سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آغاز جست و جو برای پیداکردن شاگرد اول احمدی نژاد!!

آغاز جست و جو برای پیداکردن شاگرد اول احمدی نژاد!!
مشایی هیچ جایی نرفته و خیال همه باید راحت باشد؛ احتمال دارد او در اتاق کناری محل مراسم افتتاح سایت بوده باشد یا چند کیلومتر آن طرف‌تر در نور با خانواده‌اش به گردش می‌پردازد.


 روزنامه آرمان درباره وضعیت این روزهای اسفندیار رحیم مشایی نوشت «او کجاست؟ در آخرین اتاق ساختمان ولنجک که کسی اجازه ورود به آن ندارد یا در مازندران؟ هیچ‌کس خبر ندارد او کجاست. البته محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان به مشایی در دولت‌های نهم و دهم به علاوه خانواده او می‌دانند که مشایی کجاست و چه می‌کند. او هست و نباید نگران نبودنش بود.


او همان بود که حلقه‌ها را مشخص می‌کرد و امروز خود در گوشه غیرعیان حلقه نخست است.سایت متین نیوز که برخی اخبار منتشرشده‌اش تکذیب می‌شود هم اخیراً نوشته که در حاشیه روز گذشته مراسم افتتاح سایت شخصی محمود احمدی‌نژاد، شخصی گفت: «در نبود جناب مهندس مشایی شاگرد اول شما این مراسم لطفی ندارد» که احمدی‌نژاد در واکنشی سرد به این موضوع خطاب به وی گفت: «از این پس مشایی هرگز دیگر در مجامع ما حضور پیدا نخواهد کرد.» مشایی هیچ جایی نرفته و خیال همه باید راحت باشد؛ احتمال دارد او در اتاق کناری محل مراسم افتتاح سایت بوده باشد یا چند کیلومتر آن طرف‌تر در نور با خانواده‌اش به گردش می‌پردازد. او نیست اما هست.»

به نوشته این روزنامه، «دو گمانه می‌توان برای این سکوت متصور شد؛ یک گمانه که به واقعیت بیشتر نزدیک است، تصور او مبنی بر کمتر پرداخته شدن به تخلفات دولتمردان سابق است بدین معنا که شاید او فکر می‌کند با حضورش در صحنه علنی نگاه‌های بیشتری به سمت عملکرد آن دولت می‌رود اما در صورت تداوم غیبتش همان حلقه سوم در مظان اتهام قرار می‌گیرد و یاران حلقه دوم که برای او و احمدی‌نژاد عزیز هستند در حاشیه امن باقی می‌مانند.

گمانه دوم هم این است که برای حضور یاران احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس و شاید هم برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 حضور مشایی در عرصه عمومی ممکن است حاشیه‌ساز شود و اظهارنظر یا عملکردی از جانب مشایی سبب کاهش آرا شود.

مشایی بسیار باهوش است و هیچ‌کس تردیدی در آن ندارد. مشایی می‌داند که جداشدن او از احمدی‌نژاد یک طنز غیرواقعی سیاسی است چون حتی ارتباط خانوادگی مانع این گسست می‌شود. او کسی نیست که از ازدواج پسرش با دختر احمدی‌نژاد برنامه داشته باشد. مشایی بسیار با برنامه عمل کرد و ارتباطش نه‌تنها متلاطم نشد بلکه مستحکم‌تر از حد تصورش هم شد به نحوی که بسیاری رفتار و گفتار احمدی‌نژاد را آموخته از مشایی می‌دانند. او هست اما نیست و بر هیچ‌کس هم هویدا نیست که چه زمانی پروژه حضور در عرصه علنی مشایی رقم خواهد خورد؛ تنها مشخص است که نباید انتظار آغاز این پروژه را در آینده نزدیک داشت.»

کمک 5 میلیاردی بابک زنجانی به دولت بنفش؟!

کمک 5 میلیاردی بابک زنجانی به دولت بنفش؟!
اکبر ترکان درباره پیام اینستاگرامی یکی از نمایندگان تهران درباره دریافت کمک 5 میلیارد تومانی بابک زنجانی از سوی ستاد انتخاباتی "بنفش" در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، این موضوع را کذب محض خواند.

 

مشاور ارشد رییس جمهور که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قائم‌مقامی ستاد حجت الاسلام حسن روحانی را بر عهده داشت، دریافت کمک 5 میلیارد تومانی بابک زنجانی توسط ستاد انتخاباتی رییس جمهور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را فاقد صحت خواند و تکذیب کرد.

اکبر ترکان درباره پیام اینستاگرامی یکی از نمایندگان تهران درباره دریافت کمک 5 میلیارد تومانی بابک زنجانی از سوی ستاد انتخاباتی "بنفش" در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، این موضوع را کذب محض خواند.

او گفت: این اظهارنظر حرف بی‎ربطی است و بنده آن را تکذیب می‌کنم و به صراحت می‌گویم که این موضوع صحت ندارد.

مشاور ارشد رییس جمهور با اظهار تاسف از بیان برخی ادعاها و سخنان از سوی برخی نمایندگان مجلس، گفت: متاسفانه نسبت به بعضی از اتفاقاتی که در مجلس رقم می‌خورد، بسیار غصه می خورم و امیدوارم این مشکلات به زودی حل شود.

او گفت: اظهارات برخی از افراد درباره اختصاص 5 میلیارد تومان از سوی بابک زنجانی به ستاد روحانی در ایام انتخابات، تنها از سوی کسانی مطرح می‎شود که از معاون اول رییس‌جمهور دولت سابق پول گرفته‌اند و می خواهند با این ترفند نگرش اذهان عمومی را تغییر دهند.

ترکان گفت: در ستاد آقای روحانی چنین خبرهایی نبوده و هیچ پول هنگفتی برای امور انتخاباتی مصرف نشده است.

او با اشاره به اینکه بنده معتقدم ستادهای انتخاباتی، اشخاص برجسته و احزاب باید ترازنامه مالی از عملکرد خود ارائه دهند، گفت: ما بارها اعلام کرده‎ایم که نسبت به ارائه ترازنامه آمادگی داریم و در صورت تحقق این موضوع در اولین روز ترازنامه مالی خود را ارائه خواهیم داد تا مشخص شود چه هزینه‎هایی در ستاد آقای روحانی در ایام انتخابات صورت گرفته است.

قائم مقام ستاد انتخاباتی رییس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: بنده صراحتا می‎گویم که موافق این موضوع هستم که ترازنامه مالی باید از سوی احزاب، تشکل‎ها و شخصیت‎های سیاسی به منظور مشخص شدن هزینه‎های آن ها ارائه شود.

ترکان گفت: در صورتی که فرایند ایجاد ترازنامه‌های مالی شکل بگیرد، ستاد آقای روحانی در ایام انتخابات اولین جایی است که در اولین روز ترازنامه خود را ارائه خواهد داد.

