سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

عذرخواهی مشروط انگلیس برای کودتای 28مرداد...

عذرخواهی مشروط انگلیس برای کودتای 28مرداد
کمیسیون امورخارجه معتقد است وزارت خارجه باید خود را برای اعتراف به هرگونه نقش بریتانیا در سرنگونی نخست‌وزیر مصدق آماده کند.


«وزارت خارجه باید در زمان و مکان مناسب به نقش انگلیس در کودتای 28مرداد اعتراف کند»، «سفارت انگلیس در ایران بازگشایی شود»، «گفت‌وگوها ادامه یابد.»، «به روحانی باید اعتماد کرد» و... اینها بخش‌هایی از توصیه‌های کمیسیون امورخارجه پارلمان بریتانیا (مجلس عوام) به دولت در رابطه با سیاست انگلیس در قبال ایران است که 14 جولای در گزارشی با عنوان «سیاست بریتانیا در قبال ایران»، منتشر شد؛ گزارشی 53صفحه‌ای که بسیاری از مسایل مطرح بین ایران و انگلیس از کودتای 28مرداد تا توافق اولیه بین ایران و 1+5 را در بر می‌گیرد.

اولین گام‌های این گزارش در اولین ماه سال میلادی امسال، تنها اندکی بعد از شروع دوران ریاست‌جمهوری روحانی و توافق اولیه بین ایران و گروه 1+5 آغاز شد و در آخرین روزهای دور نهایی مذاکرات در وین، منتشر شد.

کمیسیون روابط‌ خارجه مجلس عوام بریتانیا در جریان این گزارش، گفت‌وگوهای مفصلی با شخصیت‌ها و کارشناسان حوزه ایران انجام داده که در جایگاه خود بسیار شنیدنی است؛ گفت‌وگوهایی که گاه با نقدهایی به دولت انگلیس همراه است. خواه این گزارش توسط دولت انگلیس عملی شود خواه نه، آنچه نمی‌توان از آن چشم پوشید این است که حداقل در ظاهر، این گزارش با حسن‌نیت همراه است و با لحنی متفاوت‌تر، ملایم‌تر از آنچه معمولا از انگلیس انتظار می‌رود به نگارش درآمده است.

به بهانه انتشار این گزارش،  گفت‌وگو اختصاصی با «ریچارد اوتاوای» رییس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان بریتانیا داشته تا نگاهی به برخی از مسایل مطرح‌شده در گزارش داشته باشند؛ گفت‌وگویی که در ابتدا قرار بود مفصل‌تر از این باشد و به‌صورت مبسوط به تمامی مسایل پرداخته شود اما متاسفانه به‌خاطر حضور «ریچارد اوتاوای» در اوکراین برای حل‌وفصل مساله سقوط هواپیمای مالزی تنها به موارد زیر خلاصه شد.

  گزارش بسیار جامع است و تقریبا تمامی مسایل بین ایران و بریتانیا را از گذشته تا به امروز در بر می‌گیرد. اجازه دهید با این سوال کلی شروع کنم که شما در این گزارش دقیقا به‌دنبال چه هستید و چه هدفی دارید؟
گزارش، برداشت‌ها و الزامات سیاست انگلیس در قبال ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد. آن‌هم در زمانی که تغییر سیاسی در تهران منجر به پیشرفت در دستیابی به سازش با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن شده است.

 گزارش 14 جولای، زمانی که آخرین دور مذاکرات در وین در حال انجام بود، منتشر شد؛ یعنی کمتر از یک‌سال بعد از آغاز ریاست‌جمهوری حسن روحانی و تقریبا یک‌ماه مانده به سالگرد کودتای 28 مرداد. پرسش این است که چرا در این زمان گزارش را منتشر کردید، آیا می‌خواهید از این طریق چیزی به دولت انگلیس، جامعه بین‌الملل، مذاکره‌کنندگان، یا ایران و... بگویید.

