سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جمله های زیبا، دلنوشته های دلنشین، اشعار ماندگار، پاراگراف های ت

  برترین ها: جمله های زیبا، دلنوشته های دلنشین، اشعار ماندگار، پاراگراف های تاثیرگذار و بی‌نظیر از یک کتاب یا مقاله. همه این‌ها می‌تواند بهانه ای برای هایلایت کردن آنها در کتاب، مجله و یا ذهنتان باشد.


سعی کرده ایم در مجموعه مطالب "هایلایت" مجموعه ای گزیده و دلنشین از این مطالب را در اختیار شما قرار بدهیم.

شما نیز هایلایت های خود را برای ما از طریق نظرات ارسال کنید.

*****
"ما فقط یک بار شانس داریم زندگی کنیم. البته اگر آدم خوبی باشیم همان یک بار کافی است."

زیگموند فروید

هایلایت (29)


"دوستان خوب، کتاب‌های خوب و وجدان خواب‌آلوده. این 3 چیز زندگی ایده‌آل را شکل می‌دهند."
 
مارک تواین

هایلایت (29)


"زندگی شبیه دوچرخه‌سواری است. برای اینکه سرپا بمانید، باید در حرکت باشید."
 

آلبرت اینشتین

هایلایت (29)


"زندگی راحت است، البته تنها با چشمان بسته!"
 

جان لنون

هایلایت (29)

 


"زندگی عادلانه نیست، اما این را می‌دانم که از مرگ عادلانه‌تر است."
 
آلبر کامو

هایلایت (29)

 


"از آدمها بت نسازید، این خیانت است
هم به خودتان، هم به خودشان
خدایی میشوند که خدایی کردن نمیدانند
و شما در آخر میشود، سر تا پا کافر خدای خود ساخته ..."

فردریش نیچه

هایلایت (29)

 


"اگر کسی احساست را نفهمید
مهم نیست
سرت را بالا بگیر و لبخند بزن!
فهمیدن احساس
کار هر آدمی نیست..."

احمد شاملو

هایلایت (29)

 


"دوستت داشته ام و دارم...
آنقدر خواهم داشت تا ذخایر "دوستت دارم" در جهان ته بکشد
آنقدر که نسل بعد هیچ سهمی از عشق نبرند"

زانیار بَروَر

هایلایت (29)


"افراد به اندازه کمبودهایشان دیگران را آزار می‌دهند."

ژان پل سارتر

هایلایت (29)

 


"مردان شجاع فرصت می آفرینند ترسوها و ضعفا منتظر فرصت می نشینند."
 
گوته

هایلایت (29)

 


"دوست داشتن آدم ها را میتوان از توجه آنها فهمید، وگرنه حرف را که همه می‌توانند بزنند..."

پائولو کوئیلو

هایلایت (29)

 


"زخم ها را فراموش کن ..
اما هرگز مهربانی ها را از خاطر مبر..."

کنفوسیوس

هایلایت (29)

 


"بگذار هر چه نمی خواهند، بگوئیم!
بگذار هر چه نمی خواهیم، بگویند!

باران که بیاید،
از دست چترها
کاری بر نمی آید...

ما اتفاقی هستیم که افتاده ایم...!"

نصرت رحمانی

هایلایت (29)


"لحظه ها را گذراندیم که به خوشبختی برسیم؛ غافل از آنکه لحظه ها همان خوشبختی بودند."


دکتر علی شریعتی

هایلایت (29)

 



اگر میخواهید اخلاق کسی را امتحان کنید به او قدرت بدهید ...

"ابراهام لینکلن"

هایلایت (29)

از کنجد اینجوری روغن میگیرن!

برترین ها: در هرات در غرب افغانستان، صنعت روغن گرفتن از کنجد به وسیله خراس‌هایی که شتر آن را می چرخاند، سابقه دیرینه‌ای دارد. حالا اما گفته می‌شود این صنعت با خطر زوال روبرو است.

1.    صنعت روغن گرفتن از کنجد با خراس (جواز) در هرات، بیشتر از 200 سال پیشینه دارد اما گفته می‌شود که این صنعت در حال از بین رفتن است.

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند


2.    زمانی در هرات بیشتر از 60 کارگاه فعال روغن‌کشی از کنجد وجود داشت اما حالا تنها چند کارگاه باقی مانده است.

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند


3.    هر کیلو روغن کنجد در بازار حدود 150 افغانی معادل 3 دلار آمریکایی به فروش می‌رسد. به دلیل قیمت بالای این روغن، مردم کمتر از آن استفاده می‌کنند.

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند


4.    در این کارگاه‌ها، کنجد را پس از چند بار شستن و باد دادن، در آسیاب کوچکی به نام خراس می‌ریزند.

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند


5.    شترهایی که وظیفه چرخاندن خراس را به دوش دارند، باید از صبح زود تا بعد از ظهر به دور آن بچرخند.

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند


6.    این مرد سال‌های درازی است که همراه با شترش به دور خراس چرخیده است. او می‌گوید: "عمر این کارگاه از عمر من نیز بیشتر است."

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند


7.    هرات از شهرهای قدیمی افغانستان است و بازار صنایع بومی و کارگاه‌های سنتی در آن تا همین چند سال پیش هم رونق بسیاری داشت.

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند


8.    اما حالا فرش بسیاری از این کارگاه‌ها جمع شده و یا در حال جمع شدن است. صاحبان این کارگاه‌ها، از دولت و بخش خصوصی به خاطر حمایت نکردن از صنایع بومی کوچک انتقاد می‌کنند.

می دانید چگونه از کنجد روغن می گیرند

عودلاجان؛ محله یهودی نشین تهران...