مصاحبه زنده جمشید دانایی فر در شبکه های تلویزیونی معاند!!؟

مصاحبه زنده جمشید دانایی فر در شبکه های تلویزیونی معاند!!؟
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: هیچ مصاحبه زنده ای روز گذشته در شبکه های تلویزیونی معاند از گروهبان جمشید دانایی فر پخش نشد و خبرهای این شبکه ها دروغ بود.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: هیچ مصاحبه زنده ای روز گذشته در شبکه های تلویزیونی معاند از گروهبان جمشید دانایی فر پخش نشد و خبرهای این شبکه ها دروغ بود. «حسین ذوالفقاری» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران حوزه امنیتی، انتظامی و اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور که در اداره اتباع خارجی این وزارتخانه برگزار شد در پاسخ به سوال یک خبرنگار سیاسی در جمع خبرنگاران افزود: هنوز مدرک و سند محکمی دال بر زنده بودن جمشید دانایی فر در دست نداریم.

وی همچنین اظهار داشت: برای اظهار نظر صریح درباره دانایی فر همانطور که قبلا هم گفتم باید سند محکمی در دست داشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر این که آیا پاکستان اطلاعات صریحی از دانایی فر در اختیار وزارت کشور گذاشته است، گفت: دولت اسلام آباد هیچ اطلاعاتی درمورد دانایی فر به ما نداده است ما نیز اطلاعات دقیق نداریم.

در چند روز اخیر شبکه های تلویزیونی معاند فارسی زبان و برخی از سایت های مجازی در اطلاعیه ای اعلام کردند: جشمید دانایی فر روز سه شنبه 14 بهمن (3 فوریه) قرار است در برنامه تلویزیونی به صورت زنده اقدام به افشاگری علیه ایران و گروگانگیری مرزبانان و نیز عضویت خود در گروه تکفیری جیش العدل و پناهندگی به آمریکا کند.

*دستگیرشدگان ایرانی در مرز ترکمنستان زنده هستند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین در مورد چهار ماهیگیر ایرانی دستگیر

شده در مرز ترکمنستان گفت: با پیگیری های انجام شده هیچ یک از دستگیرشدگان ایرانی مورد هدف گلوله قرار نگرفته اند و آنها زنده هستند.

وی افزود: 15 آبان ماه 93 چهار ماهیگیر ایرانی به دلیل طوفانی شدن دریا راه را گم کرده و به مرز ترکمنستان ورود کرده اند این افراد توسط مرزبانان ترکمنستان دستگیر شده اند.

وی اظهار داشت: از آن زمان تا کنون این افراد در بازداشت به سر می برند و طبق پیگیری های انجام شده زنده هستند و برای تعیین تکلیف تحویل دادگاه شده اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا گروه تکفیری داعش به مرزهای ایران نزدیک شده اند، خاطرنشان کرد: اخیرا گروه جدیدی عنوان کرده است قصد تشکیل دولت جدید اسلامی را در مرزهای شرقی ایران دارد.

وی یادآور شد: این موضوع به ما اعلام شده و ما در حال پیگیری و بررسی موضوع به صورت جدی هستیم اما هنوز این موضوع از سوی هیچ مرجعی تایید نشده است.

ذوالفقاری همچنین در پاسخ به سوالی درباره اتباع غیرایرانی مقیم کشور با بیان این که ما بدنبال ارایه خدمات مناسب به اتباع غیرایرانی مجاز هستیم، یادآور شد: اتباع غیرمجاز موجب بروز مشکلاتی هم برای کشور و هم برای خود می شوند و این در حالی است که اکنون در کشور 130 هزار فرزند ناشی از ازدواج های زنان ایرانی با اتباع غیرمجاز داریم این افراد تبعاتی را برای کشور دربردارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ورود قاچاق اتباع افغان از مرزهای شرقی هم گفت: کنترل مرزی در حال انجام است و از مجموع اعتبارات مرزی در سال جاری 60 درصد آن اعتبارات برای جلوگیری از ورود قاچاق اتباع خارجی به ویژه افغانی هایی که به صورت پیاده وارد مرزهای کشور می شوند، تخصیص یافته است و هم اکنون مهندسی مرزبانی و سپاه نیز اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام می دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین از اجرای طرح ویژه ای برای ساماندهی اتباع غیر مجاز در کرمان خبر داد و اظهارداشت: این طرح برای ترک اتباع افغانی غیر مجاز از کشور بوده است که اگر موثر واقع شود می توان به بقیه شهرها این طرح را تعمیم داد.

ذوالفقاری با بیان این که برخورد جدی در کشور در خصوص اتباع غیرمجاز صورت نمی گیرد، یادآور شد: باید تدبیری اندیشیده شود که خلاء قانونی ساماندهی اتباع غیرمجاز در کشور برطرف شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و 430 هزار نفر اتباع مجاز در کشور داریم که به همین میزان نیز اتباع غیر مجاز در کشور ساکن هستند و باید برای تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز چاره ای اندیشیده شود و همه دستگاه ها باید همکاری لازم را در این باره داشته باشند.

وی ادامه داد: روزانه 1500 تا 2000 نفر به صورت غیرمجاز وارد کشور می شوند که ما تاکنون 500 هزار نفر اتباع غیرمجاز را از کشور خارج کره ایم اما به رغم اقدامات وزارت کشور هنوز تعداد زیادی از این اتباع غیر مجاز در کشور وجود دارند.

محرومیت پنج ساله رسایی از پست دولتی!!

محرومیت پنج ساله رسایی از پست دولتی!!
آقای رسایی ادعا و اعتراضی دارند باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و به سازمان بازرسی مراجعه کنند که چرا برای وی پرونده فرستاده است.

 

 رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری سخنان حمید رسایی را ? کذب ? خواند و گفت : نمی خواستیم نام این برادرمان برده شود اما اگر بیش از این اصرار کند، پرونده اش را آشکار می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد اشرفی اصفهانی»  در واکنش به سخنان اخیر نماینده تهران افزود: سازمان بازرسی پرونده تخلفات وی را در دورانی که مدیر کل ارشاد اسلامی قم بوده است، به هیات تخلفات ارسال کرده و مرتب هم پیگیر موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته گذشته پس از پایان جلسه علنی در جمع خبرنگاران گفته بود که او جزء آن دو نماینده ای نبوده که اشرفی اصفهانی اعلام کرده از خدمات دولتی محروم شده اند.

رسایی با بیان اینکه اشرفی اصفهانی جزو رد صلاحیت های انتخابات قبلی بوده و هم اکنون جایگاهی که در آن قرار دارد نیز غیرقانونی است، افزوده بود: این بدین معناست که اشرفی اصفهانی قانونا نمی تواند در هیات تخلفات باشد، البته بقیه اعضای هیات تخلفات ریاست جمهوری نیز جایگاهی که در آن قرار دارند غیرقانونی است چون طبق قانون انتصاب هیات تخلفات سه ساله است و هنوز مدت زمان قانونی اعضای هیات تخلفات قبلی تمام نشده است.

اشرفی اصفهانی در مصاحبه ای خطاب به رسایی گفت: شما به خاطر حفظ آبروی خود، همچنین مجلس و نمایندگان محترم مجلس، سخنی نگویید که خلاف آن ثابت شود. اظهارات شما تهمت است.

رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری افزود: ضرورت نمی دیدم که به این بحث ها و اظهارات آقای رسایی پاسخ دهم اما برای اینکه اذهان مردم روشن شود، لازم است توضیحاتی را ارایه کنم.

