 18،در مناطق مختلف فرق می کند
4 پاکستان 22?8 16
5 آذربایجان 23?1 17 ، پایین تر در موارد خاص
6 ترکیه 23?4 17، پایین تر با جازه دادگاه و والدین
7 عراق 24 15
8 امارات 25  
9 ایران 26?8 16، پایین تر با اجازه دادگاه ، والدین و عرف منطقه
10 کویت 27 15

در تصویر زیر میانگین سن ازدواج یعنی تا زمانی که یک جوان بالای 15 سال ترجیح می دهد مجرد بماند نمایان است:

1x1.trans ?زنان در جهان در چه سن وسالی ازدواج می کنند+جدول


شوهر عصبانی خود را اینگونه آرام کنید...........

 

شما هم نگران سندرم شوهر بداخلاق در روزهای گرم و داغ تابستان هستید؟ نگرانید بدخلقی?های او زندگی را به کام شما تلخ کند؟ ما به شما آموزش می‌دهیم چگونه با شربت?ها و عرقیات گیاهی یک همسر آرام، مهربان و صبور در روزهای گرم داشته باشید. تهیه شربت از عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از عطش و دمای بدن‌تان بکاهد، می‌تواند فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد. در روزهای پیش رو بی?شک تابستانی گرم و آفتابی خواهیم داشت پس دست به کار شوید و  این شربت‌های گیاهی را برای اعضای خانواده خود تهیه کنید تا تابستانی خنک و سالم را در کنار خانواده با عرقیات گیاهی تجربه کنید.

 

1x1.trans شوهر عصبانی خود را اینگونه آرام کنید

قصد خرید دارید، اما شوهرتان بی‌حوصله است!

یک لیوان از این شربت به او بدهید

اگر قصد دارید روزهای آخر هفته سری به مراکز خرید بزنید اما نگران بی‌حوصلگی همیشگی شوهرتان برای قدم زدن در پاساژ‌ها و سرزدن به حراجی‌ها هستید، یک‌بار عرق گیاهی شاهتره را امتحان کنید تا از معجزه آن برای افزایش نشاط و انرژی همسرتان آگاه شوید. عرق شاهتره یکی از بهترین نوشیدنی‌های گیاهی و سنتی برای روزهای گرم تابستان است که به دلیل خاصیت صفرابر و خنک‌کنندگی که دارد، می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان شوهرتان را سرحال بیاورد و او را برای سخت‌ترین و دشوارترین کارها آماده کند. عرق گیاهی شاهتره علاوه بر خواص خنک‌کنندگی و صفرابری بهترین داروی گیاهی برای پاکسازی و تقویت عملکرد کبد است و می‌تواند مشکل شایع نفخ شکم را در مردان و زنان نیز برطرف کند.

نسخه: برای تهیه این شربت گیاهی کافی است عرق شاهتره را از نزدیک‌ترین عطاری تهیه کنید. برای تهیه یک لیوان از این شربت کافی است نصف لیوان عرق شاهتره را با نصف لیوان آب و 2 قاشق سکنجبین مخلوط کنید. حتی می‌توانید این عرق را با شربت خاکشیر مخلوط کنید و روزی 2 تا 3 لیوان از آن را در روزهای گرم و داغ تابستان به همسرتان بدهید.

شوهرتان از سر کار آمده و عصبانی است!

آرامش کنید

اگر همسرتان بعد از یک روز کاری گرم و سخت کاری به منزل برگشته و اعصاب هیچ کاری را ندارد و حتی دوست ندارد کمی با شما گفت‌وگو کند، یک لیوان از شربت عرق بیدمشک خنک برای او آماده کنید. عرق بیدمشک در صورتی که خنک سرو شود استرس‌ها و تنش‌ها را به سرعت دور می‌کند. نوشیدن عرق بیدمشک نه تنها مقوی قلب و تنظیم کننده تپش قلب و جریان گردش خون است بلکه می‌تواند به سادگی آرامش و ریلکسی را به همسرتان هدیه کند. پس دست به کار شوید تا دیر نشده عرق بیدمشک را تهیه کنید. نوشیدن روزانه یک لیوان از عرق گیاهی بیدمشک که از ترکیب نصف لیوان عرق بیدمشک و نصف لیوان آب خنک تهیه شده باشد، می‌تواند شوهر خسته و عصبانی را به یک شوهر آرام، صبور و ایده‌آل تبدیل کند.