محله عودلاجان تهران واقع در منطقه 12از محله های قدیمی و یهودی(کلیمی) نشین تهران بوده که دارای چندین کنیسه(پرستشگاه ویژه یهودیان)می باشد.
شفقنا: محله عودلاجان تهران واقع در منطقه 12از محله های قدیمی و یهودی (کلیمی) نشین تهران بوده که دارای چندین کنیسه (پرستشگاه ویژه یهودیان) می باشد. ازجمله سایر ابنیه خاص یهودیان این محل حمامی بنام"کشوریه-مختص بانوان" و "سلیمانیه-مختص آقایان" است که متاسفانه درحال ازبین رفتن است.

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

کنیسه های محله عودلاجان تهران +عکس

چرا پرخاشگر شدیم؟


مجله سپیده دانایی:
 اگرچه میان افراد پرخاشگر نیز مانند همه طیف های جامعه تفاوت های فردی زیادی وجود دارد، نتایج پژوهش ها نشان داده است برخی از ویژگی های شخصیتی میان این افراد مشترکند. مهمترین این ویژگی ها عبارتند از:

1- عزت نفس پایین

یکی از دلایل اصلی پرخاشگری احساس ناکامی است. بیشتر افراد پرخاشگر تصویر مخدوشی از خود دارند، به عبارت دیگر آنها در باطن عقیده دارند انسان باارزشی نیستند و خود را دوست ندارند، همین امر موجب تحریک پذیری شان می شود.

از آنجایی که تا فردی خودش، خودش را دوست نداشته باشد، نمی تواند بپذیرد دیگری او را دوست دارد، این افراد معمولا از رفتار دیگران سوءبرداشت می کنند. مثلا اگر ببینند دو نفر در حال خندیدن هستند، تصویر خود آشفته شان به شدت متزلزل می شود و با خود می گویند، حتما آنها به من می خندند و این تهدید خود (self) موجب خشمگین شدن آنها می شود.

2- خویشتنداری نابسنده

منظور از خویشتنداری یا نظم درونی این است که فرد بتواند یک کار را آغاز کند و باوجود سختی ها و مشکلات آن را به پایان برساند. افراد پرخاشگر معمولا در شروع کارها تعلل می کنند و به آسانی نیز ناامید می شوند و کار را رها می کنند. این افراد به آسانی با تکانشی شدن گیج و سردرگم می شوند و با شتابزدگی تصمیمات نابخردانه ای می گیرند.

پرتره افراد پرخاشگر


3- تصمیم گیری عجولانه

همانطور که اشاره شد افراد پرخاشگر معمولا عجول و دستپاچه هستند و اغلب بدون توجه به نتیجه، فکر یا صحبت و عمل می کنند. حتما شما نیز افراد پرخاشگری را دیده اید که پس از انجام رفتار پرخاشگرانه، به سرعت از اعمال خود پشیمان می شوند.

4- فقدان وظیفه شناسی

افراد پرخاشگر معمولا به اصول اخلاقی خود پایبند نیستند و تعهدات اخلاقی را به طور دقیق انجام نمی دهند. این افراد تا حدی غیرمسئول و بی ثبات هستند.

5- فقدان خودمهارگری

خودمهارگری به معنای توانایی پیروی از درخواست، تعدیل رفتار مطابق با موقعیت و به تاخیر انداختن ارضای یک خواسته است. توانایی خودمهارگری خاصی که در اینجا اهمیت دارد مهارت کنترل خشم است. افراد پرخاشگر یا در دوران کودکی به خوبی این مهارت را نیاموخته اند یا لزومی به استفاده از آن نمی بینند.

6- انعطاف ناپذیری

افرادی که از ویژگی انعطاف پذیری برخوردارند می توانند بسته به شرایط واکنش مناسب نشان دهند اما افراد انعطاف ناپذیر بدون در نظر گرفتن شرایط بر ارضای خواسته های خود پافشاری می کنند و در صورتی که چیزی خلاف میل شان باشد، واکنش منفی نشان می دهند.

7- خوددوست داری

البته دوست داشتن و ارزش قائل شدن برای خود، ویژگی مطلوبی است که منجر به سلامت روان می شود اما خوددوست داری افراد پرخاشگر جنبه مثبت ندارد، همانطور که گفته شد عزت نفس این افراد معمولا پایین است و آنها برای جبران این موضوع دست به واکنش های افراطی می زنند.

افراد پرخاشگر معمولا در تعاملات بین فردی و اجتماعی به نیازها و عواطف دیگران توجهی ندارند و فقط خواسته ها و نیازهای خودشان را در نظر می گیرند. این افراد تا حدودی خودمحور هستند و نسبت به شرکت در مسائل دیگران بی علاقه اند.

8- خصومت

این ویژگی گرایش فرد را به احساس خشم، اعم از اینکه به صورت آشکار بروز کند یا به صورت نهفته در فرد باقی بماند، نشان می دهد. به طور کلی سطح احساس خصومت در افراد پرخاشگر بیشتر از سایر افراد است.

9- سلطه گری

این افراد معمولا تمایلی به پیروی و تبعیت ندارند. خود را مطیع قراردادهای اجتماعی نمی دانند و نسبت به سرزنش های اجتماعی حساس نیستند. حادثه جو و علاقمند به مبارزه اند. آنها زندگی را به مثابه میدان جنگ در نظر می گیرند و به جای استفاده از راه حل های مسئله مدار، می کوشند با پافشاری و ارعاب در این مبارزه پیروز شوند.

آنها دوست دارند در همه موقعیت ها برنده باشند اما موقعیت های برنده - برنده را دوست ندارند، بلکه شرایطی به وجود می آورند که خودشان برنده و طرف مقابل بازنده باشد.