وی اظهار داشت: ما نام افرادی را که در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری پرونده دارند ، نگفتیم که آقای رسایی بخواهند از خودشان دفاع کنند اما ایشان پس از پایان جلسه علنی مجلس در هفته گذشته در جمع خبرنگاران نام مرا بردند و به جایگاه حقوقی و حقیقی من حمله کردند.

*پرونده مدیران و مسوولان عالی رتبه دولت قبل به هیات تخلفات نهاد ارسال شده است

مشاور نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: نخست اینکه جناب آقای رسایی بدانند دارای پرونده هستند و سازمان بازرسی کل کشور پرونده وی و برخی دیگر از مدیران و مسوولان عالی رتبه دولت قبل چه مدیران، چه وزرا و چه معاونان را به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری ارسال کرده است.

اشرفی اصفهانی با بیان اینکه تاکنون حدود 800 پرونده به هیات تخلفات ارسال شده است، ادامه داد: ما تنها به 130 تا 140 مورد را رسیدگی کرده ایم و فرصت کافی برای رسیدگی به بقیه پرونده ها نبوده است که از جمله پرونده های رسیدگی شده، مربوط به دو تن از نمایندگان محترم مجلس فعلی است که از اظهارات جناب آقای رسایی کاملا مشخص شد خودشان می دانستند اینجا پرونده دارند به همین دلیل موضوع را باز کرده و از خود دفاع کرده اند.

وی با اشاره به اینکه نهاد ریاست جمهوری دارای دو هیات بدوی «یکم» و «دوم» رسیدگی به تخلفات اداری و یک هیات تجدید نظر است، توضیح داد: احکام مسوولان این سه بخش توسط رییس دفتر رییس جمهوری صادر شده است، آقای رسایی گفته اند، دوران مسوولیت افرادی که در دولت قبل در این سمت بودند، ناتمام مانده و اعضای جدید منصوب شده اند و آرا هیات جدید جایگاه قانونی ندارد و معتبر نیست؛ که در پاسخ باید بگویم اینگونه نیست.

مشاور نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: رییس جمهور قبلی وقتی رفت، به تبع آن همه احکام وی نیز خواهد رفت. کسی دیگر نمی تواند ادعایی داشته باشد، من در پستی چون از رییس دفتر آقای احمدی نژاد حکم گرفته ام اکنون نیز باید حضور داشته باشم، به ویژه در این هیات که جایگاه بسیار مهمی دارد و تخلفاتی که از سوی برخی دستگاه ها ارسال می شود، باید در این دولت و کسانی که از ناحیه این دولت حکم گرفته اند، بررسی شود.

وی اضافه کرد: آقای احمدی نژاد رفت و هیات دولتش هم رفت، بنابراین حکم هایی که در هر موضوعی صادر شده به طور کلی منتفی و لغو است که آقای رسایی گفته اند احکام صادر شده برای اعضای هیات تخلفات سه ساله بوده است و نباید در دولت جدید تغییر می کردند. باید حکم اعضای هیات تخلفات توسط دولت کنونی و دفتر رییس جمهوری صادر شود و مسوولیت جدید به افراد جدید داده شود.

رییس هیات بدوی یکم رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه رسایی گفته این هیات مبنای قانونی ندارد و آراء آن باطل است، تصریح کرد: «باید به نکته دوم اینگونه اشاره کنم که جناب آقای رسایی اگر شما این هیات را غیرقانونی می دانید چرا اینجا تشریف آوردید و از خود دفاع کردید. ما یک مرتبه توسط هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نامه ای برای شما فرستادیم و هیات رییسه هم به شما اخطار کردند که به هیات تخلفات نهاد رفته و از خودتان دفاع کنید. شما نیز زیر بار نرفتید و پس از نمی روم نمی روم ها بالاخره ناچار به آمدن به هیات تخلفات شدید.»

اشرفی اصفهانی در ادامه خطاب به رسایی گفت: پس از آن نخست یکبار برای ما نامه نوشتید و از خودتان دفاع کردید اما به دلیل اینکه این اقدام کافی نبود، ناچار به مراجعه حضوری در هیات تخلفات نهاد شدید.

وی یادآور شد: از همه مهمتر اینکه دو تن از قضات خوشنام، متعهد و با سابقه بسیار طولانی توسط ریاست محترم قوه قضاییه جهت عضویت در این هیات منصوب شده اند.

اشرفی اصفهانی ادامه داد: اگر هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری قانونی نیست، شما بر چه مبنای حقوقی، عقلانی و منطقی در اینجا حضور یافته و از خود دفاع کردید. هیات جایگاه قانونی دارد و اظهارات شما به هیچ عنوان پایه درستی ندارد.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که آیا موارد تخلفات این نماینده تهران را می توانید بفرمایید؟، اظهار داشت: نمی توانم موارد تخلفات ایشان را بگویم اما اگر ایشان بر اظهارات خود اصرار کنند، ناچاریم پرونده شان را برملا کنیم.

رسایی گفته بود: براساس قانون، اعضای هیات تخلفات یا خود باید انصراف دهند یا باید سه سالشان تمام شود. در غیر این صورت کسی نمی تواند آنان را جابه جا کند مگر این که هیات عالی تخلفات این کار را انجام دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرده بود: در نهاد ریاست جمهوری هیات عالی تخلفات این کار را نکرده از این رو تمام احکام صادره تاکنون از ابتدای دوران ریاست جمهوری آقای روحانی تا الان و احکامی که برای هر کسی صادر کرده باطل و غلط است که این خود یک تخلف محسوب می شود.

رسایی افزوده بود: آقای اشرفی اصفهانی و آقای وطنی که شوهر خواهر روحانی است عضو هیات تخلفات هستند که البته آقای وطنی به دنبال پرونده سازی برای دیگران است و تمام آرایی که این هیات می دهد باطل و تخلف است یعنی خود اینها باید به هیات تخلفات معرفی شوند.

*تاکید سازمان بازرسی برای بررسی پرونده رسایی

رییس هیات بدوی یکم رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: سازمان بازرسی اصرار دارد که پرونده آقای رسایی به دقت بررسی شود.

اشرفی اصفهانی اضافه کرد: نمی خواستیم نام این برادرمان برده شود به عنوان کسی که نماینده مجلس است و در هیات تخلفات پرونده دارد اما چون ایشان پس از پایان جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران این مطالب را مطرح کرده و سپس نام مرا هم برده است ناگزیر شدم تا ذهن مردم روشن شود.

وی ادامه داد: آقای رسایی نمی تواند در هر مساله ای که بخواهد اظهار نظر کند و خود را به گونه ای مطرح کند و از هم اکنون نیز بگوید در مجلس آینده حضور دارم.

مشاور نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: نتیجه بررسی های هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد این شد که ایشان متخلف و 5 سال از مسوولیت های دولتی محروم است.

وی تاکید کرد: کسانی که تخلف دارند به ویژه تخلفات مالی، تخلف آنها به هیچ عنوان قابل گذشت نیست و باید به طور کامل و دقیق بررسی شود.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به اظهارات رسایی در مورد رد صلاحیت شدن در انتخابات مجلس گفت: اینکه ایشان گفته بنده رد صلاحیت شده ام، باید بگویم آقای رسایی اگر شما توانستید ثابت کنید که من برای انتخابات نمایندگی مجلس در ادوار گذشته رد صلاحیت شده ام.

