سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

17 رازی که مردان به زنان نمیگویند!

    نظر

ممکن است برداشت غلط از یک رفتار، باعث خاتمه یافتن یک رابطه‌ی عاطفی شود. برخی زوج‌ها به‌علت عدم درک متقابل، دچار سوءتفاهم و بوجود آمدن کدورت در رابط? خود می‌شوند. شاید علت اصلی این کدورت، تفاوت دنیای زنان و مردان باشد.


 

اگر مایلید بیشتر با دنیای مردان و رازهایی را که ممکن است هیچ‌گاه برای شما بازگو نکنند آشنا شوید، ادامه مطلب که بر اساس روانشناسی جنسیت گردآوری شده را از دست ندهید.

نشان دادن علاقه با رفتار


 

برخی از مردان ترجیح می‌دهند به جای گفتن دوستت دارم، با حرکات و اعمالشان علاقه خود را نشان دهند. تعجب نکنید اما بعضی از مردان ممکن است با کمک کردن در امور خانه، تمیز کردن حیاط و حتی بیرون گذاشتن زباله‌ها، عشق خود را به طرف مقابل نشان دهند. پس نشنیدن ‘دوستت دارم’ از زبان فردی که با او در رابطه هستید را به معنی بی‌احساس بودن و کم‌علاقگی وی نپندارید.

تعهد دادن دیر اما طولانی


 

مردان به ترس از تعهد دادن مشهورند. شاید به این خاطر که آنها در مجموع به ازدواج جدی‌تر و سخت‌گیانه‌تر از زنان نگاه می‌کنند. اغلب مردها تا زمانی که مطمئن نشوند تا آخر عمر می‌توانند زندگی مشترک را تامین کنند، ازدواج نمی‌کنند.

تصدیق نکردن


 

هنگامی که شما به حرفهای دیگران گوش می‌دهید، احتمالا با بله، متوجه هستم و … فرد متقابل را تصدیق و توجه خود را به گفته‌هایش نشان می‌دهید. اما اغلب مردان این کار را انجام نمی‌دهند. با این وجود، معنی این، گوش ندادن و عدم توجه نیست. مردان ممکن است ساکت باشند و همزمان به حرف‌های شما فکر کنند،‌ پس از ساکت بودنشان عصبانی نشوید.

انجام فعالیت‌های مشترک


 

مردان ترجیح می‌دهند روابط خود را با انجام فعالیت‌های مشترک تقویت کنند، تا با گفتگو درمورد احساساتشان. برای بیشتر مردان،‌ انجام ورزشهای دونفره و روابط زناشویی، آنها را به شریک زندگیشان نزدیک‌تر می‌کند.

زمانی برای خلوت کردن


 

همان اندازه که انجام فعالیت‌های دونفره اهمیت دارد، زمانی برای خلوت کردن نیز برای مردان بسیار با اهمیت است. شریک زندگی‌تان را به انجام دادن کارها و سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش تشویق کنید. در این صورت شما نیز زمانی برای خلوت کردن خواهید داشت. هنگامی‌ که دو طرف یک رابطه، زمانی برای خلوت کردن و پرورش خود داشته باشند،‌ از با هم بودن نیز لذت بیشتری خواهند برد.

پیروی از والدین


 

اگر می‌خواهید بدانید که یک مرد در یک رابطه عاطفی چگونه عمل می‌کند،‌ می‌توانید به رابطه پدر و مادر او نگاه کنید. رفتار والدین، می‌تواند خواه ناخواه سرمشق زندگی یک مرد باشد.

فراموش کردن


 

زنان تجربه‌های ناگوار و کدورت‌ها را به خاطر می‌سپارند و این افکار در آن‌ها باعث احساس اضطراب، نگرانی و اندوه می‌شود. در مقابل، مردان می‌توانند رویدادهای ناخوشایند را سریع‌تر از ذهن خود پاک کنند. ممکن است شما بخواهید درمورد بحث ناتمام روز قبل صحبت کنید، در صورتی‌که شوهر شما ممکن است آن را بطور کامل فراموش کرده باشد.

عدم تشخیص تغییرات رفتاری


 

اغلب مردان توانایی تشخیص تغییرات رفتاری مانند عوض کردن تن صدا و یا استفاده از کنایه را ندارند. اگر می‌خواهید ناراحتی و یا احساسات خود را به مرد موردنظر خود بفهمانید، با او واضح و البته با مهربانی صحبت کنید.

قدردانی


 

از نظر مردان، قدرشناسی مقوله‌ی بسیار مهمی است. مطالعات نشان می‌دهند پدرانی که به واسطه‌ی مراقبت از فرزندان خود مورد قدردانی قرار می‌گیرند،‌ شایسته‌تر و مصمم‌تر به همسران خود در این امر کمک و همراهی خواهند کرد.

فکر کردن به رابطه جنسی


 

مردان زیر 60 سال، حداقل یک روز در هفته به رابطه جنسی فکر می‌کنند. این آمار تنها در یک چهارم زنان صدق می‌کند. همچنین خیالبافی مردان در این زمینه متنوع‌تر و در مقایسه با زنان دو‌‌ برابر آنان است. فکر کردن به رابطه جنسی در مردان، امری طبیعی و غیرقابل تغییر است.

رابطه جنسی موفق
عده زیادی از مردان، داشتن رابطه جنسی موفق را بسیار مهم می‌دانند و اغلب صمیمیت جنسی را در داشتن رابطه با فردی که به او متعهد هستند جستجو می‌کنند. زیرا زوجی که رابطه‌ی طولانی مدت دارند، بیشتر یکدیگر را می‌شناسند و می‌توانند در برآورده ساختن خواسته‌های یکدیگر موفق‌تر باشند.

تنوع در رابطه جنسی


 

اغلب اوقات آقایان شروع کننده رابطه جنسی هستند. این در حالی است که ترجیح می‌دهند شروع کننده، طرف مقابل باشد. بهتر است در رابطه جنسی تنوع وجود داشته باشد تا کسل‌کننده و عادی نشود.

آماده نبودن برای رابطه جنسی
برخلاف تصور برخی از افراد، آقایان همیشه میل به داشتن رابطه جنسی ندارند. برخی عوامل مانند مشغولیت ذهنی و استرس، مانع از برقراری رابطه‌ی مطلوب می‌شود. پس اگر همسرتان از داشتن رابطه سرباز زد، به این معنی نخواهد بود که دیگر شما را دوست ندارد.

لذت دو طرفه


 

خشنود کردن طرف مقابل برای مردان اهمیت زیادی دارد. این امر زمانی امکان‌پذیر است که طرف مقابل خواسته‌هایش را بازگو کند. برخی از زنان از بازگو کردن خواسته‌هایشان خجالت می‌کشند، اما مردان هنگامی از رابطه لذت خواهند برد که این لذت دو طرفه باشد.

مشکل در برقراری رابطه


 

مردها هنگامی‌ که پا به سن می‌گذارند، ممکن است دربرقراری رابطه دچار مشکل شوند. همسر چنین افرادی می‌تواند با دلگرمی دادن، استرس وی را برطرف کند.

صحبت درمورد علایق


 

اگر مردان در رابطه خود احساس دوست داشته شدن و قدرشناسی نکنند، ممکن است در مکان‌های دیگر دنبال خواسته‌هایشان بگردند. برخی مردان خود را با کار و یا ورزش سرگرم می‌کنند و عده‌ای نیز با زنان دیگر رابطه برقرار می‌کنند. برای پیشگیری از این امر، بهتر است زوجین راجع به خواسته‌ها و علایق خود صحبت کنند و با بی‌اعتنایی، ‌رابطه خود را بحرانی نسازند.

وقف کردن خود


 

اغلب مردان خود را وقف زندگی زناشویی می‌کنند. در حالیکه اگر همسر این افراد نیز باید بتوانند در هزینه‌های زندگی مشارکت کنند، زندگی زناشویی پرثمری خواهند داشت.


چند وسیله جالب ورزشی...........

    نظر
To

جملاتی انرژی بخش در رابطه با خدا..........

