سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ضبط پاسپورت اصغر فرهادی در فرودگاه ...............

1x1.trans ضبط پاسپورت اصغر فرهادی در فرودگاه

اصغر فرهادی که این روز‌ها فیلم “گذشته” را بر روی پرده سینماهای ایران و بعضی‌ از کشورهای جهان دارد صبح امروز از پاریس به تهران بازگشت. سایت اینترنتی “بانی‌ فیلم” با انتشار این خبر و چند عکس اختصاصی نوشت که پاسپورت فرهادی هنگام ورود به فرودگاه به دلیل برخی‌ سوء تفاهمات ضبط و سپس به او بازگردانده شد.

“بانی‌ فیلم” بدون اشاره به جزئیات این “سوء تفاهم” نوشت فرهادی قرار است فردا برای ارائه برخی‌ توضیحات مراجعه کند که البته باز هم به این نکته که به کجا باید مراجعه کند اشاره نشده است.

اصغر فرهادی، تنها فیلمساز ایرانی‌ برنده جایزه اسکار است که پس از موفقیت‌های جهانی‌ “جدایی نادر از سیمین” به فرانسه رفت و “گذشته” را با سرمایه 12 میلیون یورویی و با حضور بازیگران مطرح ایرانی‌ و فرانسوی از جمله علی‌ مصفا و برنیس بژو مقابل دوربین برد.

این فیلم بر خلاف “جدایی” تا کنون حضور موفقی‌ در فستیوال‌های سینمائی و گیشه نداشته است و منتقدان می‌‌گویند دلیل اصلی‌ آن شباهت مضمون و ساختار با فیلم قبلی‌ اوست. گذشته پس از آنکه در فستیوال کن بر خلاف پیش بینی‌‌ها جایزه اصلی‌ را دریافت نکرد، حضور موفقی‌ هم در فستیوال فیلم مونیخ نداشت. البته جایزه بهترین بازیگر زن در کن به برنیس بژو رسید.

گفتنی است در حالی‌ پاسپورت فرهادی در فرودگاه ضبط شده است که او معمولا به اظهار نظر صریح در رابطه با مسائل سیاسی و اجتماعی نمی‌‌پردازد.