سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بلندترین آسمانخراش آفریقا...

مرتفع‌ترین آسمانخراش قاره سیاه "برج نور" (Tower of Light) نام خواهد داشت با این حال به نظر می‌رسد این عنوان موقتی باشد زیرا شرکت سازنده امیدوار است با موافقت محمود ششم پادشاه مراکش نام وی برای این سازه عظیم برگزیده شود.

رادیو چین: کار ساخت بلندترین آسمانخراش قاره آفریقا از سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

شرکت "توسعه خاورمیانه" که در دبی مستقر است از ماه های آینده عملیات ساخت مرتفع‌ترین آسمانخراش آفریقا را در کازابلانکا مراکش آغاز خواهد کرد.

این سازه چندمنظوره 540 متر ارتفاع خواهد داشت که بدین ترتیب به راحتی تمامی ساختمانهای مرتفع فعلی سراسر آفریقا را به زیر خود خواهد کشید.

مرتفع‌ترین آسمانخراش قاره سیاه "برج نور" (Tower of Light) نام خواهد داشت با این حال به نظر می‌رسد این عنوان موقتی باشد زیرا شرکت سازنده امیدوار است با موافقت محمود ششم پادشاه مراکش نام وی برای این سازه عظیم برگزیده شود.

با پایان پروژه ساخت این آسمانخراش، آفریقا دارای سازه‌ای مرتفع می‌شود که دو برابر بلندتر از مرتفع‌ترین ساختمان فعلی این قاره یعنی مرکز Carlton Center در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. این برج که در سال 1973 ساخته شد 223 متر ارتفاع دارد.

طراحی برج نور بر عهده دو شرکت Multinational Architecture و Valode and Pistre است. آنها این سازه را همچون یک خودنویس طراحی کرده‌اند. در طرح کلی این سازه انبوهی از نمادها دیده می‌شود با این حال مشخص نیست که بر اساس طرح قبلی بوده یا همچون بسیاری از سازه‌های مرتفع جهان به طور اتفاقی شکل گرفته‌اند.

به عنوان مثال ارتفاع 540 متری این آسمانخراش به نشانه 54 کشور قاره آفریقا اعلام شده و همچنین به کارگیری یک هزار الگوی طراحی در ساختار این سازه نشان از یک هزار زبان رایج در این قاره است.

بخشی از این هتل شامل یک هتل لوکس با 200 سوییت مجهز است که در کنار آن سالن استخر و جکوزی و یک مرکز تجاری درنظر گرفته شده است. پیش بینی شده این آسمانخراش تا سال 2018 و با بودجه یک میلیارد دلاری تکمیل شود.

بلندترین آسمانخراش آفریقا (+عکس)

نماد زبان فارسی در کشمیر...

صوفی بزرگ شاه‌قادری مبلغ وحدت بین مسلمانان کشمیر بود و خطبه‌هایش را به زبان فارس ایراد می کرد.

فارس - نعمت‌الله‌ شاه‌قادری از بزرگان صوفی قرن 16 در کشمیر است.

وی در سال 1582 میلادی می‌زیسته است. قادری از منطقه خوارزم که در آن زمان منطقه مرزی بین ایران و هند بود به کشمیر مهاجرت کرد.

زیارتگاه شاه قادری با هنر تزئینی مخصوص کشمیر یعنی مچاله‌کاغذ تزئین شده و کتیبه‌هایی به زبان فارس روی سر درهای آن خودنمایی می‌کند.

صوفی بزرگ شاه‌قادری مبلغ وحدت بین مسلمانان کشمیر بود و خطبه‌هایش را به زبان فارس ایراد می کرد.

شاه قادری از زبان فارسی برای جذب مردم به دین اسلام و بیان احساسات همچنین ترویج صوفی‌گری استفاده کرد.

نماد زبان فارسی‌ در کشمیر (+عکس)



نماد زبان فارسی‌ در کشمیر (+عکس)



نماد زبان فارسی‌ در کشمیر (+عکس)



نماد زبان فارسی‌ در کشمیر (+عکس)

وزیر دفاع روسیه در تهران؛ آیا روس ها \اس 300\ را خواهند داد؟

این تحلیلگر روسی می افزاید:" تحریم های اخیر غرب علیه روسیه دو کشور ایران و روسیه را در یک راستا قرار داده و آنها را به هم نزدیک تر کرده است و ایران بر این باور است که روسیه ممکن است به عنوان اقدام متقابل علیه این تحریم ها سامانه اس 300 را در اختیار ایران بگذارد.

