سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

\ایـن متــن را جـــدی بگیـریم\ .....

    نظر

"ایـن متــن را جـــدی بگیـریم"

iran-stars.com

احترام به بزرگترها را فراموش نکنیم

فرزند عزیزم:


آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی،
اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم ویا نتوانستم لباسهایم را بپوشم
اگر صحبت هایم تکراری و خسته کننده است......


صبور باش و درکم کن


یادت بیاور وقتی کوچک بودی مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت را عوض کنم
برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم...
وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن

وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم،با تمسخر به من ننگر
وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند،فرصت بده و عصبانی نشو
وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند،دستانت را به من بده...همانگونه که تو اولین قدمهایت را کنار من برمیداشتی....

زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم،عصبانی نشو..روزی خود میفهمی
از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم،خسته و عصبانی نشو
یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم
کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم

فرزند دلبندم،دوستت دارم

 


10 باور اشتباه درمورد روابط زناشویی .....

    نظر

 باور اشتباه درمورد روابط زناشویی 10

iran-stars.com

فکر می‌کنید رابطه‌‌تان شکست خورده است چون شما و همسرتان قوانین یا استانداردهای خاصی را دنبال نمی‌کنید؟ در این مقاله به 10 تصور متداول غلط و خطرناک برای روابط اشاره می‌کنیم.


اشتباه 1: یک رابطه عالی نیازمند تفاهم فکری است.

• شما هیچوقت نمی‌توانید به همه چیز از دید همسرتان نگاه کنید زیرا دو فرد کاملاً متفاوت هستید. شما از نظر ژنتیکی، فیزیولوژیکی، روانی و تاریخی متفاوت هستید.

• شما نمی‌توانید با شبیه شدن به طرزفکر همسرتان، مشکلات رابطه‌تان را حل کنید. زنان و مردان ذهن متفاوتی دارند.  سعی در تغییر طرزفکرتان کاری غیرطبیعی و حتی خطرناک است.

• باید تشخیص دهید که یک رابطه وقتی با کسی باشید که زندگی‌تان را غنی‌تر کرده است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. باید تفاوت‌هایتان را تحسین کنید.

اشتباه 2: یک رابطه عالی نیازمند عشقی عالی است.

• بله، زندگی شما در کنار همسرتان باید توام با عشق باشد. اما خودتان را گول نزنید و انتظار یک عشق غیرواقعی هالیوودی را نداشته باشید. واقعیت این است که در دنیای واقعی، عاشق بودن به معنی افتادن در دام عشق نیست.

• عاشق شدن تنها اولین قدم عشق است. ماندن در آن مرحله کار دشواری است. یک رابطه بالغ از شور و شوق اولیه عشق به عشقی ماندگارتر و عمیق‌تر تبدیل می‌شود.

• این اشتباه متداول را مرتکب نشوید که فکر کنید وقتی آن شور اولیه فروکش می‌کند، دیگر عاشق نیستید. پاسخ این نیست که رابطه‌ای جدید را شروع کنید که بتوانید دوباره آن شور اولیه عشق را به دست آورید. پاسخ این است که یاد بگیرید چطور به مراحل بعدی عشق قدم بگذارید و تجربه‌ای عمیق‌تر داشته باشید.

اشتباه 3: یک رابطه عالی نیازمند قدرت حل مشکل بالا است.

• در این دام نیفتید که باور کنید شما و همسرتان اگر نتوانید مشکلات و مشاجرات جدی‌تان را حل کنید، نمی‌توانید شاد و خوشبخت باشید. نود درصد از مشکلات رابطه قابل حل نیستند.

• مسائلی وجود دارد که شما و همسرتان سر آن تفاهم ندارید و هیچوقت هم تفاهم پیدا نخواهید کرد. چرا نمی‌توانید یکبار برای همیشه این مسائل و مشکلات را حل کنید؟ دلیلش این است که برای این منظور باید یکی از شما ارزش‌ها و اعتقادات خود را قربانی کند.

• می‌توانید خیلی ساده تصمیم بگیرید که در آن موارد اختلاف داشته باشید و بااینکه در مورد آن موضوع به نزدیکی احساسی نرسیده‌اید اما از نظر احساسی به هم نزدیک باشید.

اشتباه 4: یک رابطه عالی نیازمند داشتن علایق مشترک است که شما را برای همیشه به هم وصل کند.

• اگر علایق و فعالیت‌های مشترک نداشته باشید، رابطه‌تان هیچ اشکالی ندارد.

• اگر شما و همسرتان خودتان را مجبور می‌کنید که در فعالیت‌هایی مشترک شرکت کنید اما نتیجه آن چیزی جز استرس، فشار و مشاجره نخواهد بود، به هیچ‌وجه این کار را نکنید.

اشتباه 5: یک رابطه عالی، یک رابطه مسالمت‌آمیز و آرام است.

• از مشاجره کردن به این دلیل که فکر می‌کنید نشانه ضعف یا شکست رابطه است، نترسید. حتی سالم‌ترین زوج‌ها هم گاهی دعوا می‌کنند.

• به دعوا و مشاجره اگر به طور درستی نگاه شود، می‌تواند با الف) خالی کردن فشار و ب) ایجاد تدریجی حس آرامش و اعتماد که دانستن اینکه می‌توانید احساساتتان را بدون تحقیر شدن یا نادیده گرفته شدن، ابراز کنید، به رابطه کمک کند.

