سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ایران هم گوشی هوشمند بادوربین 15 مگاپیکسلی روانه بازار می کند...

ایران هم گوشی هوشمند بادوربین 15 مگاپیکسلی روانه بازار می کند
مدیر فروش یکی از تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه از تولید گوشی های با کیفیت و هوشمند ایرانی خبر داد و گفت: تا کمتر از یک ماه آینده گوشی هوشمند کاملا ایرانی با پردازنده 4 هسته ای و دوربین 15 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول HD وارد بازار می شود.

مهدی بهوندی  اظهار داشت: براساس برآورد صورت گرفته، 50 درصد از مصرف کنندگان گوشی در ایران، توانایی خرید گوشی های هوشمند و دارای امکانات مختلف سخت افزاری و نرم افزاری را ندارند و براین اساس در وهله اول برای خرید گوشی، به قیمت آن توجه می کنند.

وی با بیان اینکه تنها 25 درصد کاربران موبایل در ایران برند می خرند و 25 درصد نیز دنبال گوشی های خاص هستند، افزود: 50 درصد مابقی مجبور هستند گوشی های ارزان قیمت بدون امکانات خریداری کنند و یا اینکه از محصولات ارزان قیمت چینی در حوزه گوشی های هوشمند بهره ببرند.

بهوندی با تاکید براینکه ما برای نیمه دوم امسال، 25 درصد کاربرانی را هدف قرار داده ایم که به دنبال گوشی های خاص هستند، ادامه داد: براین اساس تولید گوشی هوشمند کاملا ایرانی با کیفیت ویژه و قیمت مناسب نسبت به نمونه های خارجی آن در دستور کار قرار گرفته است و در کمتر از یک ماه آینده به بازار می آید.




مدیرفروش شرکت ارتباط همراه گویا اروند با اشاره به قابلیتهای این اسمارت فون ایرانی تصریح کرد: پردازنده 4 هسته ای، دوربین 15 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول HD از جمله ویژگیهای این مدل جی ال ایکس است؛ طراحی گوشی، طراحی و ساخت برد، قطعات روی برد، رنگ، صفحه کیبورد و لوازم جانبی این گوشی در ایران تولید می شود.

وی از اشتغال مستقیم 2300 نفر در کارخانه جی ال ایکس در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: میزان فروش گوشی های جی ال ایکس در سال 91 بالغ بر 3 میلیون دستگاه برآورد می شود.

بهوندی با بیان اینکه گوشی هوشمند جی ال ایکس از سیستم عامل آندروئید پشتیبانی می کند، اضافه کرد: براین اساس ظرف یک ماه آینده 150 فروشگاه نرم افزارهای آندروئید در کل کشور مختص گوشی های جی ال ایکس راه اندازی می شود که این فروشگاهها، نرم افزارهای فوق را به قیمت مصوب به فروش می رسانند.

وی در همین حال از راه اندازی مرکز خدمات پس از فروش گوشی های GLX در تمام استانهای کشور خبر داد.

مدیر فروش جی ال ایکس با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 25 مدل گوشی کلاسیک، هوشمند و تبلت با برند جی ال ایکس وارد بازار شده است افزود: رنج قیمت این محصولات 179 هزار تا 749 هزار تومان بوده است و در 6 ماهه دوم امسال قصد داریم تغییرات عمده ای در اسمارت فونهای تولیدی داشته باشیم که یکی از جدیدترین و با کیفیت ترین این گوشی ها، تا کمتر از یک ماه آینده به بازار می آید و قیمت مناسبی نیز خواهد داشت.


بازگشت پروفسور صد ساله ایرانی...

فضل الله رضا
از چهره های معتبر علمی ایران که نام و آوازه ای در جهان دارند، زیاد شنیده ایم. اما این بار یکی از این چهره ها امروز به ایران آمده تا صدمین سالگرد تولدش را جشن بگیرد.

 فضل الله رضا بامداد امروز وارد ایران شد تا عصر روز چهارشنبه 29 آبان ماه و به مناسبت صدمین سال تولدش،کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران در تالار شهید چمران از مقام علمی و فرهنگی او تقدیر کنند.

پروفسور رضا دانش آموخته دوره اول دانشکده فنی بود که پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه به یکی از چهره های برتر مهندسی برق جهان تبدیل شد.

