سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

طبیعی بود که «احمدینژاد» دلخور شود اما...

    نظر
طبیعی بود که «احمدی‌نژاد» دلخور شود اما...
محسن علی‌اکبری با بیان اینکه مدت‌ها قبل فیلمنامه «تلفن همراه رییس‌جمهور» را خوانده بود، گفت: چهار سال قبل این فیلمنامه را خوانده بودم.اصلا این فیلم‌نامه سال 82 در زمان آقای خاتمی نوشته شده بود و ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد و دولت نهم و دهم نداشت!

محسن علی‌اکبری درباره ساخت «تلفن همراه رییس‌جمهور» گفت: طبیعی به‌نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد با دیدن فیلم یک مقدار دلخور شوند، اما فکر می‌کنم صبر و تحملی که ایشان داشت، هیچ کدام از روسای جمهور قبلی نداشتند و کاری که ایشان درباره فیلم کرد هیچ‌کدام نمی‌کردند. در این دوران به جز شهید رجایی بعید می‌دانم هیچ‌کدام از روسای جمهور اصلاً اجازه ساخت این فیلم را می‌دادند چه برسد به اینکه با اکرانش موافقت کنند.

محسن علی‌اکبری و علی عطشانی تهیه‌کننده و کارگردان «تلفن همراه رییس‌جمهور»، در آستانه اکران فیلم‌شان به پرسش‌های پاسخ دادند که نسخه کامل آن چند ساعت قبل منتشر شده بود. اکنون نسخه اجمالی این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

کمال تبریزی و محمدرضا هنرمند نتوانستند‌ «تلفن همراه...» را بسازند
علی عطشانی در ابتدای گفت‌وگو درباره روند ساخت «تلفن همراه رییس‌جمهور» گفت: سر فیلم قبلی‌ام که داشتم کار می‌کردم، جابر قاسمعلی در حین مکالمات‌مان بدون پیش‌زمینه خاصی به من گفت که یک چنین فیلم‌نامه‌ای دارم. من در ذهنم دیدم چیزی که تعریف می‌کند طرح خوبی است. اما او می‌گفت یکی دو نفر قرار بوده این فیلم را بسازند که وزارت ارشاد مجوزش را نداده است. کمال تبریزی یکی دو بار برای ساخت «تلفن‌ همراه رییس‌جمهور» پیش‌تولید کرده بود و یک بار هم آقای هنرمند خواسته بود آن را بسازد که نشد.

وی ادامه داد: فیلمنامه را که کامل خواندم دیدم فیلم‌نامه‌ای خیلی خوبی است و آن را طی قراردادی خریداری کردیم. این فیلمنامه برای جلب نظر وزارت ارشاد نیاز به تهیه‌کننده‌ای داشت که وجهه‌ مثبتی داشته باشد و امین و مورداعتماد باشد، چون خیلی راحت می‌شد از آن سوءاستفاده کرد.

محسن علی‌اکبری نیز در تکمیل سخنان وی با بیان اینکه مدت‌ها قبل فیلمنامه «تلفن همراه رییس‌جمهور» را خوانده بود، اظهار کرد: چهار سال قبل این فیلمنامه را خوانده بودم. همان زمان هم آن را دوست داشتم و منعی برای ساختش نمی‌دیدم. اصلا این فیلم‌نامه سال 82 در زمان آقای خاتمی نوشته شده بود و ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد و دولت نهم و دهم نداشت!

وی با تاکید بر اینکه سینمای ایران باید بتواند به نقد حوزه‌های مختلف وارد شود، خاطر نشان کرد: سینمای آمریکا به راحتی دولت و رییس‌جمهورش را به چالش می‌کشد اما سازنده‌اش از سوی همان دولت تقدیر می‌شود. چرا؟ چون سینما آنقدر تأثیرگذار است که می‌تواند حتی روی ادامه حیات یا غرق شدن یک دولت تاثیر داشته باشد. غربی‌ها این را خوب متوجه شده‌اند، ولی متاسفانه در کشور ما به دلیل اینکه هیچ‌یک از اقشار جامعه نقد را نمی‌پذیرند، این کار با چالش روبروست. یعنی شما فیلمی می‌سازید راجع به پزشکان، می‌بینید که با مخالفت نظام پزشکی مواجهه می‌شود و برخورد تندی می‌کنند که این فیلم باید بایکوت شود یا اکثر مشاغل دیگر هم همینطور است.