سردرد‌های تابستانه امان همسرتان را بریده

این نسخه را برایش تجویز کنید

یکی از دلایل بدخلقی مردان در روزهای تابستانی ناشی از سردردهایی است که به دلیل تابش نور خورشید در فضای کار یا رفت‌وآمدهای کاری در خارج از منزل به سراغ‌شان می‌آید. اگر همسر شما هم از آن دست مردهایی است که با سردردهای تابستانه به خانه برمی‌گردد بهتر است هر روز با نزدیک شدن ساعت بازگشت او به منزل برایش یک شربت خاکشیر با گلاب تهیه کنید. نوشیدن یک لیوان شربت خاکشیر و گلاب می‌تواند به سرعت حرارت بدن را کاهش دهد و در کنار آن سردرد ناشی از گرمای هوا و بی‌حالی و سرگیجه ناشی از آن را نیز تسکین داده و برطرف ‌کند. باید بدانید که نوشیدن شربت خاکشیر با گلاب می‌تواند علاوه بر تقویت معده و بهبود هضم و جذب مواد غذایی به رفع التهاب‌های کلیه و پیشگیری از سنگ کلیه کمک کند.

1x1.trans شوهر عصبانی خود را اینگونه آرام کنید

مدتی است شوهرتان بدخلق شده

از این آرامش‌بخش طبیعی تهیه کنید

اگر مدتی است احساس می‌کنید شوهرتان بدخلق شده و دیگر مثل گذشته سرزندگی و شادابی ندارد و بعد از بازگشتن به خانه انگیزه زیادی برای وقت گذراندن با بچه‌ها را ندارد 2 راه بیشتر ندارید؛ متناسب با ذائقه‌اش یا برایش دم‌نوش سنبل‌الطیب آماده کنید یا یک لیوان شربت خنک و خوش‌طعم از عرق سنبل‌الطیب و تخم‌شربتی تهیه کنید و آن را با کمی سکنجبین شیرین کنید. نوشیدن این عرق گیاهی یکی از بهترین راهکارها برای تسکین اعصاب و تنش‌های ناشی از کار روزانه است. بهتر است در طول هفته 3 تا 4 بار از این شربت یا دم‌نوش تهیه شده از سنبل‌الطیب به همسرتان بدهید تا بتوانید خلق و خوی او را مثل روزهای گذشته پرنشاط و شاداب کنید.

تحمل روزهای تابستانی را ندارد

رطوبت بدنش را بالا ببرید

عرق گیاهی گلبهار یکی دیگر از نوشیدنی‌های گیاهی پرفایده و خوش مزه است که نوشیدن آن در روزهای تابستان علاوه بر آنکه موجب افزایش رطوبت و خنکی افراد می‌شود، کمک می‌کند تا تحمل روزهای گرم تابستان برای مصرف‌کننده، آسان‌تر شود. نوشیدن این عرق گیاهی به صورت مستمر مقوی معده بوده و برای حفظ شادابی و لطافت پوست بدن بسیار مفید است.