وزیر دفاع روسیه برای انجام سفری رسمی وارد ایران شده است.

به گزارش عصرایران خبرگزاری ایتارتاس روسیه با اشاره به این خبر می نویسد " سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه به منظور گفت و گو با همتای ایرانی و بحث و رایزنی درباره مسایل بین المللی و منطقه ای به تهران سفر کرده است.

"ایگور کوناشنکو" سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره گفت:" وزیر دفاع روسیه در تهران با همتای ایرانی خود حسین دهقان دیدار و گفت و گو خواهد کرد."

او همچنین افزود:" در گفت و گوی وزیر دفاع روسیه با همتای ایرانی مسایل مهم درباره امنیت منطقه ای و بین المللی و تقویت همکاری های نظامی و فنی بین ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت."

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است در جریان این سفر یک قرار داد همکاری نظامی بین دو کشور به امضای وزرای دفاع خواهد رسید. همچنین اینترفاکس گزارش می دهد در جریان این سفر یک یادداشت تفاهم همکاری برای انجام رزمایش های مشترک دریایی در دریای خزر بین طرفین امضا خواهد شد.

سفر وزیر دفاع روسیه به تهران؛ آیا روس ها

وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین بار در ماه می 2014 و در جریان سفر وزیر دفاع ایران به روسیه برای شرکت در سومین نشست امنیت بین المللی در مسکو دیدار کرده اند.

روزنامه مسکو تایمز روسیه نیز با انتشار خبر سفر روز دوشنبه وزیر دفاع روسیه به ایران نوشته است سابقه نه چندان مثبت قراردادهای نظامی روسیه و ایران (سامانه اس 300) ممکن است در امضای قرار داد جدید همکاری های نظامی و دفاعی ایران و روسیه تاثیرات منفی بگذارد.

این روزنامه می نویسد: بر خلاف اینکه وزیر دفاع روسیه برای نخستین بار در 15 سال گذشته از ایران دیدار می کند ، اخبار و اطلاعات زیادی درباره هدف این سفر وزیر دفاع و دستور کارهای گفت و گوی او با مقامات و همتای ایرانی از سوی روسیه منتشر نشده است.

این روزنامه می نویسد:" روز جمعه سفارت ایران در مسکو به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفته است در این سفر وزیر دفاع روسیه گفت وگوهای جامعی با حسین دهقان همتای ایرانی خود خواهد داشت."

اما ناظران به روزنامه مسکو تایمز گفتند:ایران هنوز از عدم ارسال سامانه اس 300 روسیه به ایران که طی یک قرار داد 800 میلیون دلاری خریداری شده بود، ناراحت است و این مساله ممکن است در انعقاد قراردادهای فروش تسلیحاتی جدید روسیه به ایران تاثیر گذار باشد.

این قرار داد در سال 2010 و در دوران ریاست جمهوری دمیتری مدودف از سوی روسیه لغو شد.
با این حال برخی ناظران به مسکو تایمز گفته اند بحران اوکراین ممکن است سبب شود تا روسیه در استراتژی فروش تسلیحاتی خود به ایران تجدید نظرکرده باشد و ایران با توجه به این مساله که تحریم های غرب علیه روسیه و نیز بحران اوکراین ، مسکو را به بازنگری در سیاست های منطقه ای و بین المللی واداشته، از این مساله برای لابی جدید به منظور خرید برخی تسلیحات پیشرفته روسی، استفاده کرده باشد.

یوری بارمین تحلیلگر مسایل نظامی روسیه که در امارات متحده عربی ساکن است به مسکو تایمز گفته است:" ایران همچنان مشتاق است مسکو را متقاعد کند که سامانه ضد هوایی اس 300 روسی را تحویل این کشور دهد."

این تحلیلگر روسی می افزاید:" تحریم های اخیر غرب علیه روسیه دو کشور ایران و روسیه را در یک راستا قرار داده و آنها را به هم نزدیک تر کرده است و ایران بر این باور است که روسیه ممکن است به عنوان اقدام متقابل علیه این تحریم ها سامانه اس 300 را در اختیار ایران بگذارد.