    نظر


جملاتی انرژی بخش در رابطه با خدا

 

دلت که گرفت ، دیگر منت زمین را نکش
راه آسمان باز است ، پر بکش
او همیشه آغوشش باز است ، نگفته تو را میخواند ؟
اگر هیچکس نیست ، خدا که هست . . .
.



.
خوشا آن بنده با عهد و پیوند / که دارد بازگشتی با خداوند
به کام خویش اگر چندی رود راه / چو باز آید نیاز آرد به درگاه . . .
.
.
.
اون لبخندی که برای پنهان کردن دردت میزنی ، لبخند خداست به بنده اش
اون لبخندی هم که پشتش خدا باشه ، تمام مشکلاتو حل میکنه . . .
.
.
.
خدا تلفن ندارد ، اما من با او صحبت میکنم
فیسبوک ندارد ، اما من دوست او هستم
توییتر ندارد ، اما من او را دنبال میکنم . . .
.
.
.
با خدا دعوا کردم باهم قهر کردیم فکر کردم دیگه دوسم نداره
رفتم تو رختخواب چند قطره اشک ریختم و خوابم برد
صبح که بیدار شدم مامانم گفت نمیدونی از دیشب تا صبح چه بارونی میومد . . .
.
.
.
تمام خوبی ها را برایت آرزو می کنم ، نه خوشی ها را
زیرا خوشی آن است که تو می خواهی
و خوبی آن است که خدا برای تو می خواهد . . .
.
.
.
نیایش یعضی از ما ادم ها با خدا
و درخواست از او برای حضور در زندگیمان
مانند شیطنت بچه هایی است که در می زنند
و…..
فرار می کنند
.
.
.
زمانبندی خدا بی نظیر است ، نه هیچگاه دیر نه هیچگاه زود
کمی بردباری می طلبد و ایمان بسیار ، اما ارزش انتظار را دارد . . .
.
.
.
یکی از فرق های انسان با خدا این است که انسان تمام خوبیها را با یک بدی فراموش میکند
ولی خدا تمام بدیها را با یک خوبی فراموش میکند . . .
.
.
.
قربون خدای بزرگم برم که اگه خطا کنم
نهایت قهرش بین دو اذانه
دوباره صدام میکنه ، خدا عشق است . . .
.



.
دوست خدا بودن یونیفورم نمی خواهد ، فقط یه دل پاک و زلال کافیست . . .
.
.
.
همیــــشه ســرم “با?ســت†، چــون بــا? ســرم “خداســتâ€
.
.
.
گرفتار آن دردم که تو درمان آنی ، بنده آن ثنایم که تو سزای آنی . . .
.
.
.
خداوندا
دنیای آشفته ی درونم را که تنها از نگاه تو پیداست ، با لالایی مهربان خود ، آرام کن
تا وجود داشتن و بودن را به زیبایی احساس کنم . . .
.
.
.
پروردگارا
بیشتر می جوئیم و کمتر می یابیم
وقتی تو را در نظر نداریم . . .
.
.
.
میگن شبا فرشته ها
از آرزوی آدما
قصه میگن واسه خدا
خدا کنه همین حالا
رویای تو هرچی باشه
گفته بشه پیش خدا
.
.
.
هر صبح پلکهایت فصل جدیدی از زندگی را ورق می زند
سطر اول همیشه این است : خدا همیشه با ماست . . .
پس دوست عزیز بخوانش با لبخند
.



.
پروردگارا . . .
مهارت مراقبت از آنچه را که به ما بخشیده ای
در قلبمان بکار زیرا ما در از دست دادن استاد شده ایم . . .
.
.
.
جواب آزمایش الهی مون ، درست در نمیاد
اگر عمری از حرام و لقمه اش ناشتا نباشیم . . .
.
.
.
شک دارم که خالق دانه های انار
زندگی مرا بی نظم چیده باشد . . .
.
.
.
از خدا برگشتگان را کار چندان سخت نیست
سخت کار ما بُوَد کز ما خدا برگشته است . . .
.
.
.
الهی
همنشین از همنشین رنگ می گیرد، خوشا آنکه با تو همنشین است . . .
.
.
.
خدایا تو میدانی آنچه را که من نمیدانم
در دانستن تو آرامشیست و در ندانستن من تلاطمها
تو خود با آرامشت تلاطمم را آرام ساز . . .
.
.
.
به خاطر بسپاریم که
همراهی خدا با انسان مثل نفس کشیدن است
آرام، بی صدا، همیشگی . . .
.



.
الهــــی
چون در تــــو نگریـم شاهیـــم و تــــاج برســـر
وچون به خــــود نگیریـم، خاکیــــم و خاک برســــر . . .
.
.
.
وقتی چشم امیدتان به خدا باشد و باور و ایمان قوی داشته باشید:
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که راست نباشد
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که پیش نیاید
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که دیر نپاید . . .
.
.
.
شعاع مهربانیت را روز به روز زیاد کن ، آنقدر که روزی بتوانی همه را در آن جا دهی
آن وقت تا خدا فاصلهای نیست . . .
.
.
.
خدایا
خواستم بگویم تنهایم
اما نگاه خندانت مرا شرمگین کرد
چه کسی بهتر از تو
.
.
.
کار خدا نشد ندارد ، او خوب می داند چطور در و تخته را به هم جور کند
خواسته هایت را به او بسپار ، او حتما راهی برای رسیدن ، به تو نشان خواهد داد . . .
.
.
.
خدایا مرا ببخش
که همواره در گرفتاری هایم ؛ دنیا را از تو خواسته ام
الهی دستانی عطا کن که تو را برایم از تو بخواهد . . .
.
.
.
خدایا به تنهاییت قسم ، ما را به انچه که قسمتمان نیست عادت نده
.
.
.
زَهر است عطای خلق هرچندکه دواباشد
حاجت ازکی طلبی جایی که خداباشد . . .
.
.
.
خدایا شکرت که مرا از تمام وابستگی ها می رهانی و ترس از دست دادن را از من دور کردی
و چنان روحم را بزرگ کردی که دلبسته باشم نه وابسته . . .
.



.
وقت دعا خجالت نکش ، نگو من گناهکارم و صدامو نــمیشنوه
اونـی که اون بالاست بیشتر از اونی که تو فکر میکنی هــــواتـو داره . . .
.
.
.
آرامش چیست؟ نگاه به گذشته و شکر خدا
نگاه به آینده و اعتماد به خدا
نگاه به اطراف و جستجوی خدا
نگاه به درون و دیدن خدا
لحظه تان سرشار از بوی خدا!
.
.
.
شک نکن
درست در لحظه ی آخر ، در اوج توکل و در نهایت تاریکی
نوری نمایان می شود ، معجزه ای رخ می دهد
خدا از راه می رسد . . .
.
.
.
روزهایی بدی در زندگی آدم می رسد، که هیچ کسی حتی نمی پرسد
“خوبی؟ “
برای چنین روزهای بدی، نیاز به یگانه مهربانِ دلسوزی داری
به شرطی که در روزهای خوب فراموشش نکرده باشی و نامش چه زیباست. . .
“خداâ€


کشف نام خلیج فارس در حدیث پیامبر(ص) .......

    نظر
پس از اقداماتی که جاعلان در راستای بزرگترین جعل تاریخی یعنی تغییر نام خلیج فارس کردند، مردم و مسئولان ایران اسناد متعدد و معتبر تاریخی در اختیار جهانیان قرار دادند، اما این بار سخن پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مقدس‌ ترین سند در اثبات نام خلیج فارس است.
عقیق: جوان ایرانی ، سندی در اثبات حقانیت نام خلیج فارس کشف کرده که مقدس و معیاری برای سنجش افرادی است که خود را مسلمان و پیرو پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌دانند.
نیما صفا درگیری متولد سال 1366 و کارشناس ارشد حقوق است که تحقیقات و پژوهش‌های فراوانی در راستای کشف اسناد معتبر در اثبات حقانیت نام خلیج فارس از منابعی که به دست اعراب تالیف شده، کرده است.

