سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

منطـقه دیـدنی کویر مرنجاب کجاست ؟

 

کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد.کویر مرنجاب از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان محدود می‌شود.ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود 850 متر می‌باشد. قسمت عمده کویر مرنجاب پوشیده از تپه‌های شنی و ریگزار است. کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است.

عمده پوشش گیاهی کویر مرنجاب شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته‌های قیچ است. پوشش جانوری کویرمرنجاب به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می توان به گرگ , شغال , کفتار , روباه شنی , گربه شنی , بزمجه , آفتاب پرست , انواع مارمولک , مار , عقرب , تیهو , عقاب , شاهین و... اشاره کرد.

دریاچه نمک آران وبیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی کویر مرنجاب محسوب می‌شوند. چاه تاریخی دستکن در قسمت شرق کویر مرنجاب، محل آبشخور شترهای کاروانها در گذشته ها بوده‌است. قلعه مرنجاب، کاروانسرایی است در کویر که در مسیر راه ابریشم قرار دارد و کاروانها برای سفر به خراسان، اصفهان، ری و بالعکس از این مسیر می‌گذشتند. درباره دلیل ساخت این قلعه و کاروانسرا در کنار دریاچه نمک، نقل است که شاه عباس دست به ایجاد تاسیس کارونسراها در مسیر های رفت و آمد زد، بالای کاروانسرای کویر مرنجاب به شکل سنگرهای دیدبانی است و ذکر شده‌است که همیشه 500 نگهبان مسلح در قلعه حضور داشتند و امنیت عبور کالا از چین به اروپا و بالعکس را در این منطقه تأمین می‌کردند. قنات کنار کاروانسرا که برکه بزرگی به وجود آورده‌است، آب شیرین دارد و وجود آب شیرین در کویر نمک و شوره زار یک پدیده بسیار منحصر به فرد است.

نهار در کاروانسرای عباسی

 

عصرانه در مجتمع ستاره شبهای کویر

 


نمایشگاه خودرو ژنو 2014.......

 مشهورترین شرکتهای خودروسازی جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه ژنو 2014 عرضه کردند.

نمایشگاه خودروی ژنو از روز سه شنبه درهای خود را به روی خبرنگاران گشود. با خروج آرام اروپا از رکود اقتصادی، انتظار می رود بعد از بیش از شش سال طلسم شکسته شود و فروش خودرو در اروپا، افزایش یابد.

علاوه بر خودروهای معمولی، پیش بینی می شود فروش خودروهای اسپورت و لوکسی نظیر لامبورگینی که تحت مالکیت فولکس واگن آلمان است هم افزایش یابد. نمایشگاه ژنو، یکی از بهترین محل ها برای نمایش و جذب مشتریان خودرو است.

 

 

کانسپت فولکس واگن T-Roc

شرکت فولکس واگن تصمیم دارد تا خودرویی همانند این کانسپت را تولید کند. قرار است که این خودرو از چندین نوع سوخت همانند گاز، بنزین و الکتریسیته استفاده کند. این خودرو که در نمایشگاه با سه در رونمایی شده است در صورت ورود به بازار به احتمال زیاد به 5 در مجهز خواهد بود.

در حال حاضر این مدل به یک موتور 4 سیلندری با 182 اسب بخار قدرت مجهز است و از جعبه دنده 7 دنده ای مخصوص فولکس واگن استفاده می کند. بر خلاف سایر مدل های چند کاره T-Roc می تواند در خارج از جاده به صورت عالی عمل کند.

هنوز مشخص نیست که سیستم بدون سقف این خودرو وارد چرخه تولید می شود یا خیر اما به نظر می رسد که این مدل از سقف این روزها به شدت طرفدار دارد.



 




 

جیپ Renegade

بالاخره خودرویی که همگان در انتظار آن بودند رونمایی شد. جیپ Renegade که ترکیبی از خودروی شاسی بلند و کوتاه است در نمایشگاه ژنو به صورت رسمی رونمایی شد. این خودروی جدید طراحی بسیار زیبایی دارد و تجهیزات منحصر به فردی را ارایه می کند. شرکت جیپ Renegade را با دو مدل موتور وارد بازار خواهد کرد اما جزییات بیشتری در مورد توان این خودرو منتشر نکرده است. این خودرو دو مدل جعبه دنده خواهد داشت، یکی 6 دنده ای دستی و دیگری 9 دنده ای اتوماتیک.