اما "روسلان پوخوف" مدیر مرکز تحلیل استراتژی ها و تکنولوژی روسیه (CAST) به مسکو تایمز می گوید: روسیه یک تعهد محرمانه به اسراییل دارد که سیستم های موشکی اس 300 را در اختیار ایران و سوریه قرار ندهد و این مساله می تواند یک مانع جدی در راه همکاری های دفاعی و قرار داد های جدید نظامی بین تهران – مسکو باشد چون ایرانی ها موضع خود را درباره ادامه خرید های نظامی و همکار یهای دفاعی با روسیه گفته اند: یا سیستم خریداری شده اس 300 را بدهید یا دیگر از شما سلاح نمی خریم.


 

شکایت از احمدی نژاد، دولت ایران، طالبان و حامد کرزای به دلیل سقو

روزنامه "واشنگتن پست" نیز این وکیل را کسی توصیف می کند که تاکنون صدها شکایت علیه سران آمریکا و دیگر کشورها، وزیران و نهادهای دولتی و غیردولتی به دلایل مختلف ارائه کرده است.

 شکایتی علیه مقامات فعلی و قبلی ایران و افغانستان به دلیل کشته شدن شماری از نظامیان آمریکایی تسلیم دادگاهی در این کشور شد.

 به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، در این دادخواست عجیب، علیه دولت ایران، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران، سپاه پاسداران، دولت افغانستان، حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان، گروه طالبان و القاعده شکایت شده است.

در این پرونده از ارتباط آنها با سرنگونی یک فروند هواپیمای آمریکایی در افغانستان و کشته شدن 17 نظامی آمریکایی در این حادثه شکایت شده است.

ساختمان وزارت دادگستری آمریکا - واشنگتن

 

شکایت از احمدی نژاد، دولت ایران، طالبان و حامد کرزای به دلیل سقوط هواپیمای آمریکایی


"لاری کلیمان" وکیل دادگستری که در این پرونده شاکی است به روزنامه الشرق الاوسط گفت:  آگهی های قضایی به زبان های انگلیسی، عربی، فارسی، اردو، پشتو در تعدادی از مطبوعات منتشر شدند. این اقدام به عنوان بخشی از اقدامات حقوقی به درخواست قاضی این پرونده انجام شدند.

وی افزود: این شکایت به وکالت و نمایندگی از شارلز و ماری استرینگ والدین یکی از قربانیان سقوط این هواپیمای آمریکایی، انجام شد.

این هواپیمای آمریکایی در روز 6 آگوست 2011 با حمله موشکی نیروهای طالبان سرنگون شد و سرنشینان آن کشته شدند.

روزنامه "واشنگتن پست" نیز این وکیل را کسی توصیف می کند که تاکنون صدها شکایت علیه سران آمریکا و دیگر کشورها، وزیران و نهادهای دولتی و غیردولتی به دلایل مختلف ارائه کرده است.

او همچنین سال گذشته میلادی در پرونده ای علیه سازمان امنیت ملی آمریکا (ان سی اِی) به اتهام نقض قانون اساسی آمریکا به دلیل جاسوسی از شهروندان آمریکایی شکایت کرد و توانست حکم محکومیت این سازمان را کسب کند.

وی در سال 1999 نیز توانست در شکایت علیه رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی بیل کلینتون پیروز شود. این شکایت مربوط به ماجرای کلینتون و مونیکا بود.

این وکیل یکی از معدود افرادی است که توانسته است حکم محکومیت رئیس جمهور آمریکا را کسب کند.


خبرنگاران در عراق، اسلحه می گیرند ...

وی توضیح داد: در ابتدا تنها به خبرنگاران، فیلمبرداران و تصویربردارانی که در مناطق خطرناک فعالیت می کنند مجوز حمل سلاح داده می شود.

خبرنگاران در عراق، مجوز اسلحه می گیرندخبرنگاران در عراق به صورت رسمی اجازه یافتند اسلحه حمل کنند.
 به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت کشور عراق مجوز حمل سلاح توسط روزنامه نگاران و خبرنگاران را صادر کرد.
این موضوع را "مؤید  اللامی" دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران عراق اعلام کرد.

وی همچنین اعلام کرد عقیل الخزعلی معاون وزارت کشور عراق در نامه ای رسمی خواستار ارائه تسهیلات به خبرنگاران برای دریافت مجوز حمل سلاح شد.

