سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کریخوانی کرهجنوبی برای ایرانی ها!

کری‌خوانی کره‌جنوبی
بازیکنان و هواداران فوتبال کره جنوبی آرزو کردند تیم ملی با برد امارت به عنوان سرگروه راهی دور بعد جام ملت‌ها شده تا در دور نیمه نهایی با ایران بازی داشته باشند.

 

هواداران و اعضای تیم ملی فوتبال کره جنوبی پس از برد مقابل استرالیا به جشن و شادمانی در شهر بریزبان و هتل سوفیتل - محل اقامت این تیم - پرداختند. تیم ایران هم در همین محل اقامت دارد.

کره‌ای‌ها خطاب به اعضای تیم ایران می‌گویند، امیدواریم تیم شما با پیروزی مقابل امارات به مرحله بعدی صعود کند تا بتوانیم در نیمه نهایی با ایران روبه‌رو شویم. اعضای تیم ایران هم به این برخورد جالب کره‌ای‌ها واکنش نشان داده و امیدوارند این اتفاق بیفتد.

کره جنوبی پیش از این در دو بازی مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل و یک بازی دوستانه که چند ماه پیش در تهران برگزار شد، مغلوب تیم ایران شده‌ و آنها منتظر انتقام‌گیری از ایران هستند.

تیم کره جنوبی فردا محل هتل تیم ایران را ترک می‌کند و به جای آنها تیم چین جایگزین می‌شود.

ظروف ممنوع برای میگرنی ها!

ظروف ممنوع برای میگرنی ها!
نتایج این مطالعه در نشریه سم شناسی منتشر شده است.

 

تحقیقات نشان می دهند که یکی از عوامل تشدید کننده سردردهای میگرنی، استفاده از بطری‌ها و لیوان‌های پلاستیکی است. بر اساس این مطالعات یک ماده شیمیایی در بسته بندی‌های پلاستیکی، عامل تحریک حملات میگرن می باشد. بیسفنول A نام این ماده شیمیایی است که به تازگی به عنوان عامل ایجاد سردردهای شدید میگرنی معرفی شده است.

متخصصان توصیه می کنند افراد مبتلا به میگرن استفاده از ظروف پلاستیکی، ظروف ماکروویو و ظروف آب معدنی را محدود کنند.

محققان دانشگاه کانزاس برای انجام این مطالعه، قرارگیری انسان درمعرض ماده شیمیایی بیسفنول A را در آزمایشگاه شبیه سازی کردند. آن‌ها رفتار موش‌هایی که هر سه روز یکبار این ماده شیمیایی را مصرف می‌کردند مورد بررسی قرار دادند. با گذشت 30 دقیقه فعالیت موش‌ها کمتر می‌شد و تمایل داشتند از صدای بلند و نور شدید دور بمانند. این محققان رفتار موش‌ها را پس از مصرف بیسفنول شبیه ابتلا به میگرن توصیف کردند.

نتایج این مطالعه در نشریه سم شناسی منتشر شده است.

به آزمایشهای قبل از ازدواج اکتفا نکنید...

به آزمایش‌های قبل از ازدواج اکتفا نکنید
خانم‌هایی که دارای رحم دوشاخ هستند یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک دارند ممکن است برای حامله‌شدن مشکل پیدا کنند.


راهنمای آزمایش‌های ضروری قبل از ازدواج
تشکیل خانواده از اهداف اصلی ازدواج است. از اهداف مهم دیگر آن صاحب فرزند شدن و برطرف کردن نیازهای جنسی به‌صورت سالم در داخل خانواده است. اما اگر به هر دلیلی در یکی از دو طرف یا هر دو طرف اهداف ذکرشده برآورده نشود وضع ازدواج سرانجام نامطلوب خواهد شد.پس قبل از ازدواج طرفین باید وجود هرگونه مشکل جسمی و روانی را به اطلاع همسر آینده خود برسانند. مخفی کردن این مشکلات فقط سبب بروز مشکلات متعدد در آینده می‌شود و در بیشتر موارد عاقبت آن طلاق است.