10- تمایل به تلافی اعمال ناشایست

افراد پرخاشگر معمولا نسبت به رفتار دیگران حساس هستند و سعی می کنند هر عمل بدی را تلافی کنند. آنها تمایلی به بخشش ندارند و تصور می کنند فقط با انتقام گرفتن به آرامش می رسند.


چطور در بیشترین حدممکن وزن کم کنید ...

مجله سیب سبز: اگر دنبال راهی هستید که بتوانید یک رژیم موفق را شروع و برنامه غذایی خود را اصلاح کنید و وزن‌تان را کاهش دهید، می‌توانید از رژیم کاهش وزن سریع دوهفته‌ای دکتر اوز استفاده کنید. این رژیم بر پایه غذاهای سالم مثل سبزیجات کم‌قند و مقدار کم پروتئین بنا شده است. شما با این رژیم می‌توانید یک شروع خوب برای یک سال با غذای سالم داشته باشید، چراکه این رژیم‌غذایی به شما کمک می‌کند به هوس خود غلبه کنید. علاوه‌بر این درست کردن غذاهای این رژیم وقت کمی از شما خواهد گرفت. بعد از دستور رژیم توصیه‌هایی برای بهتر نتیجه گرفتن از آن در بقیه طول سال را خواهید خواند.

عجله نکنید

تا جایی که می‌توانید وعده‌های غذایی خود را کنترل کنید. با کمی جدیت می‌توانید غذا خوردن درست را به یک عادت تبدیل کنید. برای این کار کافی است در روزهای اول وعده غذایی خود را کمی زودتر میل کنید. این کار باعث می‌شود از خوردن غذاهای آماده و پرکالری سریع جلوگیری شود و همیشه از پیش بدانید باید چه بخورید و برای آماده کردن غذای سالم وقت داشته باشید.

از مصرف چربی‌های سالم لذت ببرید

غذاهایی که با چربی‌های سالم تهیه می‌شوند مثل روغن زیتون، ماهی آزاد و گردو باعث می‌شوند شما احساس رضایت بیشتری از غذایی که می‌خورید داشته باشید. بهتر است به جای هر میان‌وعده دیگری از آجیل‌ها استفاده کنید. درضمن این کار باعث می‌شود سیر بمانید. بهتر است از آجیل بدون نمک استفاده کنید.

در برابر وسوسه رستوران مقاومت کنید

سعی کنید تا جایی که می‌توانید به رستوران نروید. اگرچه ممکن است قبل از رستوران رفتن از آن خوشحال باشید اما مطمئن باشید که بعد از آن عذاب وجدان خواهید گرفت. به همین خاطر پیشنهاد رستوران را با سینما یا تفریح کم‌کالری‌تری جایگزین کنید اما اگر رستوران رفتید هم بهتر است وسوسه را مهار کنید. هیچ‌گاه سیب‌زمینی سرخ‌شده یا سالادهایی به همراه سس با غذای‌تان سفارش ندهید. همیشه تاکیدتان را روی غذاهایی که پنیر ندارند و سرخ شده نیستند، بگذارید. مطمئن باشید شما به اندازه کافی از رستوران رفتن لذت خواهید برد حتی اگر غذاهای چاق‌کننده نخورید.


وعده‌ها را حذف نکنید

بدترین نوع رژیم‌غذایی آن است که وعده‌ای در آن حذف شود. این کار باعث می?شود بدن در حالت گرسنگی قرار بگیرد و شروع به ذخیره‌ چربی‌های دریافتی کند. وقتی بدن چربی ذخیره می‌کند، سوزاندن کالری مشکل‌تر خواهد شد بنابراین همیشه پیش‌بینی کنید و اگر وقت کافی برای غذا خوردن ندارید، چیزی همراه خود برای خوردن داشته باشید. مهم نیست کدام وعده را با کدام جایگزین می‌کنید، هیچ‌وقت وعده‌ای را حذف نکنید. مطمئن باشید این کار باعث لاغر شدن شما نخواهد شد.

هوشمند خرید کنید

وقتی می‌خواهید به خرید بروید حتما لیست همراه داشته باشید و با وقت محدود به خرید بروید. فروشگاه‌ها معمولا تعداد زیادی خوراکی هوس‌انگیز در دسترس شما قرار می‌دهند و شما آنها را می‌خرید. غذاهای آماده و اسنک‌های مضر از آن دسته غذاهایی هستند که نباید اصلا بخرید چون وقتی در خانه وجود دارند آنها را می‌خورید اما اگر نباشند بدون زحمت آنها را مصرف نمی‌کنید بنابراین بهتر است حتما با لیست به خرید بروید تا بتوانید فقط چیزهای ضروری را بخرید.

همیشه آب بنوشید

خیلی از افراد گرسنگی را با تشنگی قاطی می‌کنند. اشتباه نکنید. خیلی وقت‌ها هنگامی که وقت سیری در یخچال را باز می‌کنید بدون اینکه بدانید در واقع به دنبال آب هستید نه غذا. برای اینکه این موضوع به شما ثابت شود کافی است در اینگونه موارد یک لیوان آب بنوشید، حس گرسنگی شما به سرعت از بین خواهد رفت. سعی کنید همیشه یک بطری آب کنار دست‌تان داشته باشید و مدام آب بنوشید. سیراب بودن در طول روز بدن شما را سالم‌تر نگه می‌دارد.

پیاده‌روی قبل از غذا

قبل از ناهار یا شام یک پیاده‌‌روی سریع انجام دهید. می‌توانید برای خرید بیرون بروید و سریع بازگردید. این کار نه تنها باعث می‌شود به هر حال ورزش کرده باشید و علاوه‌بر سوزاندن کالری سالم بمانید بلکه باعث می‌شود اشتهای کمتری داشته باشید و به خوردن خوراکی‌های ناسالم تمایل کمتری نشان دهید.