• به جای اینکه نگران تعداد دفعات مشاجراتتان باشید، باید نگران نحوه مشاجراتتان باشید. در زیر چند راهنمایی برایتان آورده‌ایم:

- به هیچ وجه از موضوع نگذرید یا طی مشاجره ارزش همسرتان را پایین نیاورید.
- فقط به این دلیل که مشاجره تحریک‌آمیز است، به دنبال آن نباشید.
- از به دست آوردن نزدیکی احساسی در انتهای مشاجره خودداری نکنید.

اشتباه 6: یک رابطه عالی امکان بیرون ریختن احساساتتان را برایتان فراهم می‌کند.

• بیرون ریختن حرف‌های دلتان شادی احساسی خوب به شما بدهد اما وقتی در زمانی نامناسب، حرفی نامناسب از دهانتان بیرون بیاید، احتمال خراب کردن همیشگی رابطه‌تان وجود دارد. وقتی یک طرف نتواند طرف مقابل خود را بخاطر حرفی که طی یکی از همین زمان‌های دردودل بدون سانسور زده شده، ببخشد، روابط بسیاری برای همیشه خراب خواهد شد.

• قبل از اینکه حرفی به زبان بیاورید که پشیمان شوید، زبانتان را گاز بگیرید و لحظه‌ای به حرفی که می‌خواهید بزنید فکر کنید. حرف‌هایی که در چنین مواقعی زده می‌شود خیلی وقت‌ها احساس واقعی ما نیستند و نباید مطرح شوند—مخصوصاً اگر مخرب باشند.

اشتباه 7: یک رابطه عالی ارتباطی به رابطه‌جنسی ندارد.

• این باور که رابطه‌جنسی مهم نیست تصوری خطرناک و مخرب است. رابطه‌جنسی وقفه‌ای عالی از فشارهای زندگی روزانه برای دو طرف فراهم می‌کند و باعث می‌شود دو طرف بتوانند سطح بالایی از صمیمیت و نزدیکی را تجربه کنند.

• شاید رابطه‌جنسی همه چیز نباشد اما اگر منبع خستگی و یکنواختی رابطه‌تان همین باشد، 90 درصد مقیاس اهمیت را از آنِ خود می‌کند. اگر زندگی جنسی شما راضی‌کننده نباشد، به مسئله‌ای بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد. از طرف دیگر، زوج‌هایی که زندگی‌جنسی راضی‌کننده دارند، در مقیاس اهمیت، فقط 10 درصد را به سکس اختصاص می‌دهند.

• نباید فکرتان را محدود کنید که رابطه‌جنسی فقط منحصر به رابطه فیزیکی است. نوازش کردن، در آغوش گرفتن، گرفتن دست‌ها و هر طریق دیگری که بتواند آرامش فیزیکی به شما و همسرتان بدهد می‌تواند یک زندگی جنسی راضی‌کننده به شمار رود.

اشتباه 8: یک رابطه عالی بعد از اشتباه یکی از طرفین، باقی نخواهد ماند.

• هیچکس کامل نیست. تازمانیکه اشتباهات همسرتان همراه با سوءاستفاده از شما نبوده و مخرب نباشد، می‌توانید یاد بگیرید با آنها زندگی کنید.

• به جای متمرکز شدن بر کمبودهای همسرتان، خصوصیاتی از او که اوایل برایتان جذاب بود را به یاد آورید. شاید بعضی از این خصیصه‌های ذاتی بخشی از آن جذابیت اولیه بوده‌اند؟ فقط به این دلیل که رفتاری عمومی نیست به این معنی نیست که برای رابطه مسموم و خطرناک است.

• مراقب باشید که تفاوت بین یک تغییر رفتار همسرتان و یک مشکل جدی را درست تشخیص دهید. مشکلات جدی که مخرب و آزاردهنده هستند، اعتیاد و سوءاستفاده‌ها و آزارهای جسمی/روحی است. برخلاف خصیصه‌های ذاتی، اینها رفتارهایی هستند که باید یاد بگیرید با آنها زندگی کنید.

اشتباه 9: برای عالی نگه داشتن رابطه، فقط یک راه درست وجود دارد.

• هیچ راه درست مشخصی برای یک همسر خوب بودن، پدر یا مادر خوب بودن یا کنار آمدن با مشکلات رابطه وجود ندارد.

• به جای اینکه از استانداردهایی که در کتاب‌ها خوانده‌اید یا از دوستان شنیده‌اید، تبعیت کنید، بهتر است راهی را انتخاب کنید که به دردتان می‌خورد. اگر روشی که شما و همسرتان پیش گرفته‌اید، نتیجه‌ دلخواهتان را ایجاد می‌کند، همان را پیش بگیرید. اگر هر دو شما با اصول و قواعد مخصوص خودتان راحت هستید، می‌توانید قوانین خودتان را داشته باشید.

• یادتان باشد، درمورد طریقه ابراز احساس همسرتان سخت‌گیر و خشک نباشید. هیچ راه خاصی برای ابراز عشق و علاقه وجود ندارد. این واقعیت که همسرتان به طریقی متفاوت احساسات خود را ابراز می‌کند، باعث نمی‌شود که این احساسات اصالت و ارزش کمتری داشته باشد.

اشتباه 10: رابطه‌تان زمانی می‌تواند عالی باشد که همسرتان را آنطور که دوست دارید تغییر دهید.

• در این دام این باور نیفتید که اگر بتوانید همسرتان را تغییر دهید، رابطه‌تان بهتر خواهد شد.

