سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

هدیه روحانی به یک دختر....

 

روحانی
رییس جمهور در تداوم سنتی پسندیده با حضور در منزل جانباز سرافراز 70 درصدی دفاع مقدس سید جلال روغنی نیری، با این جانباز و خانواده ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار صمیمی رئیس جمهور عروسکی به عنوان هدیه به دختر این جانباز داد.


جراحی از راه دور با عینک گوگل...........

عینک گوگل
تیمی از دانشگاه آلاباما نخستین عمل جراحی جهان را با استفاده از ترکیبی از فناوری مجازی واقعیت افزوده به نام VIPAAR و عینک گوگل انجام دادند.

 عینک گوگل نوعی رایانه پوشیدنی و مجهز به یک نمایشگر نوری است که بر روی سر قرار دارد.
 
ترکیب این دو تکنولوژی می‌تواند گامی مهم به سوی توسعه پزشکی از راه دور عملی و کارآمد باشد.
 
سیستم VIPAAR یا «حضور تعامل مجازی در واقعیت افزوده» فناوری است که ویدئوکنفرانس تعاملی، دو طرفه و زمان واقعی را ارائه می‌دهد.
 
برنا پونس، جراح ارتوپد دانشگاه آلاباما جراحی را در بیماستان Highlands در بیرمنگهام انجام داد و دستیار وی به نام فانی دانتولوری نیز از دفترش در آتلانتا این جراحی را تماشا می‌کرد و با پونس تعامل داشت.
 
پونس در طول عمل جراحی عینک گوگل را به چشم داشت و دوربین تعبیه‌شده تصاویر میدان جراحی را به دانتولوری مخابره می‌کرد.
 
سامانه مزبور به دانتولوری امکان تماشا و نظارت دقیق بر آنچه پونس در اتاق جراحی می‌دید و همچنین امکان ارائه مشاوره به میدان جراحی مجازی را می‌داد.
 
پونس دست‌های دانتولوری را به عنوان دستی روح‌مانند در نمایشگری که بر روی سرش نصب بود، می‌دید.
 
با استفاده از VIPAAR جراح از راه دور قادر خواهد بود دست‌هایش را در میدان جراحی وارد کرده و همکارانش را یاری کند.
 
این دو جراح توانستند عمل را در شیوه کاملا تعاملی به بحث بگذارند، زیرا دانتولوری عملکرد پونس را نظاره و دست‌هایش را وارد حوزه دید پونس می‌کرد، گویی آن‌ها کنار یکدیگر ایستاده بودند.
 
به گفته پزشکان دانشگاه آلاباما، این فناوری با ارائه امکان جراحی بیمار به یک جراح کهنه‌کار از راه دور، تخصص ارزشمندی را به جراحان کمتر باتجربه ارائه دهد.
 
VIPAAR وجودش را مدیون یک جراح اعصاب دانشگاه آلاباما به نام بارتون گوتری است که حدود 10 سال پیش از پزشکی از راه دور حاضر در آن زمان ناراضی بود.
 
در آن دوران، تله‌پزشکی بیشتر تماس تلفنی بین دو پزشک بود و جراح در یک بیماستان کوچک می‌توانست طی فرایند دشوار عمل یک یا دو بار با جراحی دیگر تماس تلفنی داشته باشد و از وی راهنمایی بخواهد.
 
به گفته پونس، VIPAAR به پزشکان راه دور امکان تشریح، راهنمایی یا حتی شیوه استفاده از ابزار را می‌دهد. این سامانه همچنین امکان آموزش به دانشجویان جراحی را می‌دهد.
 
فناوری مزبور از ویدیو بر روی ابزار تلفن همراه برای برقراری ارتباط در زمان واقعی و امکان حل یا تصحیح، استفاده از ابزار یا ورود دستان را می‌دهد.
 
دانشمندان معتقدند این سامانه کارکردهایی بالقوه‌ و فراتر از پزشکی و جراحی را ارائه می‌دهد و می‌توان از آن برای نصب سیستم حرارتی خانگی و حفظ و مدیریت فرایند تولید صنعتی بهره برد.

هشدار نسبت به لو رفتن PIN کد..........