رسایی با اشاره به شکایت خود در کمیسیون اصل 90 گفته بود: این پرونده در کمیسیون اصل نود مجلس در حال رسیدگی است و در این شکایت بیان شده که این هیات جایگاه قانونی ندارد و برخلاف قانون حکم می دهد.

نماینده مردم تهران افزوده بود: نهاد ریاست جمهوری نمی تواند خودش هیات تخلفات را عوض کند و یک هیات تخلفات جدید بگذارد. فعلا جایگاه اشرفی اصفهانی و شوهرخواهر آقای روحانی و دیگر اعضای این هیات غیرقانونی است.
رسایی گفته بود که اشرفی اصفهانی در جایگاه غیرقانونی حرفهای دو پهلو می زند.

رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: شما گفتید که به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت می کنید، خود شما در این کمیسیون ذینفع هستید و حضور دارید، می خواهید در این کمیسیون شکایت کنید، این کار را انجام دهید، اما ما نیز از شما شکایت می کنیم که به بنده تهمت زده و گفته اید آقای اشرفی اصفهانی که رد صلاحیت شده است، نمی تواند در جایگاه رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد.

اشرفی اصفهانی ادامه داد: بنده به عنوان یک چهره سیاسی، علمی، دانشگاهی و فرزند شهید محراب رسما به دادگاه روحانیت شکایت خواهم کرد که آقای رسایی به من تهمت زده و اهانت کرده است.

رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری توضیح داد: ما به بیش از 40 درصد پرونده ها رای برائت داده ایم که البته سازمان بازرسی بسیاری از آنها را نمی پذیرد. ما می خواهیم با حسن نیت و رافت اسلامی بدون اینکه مسایل سیاسی در این پرونده ها لحاظ شود رای دهیم.

*محرومیت پنج ساله رسایی از پست دولتی

وی اضافه کرد: آقای رسایی بدانند رایی که به ایشان داده شده، بدون ملاحظه مسایل سیاسی بوده است، آنچه از سازمان بازرسی به هیات تخلفات ارسال شده است، کارشناسانی با 30 سال سابقه حقوقی در نهاد ریاست جمهوری، بررسی کرده اند و در نهایت رای آنها منتج به این شد که ایشان دیگر صلاحیت داشتن مسوولیت در آینده را ندارند و رای 5 سال محرومیت از پست های دولتی را داده اند.

وی تاکید کرد: اگر این رای و مساله، سیاسی بود، می گفتند باید 30 سال از کارهای دولتی محروم شوند.

رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه این هیات قانونی و آرا آن نیز قانونی و دقیق است، تصریح کرد: آرا این هیات، سیاسی نبوده و کاملا حقوقی است. ما در صدد مچ گیری نبوده و نیستیم. خدا نکند که اینگونه باشد چرا که روز قیامت باید در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشیم.

وی مسوولیت خود در هیات تخلفات نهاد ریاست جمهوری را سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: اگر آقای رسایی ادعا و اعتراضی دارند باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و به سازمان بازرسی مراجعه کنند که چرا برای وی پرونده فرستاده است.

اشرفی اصفهانی در پایان تاکید کرد: ضمن احترام به همه نمایندگان محترم مجلس باید بگویم ما در صدد گفتن نام کسی نبودیم، اینکه نام آقای رسایی مطرح شد، خود ایشان مقصر بود، وی پیش دستی و مساله را باز کرد که نام یکی از نمایندگان محروم شده از پست های حساس وی است و نسبت به جایگاه و رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری اهانت کرد.

هویت ایرانی دستگیر شده در سوریه شناسایی شد!!

هویت ایرانی دستگیر شده در سوریه شناسایی شد!!
فرمانده گروه مسلح جبهه الشام الموحده در این باره گفته است: مواظب این اسیر ایرانی هستیم و براساس قوانین بین المللی با او رفتار خواهیم کرد.


فرمانده گروه مسلح جبهه الشام الموحده در این باره گفته است: مواظب این اسیر ایرانی هستیم و براساس قوانین بین المللی با او رفتار خواهیم کرد. سایت شبکه الجزیره در گزارشی جزئیاتی از شهروند ایرانی دستگیر شده در سوریه منتشر کرد.
 
سایت الجزیره نام این شهروند ایرانی دستگیر شده در سوریه را "عماد شیرازی" اعلام کرد و افزود: این ایرانی توسط گروه مسلح "جبهه الشام الموحده" (جبهه واحد شام) در جنوب سوریه دستگیر شده است.
 
فرمانده گروه مسلح جبهه الشام الموحده در این باره گفته است: مواظب این اسیر ایرانی هستیم و براساس قوانین بین المللی با او رفتار خواهیم کرد. این گروه مسلح در سوریه با ادعای اینکه این ایرانی در صف نیروهای نظامی دولتی سوریه قرار داشت اضافه کرد: تلاش می کنیم این اسیر ایرانی را با زندانیان در اختیار دولت سوریه مبادله کنیم.
 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/irani1.jpg

 

"عماد شیرازی جعفری" شهروند ایرانی دستگیر شده در سوریه

 
براساس این گزارش، "عماد شیرازی جعفری" 30 ساله متولد شهر قم، یک سال پیش به همراه 300 نفر به سوریه آمد.
 
او پس از ورود به فرودگاه دمشق، به شهر کفرین سوریه رفت و به مجموعه نظامی لشکر "فاطمیین" پیوست. این لشکر مسؤولیت تامین امنیت اتوبان دمشق - درعا را برعهده داشت.
 
 در این گزارش ادعا شده است: در مرحله دیگری، وی و 900 فرد دیگر از جمله شهروندان عراقی، لبنانی و افغانی مسؤولیت تامین امنیت شهر شیخ مسکین را برعهده گرفتند. ماموریت شخص عماد حفاظت از یک ایستگاه برق واقع در بین دو شهر شیخ مسکین و ازرع بود.
 
این شهروند ایرانی در حملات گروه مسلح جبهه الشام الموحده به منطقه شیخ مسکین در جنوب سوریه دستگیر شد.
 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/irani2.jpg

 

عماد شیرازی جعفری (نفر وسط) شهروند ایرانی دستگیر شده در سوریه

 
هم اکنون گروه های مختلفی در سوریه عیله دولت این کشور می جنگند. این گروه ها ، علاوه بر درگیری با دولت مرکزی، با یکدیگر نیز در حال جنگ و رقابت هستند. داعش، جبهه النصره و ارتش آزاد، معروف ترین این گروه ها هستند. جبهه الشان الموحده، از گروه های کمتر شناخته شده ای است که در جنگ سوریه مشارکت دارد.
 
خبرگزاری رویترز در روز 13 بهمن ماه جاری در خبری از دستگیری یک ایرانی توسط یکی از گروه های مسلح در سوریه خبر داده بود.

  

ازدواج مقامات سیاسی در ایران/خاتمی و رئیس بانک مرکزی فامیل شدند.

ازدواج مقامات سیاسی در ایران
برادر زاده سید محمد خاتمی به عقد فرزند علی عادلی درآمد.