چرا اجازه ساخت «تلفن همراه...» به کمال تبریزی داده نشد؟
این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند تنها به فردی مانند علی‌اکبری اجازه ساخت چنین فیلم انتقادی داده می‌شود، تصریح کرد: ما تغییری خاصی در فیلم‌نامه ندادیم و اساسش همان چیزی بود که دوستان دیگر ارائه داده بودند.علت اصلی چیزی که گفته می‌شود این است که شاید مجموعه و سیستم صلاح ندانست چنین فیلمی را به‌دست بقیه بسپرد. به هر حال موضوع «تلفن همراه...» لبه خط قرمز است و می‌توانست به این طرف و آنطرف خط بیفتد اما ما کاملا روی لبه خط قرمز حرکت کردیم و نه به راست افتادیم و نه به چپ. شاید دوست دیگری بود، به‌گونه دیگری عمل می‌شد. فکر می‌کنم اینکه پروانه ساخت «تلفن همراه...» را به آقای تبریزی ندادند به‌خاطر یکی دو فیلم قبلی‌شان بود که با مشکلاتی روبرو شده بود و هنوز پروانه نمایش نگرفته است.

علی‌اکبری در پاسخ به این پرسش که با توجه به تجربه آقایان تبریزی و هنرمند، ساخت «تلفن همراه...» ریسک نبود؟، خاطرنشان کرد: این‌کار 100 درصد ریسک بود و ما کاملاً ریسک کردیم. اصلا اینگونه نبود که با خیال راحت فیلم‌مان را بسازیم، بالاخره 650 میلیون تومان سرمایه برای تولید این فیلم هزینه شده بود.

با تعامل ممیزی‌ها حل شد
در ادامه این گفت‌وگو، علی عطشانی درباره اینکه به فیلمش ممیزی زیادی نخورده است، پاسخ داد: یکسری از فیلم‌هایی که کنایه‌هایی اینگونه دارد خیلی خوشایند مدیران نیستند اما مطمئن باشید یک اثر هنری تا ابد در گنجه نمی‌ماند و بالاخره دیده می‌شود. اما یک نکته مهم درباره همین پرسش‌تان وجود دارد و آن این است که وقتی تهیه‌کننده‌ای اهل تعامل و گفت‌وگو باشد، مسائل خیلی راحت حل می‌شود.

مدیران وقتی بفهمند نیت طرف مثبت است، این تعامل به وجود می‌آید. فکر می‌کنم برای «تلفن همراه...» این تعامل بین دو طرف به وجود آمد و الان فیلمی که اکران شده است 99.9 درصد همان فیلمی است که در جشنواره دیدیم.

وی افزود: من همان روز اول به آقای علی‌اکبری گفتم اگر اصلاحیه‌ها قرار است به فیلم ضربه بزند من نیستم. ایشان هم گفت من هم نیستم. آقای علی‌اکبری درباره اصلاحیه‌ها صحبت کرد. ما یاد بگیریم که کسی با کسی دشمن نیست. آن فردی که پشت میز می‌نشیند یک هدف دارد و ما هم یک هدف داریم. باید بنشنیم و با هم به تعامل برسیم که فکر می‌کنم این اتفاق برای «تلفن همراه...» به خوبی افتاد.

علی‌اکبری هم در تکمیل این بخش به ایسنا گفت: اعتماد باید دوطرفه باشد. باید طرف مقابل مجاب شود که شما قصدت از انتقاد تخریب نیست، یعنی نمی‌خواهی چیزی را از بین ببری، می‌خواهی یک چیزی را بسازی. مشکل ما در فیلم‌سازی این است که هر موقع یک مسئولی می‌گوید مثلاً من با این سکانس مشکل دارم، بلافاصله بدون اینکه با آن شخص صحبت کنیم، موضع می‌گیریم و کار به جایی می‌رسد که فیلم توقیف می‌شود. از یک مساله کوچک یک مساله بزرگ درست می‌کنیم و آن هم به توقیف می‌رسد. در گفتمان خیلی چیزها حل می‌شود. مشکل ما در فیلم‌سازی این است که هر موقع یک مسئولی می‌گوید مثلاً من با این سکانس مشکل دارم، بلافاصله بدون اینکه با آن شخص صحبت کنیم، موضع می‌گیریم و کار به جایی می‌رسد که فیلم توقیف می‌شود. از یک مساله کوچک یک مساله بزرگ درست می‌کنیم و آن هم به توقیف فیلم می‌رسد

رسانه‌های «آن طرف آبی» دنبال‌مان بودند که درباره توقیف فیلم صحبت کنیم
بخش بعدی گفت‌وگو با علی‌اکبری و عطشانی، درباره مدت زمانی که «تلفن همراه...» نتوانست به نمایش در بیاید و وضعیت اکران این فیلم بود.