 
 
 
 










 

لکسوس RC 350 F

لکسوس بالاخره آماده است تا با این مدل جدید به بازار خودروهای کوپه بازگردد. این خودرو به موتوری با قدرت تولید 306 اسب بخار مجهز است. در اولین نگاه به این خودرو متوجه ظاهر خشن آن می شوید که بسیار کشیده است و طراحی کلی تاریک تری دارد. طراحی داخلی این خودرو نیز به شدت تغییر کرده و به تعدادی از جدیدترین تجهیزات داخلی مجهز شده است.


 
 
 
 











 
 
 
 







 

لامبورگینی هوراکان

اگر شما از طرفداران پر و پا قرص لامبورگینی هستید و از اینترنت استفاده می کنید مطمینا تاکنون اسم هوراکن به گوشتان رسیده است. با اینکه این خودرو مدتی پیش رونمایی شده بود اما نمایشگاه ژنو جایی است که به صورت رسمی از آن پرده برداری شد. هوراکن به یک موتور 5.2 لیتری 10 سیلندری مجهز است و می تواند 610 اسب بخار قدرت تولید کند. با این که اطلاعات رسمی قدرت این خودرو هنوز منتشر نشده اما تخمین زده شده که شتاب صفر تا صد آن 3.2 ثانیه است و حداکثر سرعت آن بیش از 325 کیلومتر در ساعت است. هوراکن تابستان امسال وارد بازار می شود و شرکت لامبورگینی انتظار دارد که این خودرو در زمینه فروش از گالاردو پیشی بگیرد.




 

مرسدس بنز Sکلاس کوپه

مرسدس در طول سال ها نشان داده که می تواند یک خودروی خاص و عالی طراحی کند و به صورت همزمان اصلیت خود را حفظ کند.

کوپه جدید شرکت مرسدس که در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی شد یکی از زیباترین خودروهای این نمایشگاه محسوب می شد.

اس 550 کوپه با یک موتور 4.7 لیتری وی شکل 8 سیلندر وارد بازار می شود که می تواند 516 اسب بخار قدرت تولید کند.

این خودرو از تکنولوژی جدید بالانس خودروی مرسدس استفاده می کند که باعث می شود تا خودر در پیچ های تند تعادل خود را حفظ کند.


 
 
 
 



ب‌ام‌و سری 2 Active Tourer

شاید در اولین نگاه به این خودرو با خود بگویید بازهم یک بی ام و با طرحی تکراری، اما اشتباه نکنید، این خودرو اولین مدل بی ام و است که از سیستم دیفرانسیل جلو استفاده می کند. Active Tourer که در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است با 3 مدل مختلف موتور وارد بازار می شود اما جزییات این مدل ها هنوز مشخص نشده است. شاید این خبر برای علاقه مندان دو آتشه بی ام و خوش آمد نباشد اما با این حال مطمینا افراد بسیاری هستندکه از تولید چنین خودرویی استقبال می کنند



 










 

کانسپت مازراتی آلفیاری

شرکت مازراتی سال ها است که از خودروی گران توریسمو به عنوان نشان شرکتش استفاده می کند. با این که این خودرو در میان بسیاری از رقبا بهترین است اما با گذر زمان در حال از دست دادن اثر گذاری خود است. به همین دلیل شرکت مازراتی امسال از آلفیری رونمایی کرد که طرحی برای خودروی اصلی آینده این شرکت است. در حال حاضر این خودرو به یک موتور 4.7 لیتری وی شکل 8 سیلندر مجهز است که می تواند 460 اسب بخار قدرت تولید کند.


 
 
 
 

 



مک‌لارن 650 اس اسپایدر

مک لارن که چندین سال است در زمینه تولید خودروهای لوکس و سوپر اسپرت فعال است همیشه با رونمایی از مدل های جدید تلاش کرده تا در مقابل سایر شرکت ها بهترین باشد. این مدل که در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی شده است به یک موتور دو توربو وی شکل 8 سیلندری مجهز است که می تواند 641 اسب بخار قدرت تولید کند. 650 اس اسپایدر شتابی 3 ثانیه ای دارد و می تواند به حداکثر سرعت 328 کیلومتر در ساعت برسد. با این که قیمت نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده اما مطمینا افراد بسیاری توان مالی خرید این خودرو را نخواهند داشت.












 

 
 
 


هفت افسانه در مورد تناسب اندام......

گروه اینترنتی روزنه


افسانه شماره 1: دراز نشست و تمرینات شکم به کاهش چربی شکم کمک می‌کند

حقیقت: در عین اینکه تمرینات شکم می‌توانند به تقویت عضلات اطراف شکمتان کمک کنند، در از بین بردن چربی‌های شکمتان کاری از پیش نخواهند برد. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن انسان تنها در ناحیه‌ی خاصی چربی از دست نمی‌دهد. چربی سوزی اتفاقی است که در کل بدن روی می‌دهد.
برای کاهش چربی شکم، بر روی تمرینات کاردیو بصورت جدی تمرکز کنید، در کنار آن هم یک برنامه‌ی بدنسازی را پیش بگیرید (که قطعا باید حاوی تمریناتی عمومی همچون دراز نشست باشد). و از همه مهم‌تر، تغذیه‌تان را اصلاح کنید!