شب گذشته جشن ازدواج علی عادلی فرزند محمد حسین عادلی ،دبیر کل اپک گازی با نسیم السادات خاتمی فرزند علی خاتمی در باشگاه دیپلماتیک وزارت امورخارجه  و با حضور چهره های اصلاح طلب و همچنین برخی از اعضا کابینه دولت یازدهم برگزار شد.


در این مراسم سید محمد خاتمی ریس جمهور دوره های هفتم و هشتم ، بیژن نامدار زنگنه ،وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت ، علی ربیعی ،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،مجیدانصاری معاون پارلمانی ریس جمهور ، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی ،مرتضی بانک معاون ریس دفتر ریاست جمهوری ،حسین فریدون ،دستیار ویژه ریس جمهور،صادق خرازی ،کمال خرازی ،علی خوشرو ،صفدر حسینی ،محمدرضا خاتمی ،محمدرضا تابش ،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ،موسوی لاری،مرتضی حاجی ،اسحاق جهانگیری ،معاون ریس جمهور،غلامحسین کرباسچی ،محمد علی نجفی ،ملک مدنی ،محمدرضا عارف  و رضا داوری اردکانی حضورداشتند.

ازدواج‌هایی با رنگ و بوی سیاسی نه تنها در ایران بلکه  گویی سرنوشت گریزناپذیر همه کشورهای دنیا شده است و ایران نیز چه قبل و چه بعد ازانقلاب شاهد این چنین پیوندهایی بوده است. به ویژه بعد از پیروزی انقلاب که «ازدواج سیاسیون» تبدیل به حلقه وصل چپ و راست سیاسی کشور شد.

پسر مطهری با دختر ایازی

در یکی از  جدیدترین مورد این ازدواج‌ها، ازدواج پسر دکتر علی مطهری« نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی» و دختر سید محمد هادی ایازی « معاون محمد باقر قالیباف» بود تا بازهم مردم شاهد پیوندی از جنس سیاست باشند.

پدرها اصولگراهستند اما جنس دیدگاهشان با هم فرق می‌کند، پدر داماد، طرفدار سرسخت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پدر عروس سنگ شهردار تهران را به سینه می‌زند. داماد که نام پدر بزرگ خود یعنی مرتضی را یدک می‌کشد، مهندس عمران است و برخلاف خانواده چندان سیاسی هم نیست و نام از او هم برخلاف بعضی فرزندان سیاسیون کمتر شنیده می‌شود. با نگاهی به گذشته و به بهانه این ازدواج می‌توانید، به موارد متعددی از ازدواج‌های سیاسی برسید، ازدواج‌هایی بین روحانیون، بین سیاسیون، بین راست‌ها، بین چپ‌ها و گاهی هم بین مخالفان سیاسی .

داماد محبوب و مطلوب

یکی از ازدواج‌های معروف که اتفاقا بازهم پای خانواده مطهری در میان است بین خانواده لاریجانی و مطهری اتفاق افتاده است.علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و فرزند آیت‌ الله میرزا هاشم آملی به خواستگاری خواهر علی مطهری یعنی دختر آیت‌الله شهید مرتضی مطهری می‌رود.

جنس این ازدواج گرچه آن زمان چندان سیاسی نمی نمود و رنگ و بویی مذهبی داشت و دو بیت روحانی را بهم نزدیک کرده بود اماچرخش روزگار باعث شد تا این ازدواج هم در ادامه چاشنی سیاست را به خود بگیرد. این روزها که داماد و برادر زن زیر سقف بلند بهارستان روزگار می گذرانند، گاهی داماد رودروی برادر زن می ایستد و او را می نقد کند و گاهی هم برادر زن به مدیریت داماد نقد وارد می کند.

علی مطهری روز خواستگاری رئیس مجلس شورای اسلامی از خواهرش را این‌گونه روایت می‌کند: «به یاد دارم وقتی که آقای لاریجانی برای خواستگاری به منزل ما آمد، شهید مطهری که معمولا درباره موارد قبلی این‌طور اظهارنظر می‌کرد که «آدم عمیقی نیست»، پس از اولین جلسه ملاقات، شخصیت او را با آن که 21 سال بیشتر نداشت، پسندید. رفتار بزرگوارانه او با همگان از جمله خانواده ما در این سی سال و اندی که از آن ایام می‌گذرد، گواهی است بر تشخیص درست آن شهید. آقای دکتر علی لاریجانی با اخلاق نیکویی که دارند همواره یک داماد محبوب و مطلوب برای خانواده ما بودهاند».

پیوند سه خانواده

رئیس‌جمهور پیشین ایران یعنی سیدمحمد خاتمی نیز راه دیگر روحانی‌زاده‌های شناخته‌شده قم و نجف را طی کرده است. فرزند آیت‌الله روح‌الله خاتمی با خواهرزاده امام موسی صدر یعنی زهره صادقی ازدواج کرده است. برادر وی یعنی محمدرضا خاتمی راه برادر را پیش گرفت و داماد خانواده امام (ره) شد و با زهرا اشراقی وصلت کرد. زهرا اشراقی دختر آیت‌الله شهاب‌الدین اشراقی داماد امام خمینی (ره) است. با این ازدواج‌ها میان بیت امام (ره)، خاتمی، صدر و اشراقی پیوند حاصل شد.

پیوند خانواده امام، صدر و خاتمی به صورت سنتی اتفاق افتاده است و فرزندان به توصیه خانواده به ویژه مادران راهی مراسم ازدواج شده‌اند.

هاشمی‌ها و لاهوتی‌ها

هاشمی و لاهوتی، دو نامی است که بعد از انقلاب با هم پیوند خورد و آیت‌الله هاشمی شد پدر عروس‌ها و آیت‌الله لاهوتی، پدر دامادها. هاشمی رفسنجانی و حسن لاهوتی هر دو از مبارزان سیاسی با رژیم پهلوی بودند. همین سوابق و مناسبات سبب شد دو پسر آیت‌الله لاهوتی یعنی حمید و سعید با دو دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ترتیب فائزه و فاطمه هاشمی ازدواج کنند.

فائزه هاشمی ماجرای ازدواج خود و فاطمه هاشمی را اینگونه بیان می‌کند:« به دعوت آقای لاهوتی به شمال رفتیم، به ولایت ایشان… بعد از سفر، بابا به من و فاطی به صورت جداگانه گفت که حمید از من و سعید از فاطی خواستگاری کرده است. من و فاطی هم قبول کردیم. بعد از پیروزی انقلاب، 13 اسفند، بود که آقای لاهوتی به همراه پسرانش برای شام به منزل ما آمدند. آقای لاهوتی پیله کرد که باید امشب عقد کنیم و‌‌‌ همان شب آقای لاهوتی وکیل ما دو خواهر شد و بابا هم وکیل آن دو تا شد و عقد انجام شد.»

پیوند خوردن خانواده‌های صدر و سیستانی با بیت امام (ره)

نوه‌های امام خمینی نیز دیگر روحانی‌زاده‌هایی هستند که با بیوت علما و مراجع وصلت کرده‌اند. سیدحسن خمینی شناخته‌شده‌ترین نوه امام با دختر آیت‌الله موسوی بجنوردی از اساتید حوزه علمیه ازدواج کرد. رابطه داماد و پدرزن با توجه به نزدیکی تفکرات و اندیشه‌های مذهبی و سیاسی به هم خیلی خوب است و همیشه این دو در کنار هم در مراسم‌ مختلف حضور دارند.