کارگردان «تلفن همراه...» درباره مدت یک‌ساله‌ای که وزارت ارشاد اجازه اکران این فیلم را نمی‌داد، گفت: در این مدت بیشتر از رسانه‌های خودمان، رسانه‌های آن‌طرف تلاش می‌کردند ما درباره مشکل «تلفن همراه رییس‌جمهور» صحبت کنیم و البته تلاش‌شان هم طبیعی بود، اما من در این مملکت به دنیا آمده‌ام و به یکسری چیزها پایبند هستم و عقیده دارم. این پایبندی هم ربطی به این دولت و آن دولت ندارد، چیزهایی که همه به آن اعتقاد داریم. موضوع این بود که یک اتفاقی بود برای فیلم ما افتاد و در این‌مدت تلاش می‌کردیم راجع‌به آن با مدیران صحبت کنیم.

وی ادامه داد: یکسری مشکلات برای فیلم ما پیش آمد ولی من می‌دانستم «تلفن همراه...» اکران می‌شود و البته حدسم می‌زدم که در این شرایط اکران شود. حاج آقا (علی‌اکبری) در تمام این مدت سعی می‌کرد فضا را آرام کند.

علی‌اکبری نیز درباره عقب افتادن یک‌ساله زمان اکران «تلفن همراه ...» اظهار کرد: به هرحال باید فضای کلی کشور را هم درنظر بگیریم. ما زمانی این فیلم را ساختیم که بحث تحریم‌ها خیلی جدی بود و در فشار بسیار شدید بین‌المللی قرار داشتیم‌ که مدام افزایش می‌یافت. طبیعی بود که در آن شرایط صلاح نبود که چنین فیلمی اکران شود. الان دیگر شرایط تحریم چیز جدیدی نیست. در کل فکر می‌کنم نظری که آقای احمدی‌نژاد داد، مساله شخصی نبود بلکه شرایط جامعه را در نظر گرفتند.

دلخوری احمدی‌نژاد پس از دیدن «تلفن همراه رییس‌جمهور» را طبیعی بود اما...
شاید بتوان «تلفن همراه رییس‌جمهور» را اولین فیلم ایرانی دانست که به صراحت اقدامات یک رییس‌جمهور را نقد می‌کند. علی‌اکبری درباره واکنش احمدی‌نژاد از دیدن این فیلم گفت: طبیعی به‌نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد با دیدن فیلم یک مقدار دلخور شوند، اما فکر می‌کنم صبر و تحملی که ایشان داشت، هیچ کدام از روسای جمهور قبلی نداشتند و کاری که ایشان درباره فیلم کرد هیچ‌کدام نمی‌کردند. ما نسل اول انقلابیم، در این دوران به جز شهید رجایی بعید می‌دانم هیچ‌کدام از روسای جمهور اصلاً اجازه ساخت این فیلم را می‌دادند چه برسد به اینکه با اکرانش موافقت کنند.

ایشان یک سال قبل وقتی فیلم را دیدند گفتند که اکرانش را بگذار برای یک سال دیگر، ولی مخالفت نکرد که این فیلم اصلاً تولید و اکران نشود. ایشان خیلی منصفانه «تلفن همراه...» را دید و گفت تبریک می‌گویم، شما بخشی از کارهای ما را به چالش کشیدید.

وی یادآور شد: در سطح جامعه هم مشکلات هست و هم کارهای انجام شده. کار زیاد انجام شده، کارهای باقی مانده هم زیاد است که مانده. این نیست که بگوییم مثلاً دولت آقای خاتمی کم کار کرد و دولت آقای احمدی‌نژاد زیاد یا برعکس. خیر، هر دولتی به اندازه خودش کار کرده ولی به همان میزانی که کار کرده، نقاط خالی هم باقی مانده که باید توسط دولت بعدی پر شود. بیانات مقام معظم رهبری در مشهد هم بر همین اساس بود. ایشان فرمودند که نقاط قوت دولت آقای احمدی‌نژاد بسیار زیاد بود و نقاط ضعفی هم داشتند. دولت بعدی نقاط ضعف را عمل نکنند.