• این تصور بچگانه که عاشق شدن به این معنی است که کسی را پیدا کنید که مسئول خوشبختی شما باشد. شما باید مسئولیت خوشبختی خودتان را قبول کنید.

• اگر رابطه‌تان توام با فشار است، مهمترین فردی که باید تغییر کند، خودتان هستید. وقتی نقص‌ها و ایرادات خود که موجب تخریب رابطه شده را پیدا کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آنها را از زندگی خود بیرون کنید.

 

 


چت کردن یک آقا پسر با یک دختر خانم!! طنز....

    نظر

پسر : سلام.خوبی؟مزاحم نیستم؟

دختر: سلام. خواهش می کنم.? asl plz

پسر : تهران/وحید/26 و شما؟

دختر‌ : تهران/نازنین/22

پسر : اِ اِ اِ چه اسم قشنگی!اسم مادر بزرگ منم نازنینه.

دختر: مرسی!شما مجردین؟

پسر : بله. شما چی؟ازدواج کردین؟

دختر : نه. منم مجردم. راستی تحصیلاتتون چیه؟

پسر : من فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه MIT اَمِریکا دارم. شما چی؟

دختر : من فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سُربن فرانسه هستم.

پسر : wow چه عالی!واقعا از آشناییتون خوشحالم.

دختر : مرسی. منم همین طور. راستی شما کجای تهران هستین؟

پسر: من بچه تجریشم. شما چی؟

دختر : ما هم خونمون اونجاس. شما کجای تجریش می شینین؟

پسر : خیابون دربند. شما چی؟

دختر : خیابون دربند؟ کجای خیابون دربند؟

پسر : خیابون دربند. خیابون…… کوچه……پلاک….شما چی؟

دختر : اسم فامیلی شما چیه؟

پسر : من؟ حسینی! چطور؟

دختر : چی؟وحید تویی؟ خجالت نمی کشی چت می کنی؟تو که گفتی امروز با زنت می خوای بری قسطای عقب مونده خونه رو بدی.!مکانیکی رو ول کردی نشستی چت می کنی؟

پسر : اِ عمه ملوک شمائین؟چرا از اول نگفتین؟راستش! راستش!دیشب می خواستم بهتون بگم امروز با فریده…. آخه می دونین………..

دختر : راستش چی؟ حالا آدرس خونه منو به آدمای توی چت میدی؟می دونم به فریده چی بگم!

پسر : عمه جان ! تو رو خدا نه! به فریده چیزی نگین!اگه بفهمه پوستمو میکّنه!عوضش منم به عمو فریبرز چیزی نمی گم!

دختر :‌ او و و و م خب! باشه چیزی بهش نمیگم. دیگه اسم فریبرزو نیاریا! راستی من باید برم عمو فریبرزت اومد. بای

پسر : باشه عمه ملوک! بای……

 


نادر قاضی پور با بیان مطلب بالا در گفتگو با فرارو ضمن بیان دیدگا

    نظر

هویت سلطان گوشت ایران برای همه کاملا مشخص است. این فرد کسی است که اکنون کنجاله هایش در کشتی و روی بندر است و اگر بخواهد می تواند یک دقیقه ای همه این کنجاله ها را وارد کشور کند. این فرد کسی است که بانک مرکزی درباره او به بانک کشاورزی نامه نوشته است مبنی بر اینکه این پانزده شرکت که وابسته به این شخص، همسر، پسر و دختر وی می باشد اینقدر بدهی بانکی دارد و با این فرد معامله نکنید؛ اما بازهم با او معامله کردند.

نادر قاضی پور با بیان مطلب بالا در گفتگو با فرارو ضمن بیان دیدگاه خود درباره علت بالا رفتن قیمت گوشت مرغ، از هویت سلطان گوشت ایران پرده برداشت.

• چهار روز مانده به پایان مجلس هشتم که قانون بودجه مطرح شده بود، در آنجا بندی آورده بودند که هر کس قصد دارد گوشت قرمز و یا گوشت مرغ وارد کند باید مبالغی را به وزارت جهاد بپردازد و این وزارت این پول را برای مطالعات و تحقیقات خود هزینه کند. سقفی هم برای این پول تعیین نکرده بودند. بنده آنجا مخالفت کردم و گفتم سلطان گوشت کیست. آقای توکلی به بنده اخطار دادند که در موضوع صحبت کنید. در حالی که بنده فقط گفتم سلطان گوشت کیست.

• آنچه که بنده از وزارت بازرگانی جویا شدم گفتند که کنجاله سویا را به جای آنکه به صورت مستقیم به دامداران بدهند به اتحادیه دادند. اتحادیه هم این کنجاله سویا را به جای آنکه به دامداران بدهد با قیمت آزاد به کارخانه داران فروخته است.

• قبلا این قیمت بین 600 تا 800 متغیر بود که یکباره به بیش از 1700 تا 1900 تومان افزایش پیدا کرد. یعنی آقایان در هر کیلو بیش از 1000 تومان منفعت کسب کردند.

• قبلا جهاد کشاورزی این غذای مرغ را تامین می‌کرد. در حالی که اکنون فاش شده است در بندر شهر رضا بندر عباس ابتدا بار شخصی که سلطان گوشت ایران است خارج از نوبت تخلیه و پخش می شود تا زودتر در داخل با قیمت 1800 تومان توزیع گردد و سپس بار جهاد کشاورزی تخلیه می شود.