او فرزند «شیخ اسدالله رضا» (روحانی و مالک) و از نبیره های امیر «هدایت‌الله‌خان فومنی» است که در سال1293 خورشیدی در رشت به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی اش را در همین شهر به پایان برد و بعد از گرفتن دیپلم در تهرانو در سال1317، لیسانس مهندسی برق از دانشگاه تهران گرفت.

پروفسور رضا که در همان زمان تحصیل در علوم ریاضی تحقیق می کرد،  اولین کتاب علمی خود را در سالهای 1319 تا 1320 با عنوان دوره هندسه علمی و عملی نوشت و بعد از گذراندن دوران سربازی، راهی امریکا شد.

سفری سخت که باعث شد او دیر به نیویورک و دانشگاه برسد. پروفسور رضا می گوید:«وقتی به نیویورک رسیدم گفتند که یک ماه از شروع سال تحصیلی گذشته شما هم خارجی هستید، مدرک و اسمی هم از شما اینجا نیست، و باید تا ترم آینده یا سال آینده صبر کنید. من هم پس از صحبت با معاون دانشگاه، به ملاقات رئیس دانشگاه مهندسی رفتم. او گفت ما نمی توانیم شما را بپذیریم. به هر حال با دستور معاون دانشگاه که وضعیت مرا ممتاز تشخیص داده بود، چند نفر از استادان نشستند و سوالاتی کردند که روی کاغذ نوشتند و به من دادند. من هم جواب ها را نوشتم و به آنها دادم. بلافاصله قبولم کردند. هیچ از دیپلم و مدرک دانشگاهی من –در دانشگاه تهران- نپرسیدند و به اصطلاح، نفوذِ کلام من کافی بود تا مرا بپذیرند. من با مفاهیم علمی (ریاضی و فیریک) آشنا بودم و به این دلیل کم کم جای خودم را پیدا کردم و همزمان در دو دانشگاه «کلمبیا» و «پلی تکنیک نیویورک» مشغول تحصیل شدم.»

در کشور جدید هم همان رشته را ادامه داد تا اینکه در سال 1324 مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق از دانشگاه کلمبیا  و در سال 1328 مدرک دکترا در رشته مهندسی برق از دانشگاه پلی تکنیک نیویورک گرفت.



او در دوره های مختلف عضو گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی برق دانشگاه ام ای تی در بوستون دانشگاه سراکیوز ،استاد مهمان در دانشگاه پلی تکنیک زوریخ سوییس، استاد مهمان دانشگاه فناوری سلطنتی دانشگاه کپنهاگ دانمارک، استاد مهمان دانشگاه کلرادو در بلدر امریکا و دانشگاه پاریس فرانسه بود. رییس افتخاری کنفرانس مهندسی برق ایران . استاد افتخاری دانشگاه تربیت مدرس، رییس انجمن علمی ایرانیان در آمریکای شمالی ، رییس گسترش زبان و ادب فارسی و مشاور و همکار فعال مؤسسات علمی و ادبی، از دیگر فعالیت هایی است که در کارنامه کاری پروفسور رضا ثبت شده است.

او که یکی از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده و با این تحقیقات، چهار کتاب درسی به زبان انگلیسی و یازده کتاب به زبان فارسی تالیف کرده که به اکثر زبانهای زنده دنیا هم ترجمه شده است .

پروفسور رضا در ایران هم سمت های زیادی داشته است. او از سال 46 تا 48 ریاست دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران را برعهده داشت و  از سال 48 تا 53 هم سفیر ایران در یونسکو بود. او که حالا در کانادا زندگی می کند، از سال 53 تا 57 هم سفیر ایران در این کشور بود و در دانشگاه های کاندا هم تدریس کرد.

پروفسور رضا پس از این راه طولانی و در آستانه صد سالگی به ایران سفر کرده است و قرار است به شهرهای رشت، مشهد و اصفهان هم سفر کند و در دفتری که در دانشکده فنی دانشگاه تهران به او اختصاص داده شده، پاسخگوی سوالات دانشجویان و استادان این رشته باشد.


دختر انتقام جو...

دختر انتقام جو
رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری شخصی در فضای مجازی خبر داد که با ایجاد مزاحمت اینترنتی برای سه نفر از شهروندان شیرازی، آنها را دچار مشکلات کرده بود.

سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دختری 30 ساله به‌نام لادن، دارای مدرک تحصیلی لیسانس به مردی علاقمند می‌شود و بعد از اینکه از ازدواج وی با شخص دیگری اطلاع می‌یابد دچار مشکل روحی شده و با قصد کینه هر شخصی را که در سر راهش قرار می‌گیرد را مورد آزار و اذیت در فضای مجازی قرار می‌دهد.
 
وی ادامه داد: در ابتدا پرونده‌ای از طرف یک مهندس برق که در یکی از شرکت‌های نفتی اشتغال دارد به پلیس فتای این استان ارائه می‌شود، که در آن شاکی ادعا می‌کند، شخصی با ارسال مسائل شخصی وی او را از طریق ایمیل تهدید و در بین همکارانش بدنام می‌کند.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس اضافه کرد: با مطرح شدن این پرونده،‌ موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و در زمان بررسی و پیگیری این پرونده دو پرونده دیگر با فاصله زمانی که از لحاظ محتوای مجرمانه، ترفندی به سبک پرونده اول داشت به این پلیس ارسال شد.
 
حسینی گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم هر سه پرونده یک نفر است.
 
وی بیان کرد: با استعلام از آی پی‌های ارسال کننده ایمیل‌ها متهم که زنی 30 ساله دارای مدرک لیسانس بود شناسایی، دستگیر و پس از احضار، جرائم مرتکب شده از وی کشف شد.

به سر حسن فرحی چه آمد؟

 حسن فرحی
یک شهروند ایرانی که چندی پیش به دلیل عبور از مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در باکو بازداشت شده بود، تحت شکنجه شدید قرار گرفته است.

 یکی از خویشاوندان حسن فرجی، شهروند ایرانی که در زندان بینه قدی باکو تحت شکنجه قرار دارد، گفته است نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با اقدامات وحشیانه نظیر سوزندان بدن وی با سیگار، این شهروند ایرانی را شکنجه کردند تا از وی به نفع رژیم صهیونیستی اعتراف بگیرند.

یک منبع آگاه اعلام کرد سفارت ایران در باکو از مدت‌ها قبل درخواست دسترسی کنسولی به این شهروند ایرانی را داده است اما طرف آذری بر خلاف قوانین بین‌المللی هنوز موافقت نکرده است که این موضوع خبر شکنجه این شهروند ایرانی در جمهوری آذربایجان را تقویت می‌کند.

ماه گذشته نیز دادگاه جرایم سنگین جمهوری آذربایجان بدون هرگونه مستنداتی و بر اساس حکم سیاسی و سفارشی بهرام فیضی، شهروند ایرانی را به اتهام جاسوسی به 15 سال حبس محکوم کرد.

مسوولان سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، درباره صحت شکنجه این تبعه ایرانی اظهار بی‌اطلاعی کردند.

تندروهایی که کم آوردند......

تندروها
شکست سختی است که القاعده در سوریه خورده و با گذشت نزدیک به 3 سال و دریافت کمک‌های بسیار زیاد از کشورهای غربی و عربی نتوانسته دولت سوریه را به سقوط بکشاند.

رهبران سازمان "القاعده" در روزهای اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که طرح 20 ساله این سازمان، که پیش‌بینی می‌شد در سال 1400 (8 سال دیگر) وارد یک جنگ بزرگ با تمام مخالفان خود شود، قابل اجرا نیست

علت این نتیجه گیری، شکست سختی است که القاعده در سوریه خورده و با گذشت نزدیک به 3 سال و دریافت کمک‌های بسیار زیاد از کشورهای غربی و عربی نتوانسته دولت سوریه را به سقوط بکشاند.

طرح 20 ساله "القاعده" که از سال 1380 شروع می‌شد شامل مراحل هفتگانه بیداری، خیزش، توسعه جنبش، خودکفا شدن، اعلام امارات، جهاد با کافران و پیروزی نهائی در سال 1400 بود. علت اصلی شکست طرح القاعده، تبدیل شدن جهاد با کافران به تروریسم علیه مسلمانان و ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی است.

اعترافات تکان دهنده دختر 15ساله از جهاد نکاح پدرش .......