افسانه شماره 2: خانم‌ها باید به وزنه‌های سبک بچسبند تا حجم نیاورند

حقیقت: اکثر خانم‌ها در بدنشان به اندازه‌ی کافی تستوسترون ندارند تا عضلاتی همانند آرنولد که خیلی‌ از خانم‌ها از آن بیزارند ساخته شود. در حقیقت، بلند کردن وزنه‌های سنگین، به خانم‌ها کمک می‌کند تا وزن کم کنند، بدنشان شکل بگیرد و اعتماد بنفس پیدا کنند.

افسانه شماره 3: تعریق، شاخص خوبی برای اندازه‌گیری این است که چقدر جدی تمرین کرده‌اید

حقیقت: اگرچه تی شرتی که پس از یک تمرین سخت خیس عرق شده باعث خواهد شد احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید، اما حقیقتاً هیچ ارتباطی بین اینکه چقدر عرق کرده‌اید و چه مقدار جدی تمرین کرده‌اید وجود ندارد.

افسانه شماره 4:‌ اگر درد نکشید، چیزی بدست نخواهید آورد

حقیقت: یک تفاوت بزرگ بین درد و سختی کشیدن وجود دارد. در حالی که ممکن است پس از تمرینات خاص شدید، عضلاتتان بصورت جزئی بگیرد، اگر هنگام انجام تمرینات بدنتان درد بگیرد می‌تواند باعث شود آسیب ببینید. درد عضلانی شدید به مدت بیش از یک یا دو روز پس از تمرین، نشان دهنده‌ی آسیبی جدی یا آثار تمرین بیش از اندازه است.

افسانه شماره 5: حرکات کششی پیش از تمرین به پیشگیری از صدمات کمک خواهد کرد

حقیقت: مطالعات متعددی نشان داده‌اند که حرکات کششی پیش از تمرین در حقیقت از صدمات پیشگیری نمی‌کنند! در حقیقت آن‌هایی که پیش از تمرین حرکات کششی انجام می‌دهند، حتی به نسبت دیگران بیشتر مستعد صدمات احتمالی هستند!

بنظر می‌آید که حرکات کششی پس از تمرین، برای آن‌هایی که می‌خواهند از کوفتگی عضلات خود جلوگیری کنند بهترین گزینه می‌باشد. بجای اینکه قبل از تمرین، حرکات کششی انجام دهید، با کمی پیاده روی تند، بالا پایین پریدن، یا هر کاری که عضلات مورد استفاده در تمرینتان را هدف قرار می‌دهد، بدنتان را گرم کنید.

افسانه شماره 6: تمرینات کاردیو با شدت کم، چربی‌ها را بهتر می‌سوزاند

حقیقت: شما احتمالا با برنامه‌های چربی سوز دستگاه‌های تمرینات کاردیوتان (مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت) آشنا هستید، اما باید بدانید که حقیقتا هنگامی که حرف کم کردن وزن است، هیچ پشتوانه ای برای این ایده که تمرینات کاردیو با شدت پایین بهتر از تمرینات کاردیو با شدت زیاد هستند وجود ندارد.
متخصص و نویسنده‌ی تمرینات ورزشی و تناسب اندام تام هلند می‌گوید، چربی سوزی همه‌اش در مورد سوزاندن کالری است، پس هرچقدر شما جدی‌تر و سخت تر تمرین کنید، کالری بیشتری هم می سوزانید!

افسانه شماره 7: استفاده از ماشین‌ها امن‌تر از وزنه‌های آزاد هستند

حقیقت: این افسانه ممکن است شما را بیشتر مستعد آسیب دیدن کند! بسیاری از علاقمندان بدنسازی، بجای اینکه بیاموزند چطور از وزنه‌های آزاد استفاده کنند به ماشین‌ها می چسبند، چرا که اعتقاد دارند استفاده از ماشین‌ها، فرم بدن آن‌ها را در تمرین اصلاح می‌کند و آن‌ها به خود لطمه وارد نمی‌کنند.