وقتی شوهرتان زودجوش و آتشین شده

با این شربت خاموشش کنید

نوشیدن شربت سکنجبین و خیار به دلیل خاصیت و طبع سرد و خنکی که دارد موجب کاهش حرارت بدن و از بین رفتن گرمای درونی می‌شود. بنابراین سرو این نوشیدنی خوش آب و رنگ که طبع سرد و خنک دارد به همسرتان کمک می‌کند تا زودتر از شر دلمشغولی‌های کارش جدا شود. برای تهیه این شربت کافی است یک عدد خیار رنده شده را با 3 قاشق سکنجبین مخلوط کرده و یک لیوان عرق بهارنارنج به آن اضافه کنید. نوشیدن این شربت گیاهی علاوه بر آنکه موجب بر طرف شدن تشنگی و رفع عطش تک‌تک سلول‌های بدن می‌شود، می‌تواند تا ساعت‌ها شر افکار مزاحم و خستگی‌های ناشی از کار روزمره و تابش نور خورشید را به حداقل برساند.

هرگز این نکات را فراموش نکنید

  1. نگهداری از عرق و شربت گیاهی شرایط خاصی دارد که در صورتی که این شرایط رعایت نشود خواص این نوشیدنی‌ها تحت تاثیر آن کم شده یا به طور کلی از بین‌ می‌رود.
  2. بهترین روش برای نگهداری عرقیات گیاهی نگهداری آنها در ظروف شیشه‌ای تیره رنگ یا آلومینیومی است به‌گونه‌ای که درب آنها به طول کامل بسته شود.
  3. برخی از عرقیات مانند گلاب و هل در مقابل نور خورشید و گرمای آن، عطر و خاصیت خود را از دست می‌دهند بنابراین سعی کنید این عرقیات را دور از تابش خورشید و در مکانی خنک قرار دهید.
  4. عرقیات متناسب با شرایطی که در آن تهیه و تولید می‌شوند از 1 تا 3 سال تاریخ مصرف دارند. بنابراین به هنگام مصرف عرقیات گیاهی به تاریخ انقضاء آنها دقت کنید.
  5. از نگهداری عرقیات گیاهی در مکان گرم و مرطوب پرهیز کنید. این مکان‌ها خاصیت عرقیات را از بین می‌برند.
  6. برای مصرف عرقیات تلخ مانند عرق نعنا، عرق بید یا عرق کاسنی و کم کردن میزان تلخی آن از عسل، نبات، سکنجبین یا کمی آب میوه استفاده کنید.

زنان چگونه به مردان دروغ می گویند ؟

1x1.trans زنان چگونه به مردان دروغ می گویند ؟

 

 

 

به گزارش ایران-ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در زندگی هر کس لحظاتی پیش می‌آید که افراد نمی‌توانند واقعیات را بیان کنند و اگر هم بیان کند آنرا با کم و بیش بیان می‌کنند.
بررسی‌ها نشان می‌دهنددر شکل‌گیری هر رابطه صداقت بسیار مهم است و اکثر رابطه‌ها و مخصوصا بین زن و شوهر‌ها از عدم صداقت به هم می‌ریزد.
دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی رفتار و احساسات زن‌ها دریافتند که زن‌ها برای رسیدن به اهدافشان در شرایط سخت دروغ می‌گویند و نوع عمده‌ی‌ آن زمانی اتفاق می‌افتد که زن‌ها به چیزی نیاز داشته باشند که مردها نمی‌توانند آن را فراهم کند.
زنان سلامت خود و خانواده‌شان بسیار مهم است و تقریبا هر کاری که انجام می‌دهند به این دلیل است که به این دو هدف دست یابند و بیشتر دروغ هایی که به اطرافیانشان می‌گویند به خاطر این دو موضوع است.
در مشاجرات همیشه دختران حق را به پسران می‌دهند در صورتی که ته دلشان چیزی جز این است و زن‌ها برای رسیدن به اهدافشان جملات را به کار می‌گیرند که مردها از آنها اطلاعات چندان صحیحی ندارند.

وقتی لباسها شخصیت شما را لو میدهد!

