سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

5 تکنولوژی برتر در جام جهانی برزیل 2014...

    نظر

 

استفاده از تکنولوژی در همه زمینه ها اگر اولویت نداشته باشد، همیشه ابزار قدرمتندی برای پیشبرد اهداف است. ورزش نیز از برای تولید نرم افزار ورزشی، تولید لباس و لوازم ورزشی و بسیاری کارهای دیگر از تکنولوژی بهره می برد.

هر رویداد جام جهانی نیز پر از کاربردهای تکنولوژی های جدید است. به عنوان مثال اولین بار در سال 1970 بود که مردم بازی فوتبال را در خانه ها و در زیر باد کولر با تماشای رنگ واقعی لباس تیم محبوب خود تماشا می کردند. استفاده از تکنولوژی به دلیل افزایش کارایی و اهمیت آن هر بار در جام های جهانی کاربرد بیشتری پیدا می کند. سال 2014 در جام جهانی برزیل هم عجیب ترین کاربردهای تکنولوژی را مشاهده کردیم.

در این مقاله برسام چند نمونه جالب از این کاربردها را معرفی کرده است:

 

1. تکنولوژی خط دروازه

همیشه رد شدن یا نشده توپ از خط دروازه چالش برانگیز بوده و صحیح یا غلط بودن تصمیم به راحتی سرنوشت بسیاری از تیم ها را تغییر داده است. فیفا بالاخره به یک جمع بندی در نحوه محاسبه این موضوع بدست آورد. تکنولوژی بکار رفته در لیگ های کوچک و بزرگ اروپایی قبل از جام جهانی 2014 برزیل امتحان شده است که مهمترین آن لیگ برتر انگلیس است.

جام جهانی

روش عمل به این صورت است که 14 دوربین پرسرعت و حساس در نقاط مختلف زمین برای مشاهده خط دروازه نصب شده است که تصوری کاملا سه بعدی را در اختیار داوران قرار می دهد.

جام جهانی

زمانی که توپ از خط دروازه رد می شود داور توسط ساعت خود به از ان مطلع می شود. این تکنولوژی با محاسبه دقیق عبور توپ از خط و اعلام آن به داور، این مشکل بزرگ را حل کرده است.

 

2. پخش تصاویر 4K

تکنولوژی جدید و خارق العاده نمایش تصاویر با کیفیت 4K که امروزه فراتر از ذهن تصاویر را با بهترین کیفیت نمایش می دهد در جام جهانی برزیل با همکاری فیفا و شرکت سونی استفاده خواهد شد.

جام جهانی

4K تصاویر را با رزولوشن 3840 در 2160 نمایش می دهد. البته قرار نیست کل بازی های جام جهانی را پوشش دهد. تنها 3 بازی با این تکنولوژی فیلم برداری می شود. یک بازی رده بندی، یک بازی نیمه نهایی و بازی فینال بازی هایی هستند که بصورت 4K فیلم برداری شده و پس از اتمام بازی های جام جهانی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

3. اسپری محو شونده

این هم از جالب ترین تکنولوژی های امسال هست. اسپری ای که بعد از چند دقیقه محو می شود. این اسپری برای نشان دادن محل لیست یا نگهداری توپ و بازیکن است.

جام جهانی

معمول در زمان زدن ضربه های خطا افرادی جلوی توپ سد می کنند که باید فاصله آنها با توپ توسط داور محاسبه شود. برخی بازیکنان از فرصت استفاده کرده و ممکن است زمانی که داور متوجه نیست، فاصله را کم کنند. با این اسپری خط ایست مشخص شده و بازیکنان نمی توانند تخطی کنند.

 

4. توپ بازی جام جهانی 2014 با نام Brazuka

توپ هم همیشه در مسئله بوده. بازیکنان، مربیان و درواازه بان ها همیشه اشکالاتی از توپ ها می گیرند که بعضا صحیح بوده و به راحتی در نتیجه بازی تاثیر می گذارد. اشکالاتی که به توپ جام جهانی 2010 گرفته شد را حتما یادتون هست.

توپ امسال با نام Brazuka پس از 2 سال و نیم آزمایش جدی به بازی ها رسیده است. این توپ توسط برترین بازیکنان تایید شده است. افرادی مثل لیونل مسی، کاسیاس، اشتایگر، دنی آلوز و زیدان.

جام جهانی

Brazuka از شش تکه تشکیل شده که با کمترین چاله و تو رفتگی بهم متصل شده اند. این توپ با تکنولوژی های بسیار دقیق بررسی شده و میزان کشش و گرد بودن آن با دقت استاندارد شده است.

 

5. لباس روبات قابل کنترل با ذهن

آخرین و در حقیقت ضربه آخر تکنولوژی در جام جهانی 2014 برزیل لباس روبات است. این لباس البته اصلا قرار نیست در جام استفاده شود و بیشتر نماد تکنولوژی و کمک به افرادی است که دارای مشکلات حرکتی هستند.