 
این پژوهشگر خلیج فارس در تحقیقات خود، حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) کشف کرد که در آن نام "بحر فارس" از زبان مبارک پیامبر بزرگوار اسلام جاری شده است.

نیما صفا درگیری می گوید: بنده نسل پنجم از فرزندان شهید رئیس سبزعلی درگیری هستم که در منطقه جنوب کشور در مبارزه با اقدامات تجاوز کارانه حاکمان مسقط در عصر ناصری به شهادت رسید و علاقه شخصی بسیاری برای تحقیقات در راستای دفاع از حقانیت وطنم داشته ام.

کشف نام خلیج فارس در حدیث پیامبر (ص)

وی ادامه داد: خلیج فارس شناسنامه ایران و هر ایرانی است و به نظر من جعل نام خلیج فارس، بزرگترین جعل تاریخی 100 سال اخیر است که برای نشان دادن سابقه تاریخی خلیج فارس خودم را مکلف به اقدام ویژه در این باره کردم .

این محقق تاریخ خلیج فارس خاطرنشان کرد: بنده بهترین کار را استفاده از منابع و اسنادی دیدم که به دست خود اعراب تالیف و تنظیم شده است و در این راستا کتب مربوطه را جمع آوری کرده و با مطالعه آنها، نام خلیج فارس را ازآنها استخراج کردم.


صفا یادآور شد: نام خلیج فارس در کتب مختلف تاریخی اعراب نشان می دهد که آنها اکنون با جعل نام خلیج فارس تنها درپی عقده گشایی با سرقت از تمدن دیگران هستند.

وی با بیان این که در تحقیقات و مطالعات خود کتاب حدیث "مسند ابی یعلی الموصلی البغدادی" مربوط به اهل سنت را نیز مطالعه کردم، تصریح کرد: در این کتاب حدیثی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که در آن پیامبر سه بار نام بحر فارس را از زبان مبارک خود جاری کرده اند.

نیما صفا درگیری افزود: این حدیث در صفحه 119 و  120 از جزء چهارم کتاب مسند ابی یعلی الموصلی البغدادی  آمده است و احمد ابن علی ابن المثنی التمیمی (210-307 ه.ق) مولف این کتاب نیز از بزرگان علم حدیث نزد اهل سنت است.

این محقق تاریخ خلیج فارس افزود: این کتاب  را انتشاراتی "دارالثقافة العربیة" در سال 1412 هجری قمری در دمشق به چاپ رسانده است و درباره روات این حدیث که جابر ابن عبدالله انصاری از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده چنین آمده است: حدثنا ابو هشام الرفاعی، حدثنا محمد بن فضیل، حدثنا الولید ابن جمیع، عن ابی سلمة بن عبدالرحمن، عن جابر .

شرح حدیث: روزی پیامبر مکرم اسلام در جمع اصحابشان درباره دجال چنین می فرمایند: "...المدینة، ما باب من ابوابها الا ملک مصلت سیفه یمنعه و بمکة مثل ذالک." ثم قال: "فی بحر فارس، ما هو فی بحر الروم ما هو .ثلاثا." ثم ضرب بکفه الیمنی  علی الیسری. ثلاثا.... که ترجمه آن به این شرح است: در مدینه هیچ دروازه‌ای نیست مگر این که فرشته‌ای در حالی که  شمشیرش  را بیرون آورده از ورود (دجال) جلوگیری کند. سپس پیامبر سه بار فرمودند: (دجال) در دریای فارس و دریای روم نیست و سپس سه بار کف دست راست خود را بر کف دست چپ شان زدند و در ذیل صفحه 120 این کتاب نیز به صحیح بودن این حدیث با عبارت "رجاله الصحیح" اشاره شده است.

صفا اضافه کرد: همین حدیث نیز در چاپ جدید تر این کتاب که در سال 1422 هجری قمری توسط دارالفکر بیروت به چاپ رسیده نیز آمده است که در جلد دوم، صفحه 214، ذیل حدیث شماره 2168 قرار دارد و نکته قابل توجه دیگر این است که همین حدیث درجلد اول، صفحه 298 و 299 از کتاب (حدیث الزهری) نوشته شده به دست ابی الفضل عبید الله ابن عبدالرحمن ،متوفی به سال 381 هجری قمری نیز آمده است که این کتاب در سال 1418 هجری قمری توسط انتشارات اضواء السلف در شهر ریاض عربستان سعودی به چاپ رسیده است.

وی گفت: اکنون از آنجایی که بیشتر تحریف‌ کنندگان نام خلیج فارس عرب هستند و خود را اهل سنت رسول خدا معرفی می‌کنند، بنابراین با ارائه چنین حدیثی آن جاعلان دو راه بیشتر ندارند یا این که در برابر سخن پیامبر عظیم الشان اسلام سر فرو آورند یا این که  از این پس دیگر ادعای دین مداری نداشته باشند، زیرا همان طور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحى‏» (نجم/4-3) از جانب خود حرفی نمی‌زند، مگر بر او وحی شود و در جای دیگر می‌فرماید: «وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»  (حشر/  7) هرچه پیامبر گفت عمل کنید و آنچه نهی کرد، ترک کنید و باز می‌فرماید: «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ» (نساء/80) هرکس اطاعت از پیامبر کند، اطاعت از خداوند کرد، پس چگونه ممکن است، شخصی که خود را پیرو آن حضرت بر می شمرد، با سوء نیت و غرض ورزی و دشمنی دست به تحریف و جعل نام یک دریا بزند و زمینه نفاق را فراهم آورد.

این محقق تاریخ خلیج فارس با بیان این که این حدیث در همایش بین المللی خلیج فارس در 10 اردیبهست امسال در بندرعباس  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، تاکید کرد: باید از علمای اهل سنت مدرسه علوم دینی بندرعباس که مرا در شرح و ترجمه این حدیث کمک کردند، تشکر کنم و همچنین از زحمات آقای همایون امیرزاده دبیر سومین جشنواره بین المللی خلیج فارس و حجت الاسلام مرشدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان که برای رونمایی از این حدیث همکاری لازم را با بنده کردند، سپاسگذاری می‌کنم.

نیما صفا در گیری گفت: آیت‌الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز پس از بررسی مستندات، این حدیث را در این کتاب تائید کردند.

صفا در ادامه این گفتگو حدیثی که در آن پیامبر بزرگوار اسلام نام خلیج فارس را بیان فرموده اند، مقدس‌ترین سند در اثبات حقانیت نام خلیج فارس دانست و بیان داشت: این سند مهم در اثبات نام خلیج فارس دارای این ویژگی مهم و مقدس است که نام خلیج فارس از بان مبارک پیامبر جاری شده است و باید در روزهایی که تلاش های بسیاری برای جعل این واقعیت تاریخی می‌شود، نهادهای مسئول و رسانه ها بیشتر به این حدیث بپردازند.

وی یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که در کتبی که با سرمایه براخی اعراب چاپ می‌شود، نام خلیج فارس جعل شده است یا حتی در زمینه مسابقات ورزشی نیز اقدام به جعل نام خلیج فارس می‌کنند و ما باید از وجود چنین حدیثی که مدرکی بسیار معتبر و مقدس است در تبلیغات رسانه‌ای خود استفاده کنیم.

این پژوهشگر در ادامه پیشنهاداتی در راستای بهره‌گیری از این حدیث نیز ارائه و اعلام کرد: با توجه به وجود نام خلیج و یا بحر فارس در کتب متعدد تاریخی، جغرافیایی، شعر و حدیث که توسط افراد معتبر در جهان عرب تالیف شده، این مستندات باید با برپایی نمایشگاه‌های دائمی و مقطعی در معرض دید عموم قرار بگیرند، چون ممکن است در چاپ جدید این کتب نام خلیج فارس جعل شود.