عطشانی نیز در این‌باره بیان کرد: بنده خدا آقای احمدی‌نژاد که الان آخر ریاست جمهوری‌شان است اما انصافا ما خیلی در «تلفن همراه...» به ایشان نقد کردیم! چیزی که مهم است این است که مخاطب برای اولین‌بار فیلمی را می‌بیند که جسارت دارد. یک نفر سیم‌کارتی می‌خرد که یک آدم بیمار در چت‌روم می‌نویسد این شماره احمدی‌نژاد است، حالا همه زنگ می‌زنند به آن شماره و حرف‌های‌شان را می‌زنند. این اولین بار است که مجموعه‌ای از انتقادات رنگین و حتی انتقاد شخصی به شخص رییس‌جمهور می‌شود. برای خودِ من جالب است که این فیلم دارد اکران می‌شود.

علی‌اکبری: در زمان خاتمی، بحث گفتمان را به چالش می‌کشیدم / عطشانی: درباره خاتمی فیلم انتقادی نمی‌ساختم!
با توجه به اینکه فیلمنامه «تلفن همراه رییس‌جمهور» در زمان ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی نوشته شده است، در بخش پایانی این گفت‌وگو خبرنگار ایسنا درباره اینکه «اگر می‌خواستید "تلفن همراه رییس‌جمهور" را در زمان ریاست‌جمهوری ایشان بسازید، مهمترین نقدی که در فیلم‌تان به آن اشاره می‌کردید چه‌بود؟»، پرسید.

محسن علی‌اکبری پاسخ داد: زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی، من یکی از معترضین به ایشان بودم. علی‌رغم اینکه ایشان را دوست دارم، اما عملا به بحث اجرایی ورود نکردند. یعنی ما 8 سال بحث گفتمان و گفت‌وگوی ادیان و کشورها را داشتیم. ایشان در بحث اجرایی به آن شکلی که بیایند مثل آقای احمدی‌نژاد این شهر و آن شهر برود و به مردم نزدیک شود، ورود نکردند. اگر می‌خواستیم این فیلم را زمان ایشان بسازیم، نوع ادبیات فیلم کاملا متفاوت می‌شد.

وی در عین‌حال درباره اقدامات دولت فعلی بیان کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد ایشان خیلی به مردم نزدیک شد. در روستاهایی که تا قبل از این حتی یک فرماندار نرفته بود، رییس‌جمهور رفت. این عمل، کار بزرگی بود، اما در دولت آقای خاتمی فقط بحث گفتمان مطرح می‌شد تا آنجا که ما دیگر خسته شده بودیم. اگر می‌خواستم «تلفن همراه...» را زمان آقای خاتمی بسازم، بحث گفتمان ایشان را به چالش می‌کشیدم؛ یعنی آن نقطه ضعفی که واقعاً خیلی به ما لطمه زد. گفتمان بدون اجرا به درد نمی‌خورد.

اما علی عطشانی پاسخ جالبی به این پرسش داد. او در پاسخ گفت: نمی‌توانم دروغ بگویم. اگر یک فیلمنامه انتقادی در زمان آقای خاتمی به‌دست من می‌رسید هیچ‌وقت برای ساختنش اقدام نمی‌کردم، چون ایشان را خیلی دوست داشتم و دارم و سعی می‌کردم آن زمان انتقاد نکنم!.

مراقبت های تابستانی موها............

    نظر
مو
اگر قصد دارید در دریا شنا کنید، از کلاه شنا استفاده کنید...

در فصل تابستان بیش از زمان های دیگر موهای شما در معرض آسیب قرار می گیرند. آفتاب شدید، کلر موجود در آب استخرها و آلودگی های آب دریا موجب صدمه به موها و شکنندگی آنها می شود.

خانم ها به دلیل پوشش روسری کمتر در معرض آسیب های ناشی از نور آفتاب هستند. به آقایان نیز توصیه می شود برای محافظت از موها در برابر آفتاب به ویژه در مناطق ساحلی، از کلاه استفاده کنند.

برخی محصولات ضد آفتاب برای موها نیز وجود دارند که موجب مقاوم شدن مو در برابر اشعه فرابنفش خورشید می شوند.