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران عراق  ضمن ستایش این تصمیم آن را تضمینی برای آزادی جابجایی خبرنگاران در مناطق خطرناک دانست.
وی توضیح داد: در ابتدا تنها به خبرنگاران، فیلمبرداران و تصویربردارانی که در مناطق خطرناک فعالیت می کنند مجوز حمل سلاح داده می شود.

 اللامی افزود: انجمن صنفی کمیته ای را ایجاد می کند تا با همکاری وزارت کشور روند اعطای مجوز حمل سلاح به خبرنگاران سرعت بگیرد.

 قبل از این انجمن صنفی روزنامه نگاران عراق اعلام کرد از سال 2003 تاکنون 406 خبرنگار و روزنامه نگار در عراق کشته شده اند.

براساس گزارش انجمن صنفی روزنامه نگاران عراق، در سال گذشته میلادی (2014) تعداد 14 نفر از روزنامه نگاران در حوادث مختلف این کشور کشته شدند.

کشور عراق به لحاظ حوادث قتل و کشتار خبرنگاران و روزنامه نگاران در جهان رکورددار است.


عربستان سعودی در تناقض شارلی ابدو و 1000 ضربه شلاق برای وبلاگ نو

 
یک کاربر اینترنت با عنوان فاطمه در توئیتر نوشت: عربستان سعودی حملات تروریستی علیه شارلی ابدو در فرانسه را محکوم می کند اما همزمان یک وبلاگ نویس را شلاق می زند زیرا او از حق آزادی بیان استفاده کرد.

عربستان سعودی: شلاق علنی یک وبلاگ نویس / هر هفته 50 ضربهمقامات عربستان سعودی به دلیل محکومیت حمله به دفتر مجله فرانسوی شارلی ابدو و همزمان شلاق زدن یک وبلاگ نویس سعودی، به شدت تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته اند.
  رویترز نوشت: مقامات عربستان سعودی از یک سو در تظاهرات محکومیت حمله به شارلی ابدو در پاریس مشارکت کردند و از سوی دیگر یک وبلاگ نویس را به دلیل انتشار مطالبی در اینترنت، شلاق زدند و به زندان محکوم کردند.

"رائف بدوی" وبلاگ نویس جوان سعودی است که به اتهام توهین به اسلام، به تحمل 1000 ضربه شلاق و 10 سال زندان محکوم شده بود. دو جمعه پیش حکم اجرای 50 ضربه شلاق وی اجرا شد. قرار است هر هفته او 50 ضربه شلاق بخورد تا 1000 ضربه شلاق به پایان برسد. با این حال مقامات سعودی از اجرای 50 ضربه شلاق این هفته او خودداری و وضعیت بد جسمی او را دلیل این موضوع اعلام کردند.

رویترز در گزارشی با عنوان "حمله شارلی ابدو موضع مقامات سعودی در مسئله شلاق زدن یک فعال اینترنتی را در ضعف قرار می دهد" ادامه داد: "عربستان سعودی به شدت از سوی کشورهای غربی به دلیل شلاق زدن یک وبلاگ نویس تحت فشار است. با این حال به نظر می رسد مقامات سعودی به دلیل نگرانی از خشم محافظه کاران این کشور، از عفو او خودداری می کنند."

شلاق زدن این وبلاگ نویس سعودی با حادثه حمله به شارلی ابدو و اقدام این هفته نامه در انتشار کاریکاتور جدیدی از حضرت محمد پیامبر اسلام همزمان شد.

رویترز در این باره می نویسد: عربستان سعودی تلاش می کند در جنگ علیه افراط گرایان القاعده و گروه دولت اسلامی (داعش)، مسلمانان محافظه کار را در پشت خود داشته باشد. با این حال، موضع ضعیف ریاض در برابر مسئله کاریکاتورهای پیامبر اسلام در شارلی، انتقاد بسیاری از مسلمانان محافظه کار را به دنبال داشت.

ریاض قبل از این با صدور بیانیه ای حمله به دفتر شارلی ابدو را محکوم کرد اما از انتقاد شدید علیه انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در این هفته نامه خودداری کرد.

بخشی از تجمع اعتراض آمیز علیه حکم شلاق رائف بدوی وبلاگ نویس جوان سعودی
معترضین صحنه شلاق زدن او را بازسازی کرده اند. یکی از معترضین عکس وزیر کشور عربستان را به صورت زده است.