لو رفتن PIN کد
IN گفته می شود از طریق نرم افزاری که صورت کاربر را با استفاده از دوربین مشاهده می کند و به صدای نوشتن از طریق میکروفن گوش می کند قابل افشا شدن است

محققان به این نتیجه رسیده اند که شماره شخصی شناسایی تلفن هوشمند که به آن P.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک تیم از دانشگاه کمبریج از یک برنامه به نام PIN Skimmer استفاده کرد و هشدار داد که دوربین و میکروفون تلفنهای هوشمند می توانند شماره PIN تلفنهای هوشمند را که به صورت عددی وارد می شود افشا کنند.

افشا کردن شماره شخصی شناسایی روی تلفنهای هوشمند می تواند برای تلفنهای هوشمندی که دارای اطلاعات مالی حساس هستند به صورت بالقوه بسیار پرمخاطره باشد.

محققان با انجام آزمایشهای خود روی گوگل نکسوس – اس و گلگسی اس 3 ، به این نتیجه رسیدند که برنامه PIN Skimmer در پنج تلاش بیش از نیمی از دفعات با موفقیت توانست عدد چهار رقمی PIN را تشخیص دهد.

نرخ موفقیت این برنامه با عددهای PIN هشت رقمی پس از 10 تلاش به 60 درصد رسید.

با توجه به افزایش دانلود اپلیکیشنهای بانکداری روی تلفنهای هوشمند، محققان هشدار داده اند که هکرها می توانند از این برنامه برای دسترسی به اطلاعات بانکداری آنلاین کاربران استفاده کنند.

اندرسون و لارنت سمون نویسندگان این تحقیق هشدار داده اند که میکروفون و دوربین را می توان با هداف منفی علیه کاربر تلفن هوشمند مورد استفاده قرار داد. این برنامه می تواند به صورت موثر صدای تایپ کردن اعداد را بشنود.


سقوط سریع نوکیا درس عبرت شد.....

 نوکیا
در کمتر از پنج سال نوکیا از قدرت برتر بازار تلفن همراه به شرکتی تبدیل شده است که در حال رها کردن تجارت تلفن‌های همراه است. این سقوط سریع نوکیا می‌تواند درسی بزرگ برای رهبران تجاری باشد.

داستان نوکیا که اکنون در دشوارترین مرحله اصلاح ساختاری قرار دارد، می‌تواند تجربه‌ای گران درباره بازار پرسود و پر ریسک کالاهای پر مصرف الکترونیکی باشد.

تحلیلگران می‌گویند این سقوط سریع که با فروش پنج میلیارد و چهارصد و چهل میلیون یورویی بخش تلفن همراه نوکیا به مایکروسافت در حال پایان یافتن است، بیشتر به علت رشد بی حد و حصر و سریع نوکیا و سرمست شدن روسای این شرکت از موفقیتشان بازمی‌گردد.

سال‌ها پیش از تسلط آی فون در بازار تلفن‌های همراه، هنوز عده‌ای به خاطر دارند که نوکیا در اوج فعالیت‌های خود در سال 2007 نیمی از بازار موبایل را در دست داشت و این مساله را مدیون عرضه بسیار سریع تلفن‌های هوشمند بود. به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ پتری رووینن تحلیلگر اقتصادی گفت: آنها مغرور شدند و در نتیجه در واکنش به تغییرات اطراف خود بسیار کند عمل کردند. فناوری آی فون بازار تلفن‌های همراه را دگرگون کرد. این مساله همچنین نشان می‌دهد سرعت و زمان‌سنجی در تجارت به ویژه بخش فناوری‌های نوین چه اندازه مهم است.

نه‌تنها آی‌فون با صفحه لمسی آن تبدیل به یک کالای محبوب و خواستنی در جهان شد، بلکه سیستم‌عامل آن و برنامه‌های کاربردی پولی آن تبدیل به یک منبع درآمد جدید برای شرکت اپل شد.

زمانی که آندروید گوگل در سال 2009 عرضه شد کاملا مشخص شد که سازندگان تلفن همراه برتری خود را به سازندگان سیستم‌عامل‌هایی واگذار کرده اند که به دنبال کسب درآمد از راه فروش برنامه‌های کاربردی به مشتریان هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رووینن درباره این تجربیات تجاری می‌گوید: از سال 2007 دیگر مخابرات، کالاهای الکترونیکی و رایانه بخش‌های جدا از یکدیگر نیستند و اکنون تنها یک صنعت وجود دارد و آن صنعت دیجیتال است.