اما کماکان ده‌ها راه در استفاده از ماشین‌ها می‌تواند مسبب آسیب رسیدن به عضلات و مفصل‌های شما شود، از تنظیم طول و ارتفاع برای استفاده از وزنه‌هایی که خیلی سنگین هستند گرفته تا استفاده از گروه عضلات اشتباه برای کشیدن یا هل دادن. چه شما از وزنه‌های آزاد استفاده می‌کنید و چه از ماشین‌ها، مطمئن شوید که پیش از شروع تمرین یک مربی متخصص به شما روش صحیح تمرین را نشان دهد.


10 رفتار نامناسب هنگام استفاده از تلفن همراه.....



 

موبایل ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاهای سیار تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر امروز شده اند، به نحوی که تصور زندگی بدون آنها حتی امکان پذیر هم نیست. همواره آنها را با خود به همراه داریم و فعالیتهای متنوع و گوناگونی را به کمک آنها انجام می دهیم. با اینحال، فراگیر شدن هر پدیده ای، رفتارها و قوانین خاص خود را نیز به ارمغان خواهد آورد و استفاده از تلفن های همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که شخصی بودن دستگاه های همراه این اجازه را به صاحبانشان می دهد تا به هر شکلی که تمایل دارند از آنها در مکانهای مختلف استفاده کنند؟ یا اینکه نیاز است در موقعیتهای مختلف رفتارهای متفاوتی در پیش گرفت؟ اخیراً سایت فوربز لیستی از 10 رفتار اشتباه به هنگام کار با تلفن های همراه را معرفی کرده است که مرتکب شدن آنها می تواند عواقب ناخوشایندی چون از دست دادن دوستان و همکاران یا نارضایتی رئیستان را در پی داشته باشد. پس اگر دوست ندارید در چنین موقعیتهایی قرار گیرید، در ادامه این مطلب نردبان با ما همراه باشید تا با این رفتارهای اشتباه بیشتر آشنا شوید.

1) زنگ خوردن موبایل در حین جلسه کاری


 


در نظرسنجی که توسط اینتل صورت گرفته است، از نظر 60درصد مدیران منابع انسانی، زنگ موبایلی که در خلال یک جلسه کاری شنیده می شود در صدر بزرگترین اشتباهات نابخشودنی قرار دارد که کارمندان مرتکب می شوند. اگر قرار است در جلسه ای شرکت کنید سعی کنید به خاطر بسپارید که تلفن همراه خود را خاموش کنید یا آن را روی حالت بدون صدا و لرزش قرار دهید.

 

2) فعالیتهای غیرمرتبط با کار در حین جلسات


شاید زنگ خوردن موبایل را به پای بی حواسی شما در خاموش کردن آن بگذارند، اما مطمئنا اگر کسی شما را در طول جلسه در حال انجام کاری غیرمرتبط با موضوع آن جلسه ببیند، شاید هیچ توجیهی پذیرفتنی نباشد. 40 درصد مدیران منابع انسانی این عمل را به عنوان عملی زشت و خارج از اصول نزاکت برشمرده اند.

3) قرار دادن دستگاه های ارتباطی روی میز

 
 
 
آنا پست، کارشناس مسایل اخلاقی و نویسنده چاپ هجدم کتاب اصول اخلاقی امیلی پست، می گوید که همراه داشتن موبایل و قرار دادن آن روی میز هیئت مدیره یا حتی میز شام، سیگنال های منفی به اطرافیان ارسال کرده و احساس نامطلوبی را در آنان ایجاد می کند. با در نظر داشتن این نکته، به آسانی می توانید مانع بروز این احساسات منفی نسبت به خود شوید.

4) نادیده گرفتن ارتباطات چهره به چهره


 

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که تنها در شبکه های اجتماعی برای سایرین پیغام بگذارند. اما وقتی رویدادی اجتماعی رخ می دهد یا در زمینه کسب و کار مساله ای مطرح می شود، به جای اینکه آن را به وسیله دستگاه خود اعلام کنید، سعی کنید در فضای اتاق آن را با سایرین در میان بگذارید. تاثیر ارتباطات چهره به چهره را فراموش نکنید. گاهی این غفلت سبب می شود که شما فردی بی توجه و بی علاقه جلوه کنید که هیچ احترامی برای سایرین قائل نیست.


5) استفاده از تلفن همراه هنگام غذاخوردن



طبق گفته آنا و شاید همانطور که همه ما نیز می دانیم، زمان صرف وعده های غذایی به هیچ عنوان وقت مناسبی برای استفاده از تلفن همراه نیست. صحبت کردن یا پیام کوتاه فرستادن هنگامی که سر میز غذا هستید و در کنار دوستان یا همکارانتان به سر می برید، نشانه ای از بی تفاوتی و بی علاقگی شما نسبت به جمعی که در آن حضور دارید خواهد بود.