 

عربستان سعودی در تناقض شارلی ابدو و 1000 ضربه شلاق برای وبلاگ نویس

علاوه بر این سفیر عربستان سعودی در پاریس در راهپیمایی اتحاد در پاریس مشارکت کرد. در این تظاهرات برخی از شرکت کنندگان تصاویری از کاریکاتورهای منتشر شده از پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو را در دست داشتند. همین موضوع باعث شد وزیر خارجه مراکش از مشارکت در این تظاهرات خودداری کند.

رائف بدوی وبلاگ نویس جوان سعودی در سایت خود برخی روحانیون عربستان سعودی را به تندروی و افراط گرایی متهم می کرد. او مطالب خود را در وبلاگی با عنوان "لیبرال های سعودی" منتشر می کرد.
انتشار مطالب بدوی در شبکه های اجتماعی نیز خشم بسیاری را در عربستان سعودی به دنبال داشت.

رویترز ادامه داد: به نظر می رسد خودداری مقامات سعودی از مجازات این وبلاگ نویس از نظر برخی اسلامگرایان این کشور خیانتی علیه ارزش های اساسی اسلام به شمار می آید.

به دنبال ناآرامی های منطقه ای، مقامات سعودی اشد مجازات را برای انواع مخالفت ها از رانندگی زنان تا نوشتن کامنت حمایت آمیز از افراط گرایان اسلامی در شبکه های اجتماعی در نظر می گیرند.

علاوه بر این اجرای حکم اعدام در عربستان سعودی که به شیوه گردن زدن انجام می شود نیز افزایش یافته است.

مطبوعات در عربستان سعودی به بحث و جدل ها درباره حکم مجازات بدوی نمی پردازند اما شبکه های اجتماعی پر از بحث و جدل ها درباره عادلانه بودن حکم این وبلاگ نویس جوان است.

یک کاربر اینترنت با عنوان فاطمه در توئیتر نوشت: عربستان سعودی حملات تروریستی علیه شارلی ابدو در فرانسه را محکوم می کند اما همزمان رائف بدوی را شلاق می زند زیرا او از حق آزادی بیان استفاده کرد.

ابراهیم الزبیدی دیگر کاربر توئیتر هم گفت: هر کسی که به اسلام حمله می کند شایسته این سرنوشت بدوی است.
این نظری است که اکثر سعودی ها در شبکه اجتماعی مطرح می کنند.


داعش؛ اعدام علنی 13 جوان به دلیل تماشای فوتبال جام ملت های آسیا

داعش تماشای مسابقات فوتبال را ممنوع و دلیل این ممنوعیت را غربی بودن آن توصیف کرده است.
داعش: اعدام علنی 14 جوان به دلیل تماشای فوتبال جام آسیاداعش 13 جوان را به دلیل تماشای مسابقه فوتبال عراق و اردن اعدام کرد.

  خبرگزاری رسمی اردن (پترا) اعلام کرد گروه داعش در هفته گذشته 13 جوان را در منطقه یرموک در غرب موصل به دلیل تماشای مسابقه فوتبال میان تیم های عراق و اردن در مسابقات جام قهرمانی آسیا اعدام کرد.

مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا میان تیم های برگزیده در استرالیا در حال برگزاری است. عراق و اردن حریفان سنتی به شمار می آیند و مسابقه فوتبال میان این دو تیم معمولا با پیگیری زیادی در دو کشور همراه است. این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود عراق به پایان رسید.

خبرگزاری اردن، رسانه های عراقی را منبع این خبر اعلام کرد.
براساس این خبر، افرادی از داعش، این جوانان را پس از بازداشت به زمین ورزشی منتقل کردند و به صورت علنی با شلیک گلوله اعدام کردند.

قبل از این نیز افرادی از داعش از طریق بلندگو اعلام کردند این اعدام علنی پیامی به افرادی است که با احکام داعش مخالفت می کنند.

جنازه افراد اعدام شده هم برای مدت زمانی طولانی در این زمین ورزشی رها شد و خانواده های آنها نتوانستند جنازه ها را بردارند زیرا می ترسیدند توسط اعضای داعش تحت تعقیب قرار بگیرند.