حس گسترده و همه‌گیری وجود دارد مبنی بر اینکه چشم‌انداز رسیدن به یک توافق بلندمدت بر سر برنامه هسته‌ای ایران بیش از هر زمان دیگری است؛ امری که در صورت تحقق می‌تواند باعث فرونشاندن ترس از امنیت منطقه شود. حسن روحانی امیدوار است با مجاب‌کردن غرب به لغو تحریم‌ها شرایط زندگی را بهبود ببخشد؛ که این خود به معنای این است که او باید با اعضای 1+5 یعنی اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان مذاکره کند. ما معتقدیم که او حقیقتا متعهد است تا به یک توافق پایدار دست یابد. هرچند او باید به‌وسیله عملکردش مورد قضاوت قرار گیرد و نه حرف‌هایش.

بنابر (گزارش) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران مفاد توافق اولیه شش ماهه را به انجام رسانده است. توافق اولیه‌ای که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در عوض تسهیل برخی از تحریم‌ها که در حال آسیب‌رساندن به اقتصاد ایران است، محدود کرده است. هرچند ایران و شش قدرت جهانی موفق نشدند تا ضرب‌الاجل 20 جولای که خود تعیین کرده بودند، به توافق بلندمدتی دست یابند اما توافق اولیه با اعمال برخی ملاحظات تمدید شد و گفت‌وگوها ادامه یافته است.

 ما به این موضوع برخواهیم گشت، اما قبل از آن اجازه بدهید تا نظر شما را در مورد این جمله «رابطه بین انگلیس و ایران برای سال‌ها تیره‌وتار بوده است و از عدم اعتماد دو طرف رنج برده است» که در صفحه 3 گزارش به آن اشاره شده است، بدانم.

خب، رابطه ما تا امروز به بی‌اعتمادی و ترس از اینکه یک‌طرف در تلاش برای بی‌ثبات کردن طرف مقابل است، دچار بوده است. علاوه بر این، برداشتی از هر دو طرف وجود دارد مبنی بر اینکه منافع ما خیلی به‌ندرت می‌تواند با هم منطبق باشد. اما این رابطه می‌تواند با نقشی که ایران برای بازی در امنیت و ثبات منطقه انتخاب می‌کند و همچنین بالابردن استانداردهای حقوق بشر، توسعه یابد.

 یکی از تصوراتی که ایرانی‌ها در مورد انگلستان دارند، این است که انگلیس همیشه دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا بوده و هیچ وقت موضع مستقلی در رابطه با ایران نداشته است. برای مثال در مذاکرات هسته‌ای، انگلیس نقش کلیدی بازی نکرده است. نظر شما چیست؟

هدف مذاکرات هسته‌ای در نهایت رسیدن به توافقی بلند‌مدت با ایران است. بنابراین، حیاتی است که کشورهای موسوم به 1+5 با هم متحد باشند و به ایران هیچ یا اندک فرصتی برای بهره‌برداری از تفاوت بین آنها ندهند. همگرایی بین سیاست انگلیس و آمریکا در برابر ایران و برنامه هسته‌ای آن در حقیقت قدرت غرب و تاثیر آن بر تهران را تقویت کرده است.

 موضوع مهم دیگری که شما مورد توجه قرار دادید سقوط دولت مصدق در سال 1953 و نقش کشور انگلیس در آن است. ذکر چنین مساله‌ای برای اولین‌بار در یک گزارش رسمی توسط پارلمان به‌نحوی به معنای تایید نقش بریتانیا در آن کودتاست. درست است؟

کمیسیون امورخارجه معتقد است وزارت خارجه باید خود را برای اعتراف به هرگونه نقش بریتانیا در سرنگونی نخست‌وزیر مصدق آماده کند.

 شما همچنین به اعتراف در هر گونه نقش دولت انگلیس در سرنگونی نخست‌وزیر مصدق در 1953 اشاره کرده‌اید. این اعتراف و عذرخواهی چگونه و چه زمانی خواهد بود؟

همانطور که در بالا اشاره کردم این بستگی به اشتیاق ایران برای برداشتن گام‌های مشابه دارد.

 جدا از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران که مشخصا به آن در گزارش اشاره شده، انگلیس چه گام‌های عملی دیگری باید بردارد؟ چه انتظاری از ایران دارید؟

ایران به‌صورت بالقوه بازار بزرگی برای سرمایه‌گذاری و صادرات انگلیس است. روزی که دیپلماسی معمول دوباره برقرار شود، یعنی تحریم‌های تجاری لغو و اعتماد دوسویه ایجاد شود، دولت انگلیس باید امکان توسعه تجارت دوسویه و واردات گاز و نفت ایران را موردبررسی قرار دهد. این به این معنا خواهد بود که ایران باید دودلی خود در مورد نفوذ تجاری خارجی در کشور را کنار نهد و نسبت به سرمایه‌گذاری خارجی گشودگی بیشتری داشته باشد. در حال حاضر دولت انگلیس به خاطر شرایط نامناسب این مساله را نه ترویج می‌کند و نه حمایت.