فلفل مصرف کنید

روی غــذای?تان تکــه‌های فلفل قرمز بریزید. ثابت شده هنگامی که اوایل روز همراه با غذای‌تان فلفل قرمز مصرف کنید، باعث می‌شود در بقیه زمان روز کمتر غذا بخورید.

موقع غذا حرف بزنید

وقتی سریع غذا می‌خورید نمی‌فهمید کی سیر شده‌اید و همیشه وقتی به خود می‌آیید که بیش از حد غذا خورده‌اید و احساس سنگینی می‌کنید به همین دلیل بهتر است تنها غذا نخورید و هنگام غذا با همراهان‌تان یک مکالمه آرام را شکل دهید. این کار باعث می‌شود آرام‌تر غذا بخورید. پزشکان توصیه می‌کنند غذای‌تان را 20 دقیقه طول دهید. این زمانی است که مغز می‌تواند پیغام سیری را درست منتقل کند.

برای خودتان بسته اورژانسی بسازید

یک بسته خوراکی با غذاهای سالم بــــرای خودتان آماده کنید و همیشه همراه داشته باشید. این بسته را می‌توانید با خوراکی‌هایی مثل آجیل، ساقه کرفس، هویج، کاهو و سبزی‌های دیگر خرد شده، میوه‌های خرد شده و خوراکی‌هایی از این دست پر کنید. همراه داشتن این بسته باعث می‌شود از خوردن خوراکی‌هایی مثل بیسکویت در وقت گرسنگی در امان بمانید و کالری‌های مضر اینگونه خوراکی‌ها را دریافت نکنید.

بشقاب کوچک بردارید

متخصصان تغدیه معتقدند بشقاب غذای شما باید تنها 20 سانتی‌متر قطر داشته باشد. در این صورت شما کمتر غذا برمی‌‌دارید و ناخودآگاه کمتر می‌خورید. پیشنهاد ما استفاده از پیش‌دستی به جای بشقاب است. اگر بتوانید از چنگال به جای قاشق استفاده کنید هم بهتر است زیرا لقمه‌های کوچک‌تر برمی‌دارید و غذا خوردن‌تان بیشتر طول خواهد کشید.


آنچه باید در زمان رژیم بخورید

- روزتان را اینگونه شروع کنید: به محض بیدار شدن از خواب نصف لیموترش را در یک فنجان آب داغ بچکانید و بنوشید.

-  صبحانه: با میوه‌های فصل و یک فنجان شیر یک اسموتی درست کنید و هر روز صبح میل کنید.

-  چای سبز: چند بار در روز به صورت ارگانیک بنوشید.

-  پروتئین روزانه: روزی 200 گرم گوشت مرغ، بوقلمون یا ماهی را به طور کبابی میل کنید.

-  کربوهیدرات: روزی نصف فنجان برنج قهوه‌ای میل کنید.

 - چربی‌ها: به حد تعادل می‌توانید از چربی‌های خوب مثل روغن زیتون و آووکادو استفاده کنید.

-  لبنیات: هر روز یک فنجان ماست حداکثر 2 درصد چربی مصرف کنید.

-  سبزیجات: مصرف سبزیجات بدون قند مثل کلم، بروکلی، بادمجان، کرفس، پیاز، کدو، گوجه، کاهو و ... در این رژیم آزاد است.

-  میان‌وعده: می‌توانید برای میان‌وعده از هوموس، خیارشور و روزی 2 مشت آجیل استفاده کنید.

(توجه کنید در این رژیم تمام شیرین‌کننده‌های مصنوعی، شکر سفید، نوشابه‌ها و کافئین حذف شده‌اند.)

 این توصیه‌ها راجدی بگیرید

-  بین ساعت 8 عصر تا 8 صبح هیچ غذایی نباید مصرف شود.

-  می‌توانید از محصولات لبنی پروبیوتیک استفاده کنید.

-  بهتر است مولتی‌ویتامین مصرف کنید. در این دوره من به بیمارانم نصف قرص در صبح و نصف قرص در شب تجویز می‌کنم.

- می‌توانید از موادغذایی سم‌زدا مثل کرفس، بلوبری، تمشک، جعفری، زنجبیل و ... استفاده کنید.


7 کاربرد جالب روغن زیتون که از آنها بیخبرید ....


برترین ها: روغن زیتون کاربردهای بسیاری دارد. چه کاربردهایی؟ اول از همه این که روغن سالم و خوشمزه‌ای است و به هر سالادی که بزنید طعم بسیار خوبی به آن می دهد. از همه مهم ‌تر اینکه موجب چاقی نمی شود. پس از آن باید به 7 کاربرد جالب این روغن اشاره کنیم که به طور مثال می توانید برای برق انداختن مبلمان، از بین بردن لکه ها یا نرم کننده پارچه های چرمی اشاره کرد.

روغن زیتون کاربردهای بسیاری دارد


برق انداختن مبلمان


برای درخشندگی وسایل چوبی می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. برای این منظور باید کمی روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید و با استفاده از دستمال نرم و لطیفی آن را روی سطح چوبی بکشید.

پاک کردن لکه ها

باور کنید یا نه، با روغن زیتون می توانید خیلی سریع و راحت رنگ را از روی پوست خود پاک کنید. هنگامی که در خانه میزی یا دیواری را نقاشی می کنید، ممکن است رنگ روی دست یا پای شما ریخته شود. برای اینکه راحت آن را از بین ببرید، روغن زیتون را روی قسمت رنگی شده پوست بمالید و چند دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

از بین بردن صدای جیرجیر لولا

آی که چه اعصاب خردکن می شود وقتی درها و لولاها صدا می کنند! برای از بین بردن این صدا باید آنها را روغن‌کاری کنید. اما روش راحت‌تری هم هست. روغن زیتون همین نقش را بازی می کند. می توانید برای زنجیرچرخ دوچرخه هم از آن کمک بگیرید. به طور کلی، هر جسم فلزی که صدای آزاردهنده ای دارد را می توانید با این روغن ساکت کنید.

