سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آخرین وضعیت دانشگاه محمود احمدی نژاد ...

حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: دانشگاه ایرانیان(دانشگاه متعلق به احمدی نژاد) مجوز جذب دانشجو را بر اساس موافقت قبلی معاون آموزشی وقت که این موافقت اصولی بوده نه رسمی، دریافت کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان: حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: دانشگاه ایرانیان(دانشگاه متعلق به احمدی نژاد) مجوز جذب دانشجو را بر اساس موافقت قبلی معاون آموزشی وقت که این موافقت اصولی بوده نه رسمی، دریافت کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این دانشگاه موافقت رسمی در خصوص جذب دانشجو را کسب نکرده است، نمی‌تواند پذیرش دانشجو داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: این دانشگاه نه تنها نتوانسته موافقت قطعی را ازشورای گسترش کسب کند، بلکه حتی موافقت قطعی هیچ رشته‌ای را کسب نکرده است. بنابراین اگر در مهرماه سال جاری اقدام به جذب دانشجو در برخی از رشته‌ها را داشته باشد، کاملا غیر قانونی است و باید از نظر حقوقی بررسی شود.

برخورد با فعالیت غیر قانونی دانشگاه ایرانیان

در ادامه سعد الله نصیری قیداری معاون  پارلمانی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌هایی که مجوز‌های لازم را نداشته و اساسنامه‌هایشان به تصویب نرسیده و یا هیات موسس‌های آن‌ها ترکیب لازم را ندارند، از نظر قانونی فعالیت آموزشی آن‌ها مخدوش است.

وی افزود: مراجع قانونی و نظارتی و قانون گذار ما را مکلف کرده‌اند که در صورتی که دانشگاهی بدون مجوز قانونی فعالیت کند، با آن‌ها برخورد کنیم.

نصیری قیداری تصریح کرد: فرقی نمی‌کند که دانشگاه توسط چه کسی ایجاد شده، باید مجوز‌های لازم را دریافت کند تا بتواند اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌ها را داشته باشد. چنانچه این دانشگاه اگر مجوز لازم را دریافت کند، می‌تواند اقدام به جذب دانشجو کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این دانشگاه اقدام به جذب دانشجو در سه رشته فنی و مهندسی، حقوق و ریاضیات کرده و از مهر ماه 93 دانشجو جذب می‌کند، اظهار داشت: این دانشگاه مجوز ندارد و این مسئله نیز بررسی می‌شود.

سرقت از زنان با دوغ و آبمیوه!

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری مرد شیادی که با تعارف آبمیوه و دوغ حاوی ماده بیهوشی اموال و طلاجات زنان را سرقت می‌کرد خبر داد.

خبرگزاری فارس: سرهنگ منصور خدادادی اظهار داشت: با شکایت زنی میانسال مبنی بر اینکه فردی مسافرکش حدوداً 50 ساله با تعارف ساندویچ و دوغ حاوی ماده بیهوشی اقدام به سرقت اموال و طلاجات وی کرد، موضوع تحت پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران افزود: مالباخته زمانی به هوش آمد که در درمانگاه بستری بود و متوجه شد که طلاها و مدارک و وجه نقد و گوشی موبایلش به سرقت رفته است.

وی گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در تحقیقات خود موفق شدند سارق را که فردی 53 ساله بود و با یک دستگاه خودرو پراید اقدام به سرقت‌های متعدد از زنان میانسال و مسن به شیوه خوراندن آبمیوه- رانی- و دوغ می‌کرد را شناسایی کنند.

سرهنگ خدادادی تصریح کرد: متهم با ریختن قرص‌های خواب آور قوی به درون آبمیوه و دوغ از طعمه‌های خود در تهران بزرگ، شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، چهاردانگه، بهارستان، شهرری و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و بهشت زهرا سرقت می کرد و پس از بیهوش کردن آنها را در کنار جاده‌ها و پارک‌ها رها می‌کرد.


این دو زورگیر را شناسایی کنید ...

دو پسر زورگیر که زن میانسالی را بالای مزار برادر شهیدش با ضربه های چماق در یک قدمی مرگ قرار دادند، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.
خبرگزاری مهر: دو پسر زورگیر که زن میانسالی را بالای مزار برادر شهیدش با ضربه های چماق در یک قدمی مرگ قرار دادند، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

28 فروردین امسال، از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منجر به ضرب و جرح شدید یک زن به کلانتری 205 صحن حرم امام (ره ) اعلام شد .