به آزمایش‌های قبل از ازدواج اکتفا نکنید
در سال‌های اخیر با انجام آزمایش‌های متعددی روی مرد و زن قبل از ازدواج تا حدودی وضع سلامت جسمی و جنسی مشخص می‌شود، ولی این آزمایش‌ها به‌هیچ‌وجه کامل نیست و شامل حداقل‌ها نیز نمی‌شود. بسیاری از خانواده‌ها نیز دلخوش به همین آزمایش‌های قبل از ازدواج هستند و تصور می‌کنند آزمایش‌ها نشان می‌دهد که همسر آینده فرزندشان فاقد مشکل است؛ غافل از این‌که در پس‌زمینه، مشکلات بزرگ و عدیده‌ای ممکن است وجود داشته باشد. فرض کنیم دختر خانمی بیست و پنج ساله هنوز پریود نشده است و تصور می‌کند که اگر ازدواج کند مشکلش حل می‌شود، یا مردی بیست و پنج ساله به‌صورت مادرزادی فاقد هر دو بیضه است و آن را به همسر آینده خود نمی‌گوید و باوجود داشتن مشکل به این بزرگی ازدواج می‌کند. اگر چنین افرادی وارد زندگی زناشویی شوند خیلی‌زود همه چیز برملا خواهد شد و متاسفانه در بسیاری از موارد نتیجه چنین پنهان کاری‌هایی فقط شکست در زندگی زناشویی و طلاق است. بنابراین خانواده‌ها و زوج‌ها باید در این موارد بی‌پرده سخن بگویند؛ حتی اگر ازدواج سر نگیرد. مثال‌هایی از این نوع زیاد است؛ بنابراین موقع ازدواج هم خود زوج‌ها و هم خانواده‌ها نباید رودربایستی داشته باشند و این حق را دارند که از همسر آینده خود یا زوج فرزند خود درخواست گواهی صحت جسمی، جنسی و باروری را کنند. موارد پزشکی که باعث اختلاف‌های زناشویی می‌شود متعدد و گسترده است. در مورد سایر موارد مانند اجتماعی و روانی باید به متخصصان مربوط مراجعه کرد، اما آزمایش‌هایی که مردان و زنان جوان قبل از ازدواج برای اطمینان از سلامت جسمی و جنسی باید به آنها توجه کنند شامل موارد زیر است.:

تست‌های پاراکلینیک لازم در خانم‌ها

1. سونوگرافی از رحم و تخمدان‌ها :‌ خانم‌هایی که دارای رحم دوشاخ هستند یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک دارند ممکن است برای حامله‌شدن مشکل پیدا کنند. سونوگرافی از رحم و ضمایم آن وجود این دو مشکل یا بسیاری از مشکلات مربوط به این دو عضو زنانه را نشان خواهد داد.

2. سونوگرافی از کلیه‌ها و مثانه : از نظر بیماری‌های کلیوی؛ بخصوص بیماری‌های مادرزادی کلیه.

3. تست‌های آزمایشگاهی:‌ قند خون ناشتا و دو ساعت پس از غذا، HbA1c، اوره و کراتینین خون، گروه خون و Rh، آنزیم‌های کبدی، الکتروفورز هموگلوبین‌های خون، آنزیم G6PD، آزمایش ادرار، پروفایل چربی خون، تست بیماری‌های آمیزشی (اچ‌آی‌وی، زگیل تناسلی، هپاتیت B و C، سیفلیس، کلامدیا و سوزاک)، تست‌های باروری، FSH، LH، پرولاکتین، TSH، استرادیول و پروژسترون، آزمایش کاریوتایپ.

4. تست‌های ژنتیکی: اگر در فامیل سابقه یکی از بیماری‌های ژنتیک وجود داشته باشد، باید تست‌های مربوط انجام شود. بیماری‌های ژنتیکی زیاد است و حتما باید با پزشک درباره آنها مشورت کرد.

5. تست‌های بالینی: اندازه‌گیری فشار خون، اندازه‌گیری BMI و نوار قلب.

تست‌های پاراکلینیک لازم در مردان

1. سونوگرافی از کبد و کیسه صفرا.

2. سونوگرافی از کلیه‌ها، مثانه و پروستات: از نظر بیماری‌های کلیوی، بخصوص بیماری‌های
مادرزادی کلیه.

3. رادیوگرافی سینه

4. تست‌های آزمایشگاهی: قند خون ناشتا و دو ساعت پس از غذا، HbA1c، اوره و کراتینین خون، گروه خون و Rh، آنزیم‌های کبدی، الکتروفورز هموگلوبین‌های خون، آنزیم G6PD، آزمایش ادرار، پروفایل چربی خون، PSA، تست‌های بیماری‌های آمیزشی، HIV (ایدز)، HPV (زگیل تناسلی)، هپاتیت B و C، سیفیلیس، کلامیدیا (IgG IgA)، سوزاک، تست‌های باروری، FSH، LH، پرولاکتین، TSH، تستوسترون آزاد خون، آزمایش تجزیه مایع منی دو بار به فاصله چهار هفته، آزمایش کاریوتایپ.