 

به گزارش ایران-ایران به نقل از افکارنیوز، انتخاب لباس موضوع بسیار مهمی است و کارشناسان مد و لباس در صنعت پوشاک به اتفاق معتقدند که پوشاک، خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنیم، بیانگر شخصیت انسان است. حتی گفته می شود با نگاه کردن به نحوه لباس پوشیدن یک فرد می توان به شخصیت واقعی او پی برد. بنابراین قبل از اینکه هر روز صبح لباس آن روز را برای خود انتخاب کنید، بهتر است به این بیندیشید که دوست دارید دیگران چه ذهنیتی در مورد شما داشته باشند و شما را چگونه انسانی بدانند؟

لباس شما چه می گوید؟!

خیلی کم اتفاق می افتد که در موقعیتی قرار بگیریم که لباس، برایمان اهمیتی نداشته باشد. شاید عجیب به نظر برسد ولی این یک حقیقت است. چون حتی در مواقعی که کسی دور و بر ما نیست و هیچ کس جز خودمان نمی داند یا اهمیت نمی دهد که چه پوشیده ایم، باز هم لباس هایمان، ‌بر روحیه و نحوه رویارویی با یک روز جدید و کار تازه،‌ تاثیر می گذارد. بنابراین خالی از لطف نیست که بدانیم لباس های ما به چه شکلی شخصیت ما را در نگاه دیگران به نمایش می گذارند.

لباس ناهماهنگ و شلخته

اگر لباس تن شما چروک،‌ لکه دار یا ناهماهنگ با یکدیگر است، دیگران معمولاً در مورد شما به این نتیجه می رسند که در همه کارهایتان این گونه هستید و وظایف خود را با سهل انگاری به انجام می رسانید. لباس شلخته می گوید شما به هیچ چیز اهمیت نمی دهید و محتاط نیستید. نه به لباس تان اهمیت می دهید، نه به فکر آینده هستید، نه شغل تان را خوب انجام می دهید.

لباس ورزشکارانه

ورزشکارها همیشه گرمکن ورزشی و کفش ورزشی به تن دارند و ترجیح می دهند حتی اگر به سالن ورزش هم نمی روند یک ساک کوچک به دست بگیرند. هر چند منظور شما این است که به دیگران نشان دهید ورزشکار هستید و به پرورش اندام و سلامت تان اهمیت می دهید ولی مراقب باشید، خیلی ها ممکن است فکر کنند شما انسان شلخته ای هستید و به ظاهرتان اهمیت نمی دهید.

لباس های مارک دار پوشیدن

اگر شما در این دسته افراد قرار دارید و همیشه اصرار دارید لباس های شیک و مارک دار بپوشید و میل دارید که دیگران هم این موضوع را بدانند، در این صورت کسانی که شما را می بینند، احساس می کنند شما انسانی موفق، با سلیقه و سختگیر در انتخاب لباس هستید ولی از طرف دیگر ممکن است فکر کنند شما بیش از حد مادی و ظاهربین هستید و کمی هم احساس عدم امنیت می کنید و به همین خاطر روی لباس پوشیدن خود وسواس به خرج می دهید.

لباس های تنگ

کسانی که در این گروه قرار دارند همیشه تنگ ترین، کوتاه ترین و بازترین لباس ممکن را انتخاب می کنند. آنها این انتخاب را برای محل کار، چه مهمانی و چه سفر یا هر موقعیت دیگری تا حد امکان رعایت می کنند. پوشیدن چنین لباس هایی نشانه احساس عدم امنیت و تلاش برای جلب توجه دیگران فقط از طریق اندام خود است. شاید آنها تصور می کنند با انتخاب این لباس ها می توانند خودی نشان دهند. شاید شما هم گاهی از این جور لباس ها استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که انتخاب همیشگی آن، چندان جالب نیست.

لباس های پر زرق و برق

گاهی اوقات پوشیدن یک کفش براق یا در دست گرفتن یک کیف آبی براق حال انسان را خوب می کند. گاهی نیاز داریم که به گونه ای آن روی کودک خود را به دیگران بنمایانیم ولی خوب است بدانید پوشیدن لباس های پر زرق و برق اغلب به این معناست که فرد دوست دارد با دیگران متفاوت باشد و مورد توجه دیگران قرار گیرد.

