سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

5 ورزش عجیبی که نشنیدهاید.....................

    نظر
از زیرآبی در لجن تا شطرنج با قوانین بوکس همه از عجیب ترین ورزش هایی است که تا به حال ابداع شده اند و جالب تر از آن انسان هایی هستند که این ورزش ها را قلبا دوست دارند.
با ورزش آشنا هستید و فکر می کنید تمامی ورزش هایی دنیا را می شناسید اما سخت در اشتباه هستید زیرا هنوز بسیاری از ورزش ها در دنیا انجام می شود که اطلاعی از آن ها ندارید. این ورزش های عجیب به گونه ای هستند که تنها انسان های خاصی به آن علاقمند شده و سراغشان می روند.

** هاکی با تک چرخ

با تک چرخ ها آشنا هستید که تنها یک صندلی، یک چرخ ویک جفت پدال دارند و بیشتر توسط بدلکاران استفاده می شود اما این بار در یک ورزش عجیب ورزشکاران از آن بهره می برند. این ورزش کاملا مشابه با هاکی روی یخ است و تنها تفاوت آن تک چرخ سواری شرکت کننده ها در مسابقه است. ورزشکاران باید با قوای بدنی و درحالی که تعادل خود را  روی تکچرخ حفظ می کنند حرکات هاکی را نیز انجام دهند. این ورزش ابتدا در تمامی دنیا طرفدارانی را پیدا کرد اما این روزها تنها افراد کمی آن را در آمریکا انجام می دهند.

** انسان در برابر اسب


در ولز یکی از عجیب ترین مسابقه های دنیا هرساله برگزار می شود و افراد زیادی هم در آن شرکت می کنند. در این مسابقه انسان ها باید به مسابقه با اسب بپردازند. در این مسابقه دومیدانی که نزدیک به 40 کیلومتر طول دارد هر دو گروه باید از موانع طبیعی مختلف عبور کنند. تنها یک بار در این مسابقات انسان ها توانسته اند پیروز شوند و در تمام ادوار آن این اسب ها بوده اند که پیروز میدان بوده اند.

** شطرنج بوکسی



ترکیب کردن ورزش ها گاهی جالب می شود اما گاهی نیز ورزشی عجیب از میان آن بیرون می آید که یکی از آن ها شطرنج بوکسی است. در این ورزش که هلندی ها علاقه خاصی به آن دارند شرکت کننده ها وارد رینگ شده و شروع به شطرنج بازی می کنند، سپس بعد از چند راند شطرنج شروع به کتک زدن یکدیگر کرده و قدرت های بدنی شان را محک می زنند. این بازی تمامی نیروها از بازو تا ذهن را به چالش می کشد. سپس هرکس بیشتر حریف خود را مات کرده باشد یا امتیاز بیشتری در بوکس گرفته باشد پیروز میدان می شود.

** لیگ سنگ کاغذ قیچی



بازی سنگ کاغذ قیچی برای همه آشنا است و تمامی قوانین آن را بلد هستید اما این نکته جالب است که این بازی تفریحی به عنوان یک ورزش رسمی در آمریکا شناخته می شود. در این ورزش که به صورت لیگی برگزار می شود شرکت کننده ها طی دو تا سه روز با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت برنده، جایزه 50 هزار دلاری را با خود به خانه می برد. این بازی از سال 2006 به عنوان یک ورزش رسمی در آمریکا شناخته می شود.

** زیر ابی در لجن


یکی از کثیف ترین ورزش هایی که سالانه تنها در ولز و بخشی از انگلستان برگزار می شود زیرآبی در لجن است. این سرگرمی به طور رسمی به عنوان ورزش شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد. در این مسابقه شرکت کننده ها باید مسیر 40 متری را در یک رودخانه مملو از گل و لای و کثیفی به صورت رفت و برگشت زیرابی بروند. رکورد این مسابقات در دست فردی به نام "فلیپ جان" است که کل مسیر را در یک دقیقه و 35 ثانیه به پایان رساند. 