5. تست‌های ژنتیکی: همان‌طور که زنان باید از نظر ژنتیکی بررسی شوند مردان نیز نیاز به بررسی دارند.

6. تست‌های بالینی:
اندازه‌گیری فشار خون، اندازه‌گیری BMI، نوار قلب.

بررسی‌ها محدود به موارد فوق نیست. معمولا هر کشور یا هر منطقه از کشوری باتوجه به شرایط آن منطقه، راهنمایی‌هایی را برای آزمایش‌های قبل از ازدواج دارد؛ مثلا ایالت‌های مختلف در کشور آمریکا راهنماهای مختلفی دارند، ولی در کشور ما مثل سایر موارد بهداشتی راهنمای استانداردی برای این موضوع تهیه نشده است. در استان‌های جنوبی کشور ما کم‌خونی داسی‌شکل و بیماری شیستوزومیاز خیلی بیشتر از سایر استان‌ها دیده می‌شود.

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد ‌ - ‌ جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار


رستورانی که افراد جذاب و خوش تیپ رایگان غذا می خورند!

رستورانی که افراد جذاب و خوش تیپ رایگان غذا می خورند! + عکس
تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می شود که وارد یک رستوران شد، همه غذایی را آزمایش کرد و سپس بدون آنکه پول بدهید و فقط به خاطر تیپ خوب و زیبایی صورتتان همه چیز مجانی تمام شود؟

 

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می شود که وارد یک رستوران شد، همه غذایی را آزمایش کرد و سپس بدون آنکه پول بدهید و فقط به خاطر تیپ خوب و زیبایی صورتتان همه چیز مجانی تمام شود؟ اگر دوست دارید این مورد را یک بار امتحان کنید باید سری به چین بزنید.
در محله کره ای ها واقع در "ژنگژو" چین رستورانی افتتاح شده است که به افراد خوش تیپ و خوش صورت غذای مجانی می دهد البته این حالت قوانینی هم دارد. شما باید جز 5 نفر خوش گل ترین افرادی باشید که در رستوران هستند.


داوران این رستوران گروهی از جراحان پلاستیک هستند که به افراد خوش چهره را انتخاب می کنند. پس از انتخاب شدن بهترین چهره دکترها بهترین غذا را برای زیباتر شدن چهره شخص برگزیده پیشنهاد می دهند.
این قانون باعث شده است تا افراد زیادی به این رستوران مراجعه کنند و امتیاز زیبایی خود را بسنجند و شاید شانس خوردن یک غذای رایگان را هم داشته باشند. البته برخی نیز با دریافت امتیازهای کم از رستوران بیرون رفته و خشم خود را به گونه ای تخلیه کرده اند.

عکس های حمید گودرزی در فرانسه و پاریس...

عکس های حمید گودرزی در فرانسه و پاریس
حمید گودرزی سفری به فرانسه کرده و عکس هایی از سفرش را منتشر کرده است که در ادامه آنها را مشاهده می کنید

 

حمید گودرزی سفری به فرانسه کرده و عکس هایی از سفرش را منتشر کرده است که در ادامه آنها را مشاهده می کنید

 









سهمیه بنزین به جای خودرو به خانوار اختصاص می یابد!

سهمیه بنزین به جای خودرو به خانوار اختصاص می یابد!
پرداخت یارانه 45 هزار و 500 تومانی به همه اقشار جامعه مبتنی بر عدالت نیست، زیرا...

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اجرایی کردن طرح حذف یارانه افراد پرمصرف به جای افراد پردرآمد با توجه به زیرساخت‌های موجود گفت: نظر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این رابطه مثبت است.

ابراهیم کارخانه عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا تمام مردم کشور به صورت یکسان از انرژی استفاده نمی‌کنند، گفت: پرداخت یارانه 45 هزار و 500 تومانی به همه اقشار جامعه مبتنی بر عدالت نیست، زیرا کسی که چندین برابر مصرف می کند با کسی که مصرفش کمتر است، این ها را نمی توانیم یکسان ببینیم، بنابراین در شرایط موجود ایجاب می‌کند که این پول به صورت هدفمند توزیع شود.
 
