سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

افزایش 20درصدی سرقت در کشور / آخرین وضعیت 5 مرزبان ربوده شده ...

هیچ تغییری در شرایط آنها ایجاد نشده و بر اساس آخرین اطلاعات آنها سالم هستند. مقامات پاکسانی ابتدا هیچ همکاری با ما نداشتند و حتی قبول نمی کردند که سربازان ربوده شده در این کشور هستند اما خوشبختانه اکنون قول همکاری دادند و قبول کردند که این افراد را تحت تعقیب قرار دهند.

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه وقوع سرقت در سال جاری افزایش 20 درصدی نشان می دهد در مورد آخرین وضعیت 5 مرزبان ربوده شده گفت:هیچ تغییری در شرایط آنها ایجاد نشده و بر اساس آخرین اطلاعات آنها سالم هستند.

به گزارش البرزنیوز به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان جریمه های واریز شده به حساب خزانه دولت در یازده ماه نخست امسال هزار میلیارد تومان است که در این میان سهم فرهنگسازی امداد و نجات و مراقبت جاده ای در قانون روشن شده است. دولت در پرداخت سهم دستگاهها از جریمه های رانندگی تاخیر داشته است که البته امیدواریم این پرداختها تا پایان سال محقق شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص لزوم هوشمند سازی جاده ها گفت: باید عقب ماندگی ها در این رابطه جبران شود و تمامی نقاط حادثه خیز اصلاح شود، آنچه امروز در حال اجراست مورد انتظار ما نیست و امیدواریم تا پایان سال 94 میزان جاده های تحت کنترل به 30 هزار کلیومتر برسد، خوشبختانه شهرداری ها حرکتهای خوبی را در این رابطه انجام داده اند و از جاده جلوتر هستند.

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه 240 هزار پلیس در طرح نوروزی فعال هستند تاکید کرد: در ایام نوروز 240هزار مامور  از دل پایتخت تا مرز مشغول خدمت هستند. دو سوم نیروهای پلیس در این ایام به صورت شبانه روزی در جاده ها حاضرند و یک سوم به استراحت می پردازند.

*افزایس 20درصدی سرقت در کشور

احمدی مقدم از افزایس 20درصدی سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: جرایم خشن نسبت به سال قبل افزایش نداشته و به نظر می رسد کاهش نیز داشته باشد البته در سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور رخ نداد اما امسال چند مورد حادثه تروریستی در جوار مرز داشتیم. در سال جاری وقوع سرقتها رشد 20درصدی نشان می دهد البته میزان پرونده های مقدماتی ثبت شده یک درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه  امسال دولت گام های خوبی را برداشته است شرایط نیز با وجود اینکه در دوران گزار هستیم بسیار خوب شده است. در مجموع نارضایتی ها و ناآرامی های اجتماعی 12درصد کاهش نشان می دهد.

خبرنگاری درباره اظهارات رئیس سازمان استاندارد درباره اسکانیا پرسید که وی در پاسخ اظهار داشت: پلیس با هیچ شرکتی خصومت ندارد واقعیت این است که آیا حادثه ای رخ می دهد یا نه، اگر استاندارد نیز موضوع را تأیید کند و نتایج چیز دیگری باشد باید آن را اصلاح کنیم. در همه دنیا اعلام فراخوان و رفع نواقص امری پذیرفته شده است و گرفتن موضع در برابر رفع مشکلات به نظر ما خوب نیست. اگر همه دستگاهها کارشان را به خوبی انجام می دادند تمام مطالبه ها به نیروی انتظامی سر ریز نمی شد اگرچه همه خوب می دانند که پلیس هیچگاه عقب نشینی نمی کند.

وی درمورد آخرین وضعیت 5 مرزبان ربوده شده اظهار داشت: هیچ تغییری در شرایط آنها ایجاد نشده و بر اساس آخرین اطلاعات آنها سالم هستند. مقامات پاکسانی ابتدا هیچ همکاری با ما نداشتند و حتی قبول نمی کردند که سربازان ربوده شده در این کشور هستند اما خوشبختانه اکنون قول همکاری دادند و قبول کردند که این افراد را تحت تعقیب قرار دهند.

وی درمورد اظهارات رئیس مجلس بلوچستان پاکستان مبنی بر اینکه سربازان ربوده شده تا قبل نوروز آزاد می شوند گفت: چنین اطلاعاتی ندارم اما ما هم همانند خانواده این افراد از آزادی شان خوشحال می شویم و خوشحال تر خواهیم شد که پاکستان اقدامات بازدارنده را انجام می دهد.