چگونه موبایل خود را به مودم وایرلس تبدیل کنید؟

چگونه موبایل خود را به مودم وایرلس تبدیل کنید؟
استفاده از وایمکس فرصت مناسبی برای اتصال به اینترنت محسوب می‌شود اما متاسفانه این سیستم در حین حرکت با اختلالات فراوانی روبروست؛ حال تصور کنید از اپراتور تلفن همراه مورد نظرتان بسته‌ی اینترنتی با سرعت بالا دریافت کرده‌اید و می‌خواهید در حین حرکت نیز اینترنت پرسرعت داشته باشید اما چگونه؟

 برای این که در حین حرکت اینترنت را برروی تبلت و یا موبایلتان تجربه کنید تنها کافی است یک گوشی هوشمند داشته باشید؛ مراحل زیر گوشی شما را به یک مودم وایرلس تبدیل خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که باید گوشیتان به شبکه‌ای اینترنت متصل باشد.

*سیستم عامل اندروید

به منوی گوشی خود مراجعه کرده و گزینه‌ی تنظیمات را انتخاب کنید. حال در منوی تنظیمات گزینه بیشتر بیشتر یا (move) را انتخاب کنید. در منوی باز شده گزینه اتصال و نقاط قابل حمل یا (Tethering and portable hotspot) را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله باید گزینه نقطه wi-fi قابل حمل را فعال کرده و در قسمت تنظیمات، نام شبکه مورد نظر خود و کلمه عبور را وارد کرده و در آخر تنظیمات را ذخیره کنید.

*سیستم عامل iOS

برای فعال کردن این گزینه در گوشی‌های اپل ابتدا به منوی تنظیمات مراجعه کرده و سپس به منوی Personal Hotspot مراجعه کنید.

بعد از انجام این فرآیند باید گزینه‌ی wi-fi را لمس کنید؛ حال دستگاه آیفون شما تبدیل یک مودم وایرلس شده است.

بهتر است توجه داشته باشید که می‌توان این گزینه را هم در حالت بی‌سیم و هم در حالت vsb و Bluetooth منتقل کرد. در دستگاه‌های آیفون کلمه عبور به صورت پیش فرض به کاربران ارائه می‌شود.


*ویندوز فون

برای فعال کردن این گزینه در گوشی‌هایی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بعد از مرحله به منوی تنظیمات internet sharing را لمس کنید.

بعد از انجام این عملیات وضعیت sharing دستگاه خود را برروی حالت "on" قرار دهید نام و کلمه عبور دلخواهتان را وارد کرده و سپس گزینه "setup" را لمس کنید

تولید VPN بومی به کجا رسید؟

تولید VPN بومی به کجا رسید؟
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تولید نمونه آزمایشی VPN بومی خبر داد و گفت: توسعه این پروژه داخلی، منوط به تصمیم شورایعالی فضای مجازی خواهد بود.

سردار غلامرضا جلالی، از تولید نمونه آزمایشی و موفقیت آمیز شبکه اختصاصی مجازی بومی - VPN بومی - خبر داد و گفت: طراحی و تولید این سامانه از سال گذشته با هدف تقویت پدافند سایبری در دستور کار قرار گرفت و ما موفق شدیم به صورت پایلوت این نرم افزار را تولید کنیم.

وی ادامه داد: پس از آنکه شورایعالی فضای مجازی مدیریت این موضوع را در اختیار گرفت VPN بومی را توسعه ندادیم اما چنانچه نیاز باشد برای حوزه های پدافند غیرعامل از این سیستم استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، توسعه بومی سازی VPN را منوط به سیاستگذاریهای شورایعالی فضای مجازی دانست و تصریح کرد: دانش تولید این سیستم در اختیار ما قرار دارد و چنانچه شورایعالی فضای مجازی تصمیم به استفاده از این سامانه به جای VPN هایی که در کشور استفاده می شود بگیرد می توان از این دانش بومی برای اجرای پروژه استفاده کرد.