• جهاد کشاورزی این نهاده ها را توزیع می کند و هر کس از جهاد نامه می برد این شرکت برای معرفی نامه ای که جهاد می دهد نهاده توزیع می کند.

• از دعوای بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، این مردم ایران هستند که بیچاره شدند و مرغ 3000 هزار تومانی را بین شش تا هشت هزار تومان باید بخرند.

• ما از مسئولین، دولت، بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور می خواهیم که با خاطیان (هرکسی که باشد) برخورد شود.

• این مسئله به تحریم ربطی ندارد. این وضعیت محصول شرایطی است که با ایجاد انحصار برای یک نفر به وجوده آمده است. گفتند باید یک نفر کنجاله سویا و آن هم از کشور خاصی و از بندر خاصی وارد کند، در حالی که باید هر کسی یا آن فرد که سلطان گوشت است، می‌آمد زیرنظر دولت کنجاله سویا را توزیع می کرد و اشخاص حقیقی هم هرکس می خواست از کشورهای دیگر می خریدند و به صورت آزاد وارد کشور می کردند.

• این مرغداران در سایه نظام مقدس جهوری اسلامی ایران و اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و بازار آزاد میلیونر شدند و همگی بهترین خانه ها را دارند و بهترین ماشین ها را سوار می شوند.

• وقتی دولت قصد یک جراحی اقتصادی داشت باید نظارت می کرد و برنامه ریزی کرده و اجازه نمی داد از این موضوع فرصت طلبان استفاده کنند.

• اکنون وزارت جهاد موظف است که کنجاله سویا را وارد کرده و بین مرغ داران توزیع کند و ما پیگیری می کنیم که این کار انجام شود.

• این صحبت ها که با واگذاری شرکت امور پشتیبانی دام به وزارت صنعت، مشکل تامین نهاده ها بدتر شده است، به خاطر خدا نیست. اینها چون برای خود شبکه درست کرده بودند و با این کار آن شبکه بهم می خورد و این سیستم اختاپوسی از بین می رفت و دیگر نمی توانستند با سیستم جدید نفوذ قبلی خود را داشته باشند این سیستم جدید را زیر سوال می برند تا در کشور بحران بوجود بیاید و به سیستم قبلی برگردیم.

• این چه معنا دارد که کل 70 میلیون جمعیت ایران را فدای یک سرمایه دار کردند.

• هویت شخص مورد نظر برای همه کاملا مشخص است. این فرد کسی است که اکنون کنجاله هایش در کشتی و روی بندر است و اگر بخواهد می تواند یک دقیقه ای همه این کنجاله ها را وارد کشور کند. این فرد کسی است که بانک مرکزی درباره او به بانک کشاورزی نامه نوشته مبنی بر اینکه این پانزده شرکت که وابسته به این شخص، همسر، پسر و دختر وی می باشد اینقدر بدهی بانکی دارد و با این فرد معامله نکنید؛ اما بازهم با او معامله کردند.

• این فرد سلطان گوشت ایران است. چون واردات نهاده های دامی در اختیار این فرد است و با تغییر قیمت نهاده ها بر روی قیمت گوشت تاثیر می گذارد.

• بنده زمانی که نامه بانک مرکزی به بانک کشاورزی را دیدم امیدوار شدم انشالله بعد از این پرونده 3000 هزار میلیاردی نوبت به این فرد هم برسد.


«کلهپاچه» هم کالای لوکس شد...........

    نظر

اینجا تهران، پایتخت ایران زمین؛ کلان‌شهری که کله‌پاچه خوردن هم به یکی از تفریحات مردم تبدیل شده است؛ اتفاقی که گردش مالی سالانه این صنف را به بیش از 126 میلیارد تومان رسانده است.