جام جهانی

این لباس در روز افتتاحیه بر تن یک فردی خواهد بود که با بلند شدن از ویلچر و حرکت تا وسط زمین و شوت کردن توپ ، بازی ها را افتتاح خواهد کرد. این لباس با گرفتن سیگنال های عصبی و از فرد، آنها را ترجمه کرده و به حرکت واقعی تبدیل می کند

جام جهانی

 

 


سرانجام دسترسی به گوگل پلی برای کاربران ایرانی آزاد شد!

    نظر

از زمانی که چند ماه پیش، بحث خارج شدن ایران از تحریم‌های مربوط به تکنولوژی مطرح شد، بسیاری انتظار می‌کشیدند تا بتوانند به صورت قانونی و رسمی از بزرگ‌ترین مارکت اندروید یعنی پلی استور گوگل استفاده کنند و به نوعی این حق مسلم برای ایرانیان نیز به رسمیت شناخته شود. تاکنون گوگل پلی برای استفاده کاربران ایرانی از اپلیکیشن‌های خود محدودیت‌هایی زیادی را ایجاد کرده بود، اما اکنون شاهد لغو آن هستیم. البته هنوز گوگل به صورت رسمی خبری را در این خصوص منتشر نکرده است اما به نظر می‌رسد که گوگل پلی سرانجام برای ایرانیان قابل دسترس شده باشد. در تست‌های انجام شده، کاربران ایرانی در حال حاضر با سیمکارت‌های هر سه اپراتور، وایمکس ایرانسل و اکثر سرویس دهندگان اینترنت، توانایی استفاده از گوگل پلی را دارند؛ در آزمایشی که توسط آی‌تی‌رسان انجام شد، ما نیز موفق به دانلود و نصب اپلیکیشن مورد نظر شدیم.

google-play

امیدوار هستیم که این دسترسی فعلی، موقتی نباشد و کاربران ایران زمین بتوانند به راحتی و بدون نیاز به سایر اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی استفاده کنند. شایان ذکر است که قبل از این دسترسی، کاربران برای دریافت اپلیکیشن‌های مورد نظر خود از این نرم افزار، با تغییر آی‌پی قادر به استفاده از آن بودند و دسترسی به این برنامه از سوی ایران فیلتر نبود و حتی کاربران می‌توانستند وارد آن شوند و اپلیکیشن‌های مورد نظر را مشاهده کننند اما با لمس دکمه دانلود، با خطا مواجه می‌شدند. برخی از کاربران نیز به جای استفاده از گوگل پلی، از مارکت‌های ایرانی استفاده می‌کردند که به نظر می‌رسد با دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اصلی گوگل، شرایط کمی برای مارکت‌های داخلی تلخ بشود. پیش از این نیز سامسونگ اپس، مجددا در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته بود.

هم اکنون امتحان کنید، آیا پلی استور برای شما نیز فعال شده است؟!


صعود طلاق، سقوط ازدواج...

    نظر
هر چه می گذرد، اگر چه جمعیت کشور بالا می رود اما میزان ازدواجهای مردم ساکن ایران سال به سال کمتر شده و میزان طلاق بالاتر می رود. نگاهی به آمار ازدواج و طلاق در استانهای کشور نشان می دهد که کاهش تمایل به ازدواج و افزایش طلاق، تنها تابع مسائل اقتصادی نیست. چنانکه در تهران آمار طلاق بالاست و در استانهای محروم، میزان ازدواج بسیار بیشتر از پایتخت و میزان طلاق کمتر از آن است. به نظر می رسد عوامل فرهنگی تاثیر بیشتر نسبت به عوامل اقتصادی داشته باشد.

طراحی و آماده سازی: مریم سلیمی، بهروز مظلومی فر
منبع: www.nasimonline.ir

برای مشاهده طرح کامل روی تصویر کلیک کنید.


صعود طلاق، سقوط ازدواج
برچسب ها:

قربانیان تصادفات رانندگی در ایران...

    نظر
در سال 1392 ، 17 هزار و 994 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند. این تعداد نسبت به سال 1391 ، 5/7 درصد کاهش یافته است. اینفوگرافیک زیر به آمار قربانیان تصادفات رانندگی در سال 1392 پرداخته است.

طراحی و آماده سازی: مریم سلیمی، بهروز مظلومی فر
منبع: www.nasimonline.ir

برای مشاهده طرح کامل روی تصویر کلیک کنید.


قربانیان تصادفات رانندگی در ایران
برچسب ها:

کدامیک از بهترین گوشیهای جهان سریعتر عکس میگیرد؟

    نظر

toppage

عکاسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موبایل‌های امروزی است. بیشترین توجه در عکاسی به کیفیت عکس است درصورتی‌که سرعت گرفتن عکس هم اهمیت دارد. در بسیاری اوقات سوژه عکس تنها چند ثانیه در دسترس است و اگر دیر بجنبید نمی‌توانید عکسی زیبا از آن بگیرید. سرعت گرفتن عکس، بیشتر به قدرت پردازنده? گوشی، بهینه بودن نرم‌افزار دوربین و اندازه? عکس بستگی دارد. در این مقاله مسابقه‌ای میان‌برترین گوشی‌های جهان ترتیب دادیم تا مشخص کنیم کدام‌یک سریع‌تر عکس می‌گیرد.