لباس های ساده و یکنواخت

آیا شما همیشه لباس های ساده با رنگ ها خنثی را انتخاب می کنید و هیچ وقت دوست ندارید یا جرات نمی کنید این نوع لباس پوشیدن را کنار بگذارید؟ پوشیدن این نوع لباس ها نشان دهنده آن است که شما همواره ترجیح می دهید در میان مردم گم شوید و دل تان نمی خواهد توجه زیادی را به خود جلب کنید.

لباس های مشکی و پوشیده

اگر شما در زمره افرادی هستید که ترجیح می دهید همیشه لباس مشکی و پوشید بپوشید ممکن است از نظر بعضی ها، انسان متین و متدینی تلقی شود ولی خوب است بدانید که بسیاری از مردم شما را دارای شخصیت خسته کننده، افسرده، عصبانی و بدون احساس امنیت می دانند که سعی می کند خود را در پشت لباسش پنهان کند. حتی ممکن است فکر کنند شما غیرقابل نزدیک شدن و دوستی هستید!

لباس همیشه اسپرت و ساده

هستند دختران و پسرانی که همیشه فقط و فقط یک شلوار جین و یک تی شرت می پوشند. اگر همیشه چنین تیپی داشته باشید، شما را انسانی تک بعدی و غیرخلاق نشان خواهد داد.

لباس رسمی و اداری

ـ پوشیدن یک لباس رسمی اگر به طور کامل انجام شود، نشانه اعتماد به نفس بالا و داشتن یک شخصیت برجسته است.
ـ اگر عادت دارید لباس هایی که تا به حال خریده اید را درون کمد نگه دارید و هرازگاهی آنها را بپوشید بهتر است بدانید که احتمالاً به گذشته چنگ زده اید و نمی خواهید از آن دل بکنید.
ـ اگر شما لباس های ساده می پوشید و به زیورآلات علاقه ای ندارید، ممکن است دوست نداشته باشید که مردم به شما توجه نشان دهند و شما را ببینند.
ـ اگر همیشه لباس های بزرگتر از سایز خود می پوشید احتمالاً‌ بدن خود را چاق تر و درشت تر از آنچه واقعاً هست،‌ می پندارید.
ـ اگر لباس تان به سن تان نمی خورد (جوان تر یا پیرتر از سن واقعی) سعی دارید سن تان را آن طور که خودتان احساس می کنید به دیگران بقبولانید ولی بین سن واقعی و احساسی خود، سردرگم مانده اید.
ـ اگر همیشه لباس رسمی و اداری می پوشید، بیشتر از هر چیزی به کارتان اهمیت می دهید و آن را مایه افتخار خود می دانید.
ـ اگر همیشه لباس مارک دار می پوشید، احتمالاً دوست دارید همه شما را ثروتمند بدانند و با شما بهتر برخورد کنند.


رمضـان و فصـلی بـرای آغـازی دوبـاره....................


رمضـان و فصـلی بـرای آغـازی دوبـاره
 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روز اول ماه مبارک بود، چیزی تا افطار نمانده بود، برادرم بی حال روی تخت دراز کشیده بود و چشمانش را بسته بود، می دانستیم با اضافه وزن و علاقه وافری که به خوراکی ها دارد، روزه گرفتن برایش کمی سخت تر است. مادرم در آشپزخانه مشغول آماده کردن بساط افطار بود، من هم کنترل تلویزیون را به دست گرفته بودم و بین شبکه ها می گشتم. پدرم که تازه از راه رسیده بود، نان بربری را به دست مادرم داد و رو به من گفت: "اذان هر پنج شبکه با هم پخش می شود، اینقدر این کانال، اون کانال نکن!" لبخندی زدم و دست از سر تلویزیون برداشتم، سراغ مادرم رفتم تا کمی کمکش کنم.