نرم کننده چرم


روغن زیتون برای نرم کردن وسایل چرمی نیز گزینه مناسبی است. با این روغن می  توانید خراشیدگی ها یا تاشدگی های کوچک روی چرم را بین ببرید. با مواد شیمیایی مخصوص چرم هم می توان این کار را انجام داد، اما پس از مدتی موجب خشکی چرم می شود. بهتر است 1/4 پیمانه روغن زیتون را در بطری اسپری بریزید و روی سطح موردنظر اسپری کنید و سپس با دستمال پاک کنید. پس از این کار، سطح چرمی نرم و نونوار دیده خواهد شد.

پاک کننده آرایش


به جای اینکه با صابون یا پاک کننده های شیمیایی آرایش صورت خود را پاک کنید، از روغن زیتون استفاده کنید تا علاوه بر تمیزی، موجب درخشندگی و طراوت بیشتر پوست شما هم بشود. روغن زیتون خاصیت نرم‌کنندگی نیز دارد و کمتر از موارد دیگر به پوست آسیب می رساند. چربی این روغن همانند روغن طبیعی پوست است. برای خانم هایی که به پاک کننده های آرایش حساسیت دارند، روغن زیتون بهترین گزینه به شمار می رود.

نرم کننده مو

روغن زیتون یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی برای موی سر به شمار می رود. یک قاشق چایخوری روغن زیتون برای موها کافی است. آن را کف دست بریزید و روی موها بمالید و بگذارید 20 دقیقه روی موها بماند و در این فاصله سر و موها را ماساژ هم بدهید. سپس در صورت تمایل می توانید موهای خود را آبکشی کنید. اگر این کارها را هر هفته تکرار کنید موهای نرم و خوش فرمی خواهید داشت.

لایه بردار بدن

مخلوط روغن زیتون و شکر سفید و دانه درست یکی از بهترین لایه بردارهای پوست صورت است. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، می توانید چند قطره لیموترش و کمی هم عسل به این مخلوط اضافه کنید و هر چند وقت یکبار صورت خود را با آن پاکسازی کنید.


10 بازیگری که در زندگی واقعی آدم کشتند!

هر بازیگری در طول دوران حرفه ای خود ممکن است بر پرده سینما مرتکب قتلی شده و به خاطر آن به پای میز محاکمه کشیده شود. در این قتل ها آنها احساسات گرم و پر شور مخاطبان خود را به همراه دارند که با ستایش به نوع بازیگری آنها نگاه می کنند.
کافه سینما: هر بازیگری در طول دوران حرفه ای خود ممکن است بر پرده سینما مرتکب قتلی شده و به خاطر آن به پای میز محاکمه کشیده شود. در این قتل ها آنها احساسات گرم و پر شور مخاطبان خود را به همراه دارند که با ستایش به نوع بازیگری آنها نگاه می کنند. اما آیا اگر آنها در عالم واقعیت و خارج از دنیای هنر مرتکب قتل شوند، باز هم همه چیز به همین راحتی برای آنها به پایان می رسد. در اینجا با بازیگرانی آشنا می شوید که در دادگاه هایی واقعی بر صندلی متهم ردیف اول قتل نشستند و به جرایم آنها رسیدگی شد و شاید جنایتکاران واقعی سینما بوده باشند.

فی دو ویت


فی دویت که در حال حاضر 80 ساله است. سال 1965 وقتی 31 ساله بود، متهم شد همسرش را به قتل رسانده است. جسد همسر او، مری آلن نمایشنامه نویس در حالی پیدا شد که با یک کارد مخصوص باز کردن نامه به او حمله شده بود.

ایمی لوکان


بازیگر فیلم «Cry Baby» سال 2010 یعنی یک سال پس از اینکه صاحب فرزند دوم خود شد و از بازیگری کناره گیری کرد، در حال رانندگی بود که با زنی 60 ساله تصادف کرد. شدت تصادف به حدی بود که زن در گذشت. آزمایش الکل نشان می داد ایمی لوکان تحت تاثیر الکل بوده است. روند دادرسی او سه سال طول کشید و دست آخر وی در سال 2013 به سه سال زندان محکوم شد. این پایین ترین حد محکومیت برای او بود. قاضی دلیل این تخفیف را کودکان خردسال لوکان عنوان کرد. لوکان پس از صدور حکم به شدت گریست. طوری که خانواده مقتول نیز متأثر شدند. ایمی لوکان هنوز هم در زندان به سر می برد.

لیلو برانکاتو



برانکاتو سال 2005 به جرم مشارکت در قتل یک افسر پلیس در حین سرقت از یک خانه و حمل مواد مخدر دستگیر شد. در جریان روند تحقیقات دیگر متهم پرونده یعنی آرمنتو که پدر نامزد برانکاتو بود، اعتراف کرد قتل را او انجام داده بوده است. بنابراین بازیگر سریال «سوپرانوها» و «داستان برانکس» فقط به جرم سرقت مسلحانه دیگر بار در محکمه حاضر شد. سرانجام در سال 2009 دادرسی پرونده او به پایان رسید و وی به 10 سال زندان محکوم شد. او از درون زندان هم با دوستان بازیگرش در ارتباط بود تا اینکه اواخر سال 2013 با عفو مشروط آزاد شد. او تا سال 2018 تحت نظر است و پس از آن محکومیت اش به پایان می رسد.