اگر قصد دارید در دریا شنا کنید، از کلاه شنا استفاده کنید تا از نمک و آلودگی های آب دریا در امان بمانید. در غیر این صورت بلافاصله بعد از شنا موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو دهید.

اگر در استخر شنا می کنید، باز هم توصیه می کنیم که حتما از کلاه شنا استفاده نمایید، زیرا کلر موجود در آب استخرها آسیب زیادی به موهای شما وارد می کنند و موجب خشکی، شکنندگی و کدر شدن مو می گردند. این نکته به ویژه در استخرهای روباز حائز اهمیت است، چون موها هم در معرض کلر هستند و هم اشعه فرابنفش خورشید.

این نکته را نیز باید بدانید که موهای رنگ شده، فر شده و یا صاف شده با محصولات شیمیایی ضعیف تر و آسیب پذیرتر هستند، بنابراین مراقبت از آنها ضروری است.


آنجلینا جولی؛ عمل های جنسی بازیگری که از ترس سرطان تا پایان عمر

    نظر

آنجلینا جولی” بازیگر سرشناش هالیوودی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه، هر دو سینه خود را برداشت.

این بازیگر به نیویورک تایمز گفته است که به تازگی عمل ماستکتومی انجام داده است چراکه ریسک گرفتن سرطان سینه برای او بسیار بالا بوده است.

مادر “جولی” شش سال پیش در سن 56 سالگی و بعد از ده سال مبارزه با سرطان درگذشت و “جولی” که می دانست شانس سرطان گرفتن او بیش از 87 درصد است، این عمل را انجام داد.

anjelina

“جولی” در این باره می گوید: “همین که متوجه خطر گرفتن سرطان و ژن معیوبی که در من وجود داشت شدم، تصمیم گرفتم عمل جلوگیری از آن را انجام دهم و ریسک گرفتن این بیماری را در خود از بین ببرم. برای همین تصمیم گرفتن عمل ماستکتومی انجام دهم”.

“جولی” از ماه فوریه شروع به انجام و تحقیقات در این باره کرده بود و در 27 آپریل این عمل را به سرانجام رساند. او می گوید که در این مدت نگذاشته کسی متوجه عمل او شود و به کارش مانند گذشته ادامه داده است.

او امید دارد که زنان دیگر نیز از تجربیات او استفاده کنند، چرا که سرطان هنوز ترسناک ترین کلمه ای است که مردم می شناسند و این بیماری تمام حس قدرت را از انسان می گیرد.

“جولی” در ادامه می افزاید: “این تصمیم بسیار سختی برای من بود؛ اما وقتی مطمئن شدم که با این عمل شانس گرفتن سرطان در من به زیر 5 درصد می رسد وارد عمل شدم. حالا می توانم به بچه هایم بگویم که نگران از دست دادن مادرشان براثر سرطان نباشند”.

به گزارش سینمانگار، “جولی” در صحبت هایش از نامزدش “برد پیت” قدردانی بسزایی کرده است که در طول این مدت همراه و حمایت کننده او بوده است


گیاهانی که دندان پزشک هم هستند............

    نظر

امروزه با مراجعه به داروخانه‌ها و مراکز فروش محصولات بهداشتی محلول‌ها و دهانشویه‌های متنوعی را می‌توان یافت که به‌صورت شیمیایی یا با منشأ گیاهی به‌صورت صنعتی تولید شده و برای سلامت و بهداشت دهان و دندان در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

مسواک گیاهی بزنید

استفاده از برگ خشک شده درخت بو تاثیر زیادی در پاکسازی دندان و سفید کردن آن دارد. این گیاه که توسط برخی خانم‌های خانه‌دار برای از بین بردن بوی انواع گوشت هنگام طبخ غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاصیت دیگری نیز دارد و آن خاصیت سفیدکنندگی دندان و از بین بردن لک‌ها و رسوب‌های زرد رنگ روی آنهاست. برای استفاده از این برگ کافی است چند برگ خشک شده بو را آسیاب کنید و پودر به دست‌آمده از آن را با کمک مسواک مرطوب شده روی دندان‌ها بزنید.


dandan

معجون ضددرد

یکی از بهترین روش‌ها برای تسکین درد دندان در مواقع اورژانسی استفاده از ترکیبی از عسل و پودر دارچین است. برای تهیه این مخلوط کافی است یک قاشق چای‌خوری پودر نرم شده دارچین را با 3 قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و آن را روی دندان و لثه خود بمالید. در صورتی که از این مرهم سه‌بار در روز استفاده کنید درد دندان به‌طور کامل از بین می‌رود.