مدت ها بود همه با هم سر یک سفره ننشسته بودیم، اذان که گفتند، برادرم بدون یک لحظه مکث لیوان شیری را که از قبل آماده کرده بود سرکشید، پدرم زیر لب دعای افطار را زمزمه کرد و آرام گفت: قبول باشد!

این داستان ماه های مبارکی است که هر سال فارغ از هر اتفاقی ما را دور هم جمع می کند. ماه های مبارکی که آغاز و پایانش به دست طلوع و غروب خورشید رقم می خورد و هیچ قانونی جز قانون هستی آن را اداره نمی کند. ساعت افطارش به ساعت اضافه کاری اداره ربطی ندارد و ساعت سحرش پیر و جوان نمی شناسد. ماهی که فرصت می دهد هم به خودمان برسیم و با خودمان خلوت کنیم، هم جویای احوال آشنایانی شویم که قدیم ترها با آنها دوست بوده ایم!

ماه رمضان با آمدنش شیوه اغلب زندگی ها را دگرگون می کند، نوع تغذیه، الگوی استراحت و خواب، میزان ساعات کاری و حتی شیوه مصرف و خرید هم در این ماه تغییر می کند، در واقع تغییر در سبک زندگی، یکی از سوغاتی های این ماه است که می تواند زمینه ساز تغییرات دیگر شود.


این سفره ها برای شما هم آشناست

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از کمی قبل از غروب آفتاب، یک سفره با هزار رنگ چیده می شود. چای، شیرگرم، نان و پنیر و سبزی و گردو، گوجه و خیار، خرما، زولبیا و بامیه، شله زرد، سوپ و... تازه این بخش افطاری سفره است، نیم ساعت دیگر قرار است زرشک پلو و مرغ، پلو و خورش? با سالاد فصل و سالاد شیرازی و ماست و خیار و... در همین سفره به زحمت جا پیدا کنند. سفره ای که برای پنج مهمان چیده شده است، اما کفاف 50 نفر را هم می دهد!

برای امسال خانه ام قانونی وضع کرده ام، می خواهم سفره های افطارم ساده باشد و برای شام یک نوع غذا بیشتر درست نکنم. شاید وقتی خویشاوندانم را برای افطار دعوت کردم و آنها سادگی سفره ام را دیدند، خودشان هم، همین تصمیم را بگیرند. می خواهم با سادگی سفره ام، بگویم که دوست داشتم در ثواب روزه هایشان شریک شوم، بی هیچ تجمل و تکلفی. من می خواهم از خودم شروع کنم، شما چطور؟


رمضان، بهار قرآن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روزی یک جزء قرائت قرآن؛ چند سالی بود که این قانون را همراه با تلویزیون یا رادیو اجرا می کردم، روز اول ماه مبارک قرآنم را از کتابخانه در می آوردم و کنار تلویزیون می گذاشتم. هر روز سر یک ساعت مشخص، می نشستم و یک جزء قرآنم را می خواندم. امسال اما تصمیم دیگری گرفته ام، می خواهم هر روز چند صفحه قرآن، با معنی بخوانم، می خواهم به خودم اجازه دهم که قرآن در من اثر کند، می خواهم امسال شروعی شود برای این که در تمام سال قرآن بخوانم. اصلا شاید با همسرم صحبت کردم تا کمی قبل از افطار و کمی بعد از سحر همگی با هم قرآن بخوانیم. هر سال از دیگران می شنوم قرآن خواندن باید با تدبر و اندیشه باشد، از شما چه پنهان که گاهی در مهمانی ها یا در جمع دوستان همین نکته را با لحنی آموزنده(!) به آنها می گویم، اما دریغ از این که خودم انجامش دهم، ولی من امسال می خواهم از خودم شروع کنم، شما چطور؟