خودروی ضد اتمی جدید پوتین ................

    نظر

خودروی ضد اتمی جدید پوتین

 
ولادیمیر پوتین به زودی خودروی جدید خود را که نسبت به حملات شیمیایی و اتمی ایمن بوده و یک ایستگاه سیار اداره جنگ است، دریافت می کند.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این روزها خود را آماده می کند تا خودروی جدید لیموزین خود را که مخصوص ریاست جمهوری این کشور است، دریافت کند.
 
این خودرو که محصول شرکت خودروسازی زیل روسیه است، از خودروی ویژه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیشرفته‌تر است.
 
 شرکت زیل اعلام کرده که 6 سال برای ساخت این خودروی جدید زمان مصرف کرده است، پوتین اصرار داشته که تمامی ساختارها و قطعات این خودرو ساخت روسیه باشد و تکنولوژی امنیتی و نظامی آن نیز از روسیه تامین شده تا به صورت کامل بتوان آن را خودرویی ساخت روسیه دانست، تحلیلگران این اقدام پوتین را آغازی بر ورود روسیه به رقابت در بازار خودروهای فاخر دانسته‌اند.
 
 
این خودرو که کاملا زرهی و امن است، تنها 3 و نیم تن وزن دارد، شیشه های این خودرو ضد گلوله و ضد موشک است و ساختار تجهیزات داخلی آن به گونه ای است که حتی می‌توان یک جنگ را از درون آن اداره کرد.
 
بر اساس این گزارش خودروی مذکور حتی در مقابل حملات شیمیایی و اتمی نیز مصون بوده و از سیستم پیشرفته الکترونیکی بهره‌مند است که قابلیت کنترل و حرکت آن از داخل و خارج خودرو را فراهم می کند، این خودرو تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی دارد که می‌توان آن را در حال حرکت خودرو به یک سالن ارتباطات و نشست های نظامی کاملا محرمانه تبدیل کرد.
 
منبع : مشرق
 

ازدواج داماد92ساله باعروس 22ساله.................

    نظر
یک کشاورز عراقی 92 ساله با زنی ازدواج کرده که 70 سال از خودش جوانتر است.
صراط: خبرگزاری فرانسه گزارش داد  موصلی محمد المجامئی کشاورز 92 ساله عراقی پنجشنبه شب در مراسمی باشکوه با زنی 22 ساله ازدواج کرد.



در این مراسم علاوه بر پیرمرد عراقی دو نوه 16 و 17 ساله او نیز با نامزدهای خود ازدواج کردند. در مراسم ازدواج علاوه بر اهالی روستا و اعضای خانواده عروس و داماد؛ روسای قبایل منطقه ، ریش سفیدان و دیگر بزرگان محلی شرکت داشتند.

موصلی محمد المجامئی به خبرگزاری فرانسه گفت: بسیار خوشحالم که مراسم ازدواج من همزمان با دو نوه ام برگزار می شود. بارها ازدواج دو نوه ام را به تاخیر انداختم تا خود نیز همسری بیابم و هر سه در یک روز ازدواج کنیم.

موصلی محمد المجامئی اهل روستای غوبان در نزدیکی سامرا سه سال پیش همسر نخستش را پس از 58 سال زندگی مشترک از دست داد. وی دارای 12 پسر و 4 دختر از ازدواج اولش است.

مونا مخلیف الجوباری عروس 22 ساله که او نیز اهل روستای غوبان است به نوبه خود گفت: امیدوار است که همسرش را خوشبخت کند و فرزندان او به ویژه پسرانش حضور وی را  به عنوان همسر پدرشان بپذیرند.
منبع: جام جم

10میهمان ترسناک روی بدن انسان...............