خالکوبی به زبان فارسی روی دست آنجلینا جولی.....

در یکی از تصاویر منتشر شده رسانه ها از این مراسم، خالکوبی دست راست آنجلینا جولی دیده می شود که جمله ای دو سطری به زبان فارسی است اما در این تصویر تنها سطر اول قابل خواندن است.در بیست و نهمین مراسم جوایز ایندیپندنت، آنجلینا جولی، سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد و بازیگر هالیوودی به همراه همسر خود براد پیت حضور داشت.” ماورای باورهای ما ماورای بودن و نبودن های ما …” .این جمله فارسی، هدیه افغان ها به اوست. این بازیگر پس از سفر به افغانستان و بازدید از مدارس دخترانه این کشور، این جمله فارسی را برگزید.

خالکوبی آنجلینا persiantatoo persiantatoo2


فیلمی که صدای هاشمی رفسنجانی را هم در آورد....

حتی وقتی به نقل از منابع پاکستانی اعلام شد که مرزبانان گروگان گرفته شده کشورمان آزاد شده‌اند نیز، برخی مسئولان ترجیح دادند سکوت خود را نشکنند، در حالی که می‌دانستند این اخبار صحت ندارد!

در شرایطی که گروگانگیری گروهک تروریستی جیش‌العدل در مرزهای شرقی کشور، مرز یک ماه را درنوردیده و نگرانی درباره سرنوشت پنج مرزبانان اسیر کشورمان را افزون کرده، هنوز مسئولان سکوت را به هرگونه اظهار نظری ترجیح می‌دهند.

سکوتی که در زمان اعلام خبر آزادی مرزبانان در عملیات نظامیان پاکستانی موجبات بروز موجی از بیم و امید را در جامعه فراهم آورد و در آخر، به رغم تایید خبر توسط برخی مقامات و مسئولان، به تکذیب آزادی مرزبانان ختم شد؛ در حالی که شنیده می‌شود برخی از مسئولان مرتبط با ماجرا، ازکذب بودن این خبر آگاه بودند اما به دلایلی نامعلوم و نامکشوف، سکوت را ترجیح دادند!

وقتی سکوت برای رفع تردید از فضای خبری شکسته نمی‌شود، طبیعی‌ست که واکنش نشان دادن به حواشی ماجرا به توقعی بسیار زیاد شباهت خواهد یافت؛ حالا این حاشیه ها اظهار نظر گروگانگیران درباره اعلام شرط و شروط آزادی مرزبانان به مقامات کشورمان باشد، چه فیلمی که در آن چگونگی گروگانگیری تشریح شده است.

اینکه شرط و شروط با مسئولان کشورمان در میان گذاشته شده یا خیر را نمی‌دانیم اما مگر می‌شود فیلم گروگانگیری را دید و هیچ سخن نگفت؟ مگر می‌شود عوامل زمینه ساز این اتفاق شوم را که برخی هایشان به وضوح در فیلم دیده می‌شوند را ندید و از مسببان ماجرا گلایه نکرد؟

 

اظهار نظر روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را باید در این قالب دید. آیت الله هاشمی رفسنجانی در قسمتی از سخنرانی خود در دومین نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با ابراز تاسف از گروگان گرفته شدن پنج سرباز ایرانی توسط اشرار گفت:  ایجاد امنیت و مرزبانی وظیفه اصلی دولت است؛ دولت باید مرزداری خوبی کند تا چند اشرار نتوانند به آسانی سربازان ما را به گروگان گرفته و بگویند فلان کار را کنید تا سربازان شما را آزاد کنیم. من فیلمی در مورد چگونه گروگان گرفته شدن این سربازان دیدم که متاسف شدم و نمی‌دانم که فیلم ساختگی است یا خیر.

وی افزود: در این فیلم پنج سرباز در بلندی در اتاقکی خوابیده بودند که سه شرور به راحتی به آنها حمله کرده و توانستند دست و پایشان را ببندند. این چه مرزداری است؟ معلوم است که آن جا خطر دارد و باید مراقب بود و نمی توان با پنج سرباز از آنجا حفاظت کرد. به این شکل که مرزبانی نمی‌شود.

رئیس مجمع نتشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: باید مواظب باشیم زیرا که نمی توان پنج سرباز را در یک جا و با فاصله طولانی از ایستگاه مرزداری بعدی قرار دهیم؛ چطور می شود که قاچاقچی ها بیایند و جوانان ما را ببرند؟ باید امنیت داخلی و مرزها را جدی بگیریم تا قاچاقچیان نتوانند اینگونه مانور بدهند و برای جوانان ما دام بگذارند.