صفا در ادامه بیان پیشنهادات خود، اظهار داشت: اقدام به نصب و رونمایی از این حدیث در مقابل سفارت برخی کشورهای عربی به خصوص امارات متحده عربی در تهران و همچنین نصب این حدیث در مقابل کنسولگری امارات در بندرعباس به عنوان خاستگاه و مرکز خلیج فارس، اهداء این حدیث در قالب هدیه ویژه به صورتی که توسط هنرمندان کشورمان بر روی تابلو نوشته و آذین شود به تمامی سفارتخانه های کشورهای اسلامی عرب و غیر عرب از جمله پیشنهادات بنده است.

وی گفت: ثبت ملی این حدیث با عنوان «مقدس ترین سند نام خلیج فارس»، اهدای حدیث در قالب هنر ایرانی به دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی، دبیرکل اتحادیه عرب، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، سازمان یونسکو، سازمان بین المللی مالکیت معنوی و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت این که این کنفدارسیون از جعل نام خلیج فارس در لیگ امارات جلوگیری نکرده و حتی به نوعی از آن حمایت نیز کرده است.


منبع: عمار نامه 

حجامت از گذشته تا امروز................

    نظر

حجامت از گذشته تا امروز

حجامت
حجامت به عنوان یکی از روشهای درمانی در طب سنتی اسلامی و حتی از زمان یونان باستان و قبل از آن در چین مرسوم بوده است و امروز نیز با وجود گسترش طب نوین، عده زیادی هنوز از این روش برای درمان بیماری و ادای تکلیف دینی بهره می‌برند.

فارس، حجامت در فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان یکی از توصیه های اکید پیامبر اسلام برای سلامتی معروف شده است و احادیث و روایات متعدی از آخرین پیامبر خدا درباره اهمیت و فواید حجامت وجود دارد به همین علت انجام حجامت به عنوان بخشی از طب اسلامی معروف شده است.

تاریخچه حجامت

با این حال در دانشنامه ویکی پدیا درباره حجامت این طور نوشته شده است که حجامت یکی از روشهای طب قدیم چینی به نام کاپینگ است که بیش از 5 هزار سال قدمت دارد و در زمان یونان باستان نیز در حدود 5200 سال پیش بقراط از این روش برای درمان بیماران خود استفاده می‌کرده است.

آن طور که در منابع موجود نوشته است از حدود 4600 سال پیش پزشکان ایرانی نیز از روش حجامت برای درمان بیماران خود استفاده می کرده اند و علاوه بر کاغذهای پاپیروس در مصر باستان بعد از آن در کتاب جالینوس و کتب حکمای ایرانی و اسلامی مانند کتاب قانون ابن سینا ،کتاب ذخیره خوارزمشاهی نیز در فصولی به این روش درمانی اشاره شده است.

این روش طبابت تا قرن 18 میلادی در اروپا نیز مرسوم بوده است اما بعد از آن با فراگیر شدن طب نوین رفته رفته در کشورهای غربی مهجور ماند اما در کشورهای اسلامی و عربی به علت احادیث و روایاتی که از پیامبر اسلام(ص) درباره فواید حجامت توصیه شده است همچنان مقبولیت زیادی دارد.

تاریخ پزشکی ایران اما نشان می‌دهد که در دوران حکومت پهلوی به شدت با انجام حجامت مخالفت می شده و حتی آن را ممنوع اعلام کردند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دوباره این روش درمانی که ریشه در طب اسلامی دارد، تا حدی احیا شد و افرادی در مطبهای خود بیمارانشان را حجامت می کنند.

با این حال طبق گزارشی که در ویکی پدیا منتشر شده اشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 23 شهریور سال 1377 انجام حجامت را ممنوع اعلام کرد اما بعد از آن با مخالفت فقهای شورای نگهبان و رأی دیوان عدالت اداری این مصوبه در 17 تیر 1380 لغو شد.

طبق قوانین و مقررات فعلی کشور، سازمان انتقال خون ایران از افرادی که حجامت کرده‌اند تا یکسال خون نمی‌گیرد، مسئولان این سازمان در این مورد اعلام می‌کنند که منع دریافت خون از افرادی که حجامت کرده‌اند بر اساس مقررات جهانی و برای اطمینان از ایمنی خونی است که برای بیماران و افراد نیازمند خود مورد استفاده قرار می‌گیرد، چون احتمال اینکه در محل حجامت از وسایل استریل استفاده نشده و بیماریهایی مثل هپاتیت یا ایدز منتقل شوند، منتفی نیست.

با این وجود مراکزی مانند موسسه حجامت ایران با این تصمیم وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون مخالفت کرده‌اند و علت این تصمیم سازمان انتقال خون را بی اطلاعی آنها از ویژگی‌های درمان از طریق حجامت و فواید این روش درمانی که ریشه در فرهنگ اسلامی دارد، می‌دانند.

با وجود اختلاف نظرهایی که بین برخی پزشکان نوین و طبیبان سنتی در مورد حجامت وجود دارد، مراکز انجام حجامت در سراسر کشور فعال هستند و افراد پزشک و تجربی در زمینه حجامت فعالیت می‌کنند.

یکروز با حجامت

برای بررسی بیشتر این موضوع به یکی از مراکز حجامت در خیابان انقلاب تهران می‌رویم، صدای بادکش کردن پشت افراد مراجعه کننده در بدو ورود توجه را جلب می‌کند. منشی پشت میزی نشسته است و از هر فردی که برای حجامت مراجعه کرده است، 10 هزار تومان می‌گیرد و یک لیوان و یک تیغ جراحی یکبار مصرف را به دستش می‌دهد.

پشت سرش کاغذی روی دیوار چسبانده‌اند که روی آن نوشته است: حجامت کتف، حجامت سر، حجامت پا 10 هزار تومان،فصد 15 هزار تومان، زالو درمانی...

بیش از 80 نفر تاکنون اسمشان در دفتر خانم منشی نوشته شده است. از او می‌پرسم روزی چند نفر برای حجامت اینجا می‌آیند، از سوال من تعجب می‌کند،‌می‌گوید: امروز که شما آمده‌اید خلوت است، روزانه بیشتر از 100 نفر مراجعه کننده داریم.

روی تابلوی مرکز حجامت نوشته شده است، دکتر محمد علی نصرتی، قلب و عروق، داخلی و رژیم درمانی. دکتر اما در اتاقش نشسته است و بیشتر افراد بعد از گرفتن لیوان و تیغ یکبار مصرف نزد مردی میانسال برای حجامت می‌‌روند و بسیاری از آنان مراجعه‌ای به پزشک ندارند.

به کنار مردانی که تحت حجامت هستند، می‌روم،مردی میانسال بالای سرشان ایستاده است، یکی یکی می‌آیند و پشت میزی می‌نشینند، پیراهنشان را در می‌آورند و آماده حجامت می‌شوند. لیوان و تیغ را به دست مرد میانسال می‌دهند.

مرد میانسال لیوان یکبار مصرف را پشت و میان دوکتف‌شان می‌گذارد، هوای آن را خالی می‌کند تا به قولی فشار منفی ایجاد شود، پوست زیر لیوان جمع شده و خون در آن وارد می‌شود. بعد با لیوانی دیگر اطراف این محل را بادکش می‌کند، صدای بادکش همان صدایی که در بدو ورود توجه هر مراجعه کننده را جلب می‌کند.

پس از چند بار بادکش، لیوان را از میان کتف بر می‌دارد، مقداری بتادین می‌زند و بعد با تیغ جراحی چند خراش وارد می‌کند، خون جاری می‌شود و بلافاصله لیوان را می‌گذارد و هوایش را خالی می‌کند تا خون مکیده شود. این عمل را 3 بار تکرار می‌کند و در مجموع حدود نصف استکان خون از فرد خارج می‌شود، خون خارج شد بس از خروج از بدن لخته و سفت می‌شود، می‌گوید: ببین، چربی خالص است، خیلی خونت کثیف است.

جوان حدوداً 25 ساله حجامت می‌کند و خارج می‌شود، از او می‌پرسم برای چه حجامت کردی، می گوید: دوستانم گفته‌اند،‌خون من غلیظ است و اگر حجامت کنم، خوب می‌شوم، بیماری خاصی ندارم اما از وقتی حجامت می‌کنم، احساس سبکی و راحتی دارم، برای همین هر چند ماه یکبار به اینجا می‌آیم و حجامت می‌کنم.