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که زنی حدود 50 ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بر اساس اظهارات یکی از مأمورین بهشت زهرا ، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که قصد سرقت طلا و جواهرات این زن را داشته اند با دیدن وی از محل متواری شده اند .

با توجه به شدت ضربات وارده شده به قسمت های مختلف بدن این زن میانسال ، بلافاصله وی به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت ضربات تا به امروز در حالت بیهوشی و کما به سر می برد .

همان روز اعضای خانواده ای با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران ، اقدام به طرح شکایت در خصوص فقدان یکی از اعضای خانواده خود کردند .

این دو زورگیر را شناسایی کنید +عکس

با آغاز رسیدگی به پرونده فقدان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان متوجه شدند که زن 50 ساله ای برای زیارت مزار برادر شهید خود به بهشت زهرا مراجعه و از آن زمان دیگر به خانه مراجعه نکرده است .

بلافاصله با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده و بررسی بانک اطلاعاتی افراد ناشناس ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت زن 50 ساله ای شدند که در بیمارستان در حالت کما قرار داشت .

با شناسایی هویت فقدانی و به دستور شعبه 101 دادگاه جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای ادامه تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری دو سارق متواری شده در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری قرار گرفت.

با توجه به اظهارات مأمور بهشت زهرا در خصوص تلاش دو سرنشین موتورسیکلت برای انجام سرقت ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به بررسی دوربین های مداربسته بهشت زهرا پرداخته و با توجه به احتمال سابقه دار بودن سارقین و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار و دیگر اقدامات پلیسی ، کاراگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام علی . ز 25 ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود .

با مطابقت تصاویر "علی . ز" با تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بهشت زهرا و شناسایی تصویر وی از سوی مأمور بهشت زهرا ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه باغ شهر کرده و 20 اردیبهشت "علی . ز" دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد . در زمان دستگیری ، علی منکر هرگونه ارتکاب سرقت در داخل بهشت زهرا شده اما پس از بازرسی دقیق مخفیگاه وی و کشف گوشی تلفن همراه متعلق به قربانی سرقت  که تا به امروز در حالت کما به سر می برد به ناچار لب به اعتراف گشوده و یکی دیگر از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام محمد . ق 26 ساله که در زمینه خرید ،  فروش و مصرف مواد مخدر فعالیت دارد را به عنوان همدست خود در زمان سرقت معرفی کرد .

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : 28 فرودین  ، برای مصرف مواد نزد محمدرضا رفته اما زمانی که متوجه شدیم که پول کافی برای خرید مواد نداریم ، تصمیم گرفتیم تا پول مورد نیاز خود را از طریق زورگیری به دست بیاوریم . به همین علت با موتورسیکلت محمدرضا به بهشت زهرا رفته و در آنجا در حال پرسه زنی بودیم که ناگهان زن میانسالی توجه ما را جلب کرد که به تنهایی و در مزار شهیدان حضور داشت . به قصد سرقت ، از موتورسیکلت پیاده شده و با یک چماقی که همراه خود داشتم ، به آرامی به این زن نزدیک شدم که بالای مزار یکی از شهدا نشسته بود . قصد سرقت کیف دستی وی را داشتم که او متوجه شد و در برابر سرقت مقاومت کرد . من نیز با چماق ضربه ای محکم به سرش زدم که باعث بیهوش شدن او شد .

"علی . ز" در خصوص شدت و تعدد ضربات وارد شده به قربانی سرقت نیز به کارآگاهان گفت: "همان ضربه اول باعث بیهوش شدن آن زن شده بود اما او چهره مرا کاملا دیده بود و اطمینان داشتم که اگر آن زن زنده بماند و به پلیس مراجعه کند، قطعا مأموران با توجه به سوابق متعدد من در زمینه سرقت و زورگیری مرا به سرعت شناسایی خواهند کرد. به همین علت و این بار به قصد کشتن ، شروع به زدن ضربات متعدد چماق کرده و پس از اطمینان از مرگ قصد سرقت طلا و جواهرات را داشتم که یکی از مأمورین بهشت زهرا با دیدن صحنه سرقت ، به سمت من آمد و من مجبور شدم تا تنها با سرقت کیف دستی از محل متواری شوم.