بدین ترتیب شاید هرآنچه بعد از دیدن این فیلم می‌توان گلایه کرد را رئیس مجمع تشخیص گفته باشد اما بد نیست که به روایت تصاویر استخراج شده از این فیلم، ماجرا را مرور کرده و در پی یافتن پاسخ این سوال باشیم که چگونه گاه بدیهیات یک کار را فراموش کرده و چنین مخمصه ای را بوجود می‌آوریم؟!


اتاقی که اینترنت در آن متولد شد.....

خبار فناوری اطلاعات - اتاق 3420 در Boelter Hall – بخشی از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی – دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) با دستگاه‌های الکترونیک قدیمی، محل تولد اینترنت محسوب می‌شود. در 29 اکتبر 1969 میلادی "لئونارد کلاین راک" و تیم تحقیقاتی، نخستین پیام را با استفاده از آنچه امروز اینترنت نامیده می‌شود، برای محققان دانشگاه استنفورد ارسال کردند. اولین پیام "log in" بود، اما سیستم پس از ارسال دو حرف L و O قطع شد؛ یک ساعت بعد با تلاش محققان کل واژه با موفقیت ارسال شد.

 

اولین ارتباط دائم ARPANET در 21 نوامبر 1969 بین IMP – پردازنده پیام رابط – دانشگاه کالیفرنیا و IMP موسسه تحقیقاتی استنفورد برقرار شد.  در دسامبر 1969 چهار نقطه اتصال (node) در دانشگاه کالیفرنیا، موسسه تحقیقاتی استنفورد، دانشگاه یوتا و دانشگاه کالیفرنیا در سانتا بارابارا نصب و راه‌اندازی شدند.

تا سال 1975 میلادی 57 پردازنده پیام رابط (IMP) و تا سال 1981 میلادی 213 پردازنده در این مراکز وجود داشتند و IMP دانشگاه کالیفرنیا نیز در سال 1982 با فناوری جدید جایگزین شد.
اتاق محل تولد اینترنت در سال 2011 بازگشایی شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.


طرح جمعآوری تهسیگارها ....

طرح پاکسازی پسماندهای سیگار از میدان تجریش تا چهارراه ولیعصر با هدف جبران خسارت‌های وارد شده به زیستگاه‌های طبیعی و فضای شهری با مشارکت مردم در روز 13 اسفند برگزار شد.

جمعی از کارتن‌خواب‌ها و معتادان بهبودیافته عضو موسسه نیکوکاری طلوع بی‌نام و نشان‌ها از مجریان اصلی این طرح بودند و ضمن جمع آوری ته سیگارهای این محدوده با اهداءگل  از پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی‌انتظامی، رفتگران، سالخوردگان، دستفروشان و شهروندان تشکر کردند.
عکس های حمیدرضا دستجردی عکاس ایسنا از اجرای این طرح را در زیر می بینید.

دیدار اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی...

یک بار دیگر پیش بینی رهبر معظم انقلاب درباره زیاده خواهی های غرب به بهانه مذاکرات اتمی درست از آب درآمد.

به گزارش البرزنیوز ایشان در دیدار مردم آذربایجان شرقی که 28 بهمن 92 برگزار شد، با اشاره به تأکید های مکرر قبلی خود مبنی بر اینکه موضوع هسته ای، بهانه ای بیش نیست، خاطرنشان کردند: اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته ای مطابق خواسته امریکا، حل شود، امریکاییها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید، و اکنون نیز همه شاهد هستند که سخنگویان دولت امریکا از موضوعات حقوق بشر و توانایی موشکی و دفاعی ایران، سخن به میان می آورند.

حالا هم دقیقا همین اتفاق روی داده است. نه در پشت مرزهای ایران که در مرکز پایتخت جمهوری اسلامی.


کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای اولین بار به تهران سفر کرده با نرگس محمدی که در جریان اعتراضات انتخابات سال 88 محکوم شد و گوهر عشقی مادر ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در بازداشت جان خود را از دست داد دیدار کرد.

خانم اشتون که 5 فعال زن دیگر را نیز در ابتدای سفر خود به تهران ملاقات کرده است به خبرنگار بی بی سی گفت برای من به طور خاص خیلی مهم بود که هم زمان با روز جهانی زن از این زنان بشنوم از نظر آنها چطور می توان شرایط را تغییر داد.


خانم اشتون همچنین در بیانیه ای که در پایان سفر خود به تهران منتشر کرده به دیدار خود با فعالان زن در ایران اشاره کرده و گفته است: "کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفتگو کردم؛ فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد."