 در انتها، «دوطرفه و سازنده» عبارتی است که شما در توصیف رابطه‌ ایران و انگلیس به‌کاربرده‌اید. منظورتان دقیقا از این عبارت چیست؟ آیا می‌توانیم این گزارش را به‌عنوان اولین گام در عصر جدید رابطه بین انگلیس و ایران در نظر بگیریم؟

کمیته امورخارجه پارلمان انگلیس این کلمات را در اشاره به رابطه‌ای که باید بین ایران و انگلیس وجود داشته باشد، به‌کار برده است. هرچند تا به امروز این‌چنین نبوده و رابطه ما بیشتر تیره‌وتار بوده و فاقد اعتماد.

چکیده گزارش کمیته روابط خارجی مجلس انگلیس
انگلیس بابت برکناری مصدق عذرخواهی کند

کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در دهه سوم‌تیرماه سال جاری گزارشی منتشر کرد که در آن پیشنهادات و نظراتی در مورد رابطه ایران و انگلیس به دولت این کشور ارایه کرد. مهم‌ترین محورهای گزارش به شرح ذیل است:

مذاکرات هسته‌ای ایران امیدبخش‌ترین اتفاق برای دستیابی به توافقی است که می‌تواند نگرانی‌ها درخصوص برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد.

از مشارکت انگلیس در مذاکرات با ایران درخصوص برنامه هسته‌ای‌اش طبق چارچوب طرح برنامه اقدام مشترک استقبال می‌کنیم.

اگرچه برنامه اقدام مشترک متعهد شده بود تا یک کانال اقتصادی برای هموارکردن معاملات تجاری با ایران ایجاد کند اما دولت انگلیس هیچ بانکی را برای ایجاد کانال تعیین نکرده اگرچه دولت آمریکا نامه‌هایی را برای اجازه‌دادن به بانک‌ها برای معامله با ایران در ازای استفاده از درآمدهای نفتی این کشور منتشر کرده است.

متوجه شدیم که نبود روابط دیپلماتیک میان ایران و انگلیس برای یک مدت طولانی سبب شده تا این کشور کمتر از گذشته در ایران مورد توجه قرار گیرد و دیگر کشورها انتخاب‌های بهتری برای شریک‌شدن با ایران در روابط بین‌المللی‌شان باشند.

انگلیس باید به دلیل مشارکتش در ماجرای کودتای سال 1953 میلادی (28 مرداد 1332) که موجب برکناری دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر ایران شد از این کشور عذرخواهی کند.

انگلیس باید میزان رنج ایرانی‌ها در جریان جنگ عراق و ایران را به رسمیت بشناسد و در ازا ایران نیز باید حمله به سفارت انگلیس و دیگر رفتارهایش در گذشته را به رسمیت قبول کند.

حسن روحانی یک انسان عملگراست که امیدوار است استانداردهای زندگی در ایران را با ترغیب غرب به لغو تحریم‌ها علیه ایران و حفظ برنامه هسته‌ای کشورش ارتقا دهد.


داستان های جالب و جدید ...


 

 

 f

داستان کوتاه (طلاق برنامه ریزی شده !)