HTC One M8

برنده? این مسابقه HTC One M8 است. تنها 2.3 ثانیه طول می‌کشد تا برنامه? دوربین باز شود، فوکوس کند، عکس بگیرد و تصویر ذخیره شود. سرعت‌بالای عکس گرفتن در این گوشی به خاطر داشتن پردازنده? قوی و حجم کم عکس‌ها است. پردازنده? قوی در دیگر گوشی‌های پرچم‌دار نیز وجود دارد و آنچه HTC One M8 را از دیگر گوشی‌ها متمایز می‌کند کوچک بودن عکس‌ها است. دوربین Ultrapixel بکار رفته در این گوشی تنها 4 مگاپیکسل است و نسبت به دیگر گوشی‌ها عکس‌های کوچکی می‌گیرد.

HTC-One-M8_1

Samsung Galaxy S5

عکس گرفتن با Galaxy S5 تنها 2.5 ثانیه طول می‌کشد. رابط کاربری TouchWiz تاکنون موردانتقاد قرارگرفته که به‌اندازه? کافی سریع نیست ولی در این آزمایش مشاهده کردیم عکس گرفتن با Galaxy S5 بسیار سریع است. بااینکه دوربین آن 16 مگاپیکسل است و هر عکسش 4 برابر عکس‌های HTC One M8 پیکسل دارد (که هنگام گرفتن عکس باید پردازش کند) تنها 0.2 ثانیه بیشتر از HTC One M8 طول می‌کشد.

Samsung-Galaxy-S5_1

Samsung Galaxy Note 3

Galaxy Note 3 نیز گوشی بسیار تیزی است. باز کردن دوربین، فوکوس، گرفتن عکس و ذخیره? آن تنها 2.7 ثانیه طول می‌کشد.

Samsung-Galaxy-Note-3_1

LG G3

G3 نیز مانند Note 3 در 2.7 ثانیه عکس می‌گیرد.

LG-G3_1

Apple iPhone 5s

محصولات اپل به عملکرد خوب و تندوتیز معروف هستند. عکس گرفتن با iPhone 5s تنها 3 ثانیه طول می‌کشد که زمان بسیار کمی است. البته به‌پای برخی گوشی‌های اندروید نمی‌رسد.

Apple-iPhone-5s_1

Sony Xperia Z2

Xperia Z2 همانند iPhone 5s به 3 ثانیه برای عکس گرفتن نیاز دارد. کافی است بگویید 1 2 3 عکس گرفته‌شده.

Sony-Xperia-Z2_1

Huawei Ascend P7

گوشی موردعلاقه? ما در خانواده? Huawei تنها به 3.3 ثانیه برای عکس گرفتن نیاز دارد.

Huawei-Ascend-P7_1

Oppo Find 7a

این گوشی چینی به طرز جالبی با برترین گوشی‌های جهان رقابت می‌کند و سرعت عکس گرفتن آن بسیار بالا است. این گوشی همانند Huawei Ascend P7 تنها به 3.3 ثانیه برای عکس گرفتن نیاز دارد.

Oppo-Find-7a

Google Nexus 5

Nexus 5 بااینکه کمی قدیمی شده است ولی هنوز عرصه رقابت را خالی نکرده. این گوشی که مثل Note 3 پردازنده? Snapdragon 800 دارد در 3.5 ثانیه عکس می‌گیرد.

Google-Nexus-5_1

LG G Pro 2

در این لیست تاکنون 9 تا از سریع‌ترین گوشی‌های دنیا از لحاظ عکس گرفتن معرفی شدند. LG G pro 2  آخرین مورد این لیست است. باز کردن دوربین، فوکوس، گرفتن عکس و ذخیره? آن در این گوشی 4 ثانیه طول می‌کشد.

LG-G-Pro-2

Nokia Lumia 1020

بسیاری Lumia 1020 را پادشاه گوشی‌ها ازنظر کیفیت دوربین و عکس‌برداری می‌دانند. دوربین این گوشی 41 مگاپیکسل است که عکس‌هایی با جزئیات بسیار بالا می‌گیرد و هیچ گوشی نمی‌تواند از این نظر با آن رقابت کند. عکس‌های Lumia 1020 بسیار بزرگ هستند و قابلیت بزرگنمایی بالایی دارند. البته در این گوشی سرعت عکس‌برداری فدای جزئیات شده است. Lumia 1020 به 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا عکس بگیرد. البته انتظار نداریم سرعت HTC One M8 را در این گوشی ببینیم درصورتی‌که هر عکسش 34 میلیون پیکسل بیشتر دارد که باید پردازش بشوند.

BONUS-Nokia-Lumia-1020


استقبال مادر دایی و برادرش از علی دایی در اردبیل...

    نظر

چند روز پیش تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری اردوی پیش فصل خود، در میان استقبال مردم اردبیل وارد این شهر شد که در میان مردم مادر سرمربی پرسپولیس نیز دیده می شد.

 

علی دایی

مادر علی دایی در کنار برادرش محمد دایی 

علی دایی