    نظر
هر روز خودتان را در آینه می بینید و سعی می کنید تمیز و مرتب باشید، غافل از این که بر روی بدن شما میهمانان ناخوانده بسیاری زندگی می کنند.
صراط: انسان میزبانی خوب برای حشرات ریز و زیرک است به طوری که روی بدنمان هم اکنون هزاران حشره ریز زندگی می کنند که از آن ها خبر هم نداریم. این حشره های ریز گاهی برای بدن مفید و گاهی مخرب هستند پس باید آن ها را به درستی بشناسیم و راه های مقابله با آن را بدانیم.

کک های بدن


بر روی بدن بسیاری از حیوانات کک وجود دارد که به راحتی به بدن انسان ها نیز منتقل خواهند شد. این کک ها به "کک های بدن" مشهور شده اند و بر روی پوست زندگی می کنند و منبع اصلی تغذیه آن ها نیز خون است. این کک ها از آنجا که بر روی بدن حیوانات از جمله گربه ها زندگی می کنند حامل بیماری های خطرناکی نیز هستند.

حشره رخت خواب


حشره که می گوییم ابتدا به یاد پشه و یا مگس می افتیم اما حشره رخت خواب با باقی این حشرات متفاوت است. این حشره بدون بال است و می تواند به راحتی در درزهای تشک شما پنهان شود و سپس از خون شما تغذیه می کند. بهترین راه برای از بین بردن این حشره شست وشوی مداوم رخت خواب ها است.

سوسک سگ آبی


یکی از ریزترین و بی خطرترین حشرات بدن ما با نام "سوسک سگ آبی" شناخته میشود. این سوسک که نهایتا می تواند به 4 میلی متر برسد بیشتر در محل های کثیف پیدا می شوند. این سوسک از کثیفی و پوست ها مرده تغذیه می کند و اگر انسان ها در محل های کثیف حضور داشته باشند شاید این سوسک وارد بدنشان شود ولی غالبا به بدن انسان ضرری نمی رسانند.

شپش عسل


این حشره کوچک که بزرگتر از سر یک سوزن نیست از عسل تغذیه می کند و محل زندگی اش روی کندوی زنبورهاست. این شپش با سوار شدن بر روی زنبورها مسافرت می کند و روی بدن انسان ها نیز دیده شده است. با توجه به اینکه برخی عسل را با موم خریداری می کنند احتمال ورود آن به بدن انسان بسیار زیاد است. البته جای نگرانی نیست چرا که این حشره با ورود به معده جانش را از دست می دهد و اگر هم به سلول ها بچسبد خطر خاصی ندارد.

شپش گردن باریک


روی بدن ما شپش های متفاوتی زندگی می کنند که یکی از متفاوت ترین آن ها "گردن باریک" است. این شپش بیشتر در مناطق روستایی که از حیوانات نگه داری می کنند دیده شده است و باید مراقب آن بود زیرا با ورودش به بدن انسان نیز بیکار نخواهد ماند. این ماهی با ورودش به بدن در لا به لای موهایی مانند موی سر یا بدن پنهان شده و خون انسان را می مکد. بهترین راه برای از بین بردن این حشره استحمام و شستن شوی چند باره است.

حشره فیلی


در کنار شپش گردن باریک یک حشره با بینی بلند هم زندگی می کند که مانند همنوعش از خون انسان تغذیه می کند. این شپش کمی بزرگتر بوده و در حدود 7 میلیمتر طول دارد. این حشره هم به خاطر بینی بلند و هم به این علت که بر روی بدن فیل ها نیز دیده شده به این نام شهرت یافته است. در انتهای بینی این حشره آرواره های وحشتناکی قرار گرفته است که باعث میشود به راحتی به رگ نفوذ کرده و خون را از انجا بمکد.