فروش روزانه 13هزار کله‌پاچه در تهران با احتساب 26 هزارو 500 تومان قیمت مصوب اتحادیه، دخلی بالغ بر 345 میلیون تومان در روز و بیش از 10 میلیارد تومان در ماه برای فعالان این صنف رقم می‌زند. شاید برای فعالان این صنف هم کمی دور از ذهن بود که با بالاگرفتن تب فست‌فود و رستوران‌های خارجی در تهران امکان روشن نگه‌داشتن چراغ کله‌پزی‌ها وجود داشته باشد. به هر حال باوجود افزایش هرروزه فست‌فودها و رستوران‌های زنجیره‌ای صنف طباخان نیز همچنان مورد استقبال مردم قرار دارد و به طور کلی بازار کله‌پاچه گوسفند همچنان داغ است؛ اتفاقی که توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است و این روزها شاهد به روز شدن این واحدهای صنفی نیز هستیم. توجه سرمایه‌گذاران اما بیراه نیست و محاسبه گردش مالی کار طباخان تهرانی نشان‌دهنده سودآوری این صنف است و قطعا سرمایه‌گذاران با تدبیر خاصی اقدام به سرمایه‌گذاری برای حضور در این صنف خواهند کرد. کله‌پاچه نیز این روزها برای بسیاری از مردم به کالایی لوکس و بالانشین تبدیل شده و قیمت 27 هزار تومانی آن امکان حضور چندماه یک‌بار آن در سبد غذایی مردم را از بین برده است. این اما به آن معنا نیست که کسب و کار کله‌پزی‌ها رونق ندارد. شما نیز اگر در طول روز کمی با دقت به طباخی‌ها نگاه کنید استقبال مردم از این غذای سنتی را مشاهده خواهید کرد؛ استقبالی که قبل از طلوع آفتاب و بعد از غروب آن نمود بیشتری دارد. مشتریان ثابت و کله‌پاچه‌خورهای حرفه‌ای برای خود پاتوق ثابتی داشته و با انواع کله‌پاچه نیز آشنا هستند. شاید شما هم همچون ما تفاوت کله‌پاچه درجه یک و دو را به سختی احساس کنید، این گروه اما در مورد تشخیص کله‌پاچه درجه یک از نوع درجه دو مهارت خاصی داشته و می‌دانند کله‌پاچه درجه یک متعلق به کشتارهای جوان و چاق که به آن شیشک گفته می‌شود بوده و کله‌پاچه درجه دو مربوط به کشتارهای پیر و لاغر است. طباخان نیز بر این نکته تاکید می‌کنند که شیشک‌ها خوشمزه‌تر و مرغوب‌تر بوده و هرچه کشتار جوان‌تر و چاق‌تر باشد، کله‌پاچه طعم و مزه بهتری خواهد داشت. پیشنهاد یکی از طباخان تهرانی به مشتریان کله‌های سفید است چرا که به گفته وی نسبت به کله‌های تیره از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. وی با اشاره به رونق دوباره این صنف در ماه رمضان، فصل زمستان را یکی از فصول پررونق برای فروش کله‌پاچه دانست و به «شرق» گفت:‌گران شدن کله‌پاچه این روزها امکان خرید برای بسیاری از مردم را سلب کرده است اما نباید از این نکته نیز غافل شد که در چندسال اخیر علاقه و استقبال مردم به کله‌پاچه بیشتر شده و این استقبال و رویکرد میان مردم شمال شهر بیشتر بوده است. به گفته وی، در گذشته کله‌پاچه غذای مردم پایین شهر و فقیر بود اما امروز غذای مردم متمول محسوب می‌شود، برای همین استقبال مردم شمال شهر از این غذا بیشتر شده است. اضافه‌شدن یکی از غذاهای قشر متوسط و رو به پایین جامعه به فهرست بلند بالای قشر مرفه اتفاقی است که در بسیاری از حوزه‌ها و کالاها به چشم می‌خورد و دیگر جایی برای تعجب از این نکته که امروزه، کله‌پاچه جزو غذاهای لوکس و شیک به حساب می‌آید، باقی نمانده است.
دلالان عامل افزایش قیمت
ماه مبارک رمضان در راه است و کله‌پزی‌ها در تدارک استقبال از مشتریان مخصوص این ماه هستند. چراکه بر اساس یک سنت قدیمی در ماه رمضان و به ویژه شب‌های پایانی ماه رمضان فروش کله‌پزها زیاد می‌شود و مشتریان بیشتری تمایل به خرید کله‌پاچه دارند. امسال اما شاید استقبال کمتری از گعده‌های کله‌پاچه خوری صورت گیرد چرا که کله‌پاچه نیز در گروه اقلامی قرار دارد که قیمت آن در فصول و ایام مختلف افزایش پیدا می‌کند و با فرارسیدن ماه رمضان باید منتظر افزایش دوباره قیمت‌ها در این صنف باشیم. به هر حال افزایش قیمت در این حوزه اندک گروهی از قشر متوسط را که هنوز کله‌پاچه خوردن یکی از برنامه‌های ثابت آنها است را نیز از میدان به در کرده و این عرصه در اختیار افراد متمول و مرفه جامعه قرار داده است. گرانی در این بازار به دلالان و واسطه‌ها هم نسبت داده می‌شود چرا که در حال حاضر کشتار‌گاه‌ها به صورت آزاد و غیردولتی کشتار می‌کنند و تعدادی افراد در این زمینه کار واسطه را بین کشتارگاه‌ها و مغازه‌داران انجام می‌دهند.
اما رییس اتحادیه طباخان، کله‌پاچه، سیرابی طبخ شده و خام در گفت‌وگو با ایسنا تاکید می‌کند: در ماه مبارک رمضان قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد و حتی اگر واسطه‌ها گران کنند، ما مجبور هستیم که کله‌پاچه‌ها را به قیمت واقعی خریداری کنیم، بنابراین اعضای صنف نیز بهتر است که گران خریداری نکنند. رضا رواسیان با بیان اینکه برخی مغازه‌های کله‌پزی در ایام مبارک ماه رمضان 10 تا 15درصد ارزان‌تر می‌فروشند، گفت: در حال حاضر ما کله‌پاچه کامل را به قیمت 18000 تا 18500 تومان از واسطه‌ها خریداری می‌کنیم و آن را به قیمت 26 هزار و 500 تومان به مصرف‌کننده می‌دهیم.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان ما به‌طور میانگین 50 تا 60 درصد افزایش مصرف داریم که این مقدار در سال گذشته 70 تا 80 درصد بود. رواسیان در رابطه با مصرف سیرابی نیز با بیان اینکه مصرف آن نسبت به کله‌پاچه کمتر است، گفت: هر سیرابی بین سه‌هزار تا سه‌هزار و 500تومان خریداری می‌شود و پرسی سه‌هزار تا سه‌هزار و 500تومان هم به دست مصرف‌کننده می‌رسد، ولی فروش یک دست کامل سیرابی که یک سیرابی و یک شیردان است، هفت‌هزارتومان است. وی با بیان اینکه حدود
30 مغازه دارای پروانه در تهران داریم، گفت: مغازه‌ها زیر نظر اتحادیه و به صورت بهداشتی در این زمینه فعالیت می‌کنند.
به هر حال چه گران و چه ارزان کله‌پاچه در طول سال نیز طرفداران خاص خود را دارد و غذای محبوب نسل قدیم است که البته طبع نسل جوان نیز آن را می‌‌پسندد و چند روزی باید منتظر ماند و دید که قیمت‌ها در بازار کله‌پاچه به گفته رییس اتحادیه ثابت خواهد ماند یا در این بخش هم باید شاهد نوسان لحظه‌ای قیمت‌ها باشیم.