به گزارش البرزنیوز ، بار قبل هم که هیاتی از اتحادیه اروپا در تهران با جعفر پناهی و نسرین ستوده دیدار کرد ، بعضی مسئولان از شیوه کی بود کی بود من نبودم! استفاده کردند تا اساسا مشخص نشود چه کسی بانی این دیدار در سفارت یونان بوده است.

حالا که البته مشخص است دستگاه دیپلماسی ایران میزبان خانم اشتون بوده خوب است وزیر محترم و فعال امورخارجه پاسخ بدهند که آیا قرار است موضوع بعدی در مذاکرات ایران و گروه 5+1 حقوق بشر ! البته به تعبیر آنها باشد؟


تصاویر از بی بی سی


15 رفتاری که مردان را به دادگاه های خانواده می کشاند !

ما با نظر سنجی و گزینش لیستی تهیه کردیم که پیش روی شماست. البته که همه ی این موارد شامل حال شما نمیشود ...
ما با نظر سنجی و گزینش لیستی تهیه کردیم که پیش روی شماست. البته که همه ی این موارد شامل حال شما نمیشود ...
 
گاهی ما مردها نیاز داریم برای عمل به آنچه که هدف خدا از خلقت ماست، تشویق شویم. گاهی به آموزش و تمرین نیاز داریم. گاهی نیاز به نصیحت داریم تا به ما بگویند چگونه درست رفتار کنیم و چگونه همسران خود را درک کنیم و دوست بداریم.
و البته گاهی هم نیاز داریم به ما بگویند از چه کاری باید دست برداریم . حتی شاید گاهی هم کسی باید به ما بگوید: آقای محترم! دست از این مسخره بازیها بردار! این مقاله هم همین موارد را یادآوری میکند!
ما با نظر سنجی و گزینش لیستی تهیه کردیم که پیش روی شماست. البته که همه ی این موارد شامل حال شما نمیشود ، اما شاید مواردی در این لیست باشد که میتواند به دلنشین تر کردن روابط شما با همسرتان کمکی کند.
1.اگر همسرتان خانه دار است ، قدر زحمات او را بدانید و طوری رفتار نکنید که گویی ارزش و اهمیت کار او از فعالیت های شما کمتر است. کار خانه و مدیریت کردن خانه سختی های خاص خودش را دارد.
روابط زنا شویی
2.از اینکه وقتی از راه میرسید مستقیم دراز بکشید و تلوزیون تماشا کنید و همسرتان را با تمام آنچه در خانه میگذرد و مسئولیت هایش تنها بگذارید ، دست بکشید!
3.از اینهمه کار کردن دست بکشید! تعادلی سالم میان کار و خانواده تان برقرار کنید. همسر شما قطعا به خود شما بیشتر علاقمند است تا به یک خانه مجلل ، ماشین گران قیمت ، یا چنین چیزهایی!
4.وقتی دارید تلویزیون تماشا میکنید ، وانمود نکنید به او هم گوش میدهید.
5.اجازه ندهید هدایت های خانواده تان و کنترل کردن های آنها بر همسر شما ادامه پیدا کند.
6.زمانی که حتی به حرفهای او گوش نمیدهید ، وانمود نکنید که میدانید او چه میگوید و چه فکر میکند.
7.انتظار نداشته باشید او شما را حدس بزند! بجای ساکت و مرموز بودن ، راحت باشید و احساس خود را به او بگویید. این حرف نزدن ها متاسفانه بسیار در بین مردهای ایرانی رایج است.
8.اجازه ندهید نقش رهبری شما در خانواده ، به رفتار خودخواهانه تبدیل شود . حواستان باشد که یک رهبر خوب ،اول از همه نقش محافظتی  دارد.
9.به همسر خود با انتقاد از او نزد فرزندان و سایرین بی احترامی نکنید.
10.اگر از رفتار همسرتان خشمگین شدید ، بلافاصله به او پاسخ ندهید . بعدا هم می شود در این مورد با او صحبت کنید.
11.با  قدرت و خشم خود ، همسر و فرزندان خود را نترسانید!
12.اسم طلاق را تحت هیچ شرایطی به زبان نیاورید.
13.حواستان باشد قولی ندهید که بعدا آنرا مدام به تعویق بیندازید.
14.برای تصمیم گیری در مورد مسایل زندگی بدون مشورت با همسرتان اقدام نکنید.
15.خانمها دید نزدیک بسیار خوبی دارند و وقتی شما به خانم دیگری نگاه می کنید کاملا متوجه می شوند ، وقتی با همسرتان هستید ، نگاه کردن به این و آن را کنار بگذارید.
 