با اصرار از شوهرش می‌خواهد که طلاقش دهد.
شوهرش میگوید چرا؟ ما که زندگی‌ خوبی‌ داریم.
از زن اصرار و از شوهر انکار.
در نهایت شوهر با سرسختی زیاد می‌پذیرد، به شرط و شروط ها.
زن مشتاقانه انتظار می‌کشد شرح شروط را.
تمام 1364 سکه? بهار آزادی مهریه آت را می‌باید ببخشی .
زن با کمال میل می‌پذیرد.
در دفترخانه مرد رو به زن کرده و میگوید حال که جدا شدیم . لیکن تنها به یک سوالم جواب بده .
زن می‌پذیرد.
“چه چیز باعث شد اصرار بر جدائی داشته باشی‌ و به خاطر آن حاضر شوی قید مهریه ات که با آن دشواری حین بله برون پدر و مادرت به گردنم انداختن را بزنی‌.
زن با لبخندی شیطنت آمیز جواب داد :طاقت شنیدن داری؟
مرد با آرامی گفت :آری .
زن با اعتماد به نفس گفت: 2 ماه پیش با مردی اشنا شدم که از هر لحاظ نسبت به تو سر بود.از اینجا یک راست میرم محضری که وعده دارم با او ، تا زندگی‌ واقعی در ناز و نعمت را تجربه کنم.
مرد بیچاره هاج و واج رفتن همسر سابقش را به تماشا نشست.
زن از محضر طلاق بیرون آمد و تاکسی گرفت .وقتی‌ به مقصد رسید کیفش را گشود تا کرایه را بپردازد.نامه‌ای در کیفش بود . با تعجب بازش کرد .
خطّ همسر سابقش بود.نوشته بود: ” فکر می‌کردم احمق باشی‌ ولی‌ نه اینقدر.
نامه را با پوزخند پاره کرد و به محضر ازدواجی که با همسر جدیدش وعده کرده بود رفت .منتظر بود که تلفنش زنگ زد.
برق شادی در چشمانش قابل دیدن بود.شماره? همسر جدیدش بود.
تماس را پاسخ گفت: سلام کجایی پس چرا دیر کردی.
پاسخ آنطرف خط تمام عالم را بر سرش ویران کرد.
صدا، صدای همسر سابقش بود که میگفت : باور نکردی؟، گفتم فکر نمیکردم اینقدر احمق باشی‌.این روزها میتوان با 1 میلیون تومان مردی ثروتمند کرایه کرد تا مردان گرفتار از شرّ زنان احمق با مهریه‌های سنگینشان نجات یابند !

 


درختی که 40 نوع میوه میدهد...

درخت‌های جادویی که همزمان چندین میوه‌ مختلف تولید می‌کنند، در سراسر ایالات متحده رشد کرده‌اند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، این درختان که همزمان انواع مختلف هلو، آلو، زردآلو، شلیل و گیلاس تولید می‌کنند، در تمامی طول سال معمولی به نظر می‌رسند اما در فصل بهار دارای طیفی از رنگ‌های متنوع هستند و هر درخت نیز مجموعه‌ای از میوه‌های هسته‌دار منحصر‌به‌فرد خود را دارد.

این درختان حاصل خلاقیت «سم فان آکن»، مجسمه‌ساز و هنرمند دانشگاه سیراکوس، هستند و در تلاش وی برای مجاب‌کردن مردم در درک بیشتر چگونگی تولید غذا رشد داده شده‌اند.

پروژه آکن در سال 2008 و زمانی آغاز شد که وی باغی 200 ساله را در نیویورک کشف کرد که حاوی تنوعی از میوه‌های هسته‌دار بود اما در آستانه متروکه‌شدن قرار داشت.

پس از خریداری این باغ، فان آکن موفق به رشددادن این نوع درختان شد. پروژه «درخت دارای 40 میوه» در واقع یک درخت نیست بلکه مجموعه‌ای از درختان میوه دورگه‌ شده است. فان آکن تاکنون 16 درخت از این نوع را در موزه‌ها، مراکز تجمع و مجموعه هنرهای خصوصی سراسر امریکا رشد داده است.

در فصل بهار، درختان در رنگ‌های صورتی، قرمز سیر و سفید شکوفا می‌شوند و در تابستان نیز طیفی از میوه‌های هسته‌دار را دارا هستند. 16 درخت جادویی مزبور با استفاده از تکنیک پیوند تراشه‌ای تولید شده‌اند که این فرآیند شامل بریدن قطعه‌ای از یک درخت از جمله شکوفه و واردکردن آن در بریدگی درخت در حال‌رشد دیگری است.


تخفیف خرید مشروب در عید فطر....

به گزارش مشرق، به تازگی یک کمپانی مشروب فروشی در دوحه قطر تخفیف ویژه ای به مناسبت عید فطر مسلمانان برای مشتریان خود قائل شده است. در تبلیغات این محصول آمده است که با خرید دو شیشه مشروب یک شیشه دیگر به رایگان دریافت کنید.