با توجه به اعترافات صریح علی . ز به سرقت و تلاش آنها برای انجام جنایت ، دستگیری دومین متهم پرونده به نام محمد . ق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و شناسایی محل تردد محمد در پارکی در منطقه باغ شهر که در آنجا اقدام به خرید و فروش موادمخدر می کرد ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس طی یک عملیات دستگیری و با شلیک چندین تیر هوایی موفق به دستگیری وی در 22 اردیبهشت شدند .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا اشراقی معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری هر دو متهم و اعتراف صریح به سرقت و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین، به دستور مقام قضایی دستور انتشار تصاویر بدون پوشش هر دو متهم صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

«هادی ساعی» بازیگر شد...

سریال «آمین» به کارگردانی منوچهر هادی و با بازی هادی ساعی (تکواندوکار کشورمان) به زودی کلید می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: سریال «آمین» به کارگردانی منوچهر هادی و با بازی هادی ساعی (تکواندوکار کشورمان) به زودی کلید می‌خورد.
 
 جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این سریال با اعلام خبر بالا گفت: «آمین» مضمونی پلیسی دارد و با مشارکت موسسه ناجی هنر به منظور پخش در هفته نیروی انتظامی تولید می‌شود.
 

«هادی ساعی» بازیگر شد

وی افزود: تصویربرداری کار پنج ماه به طول می‌کشد و لوکیشن‌های در نظر گرفته شده در تهران و شمال کشور است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تصویربرداری اول خردادماه آغاز می‌شود.
 
هادی ساعی قهرمان تکواندوی ایران در یکی از نقش‌های اصلی «آمین» است. او سال گذشته در فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» به کارگردانی حسین قاسمی جامی برای نخستین بار بازیگری را تجربه کرد.
 
در خلاصه داستان «آمین» به قلم زامیاد سعدوندیان آمده است که سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه ( آمین ) مسئول رسیدگی به پروژه مجرم و خلافکار فراری ، همایون تمدن که سال گذشته طی عملیات گروگان‌گیری برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است. پلیس با کشف کانتینری حامل مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون (فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش مریم نوین وارد ایران شده و مامورین علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را نیز جهت رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند.
 
امین حیایی، داریوش فرهنگ، کاظم بلوچی، بهناز جعفری، سودابه بیضایی، هادی ساعی، امیر رضا زرین بخش و شاهرخ استخری از بازیگران اصلی این سریال هستند.


نخست وزیر جدید هند کیست؟

برترین ها: نارندرا مودی، رهبر ملی گرای حزب بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) هند و کاندیدای نخست وزیری، روز شنبه، پیروزی بزرگ انتخاباتی خود که در سی سال گذشته هندوستان بی سابقه بوده، را همراه با طرفداران و مردم جشن گرفت.

به گزارش برترین ها به نقل از رویترز؛ صبح شنبه، حزب بی جی پی با کسب 282 کرسی از 543 کرسی پارلمان هند توانست پیروز قطعی انتخابات شود و بدین ترتیب نارندرا مودی، رهبر ملی گرای حزب بی جی پی، نخست وزیر هند شد.

مودی پس از انتشار نتیجه انتخابات گفت: «حالا که تب انتخابات خوابیده و ملت انتخاب خود را انجام داده، وقت آن است که هندوستان را جلو ببریم. برای انجام مسئولیتی که شما مردم به من سپرده اید، باید تمام نیرویم و هر ثانیه از زمانم را برای 1.25 میلیارد نفر مردم این کشور بگذارم.»

پیروزی بزرگ برای نارندرا مودی، نخست وزیر جدید هند

پیروزی بزرگ برای نارندرا مودی، نخست وزیر جدید هند

پیروزی بزرگ برای نارندرا مودی، نخست وزیر جدید هند

پیروزی بزرگ برای نارندرا مودی، نخست وزیر جدید هند

دختران را از ازدواج در سن بالا نترسانید ...

رئیس سابق دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران گفت: جامعه شناسان و پزشکان باید اطلاعات خود را بازنگری کنند و دختران را از ازدواج در سن بالا نترسانند و ناخواسته به ازدواج نکردن افراد دامن نزنند.
خبرآنلاین: همایش ملی چالشهای خانواده ایرانی به مناسبت روز خانواده در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

درهمایش ملی چالشهای خانواده ایرانی شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امروز خانواده دچار تحولاتی مانند کوچک شدن ابعاد خانواده،افزایش طلاق،بالارفتن سن ازدواج شده که این تحولات جهانی هستند و مختص کشور ما نیستند.