به گزارش مهر، پیش از این قرار بود شورایعالی فضای مجازی با ارائه سرویس VPN قانونی به متقاضیان استفاده از این شبکه اختصاصی مجازی، افزایش امنیت اطلاعات را در شبکه های سازمانی که از پروتکل VPN استفاده می کنند افزایش دهد و از سویی امکان استفاده از VPN های غیرقانونی را برای کاربران اینترنت مسدود کند.

از این رو طرح تولید و طراحی VPN بومی با هدف افزایش میزان امنیت و جلوگیری از نشت اطلاعات در دستور کار قرار گرفت

راه اندازی آمازون ایرانی...........

راه اندازی آمازون ایرانی
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اعلام پیشنهاد سه اثر برای ثبت در حافظه جهانی یونسکو، از راه اندازی سایت آمازون ایرانی با همکاری ناشران در بیست ویکمین دوره هفته کتاب خبر داد.

 «اسحاق صلاحی» روز یکشنبه در نشست خبری با محوریت برنامه های این سازمان به مناسبت بیست ویکمین دوره هفته کتاب به شعار این رویداد با عنوان «کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی» اشاره کرد و گفت: این شعار بیان کننده هویت ایران است.
 
وی افزود: از شاخص های توسعه، میزان نشر، سرانه مطالعه و نقش مطالعه در حوزه توسعه یافتگی است؛ اکنون در عرصه گذر قرار داریم و برای ورود به یک عرصه تمدنی جدید نیازمند تلاش جدی هستیم.
 
صلاحی مهمترین برنامه این مجموعه در هفته کتاب را برپایی سیزدهمین همایش حامیان نسخ خطی عنوان کرد و گفت، این همایش 28 آبان ماه برگزار می شود.
 
وی افزود: قرار بود براساس روال، این همایش در یکی از استان ها برگزار شود اما به دلیل جابجایی مسوولان و استانداران، موفق به برپایی آن در یکی از استان ها نشدیم و در نهایت آن را در تهران برگزار می کنیم.
 
صلاحی ادامه داد: در این همایش از دو شخصیت برجسته و فعال در حوزه نسخ خطی تجلیل خواهد شد که مرحوم آیت الله سیدعبدالعزیز طباطبایی یزدی و محمد دبیر سیاقی از استان قزوین از آن جمله اند.
 
وی گفت: همچنین «ارج نامه ای» مرتبط با این دو شخصیت رونمایی خواهد شد.
 
صلاحی افزود: تاکنون 119 جلد کتاب، 248 مقاله و 18 پایان نامه به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از داوری نهایی دو گروه برجسته و شایسته تقدیر در این روز معرفی و تقدیر خواهند شد.
 
رییس کتابخانه ملی همچنین به برپایی سه کارگاه با موضوعات سازماندهی اطلاعات به سبک جدید، مرمت نسخ خطی و اسناد، کارگاه آشنایی با شابک با همکاری خانه کتاب و آسیب شناسی کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی کتاب و کتابخوانی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در حوزه افزایش سرانه مطالعه است که طی این هفته با حضور اساتید و کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.
 
صلاحی گفت: همچنین سه نمایشگاه با موضوع اسنادی کتاب و کتابخانه، کودک ونوجوان از منظر نسخ خطی و چاپ سنگی و اسناد محرم در ایران به مناسبت این هفته برگزار می شود.
 
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین به برپایی چند افتتاحیه در ایام بیست ویکمین دوره هفته کتاب اشاره کرد و گفت: افتتاح تالار دیجیتال مرکز سازمان در سیستان و بلوچستان و کارگاه مرمت نسخ خطی در کتابخانه ملی و مدیریت قزوین از آن جمله است.
 
بیست ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 25 آبان تا دوم آذر ماه در سراسر کشور برگزار می شود

افت کیفیت ADSL مخابرات در مرحله هشدار است!!

فت کیفیت ADSL مخابرات در مرحله هشدار است!!
مخابرات هنوز به متقاضیان، سرویس ADSL واگذار می‌کند و واگذاری با توجه به وجود پورت‌های خالی ADSL در مراکز انجام می‌شود.