تخفیف خرید مشروب در عید فطر+عکس

این اتفاق عجیب بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشته است.

منبع: ظهور 12


جدیدترین جنایات داعش در اینترنت....

داعش برای شناسایی مردم موصل، میان آنها دو نوع بازوبند توزیع کرده که با آنها، شیعیان و مسیحیان از سایرین مشخص می شوند. تکفیری ها دیروز نیز، یکی از بناهای بسیار زیبای تمدن بین النهرین را با بمب گذاری نابود کردند.
 

به گزارش مشرق، تروریست های بعثی - تکفیری داعش با استفاده از خدمات بی نظیری که تویتر و فیسبوک به آنها ارائه می دهند، به تلاش برای تخریب چهره اسلام و تبلیغ خود ادامه می دهند و امروز با انتشار تصاویر چهار مرد سر بریده و مصلوب، نشان دادند که در تهیه تصاویر از وحشیگری های خود به نام اسلام، مهارت یافته اند و از دوربین ها و عکاسان حرفه ای تری استفاده می کنند.

از دومین روز اشغال شهر موصل، تکفیری ها فقط به خبرنگاران الجزیره، العربیه و بی بی سی، اجازه ورود به مناطق تحت سلطه خود در نینوا را می دهند و این شبکه ها نیز با تهیه گزارش هایی می کوشند ضمن آرام و امن نشان دادن شهر، تروریست ها را در حال توزیع مواد غذایی نمایش دهند.

تروریست های تکفیری اخیرا در شهر موصل بازوبندهایی توزیع کرده و به مردم دستور داده اند در هر شرایطی بازوبند را به همراه داشته باشند تا قابل شناسایی باشند.

روی این بازوبندهای سیاه، یک حرف حک شده که نشان دهنده دین و مذهب او است.

حرف "ر" به معنای رافضی است که شیعیان توبه کننده باید از آن استفاده کنند.

حرف "ن" ابتدای کلمه نصاری است که مسیحیانی که جزیه پرداخت می کنند باید به بازو داشته باشند.

حرف "خ" نیز مربوط به اجسادی است که هنوز از سطح شهر و خانه ها جمع آوری می شوند و حرامیان داعش با آنها با عنوان و حالتی توهین آمیز برخورد می کنند.

جدیدترین عملیات های داعش

جدیدترین عملیات های داعش

 

* تروریست های داعش در شهر رقه سوریه، چند مرد را به صلیب کشیده و سر آنها را از تن جدا کردند. تکفیری ها ادعا کرده اند این افراد برای علویان کار می کردند.

جدیدترین عملیات های داعش

جدیدترین عملیات های داعش

جدیدترین عملیات های داعش

جدیدترین عملیات های داعش

 

 

* با انتشار تصاویر هوایی از مناطق درگیری، داعش تلاش کرد القا کند که به پهپادهای جاسوسی مجهز است.

 

جدیدترین عملیات های داعش

جدیدترین عملیات های داعش

 

 

* دوتاجر کویتی وابسته به داعش که در کار جمع آوری کمک های مالی شیوخ برای داعش و جابجایی پول ها بودند دستگیر شدند.

جدیدترین عملیات های داعش

 

* جدیدترین مدل موشک اندازهای انفرادی در دست تروریست های داعش.

جدیدترین عملیات های داعش

 

* به وقوع پیوستن حوادثی که از زمان تسلط داعش بر نینوا نسبت به آن هشدار داده شده بود. نینوا دارای مهمترین آثار و بناهای تمدن بین النهرین است و تکفیری ها، به بهانه مقابله با شرک آنها را نابود می کنند. دست پروردگان صهیونیسم و آل سعود، دیروز یک بنای بی نظیر باستانی متعلق به دوره آشوریان را با کار گذاری مواد منفجره تخریب کردند. قدمت این بنای زیبا و باشکوه از تخت جمشید نیز بیشتر بود.

داعش افتخار می کند که با یک تیر دو نشان زده و همزمان، مرقد یونس نبی و نقوش کنده کاری شده باستانی را نابود کرده است.