6) تماس های شخصی در مکانهای عمومی




همانطور که شما دوست ندارید شنونده مکالمات خصوصی سایرین باشید، دیگران نیز تمایلی ندارند که به تماس های شخصی شما گوش فرا دهند. وقتی درباره مسایل شخصی خود صحبت می کنید همواره خودتان را به جای اطرافیانی بگذارید که صدای شما را می شنوند.

7) عدم استفاده از هدفون





در محیط های عمومی مانند دفترکار، اتوبوس یا فرودگاه، اگر دوست دارید موسیقی گوش کنید یا یک فایل ویدئویی را تماشا کنید، حتما از هدفون استفاده کنید. مطمئنا برای خودتان هم پیش آمده است که در محلی باشید و شخصی خودخواهانه با صدای بلند موسیقی مورد علاقه خود را گوش کند و باعث آزار شما شود. پس سلیقه خود را به دیگران تحمیل نکنید.

8) ویبره های آزار دهنده

 
 

 پست پیشنهاد می کند که در مواقع حساس و در جلسات مهم، موبایل خود را روی حالت سایلنت و بدون ویبره قرار دهید، چرا که برخی اوقات صدای ویبره موبایل به مراتب بدتر و آزاردهنده تر از صدای زنگ آن است.

9) زنگ های بلند و ناخوشایند

 

درست است که موبایل وسیله شخصی شماست و می توانید هر ملودی را که دوست دارید به عنوان زنگ انتخابی خود برگزینید، اما باید توجه داشته باشید که وقتی موبایل شما زنگ می خورد شما تنها شنونده صدای آن نیستید. بنا بر گفته Post، صداهای بلند و تیزی که گوش را آزار می دهند، زنگ های نامناسب، ملودی هایی که خوشایند همه نیستند و زنگ هایی که نام تماس گیرنده را نیز اعلام می کنند همگی به اندازه کافی انتخابهای نامناسبی هستند تا دوستان و همکارانتان را از اطراف شما پراکنده سازند.

10) صفحه نمایش کنترل نشده





اگر در یک مکان عمومی با لپ تاپ یا تبلت خود مشغول به کار هستید و صفحه نمایش شما هیچ فیلتری ندارد، چندان در امنیت نیستید. هیچ وقت نمی توانید بفهمید که آیا کسی از پشت سر و از فراز شانه های شما مشغول تماشای صفحه نمایش شما هست یا خیر. پس در چنین مواقعی حواستان به آنچه که در حال نمایش روی صفحه دستگاهتان است باشد.

اگر شما هم شاهد رفتارهای نامناسب دیگری از سوی همکاران و دوستان خود بوده اید و فکر می کنید که می توان آنها را به این لیست اضافه کرد، آنها در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


پسری 18 ساله کوتاه تر از کیک تولدش هست...

یک شهروند نپالی به نام خاجندرا ثابار ماگار تلاش می‌کند نام خود را به عنوان کوتاه قدترین مرد جهان در کتاب ثبت رکوردهای جهانی “گینس” وارد کند. ثابار ماگار هجده سال دارد ولی قد او فقط پنجاه و شش سانتیمتر است.

دوستداران وی با ارسال نامه ای برای دفتر گینس در لندن تلاش کردند نام وی را در این کتاب به ثبت برسانند.

ثابار ماگار چهار سال پیش درخواست کرد نامش به عنوان کوتاه ترین انسان در کتاب گینس ثبت شود ولی مسئولان موسسه گینس اعلام کردند وی باید تحت معاینات پزشکی قرار گیرد تا ثابت شود رشد وی عملا متوقف شده است.

1x1.trans پسری 18 ساله کوتاه تر از کیک تولدش هست (+عکس)

1x1.trans پسری 18 ساله کوتاه تر از کیک تولدش هست (+عکس)


رهبر کره شمالی 100 درصد آرای انتخابات پارلمانی را کسب کرد!

خبرگزاری فرانسه: تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد رهبر این کشور در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب 100 درصد آراء پیروز شده است.

همه شرکت کنندگان در این رای گیری به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که کاندیدای حوزه رای گیری شماره 111 مونت پائکتو بود رای دادند و به این ترتیب او می‌تواند عنوان عضو پارلمان را نیز به عناوین بسیار خود همچون فرمانده عالی نیروهای مسلح و رئیس کمیسیون دفاع ملی بیفزاید.

در همین راستا تلویزیون کره شمالی اعلام کرد: این نشان دهنده حمایت کامل و اعتماد عمیق مردم نسبت به کیم جونگ اون است.

در این رای گیری کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی که گفته می‌شود 26 سال است نیز در کنار او حضور یافت و برای اولین بار از او به عنوان یک مقام ارشد کره شمالی نام برده شد که این به استحکام قدرت کیم جونگ اون کمک می‌کند.