کنه سوسکی


در حالی که شپش ها موجوداتی شش پا هستند، یک هشت پا هم بر روی بدن زندگی می کند که خیلی برای انسان ها مفید نیست. کنه سوسکی یکی از ترسناکترین موجوداتی است که بر روی بدن انسان زندگی می کند و می تواند در قربانی هایش بیماری های آسمی ایجاد کند. این کنه را می توان بر روی بدن موجودات دیگری مانند پرندگان یا ماهی ها نیز پیدا کرد ولی به حدی ریز هستند که تنها با میکروسکوپ می توان آن ها را مشاهده کرد.
 
شپش سر


شپش سر یکی از سمج ترین حشراتی است که روی بدن انسان وجود دارد و به سرعت از هر سر به سری دیگر منتقل می شود. این حشره در میان موی شما تخم گذاری کرده و مدت های طولانی را در آنجا میگذارند. دانشمندان حتی شپش های 10 هزار ساله نیز پیدا کرده اند. این شپش می تواند باعث ایجاد خارش های مزمن در سر شود.

کنه های گردوخاک


این کنه به اندازه ای کوچک است که نمی توان آن را با چشم غیر مسلح دیدو بیشتر در بالش یا تخت خواب ها زندگی می کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که میلیون ها کنه روزانه در بدن شما رفت و آمد می کنند و شما از هیچ کدام آن ها اطلاعی ندارید.  این کنه ها مسببان اصلی آسم و یا آلرژی های مختلف هستند و با توجه به اندازه های کوچکشان می توانند مشکلات بزرگی را ایجاد کنند.

پشه


پشه یکی از حشراتی است که همه انسان ها در طول روز با آن روبرو خواهند شد. این پشه ها می توانند بیماری های زیادی در بدن ایجاد کنند. هرساله انسان های زیادی به خاطر نیش پشه جانشان را از دست می دهند و این باعث شده است که پشه به عنوان بزرگترین قاتل دنیا شناخته شود. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که تنها پشه های ماده شما را نیش می زنند.

طلبه فداکارو شاگردش جان خودرافدای دیگران کرد........

    نظر
در حالی که در روزهای گذشته اکثر رسانه ها به پوشش اخبار حادثه غرق شدن 6 جوان کرجی پرداختند بسیار از واقعیت های این حادثه ناگفته مانده است.

صراط فرشته نجات این حادثه طلبه ای فداکار و و چند تن از دوستانش بودند که به کمک روستائیان و افراد محلی که در ساحل مشغول بازی فوتبال بودند برای نجات غرق شدگان دل به دریا زدند .

طلبه فداکار که بود؟!

طلبه فاضل میلاد شیرزاد استاد حوزه علمیه امام رضا (ع) کرج در سالهای گذشته در این حوزه علمیه به تدریس درس منطق مشغول بود. وی و جمعی از دوستان و شاگردانش که برای سفری تفریحی به سواحل شهرک ساحلی پزشکان ایزدشهر رفته بودند حوالی ساعت 19 مشاهده می کنند که به خاطر مواج شدن دریا چند نوجوان در حال غرق شدن در دریا هستند. لذا این طلبه فداکار با کمک چند تن از دوستان خود و جمعی از روستائیان که در ساحل بودند برای نجات این افراد دل به دریا می زنند.

سهیل زارعی یکی از نجات یافتگان این حادثه است که توسط میلاد شیرزاد نجات داده شد . او در مصاحبه با خبرنگار حوزه نیوز ماجرای نجاتش را اینگونه توصیف کرد : وقتی دریا طوفانی شد یک موج بزرگ من را به وسط دریا برد. حس کردم دارم غرق می شوم که آقا میلاد به کمک من آمد و من را تا کنار ساحل آورد. این نوجوان در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود با لحنی بغض آلود گفت : "بعد از اینکه آقا میلاد من را به ساحل رساند برای نجات بقیه به دریا رفت و من از ساحل دور شدم. اما بعد از تمام شدن ماجرا فهمیدم که آقا میلاد برنگشته و در دریا غرق شده…”

 