جوان دیگر می‌گوید: خون من هم غلیظ است و با انجام حجامت،‌سموم بدن و خون کثیف از بدنم دفع می‌شود، اهدای خون این خواص را ندارد. جوان دیگری که برای اولین بار است برای حجامت مراجعه کرده و کمی نگران است نیز می‌گوید: من قلیان می‌کشم و نفس تنگی دارم، دوستانم گفته‌اند اگر حجامت کنم خوب می‌شوم.برای همین آمده‌ام اینجا حجامت کنم. از او می‌پرسم چرا قلیان را ترک نمی کنی، می‌گوید: نمی‌توانم.

مدتی از حجامتش می‌گذرد که مرد میانسال به این جوان می‌گوید چهره‌ات زرده شده، احتمالاً مشکل داری و نباید ادامه بدهی، حجامت را قطع می‌کند و با وجود اصرار جوان بلند قامت و چهارشانه برای ادامه حجامت، می‌گوید نباید ادامه دهی. برو آنجا و چند دقیقه روی تخت استراحت کن.اگر خواستی یکماه آینده دوباره برای حجامت بیا.

فواید حجامت از زبان پزشک

به سراغ دکتر محمد علی نصرتی می‌روم تا با او درباره شیوه حجامت و فواید آن صحبت کنم،‌از او می پرسم، حجامت برای چه کسانی مفید است، می‌گوید: به طور کلی منعی برای انجام حجامت برای هیچ فردی وجود ندارد، خیلی افراد روزانه برای انجام حجامت مراجعه می‌کنند، بعضی از آ‌نها بیماری دارند و برای درمان علت بیماریشان حجامت می‌کنند، بعضی هم هیچ بیماری ندارند اما چون سنت پیغمبر است و می‌خواهند سلامتی شان را حفظ کنند،برای حجامت اینجا می‌آیند و ما تقریباً همه آنها را حجامت می‌کنیم.

او ادامه می دهد:‌ اکثر افرادی که حجامت می‌کنند، معتقدند حجامت برای هیچ کس ضرری ندارد اما من اعتقاد دارم، زنان باردار و کودکان زیر 4 ماه نباید حجامت کنند و آنها را حجامت نمی‌کنم. چون سنت و توصیه پیغمبر است که بچه‌های خود را از چهارماهگی تا سن بلوغ حداقل سالی یکبار حجامت کنید.

نصرتی اضافه می‌کند:‌ هر کس بخواهد، چه بیمار باشد و چه سالم می‌تواند حجامت کند البته افراد بالای 70 سال که مغز استخوانشان ضعیف می‌شود و خونسازی کمتر انجام می‌شود به خصوص اگر بیماری مثل دیابت یا بیماری قلبی داشته باشند بهتر است قبل از حجامت بررسی شوند و اگر شرایطشان مناسب بود، بعد حجامت کنند.

این پزشک می‌گوید:‌ عده‌ای از بیماران هستند که دارو مصرف می‌کنند، مثلاً پلاویکس یا داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند این افراد هم هیچ منعی برای حجامت ندارند،‌چون اصل حجامت بادکش آن است، با بادکش مسیر جریان خون را منحرف می‌کنیم به همین علت حجامت با خون دادن فرق می کند.

از او می‌پرسم فرق حجامت با اهدای خون چیست، می‌گوید:‌ در حجامت با بادکش، فشار منفی ایجاد می‌کنیم به همین علت آن بخش از خون که جرم حجمی کمتری دارد زودتر خارج می‌شود مثل گلبوهای قرمز و سفید و پلاکتها و آب خون یا همان پلاسما کمتر خارج می‌شود.

و ادامه می دهد: در حجامت بیش از 60 تا 70 درصد خونی که خارج می‌شود شامل سلولهایی مثل گلبولهای قرمز و سفید و پلاکت است به همین علت هم بلافاصله بعد از حجامت، خون بند می‌آید در حالی که در انتقال خون، کمتر از 35 درصد گلبول و پلاکت است و بقیه آن پلاسما است.

نصرتی می‌گوید:‌ گلبول سفیدی که از خون محل حجامت خارج می‌شود هم، جلوی عفونت را می گیرد. ضمن اینکه من قبل از حجامت و بعد از آن در آن محل بتادین می‌زنم و ضد عفونی می‌کنم.

از او می‌پرسم حجامت چه فوایدی دارد، می‌گوید: چون سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند به علت فشار منفی در پست دو کتف در نزدیکی ستون فقرات و قلب، سیستم لنفاوی و ایمنی بدن تحریک و تقویت می‌شود در واقع سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند به همین خاطر فرد حجامت کننده دیگر مریض نمی‌شود.

نصرتی اضافه می‌کند:‌ حجامت ضد بیماریهای قلبی و عروقی است و چون رگها را از پلاکت پاک می‌کند دیگر امکان سکته مغزی و قلبی هم وجود ندارد و از بیماریهای عفونی نیز به علت فعال کردن سیستم ایمنی بدن پیشگیری می‌کند.

وی می‌گوید: در واقع ما با حجامت خونهای کثیف بدن را دفع می‌کنیم و کاری می‌کنیم که سیستم خونسازی بدن خون تازه تولید کند. در واقع ما با این کار گلبولهای زائد و پلاکتهای مرده را خارج می کنیم. بارها پیش آمده یک مریض قلبی آمده پیش من حجامت کرده و بعد آنژیوگرافی کرده و دیده عروقش باز شده است.این حرف را من نمی‌گویم خون مریضهایم می‌گویند که «بعد از حجامت احساس می‌کنم رگهایم باز شده است».

از او می‌پرسم که در فرآیند انتقال خون هم حدود 450 سی سی خون از افراد می‌گیرند و به همین علت فرایند خونسازی تحریک می‌شود ضمن اینکه خون افراد آ‌زمایش می‌شود و افراد از سلامتی خود و نبود بیماریهای عفونی مثل هپاتیت و ایدز در بدنشان مطلع می‌شود و در عین حال خون سالم آنها به مصرف بیماران و افراد نیازمند می‌رسد که ثواب زیادی هم دارد، در پاسخ می‌گوید:‌ سیستم انتقال خون با حجامت فرق می‌کند اینجا ما با بادکش می‌کنیم و با ایجاد فشار منفی به نسبت انتقال خون، گلبول و پلاکت بیشتری را از بدن خارج می‌کنیم.

وی اضافه می‌کند: ما در حجامت خون مویرگی را می‌گیریم، یعنی خونی که در منتها الیه رگها اکسیژن را به سلولها می‌رساند و مواد زائد آنها را می‌گیرد،می‌پرسم پس خون سرخرگی و تمیز(حاوی اکسیژن) هم در حجامت از بدن خارج می‌شود، می‌گوید: بله ممکن است خون تمیز هم خارج شود اما بیشترش خون کثیف است.

از دکتر نصرتی می‌پرسم، پس اینکه مردم می‌گویند، در حجامت خون کثیف دفع می‌شود، آیا حرف درستی است و پاسخ می‌دهد: بله درست است، البته همان طور که گفتم ممکن است خون تازه هم در آن باشد اما بیشتر آن خون کثیف است، البته عوام می‌گوید خون کثیف است و شاید به یک معنا درست نباشد ولی چون مواد زائد خون دفع می‌شود به یک معنا درست است.

از او می‌پرسم چرا سازمان انتقال خون از افرادی که حجامت می‌کنند، خون نمی‌گیرد،می‌گوید: انتقال خون یک فلسفه دارد که ممکن است افراد در جایی حجامت کنند که از وسایل استریل و یکبار مصرف استفاده نشده باشد و از این نظر به طور کلی حرف درستی می‌زنند، چون ممکن است بیماریهای عفونی مثل ایدز یا هپاتیت از طریق لوازم بین افراد منتقل شود.خونی که برای بیماران استفاده می شود باید مطمئن باشد. به طور اصولی این مسئله را در مورد خودم یا افرادی که از وسایل یکبار مصرف استفاده می‌کنند، قبول ندارم اما در حالت کلی استدلال سازمان انتقل خون را قبول دارم. با اینکه آن را در مورد خودم صادق نمی‌دانم.