ماهی برای بخشش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


ماه رمضان ما را به خودمان نزدیک می کند، اجازه می دهد کمی زلال تر و شفاف تر به خودمان نگاه کنیم. با کمی صداقت، سهم مان را از تمام اتفاقات ریز و درشت پیدا کنیم، ببخشیم و برای بخشیده شدن به دیگران فرصت دهیم. یک سالی می شود که از خواهرم خبری ندارم، از وقتی که چند اتفاق کوچک، فاصله ای بزرگ بین مان انداخت. حسابی دلتنگش شده ام، از دیگران سراغش را می گیرم، اما دلم آرام نمی شود. همیشه منتظر بودم او یک قدم بیاید تا من صد قدم به سویش بروم و آشتی کنیم، اما امسال می خواهم خودم این یک قدم را بردارم. شاید او صد قدم نیاید، اما این یک قدم من، ارزش صدها قدم را دارد. شماره همراهش را از برادرم گرفته ام خجالت می کشم که زنگ بزنم، اما می خواهم برایش یک پیام بفرستم، بنویسم "سلام آبجی، نماز و روزه هاتون قبول! دلم براتون تنگ شده، برای افطار منتظرتون هستم، منتظر همتون". من می خواهم از خودم شروع کنم، شما چطور؟


فرصتی برای خلوت

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


از قبل از افطار شروع می شود، تا آخر شب هم ادامه دارد، تازه اگر تکراری هایش را هم بخواهید دنبال کنید تا وقت سحر می توانید پیش بروید، سریال های ماه رمضان را می گویم. دست صدا و سیما درد نکند، مبادا خیال کنید می خواهم زحمت آنها را زیر سوال ببرم، هرگز! فقط می خواهم بگویم مبادا این سریال ها شما را غرق در تلویزیون کند، تا جایی که یادتان برود، درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده شده و تا آخرین شب بسته نمی شود. می خواهم بگویم حیف است که تمام ساعاتِ این ماه عزیز، پای تلویزیون بگذرد. رمضان فرصتی است برای خلوت کردن با خود و فکر کردن درباره خداوند و خلقت و خویشتن. من می خواهم وقت های ماه رمضان امسالم را عادلانه تقسیم کنم، هم درونم را تماشا کنم و گاهی خلوت گزینم، هم بیرونم را ببینم و گاهی با دیگران همراه شوم. شما چطور؟


خوردنی ها و نخوردنی ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 سحر 
اگر تصمیم گرفته اید برای سحری کباب، جوجه کباب، ماهی، کوکو سبزی یا کتلت درست کنید، بهتر است در تصمیم تان تجدیدنظر کنید، چرا که این غذاها به دلیل خشکی که دارند شما را دچار عطش می کنند، در عوض بهتر است سراغ غذاهای دیرهضمی بروید که تا هشت ساعت در معده شما دوام می آورند. مثل چی؟ مثل حبوبات، غلات، خرما و حلیم (حالا راز آن صف های طولانی جلوی حلیم فروشی را فهمیدید!) از موز و بادام هم غافل نشوید؛ با توجه به طولانی بودن روز تا دلتان می خواهد میوه، سبزی های آبدار، کاهو، خیار، هندوانه و خربزه بخورید؛ اگر خوب دقت کنید می بینید که در این فهرست خبری از چای نیست! به این سبب که چای موجب افزایش میزان ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن، در طول روز می شود. هنگام سحر دست از سر نمکدان بردارید و اینقدر روی غذاها یا میوه ها نمک نپاشید، این همه شوری برای دفع شدن نیاز به آب دارد، از ما گفتن بود!

 افطار 
از آنجا که معده تان نزدیک 19 ساعت است که رنگ غذا ندیده است، کمی صبور باشید خوردن سه لیوان آب یخ، درست است که تشنگی را برطرف می کند، اما در عوض شما را دچار معده درد و بی حالی می کند، با یک نوشیدنی ولرم شروع کنید، شیر گرم یا چای رقیق با خرما انتخاب های خوبی است، برای افطاری نان و پنیر و سبزی، گوجه و خیار، کمی سوپ یا آش کافی است. دور غذاهای چرب و پرحجم را خط بکشید که این غذاها سبب هنگ کردن معده تان خواهد شد! به یاد دارید که برای سحری غذاهای دیرهضم خورده بودید حالا وقت خوردن غذاهای زودهضم است، غذاهایی که حاوی قند و آرد سفید و زود هضم هستند، شله زرد هم جزو غذاهای زود هضم است.