در قسمت بعدی 15 نکته دیگر از نبایدهای زندگی را برای آقایان بیان می کنیم. اگر مواردی را هم شما سراغ دارید که دوست دارید به لیست اضافه کنید،  آنرا در قسمت نظرات بیاورید.

تنها زن محجبه اسکار چه کسی است؟!

 

تنها زن محجبه اسکار چه کسی است؟!+عکس
یکی از منحصر به فردترین اتفاقاتی که در اسکار 2014 رخ داد و در میان رسانه‌های فارسی زبان کوچک‌ترین توجهی را به خود جلب کرد، حضور یک بانوی باحجاب در میان شش چهره جوان برتر آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (AMPAS) بود که در جریان اهدای جوایز اسکار بود اما این دختر که بود؟

به گزارش پیک هشترود، در جریان برگزاری مراسم اسکار 2014 پس از آنکه هریسون فورد برای معرفی فیلم کلاهبرداری امریکایی، باشگاه خریداران دالاس و گرگ وال استریت به روی صحنه آمد، چنینگ تیتوم، جوانان تیم اسکار امسال را معرفی کرد که در میان آنها یک دختر محجبه بود؛ دختری که در فرش قرمز و پیش از مراسم نیز مورد توجه عکاسان و رسانه ها قرار گرفته بود. سپس انیمشین کوتاه و انیمیشن بلند اهداء شد.

این جوانان فرصت یافته‌اند تا استعدادشان مورد توجه 3280 میهمان اسکار 2014 که از روی فروش قرمز عبور کرده بودند قرار گیرند و بسیاری از این سینماگران جهانی پیش از معرفی این شش تن و در جریان مراسم فرش قرمز با این جوان ها گفت‌و‌گو کردند و سپس  وارد سالن دالبی تئا‌تر شدند اما این جوانان چگونه انتخاب شدند و به عنوان تیم جوان اسکار مورد تقدیر قرار گرفتند و هزاران تصاویر از آنها ثبت و در فضای مجازی منتشر شد.

شاید برای پاسخ به این پرسش بهتر باشد، به جالب ترین کیس از میان آن شش تن توجه کرد که همان دختر محجبه بود. هفته نامه کریستین ساینس مانیتور در گزارشی تحت عنوان «آن سوی حجاب در اسکار» به کنکاش درباره این دختر محجبه پرداخته است. زمانی که «زینب عبدل النبی» در آخر هفته با حجاب بر روی فرش قرمز ظاهر شد، در فیس‌بوک و توئیتر با فوران تعجب عمومی مواجه شدیم: «یک محجبه روی فرش قرمز!»، «عشق حجاب! زندگی زیبای مسلمان حضور داره در مراسم اسکار»

خانم عبدل نبی یک جوان 22 ساله از برانکس نیویورک و دانشجوی دانشگاه میشیگان است که به عنوان یکی از شش دانش آموزانی که موفق به کسب "تیم اسکار" رقابت ملی فیلم انتخاب شد. او جزو هزاران دانشجویی بود که برای رقابت در این بخش، فیلم کوتاهش را با آکادمی اسکار ارائه کرده بود و این فیلم کوتاه توجه داوران را به طور ویژه به خود جلب کرد و منجر به انتخابش به عنوان یکی از شش برگزیده نهایی شد.

در واقع این رویه یک اتفاق مرسوم است و آنچه باعث شگفتی حتی حاضران در مراسم اسکار شده بود، موفقیت یک زن مسلمان و باحجاببه طی این فرآیند رقابتی بود شاید او اولین محجبه‌ای‌ باشد که با کسب موفقیتی در سطح آکادمی، روی فرش قرمز گام گذاشته بود. در عین حال این انتخاب بی حاشیه نیز نبود و برخی، انتخاب او را به صرفاً به خاطر  حجابش و ژست گرفتن آکادمی برای انتخاب او خوانده اند و شایستگی اش را برای دریافت این جایزه به چالش کشیده اید اما این نقدها اعتبار دستاوردهای عبدل نبی و استعداد قابل توجهش را کمتر نساخته است.

توئیتر این دختر تحت عنوان «لیدی زازا» این روزها به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته و حجم فالوئرهایش به شدت در حال افزایش است. او در تلاش است تا ثابت کند با این شرایط متفاوت می توان در سینمای آمریکا درخشید اما آیا همچنان این درخشش استمرار خواهد داشت و باز هم نام او را خواهیم شنید؟

منبع:تابناک