طلبه مرحوم میلاد شیرزاد لحظاتی قبل از غرق شدن


 


رحیم زمانی یکی دیگر از ناجیانی است که در این سانحه دردناک جان به جان آفرین تسلیم کرد. او که یکی از شاگردان مرحوم میلاد شیرزاد بود که به تازگی در آزمون حوزه علمیه پذیرفته و وارد حوزه علمیه شده بود . به گفته شاهدان عینی ، مرحوم رحیم زمانی در هنگام  وقوع حادثه در ساحل مشغول بازی فوتبال بوده و برای نجات جان غرق شدگان به دریا رفته است .

 



طلبه مرحوم رحیم زمانی از شاگردان میلاد شیرزاد لحظاتی پیش از غرق شدن

یاسر عالمیان از شاهدان عینی این واقعه که در ساحل نظاره گر این واقعه بوده گفت : "رحیم زمانی مشغول فوتبال بود و وقتی که دید چند نوجوان در حال غرق شدن هستند، به دریا رفت و چند نفر را از مرگ نجات داد و به ساحل رساند اما در نهایت گرفتار امواج و دریا طوفانی شد..."

                                                      
هنگام حادثه غریق نجات ها کجا بودند ؟!

با بررسی های خبرنگار حوزه نیوز و صحبت با چند غریق نجات دلیل حاضر نبودن آنها در صحنه اینگونه بیان شد : به علت پرداخت نشدن حقوق غریق نجات ها در سال گذشته امسال اکثر غریق نجات ها برای امرار معاش به شغل های دیگر مشغول شده اند و نتیجه این امر این است که از ابتدای سال 92 تا کنون تنهـــا در سواحل مازندران 63 نفر و در ساحل گیلان نیز 29 نفر غرق شده اند!

در این بین اظهارات ضد و نقیض مسئولین جالب توجه است: علی صمدیان فرماندار شهرستان نور در مصاحبه با فارس اعلام کرد طرح شنا در دریا که زمان رسمی حضور ناجیان غریق است تا ساعت 4 عصر بوده !

سوال اینجاست در گرمای سوزان ظهر روزهای شهرهای شمالی کشور کدام انسان عاقلی برای شنا به دریا می رود؟ یا منطقا ساعت شنای افراد در دریا از ساعت 4 عصر که کمی از گرمای هوا کاسته شده تا حدود نیم ساعت قبل از غروب آفتاب نیست ؟!


تصاویر/عکس کودکی بازیگران ایرانی ..............

    نظر

هانیه توسلی و خواهر کوچکترش


 

گلشیفته فراهانی

سحر دولتشاهی

چکامه چمن ماه

ترانه علیدوستی

نفیسه روشن


 

 

باران کوثری

 

عکس کودکی برخی بازیگران و خوانندگان دیگر

 

 

منبع: روزنه انلاین


تحول جدید در محل طواف مسجدالحرام ............

    نظر
همزمان با طرح توسعه حرمین شریفین، راه جدیدی برای انجام طواف زائران عمره‌گزاری که ویلچیری هستند از سوی مسؤولان سعودی ایجاد شد.
عقیق: این محل طواف موقت که 12 متر ارتفاع کف طبقه دوم آن است و 2 متر از ارتفاع کعبه کوتاه‌تر است، محل عبور و مرور ویلچری‌ها در زمان حج تمتع خواهد بود.

این سازه‌های آهنی از مقابل مقام ابراهیم آغاز و هم اکنون از مقابل حجر الاسود گذشته و تاکنون 21 ستون آن برپا شده است.

این سازه‌های پیش ساخته که با پیچ ومهره به هم متصل شده‌انددر کارگاهی بیرون از مسحدالحرام ساخته و به این مکان منتقل می‌شوند و تنها کاری که برای آن انجام می‌شود ساخت صفحاتی 2*2 بتون آرمه ای در زیر این ستون هاست که با استفاده از تکنولوژهای کنونی ساخته و کار گذاشته می‌شود.