نماینده مردم همدان افزود: مثلا در رابطه با مصرف آب، بیش از 75 درصد قبض های مصرف آب کمتر از 5000 تومان است، بنابراین اکثر مردم مصرف پایین دارند، بنابراین اگر ما با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، این مربوط به پر مصرف ها می شود.
 
کارخانه با انتقاد از اینکه وقتی قیمت یکسانی به تمام پله های مصرف برق افزوده می شود، کسی که مصرف پایین تری دارد با درصد افزایش قیمت بیشتری نسبت به پرمصرف ها مواجه می شود، گفت: یک تجدید نظر کلی در این راستا حتی درباره میزان پرداخت عوارض توسط مصرف کنندگان باید صورت بگیرد، یعنی افرادی که هزینه ها و درآمدهای بیشتری دارند، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و یارانه کمتری دریافت کنند.
 
وی افزود: با گذشت پنج سال از پرداخت یارانه ها، دولت های دهم و یازدهم گام موثری در راستای شناسایی افراد پردرآمد بر نداشته اند.
 
عضو کمیسیون انرژی درباره امکان حذف یارانه افراد پرمصرف به جای افراد پردرآمد با توجه به زیرساخت‌های موجود گفت: اجرای این موضوع کاملا امکان پذیر است و حتی برای افرادی که مصرفشان از متوسط جامعه بالاتر است، می توان به صورت پلکانی و تصاعدی  برخورد کرد. من با طرح افزایش پلکانی موافق هستم و نظر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این رابطه مثبت است.
 
کارخانه درباره پیشنهادات موجود درباره نحوه قیمت گذاری و میزان سهمیه بنزین در سال 94 گفت: طرحی در کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین خودرو به خانوار مطرح شد که این طرح خوبی است و به عدالت اجتماعی نیز نزدیک تر است. چرا که در حال حاضر یک خانواده پردرآمد با دارا بودن چند خودرو از یارانه بیشتری برخورداراست اما خانواده با سطح درآمدی پایین تر با  دارا بودن یک خودرو خود به خود از یارانه کمتری استفاده می کند و این خلاف عدالت است. پس عدالت این است که سهمیه به جای خودرو به خانوار اختصاص داده شود.
 

حکم مرد اول احمدی نژاد صادر شد...

حکم مرد اول احمدی نژاد صادر شد
دادستانی تهران اعلام کرد که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و او در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

 

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: بخش‌هایی از حکم پرونده «محمدرضا رحیمی» از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است. محسن افتخاری با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده محمدرضا رحیمی هفته آینده از دیوان عالی کشور به دادگاه کیفری استان تهران اعاده می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از حکم صادره از سوی دادگاه بدوی درباره این پرونده از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است که البته نمی‌توانم جزییات آن را بیان کنم، اما اگر سخنگوی قوه قضاییه نشست خبری داشته باشد، در صورت صلاحدید آن را اعلام می‌کند.

دادستانی تهران شنبه چهاردهم دی ماه سال 1392 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و او در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری دوازدهم اسفندماه سال گذشته در پاسخ به سئوالی درباره صحت صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود 25 یا 29 عنوان اتهامی برای او، گفت: اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است، اما از تعداد اتهامات مطلع نیستم و در صورت اطلاع هم نمی‌توانستم بیان کنم.

وی در نشست خبری روز دوشنبه - 10 شهریور ماه - سال جاری با اشاره به صدور رای پرونده محمدرضا رحیمی گفت که از بیان جزییات حکم تا زمانی که قطعی نشده، معذورم، ولی در حکم مربوط به این پرونده حبس و جزای نقدی وجود دارد.

پس از ابلاغ رای دادگاه، محمدرضا رحیمی در فرصت قانونی به رای صادره اعتراض کرد.

خاتمی به بان کی مون نامه نوشت...

خاتمی به بان کی مون نامه نوشت
متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت بار و افراط گرایانه در سراسر جهان به هرنام و با هر مسلک و مرامی خواستار اقدام جدی سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و خیرخواهان صلح طلب شد.

«به نام خدا
عالی‌جناب آقای بان کی مون

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با احترام و درود

من نیز چون شما و صدها میلیون نفر در سراسر جهان از جنایت تروریستی پاریس و رویدادهای مشابه ونگران کننده پیش و پس از آن که نمونه‌ای از آثار شوم و ضدانسانی تروریسم و افراط گرایی در شرق و غرب عالم است متأثرم و آن را به شدت محکوم می‌کنم؛ اما از سازمان ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌ها، نهادهای مدنی،‌ نخبگان و سرآمدان جهان انتظاری فراتر از محکوم کردن این حوادث می‌رود.