او با بیان اینکه عوامل دیگری هم در این تحولات تاثیرگذار بوده اند مانند گرایش به مهاجرت، سالمندی و ایدز گفت: همچنین امروز با تغییر نقش زنان، مردان و فرزندان و تغییر الگوی خانواده مواجه ایم که بعضی کارکردها را دچار اختلال کرده و باعث شده تا خانواده هسته ای شوند.

او ادامه داد: امسال روز خانواده به نام اهمیت و نقش خانواده در حصول اهداف توسعه نامگذاری شده است.

ملاوردی گفت: ایران در حال تجربه سریع تغییرات اجتماعی است که از جمله آنها می توان به بالا رفتن سطح تحصیلات زوجین، کاهش نرخ باروری، درگیر شدن زنان در اشتغال، کمتر شدن گذراندن اوقات فراغت در کنار یکدیگر نام برد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این مسائل باعث شده تا از فروپاشی نهاد خانواده حرف زده شود اما نگاه دیگری هم وجود دارد که می گوید که این فروپاشی نیست، بلکه فقط خانواده د ر معرض آسیب است و باید با تشریک مساعی دولت از شدت آسیبها کاست.

او ادامه داد: شناخت و تببین درست و فهم واقع گرایانه از آسیبهاست که به مهار آن می انجامد.

او با بیان اینکه امروز خانواده نیاز به توجه ویژه دارد گفت: هرچند خانواده چالشهای چندگانه دارد اما توجه به مادران می تواند به بهبود وضعیت وضع آنها کمک کند.

او گفت: خانواده اگر براساس مشارکت و برابری بنا نهاده شود می تواند دموکراسی را در جامعه و خانواده تقویت کند.

ملاوردی تاکید کرد اگر به دنبال دموکراسی واقعی هستیم و آن را آرمان خود قرار داده ایم باید خانواده را دریابیم چون راه دموکراسی از خانواده می گذرد و دموکراسی از خانه شروع می شود.

سن زیستی و سن شناسنامه ای

در ادامه غلامعلی افروز رئیس سابق دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران گفت: خانواده تنها نهاد فطری، طبیعی ، بی بدلیل و محبوبترین نهاد در گستره هستی است که سایر نهادها برای قوام و دوام آن تاسیس می شوند.

او ادامه داد: اصل 10 قانون اساسی می گوید باید هدف و جهت همه برنامه های دولت برای حفظ و قوام خانواده باشد.

او با بیان اینکه ایران نیاز به وزارت مقتدر خانواده دارد گفت: کشور کانادا سالها پیش آن را ایجاد کرده و ما هم باید داشته باشیم چون وزارت جوانان شوخی است چون کودک، زن و مرد و پیر و جوان همه در وزارت خانواده جا می گیرند.

افروز گفت: تعداد تولد دختران و پسران برابر است و خداوند آنها را به طور مساوی می آفریند اما چون سقط جنین دختر به طور نهان و آشکار در کشور ما انجام می شود باعث شده تا تعداد پسرها بیشتر باشد.

افروز با اشاره به اینکه در ایران در برابر هر هزار دختر 20 تا 40 ساله، هزار و 24 پسر داریم گفت: اما باورهای کلیشه ای این است که تعداد دخترها بیشترند و این آمارهای غلط پیامدهای بد فرهنگی دارند.

او ادامه داد:کسانیکه می گویند 4 تا 6 میلیون پیر دختر داریم پویایی فکری ندارند چون دختران 40 ساله امروز از دختران 20 ساله 70 سال پیش در سن زیستی بهتری هستند.

این روان شناس گفت: سن زیستی مهمتر از سن شناسنامه ای است و حتی سن روانی مهمتر و دختر 40 ساله امروزی از دختر 20 ساله هفتاد سال پیش جوانتر است بلکه سن زیستی او قویتر و بالاتر است.

او ادامه داد: در صدا و سیما افراد کم سواد می گویند ازدواج دختران در سن 35 سالگی اشکال دارد، اشتباه است چون تحقیقات نشان می دهد سن زیستی این دختران جوانتر است.

افروز با بیان اینکه نباید نگران فرزند آوری این دختران شد گفت: ازدواج در سن زیستی و روانی مهم است و اگر پسرها هم کوچکتر باشند اشکالی ندارد چون در سالهای اخیر سن بلوغ جابه جا شده است.

او تاکید کرد: فرزند آوری در سن بالای 40 سال مانند فرزند آوری دختران 20 ساله در 80 سال پیش است.