سیدیاسر و سیدعلی خمینی نیز به ترتیب با دختر سیدمحمد صدر و سیدمحمد شهرستانی ازدواج کرده‌اند. حاصل این ازدواج پیوند بیوت صدر و سیستانی با بیت امام خمینی (ره) است. رابطه این دو نوه امام خمینی (ره) نیز با پدرزن‌های خود بسیار خوب است.

پیوند مرید و مرادی

یکی از معروف ترین ازدواج‌های سیاسی ایران، ازدواج پسر محمود احمدی نژاد با دختر اسفندیار رحیم مشایی است. مرادی و مریدی که در فضای سیاسی ایران هیچ دستی نتوانست آنها را جدا کند. احمدی نژاد به خانه مشایی می‌رود و دختر را برای پسر خواستگاری می‌کند. خانواده عروس 14 سکه مهر دخترشان می‌کنند تا دختر مشایی بشود عروس خانواده احمدی نژاد.می‌گویند که مهمان‌های مراسم عقد این دو جوان 20 نفر مرد و 25 نفر زن بوده است

پیوند خانواده آقا محسن با خانواده امام

محسن رضایی نیز برای یکی از پسرهای خود به سراغ خانواده امام می‌رود. علی رضایی با خانم هدی طباطبایی، نوه امام و فرزند لیلی بروجردی و عبدالحسین طباطبایی ازدواج کرد. عبدالحسین طباطبایی برادرزاده صادق طباطبایی سخنگوی دولت موقت و برادر همسر مرحوم احمدآقا خمینی است. علی رضایی یک فرزند پسر به نام محمدبنیامین دارد که در واقع محمدبنیامین، نوه محسن رضایی و نبیره دختری امام خمینی است.

عروسی با حفظ موضع

یکی چپ است و دیگری راست. یکی عملگراست و دیگری نظریه پرداز، یکی توکلی است و دیگری زیباکلام. پدر زن اصلاح طلب می‌گوید: . دختر بزرگ من سارا که بسیار حزب‌الهی و بسیجی است و دقیقاً در نقطه مقابل من قرار گرفته با پسر آقای دکتر احمد توکلی ازدواج کرده و در این ازدواج هم نه من و نه آقای توکلی هیچ نقشی نداشته‌ایم و بر اساس آشنایی‌شان در روزنامه همشهری با هم ازدواج کردند.

احمد توکلی نیز، ماجرا را اینگونه روایت می‌کند: :« عروس من (دختر صادق زیبا کلام) با من هم خط است (خنده). ایشان و پسرم هر دو روزنامه نگار بودند که یکدیگر را پیدا کردند و تصمیم گرفتند با هم ازدواج کنند. ایشان به شدت به پدرشان احترام می گذارند و رابطه عاطفی بسیار خوبی با آقای زیبا کلام دارند. من همراه با آقای زیبا کلام چند سال در زندان بودم. در لحظه عقد هم به شوخی به ایشان گفتم آقای دکتر ما با حفظ موضع بله می گوییم.»

عروسی لابی گرها

دیگر ازدواج جالب سیاسی در ایران، ازدواج پسر محمد‌رضا باهنر با نوه علی‌اکبر محتشمی‌پور بود. اصولگرایان به «خواستگاری» اصلاح‌طلبان رفتند و اصلاح‌طلب‌ها «بله» را گفتند تا تالار مجلل صاحبقرانیه نیاوران بهانه‌ای شود برای چند ساعت دور هم نشستن و قطعاً گل گفتن و گل شنفتن که سنت حسنه آداب خاص خود را دارد حتی اگر دعوا جدی باشد. بدون شک این عروسی را می‌توان پیوند چپ و راست نامید. راست و چپی که هر دو از لابی‌ بازهای معروف سیاسی ایران هستند.

بعدا فهمیدن ازدواج سیاسی است

مظفر و کوچک زاده، باور کردنی نبود اما گویی باید در این دنیا همه چیز را باور کرد. پسر مظفر به خواستگاری دختر کوچک زاده می‌رود. اصول گرای طرفدار قالیباف و لاریجانی می‌شود فامیل نماینده جنجالی مجلس و عضو سابق جبهه پایداری.

حسین مظفر وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی ماجرای خواستگاری را اینگونه بیان می‌کند:« : او یک سلیقه‌ای دارد و آقای کوچک زاده هم سلیقه خاص خودش را دارد. زمانی که ما داشتیم به خواستگاری می رفتیم نمی دانستیم خواستگاری چه کسی می رفتیم. داستان این آشنایی از اعتکاف مسجد دانشگاه اتفاق افتاد که خانم و دخترم این دخترخانم را می‌بینند و از آنجا جذب او می شوند. خانم ما هم تصمیم گرفت برای صحبت کردن پا پیش بگذارد. وقتی جلو رفتیم متوجه شدیم ایشان دختر آقای کوچک زاده است.»

دانشگاه

قبل از انقلاب یک ازدواج ساده بود و نمی‌شد آن را یک ازدواج سیاسی قلمداد کرد، اما هرچه از روزهای انقلاب گذشت این ازدواج رنگ و بوی سیاسی گرفت و باعث شد تا خانواده جاسبی با عباسپور پیوند بخورند. پیوندعباسپور اصول گرا و عضو حزب موتلفه با جاسبی مدیر تکنوکرات سال‌های گذشته دانشگاه آزاد. حاصل ازدواج 42 ساله این زوج، 5 فرزند، 3 پسر و 2 دختر است.

پیوند خاتمی‌ها با هاشمی‌ها

یکی از تازه ترین ازدواج‌های سیاسی ایران مربوط می‌شود به خانواده دو رئیس جمهور پیشین ایران، یعنی نوه خواهر هاشمی و خواهر زاده خاتمی. محمد علی ابطحی و موبایل معروفش میهمان این مراسم بودند. روحانی وبلاگ نویس، ماجرا را اینگونه روایت می‌کند:« مراسم خطبه عقد میان این دو نیز از سوی خود خاتمی و هاشمی خوانده و مراسم آن نیز در «دفتر امام» برگزار شد. به این ترتیب که هاشمی رفسنجانی وکیل عروس(نوه خواهر خود) و سیدمحمد خاتمی وکیل داماد(خواهر زاده خود) بودند. محمد صدوقی (فرزند مرحوم صدوقی امام جمعه سابق یزد) داماد بود و عروس هم نوه مرحوم حجت الاسلام هاشمیان(امام جمعه فقید رفسنجان) که شوهر خواهر اکبر هاشمی رفسنجانی است .

البته خالی از لطف نباشد که بدانید خاتمی و هاشمی پیش از این هم با هم فامیل شده بودند. چون چندین سال پیش هم خواهرزاده سیدمحمد خاتمی یعنی دخترمرحوم صدوقی و خواهر داماد جدید با خواهرزاده هاشمی رفسنجانی یعنی پسر مرحوم هاشمیان ازدواج کرده اند.