پیش از این خواهر رهبر کره شمالی تنها در جریان مراسم خاکسپاری پدر کیم که رهبر سابق این کشور بود از تلویزیون رسمی کره شمالی نشان داده شد.

رای گیری اجباری بوده و طبق اعلام این تلویزیون همه واجدان شرایط رای دادن بجز کسانی که خارج از این کشور بودند در انتخابات شرکت کردند.

انتخابات پارلمان کره شمالی موسوم به مجمع عالی خلق هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود که این اولین انتخابات این پارلمان در دوره رهبری کیم جونگ اون بود.

پارلمان کره شمالی سالی دو بار تشکیل جلسه می‌دهد که عمدتا به مدت یک روز به طول انجامیده و برای تصویب بودجه و یا قوانینی است که توسط حزب حاکم کارگر این کشور ارائه می‌شود.


کاترین اشتون: جلیلی خیلی بهتر از ظریف بود..!!!???

خبرآنلاین:

- وضعیت مذاکرات را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- واقعیتش را بگویم؟

- بله حتما.
- قول می‌دهید منتشر کنید؟

- بله حتما. ما معتقد به آزادی بیان هستیم.
- راستش سعید جلیلی خیلی بهتر از ظریف بود. ظریف در مذاکرات دل به کار نمی‌دهد و همه‌ش سرش توی فیس بوک است. بعدهم فکر می‌کند دیپلمات یعنی اینکه دائم بخندی! بارها شده من توی مذاکره سرش داد کشیدم ولی جلوی دوربین لبخند زده که بگه طوری نی! جلیلی حداقل در مذاکرات حرفی می‌زد، این آقای ظریف …بگذریم!

1x1.trans کاترین اشتون: جلیلی خیلی بهتر از ظریف بود
- نظرتان درباره فیس بوک چیست؟
- واقعیتش این است که فیس بوک یکی از ابزار فتنه است. حالا فتنه هرچی: فتنه 88 فتنه 92 فتنه آینده که به قول برخی از مسئولان کشور شما فتنه بعدی خیلی خطرناک تر از فتنه 88 هم هست. این یک واقعیت جهانی است و ما در اروپا هم آن را قبول داریم، فیس بوک درست شده تا ملت ها در استعمار قدرت های سلطه گر دربیایند. من خودم فیس بوکم را تعطیل کردم. به فرزندانم هم گفتم حق استفاده از آن را ندازید. من خیلی خوشحالم که فیس بوک در ایران فیلتر است. ای کاش ما در ایران زندگی می کردیم و من خیالم از بابت بچه هام راحت بود.

- نظرتان درباره توافقنامه چیست؟
- حقیقت این است که ما ایران را دور زدیم و از این بابت خیلی خوشحالیم. البته چند نماینده مجلس شما هستند که خیلی تیز اند و گویا دست ما را خوانده اند اما توافقنامه انجام شده. از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان ما در 5+1 کلا هرچی آمریکا بگه گوش می‌دیم اصلا مذاکره ای در کار نیست.

- نظرتان درباره دولت جدید ایران چیست؟
- نظر مثبتی ندارم. به نظرم دکتر روحانی باید کابینه را ترمیم کند. وزیر خارجه و وزیر ارشاد باید عوض بشوند. یکی دو وزیر دیگر هم هستند که خیلی پیر هستند و توان کار ندارند. در مجموع احمدی نژاد بهتر بود. ما در اروپا منتظر جلیلی یا قالیباف بودیم که روحانی همه چیز را خراب کرد. این سبد کالا هم اصلا خوب نبود و بی تدبیری دولت رو نشون داد.

- تلویزیون ایران را تماشا می کنید؟
- حتما. من هر شب بیست و سی را نبینم انگار چیزی از وجودم را گم کرده باشم. من عاشق گفتگوی ویژه خبری با اجرای حسن عابدینی هستم. خسرو معتضد را هم می بینم برای ایران شناسی. جمعه ها هرجا باشم خودم را می رسانم به درس های استاد رحیم پور ازغدی. خیلی دوست دارم در سفر بعدی به دیدار مهندس ضرغامی بروم.

- و روزنامه های ایران؟
- کیهان، وطن امروز، جام جم.

- و مجلات و سایت های خبری؟
- پنجره، 9 دی، فارس و رجا را حتما چک می کنم بویژه قبل از مذاکرات. تحلیل های آنها در مذاکرات خیلی به ما کمک کرد.