داعش تماشای مسابقات فوتبال را ممنوع و دلیل این ممنوعیت را غربی بودن آن توصیف کرده است.

رابطه پیادهروی و مرگ زودهنگام ...

تحقیقی جدید نشان داده است که ورزش نکردن دو برابر بیشتر از چاقی ممکن است موجب مرگ زودهنگام شود.

یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که 20 دقیقه راه رفتن تند در روز کافی است تا مانع از این مرگ زودرس شود.

محققان به بررسی اثرات چاقی و ورزش در 334161 زن و مرد اروپایی در طول 12 سال پرداختند. آن‌ها پی بردند احتمال مرگ افرادی که به میزان متوسط ورزش می‌کنند - معادل 20دقیقه پیاده روی تند- نسبت به افراد غیرفعال، 16 تا30 درصد کمتر است.

گرچه اثر ورزش بر افراد با وزن طبیعی بیشتر است، اما افراد با شاخص توده بدنی (BMI) بالا نیز از آن نفع می‌برند.

به گفته دانشمندان پرهیز از بی‌حرکتی موجب کاهش 7/35 درصدی احتمال مرگ به هر دلیلی می‌شود.آنها همچنین تخمین زدند که   پایین‌تر بودن BMI از حد تعریف‌شده برای چاقی (که با عدد 30 یا بیشتر تعریف می‌شود)، تا 3/66 درصد باعث کاهش مرگ و میر می‌شود.پایین نگهداشتن سایز دور کمر، بدون توجه به شاخص توده بدنی،‌ اثر مشابهی با ورزش بر کاهش میزان مرگ و میر داشت.

شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) به مجذور قد (به متر) به‌دست می‌آید و عدد استانداردی برای ارزیابی چاقی یا لاغری فرد است.

ورزش نکردن را در سال 2008 عامل مرگ حدود 70 هزار نفرد در اروپا تخمین زده‌اند.

پروفسور اولف اوکلند، از واحد اپیدمیولوژی مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه کمبریج و سرپرست این بررسی گفت: «این پیامی ساده است: تنها اندکی فعالیت بدنی در روز می‌تواند مزایای زیادی برای سلامت افرادی داشته باشد که از لحاظ بدنی بی‌حرکت هستند . هرچند که در این تحقیق دیده شد حتی 20 دقیقه ورزش تفاوت زیادی را ایجاد می‌کند. باید بیشتر از این ورزش کنیم. مزایای سلامتی فعالیت‌های جسمی ثابت شده است و ورزش باید بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل دهد.»

شرکت‌کنندگان در این بررسی که از «تحقیق آینده‌نگر اروپایی درباره سرطان» (Epic) انجام شده در 10 کشور اروپایی شامل بریتانیا، گرفته شده بودند، به طور میانگین 50 ساله بودند. قد و وزن و دور کمر این افراد اندازه‌گیری شد و ارزیابی شخصی آنها از میزان فعالیت جسمی‌شان نیز پرسیده شد.

کمتر از یک چهارم (22/7 درصد) این افراد، در گروه غیرفعال قرار گرفتند. که کارشان بدون حرکت بود و هیچ ورزش تفریحی نیز انجام نمی‌دادند.

این یافته‌ها که در American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد،‌ نشان می‌دهد که بیشترین کاهش در خطر مرگ زودهنگام، در مقایسه‌ بین دو گروه با فعالیت متوسط و گروه غیرفعال دیده می‌شود.

محققان با استفاده از جدیدترین داده‌های عمومی موجود تخمین زدند که از 9/2 میلیون مرگی که در سال 2008 در انگلیس رخ داد،‌ 337 هزار مرگ مربوط به چاقی بوده اسد، ولی بی‌حرکتی جسمی به 676 هزار مرگ - یعنی تقریبا دو برابر این مقدار- انجامیده است.

پروفسور نیک ویرهام،‌ رئیس واحد اپیدمیولوژی مرکز تحقیقات پزشکی گفت: «کمک به مردم در کاهش وزن چالش بزرگی است و علاوه بر اینکه باید چاقی را در جمعیت کاهش دهیم، تشویق مردم به ایجاد تغییرات کوچک اما عملی در فعالیت جسمی‌شان مزایای قابل توجهی برای سلامت دارد و دستیابی و حفظ کردن آن آسان‌تر است.»