جهاد نکاح پدرش
دختر 15 ساله ی سوری در مصاحبه با شبکه ی تلوزیونی "اخباریه سوریه ” از تجاوز پدرش به همراه سه نفر از مجاهدین با عنوان جهاد نکاح پرده برداشت.

 پدر این دختر نوجوان که از مخالفین بشار اسد است، در ابتدا دخترش را مجبور کرد که با سه نفر از مبارزین جهاد نکاح داشته باشد. پس از آنکه این سه نفر به دختر بی گناه تجاوز کردند، او بی هوش شد.

اما پس از به هوش آمدن پدرش با این عنوان که اگر با من جهاد نکاح داشته باشی به بهشت می روی، به دختر خود تجاوز کرد.


جالب آنکه پس از این اقدام به جای اینکه دختر خانه را ترک کند، پدرش به همراه مجاهدین فرار کرد.

این دختر می گوید که دیگر از پدرش خبری ندارد و از این مسئله واقعا شوکه شده است.

چه کسی در سازمان ملل بجای دست دادن پا داد؟!!

چه کسی در سازمان ملل بجای دست دادن پا داد؟!!+عکس
جان کری وزیر خارجه آمریکا با یکی از اعضای این کمیته دست می دهد و...

جان کری وزیر خارجه آمریکا با یکی از اعضای کمیته معلولان سازمان ملل متحد دست می دهد. این عضو معلول سازمان ملل متحد با استفاده از پا با جان کری دست داد.


بازسازی عکاس «تایم» از جنایت تروریستهای سوریه ....

بازسازی عکاس «تایم»
عکاس نشریه «تایم» که در زمان اعدام چند نفر متهم به همکاری با ارتش سوریه، حضور داشته، تصاویر و روایتی دردناک را از این صحنه منتشر کرده است

در حالی که پیشتر تصاویر و فیلم‌های متعددی از قساوت و بی‌رحمی تروریست‌هایی که در سوریه می‌جنگند منتشر شده بود، برای یکی از معدود دفعات یک عکاس و روزنامه‌نگار حرفه‌ای از نزدیک تصاویری از یکی از جنایات این گروه‌ها ثبت کرده است.

به گفته عکاس نشریه «تایم» که این تصاویر را ثبت کرده، این عکس‌ها در تاریخ 31 اوت در روستای «کفرقان» در حومه حلب گرفته شده است. تروریست‌ها در این تاریخ دستکم چهار نفر را به ادعای همکاری با ارتش سوریه، سر می‌برند. عکاس نشریه تایم تصاویر آماده‌سازی تا لحظه بریدن سر یکی از این چهار نفر را که جوانی کم سن و سال به نظر می‌رسد، منتشر کرده است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/07/y2.jpg

تایم نام این عکاس را به دلیل خطرات احتمالی که ممکن است برای وی در بازگشت مجدد به سوریه پیش آید، منتشر نکرده است. این عکاس روایتی را از این جنایت منتشر کرده و تایم هم نسخه ویرایش شده آن را روی سایت خود قرار داده است. روایت این عکاس از جنایت تروریست‌های سوری در زیر آمده است:
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/07/y3.jpg

مرد را با چشم‌های بسته به میدان آوردند. من هم پشت سر هم یکی بعد از دیگری شروع به عکس گرفتن کردم. این چهارمین اعدامی بود که آنروز از آن عکس می‌گرفتم. احساس وحشت می‌کردم؛ چند بار نزدیک بود بالا بیاورم. اما این بار هم مثل سه اعدام قبلی که همه آن‌ها در اطراف حلب انجام شده بود، هر طور بود خودم را کنترل کردم، چراکه می‌دانستم به عنوان یک خبرنگار وظیفه دارم این صحنه‌ها را ثبت کنم.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/07/y4.jpg

جمعیت شروع کردند به هلهله و تشویق کردن. همه خوشحال بودند و من هم می‌دانستم که اگر دخالت کنم مرا کنار می‌کشند و به کارشان ادامه می‌دهند. می‌دانستم که کاری نمی‌توانم بکنم و حتی ممکن است خودم را به خطر بیاندازم.