او گفت: در کشور انگلستان، به مدت 10 سال آمار زایمان 5 هزار زن بین 46 تا 55 سال را ثبت کردند که تنها 1.1 درصد فرزند این زنان دچار سندروم دان شده بودند.

افروز گفت: این نشان می دهد بارداری در سن بالا اشکال ندارد چون اتفاقا زنان در سن بالا محتاط ترند و از لحاظ بهداشتی بیشتر به خودشان می رسند و استانداردهای بهداشتی را رعایت می کنند.

او ادامه داد: بنابراین روان شناسان، جامعه شناسان و پزشکان باید اطلاعات خود را بازنگری کنند و دختران را از ازدواج در سن بالا نترسانند و ناخواسته به ازدواج نکردن افراد دامن نزنند.

موزه 11 سپتامبر ...

رئیس جمهور آمریکا در مراسم افتتاح موز? 11 سپتامبر که با حضور برخی از مقامات سابق و مقامات فعلی آمریکا انجام شد گفت که این موزه یادبود برای زنده نگاه داشتن روح 11 سپتامبر که «عشق، همدلی، ایثار» افتتاح شده است.
خبرآنلاین: رئیس جمهور آمریکا در مراسم افتتاح موز? 11 سپتامبر که با حضور برخی از مقامات سابق و مقامات فعلی آمریکا انجام شد گفت که این موزه یادبود برای زنده نگاه داشتن روح 11 سپتامبر که «عشق، همدلی، ایثار» افتتاح شده است.

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

اوباما در موز? 11 سپتامبر

«جرج بوش» بیانیه داد: سگم مُرد!

جرج بوش پسر در بیانیه ای از مرگ سگش خبر داد.

عصر ایران: جرج بوش پسر در بیانیه ای از مرگ سگش خبر داد.

رویترز گزارش داد؛ جرج بوش پسر رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد سگش به نام "میس بیزلی" که از سگ های شکاری اسکاتلندی بود مُرد.

این سگ، بوش و همسرش لورا را در دوره ریاست جمهوری آمریکا و حضور در کاخ سفید، همراهی می کرد

«جرج بوش» بیانیه داد: سگم مُرد!

بوش در بیانیه اش اعلام کرد" او پس از نزاع با سرطان غدد لنفاوری، راحت شد".
رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این بیانیه که از خانه اش در شهر دالاس صادر شد اضافه کرد: "به هنگام حضور ما در کاخ سفید و دالاس، او منبع سعادت بود".
 
در این بیانیه اضافه شده است: "بیزلی رفیق نزدیک بارنی (دیگر سگ بوش) بود. بیزلی نگهبان گربه های ما یعنی "بوب و برنادیت" بود. همانطور که گربه های ما او را از دست دادند، من و همسرم لورا نیز او را از دست دادیم.

جرج بوش پسر این سگ را به هنگام سالگرد تولد همسرش در سال 2004 به وی هدیه داد.


پلنگ ایرانی در ارتفاعات تهران...

محیط بانان شهرستان فیروزکوه در استان تهران حین گشت و کنترل از یک پلنگ ایرانی عظیم الجثه تصویربرداری نمودند.
خبرگزاری مهر: محیط بانان شهرستان فیروزکوه در استان تهران حین گشت و کنترل از یک پلنگ ایرانی عظیم الجثه تصویربرداری نمودند.

این تصویربرداری توسط رضا کرمی رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه در ساعت 1?30 ظهر در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کاوه ده و از فاصله بسیار نزدیک صورت گرفته است.

عکس: تصویر برداری از یک پلنگ ایرانی در ارتفاعات تهران

رضا کرمی در این باره گفت: حین گشت زنی در ارتفاعات ناگهان با پلنگی مواجه شدیم که بر روی یک صخره درست بالای سر ما و در فاصله ای بسیار نزدیک قرار داشت.

وی افزود: پلنگ که بسیار درشت جثه بود، لحظاتی نشست و دقیقا به تماشای ما مشغول شد که در این فاصله موفق به تهیه عکس از آن شدم و پس از دقایقی در کمال خونسردی برخواست و به پشت صخره برگشت و از دیدخارج شد.

عکس: تصویر برداری از یک پلنگ ایرانی در ارتفاعات تهران

مهمترین بیماری های کشنده در ایران ...

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مهم‌ترین بیماری‌های کشنده در کشور ما، بیماری‌های قلبی، سکته‌های مغزی، فشار خون، دیابت، حوادث جاده‌ای و سرطان‌هاست.
خبرگزاری ایلنا: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مهم‌ترین بیماری‌های کشنده در کشور ما، بیماری‌های قلبی، سکته‌های مغزی، فشار خون، دیابت، حوادث جاده‌ای و سرطان‌هاست.