 شام 
بهتر است وعده شام همراه افطار باشد، این را هم بگوییم که افطار به خودی خود یک وعده غذایی کامل است. از خوردن غذاهای ادویه دار هم خودداری کنید که سبب می شود تا فردا شب همین موقع احساس عطش داشته باشید، در عوض غذاهای بخارپز و آب پز انتخاب های خوبی برای شام هستند، فعلا از غذاهای چرب و سرخ کرده هم خبری نیست! تا زمان قبل از خواب مقدار زیادی آب، آبمیوه و میوه مصرف کنید تا آب مورد نیاز بدنتان تامین شود.


دنیـا از نگاه یک دختـر بچـه...............


دنیـا از نگاه یک دختـر بچـه

 

عکس های تخیلی و سورئال از آدرین بروم عکاس اهل بروکلین را در این آلبوم خواهید دید. نام این سری از عکس های او دنیا از دید یک دختر بچه میباشد. از ویژگی های بارز آثار او رنگ آمیزی یک دست صحنه و همینطور صحنه سازی های بسیار زیبا است.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


چهـار اینفـوگرافیـک از چهـار موضـوع مختـلف !


شاخصهای واقـعی برای افـراد موفـق و ناموفـق


ما خود را چگونه می بینیم؟ بیشترین و شایع ترین کلمات و عباراتی که به کار می بریم، کدام هستند؟ احساسات ما در اغلب مواقع چگونه است؟ زمان خود را صرف چه کارهایی می کنیم؟ مشکلاتمان را چگونه و از چه طریقی حل می کنیم؟ این موارد و بسیاری موارد دیگر شاید کوچک به نظر برسند، اما همین چیزهای کوچک ما را ساخته و به دنیا نشان می دهد ...
ما، همان چیزی هستیم که می گوییم، نشان می دهیم، انجام می دهیم و یا احساس می کنیم. طرز ایستادن ما، تن صدای ما و یا سطح انرژی ما، همگی به عنوان نماینده ای هستند که ما را به جهان معرفی می کنند! 


پس از این مقدمه، اینفوگرافیکی از شاخص موفقیت که توسط MaryEllen Tribby تهیه شده و توسط تکنولایف ترجمه شده را به شما معرفی می کنیم. وی این شاخص را پس از ملاقات و کار با موفق ترین و باهوش ترین کارآفرینان جهان و الهام گرفتن از آنها، تهیه کرده است. در این شاخص به تفاوت عمده ویژگی ها و صفت افراد موفق و افراد ناموفق پرداخته شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




محیط کار خود را لذت بخش کنیم


چگونه محیط کار خود را به یک محیط لذت بخش تبدیل کنیم؟ در این دوران سخت اقتصادی، یک دفتر کار لذت بخش می تواند یک امتیاز رقابتی برای تجارت و کسب و کار شما باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیا استرس شما را می کشد؟


استرس‌ عبارت‌ است‌ از واکنشهای‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌ فرد، تجربه‌ می‌شوند. تغییرات‌ می‌توانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. پاسخ‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ است‌. استرس‌ مثبت‌ می‌تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می‌تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها، فرد را شکست‌ می‌دهند، ایجاد شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تاثیرات تجارت الکترونیکی آنلاین


این اینفوگرافیک تاثیرات تجارت آنلاین در اروپا و آمریکا و اینکه چقدر مردم به این سیستم اعتماد دارند را می بینید. متاسفانه در ایران تجارت الکترونیکی هنوز جا نیفتاده و امیدوارم این موضوع فراگیر شود و همه بتوانند به راحتی این مسئله پی ببرند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org