مخابرات اعلام کرد که با وجود مشکل در تأمین پهنای باند، واگذاری ADSL ادامه می‌یابد. رگولاتوری می‌گوید: مخابرات بیش از ظرفیت ADSL واگذار و کیفیت سرویس افت کرده و مشترکان ناراضی شده‌اند، اما واگذاری همچنان ادامه دارد.

در پی اختلاف حساب بین شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت، این شرکت فروش اینترنت جدید به شرکت مخابرات را متوقف کرده است.

اگرچه در ابتدا معاون شرکت مخابرات در پاسخ به این سوال که با قطع فروش اینترنت از سوی زیرساخت به شرکت مخابرات، تکلیف مشترکان اینترنت مخابرات چه می‌شود، گفته بود: «در سرویس اینترنت مشترکان مخابرات خللی وارد نخواهد شد. اما مخابرات نمی‌تواند پورت ADSL جدید واگذار کند»،‌ اما چندی بعد شرکت مخابرات اعلام کرد که واگذاری پورت جدید ADSL متوقف نشده است.

شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: «هر چند در چند ماه اخیر در تأمین پهنای باند با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم اما واگذاری ADSL در سراسر کشور ادامه دارد.»

به این ترتیب مخابرات هنوز به متقاضیان، سرویس ADSL واگذار می‌کند و واگذاری با توجه به وجود پورت‌های خالی ADSL در مراکز انجام می‌شود.

اما واضح است که سرانجام در نتیجه این ‌اختلاف حساب بین شرکت ارتباطات زیرساخت (به عنوان نماینده دولت) و شرکت مخابرات ایران (شرکت تازه خصوصی شده)، دود به چشم کاربر ADSL خواهد رفت.

در شرایطی که مخابرات از مدت‌ها پیش از کمبود اینترنت گلایه می‌کند و اکنون با توقف رسمی فروش اینترنت، مواجه شده و با این حال کمپین فروش ADSL را ادامه می‌دهد، دیر یا زود افت کیفیت سرویس صدای اعتراض مشتریان را بلند خواهد کرد.

البته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص تاثیر توقف فروش اینترنت به مخابرات روی کیفیت سرویس ADSL مشترکان، می‌گوید: مشکل پهنای باند برای مشترکان ADSL شرکت مخابرات، جدید نیست و این شرکت در دو سال گذشته، بدون فراهم‌کردن امکانات لازم، برای جذب و افزایش تعداد مشترکان اقدام کرده که این موضوع، به مرور زمان زمینه کاهش کیفیت سرویس و نارضایتی مشترکان را ایجاد کرده است.

حسن رضوانی تاکید کرده: شرکت مخابرات اگر منابع لازم را در اختیار ندارد برای رعایت حقوق مشترکان نباید ADSL جدید واگذار کند.

با توضیحات معاون نظارت و تنظیم مقررات رگولاتوری، این پرسش مطرح می‌شود که اگر نهاد نظارتی رگولاتوری از بی‌کیفیتی ADSL مخابرات مطلع بود، چرا پیش از علنی شدن موضوع بدهی مخابرات به زیرساخت برای احقاق حقوق مشترکان به این موضوع رسیدگی نکرد؟

رضوانی حتی پاسخ این سوال را نیز بیان کرده و گفته است: براساس شکایت‌های دریافت شده از مشترکان درباره پایین‌بودن کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات، رگولاتوری چند بار به مخابرات اخطار داده که بی‌توجهی به این اخطارها باعث شده رگولاتوری براساس قوانین و مفاد پروانه مخابرات به این تخلفات رسیدگی کند.

دانستن این نکته که رگولاتوری بر عملکرد شرکت مخابرات نظارت دارد و بابت تخلفات‌ و عدم رعایت حقوق مشترکان،‌ جرایمی را برای آن در پرونده منظور خواهد کرد، اگرچه دلگرم‌کننده است؛ اما برای مشترک سودمند نیست.

زیرا برای مشترک ADSL مخابرات که امروز به گفته رگولاتوری به دلیلی واگذاری بیش از ظرفیت، با کندی سرعت اینترنت روبه‌رو است، سنگین شدن برگه‌ جریمه‌ها در پرونده مخابرات، کیفیت سرویس را بهتر نخواهد کرد.