جدیدترین عملیات های داعش

 

 

* در زمان اعلان خلافیت ابوبکر بغدادی، مفتی های وهابی در ده ها صفحه اینترنتی و نشریه، با اشاره به روایات و احکام گزینش شده خود از صدر اسلام، ادعا کردند اطاعت از خلیفه بر همه مسلمین واجب است و حتی اگر بیعت نکرده باشند باز هم باید از خلیفه تبعیت کنند. آنها مدعی هستند که نیازی به رای گیری از همه و بیعت همه نیست و همینکه بر اساس حل و عقد، جمعی از بزرگان خلیفه را انتخاب کنند، او دیگر خلیفه است و اطاعتش بر همه واجب است. پس از اینکه پارلمان اروپا در اقدامی سوال برانگیز، اعلام کرد دولت اسلامی داعش را به رسمیت نمی شناسد، مخالفان داعش گفتند؛ پایه های حل و عقد خلیفه متزلزل شده.

 

جدیدترین عملیات های داعش

   * شبکه خبر


دستورعجیب داعش به مغازه داران....

مغازه داران و فروشندگان پوشاک در موصل گفته اند که عناصر تروریست داعش به آن ها اعلام کرده اند که روی سر و صورت مانکن های مرد و زن باید با روبنده پوشانده شود.
به گزارش مشرق، تروریست های داعش به مغازه داران و کسبه موصل و اطراف این شهر دستور داده اند به سر و صورت مانکن های بیرون مغازه خود پوشیه یا روبنده ببندند!

مغازه داران و فروشندگان پوشاک در موصل گفته اند که عناصر تروریست داعش به آن ها اعلام کرده اند که روی سر و صورت مانکن های مرد و زن باید با روبنده پوشانده شود.

تروریست های داعش این اقدامات خود را در چارچوب قوانین شریعت مبنی بر حرمت نشان دادن صورت مجسمه ها قلمداد می کنند.

از جمله دستورات عجیب دیگری که داعش تاکنون صادر کرده، این است که منزل مسیحیان را با علامت مشخص کرده و از آن ها خواسته یا مسلمان شوند و یا اینکه منتظر مرگ باشند


دستورعجیب داعش به مغازه داران+تصاویر

دستورعجیب داعش به مغازه داران+تصاویر

دستورعجیب داعش به مغازه داران+تصاویر

جوکی به نام کمک میلیاردی مسی به رژیم صهیونیستی ...

طی چند روز گذشته خبری در مورد کمک یک میلیون یورویی مسی به اسرائیل با تیراژ وسیع در رسانه‌های کشورمان منتشر شده است؛ تا جایی که حتی تلویزیون ایران هم به ماجرا ورود کرد و روز پنجشنبه این خبر را با مخاطبانش در میان گذاشت.

به گزارش مشرق، با انتشار این خبر و بازتاب وسیع آن، پس از چند روز مشخص شد کل این موضوع جوکی بوده که از سوی سایت فکاهی و سرگرمی « Le Compétiteur» واقع در الجزایر در روز 24 تیر ساخته شده و با کم‌دقتی در کشورمان منتشر شده است. حالا خطای حرفه‌ای خبرگزاری‌های داخلی ایران به سوژه‌ای برای رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده است. در عکس اول، بازتاب این خبر را در یکی از همین سایت‌ها (نشنال اینترست) می‌بینید.

 
جوکی به نام کمک میلیاردی مسی به رژیم صهیونیستی +تصاویر


عکس دوم به قسمتی مربوط می‌شود که در آن اشتباه فاحش رسانه‌های ایرانی با درج تصویر در خبرگزاری‌های بین‌المللی بازتاب یافته است.

جوکی به نام کمک میلیاردی مسی به رژیم صهیونیستی +تصاویر

نهایتا در عکس سوم تصویر انتشار اصل این شوخی در سایت الجزیره‌ای را می‌بینید. همه این‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که برخی از هموطنان‌مان طی چند روز گذشته هزاران کامنت علیه مسی و رفتار وحشیانه‌اش منتشر کرده‌اند!

جوکی به نام کمک میلیاردی مسی به رژیم صهیونیستی +تصاویر

به گزارش مشرق، بازتاب این خبر کذب به حدی بود که امروز رسانه های عربی خبر دادند که مسی با تکذیب این شایعه، از سایت مذکور شکایت کرده و اعلام کرده است که نمی‌توان با دولتی که کودکان را می‌کشد، همدردی کرد. (متن کامل خبر)


نکته ای مهم در نگهداری از \فلش مموری\ ...