اسکایلار دلون


دلون که در نوجوانی در یک سریال تلویزیونی پر طرفدار بازی می کرد به دلیل قتل سه نفر در زندان به سر می برد. او اولین قتل خود را سال 2003 انجام داد. مقتول جان جاروی 45 ساله بود که گلویش بریده شده بود تا جانش از دست برود. دلون به خاطر مسایل مالی خود با این مرد وی را به قتل رسانده بود. او در تجربه بعدی خود در سال 2004 دو نفر را با هم کشت. این دو نفر تام و جکی زن و شوهری بودند که صاحب یک کشتی کوچک بودند که قصد فروش کشتی خود را داشتند. دلون نیز در قالب خریدار سوار کشتی آنها می شود و در وسط دریا وی آنها را مجبور می کند اوراق مربوط به انتقال کشتی را امضا کنند و سپس آنها را به لنگر می بندد و درون آب می اندازد. اسکایلا دلون به حبس ابد محکوم است و طبیعتاً دیگر هرگز نمی تواند فیلم بازی کند.

ماتئو برودریک


او که در «شاه شیر»، دوبلور صدای سیمبا بود و در فیلم هایی مثل «گودزیلا» و «روز تعطیل فریس بولر» بازی کرده است، سال 1987 با یک BMW کرایه ای در حال رانندگی بود که با یک اتومبیل ولوو تصادف کرد. سرنشینان ولوو که یک مادر و دختر بودند، در جا کشته شدند. پای خود او نیز شکست. او در زمان تصادف در جهت عکس یک خیابان یک طرفه رانندگی می کرد. او به جرم رانندگی خطرناک و قتل دو نفر به 5 سال زندان محکوم شد اما خیلی زود این محکومیت به جریمه نقدی تخفیف یافت. خانواده مقتولین این حکم جدید را «هجو عدالت» خواندند. او سال 2010 در مصاحبه ای گفت: بعد از آن تصادف من دیگر هرگز آن انسان قبل نشدم. رویاها و بلند پروازی های من دیگر مثل آن زمان نیست.

او.جی.سیمپسون


بازیکن فوتبال آمریکایی و بازیگر «The Naked Gun» سال 1994 به اتهام قتل همسر سابق اش به اضافه نامزد او دستگیر شد. مقتولین با ضربات چاقو از پا در آمده بودند. روند دادرسی اوجی سیمپسون از سال 1994 شروع شد و تا 2008 ادامه یافت. ظاهراً همه چیز علیه او بود. دست راست سیمپسون از ناتوانی رنج می برد. آثار ضربات چاقو نیز نشان می داد قاتل چنین ضعفی داشته است. اما وقتی قاضی دادگاه ازاو خواست دستکش را که در محل قتل به جا مانده بود، بپوشد، دستکش کوچک بود و اصلاً به دست او نرفت. همچنین DNA خونی که روی جوراب سیمپسون ریخته بود، با DNA مقتول مشابهت داشت. سایز رد پای به جا مانده در محل قتل نیز با سایز کفش های سیمپسون برابر بود. اما این مدارک هیچکدام محکمه پسند نبودند و دادگاه نمی توانست با استناد به آنها حکم به محکوم بودن سیمپسون بدهد. در نهایت او به پرداخت جریمه نقدی به خانواده مقتولین و تحمل 15 سال زندان محکوم شد.

چارلز اس داتون


او مدتها قبل از اینکه «بیگانه 3» را بازی کند، وقتی 17 ساله بود، در یک درگیری خیابانی یک نفر را به ضرب چاقو کشت. داتون در دادگاه مدعی شد ابتدا مقتول بوده که دعوا و درگیری را شروع کرده بوده است. اما در هر صورت سرانجام مقصر شناخته و به هفت سال حبس محکوم شد. او تنها چند ماه پس از آزادی از زندان دیگر بار به جرم حمل سلاح مرگبار دستگیر و به سه سال زندان دیگر محکوم شد. او در زندان هم خیلی سر به راه نبود و به عنوان سر دسته خلافکاران زندان شناخته می شد. او در آخرین روزهای محکومیت 3 ساله خود، طبق قوانین یک هفته به انفرادی منتقل شد تا در آنجا یک کتاب بخواند. داتون بر حسب اتفاق کتابی را که مجموعه نمایشنامه هایی از نمایشنامه نویسان سیاه پوست بود، به امانت گرفت. این کتاب او را به دنیای نمایش علاقه مند کرد و راه او را به سوی بازیگر شدن گشود.

ربه کا گیهارت


او تابستان 2001 با یک پسر بچه 9 ساله تصادف کرد. پسرک یک روز پس از تصادف بر اثر شدت جراحات در گذشت. شاهدان گفتند چند اتومبیل دیگر توقف کرده بودند تا پسرک از خیابان عبور کند اما گیهارت با آنکه خیابان خط ممتد داشت، از دیگران سبقت گرفت و در لاین رو به رو با پسر بچه تصادف کرد. قاضی دادگاه وی را به تحمل سه سال حبس محکوم کرد. با این حال وی به قید ضمانت آزاد است. هر چند که باید تا پایان محکومیت خود تحت نظر باشد او سال 2005 در مصاحبه ای اقرار کرد در مرگ پسر بچه کاملاً مقصر بوده و این چیزی است که هر روز به آن فکر می کند و تا آخر عمر با عذاب آن همراه خواهد بود.

لین گریسون


او که به خاطر بازی در سریال «فرار از زندان» معروف است، سال 2007 در حالی که تحت تأثیر الکل بود، حین رانندگی یک جوان 17 ساله را زیر گرفت و کشت. دادگاه او را مقصر شناخت و به تحمل 40 ماه زندان محکوم کرد. اما دو سال بعد به دلیل حسن رفتار از زندان آزاد شد و رضایت خانواده مقتول را با پرداخت پولی کلان جلب کرد. او همچنین پس از آزادی به یک موسسه ترک اعتیاد مراجعه کرد تا اعتیاد خود به الکل و مواد مخدر را ترک کند.