از دکتر نصرتی می‌پرسم چرا برخی پزشکان با حجامت مخالفت می‌کنند، می‌گوید: کسانی که با حجامت مخالفت می‌کنند از فواید آن اطلاعی ندارند.

از او می‌پرسم شما پزشک هستید آیا در دوره دانشگاه آموزشی درباره حجامت دیده‌اید، می‌گوید: نه طب سنتی و حجامت اصلاً در دانشگاهها در دوره کلاسیک پزشکی عمومی تدریس نمی‌شود و من خودم بعداً در یک دوره بیرون از دانشگاه در مورد حجامت آموزش دیدم به همین علت هم هست که پزشکان درباره فواید حجامت اطلاعی ندارند.

ضمن اینکه پزشکانی که با حجامت مخالفت می‌کنند، منافع شخصی شان زیر سوال می‌رود و ممکن است تعداد بیمارانشان کم شود به همین خاطر حرفهای غیر علمی درباره ضررهای حجامت می‌زنند. در حالی که به نظر من مراکز تحقیقاتی و علمی باید بیایند و برای اثبات فواید حجامت تحقیق کنند و این فواید را به اثبات برسانند.

از دکتر نصرتی می‌پرسم شما در بروشورهای تبلیغاتی که در مطب و مرکزتان توزیع می‌کنید، فواید زیادی درباره حجامت نوشته‌اید که شامل این موارد است: «پیشگیری و درمان انسداد عروق و پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی، تنظیم چربی،‌قند، اسید اوریک خو و اثر مفید بر فشار خون و دیابت، درمان غلظت خون و بر طرف نمودن مسمومیتهای مزمن.

همچنین درمان ناراحتی‌های پوستی از قبیل جوش، کهیر، خارش و حساسیتها، درمان ناراحتی‌های عصبی‌، اضطراب، سردردهای شدید و مزمن مانند میگرن، درمان خواب رفتگی و سردی دست و پا با بهبود بخشیدن به گردش خون.

درمان ریزش مو و تقویت رشد موها، تنظیم وزن و خصوصاٌ در افراد لاغر، بهتر شدن تنفس در مبتلایان به آسم، درمان ناراحتی‌های کبد و کلیه، درمان ناتوانی‌های جنسی، درمان ناراحتی‌های زنانه، درمان نازایی، مرتب کردن عادت ماهیانه زنان، درمان دردهای هنگام قاعدگی و کمک به ترک سیگار و مواد مخدر». آیا این همه فواید اثبات شده است.

می‌گوید: بله، من خودم مریضی داشتم که تری گلیسرید خونش بالا بود و با حجامت درمان شد، یا بیمار مبتلا به آسم داشتم که با حجامت بهبود پیدا کرد، در مورد ریزش مو هم نمی‌توانم بگویم که درمان کامل می‌کند اما با تحریک سطح سر و پوست و با به جریان انداختن خون در سطح پوست فولیکولهای روی پوست تقویت شد و در بهتر شدن رویش مو تأثیر دارد.

در مورد ناتوانی جنسی هم با بادکش و حجامت از کمر و همزمان با آن زالو درمانی افراد درمان می شوند.

در پایان از او می‌پرسم تخصص شما چیست،می‌گوید: من پزشک عمومی هستم، می‌پرسم پس چرا روی تابلوی مطب و کارت ویزتتان نوشته‌اید، قلب و عروق، داخلی و رژیم درمانی در حالی که هر کدام از اینها یک رشته تخصصی پزشکی جداگانه است، می‌گوید: حرف شما منطقی است، من این کارت و تابلو را 10سال پیش سفارش دادم، نمی‌خواهم کارم را توجیه کنم و قصد گول زدن مردم را ندارم، به خصوص اینکه من بیمار قلبی و عروقی ویزیت نمی‌کنم و فقط حجامت می‌کنم اگر مریض قلبی می دیدیم می‌شد گفت، قصد گول زدن مردم را دارم اما حالا نه.

حجامت صلواتی

فردای آن روز در خبرگزاری نشسته بودم که فردی تماس گرفت و خود را قاسم پرواز، بنیانگذار حجامت صلواتی در ایران معرفی کرد و گفت: شما دیروز به مرکز همکار ما دکتر نصرتی مراجعه کرده‌اید من هم تماس گرفتم بگویم وارد راه بزرگی شده‌اید که اگر خوب عمل کنید، سعادت دنیا و آخرتتان تضمین می‌شود.

از او درباره تخصصش می‌پرسم می گوید: من لیسانس زبان انگلیسی دارم. 35 سال پیش در آمریکا بودم و سرطان حنجره داشتم، دکترهای آمریکا جوابم کرده بودند، به ایران برگشتم دوستی گفت برو حجامت کن، گفتم کجا گفت، شاه جمع کرده است باید بگردی تا پیدا کنی.

و ادامه می‌دهد: گشتم تا بالاخره در خمام گیلان یک نفر را پیدا کردم که حجامت می‌کرد، همین که حجامت کرد، بیماریم به طور کلی درمان شد . از او پرسیدم می‌شود من هم می‌توانم یاد بگیرم گفت، بله.

قاسم پرواز می گوید: من هم رفتم و حجامت را یاد گرفتم و از آن روز تاکنون به 4 هزار پزشک آموزش داده‌ام، حجامت توصیه پیامبر اسلام است و حضرت محمد(ص) فرموده است باید فرزندانتان را از 4 ماهگی سالی چهار بار حجامت کنید تا مریض نشوند. من این کار را برای نوه‌ام انجام داده‌ام و او امروز یک دانشمند شده است.

و ادامه می‌دهد: شما باید عزمتان را برای ترویج حجامت جزم کنی. ما داریم به زودی وزارت حجامت را تأسیس می‌کنیم و اگر شما هوشیار باشی و زود وارد عمل شوی و حجامت را یاد بگیری و برای اطرافیانت در فامیل انجام دهی شما قطعاً معاون وزیر خواهی شد.

پرواز اضافه کرد: اسدالله علم در زمان شاه حجامت را ممنوع کرد و ضربه سنگینی به این سنت پیغمبر(ص) اما این درمان اسلامی ریشه در فرهنگ ما دارد و مردم دوباره بعد از انقلاب این سنت را احیا کردند و اکنون هزاران نفر هر روز برای حجامت مراجعه می‌کنند و برای حجامت مدتها در صف می ایستند.

او می‌گوید: پزشکان با حجامت مخالفت می‌کنند چون اگر فرهنگ حجامت ترویج شود دیگر باید در مطبهایشان، خودشان را باد بزنند چون دیگر کسی مریض نمی‌شود که به آنها مراجعه کند. خداوند و معصومین حجامت را توصیه کرده‌اند و آدرس محل آن را که بین دو کتف محل تجمع مواد زائد است داده اند. علم امروز هم به این حقیقت رسیده است و خود پزشکان هم امروز می‌دانند که در حجامت سلولهای مرده و زائد از بدن دفع می‌شود پیامبر(ص) هم فرموده است، الحجامت دوا کل درد و بلا.

نظر وزارت بهداشت درباره حجامت

مرضیه وحید دستجردی، وزیر سابق بهداشت دو سال پیش درباره حجامت به خبرنگار فارس گفت:حجامت از نظر علمی و در موارد خاص مورد تأیید وزارت بهداشت است، اما درباره زالو درمانی هنوز نمی‌‌توانیم اعلام نظر کنیم. باید ببینیم افراد و متخصصانی که در زمینه طب سنتی به صورت علمی فعالیت می‌‌کنند، چه نظری دارند.