ضربه ، آب، نوسانات برق و ... همه این موارد باعث می شوند که عمر فلش مموری شما کوتاه شود اما باید بدانید یکی از نکات مهم در نگهداری فلش مموری ها این است که به هنگام خارج کردن آن از پورت USB آن را Safe Remove کنید.

به گزارش صبحانه، برخلاف تصور برخی افراد مبنی بر بیهوده بودن این کار،انجام Safe Remove فواید بسیاری دارد.

وقتی یک فلش USB را به رایانه متصل و روی آن چیزی کپی می کنید، درواقع ممکن است قسمتی از اطلاعات مربوط به این نقل و انتقال داده ها روی RAM رایانه ذخیره شود که با Safe to Remove کردن، درواقع به سیستم می گویید دیگر نیازی به اطلاعات روی RAM نیست و سیستم با پاک کردن این اطلاعات، اجازه می دهد فلش را از رایانه جدا کنید.

ممکن است در ویندوز7 یا ویندوز ویستا چراغ چشمک زن فلش خاموش نشود. در صورتی که اغلب در ویندوز XP با Safe to Remove کردن، این چراغ خاموش می شود. این چراغ اگر در حال چشمک زدن باشد، نشان دهنده این است که سیستم در حال خواندن یا کپی اطلاعات روی فلش است و چراغ ثابت نشان دهنده این است که هیچ اطلاعاتی بین فلش و سیستم رد و بدل نمی شود.

پس اگر دیدید که چراغ فلش در حال چشمک زدن است، به هیچ وجه آن را از رایانه جدا نکنید.البته می توان تنظیماتی را انجام داد تا برای جداکردن فلش از رایانه، نیازی به Safe to Remove نباشد.با اجرای این ترفند،با بیرون کشیدن فلش،خود ویندوزآن را به طور خودکار Safe to Removeمی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، برای این کار My Computer را باز و روی آیکن فلش راست کلیک کنید و وارد Properties شوید. در تب Hardware، روی Change Settings کلیک کنید تا وارد پنجره دیگری شوید. در این قسمت اگر تیک Enable write caching on the device را بردارید، دیگر برای جداکردن فلش از رایانه، نیازی به Safe to Remove کردن آن ندارید.

 با این کار در حقیقت نوشتن و خواندن اطلاعات روی فلش با کارآیی پایین تری انجام خواهد شد، ولی این افت کیفیت به قدری نامحسوس است که می توان آن را نادیده گرفت و در عمل هیچ تغییری را احساس نخواهید کرد.


معلمی که در آتشعشق سوخت...

زنده‌یاد حسن امید‌زاده معلم فداکار شفتی است که پس از سال‌ها تلاش در عرصه تعلیم و تربیت در بهمن 76 در سانحه آتش سوزی مدرسه روستای بیجارسر این شهرستان بعد از نجات 30 دانش آموز از شعله‌های آتش به شدت سوخت و پس از مدت‌ها درگذشت.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، نخستین یادواره مرحوم حسن امید‌زاده معلم فداکار شفتی، نهم مردادماه امسال با حضور وزیر و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

حسن امید‌زاده معلم فداکار شفتی در سال 59 با استخدام آموزش و پرورش شفت درآمد و پس از سال‌ها تلاش در عرصه تعلیم و تربیت در بهمن سال 76 در سانحه آتش سوزی مدرسه روستای بیجارسر این شهرستان بعد از نجات 30 دانش آموز از شعله‌های آتش به شدت از ناحیه سر ، صورت و دست سوخت.

وی از اسطوره‌های معلمی بود، معلمانی که بدون هیچ ادعایی درس عشق و عاشقی را در مکتب خدایی انبیاء تدریس می کنند و هیچ چیز به اندازه خدمت و تعلیم و تربیت دانش‌اموزان برای آنان ارزش ندارد.

معلمی که در آتش‌عشق سوخت+تصاویر


11 صبح روز 18 بهمن سال 76، در مدرسه روستای «بیجارسر» در شفت، بر اثر وزش باد شدید، بخاری کلاس دوم آتش گرفت و منجر به آتش سوزی کلاس شد.