آقای بان کی مون
در جهان امروز، خشونت و ناامنی و افراط، جهنمی سوزان آفریده است که همه انسان‌ها، پیروان همه مذاهب، همه ملت‌ها و اقوام را در همه جای جان در کام خود می‌کشد، اما مسأله این است که آن‌چه احیاناً به نام مبارزه با ترور و خشونت انجام می‌گیرد نه تنها راهگشا نیست، بلکه متأسفانه گاه آتش این بلای سهمگین را افروخته‌تر می‌کند.

تروریسم و خشونت، نه جنگ دین و آزادی، نه منازعه شرق و غرب و نه مواجهه میان مذاهب و اقوام و ملل که خطری جدید و جدی است که ریشه‌های گوناگون دارد و باید این ریشه‌ها را خشکاند و جهان را از پرتگاه "افراطی گری” دور کرد.

آقای دبیرکل
در سپتامبر 2001 میلادی برج‌های دوقلوی نیویورک در اثر اقدامی تروریستی و تکان دهنده فروریخت و خطر "تروریسم” که پیش از آن هم وجود داشت، به چشم آمد و جمهوری اسلامی ایران در نخستین لحظات بروز حادثه، آن را محکوم کرد و پیشبرد "گفت و گوی تمدن ها” و طرح "ائتلاف برای صلح” را چاره کار دانست، اما در سویی دیگر پنداشته شد با ائتلاف برای "جنگ علیه تروریسم” که پنداشته می‌شد پرچم آن در دست جریان‌هایی چون القاعده است، می‌توان ریشه این پدیده شوم را کند؟ اما اگر این شیوه پاسخ می‌داد چرا امروز شاهد گسترش امواج تروریسم در سراسر جهان هستیم و امواجی که نمونه‌ای از آن در پاریس به چشم خورده هر روز ازشرقی‌ترین نقطه عالم تا غربی‌ترین نقطه آن، در عراق و سوریه، در فلسطین و لبنان، در افغانستان و پاکستان، در نیجریه و میانمار و در جای جای عالم خشونت و خون و ترور عرصه را برهمگان از شیعه و سنی و ایزدی و مسیحی و یهودی تا عالم دینی و روشنفکر و سیاستمدار و کودک و پیر و جوان تنگ کرده است!

امروز تنها در خاورمیانه و آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین نیست که امنیت از میان رفته است، بلکه در قلب کشورهای اروپایی و آمریکا نیز هیچکس در امان نیست و بپذیریم که امنیت در جهان به هم پیوسته امروز یا در همه جا برقرار می‌شود یا هیچ کجا روی امنیت را نمی‌بیند.

اگر صدای گفت‌و‌گو، صلح و مدار را که در لحظه ای حساس از تاریخ در سازمان ملل طنین افکند و مورد استقبال همگان قرار گرفت، جدی گرفته می‌شد و با ریشه‌یابی امور در جستجوی راهکارهای عملی با ضمانت اجرایی بودیم و سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی می توانستند سیاستمداران را وادار به رعایت موازین و ملزومات برقراری صلح کند و نهادهای مدنی و اندیشمندان و عالمان عالم در این راه گام‌های بلندتری بر می‌داشتند، امروز شاهد چنین وضعیت تلخی نبودیم.

اگر دعوت به "ائتلاف برای صلح بر پایه عدالت” در سال 2001 و پس از تصویب پیشنهاد ”گفت‌وگوی تمدن‌ها” در هیاهوی جنگ و خون و انتقام و لشگرکشی پس از حادثه تروریستی یازده سپتامبر که خون‌بارتر از آن حادثه هولناک بود گم نمی شد و اگر نصایح خیرخواهان مبنای تصمیمات بین‌المللی قرار می‌گرفت آیا بازهم شاهد چنین روزهای تلخی بودیم؟

عالی‌جناب
آیا فکر کرده‌ایم، نه تنها برپایه تعالیم ادیان و موازین اخلاقی که به اعتبار رهیافت‌های علمی و حتی تجارب سیاسی، فقر، محرومیت، سرکوب، اشغال، آوارگی، استبداد و بدتر از همه تحقیر انسان که از سوی حکومت‌های فاسد و قدرت‌های توسعه طلب بر عالم و آدم تحمیل شده است در پدید آمدن این حوادث شوم چه نقشی دارد؟