حسن ابوالقاسمی، فوق تخصص خون و رئیس سابق سازمان انتقال خون در مورد حجامت می‌گوید: حجامت یک سابقه تاریخی 5 هزار ساله دارد و در اقوام مختلف وجود داشته است، احادیث و روایات زیادی هم در اسلام وجود دارد که معصومین انجام حجامت را توصیه کرده‌اند.

وی اضافه می کند:‌ در مورد حجامت دو رویکرد وجود دارد یک عده افرادی هستند که معتقدند چون ریشه در احادیث و روایات دارد باید بدون توجه به علم روز بر مبنای منابع اسلامی آن را ترویج کنیم و عده‌ای هم معتقدند که فواید حجامت باید با استفاده از طب امروز و آزمایشهای علمی و کارآزمایی بالینی اثبات شود.

قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقد است: من چون یک سابقه‌ای در سازمان انتقال خون دارم، شخضاً معتقدم که اگر کسی برای ثواب و تکلیف دینی حجامت می‌کند، بهتر است خون اهدا کند چون اهدای خون به نجات جان یک انسان نیازمند منجر می‌شود و ما در قرآن آیه داریم که هر کس جان یک انسان را نجات دهد گویی جان همه انسانها را نجات داده است و چه ثوابی از این بالاتر.

ابوالقاسمی می‌گوید: به هر حال افزایش اهداکننده خون به خصوص اهدا کنندگان مستمر یک افتخار ملی و بین‌المللی برای کشور است و می‌تواند به نجات جان انسانهای زیادی از جمله بیماران صعب العلاج کمک کند و چون به علت استانداردهای بین‌ المللی نمی‌توانیم از افرادی که حجامت کرده‌اند خون بگیریم، ترویج حجامت در بین افراد سالم شاخص اهدای خون را که به نجات جان انسانها می‌انجامد، پایین می‌آورد.

وی اضافه می‌کند: اما از یک منظر دیگر حجامت اکنون جزئی از طب سنتی ماست و ریشه چند هزار ساله دارد و مستنداتی در مورد آن وجود دارد که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم، اسناد تاریخی زیادی درباره حجامت وجود دارد و به هر حال یکی از اعمالی است که در اقوام مختلف برای درمان بیماری کاربرد داشته است.

رئیس انجمن خون و انکولوژی ادامه می‌دهد:‌ من تخصص این را ندارم که درباره فواید حجامت صحبت کنم اما معتقدم افرادی که در طب سنتی کار می‌کنند باید تحقیقات و بررسی‌های علمی لازم را انجام دهند و تأثیر حجامت را بر فیزیولوژی بدن و درمان بیماریها با کارآزمایی بالینی اثبات کنند.

وی می‌گوید: ‌به هر حال این روش درمانی تاریخی حتماً فوایدی دارد که باید اثبات شود و بعد از اینکه اثبات شد برای درمان بیماریهایی که کارکرد علمی آن اثبات شده است، از طرف پزشکان متخصص تجویز شود اما افراد سالم نیازی به درمان به روش حجامت ندارند و چه برای سلامت خود و چه برای ثواب و نجات جان دیگران بهتر است خون اهدا کنند و من شخصاً معتقدم که اگر پیامبر (ص) و ائمه امروز در میان ما بودند، حتماً به افراد سالم اهدای خون را برای نجات همنوعانشان توصیه می‌کردند و حجامت را برای درمان بیماریهایی که این روش برای آنها سودمند است توصیه می‌کردند.

مقررات حجامت در ایران

محمود خدادوست، معاون طب سنتی وزیر بهداشت در مورد حجامت به خبرنگار فارس می‌گوید: حجامت جزو اعمال یداوی طب سنتی است که در آیین نامه ابلاغ شده طب سنتی نیز به آن اشاره شده است.

وی ادامه می‌دهد: بر اساس آیین نامه طب سنتی، حجامت حتماً باید زیر نظر پزشک و با تجویز او برای درمان برخی بیماریها که در آیین نامه ذکر شده و یک فهرست 150 تایی دارد انجام شود،‌این پزشک باید دوره و آموزش رسمی طب سنتی را دیده باشد و مجوز انجام خدمات طب سنتی را از وزارت بهداشت گرفته باشد و هر کسی مجاز به انجام این کار نیست.

معاون وزیر بهداشت اضافه می‌کند: بسته آموزش خدمات طب سنتی هم برای پزشکان که باید خدمات آن را از جمله حجامت تجویز کنند و هم برای ارائه کنندگان خدمت حجامت تدوین شده است.

وی گفت: حجامت مانند بقیه روشهای درمانی در طب نوین یا طب سنتی برای درمان تعداد معدودی از بیماریها سودمند است و و موارد کاربرد آن به عنوان اندیکاسیونهای حجامت در آیین نامه طب سنتی مشخص شده است و تجویز حجامت برای غیر از این موارد که حدود 150 مورد است، مجاز نیست.

این متخصص طب سنتی ادامه می‌دهد:‌ اساساً چیزی با این عنوان که حجامت برای درمان همه بیماریها و برای همه افراد توصیه شده باشد در طب سنتی نداریم و حتی در منابع طب سنتی نیز آمده است که اگر فرد، زمان و مکان انجام حجامت به درستی انتخاب نشود، اشتباه است.

وی گفت: در طب سنتی هیچ عملی نداریم که برای همه بدون در نظر گرفتن شرایط آنها تجویز شود و نمی‌شود یک نسخه را برای همه مردم پیچید به عنوان مثال ما 120 نوع میگرن داریم که برای چند مورد آنها ممکن است حجامت موثر باشد و برای تعداد زیادی از آنها حجامت هیچ سودی ندارد.

وی گفت: حکمای ما هم در قدیم برای حجامت به اصول و قواعدی قائل بوده‌اند و هیچ جای کتب حکمای قدیم مثل ابوعلی سینا، رازی و جرجانی نیامده است که حجامت برای همه افراد باید انجام شود.

خدادوست اضافه کرد: متأسفانه در سالهای اخیر عده‌ای آمده‌اند و از باورهای مردم سوء استفاده می کنند و با این کار در مردم بی‌اعتمادی ایجاد می‌کنند و حتی اصل و محتوای روشن و نورانی طب سنتی را زیر سوال می‌برند.

وی می‌گوید: مبنای حجامت فقط دفع خون نیست بلکه کارکردهایی دارد که در طب سنتی به صورت علمی فواید آن ثابت شده است اما به شرطی که در جای خود و برای فردی که اندیکاسیون درمانی واقعی داشته باشد، انجام شود. انجام حجامت برای همه مردم، با هر مزاج و حتی برای افراد سالم کار درستی نیست. افراد سالم اگر می‌خواهند دفع خون کنند باید خون اهدا کنند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت اضافه می‌کند:‌ نباید مفاهیم علمی طب سنتی را به صورت حرفهای عامیانه و غیر علمی بین مردم رواج دهیم، طب سنتی یک تخصص و علم است و باید افراد  صاحبنظر و آموزش دیده درباره آن صحبت کنند.

وی می‌گوید: خیلی از این بروشورها و تبلیغاتی که افرادی درباره فواید حجامت ارائه می‌دهند، چیزی جز عوامفریبی و تبلیغات فریبنده نیست و برای کسب سود و سوء استفاده از باورهای مذهبی مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت بهداشت نظارت لازم را در مورد خدمات طب سنتی ندارد،می‌گوید: ببینید، سالهاست که در وزارت بهداشت در این مورد نظارت کافی نبوده است و به همین علت عده‌ای به سمت سوء استفاده و عوامفریبی رو آ‌ورده‌اند، اکنون حدود یکماه است که معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت تأسیس شده است، باید فرصت بدهیم تا بتوانیم با اجرای آیین نامه ها این مسائل را سر و سامان بدهیم.

خدادوست اضافه می‌کند: با توافق معاونت درمان وزارت بهداشت چند ماه به پزشکانی که علاقه به فعالیت در زمینه طب سنتی هستند مهلت می‌دهیم بیایند و آموزشهای لازم را ببینند و مجوز بگیرند و بعد از آن مراکز بدون مجوز را تعطیل می‌کنیم.