رابرت بلیک


بانی لی بیکلی همسر بلیک سال 2001 زمانی که منتظر بود رابرت از رستورانی خارج شود، به ضرب گلوله ای که به سرش شلیک شده بود، درگذشت. پلیس او را به جرم متهم ردیف اول این قتل دستگیر کرد. در حین روند دادرسی که چند سال به طول انجامید، چند بدلکار سینمایی مدعی شدند بلیک از آنها خواسته بوده در ازای پول دست به قتل یک نفر بزنند. اما این اظهارات آنقدر مستحکم نبود که دادگاه بتواند با استناد به آنها وی را زندانی کند. او سرانجام سال 2006 محکوم به پرداخت جریمه نقدی شد.

شکستن رکوردهای «گینس» در تهران ...

شکستن رکوردهای ثبت‌شده در کتاب «گینس» آنقدر تجربه وسوسه‌کننده‌ای است که در چندسال اخیر چندی از ورزشکاران و ماجراجویان ایرانی برای ثبت اسم‌شان در این کتاب معروف رکوردها، دست به انجام کارهای شگفت‌انگیزی زده‌اند.

روزنامه شرق: شکستن رکوردهای ثبت‌شده در کتاب «گینس» آنقدر تجربه وسوسه‌کننده‌ای است که در چندسال اخیر چندی از ورزشکاران و ماجراجویان ایرانی برای ثبت اسم‌شان در این کتاب معروف رکوردها، دست به انجام کارهای شگفت‌انگیزی زده‌اند.

شکستن رکوردهای ثبت‌شده در کتاب «گینس» آنقدر تجربه وسوسه‌کننده‌ای است که در چندسال اخیر چندی از ورزشکاران و ماجراجویان ایرانی برای ثبت اسم‌شان در این کتاب معروف رکوردها، دست به انجام کارهای شگفت‌انگیزی زده‌اند. در این میان مسائل ناشی از تحریم‌ها موجب شده تا ماموران گینس اجازه حضور در ایران را پیدا نکنند و بسیاری از ایرانی‌ها برای ثبت رکوردهایشان به دوبی رفتند تا در آنجا در حضور نمایندگان گینس شانس خود را برای شکستن رکوردهای مختلف جهان امتحان کنند.

اما دیروز این اتفاق در تهران افتاد. گروهی از ایرانی‌ها با مکاتبه با گینس این مجوز را پیدا کردند که برای ثبت رکوردهای جدید جهانی در مجموعه اریکه ایرانیان از رکوردشکنی‌هایشان فیلمبرداری کنند و با ارسال فیلم رکوردشکنی‌هایشان تلاش کنند تا نامشان در بین اسامی رکوردشکنان جهان ثبت شود. دیروز صبح در این مجموعه تفریحی- ورزشی شکسته شد. ابتدا موسی هاشمی‌مقدم موفق شد رکورد هاک پا (بالا بردن وزنه با پا) در یک‌ساعت را که با 138 تن و 480 کیلوگرم در دست ایمون کین ایرلندی بود را بشکند و در این حرکت رکورد 141 تن و 680 کیلوگرم را ثبت کرد.هاشمی‌مقدم در سال 2013 هم در یک حرکت دیگر در این رشته با رکورد یک تن و 200 کیلوگرم رکوردی جهانی را شکسته بود.

پس از هاشمی‌مقدم محمدرضا محمدی هم توانست رکوردی دیگر را بشکند. او در رشته اسکات پا موفق شد در ظرف یک‌ساعت 61 تن وزنه را جابه جا کند و سه‌هزارو300 کیلوگرم رکورد قبلی این رشته را بشکند. در گینس رکورد این رشته با 57 تن و 700 کیلوگرم متعلق به والتر اوربان کانادایی بود. اوربان پنج‌بار این رکورد را جابه‌جا کرده بود اما دیروز محمدی رکورد او را شکست. به غیر از محمدی و هاشمی‌مقدم چهار ورزشکار دیگر ایرانی هم شانس خود را برای شکستن رکوردهای مختلف گینس در رشته‌های اسکات، درازنشست، شنای سوئدی روی انگشت شست و سرشانه امتحان کردند که به غیر از بخش شنای سوئدی دیگران موفق نشدند.

داورانی که با هماهنگی با گینس مسوولیت نظارت بر این رکوردشکنی‌ها را برعهده داشتند، عنوان کردند با توجه به هماهنگی‌هایی که با گینس انجام شده تمامی شرایط مدنظر نمایندگان گینس در رکوردشکنی دیروز رعایت شده و با ارسال فیلم رکوردشکنی‌های دیروز این رکوردها در کتاب گینس ثبت خواهد شد. به هر حال باید دید آیا این رکوردها مورد تایید گینس قرار می‌گیرد یا خیر؟ اگر اینگونه باشد ورزشکارانی که علاقه‌مند به ثبت رکوردهای جهانی و ماجراجویی‌اند راه جدیدی برای جهانی‌کردن نامشان پیدا کرده‌اند.


«یکتا ناصر» با گریم متفاوت در «جاده قدیم» ...

یکتا ناصر از نقش خود در سریال در دست ساخت «جاده قدیم» و تجربه متفاوت و جالبی که این نقش برایش داشته سخن گفت که حتی ممکن است مخاطب تلویزیون او را با این گریم و ظاهر متفاوت نشناسد.

خبرگزاری مهر: یکتا ناصر از نقش خود در سریال در دست ساخت «جاده قدیم» و تجربه متفاوت و جالبی که این نقش برایش داشته سخن گفت که حتی ممکن است مخاطب تلویزیون او را با این گریم و ظاهر متفاوت نشناسد.