جمع آوری 10 کامیون قلیان در همدان!......

    نظر

سرپرست استانداری همدان از جمع‌آوری 10 کامیون قلیان در سطح شهرستان همدان خبر داد.

“علی اکبر فامیل کریمی”، روز دوشنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان عنوان کرد: در شهرستان همدان 10 کامیون قلیان با همکاری نیروی انتظامی و مجموعه فرمانداری این شهرستان جمع آوری شده است.


هدیه 100 هزار تومانی دولت به کارمندان....

    نظر

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارایه سبد کالای کارمندی رایگان به 2 میلیون و 400 هزار کارمند دولت خبرداد و گفت: ارزش این سبد کالایی 100 هزار تومان است اما به‌صورت کاملا رایگان توزیع می‌شود.

حسن رادمرد با تائید خبر ارایه سبد کالای کارمندی رایگان به کارکنان دولت گفت: بر اساس مصوبه کارگروه کنترل بازار که روز دوشنبه صورت گرفت، قرار بر این شد که سبد کالایی شامل مرغ، برنج، روغن و شکر میان دو میلیون و 400 هزار کارمند توزیع شود، این در شرایطی است که این سبد کالایی کاملا رایگان است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ارزش قیمتی اقلام این سبد کالایی، 100 هزار تومان است اما رایگان توزیع می شود، ضمن اینکه اقلام این سبد تامین شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های مصرف اسکاد و فرهنگیان به عنوان مباشر، قرار بر این است که این سبد کالایی را میان کارمندان توزیع کنند.

به گفته رادمرد، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا نمایندگان دستگاههای دولتی بتوانند به این تعاونی‌ها مراجعه کرده و سبد کالایی مورد نیاز کارمندان خود را تهیه کنند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این سبدهای کالایی تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان یا در روزهای ابتدایی آن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، این در شرایطی است که هیچ دستگاه دولتی حق ندارد که وجهی را بابت ارایه این سبد کالایی از کارمندان خود دریافت کند.

رادمرد ارایه این سبد کالایی را راهکاری برای پاسخگویی به بخشی از نیاز بازار در آستانه ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: به این ترتیب، بخشی از نیاز به کالاهای اساسی در بازار، پاسخ داده شده و تقاضای کمتری برای تامین کالا به بازار وارد خواهد شد.


مرغ در برخی استانها کیلویی 8000 تومان شد!....

    نظر

 

مرغ و قیمت این کالای اساسی در سبد خانوار همچنان بحث داغ محافل است. روزی نیست که خبری از قیمت مرغ یا صف‌های طویلی که برای خرید مرغ دولتی کشیده می‌شود بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار نگیرد. همچنان خبرها و وعده‌های مسئولین در خصوص کنترل قیمت مرغ هم در این میان نقشی انکار نشدنی دارد. خبرهایی که از یکسو نشان از آشفته بودن بازار مرغ دارد و از سوی دیگر وعده آرامش بازار مرغ را می‌دهند. برهمین اساس دیروز خبرهاییدر خصوص رسیدن قیمت مرغ به 8 هزار تومان در برخی استان‌های کشور شنیده شد. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور که اعلام کننده این خبر بود افزایش قیمت نهاده و کنجاله را از اصلی‌ترین دلیل صعود قیمت مرغ عنوان کرد. از سوی دیگر همچنین خبرهایی از شماره‌ای شدن تحویل مرغ و همچنین طرح و برنامه‌های مجلس برای کنترل این بازار شنیده شد.

مرغ 8 هزار تومانی در برخی استان‌ها

در همین زمینه رئیس ‌هیات مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ کشور ضمن بیان علل عدم تحویل نهاده کنجاله سویا به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، از افزایش قیمت مرغ تا 8000 تومان در برخی از استانهای کشور خبر داد! محمد یوسفی درخصوص علت افزایش بی رویه قیمت گوشت مرغ در بازار اظهارداشت: متاسفانه روز به روز قیمت نهاده‌ها به ویژه نهاده کنجاله سویا افزایش پیدا می کند به طوری‌که درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا در بازار آزاد 2100 تومان است و این مسئله تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت مرغ در بازار دارد.