اگر به جای مدارا و محبت، نفرت وخشونت و به جای دیگردوستی، دیگرستیزی حاکم شود و آن که قدرتمندتر است خشونت بیشتری را اعمال و از خشونت ورزانی‌ که آنان را هم‌سو با منافع خود می داند حمایت کند، آیا در دور باطل خشونت و سرکوب و تحقیر از یک‌سو و ترور و افراطی‌گری از سوی دیگر گرفتار نخواهیم شد؟

وقتی میلیونها انسان که سرزمین‌شان اشغال می‌شود و فریاد مظلومیت و ستم دیدگان و آوارگان در هلهله جنون‌آمیز اشغالگران سرکوب‌گر و آدم‌کش گم شود و بسیاری از قدرتمندان به جای تنبیه متجاوز، مظلوم و آواره را تحقیر کنند، هویت های مرگبار برساخته می شود و تروریسم بی وطن حتی از میان غربیان سربازگیری می‌کند. تروریسم، افراطی‌گری و به حاشیه‌راندگی نوع خوب و بد ندارد. نباید تبعیض‌های وحشتناکی که حاصل اعمال ضابطه‌ها و معیارهای دوگانه است از نظر دور داشت.

آقای دبیرکل
موسی(ع) پیامبر عزت و مبارزه با فرعونیت است و مسیح(ع) پیامبر محبت و مهربانی و انسانیت و محمد مصطفی(ص) پیامبر رحمت و آزادگی. آیا پرسیده ایم که اشغال و جنایت و سرکوب به نام موسی و تحقیر انسان‌ها و به راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی جدید به نام عیسی و سربریدن بی‌گناهان و به بردگی کشاندن زنان و ترور و به خاک و خون کشاندن انسان‌ها به نام محمد که هم جنایت علیه بشریت است و هم اهانت بزرگ به این پیامبران عظیم الشأن؟

آقای بان کی مون
محبت ورزان و مدافعان آزادی و عدالت و حقوق بشر در همه جا و با هر آئین و مشرب و مسلک مخالفان با تبعیض و تحمیل و طرفداران برخورداری همگان از برکات زندگی و حق و حرمت در جهان کم نیستند، ولی صدای‌شان شنیده نمی‌شود! باید عملاً به فکر راهکارهایی بود، که این صداها بهتر به گوش برسد. امروز وقت آن است که نهادهای بین‌المللی با همه سرآمدان عالم، همه دولت‌ها و همه نهادهای مدنی به علل و عوامل گوناگون پدید آمدن این وضع ناگوار بیاندیشند و منصفانه و واقع‌بینانه در صدد مبارزه با آن برآیند.

عالی‌جناب
من می‌دانم که آن‌چه طی زمانی دراز شکل گرفته است و منجر به تبعیض و بی‌عدالتی و عقب‌ماندگی ملت‌ها و استقرار نظامات ناعادلانه بین‌المللی و نهایتاً تولید خشونت و افراطی‌گری شده است نه با گفتار و اندرز از میان می‌رود و نه به سرعت و به یک‌باره. من می‌دانم که تعصب و جهالت و کژاندیشی در میان جریان‌هایی که عقب ماندگی و تحقیر شدگی خود را مبدل به نفرت کرده‌اند وخشونت و ترور را راه استیفای حقوق از دست رفته خود کرده‌اند و با کمال تأسف بر اندام رفتار زشت و غیرانسانی خود جامه تقدس می‌پوشانند و از این راه به انسان و ارزش‌های متعالی و مقدس خیانت می‌کنند، با نصیحت خیرخواهان و حتی بیانیه و تظاهرات و راهپیمایی به سادگی دست از جنایت بر نمی‌دارند و نیز می‌دانم که توسل به زور و خشونت برای نابود کردن این جریان‌ها هم همانگونه که به تجربه نیز ثابت شده است، جز به عمیق‌تر شدن گرایش‌های انحرافی و بسط و گسترش این جریانهای منحط نمی انجامد و حتی گاه سبب مظلوم نشان دادن آن‌ها و جذب و جلب بیشتر تحقیرشدگان به سوی آنان نیز خواهد شد.