علاوه بر این در حالیکه نهاد نظارتی رگولاتوری عنوان می‌کند که مخابرات بدون فراهم کردن امکانات، بیش از ظرفیت ADSL واگذار کرده و در نتیجه کیفیت سرویس‌ آن افت کرده و مشترکان ناراضی شده‌اند، اما در این شرایط نیز ایرادی به واگذاری ADSL از سوی شرکت مخابرات گرفته نمی‌شود



کلیدهای در، موبایلی میشوند!!

کلیدهای در موبایلی می‌شوند!!
با کلید هوشمند می‌توانید در خانه خود را از راه دور برای کسی که پشت در خانه منتظر ایستاده باز کنید.

 این برنامه‌ی موبایل کد‌هایی با اعتبار دقیقه‌ای می‌سازد که کاربر می‌تواند با ارسال این کد‌ها به کسانی که پشت در مانده‌اند، در را برای آنان باز کند، البته به شرطی که قفل در مورد نظر با این تکنولوژی ساز‌گار باشد.

 درحقیقت اولین ایده‌ی چنین طرحی از آمریکا مطرح شد و همزمان این پروژه توسط عده‌ای از دانشجویان دانشگاه شریف در ایران کلید خورد. البته نباید چنین تصوری داشت که با نصب یک برنامه برروی موبایل می‌توان در خانه را از راه دور بازکرد.

کاربران برای استفاده از چنین سیستمی ابتدا باید قفل مخصوص را از بازار تهیه کنند. این قفل با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد می‌تواند از راه دور بوسیله کد‌هایی که برای چندین دقیقه اعتبار دارند باز شود.

بدین وسیله اگر کاربر کلید در خانه را فراموش کند به راحتی می‌تواند آن را بوسیله موبایل باز کند؛ علاه بر این کاربران با استفاده از این سیستم می‌توانند در را به روی کسانی که پشت در خانه مانده‌اند و کلید را فراموش کرده‌اند نیز باز کنند.

این طرح در "استارت آپ ویکند تهران" عنوان بهترین طرح برگزیده را به خود اختصاص داد اگرچه متولیان آن در این مراسم عنوان کرده‌اند که درحال حاضر قیمت قفل‌های این محصول چیزی بین 150 تا 250 هزار تومان است ولی به نظر می‌رسد در صورت تولید انبوه توسط یک شرکت قفل ساز قیمت تمام شده برای کاربران بسیار پایین‌تر باشد.

البته ممکن است این سیستم ایرادهای امنیتی هم داشته باشد چراکه هنوز بصورت کامل جواب پس نداده است



اینترنت اکسپلورر؛ \ناامنترین\ مرورگر جهان.....

استفاده از اینترنت اکسپلورر به‌ویژه به دلیل اخبار مختلفی که مبنی بر ناامنی نسخه‌های مختلف آن منتشر شد، سیری نزولی در پیش گرفته است.

از آنجایی که اکثر سیستم‌های کامپیوتری موجود در دنیا از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و اینترنت اکسپلورر هم مرورگر پیش‌فرض این سیستم عامل است، بسیاری از کاربران از این مرورگر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند. قاعده‌ای کلی در دنیای مجازی وجود دارد: هر نرم‌افزاری که بیشتر استفاده شود، طمع هکرها را بیشتر برمی‌انگیزد.

این در حالی است که برخی دیگر از مرورگرهای موجود مزایای بیشتری نسبت به اینترنت اکسپلورر دارند و با نصب افزونه‌های مختلف روی ‌آنها می‌توان مرورگر را بسته به نوع کاربری شخصی‌سازی کرد و نیز حضوری امن‌تر در جهان مجازی داشت.

استفاده از اینترنت اکسپلورر به‌ویژه به دلیل اخبار مختلفی که مبنی بر ناامنی نسخه‌های مختلف آن منتشر شد، سیری نزولی در پیش گرفته است.

بررسی سهم مرورگرها ازاستفاده کاربران در دنیای مجازی از ژانویه 2009 تا ژوئیه 2013 روند زیر را نشان می‌دهد.

اینترنت اکسپلورر: از بیش از 65 درصد به زیر 25 درصد

فایرفاکس: از کمی بیش از 27 درصد به کمی بیش از 20 درصد

سافاری: از 2.5 درصد به بیش از هشت درصد

کروم: از 1.38 درصد به بیش از 43 درصد