وی درخصوص قیمت فعلی مرغ در بازار گفت: براساس گزارش‌های موجود، علاوه براینکه قیمت هرکیلوگرم مرغ در پایتخت از مرز7000 تومان گذشته است، دربرخی از استانها مثل استان فارس قیمت هرکیلوگرم مرغ به 8000 تومان رسیده است! رئیس ‌هیات مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ کشوربه مهر گفت: متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام از اردیبهشت ماه تاکنون

55 هزارتن نهاده کنجاله سویا که از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور خریداری و پول آن پرداخت شده است را در اختیار تولیدکنندگان نگذاشته است. وی دربیان علت عدم پایبندی شرکت پشتیبانی امور دام در قبال تعهداتش به تولیدکنندگان مرغ گوشتی گفت: براساس قراردادی که برخی ازکشتارگاه‌ها و همچنین عده ای دلال با شرکت پشتیبانی امور دام دارند، نهاده کنجاله سویا را از این شرکت دریافت کرده‌اند تا در قبال دریافت هرکیلوگرم گوشت مرغ از تولیدکنندگان 2?5 کیلوگرم نهاده کنجاله سویا رادراختیار آنها بگذارند و این موضوع دلیل عدم تحویل کنجاله سویا به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور است. یوسفی در ادامه درخصوص وضعیت توزیع مرغ در بازار نیز بیان داشت: هم اکنون وظیفه توزیع مرغ با نرخ دولتی 4700 تومان برعهده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران است اما در جلساتی که با مسئولان داشته ایم، قرار شد تا پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این وظیفه را برعهده اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور بگذارند.

شماره بگیرید، مرغ بخرید

از سوی دیگر این روزها خبرهای عجیبی از میادین میوه و تره‌بار درخصوص تهیه مرغ با قیمت دولتی شنیده می‌شود. در دو روز گذشته شنیده شد که در برخی از میادین میوه و تره‌بار برای تحویل مرغ دولتی از متقاضیان کارت ملی خواسته‌ شده‌است. دیروز هم برخی گزارشات حکایت از آن داشت که مرغ در میادین میوه وتره‌بار

به صورت ثبت‌نامی و با دریافت شماره فروخته می‌شود.

به گزارش فارس، کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ باعث شده است تا توزیع این کالای استراتژی بصورت محدود در میادین میوه و تره‌بار باشد. یکی از متقاضیان مرغ در یکی از میادین میوه و تره‌بار تهران در خصوص خرید مرغ گفت: باید ساعت 12 ظهر در میدان تره‌بار ثبت‌نام کرده، شماره دریافت کنیم تا ساعت 3 بعد از ظهر بتوانیم مرغ به قیمت 4700 تومان دریافت کنیم. وی افزود: بعد از ثبت‌نام به هر شخص فقط دو عدد مرغ داده می شود. گفتنی‌است قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر تهران و در برخی نقاط 7500 تومان را تجربه کرده‌است.

مجلس به موضوع مرغ ورود پیدا کرد

همچنین درخصوص بازار مرغ و تصمیمات مسئولین برای کنترل این بازار خبرهایی از ورود مجلس به این موضوع شنیده شده‌است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس علت اصلی گرانی کالاها به ویژه کالاهای اساسی در بازار را عدم صدور مجوز برای ترخیص حدود 96 هزار تن کالا از گمرک دانست و به تشریح جزئیات طرح مجلس برای ارزانی گوشت قرمز و مرغ در بازار پرداخت. ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با مهر درخصوص گرانی اخیرکالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ در بازار اظهارداشت: متاسفانه درحال حاضر در حدود 96 هزارتن کالا که بخش اعظمی از آن را کالاهای اساسی مانند نهاده های دام و طیور تشکیل می دهند، در گمرکات کشور دپو شده است و اجازه ترخیص به آنها داده نمی‌شود. وی با طرح این سوال که چرا در شرایط فعلی میزان رسوب کالاها آنهم کالاهای اساسی باید در گمرکات کشور نسبت به سال گذشته 2 برابر شده باشد؟، تصریح کرد: درصورتی که این کالاها وارد بازار شوند شاهد کاهش چشمگیر قیمت کالاها در بازار خواهیم بود. فتحی پور در ادامه با اعلام اینکه یکی از موارد مطروحه در بسته اقتصادی این کمیسیون برای ساماندهی وضعیت معیشت مردم ایجاد سازوکاری برای حمایت از تولید کالاهای اساسی در کشور است، گفت: باید با استفاده ازحمایت‌های مالی از تولید کشور حمایت کرد نه با پرداخت پول نقد که منجر به رشد نقدینگی و ایجاد تورم در جامعه ‌می شود.

عرضه روزانه هزار تن مرغ در این مراکز

رئیس شورای اصناف همچنین گفت: برای ماه مبارک رمضان امسال نیز طبق روال سال گذشته برنامه طرح ضیافت را از 26 تیرماه آغاز می‌کنیم و به مدت 10 تا 12 روز این مراکز برای عرضه مستقیم کالا فعالیت خواهند کرد که ساعات کاری آنها بر مبنای وضعیت عمومی هر استان متفاوت است. به گزارش ایسنا، قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: این مراکز در تهران در سه مکان مصلی،‌ فرهنگسرای خاوران و حکیمیه تهرانپارس از ساعت 11 تا 22 کالاها را با تخفیف 5 تا 15 درصدی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

وی گفت: در تهران روزی 1000 تن مرغ در این مراکز به قیمت هر کیلو 4700 تومان عرضه می‌شود. او در رابطه با فروش گوشت قرمز نیز گفت: گوشت گوسفند لاشه

هر کیلو 17 هزار و 500 تومان و گوشت گوساله هر کیلو 18 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.ایران ایران


رایانش ابری - تعریف، خدمات و مدلها ...

    نظر

امروزه رایانش ابری (Cloud Computing) با قدمتی کمتر از 10 سال نقش مهمی در دنیای رایانه، اینترنت و فناوری اطلاعات بازی می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم رایانش ابری و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم.