- نظرتان درباره حجاب چیست؟
- خیلی تجربه خوبی بود. اگر امریکا دست ما را در اتحادیه اروپا نبسته بود من تا آخر عمرم این شال را از خودم دور نمی کردم.

- وضعیت جهان الان کلا چطور است؟
خب امریکا که در حال فروپاشی است و در بحران‌های متعددی غرق شده. اروپا هم وضعیت خوبی ندارد. همین انگلستان را شما ببینیند. خبرنگار بیست و سی را ببینید که چطور از عمق لرزش های ستون حاکمیتی در لندن گزارش می‌دهد. یا پاریس . بازهم استند می‌کنم به خبرنگار بیست و سی. واقعا اروپا نیازمند ایران است. من این را واقعا عرض کنم که مذاکرات، قصه است، ما برای نجات راهی نداریم جز اینکه به ایران بپیوندیم. اگرچه در دولت جدید گویا آنها می‌خواهند به ما بپیوندند که این اشتباه است.

- و نظرتان درباره ایران و سفر سه روزه؟
- خیلی دوست داشتم به منزل احمدی نژاد بروم و از نزدیک با او ملاقات کنم. مرد بزرگی است که 4 سال بعد قدر او را خواهید دانست. البته از او بهتر هم در این کشور هست. آقای جلیلی که دیروز به من گفتند در دانشگاه هم تدریس می کنند. ایتز فانتاستیک. کاش می شد از طریق فضای مجازی در کلاس هایشان شرکت کنم. در ضمن خیلی دوست داشتم فرصت می بود و من به تماشای فیلم معراجی‌ها می‌رفتم. کاش اوکراین مشکلی نداشت و من عید را در کنار ایرانی‌ها می‌بودم و سبزی پلو با ماهی می‌خوردم…در ضمن پسرم را هم دادم بیاید دانشگاه ایرانیان ثبت نام کند اگر این دولت جدید بگذارد احمدی نژاد کارش را بکند.

- آرزوی خاصی دارید؟
بله. اول اینکه جواد شمقدری را به تیم مذاکره کننده 5+1 بیاوریم؛ اول اهل لابی است و کارش را بلد است. وقتی برای اصغر فرهادی به خاطر فیلم ضعیف و ناجوانمردانه‌اش درباره ایران، اسکار می‌گیرد، نمی‌تواند حق ما را در مذاکرات بگیرد؟ دیگر اینکه خیلی دوست دارم مسلمان شوم و در سریال جدید آقای سلحشور بازی کنم اما امریکای سلطه گر و جهانخوار دارد جهان ذهنی ما را هم می‌خورد…(او در اینجا به افق خیره می‌شود و اشک در چشمانش حلقه می‌زند.)


جنجال قرارهای پنهانی در ایران....

مجله مهر: بعد از دیدار پرسروصدایی که هیات پارلمانی اروپا در سفارت یونان با دو تن از محکومان قضایی ایران داشتند، دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نرگس محمدی هم حاشیه ساز شده است. این دیدار در سفارت اتریش انجام شده است.

اواخر آذرماه سال جاری یک هیات پارلمانی از اروپا به ایران آمد که حضور این هیات پارلمانی دو حاشیه پررنگ داشت. ابتدا دیدار پنهانی این هیات با نسرین ستوده و جعفر پناهی دو تن از محکومان قضایی ایران پس از اتفاقات سال 88 موجب اعتراض به عملکرد این هیات شد. وزارت خارجه سفیر یونان در تهران را احضار کرد و انگشت اتهام به سمت مجلس، کمیته حقوق بشر قوه قضائیه و وزارت خارجه گرفته شد و از هر کدام پرسیده شد که چه کسی اجازه این دیدار را به آن هیات پارلمانی داده است.

1x1.trans جنجال قرارهای پنهانی در ایران +عکس

آذرماه امسال سفارت یونان میزبان دیدار هماهنگ نشده و پنهانی هیات پارلمانی اروپا با ستوده و پناهی بود

برخی نمایندگان مجلس این اقدام را نقض آشکار قوانین ایران و توهین به دستگاه دیپلماسی کشور عنوان کردند. نهایتا کاظم جلالی، رییس گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس، گفت که‌ معاون قوه قضائیه در پاسخ به سوال هیات پارلمانی گفته است از نظر این قوه « هیچ مشکلی» برای دیدار نسرین ستوده و جعفر پناهی با افراد دیگری که می آیند، وجود ندارد اما این به معنای صدور مجوز برای انجام دیدار نبود. اتفاق حاشیه ای دوم در جریان دیدار این هیات با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رخ داد. فیلمی که از این دیدار منتشر شد نشان می داد تاریا کرونبرگ رئیس دانمارکی هیات پارلمانی اروپا هنگام ورود آیت الله به اتاق از جای خود بلند نمی شود که این تعبیر به توهین شد. کرونبرک بعدا توضیح داد که به پروتکل آشنایی نداشته است.