یکتا ناصر درباره ایفای نقش زینت که این روزها در سریال «جاده قدیم» به کارگردانی بهرام بهرامیان آن را بازی می‌کند، گفت: من خیلی علاقه‌ای به توضیح دادن نقش‌هایی که کار می کنم ندارم چون فکر می‌کنم بازیگر وظیفه دارد کار خود را به خوبی انجام دهد نه اینکه درباره نقشش توضیح دهد.

وی به فضای این سریال اشاره و بیان کرد: این سریال موقعیت طنزی دارد و شخصیتی که من بازی می‌کنم می‌توان گفت نقشی است که من آن را حداقل در تلویزیون و برای مخاطبان این مدیوم کمتر تجربه کرده ام. شاید هم برای مخاطبی که کمتر به سینما می‌رود و مرا با این ظاهر و گریم ندیده است متفاوت باشد. به هر حال برای خود من تجربه جالبی است و امیدوارم بتوانم از پس نقشم برآیم.

با گریم متفاوت به «جاده قدیم» آمدم/ لهجه‌ای دارم که به کسی برنخورد


بازیگر سریال «دختران حوا» از گریم خود در این سریال که توسط عبدالله اسکندری صورت گرفته بود، سخن گفت و بیان کرد: من این گریم و درکل هرچه را کمک کند به نقشم نزدیک شوم، دوست دارم. به نظر من بهترین اتفاقی که می‌تواند در کاری رخ دهد همین است و اینکه شما به این واسطه بتوانید به نقش خود نزدیک شوید و از طرفی هم کمک می‌شود تا بیننده بتواند نقش را باور کند.

بازیگر فیلم‌های «زندگی جای دیگریست» و «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» درباره شخصیت زینت توضیح داد و گفت: زینت یک دختر ساده روستایی با مشخصاتی از همین قشر است. زینت شخصیت چندان پیچیده ای ندارد تنها آدمی است که ما باید درکش کنیم و فکر کنیم که در اطراف ما از این جنس آدم‌ها زیادند. زینت از روستا آمده، وارد شهر شده و خیلی پدیده‌ها ممکن است برایش عجیب و غریب باشد بنابراین در موقعیتی قرار می‌گیرد که اگرچه برای خود این شخص خیلی دردناک است اما در عین حال همین موقعیت برای تماشاچی فضایی طنزگونه دارد.

با گریم متفاوت به «جاده قدیم» آمدم/ لهجه‌ای دارم که به کسی برنخورد


بازیگر سریال «لبه تاریکی» در پایان با بیان اینکه زینت نقش سختی است، خاطرنشان کرد: هیچ چیز این نقش با خود من ارتباط و نزدیکی ندارد و علاوه بر این از لهجه هم برخوردار است. البته این لهجه چندان به فضای خاصی اشاره نمی‌کند. همانطور که می‌دانید از هر لهجه‌ای که در تلویزیون استفاده کنید به یک نفر برمی‌خورد بنابراین در این کار ما سعی کردیم از لهجه‌ای استفاده کنیم که متعلق به فضای خاصی نباشد و کسی ناراحت نشود.

«جاده قدیم» سریالی است که در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به نویسندگی امید سهرابی و به تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور از سال گذشته تولید آن آغاز شد و در آن حمیدرضا آذرنگ در نقش نعمت به همراه زینت همسرش با بازی یکتا ناصر و همچنین شهرام حقیقت دوست که نقش برادر همسرش را بازی می‌کند، حضور دارند.

تصویربرداری «جاده قدیم» به گفته بهرام بهرامیان کارگردان سریال تا خود ماه رمضان طول خواهد کشید و برای پخش در ماه رمضان به صورت همزمان تدوین هم می‌شود.


عکسی که بیننده را شوکه میکند!

پرستار بخش نوزادان یک بیمارستان دهان نوزادی را که زیاد گریه می کرد با چسب بست. شاید کاری دیوانه وار باشد اما در هر حال کاری است که پرستار انجام داده است.
جام جم آنلاین: پرستار بخش نوزادان یک بیمارستان دهان نوزادی را که زیاد گریه می کرد با چسب بست. شاید کاری دیوانه وار باشد اما در هر حال کاری است که پرستار انجام داده است.

رایان نووال و جاسمین بادوکدوک پدر مادر جوان هنگامی که برای دیدن یوهانس پسر 5 روزه شان به بخش نوزادان بیمارستانی در بندر سبو در مرکز مجمع الجزایر فیلیپین رفتند با صحنه ای مواجه شدند که خشکشان زد. دهان نوزاد با چسب بسته شده بود.

رایان بلافاصله عکسی از پسرش گرفت و آن را روی شبکه های اجتماعی گذاشت. او نوشت: این یوهانس پسرم است. او هنوز نمی تواند حرف بزند! بنابراین من باید به جای او حرف بزنم. آیا تصور می کنید که نوزادتان در بیمارستان در امنیت است؟ قطعا این طور نیست.

عکسی که بیننده را شوکه می‌کند

رایان افزود که پس از اعتراضشان به پرستار، او به آنها گفت: نوزاد شما خیلی گریه و سر و صدا می کرد، من هم با چسب دهانش را بستم!

مقامات بیمارستان به خبرگزاری فرانسه گفتند که از ماجرا بی اطلاع بوده و در این مورد تحقیق خواهند کرد.

وزارت بهداشت فیلیپین که از این حادثه مانند مردم این کشور شوکه شده است، در بیانیه ای اعلام کرد: گریه تنها وسیله نوزادان برای بیان وضعیتشان است. اگر این نوزاد مشکلی در تنفس با بینی اش داشت به دلیل اینکه دهانش را بسته بودند، می مرد.

هزاران نفر از مردم فیلیپین در شبکه های اجتماعی خواستار مجازات این پرستار بی رحم و بی مسئولیت شده اند.