روایت هاشمی از آخرین روزهای رژیم پهلوی...

روایت هاشمی از آخرین روزهای رژیم پهلوی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر از افراط و تفریط بپرهیزیم و به معنای واقعی کلمه و از سر دلسوزی و با هدف بهتر کردن امور، نقد کنیم، مسیر حرکت جامعه به سوی توسعه و تعالی هموار می‌شود.

 

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، جوانان را سرمایه‌های نظام و کشور خواند و اظهار داشت: باید پایه‌های علمی، اعتقادی امروز جوانان را برای آینده محکم کرد و اقدامات گذشته‌ انجمن‌های اسلامی نقش سازنده‌ای در مراحل مختلف انقلاب ایفا کرده است.

وی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حقیقتاً انقلاب اسلامی در تمام دنیا بی‌سابقه و بی‌نظیر است که در نتیجه حرکت‌های خود جوش مردمی در سراسر ایران پدید آمد.

رفسنجانی با یادآوری اوضاع کشور در آغاز نهضت روحانیت و رهبری امام(ره) تصریح کرد: بعضی‌ها براساس یک تفکر غلط و با عنوان «ولایتیون» هرگونه مبارزه علیه رژیم پهلوی را تلاش برای برافراشتن پرچم ضلال در زمان غیبت می‌دانستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این گروه آن‌قدر در افکار خود پافشاری می‌کردند که مبارزین را تحقیر و اخبار امام(ره) را سانسور و بایکوت می‌کردند و حتی می‌گفتند جواب خون کشته شدگان در مبارزه را چه کسی خواهد داد.

وی درباره فرصت‌طلبی این گروه، گفت: پس از پیروزی انقلاب و مخصوصاً بعد از رحلت امام(ره) به گونه‌ای حرف می‌زنند و ادعا می‌کنند که اگر سابقه آنها در تاریخ روشن نبود، چه بسا مردم و مبارزین را متهم به همراهی با رژیم پهلوی می‌کردند که الان گاهی چنین نیز می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تکریم نقش مردم در مراحل مختلف و اهمیت این حضور در شرایط فعلی گفت: مردم ایران با حضور در راه‌پیمایی 22 بهمن به دنیا ثابت می‌کنند که انقلاب را تنها نمی‌گذارند.

رفسنجانی درباره تأثیر حضور تک‌تک افراد در راهپیمایی گفت: قطره قطره حضور مردم دریا و اقیانوسی را در خیابان‌ها خلق که امواج آن دشمنان را ناامید می‌کند.

وی با تشکر از احساسات پاک و لطیف جوانان و نقش آفرینی‌های آنان در مراحل مختلف انقلاب اسلامی، روح جوان را مبرّا از ویروس‌های مخرّب دانست و اظهار داشت: همه ما امیدواریم که این قشر با رشد آگاهی خود، مردم را دلگرم کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره آیه «لَوْلاَ یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالأَحْبَارُ عَن قَوْلِهِمُ الإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْتَ»(آیه 63 سوره مائده) گفت: اگر چه همه مردم موظف به پرهیز از گناه و کسب روزی حلال هستند، اما خطاب خداوند در این آیه، علما و روحانیون و احبار هستند که امروز شامل جوانان مستعد، استادان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است.

رفسنجانی، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان نظارت عمومی، یکی از مترقی‌ترین درس‌های قرآنی دانست و گفت: اگر مردم با احساس وظیفه بر مسایل واقعی جامعه نظارت کنند، جلوی بسیاری از انحرافات احتمالی را می‌گیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سوره نصر را از سوره‌های امیدوار کننده خداوند در قرآن دانست و عنوان کرد: تفسیر علمی این سوره در زمان ما، موج حضور مردم در راهپیمایی‌ها بود که با وعده‌های خداوندی به نصرت الهی رسیده‌اند.

وی با برشمردن تفاوت‌های انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای از بزرگان با پیشتازی مراجع، انقلاب مشروطه را پیروز و در کشوری که سابقه تاریخی آن سلطنت و حکومت‌های موروثی بود، مجلس را پایه‌گذاری کرده‌اند.

رفسنجانی با تکریم نقش علما و مراجع حوزه‌های علمیه ایران و نجف در انقلاب مشروطه، گفت: به خاطر عدم حضور مردم و اختلاف بین انقلابیون، آتش حقیقت خواهی مشروطه خاموش شد و جامعه به استبداد رضاخانی رسید که تسمه از گرده مردم می‌کشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با یادآوری اتفاقات جنگ جهانی دوم و اهمیت جغرافیای ایران برای قدرت‌های استعماری، گفت: بردن رضاخان و آوردن محمدرضا شاه برنامه استکباریون بود تا نگذارند مردم نسبت به منافع و مصالح خود تصمیم بگیرند.

وی با تشریح فضای جامعه از شهریور 1320 تا 28 مرداد 1332 و فعالیت‌های گروه‌های ملی و مذهبی افزود: چنان فضای جامعه را با تبلیغات مسموم آلوده کرده بودند که مردمی عادی سقوط دولت مصدق را مبارک می‌پنداشتند!

رفسنجانی با تأکید بر آغاز نهضت روحانیت در دهه سی و آشکار شدن آن از نخستین سال‌های دهه چهل، گفت: امام که عوامل ناکامی حرکت‌های قبل را در عدم همراهی مردم می‌دانستند، از همان آغاز بر نقش مردم تأکید کردند و تا آخرین لحظات حیات مبارکشان عقیده خویش بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث پیش و پس از تصویب انجمن‌های ایالتی و ولایتی، ادامه داد: همراهی مردم با امام(ره)، رژیم متکبّر را مجبور به عقب نشینی کرد و پس از آن بود که رژیم تصمیم گرفت با تعابیر مردم فریب، سرمایه همراهی عمومی را از نهضت روحانیت و امام بگیرد.

وی با ارائه تحلیلی از مبارزات مسلحانه و اتفاقات منجر به 15 خرداد 42، تصریح کرد: آنچه در همه مراحل مبارزه، انقلابیون را امیدوار و رژیم را نا امید می‌کرد، همراهی مردم بود.

رفسنجانی بر نقش مردم در پیروزی انقلاب و تثبیت پایه‌های نظام در اوج شورش‌های کور و تجزیه‌طلبی‌ها تأکید و گفت: وقتی به جنگ تحمیلی رسیدم، آنچه که ارتش تا بن دندان مسلح حزب بعث را زمین‌گیر و به تدریج مجبور به عقب‌نشینی کرد، حضور مردم در قالب نیروهای بسیج بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم را سرمایه اصلی و مهمترین علت موجبه و مبقیه انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: وظیفه دلسوزان است که از مردم حمایت کنند و نگذارند مردم مأیوس شوند.

وی یأس از آینده را برای هر جامعه‌ای خطرناک دانست و اظهار داشت: آگاهی مردم شرط اول کار است و در این راه نقش دانشجویان، استادان، طلبه‌ها و علما بسیار کارساز است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور انبوه دانشجویان در کشور و گسترش وسایل اطلاع‌رسانی را سرمایه مهم انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: وقتی مردم آگاه شوند، کار برای متحجرین و افراط‌گرایان سخت‌تر می‌شود.