1x1.trans جنجال قرارهای پنهانی در ایران +عکس

سفارت اتریش میزبان دیدار هماهنگ نشده اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی بود

1x1.trans جنجال قرارهای پنهانی در ایران +عکس

قاب عکس کوچکی که در پس زمینه تصویر دیدار اشتون با محمدی دیده می شود، مربوط به تقدیم استوارنامه سفیر اتریش به روحانی است

اما مشابه اتفاق اول در جریان سفر کاترین اشتون به ایران رخ داد. جایی که اشتون با برخی فعالان حقوق زن از جمله با نرگس محمدی از محکومان قضایی کشور دیدار کرد. این بار دیدار در سفارت یونان نبود. قاب عکسی که در پس زمینه تصویر منتشر شده از این دیدار دیده می شد، نشانه ای بود بر اینکه این دیدار هم در یکی از سفارتخانه های کشورهای اروپایی انجام شده است. اتریش، آلمان یا هلند؟ یکی از این کشورها میزبان دیدار اشتون با فعالان حقوق زن بودند. دیداری که به گفته مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه هماهنگ نشده و بدون هماهنگی انجام شده بود. سفیر اتریش در آبان ماه امسال استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کرد و با حسن روحانی دیدار داشت. تصویر ملاقات سفیر اتریش با حسن روحانی در پس زمینه یکی از عکس هایی که از دیدار اشتون با نرگس محمدی منتشر شده است دیده می شود.
کاترین اشتون در پایان سفر خود به تهران به این دیدارش اشاره کرده و گفته است «کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفت‌وگو کردم، فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد.»

1x1.trans جنجال قرارهای پنهانی در ایران +عکس

برخی سفارت ها از جمله سفارت انگلیس در جریان حوادث پس از انتخابات قوانین بین المللی را زیرپا گذاشتند

مرضیه افخم گفته که سفارت اتریش به خاطر میزبانی از این دیدار از دستگاه دیپلماسی کشور تذکر گرفته است. اتریش و یونان تنها کشورهایی نیستند که سفارتشان در ایران قوانین کشورمان را زیرپا می گذارند. در جریان حوادث پس از انتخاب برخی از این سفارتخانه ها مستقیم و غیرمستقیم درگیر این حوادث شده بودند. رد پای کارمندان برخی سفارت ها در اغتشاشات دیده می شد. از جمله آنها سفارت بریتانیا بود. سایمون گس سفیر وقت انگلیس در آن مقطع به خاطر دخالت هایش در امور داخلی ایران از سوی علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنصر نامطلوب خوانده شد. گس با انتشار مطلبی موهن درباره حقوق بشر بر روی سایت وزارت خارجه این کشور اتهاماتی را علیه ایران متوجه کرد. سفارت فرانسه درتهران هم نقش پررنگی در حوادث پس از انتخابات داشنازک افشار، کارمند مرکز فرهنگی سفارت فرانسه که دربخش فرهنگی سفارت فرانسه به مدت 18 سال مشغول فعالیت بوده است، در این باره میگوید: مسئولان بخش فرهنگی این سفارتخانه ازشرکتش دربرخی تجمع های پس از انتخابات خبر داشتند. کلوتیدریس،تبعه کشورفرانسه هم از جمله کسانی بود که در این حوادث دستگیر شد.


حضور یک امام جمعه در «واتس آپ» ....

شبکه اجتماعی موبایلی Whats APP یکی از چند آپلیکیشن موبایلی است که برای ایجاد ارتباط آسان و بدون هزینه مخابراتی میان کاربران شبکه های موبایلی رایج است.

ا

به گزارش پیام نو، یکی از ائمه جمعه شهرستان های استان فارس با ورود به این شبکه اجتماعی به دنبال ایجاد ارتباط با نسل جوان است.

حجت الاسلام بازیار، امام جمعه شهرستان زیرین دشت استان فارس با حضور در Whats APP و با تنظیم این متن، حضور خود در این شبکه اجتماعی و تمایل خود برای ایجاد ارتباط با جوانان را اعلام کرده است: «جوانان عزیز: ما در فضای حقیقی شما را نیافتیم، به دنبال شما در Whats APP آمده ایم با شماره... با بنده کانکت شوید، هر شب 21 الی 22 پاسخگوی شما هستم».

شایان ذکر است که مرکز این شهرستان، شهر حاجی‌آباد بوده و جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال 1390، برابر با 69?438 نفر بوده است.