سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دیدار اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی...

یک بار دیگر پیش بینی رهبر معظم انقلاب درباره زیاده خواهی های غرب به بهانه مذاکرات اتمی درست از آب درآمد.

به گزارش البرزنیوز ایشان در دیدار مردم آذربایجان شرقی که 28 بهمن 92 برگزار شد، با اشاره به تأکید های مکرر قبلی خود مبنی بر اینکه موضوع هسته ای، بهانه ای بیش نیست، خاطرنشان کردند: اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته ای مطابق خواسته امریکا، حل شود، امریکاییها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید، و اکنون نیز همه شاهد هستند که سخنگویان دولت امریکا از موضوعات حقوق بشر و توانایی موشکی و دفاعی ایران، سخن به میان می آورند.

حالا هم دقیقا همین اتفاق روی داده است. نه در پشت مرزهای ایران که در مرکز پایتخت جمهوری اسلامی.


کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای اولین بار به تهران سفر کرده با نرگس محمدی که در جریان اعتراضات انتخابات سال 88 محکوم شد و گوهر عشقی مادر ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در بازداشت جان خود را از دست داد دیدار کرد.

خانم اشتون که 5 فعال زن دیگر را نیز در ابتدای سفر خود به تهران ملاقات کرده است به خبرنگار بی بی سی گفت برای من به طور خاص خیلی مهم بود که هم زمان با روز جهانی زن از این زنان بشنوم از نظر آنها چطور می توان شرایط را تغییر داد.


خانم اشتون همچنین در بیانیه ای که در پایان سفر خود به تهران منتشر کرده به دیدار خود با فعالان زن در ایران اشاره کرده و گفته است: "کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفتگو کردم؛ فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد."

به گزارش البرزنیوز ، بار قبل هم که هیاتی از اتحادیه اروپا در تهران با جعفر پناهی و نسرین ستوده دیدار کرد ، بعضی مسئولان از شیوه کی بود کی بود من نبودم! استفاده کردند تا اساسا مشخص نشود چه کسی بانی این دیدار در سفارت یونان بوده است.

حالا که البته مشخص است دستگاه دیپلماسی ایران میزبان خانم اشتون بوده خوب است وزیر محترم و فعال امورخارجه پاسخ بدهند که آیا قرار است موضوع بعدی در مذاکرات ایران و گروه 5+1 حقوق بشر ! البته به تعبیر آنها باشد؟


تصاویر از بی بی سی