رفسنجانی وظیفه دانشجویان و طلبه‌ها را هوشیار کردن منطقی جامعه دانست و گفت: اگر از افراط و تفریط بپرهیزیم و به معنای واقعی کلمه و از سر دلسوزی و با هدف بهتر کردن امور، نقد کنیم، مسیر حرکت جامعه به سوی توسعه و تعالی هموار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که ظاهر امر به نفع جریان‌های دیگر بود، خاطرنشان کرد: من با اطلاعاتی که از رشد آگاهی مردم داشتم، در دیدارهای که دیگران ناامید بودند، تأکید می‌کردم که دیگر با هیچ رسانه‌ای نمی‌توانند این مردم را فریب دهند.

رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به عقب‌نشینی تدریجی استعمار و استبداد در دنیا گفت: جای شگفتی است که بعضی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند آن روش‌های مرده را احیا کنند.

در ابتدای این دیدار جواد هنرور، دبیر شورای انجمن اسلامی، مرتضی نوروزپور، شبنم محرابی، آریالای فراز ابراهیمی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و سید امیراردوان میرحیدری از دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه مطالبات دانشجویان و تحلیل اوضاع سیاسی در فضای دانشگاه پرداختند.

اجرای حکم محمدرضا رحیمی کلید خورد!

اجرای حکم محمدرضا رحیمی کلید خورد!
دادستان کل کشور از آغاز تشریفات قانونی اجرای حکم معاون اول دولت دهم برای ورود به زندان و پرداخت جزای نقدی خبر داد.

 

دادستان کل کشور از آغاز تشریفات قانونی اجرای حکم معاون اول دولت دهم برای ورود به زندان و پرداخت جزای نقدی خبر داد. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع دانشجویان دانشکده علوم قضایی عصر دوشنبه گفت: شورای نگهبان و دیوان عالی کشور نظارت شرعی و قانونی بر قوانین کشور دارد تا قوانین قدسی بر کشور حاکم شودو با سازوکار قدسی و بایدها و نبایدهای الهی باید قاضی هم با اخلاص بوده تا نظام قضایی به درستی حرکت کند چرا که علم و عدالت با تهذیب نفس در یک واحد هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر یک قاضی نگاهش با عملش فرق داشته باشد به مجموعه قضایی نمی خورد، گفت: در قوانین آمده است که قاضی باید مجتهد باشد اما اگر هم مجتهد نبود باید مقلد باشد و من به شما قضات جوان می گویم که روزی شما به عنوان دادیار وارد دستگاه قضا می شوید و دادیاری صف مقدم برخورد با فساد است و سلامت در دادسراها مهم است.

رئیسی با بیان اینکه وکالت ریشه در فقه ما دارد گفت : وکیل سالم بهترین فرصت برای قضاوت عادلانه است و وکیل  ناسالم تهدیدی برای قضاوت محسوب می شود چرا که وکیل باید از حق دفاع کند و دفاع وکیل از باطل درآمد نامشروع به همراه دارد.

وی در پایان گفت: پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا همان سخن دین به آیندگان است و با این پیام به جوانان آمریکایی و اروپایی گفتند به مسئولین شما اعتمادی نداریم و شما آینده سازان اروپا هستید که شما را به توحید دعوت می کنم.

در پایان این مراسم دادستان کل کشور در مورد اینکه چرا هنوز حکم رحیمی اجرا نشده است، گفت: سازوکار قانونی و تشریفات اجرای حکم در دادستانی تهران آغاز شده است.

وی همچنین در مورد پرونده پدیده شاندیز هم گفت: جزئیات آن را از سخنگوی قوه قضائیه سئوال کنید.

تایتانیک در ایران...

کشتی 270 متری رافائل که در دهه 60 میلادی ساخته شده بود، توسط چند ایرانی ثروتمند از ایتالیایی‌ها خریداری شد.

به گزارش صبحانه، این کشتی تجملی با 60 متر پهنا و گنجایش 1800 مسافر، یک شهرک تفریحی پر تجمل بود، با 6 استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان و 750 کابین به صورت سوئیت‌های بزرگ و کوچک که در توصیف آن گفته می شد حمام‌ هایش با مرمرهای گرانبهای ایتالیا پوشیده شده بود.

 هدف از خرید چنین کشتیی این بود که در یکی از جزایر ایران مستقر شود و جاذبه ‌ای برای جهانگردان خارجی از جمله ثروتمندان کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس باشد تا برای مدتی از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

آخرین نیوز نوشت: این خرید، همزمان با وقوع انقلاب اسلامی شد و خروج کارکنان ایتالیایی رافائل و شرایط آن روز، باعث شد تا پروژه مد نظر خریداران آن مسکوت بماند. در سال 1362 تصمیماتی برای استفاده از رافائل در گوشه و کنار کشور شنیده می شد.

اما سرانجام روز 26 آبان سال 62 دو هواپیمای عراقی در ضمن بمباران خارگ و بوشهر چند موشک هم به رافائل بی آزار و محترم زدند که تا نیمه اش در آب فرو رفت اما وجودش مزاحم تردد کشتی ها شد. در این زمان یک یدک کش، رافائل را که دیگر کسی داوطلب خریدش نبود، به منطقه ای دیگر منتقل کرد اما یک ماه بعد زمانی که رافائل بدون برق خاموش مانده بود، کشتی باری ایران سیام به آن خورد و کاری را که هواپیماهای عراق آغاز کرده بودند به پایان برد.


رافائل شش سال بعد از آن که به سواحل ایران آمد، آرام آرام به زیر آب رفت، تکه تکه شد و مانند عروسی جان باخته و زنگ زده، نزدیک بوشهر زیر آب خفته بود. فرو رفتن این کشتی تفریحی که بزرگترین کشتی مغروق در خلیج فارس است تا امروز هم اثرات و تبعاتی برای تردد کشتی ها و محیط زیست دریایی کشورمان داشته است.

اما اکنون خبری خوش از سوی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار ما قرار گرفته که نشان می دهد قرار است، رافائل پس از دقیقا 30 سال و 30 روز، از خواب شیرین بیرون بیاید و دولت با کمک متخصصان مجرب و تجهیزات نیروی دریایی ارتش، قصد دارد این کشتی را از آبهای بوشهر خارج کند.

به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به اینکه متخصصان کشورمان، تجربه عملی برای خارج سازی کشتی های غول پیکر از عمق دریا نداشته اند، بررسی ها نشان داد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توان بررسی محاسبات و انجام این کار را داراست و اکنون نمایندگان قوه مجریه و ارتش، در حال بررسی و استخراج دستورالعمل های لازم و دستیابی به توافق با نیروی دریایی ارتش هستند.


اگرچه تجربه ناموفق خارج سازی نفتکش سونگ بونگ متعلق به کره جنوبی، از عمق آبهای جزیره خارک باعث شده بود تا مسئولان کشورمان با احتیاط بیشتری درباره رافائل برنامه ریزی کنند، اما تجارب و تخصص بالای نیروی دریایی ارتش باعث شده تا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، احتمالا تا پایان سال 92 این عملیات با موفقیت به پایان برسد و تایتانیک ایرانی بار دیگر خورشید را به نظاره بنشیند.