من می‌دانم که امواج سهمگین اسلام هراسی که موجب برانگیختن خشم و نفرت بخش هایی از افکار عمومی علیه اسلام و مسلمانان و توجیه کننده هرگونه اهانتی به مقدسات ملت‌ها و اقوام از یک سو و مشروع نشان دادن اقدام‌های تجاوزکارانه علیه ملتهای مظلوم، به خصوص مسلمانان از سوی دیگر می‌شود و نیز غرب‌هراسی که حاصل عدم تفکیک میان جنبه‌های استعماری سیاست‌های غربی در خارج از مرزهای ملی کشورهای غربی با جنبه‌های تمدنی و فرهنگی مغرب زمین که لااقل دست‌آوردهای مثبتی برای خود غربیان داشته است می‌باشد به سادگی و با توصیه‌های اخلاقی و سیاسی از میان نخواهد رفت. اما نمی‌توان از تجارب و تلاش‌های عملی نیز غافل ماند. جلب توجه واقعی جهانیان و دست‌اندرکاران عالم اندیشه و عمل به دور از احساسات، مسؤولیتی جهانی و انسانی است. ریشه‌یابی وضعیت و واقعیت تلخی که به صورت خشونت و افراط گرایی، چه از سوی دولت‌ها و چه جریان‌های سیاسی و عقیدتی بروز کرده است و تروریسم تنها یکی از جلوه‌های وحشتناک و ملموس آن است، نخستین گام برای یافتن راه‌حلی است که اگر ارائه شود بدون تردید مورد اقبال افکار عمومی عالم و نیز همه خیرخواهان صلح‌طلب و انسان‌دوست قرار خواهد گرفت و اندک اندک موجب انزوای افراطیون و خشونت‌گرایان و ان‌شاءالله محو آن از صحنه بین‌المللی خواهد شد.

من به سهم اندک خود پیشنهاد می‌کنم سازمان ملل متحد با شجاعت در این راه گام بردارد و عالمان و اندیشمندان، روشنفکران، سیاستمداران، دولت‌ها و نهادهای مدنی را برای اقدامی عاجل با هدف تحقق آشتی تاریخی که از اهداف مهم گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌هاست در این سو فراخواند. بنیاد گفت‌وگوی تمدن‌ها نیز آمادگی آن را دارد با بازخوانی تجربه خویش و با مشارکت اندیشمندان خیرخواه و صلح طلب جهان در حد توان خود به بلندتر شدن صدای گفت‌وگو و صلح و نزدیک‌تر شدن به جهان عاری از خشونت و افراط کمک کند.

آقای دبیرکل
نگذارید و نگذاریم جهان و انسان تحت هیچ عنوانی در معرض هراس، نا امنی و مخاطره باقی بماند. باید از کیان دین،‌ آزادی،‌ عدالت، اخلاق و گفت‌وگو و صلح به جد دفاع کرد.

دیدار نخست وزیر عراق با سردار سلیمانی...

دیدار نخست وزیر عراق با سردار سلیمانی
محور دیدار طرفین بر نحوه حمایت نظامی ایران از عراق در مرحله بعدی در آموزش و به روز رسانی نیروهای مردمی در مراحل آینده متمرکز بود.


نخست‌وزیر عراق در دیدار با فرمانده سپاه قدس از سیاست‌های آمریکا در نبرد با گروه تروریستی «داعش» انتقاد کرد و گفت: کمک‌های آمریکا به عراق با تاخیر صورت می‌گیرد.

به نقل از «الیوم الثامن»، «کمال الساعدی» نماینده سابق پارلمان عراق اعلام کرد: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور  با ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران که دوشادوش نیروهای مردمی در «سامرا»، «الرمادی» و «صلاح‌الدین» علیه عناصر تروریستی می‌جنگد، دیدار کرد.
 
الساعدی افزود: محور دیدار طرفین بر نحوه حمایت نظامی ایران از عراق در مرحله بعدی در آموزش و به روز رسانی نیروهای مردمی در مراحل آینده متمرکز بود.
 
طبق گفته الساعدی، العبادی به قاسم سلیمانی گفته است آمریکا  در صورتی که از جبهه نبرد عقب نشینی کند به عراق کمک تسلیحاتی خواهد کرد اما کمک‌های واشنگتن با تاخیر و نگرانی همراه بوده و ماهیت آن مبهم است .


تیمارستانها: مکانهایی پر از کابوس و درمانهای غیرعقلانی...

www.ROZANEHONLINE.com
تیمارستان‌ها: مکان‌هایی پر از کابوس و درمان‌های غیرعقلانی

تاسیس تیمارستان در ایران سابقه چندان طولانی ندارد و احتمالا در دوره سلطنت ناصرالدین‌شاه محلی به نام دارالمجانین شکل گرفته است که نقش اصلی آن دور کردن و جدا کردن بیماران از جامعه و افراد عادی بود. بیماران اغلب مورد بی‌مهری و بدرفتاری قرار می‌گرفتند و اغلب در برخورد با آن‌ها از کتک و شلاق استفاده می‌شد. در واقع تاسیس تیمارستان‌های روانی به شکل امروزی در ایران به حدود 80 سال قبل برمی‌گردد.