ژوئن دیویسون،‌ پرستار ارشد بیماری‌های قلب در بنیاد قلب بریتانیا در این باره گفت: «نتایج این بررسی به روشنی یادآوری می‌کند که فعالیت منظم جسمی موجب کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی‌عروقی می شود. این تحقیق نشان می‌دهد که تنها اندکی افزایش در فعالیت جسمی، ‌برای سلامت مفید است. بزرگسالا ن باید دست‌کم 150 دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط داشته باشند و آن را در وعده‌های 10 دقیقه‌ای یا بیشتر انجام دهند.»

این فعالیت جسمی روزانه چه به صورت پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا بالا رفتن از پله‌ها، موجب کاهش دچار شدن به بیماری عروق کورونر قلب می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین،


فریم به فریم با گل رضا گوچی...

عکس هایی که می بینید فریم به فریم رضا قوچان نژاد است از زدن ضربه سربه توپ تا گل و خوشحالی بعد از گل.
عصر ایران - عکس هایی که می بینید فریم به فریم رضا قوچان نژاد است از زدن ضربه سربه توپ تا گل و خوشحالی بعد از گل.عکس های گتی ایمیجز.
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)
فریم به فریم با گل رضا گوچی ( گزارش تصویری)

روح سر الکس فرگوسن در تیم ملی ایران!

گل دقیقه پایانی رضا قوچان نژاد او را رستگار کرد. می شد پورعلی گنجی همان دقایق اول توپ را به تور دروازه بچسباند. می شد ایران با همان یک گل برنده بازی باشد. می شد تیم ملی ایران پیروز بازی شود .اما تیم فرگوسن هم همینطور بود کل بازی تلاشش را می کرد اگر تلاش ها به نتیجه نمی رسید اگر حتی بازی بد بود . مثل نظرکرده ها یک توپی به شکرانه تلاش می رفت داخل دروازه.
عصر ایران - گل دقیقه پایانی رضا قوچان نژاد او را رستگار کرد. می شد پورعلی گنجی همان دقایق اول توپ را به تور دروازه بچسباند. می شد ایران با همان یک گل برنده بازی باشد. می شد تیم ملی ایران پیروز بازی شود .اما تیم فرگوسن هم همینطور بود کل بازی تلاشش را می کرد اگر تلاش ها به نتیجه نمی رسید اگر حتی بازی بد بود . مثل نظرکرده ها یک توپی به شکرانه تلاش می رفت داخل دروازه.
 کی روش در نیمه اول تیمی جوان و با جرات به زمین فرستاده بود که 60 دقیقه مقابل امارات جنگیندند و موقعیت هم داشتند. اما فوتبال تا دقیقه 90  به کی روش و تیم ملی پشت کرد تا صحنه مشکوک به پنالتی هم برای ما نباشد. دقیقا درهمان لحظاتی که می رفت. بازی به پایان برسد.
روح سر الکس فرگوسن در تیم ملی ایران !(+عکس)
دقیقا همان زمانی که بازی تمام می شود و آرزوهایمان به باد می رود. همان لحظاتی که منچستر فرگوسن فقط برنده اش بود توپی روی دروازه آمد سلحشوری چون آندو دوباره روی دروازه فرستادش و گل برای تیم ملی ایران. تیم کی روش به زدن این گل ها در دقایق پایانی هر دونیمه و مخصوصا نیمه دوم عادت دارد. او کنار فرگوسن زندگی کرده و همین روح جنگنده را به تیم ملی ایران تزریق کرده. 
روح سر الکس فرگوسن در تیم ملی ایران !(+عکس)
تیم کی روش با آن که دیگر امیدی برایش وجود نداشت اما از حمله کردن دست برنداشت. در شرجی هوای بریزبین در گرمای طافت فرسا . کی روش تعویض هایی از پیش تعیین شده داشت . دژاگه ، گوچی و غفوری به زمین آمدند و 15 دقیقه پایانی بازی در زمین امارات به سر شد. اما تیمی که شکست را باور نمی کند تیمی که مانند منچستر یونایتد فرگوسن امیدواراست. لیاقت گل زدن هم در فرگی تایم دارد . ایران در فرگی تایم گل زد چون روح فرگوسن را در کنارتیم دارد. ایران برنده بازی شد به شیوه ای کاملا یونایتدی . 
روح سر الکس فرگوسن در تیم ملی ایران !(+عکس)