تعریف

به مجموعه‌ی منابع نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری که جهت برآورده کردن نیاز کاربران در بستر اینترنت ارایه می‌شوند، رایانش ابری گفته می‌شود. (منابع نرم‌افزاری مانند برنامه‌های کاربردی و منابع سخت‌افزاری مانند DataCenter ها و اجزای آن)

خدمات

هر سرویسی که امروزه نام رایانش ابری را به دنبال خود می‌کشد به طور حتم در یکی از سه دسته‌‌ی زیر قرار می‌گیرد:

Software as a Service یا SaaS به نرم‌افزاری خاص گفته می‌شود که توسط توسعه‌دهندگان آن در بستر اینترنت و با استفاده از یک مرورگر اینترنتی برای عموم مردم قابل دسترس است. برای نمونه، سرویس Gmail از شرکت Google یک SaaS است که جایگزین نرم‌افزارهای قدیمی مانند Outlook (که بر روی رایانه‌ی کاربر اجرا می‌شود) شده است.
Platform as a Service یا PaaS محیطی است که هر آنچه یک توسعه‌دهنده‌ی وب برای ایجاد یک برنامه‌ی کاربردی نیاز دارد فراهم می‌کند. این محیط باعث کاهش هزینه و پیچیدگی کار برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌شود. برای نمونه، Google App Engine و Microsoft Windows Azure از جمله PaaSهای محبوب در این زمینه به حساب می‌آیند.
Infrastructure as as Service یا IaaS به شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رایانه و فناوری اطلاعات این امکان را می‌دهد که با در اختیار گرفتن منابع مختلف مانند سرورها، ابزار شبکه، ابزار ذخیره سازی و مراکز داده محصول مورد نظر خود را با کمترین هزینه‌ی ممکن (چه مالی چه انسانی) تولید و ارایه کنند. از آنجایی که این خدمات مخصوص شرکت‌ها و سازمان‌ها است استفاده از آن رایگان نیست (بر خلاف دو مورد اول) و نیازمند صرف هزینه و زمان می‌باشد. برای نمونه، IBM SmartCloud Enterprise از این دسته محسوب می‌شود.

مدل‌های توسعه

با توجه به دسته‌بندی‌های بالا، هر یک از آن‌ها با هدف و معماری خاصی به وجود آمده‌اند که می‌توان این معماری‌ها را در سه دسته‌ی زیر قرار داد:

Public Cloud به آن دسته از مدل‌های توسعه اطلاق می‌شود که شرکت‌های ارایه دهنده‌ی خدمات رایانه و فناوری اطلاعات نرم‌افزار خود را بدون اینکه از کاربر هزینه‌ای دریافت کنند در اختیار عموم می‌گذارند. این مدل معمولا با خدمات SaaS مطابقت دارد.
Private Cloud مدلی است که در آن فقط یک شرکت که چگونگی اشتراک منابع رایانه‌ای (نرم‌افزار و سخت‌افزار) را در اختیار دارد می‌تواند با توجه به نیاز کاربرانش (که معمولا شرکت‌های نرم‌افزاری دیگری هستند) خدمات خود را به آن‌ها ارایه دهد.
Hybrid Cloud به ترکیب دو مدل قبلی گفته می‌شود. حقیقت این است که یک Private Cloud به خودی خود نمی‌تواند وجود داشته باشد مگر اینکه بخشی از خدمات خود را به صورت Public ارایه دهد و این هدفی است که این مدل برای آن به وجود آمده است.

استفاده از رایانش ابری چندی است که در دنیا گسترش و توسعه یافته است از این رو، خدماتی که در سایر کشورها و دولت‌ها توسط رایانش ابری ارایه می‌شوند، در ایران شناخته و شناسانده نشده‌اند و بسترهای مناسبی برای کاربرد آن‌ها در کشور وجود ندارد. البته امیدواریم که این مساله با درایت و اندیشه مسیولان کشور جنبه‌ی جدی‌تری به خود بگیرد و شاهد ارایه‌ی خدمات رایانش ابری در داخل کشور باشیم


اولین عکسی که در Instagram به اشتراک گذاشته شد چه بود؟...

    نظر

 

اولین عکسی که در Instagram به اشتراک گذاشته شد چه بود؟

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید اولین عکسی است که دو سال قبل در نرم‌افزاری به نام Codename بارگذاری و به اشتراک گذاشته شد. سه ماه بعد، یعنی اکتبر 2010 نام این نرم‌افزار به طور رسمی Instagram اعلام شد.

این عکس توسط Kevin Systrom بنیانگذار Instagram بارگذاری شده است. عکس گرفته شده در یکی از CDNهای شرکت Amazon به نام Distillery ذخیره شده است که نشان‌دهنده‌ی نرم‌افزاری است که Instagram از آن جهت ذخیره سازی محتوا استفاده کرده است (CDN یا شبکه‌ی توضیع محتوا، مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها است که باعث می‌شود یک محتوای خاص برای طیف گسترده‌ای از کاربران قابل دسترس باشد).

از آن زمان تا کنون نزدیک به 50 میلیون کاربر با اشتراک گذاری بیش از 1 میلیارد عکس به گسترش Instagram کمک کرده‌اند و این دلیل خوبی است برای اثبات این موضوع که چرا فیس‌بوک حاضر به پرداخت 1 میلیارد دلار برای خرید این نرم‌افزار شد.

چه کسی باور می‌کرد که عکس یک سگ یک شروع رویایی برای Instagram باشد؟