در حال حاضر سیاستمدارن و دولتمردان سراسر جهان بیش از گذشته به سلامتی روحی و روانی افراد اهمیت می‌دهند و سیستم سلامت روانی از لحاظ علمی و امکانات بسیار پیشرفت کرده است اما کماکان در بسیاری از کشورها بخش درمان بیماران روانی تحت پوشش بیمه نیست و فرایند درمان نیاز به اصلاحات دارد. عکس‌هایی که در این مقاله می‌بینید در فاصله نه حتی دور، حدود 100 تا 300 سال پیش ازآسایشگاه‌های روانی و از روند درمان بیماران گرفته شده است.

زیاده‌روی و مشکلات کاری، ضربه مغزی به دلیل افتادن از اسب، اختلالات ارثی، خشونت با همسر، داشتن همسر خیالی، تشنج و حمله عصبی، تنبلی مفرط، خواندن رمان، تعصب بیش از حد مذهبی، بیش فعالی، فرزندان بیمار از ازدواج‌های فامیلی، ترک خانه، افسردگی اجتماعی، عادت‌های خطرناک، مصرف بیش از حد مواد مخدر و مشروبات، خودپرستی، آزار خانواده و کودک آزاری، خنگی و عقب ماندگی ذهنی تنها برخی از دلایلی است که بین سال‌های 1864 تا 1889 موجب بستری شدن افراد در تیمارستان‌ها شده است.


احتیاط: اگر روح لطیفی دارید، ممکن است دیدن این عکس‌ها برای‌تان آزاردهنده باشد.

1-بستن بیمار با ژاکت‌‎های مخصوص
گروه سرگرمی ROZANEH

2-هواخوری
گروه سرگرمی ROZANEH

3-در قرن بیستم در درمان بیماریهای مغزی از رادیوم استفاده می‌شد که به جای بهبود بیمار، آسیب‌ها را دو چندان می‌کرد.
گروه سرگرمی روزنه

4- استفاده از دستگاه برق که بعدها ثابت شد که نه تنها آثار پیش بینی نشده زیادی روی مغز و اعصاب دارد بلکه برای بیماران مضر است.
گروه سرگرمی ROZANEH

5- اثر هنری هراسناک یک بیمار در بیمارستان روانی ایتالیا
گروه سرگرمی ROZANEH

6- در سال‌های 1800 میلادی پزشکان به دلایل ناواضحی تمایل زیادی به نگهداری قسمتی از مغز بیماران در موم داشتند
گروه سرگرمی ROZANEH

7- این ماسک را در قرن 17 به بیماران با رفتارهای خشونت‌آمیز می‌پوشاندند تا از گار گرفتن مردم بپرهیزند.
www.ROZANEHONLINE.com

8- یکی از اعتقادات این بود که اختلالات روانی می‌تواند توسط بخار دور شود. عکس زیر گروهی از بیماران را در سونا نشان می‌دهد.
روزنه آنلاین

9- ابزارهای جراحی مغز
روزنه آنلاین

10- این عکس در سال 1961 گرفته شده است که مجازات بی‌رحمانه یک کودک را در تیمارستانی در اسپانیا نشان می‌دهد.
گروه سرگرمی ROZANEH

11- در بسیاری از بیمارستان‌های روانی از ماساژ خواب برای آرام کردن بیماران استفاده می‌شد.
www.ROZANEHONLINE.com

12- روش معروف نگهداری بیمار در صندلی کنترل
گروه سرگرمی ROZANEH

13- این نقاشی انتزاعی یک شاهکار هنری است اگر توسط یک بیمار اسکیزوفرنی کشیده نشده باشد.
www.ROZANEHONLINE.com

14- هرگز پشت درب سلول شماره 5 راه نروید.
www.ROZANEHONLINE.com

من که تصور می‌کنم که اگر فرد عاقلی به طور تصادفی در یکی از این بیمارستان‌ها تحت درمان قرار می‌گرفت، قطعا دیوانه می‌شد. حتی نگاه کردن به عکس‌ها می‌تواند دیوانه کننده باشد.