خدادوست می‌افزاید: طب سنتی ایرانی- اسلامی ما ریشه تاریخی دارد که بیش از 80 درصد آن اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم، تحرک بدن، استفاده از آب و هوای سالم و پرهیز از استرس و فشار روحی است و فقط 20 درصد آن خدمات درمانی است که بخش کوچکی از آن حجامت است که آن هم باید برای بیمار خاص خود که اندیکاسیون درمانی دارد، استفاده شود.


فارین پالیسی مدعی شد:کارگران جنسی در ایران با یک چشمک زدن!

    نظر
این نشریه با استناد به آماری مدعی شده است که در تهران، به ازای هر یک طلاق، 3/76 ازدواج وجود دارد که این آمار تقریبا با آمار بریتانیا قابل مقایسه است که در آن 42 درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود.
کارگران جنسی در ایران با یک چشمک زدن!
گروه اجتماعی: انقلاب جنسی در ایران به معنای منفی یا مثبت نیست بلکه بیش از هر چیز بی‌سابقه بوده است. نگرش‌های اجتماعی ایرانی‌ها در چند دهه گذشته تغییرات زیادی داشته، به گونه‌ای که افرادی که سال‌های زیادی در ایران نبوده‌اند، زمانی که به کشورشان بازگشته‌اند، حیرت‌زده شده‌اند.

به گزارش افکارنیوز، فارین پالیسی از قول یک انگلیسی-ایرانی پس از بازگشت از تهران نوشته است: "این روزها وضعیت تهران باعث شده لندن شبیه یک شهر سنتی به نظر بیاید." وقتی صحبت از مسایل جنسی باشد، ایران در واقع در حال حرکت در مسیر انگلیس و امریکا قرار دارد.

این نشریه با استناد به آماری مدعی شده است که کاهش نرخ تولد، نشانه استقبال از روش‌های پیشگیری از بارداری و دیگر شکل‌های تنظیم خانواده و همچنین نشانه‌ای از زوال نقش سنتی خانواده است. در طول دو دهه گذشته ایران سریع‌ترین کاهش نرخ باروری ثبت شده در طول تاریخ بشر را تجربه کرده است. با وجود این واقعیت که بیش از نیمی از ایرانی‌ها، زیر 35 سال سن دارند، نرخ رشد جمعیت سالانه ایران از 3/9 درصد در سال 1986 به 1/2 درصد در سال 2012 کاهش یافته است.

هم‌زمان، متوسط سن ازدواج برای مردان به 20 تا 28 سال در سه دهه گذشته افزایش پیدا کرده و در زنان ایرانی در حال حاضر سن ازدواج بین 20 تا 34 سال است؛ پنج سال افزایش نسبت به یک دهه پیش. بر اساس آمار رسمی، حدود 40 درصد از بزرگ‌سالانی که در سن ازدواج قرار دارند، در حال حاضر مجردند. در عین حال نرخ طلاق نیز به سرعت افزایش یافته؛ 50 هزار طلاق ثبت شده در سال 2000 به 150 هزار طلاق در سال 2012 افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر در ایران از هر هفت ازدواج، یکی از آن‌ها به طلاق منجر می‌شود. اما در شهرهای بزرگ، این میزان به مراتب بیشتر است. برای مثال در تهران، به ازای هر یک طلاق، 3/76 ازدواج وجود دارد که این آمار تقریبا با آمار بریتانیا قابل مقایسه است که در آن 42 درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود. هیچ نشانه‌ای مبنی بر کند شدن این روند وجود ندارد. طی شش ماه گذشته، نرخ طلاق افزایش پیدا کرده، در حالی‌که نرخ ازدواج به میزان زیادی کاهش داشته است.

تغییر نگرش نسبت به ازدواج و طلاق هم‌زمان با تغییر دراماتیک ایرانیان به سمت داشتن رابطه جنسی شده است. بر اساس تحقیقی که در سال 2008 توسط یک مقام بلندپایه وزارت جوانان به آن اشاره شد، اکثر پاسخ‌دهندگان مرد گفته‌اند که پیش از ازدواج حداقل یک‌بار با جنس مخالف خود رابطه داشته‌اند. زیاد جای تعجب ندارد که پس از آن مرکز تحقیقات وزارت جوانان هشدار داد که "روابط ناسالم و فساد اخلاقی علل اصلی طلاق در میان زوج‌های ایرانی است."

فارین پالیسی ادعا کرده است : در اوایل دهه 90، فحشا در بسیاری از شهرستان‌ها و شهرها وجود داشت؛ به خصوص در تهران. اما کارگران جنسی تقریبا مخفیانه به این کار مشغول و ناچار بودند که همواره از دید عموم مخفی بمانند. امری که در حال حاضر در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها، تنها با یک چشمک زدن و تکان دادن سر در سراسر کشور انجام می‌شود. اغلب، کارگران جنسی در خیابان‌های خاص قدم می‌زنند و در انتظار مشتریان تصادفی هستند تا آن‌ها را انتخاب کنند. ده سال پیش، روزنامه انتخاب ادعا کرد که فقط در تهران نزدیک به 85 هزار کارگر جنسی وجود دارد.

البته این‌که تصور کنیم ارزش‌های سنتی کاملا از میان رفته، اشتباه است. ارزش‌ها هنوز در بین طبقات اجتماعی سنتی به‌خصوص در شهرستان‌ها و روستاهای استان‌های دیگر حفظ شده است. اما این‌که تصور کنیم آزادی جنسی تنها میان طبقات متوسط شهری شکل گرفته نیز اشتباه است.

آب بازی مختلط در کرج............

    نظر
منابع خبری از دستگیری 50 نفر از هنجار شکنان در مراسم آب‌بازی در پارک «ایران زمین» شهرک «عظیمه» کرج خبر می دهند.
به گزارش افکارنیوز، طی هفته گذشته با فراخوان های متعدد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی خصوصا "فیس بوک"، حدود 500 دختر و پسر از عصر روز جمعه (14 تیر) با حضور در پارک «ایران زمین» و مقابل نیرو‌های پلیس به «آب‌بازی» پرداختند.

در پایان این مراسم پلیس اقدام به بازداشت 50 نفر و انتقال آن‌ها به کلانتری 14 رسالت واقع در سه راهی شهرک اوج کرد.

به گفته شاهدان محلی، بعد از انتقال این افراد به کلانتری 14 رسالت واقع در سه راهی شهرک اوج، خانواده های دستگیر شدگان که در حدود 500 نفر بوده اند با تجمع در محل این کلانتری با سر دادن شعار های هنجارشکنانه خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند که در نهایت این تجمع با مداخله ی نیروهای اداره آگاهی و یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کرج در ساعت 24 پایان یافت.






تصویر داوری که تماشاگران سرش را بریدند!

    نظر

تصویر داوری که تماشاگران سرش را بریدند!

داور,تصویر
گروهی از هواداران سر یک داور فوتبال در لیگ آماتور برزیل را بریدند.

فارس: گروهی از هواداران سر یک داور فوتبال در لیگ آماتور برزیل را بریدند.

در لیگ فوتبال آماتورهای برزیل، اوکتاویو داسیلوا داور 20 ساله‌ای که یک بازی فوتبال را قضاوت می‌کرد به دست گروهی از تماشاگران خشمگین کشته شد و سرش از تنش جدا شد.

ماجرا از آن جا شروع شد که این داور، دوس سانتوس یکی از بازیکنان حاضر در میدان را اخراج می‌کند؛ اما این بازیکن از این دستور سر باز می‌زند و داور با عصبانیت با چاقو به او حمله می‌کند و درنهایت دوس سانتوس قبل از رسیدن به بیمارستان جان می‌بازد.

هواداران خشمگین هم پس از دیدن این صحنه به زمین مسابقه هجوم می‌‌آورند و داور را به طرز فجیعی به قتل می‌رسانند و سرش را از بدنش جدا می‌کنند.

تصویر داور کشته شده پس از این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.