دکتر رضا ملک‌زاده در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع روسا و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی اظهار کرد: زمانی می‌توانیم زمینه سلامت را به معنای واقعی برای مردم فراهم کنیم که تصمیماتی که در این حوزه گرفته می‌شود مبتنی بر شواهد باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت افزود: بر اساس اطلاعاتی که از مطالعه‌ای مربوط به ایران در سال 1389 استخراج کردیم؛ 351 هزار و 814 مورد مرگ در کشور اتفاق افتاده که عمدتا ناشی از حوادث جاده‌ای بود که این نشان می‌دهد کنترل بخشی از سلامت بیرون از وزارت بهداشت است و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تولید خودروهای سالم و مناسب، مناسب بودن زیرساخت‌های جاده‌ای کشور می‌تواند در این زمینه از وقوع مرگ و صدمات ناشی از حوادث جاده‌ای پیشگیری کند.

ملک‌زاده عنوان کرد: همچنین از سال 1990 تا 2010 میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر از حدود 57 درصد به عددی نزدیک به 80 درصد رسیده است. مهم‌ترین بیماری‌های کشنده در کشور ما، بیماری‌های قلبی، سکته‌های مغزی، فشار خون، دیابت، حوادث جاده‌ای و سرطان‌هاست. از طرف دیگر نیز بیماری‌های ناتوان‌کننده هم وجود دارند که شامل بیماری‌های روانی، عضلانی، اسکلتی، دیابت، حوادث جاده‌ای و بیماری‌های مزمن ریوی هستند.

وی اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات و شرایط، در 22 سال گذشته، امید به زندگی در بدو تولد هم در زنان و هم مردان در کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: هدفی که برای 10 تا 15 سال آینده مدنظر داریم این است که امید به زندگی را به میزان 8 سال افزایش دهیم و افزایش طول امید به زندگی در بدو تولد به حداقل 80 سال و حداقل ناتوانی برسیم.

ملک‌زاده عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های تغییر در نظام سلامت، تغییر سیاست‌ها بر مبنای نیاز‌ها و اولویت‌هاست. باید توجه داشته باشید که 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی و همچینن حوادث جاده‌ای و 50 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند. لذا باید خود را برای این چالش جدید آماده کنیم و زیرساخت‌های خود را برای این تغییرات آماده سازیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت این است که پرداخت از جیب مردم برای درمان کاهش یابد و پرداخت از طریق بیمه‌ها صورت بگیرد.

ملک‌زاده تحقیق و توسعه حوزه پژوهش را در کشور بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: متاسفانه هزینه تحقیق و توسعه در کشور بسیار کم است. میزان بودجه‌ای که در سال 93 به کل تحقیقات کشور اختصاص داده شد، 2 هزار و 300 میلیارد تومان است که از این میزان 38 درصد معادل 800 میلیارد تومان سهم وزارت علوم و 13 درصد معادل حدود 300 میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت است. این در حالی است که 40 درصد تولید علم کشور را وزارت بهداشت انجام می‌دهد و بنابراین لازم است که تصمیم‌گیران آگاه شوند و سهم بیشتری به حوزه سلامت در بخش تحقیقات اختصاص داده شود.

وی افزود: راه ا‌ندازی و احیای مرکز ملی علوم پزشکی در جهت حمایت از تحقیقات و محققان برجسته با اختصاص بودجه سالیانه حداقل 100 میلیارد تومان، اجرای برنامه ثبت ملی بیماری‌ها برای حداقل 20 بیماری، انجام مطالعات کوهورت کشوری در 10 دانشگاه کشور از جمله علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اختصاص بودجه سالیانه 2 میلیارد تومان برای پژوهش در بیماری‌های مزمن که به احتمال زیاد در خوزستان، شهرستان هویزه برای اجرای طرح انتخاب شود و همچنین راه‌اندازی 10 آزمایشگاه تحقیقاتی، توسعه و حمایت از نیروی انسانی، تدوین و راه‌اندازی دوره پزشک محقق و تربیت متخصصانی که در تحقیقات بالینی خوب فعالیت کنند از جمله راهبرد‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در زمینه توسعه فناوری سلامت نیز توسعه مراکز رشد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز جزو راهبردهای این حوزه است.