امیدزاده دانش‌آموزان را یکی یکی بیرون آورد و پس از آن به علت بسته شدن در، به سختی توانست خودش از کلاس بیرون بیاید.

وی در جریان این حادثه بشدت مجروح شد و شدت جراحات وارده بحدی بود که 17 مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

نجات جان 30 دانش‌آموز از دل آتش

زنده یاد حسن امیدزاده آن معلم کلاس پنجم ابتدایی روستای بیجار سر شفت است که منجی جان 30دانش آموز مدرسه محل خدمتش شد که پس از آن به پاس فداکاری این معلم از جان گذشته نام مدرسه به مدرسه «معلم ایثارگر حسن امیدزاده» تغییر یافت.

این معلم فدکار پس از سال ها تحمل رنج ناشی از سوختگی، در شامگاه چهارشنبه 28 تیرماه سال 91 در سن 58 سالگی در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان فومن جان خود را از دست داد.

پیکر این معلم فداکار در زادگاهش روستای بیجارسر شهرستان شفت در غرب مرکز استان گیلان آرام گرفته و گوشه‌هایی از فداکاری زنده یاد حسن امیدزاده در کتاب سال سوم ابتدایی چاپ شده است.

گفته‌های زنده یاد حسن امیدزاده در مورد چگونگی وقوع حادثه

در 18بهمن76 ساعت 11صبح بر اثر وزش باد شدید و طوفانی بودن هوا بخاری کلاس دوم آتش گرفت و منجر به آتش سوزی کلاس شد بر اثر داد و فریاد بچه‌ها متوجه این موضوع شدم.

بچه ها را یکی یکی به همراه معلم دیگری از کلاس بیرون آوردم که در این مدت آتش تمام کلاس را فراگرفته بود، وقتی خواستم بیرون بیایم در بسته شد و به دلیل اینکه در کلاس از درون دستگیره نداشت در داخل کلاس گیر افتادم.

معلمی که در آتش‌عشق سوخت+تصاویر


برگزاری یادواره زنده‌یاد امیدزاده با حضور وزیر آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه زندذه یاد حسن امیدزاده از چهره‌های ماندگاری معلمی است، اظهار کرد: معلم فداکار شفتی با این کار خداپسندانه، اخلاص و ازخود گذشتگی را به هخمگان آموخت.

مهدی حاجتی افزود: زنده‌یاد امیدزاده اوج امانت داری را ایفا کرد و به همه اموخت که باید در تمامی مراحل امانت دار باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین یادواره زنده یاد امیدزاده با حضور وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: زنده یاد امیدزاده تجلی واقعی ایثار و از خودگذشتگی یک معلم و الگوی تمام عیار برای همگان بود.

تقدیر مقام معظم رهبری و مدال شجاعت رئیس جمهور وقت به امیدزاده

زنده‌یاد امیدزاده در بهمن ماه 76 گوهر جان در کف اخلاص نهاد و برای نجات جان دانش آموزانی که در محاصره شعله های آتش گرفتار شده بودند، بی محابا وارد کلاس شد، گرچه موفق شد همه دانش آموزان را از خطری که آنان را تهدید می کرد برهاند، اما خود از ناحیه سر و گردن آسیب دید تا همچنان مدال افتخار آن بر سینه اش نقش بسته و الگویی عملی از عالمی عامل را به دانش آموزان ارائه دهد.

وی در عمل ثابت کند که در کلاس‌های درس مدارس کشورمان نغمه عاشقانه شمع و گل و پروانه چون چشمه ای زلال، جاری است.

زنده‌یاد امید‌زاده مدال شجاعت و لقب «معلم فداکار» را از ریاست جمهوری وقت دریافت کرد و در دیدار جمعی از اسوه‌های ایثار و فداکاری با مقام معظم رهبری از وی تجلیل شد و مورد تفقد آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

خودگذشتگی آقا معلم نه در کتاب سوم ابتدایی‌ها، بلکه در قلب‌ها ثبت شده است و نسل به نسل منتقل می‌شود، شاید نام زنده‌یاد حسن امیدزاده کمتر شنیده شده ولی فداکاری‌اش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.