به نظر می‌رسد تنها دو ستون دیگر تا پایان این مطاف لازم باشد تا به قسمت قبلی متصل شود .

شایان ذکر است، با توجه به ازدحام جمعیت در قسمت پشت مقام برای ادای نماز طواف همچنین ازدحام ناشی از ماه مبارک رمضان،‌به نظر می‌رسد این محل طواف موقت برای ویلچری‌ها باید به زودی تمام شود.

گفتنی است، طبق فتوای مراجع عظام تقلید، طواف در طبقه دوم مسجدالحرام جایز نیست، ولی طواف در این سازه‌های جدید که برای زائران ویلچری ایجاد شده از آن جهت که سطح این مطاف پایین‌تر از ارتفاع کعبه معظمه است از این‌رو طواف ویلچیری‌ها از نظر شرعی مانعی ندارد.





اولین کشتیگیر زن ایرانی - آلمانی در یونیورسیاد کازان مبارزه میکن

    نظر

اولین کشتی‌گیر زن ایرانی - آلمانی در یونیورسیاد کازان مبارزه می‌کند

کشتی گیر
کشتی‌گیر زن ایرانی - آلمانی در المپیک دانشجویان مبارزه می‌کند.

ایسنا، یاسمین سفیدرودی اولین کشتی‌گیر زن ایرانی الاصل در تاریخ است که در بازی‌های دانشجویان جهان در کازان روسیه در وزن 51 کیلوگرم به میدان می‌رود. سفیدرودی یک خانواده کاملا کشتی‌گیر دارد. پدر او محمود سفیدرودی در گذشته از کشتی‌گیران در سطح ملی ایران و شاگرد منصور برزگر بوده است. وی در وزن 62 کیلوگرم کشتی می‌گرفته است.

او همچنین در دهه 80 سابقه کشتی گرفتن در بوندسلیگای آلمان را دارد. برادر یاسمین سفیدرودی هم در حال حاضر کشتی‌ می‌گیرد.

یاسمین (جاسمین) سفیدرودی در بازی‌های دانشجویان جهان برای تیم ملی آلمان به روی تشک می‌رود. او تنها کشتی‌گیر تیم زنان آلمان در کازان است.


سنگ هایی که با آن شیطان زده می شود کجا می رود؟

    نظر
این دستگاه، سنگ های پرتاب شده را از دیگر اشیاء و لوازمی که گاهی از روی عمد و گاهی به طور غیر عمدی به همراه سنگ ها به داخل این محل می افتند را جدا می کند.
عقیق: شاید یکی از پرسش هایی که برای بسیاری از مسلمانان جهان به ویژه حجاج به وجود می آید این است که سنگ هایی که با آن شیطان زده می شود کجا می روند؟

خبرنگار شبکه خبری العربیه در گزارشی تلاش کرده پاسخ این پرسش را بدهد. او به ارتفاع 15 متری زیر شیطان (جمرات) رفته و در تصاویری که گرفته نشان می دهد، دستگاهی در آنجا وجود دارد که این سنگ ها را جمع آوری می کند.

گفته می شود این دستگاه، سنگ های پرتاب شده را از دیگر اشیاء و لوازمی که گاهی از روی عمد و گاهی به طور غیر عمدی به همراه سنگ ها به داخل این محل می افتند را جدا می کند.

پس از جدا شدن سنگ ها، با استفاده از کامیون سنگ ها را به بیرون مکه مکرمه منتقل می کنند و در بیابان ریخته می شود. لوازم غیر سنگ هم در محلی خاص نگهداری می شود تا اگر صاحب آن دنبالش گشت، آن را بیابد.

گفتنی است بر اساس اطلاعات موجود، هر ساله حدود 100 تن سنگ در رمی جمرات پرتاب می شود.
 






منبع:شیعه آنلاین
211001