اوج بی‌رحمی را شاهد بودم: با یک انسان طوری رفتار می‌شد که هیچ‌وقت نباید با هیچ‌کس چنین برخوردی صورت گیرد. انگار جنگ دو سال و نیمه نوع‌دوستی و مروت مردم را هم کم کرده. آدم‌هایی که آن روز آنجا بودند، هیچ کنترلی روی احساساتشان، خواسته‌هایشان و خشمشان نداشتند. امکان نداشت بشود جلوی آن‌ها را گرفت.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/07/y5.jpg

سن قربانی را نمی‌دانم، اما او جوان بود. به زور او را روی زانو نشاندند. شورشی‌ها دورش حلقه زدند و از روی برگه‌ای جرایمش را خواندند. مرد جوان در حالی که دست‌هایش را بسته بودند، روی زمین زانو زده بود. انگار صورتش (از وحشت) منجمد شده بود.

دو نفر از شورشی‌ها در گوشش چیزی نجوا می‌کردند و او هم با لحنی معصومانه و غمگین پاسخ‌هایی می‌داد. چون عرب‌زبان نیستم، نمی‌فهمیدم چه می‌گوید.

لحظه‌ اعدام، شورشی‌ها گلویش را گرفتند و او شروع کرد به دست و پا زدن. سه، چهار نفر از شورشی‌ها او را نگه داشته بودند. مرد تلاش می‌کرد با دست از گلویش که هنوز سالم بود محافظت کند. می‌خواست مقاومت کند، اما زور آن‌ها بیشتر بود و گلویش را بریدند. آخر سر هم سر بریده شده‌‌اش را بالا آوردند. جمعیت تفنگ‌هایشان را در هوا می‌چرخاندند و هلهله می‌کردند. همه از اینکه اعدام انجام شده، خوشحال بودند.

آن صحنه، آن لحظه مثل صحنه‌هایی بود که در کتاب‌های تاریخ در مورد قرون وسطی خوانده بودیم. جنگ در سوریه به جایی رسیده که یک نفر به طرز بی‌رحمانه‌ای جلوی چشم صدها نفر به قتل می‌رسد و همه آن‌ها هم از دیدن این منظره لذت می‌برند.

به عنوان یک انسان، امیدوارم دیگر هیچ‌وقت چیزی را که آنروز دیدم، نبینم. اما به عنوان یک روزنامه‌نگار، یک دوربین دارم و یک مسئولیت. من مسئولیت دارم که آنچیزی را که آنروز دیدم، به اشتراک بگذارم. به همین خاطر هم هست که این بیانیه را صادر کردم و این عکس‌ها را گرفتم. به زودی این فصل را هم پشت سر می‌گذارم و سعی می‌کنم که دیگر هیچ‌وقت آن را به یاد نیاورم.



سرنوشت عجیب خلبان ارتش صدام .....

سرنوشت عجیب خلبان ارتش صدام + عکس
سایت رسمی وزارت دفاع عراق عکسی از یک خلبان سابق ارتش صدام حسین را منتشر کرده است که حکایت جالبی دارد.

 این خلبان سابق ارتش بعث اینک بیش از 20 سال است که در شمایل افراد بی خانمان در خیابان‌های محله منصور بغداد پرسه می‌زند.

او بعد از آنکه در خلال جنگ عراق و ایران در دهه هشتاد میلادی یک موشک ایرانی روی خانه‌اش فرود آمد، مشاعر خود را از دست داد و آواره خیابان‌ها شد.

وزارت دفاع عراق از ساکنان بغداد خواسته است به پاس خدمات این نظامی سابق، در صورت مشاهده وی، او را یک وعده غذای رایگان مهمان کنند!


پخت بزرگترین غذاهای نذری در کیش....

(414)	پخت بزرگترین غذاهای نذری در کیش
کار پخت غذا برای شش هزار نفر از عزاداران حسینی امشب در کیش آغاز شد و تا بامداد فردا در کیش ادامه خواهد داشت.

قرار است این تعداد غذا ، ظهر فردا میان عزاداران تاسوعای حسینی( ساکنان و گردشگران ) توزیع شود.


در جزیره کیش علاوه بر ساکنان، گردشگران خارجی نیز در مراسم عزاداری ماه محرم شرکت می کنند.


خارجی های مقیم کیش هم هیات مذهبی دارند که در ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی در این جزیره عزاداری می کنند.

در جزیره کیش چهل و دو هیات مذهبی فعالیت می کنند و در ایام محرم و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران آن حضرت به عزاداری و سوگواری می پردازند.