 

تقویت لثه‌ها با نشاسته

یکی از بهترین روش‌ها برای شست و شوی دهان و تقویت لثه استفاده از پودر نرم شده نشاسته و دارچین است. برای تهیه این ترکیب کافی است 2 قاشق دارچین را با 4 قاشق نشاسته ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید. سپس مقدار اندکی از این ترکیب را با آب مخلوط کرده و از آن برای شست‌وشوی دندان‌ها، لثه و دهانتان استفاده کنید. استفاده از این روش یک بار در روز در کنار شست‌وشوی سه‌گانه دهان با مسواک و خمیردندان توصیه می‌شود.

برترین ها


خواستگاری انیمیشنی مرد رومانتیک از دختر مورد علاقه اش ..........

    نظر

به گزارش پرداد به نقل از بیوتی نیوز: یک مرد امریکایی به نام “الیوت هرناندز” بیش از 800 تصویر تهیه کرد تا بتواند یک انیمیشن زیبا و جذاب برای خواستگاری از دختر مورد علاقه اش تهیه کند.
او حدود 48 ساعت زمان صرف کرد تا این فیلم جالب را تهیه کرده و توسط آن از “ماریسا مارتینز” دختری که 6 سال است با او آشناست خواستگاری کند.
در این تصاویر ابتدا نشان داده میشود که او روند طولانی از پس انداز پول و تهیه یک تکه الماس از زغال سنگ و بعد از آن تهیه یک انگشتر الماس نشان طی میکند .سپس با استفاده از مداد شمعی او عبارت ” عزیزم دوستت دارم . لطفا با من ازدواج کن” را مینویسد و در این زمان فیلم پایان میابد.

khastegar
خانم “مارتینز” در این رابطه میگوید : هنگام تماشای فیلم احساس کردم او تمام مدت مرا زیر نظر دارد و منتظر واکنش من است . بعد از پایان فیلم من به قدری گریه کردم که نتوانستم جواب او را بدهم.
اما این انتظار ارزش شنیدن پاسخ مثبت این خانم را داشت.
این ویدئوی 3 دقیقه ای در یوتوب قرار داده شد تا نشان دهنده عشق این مرد به همسر آینده اش باشد او در مورد ایده تهیه این فیلم میگوید: من به دنبال یک چیز خارق العاده و هیجان انگیز بودم . چیزی که تا بحال کسی ندیده باشد و بالاخره موفق شدم با تلاش فراوان این ویدئو را تهیه کنم. همه این تلاشها واقعا ارزش این را داشت که دختری را که واقعا دوست داشتم به دست آورم…..

خواستگاری انیمیشنی , خواستگاری رمانتیک

خواستگاری انیمیشنی , خواستگاری رمانتیک

خواستگاری انیمیشنی , خواستگاری رمانتیک

خواستگاری انیمیشنی , خواستگاری رمانتیک


هاشمی با اختلاف آرای بسیار زیاد برنده انتخابات خواهد شد.........

    نظر

جناح راست از هر حربه‌ای استفاده می‌کند که موج به وجود آمده از حضور هاشمی را خنثی کند اما اصول‌گرایان نمی‌توانند موفق شوند چون به وجود آمدن شور و نشاط بعد از اعلام کاندیداتوری هاشمی در حقیقت در نتیجه سوء مدیریت و سوء سیاست های آنهاست.

استاد دانشگاه تهران گفت: اصول‌گرایان قصد دارند جلیلی را در هیبت احمدی‌نژاد در بیاورند اما من معتقدم این تاکتیک دیگر در انتخابات جواب نمی‌دهد.

صادق زیباکلام در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا برخی جریان‌ها بعد از اعلام حضور هاشمی در انتخابات دست به تخریب وی زدند گفتند: جناح راست از روز ثبت نام هاشمی تا 24 خرداد از هر شیوه‌ای استفاده خواهد کرد که علیه هاشمی کار کند، اما من فکر نمی کنم این تاکتیک‌ها موفقیت آمیز باشد چون عملکرد اصول‌گرایان در 8 سال گذشته عملکرد قابل قبولی از نظر بسیاری از مردم نبوده است که باعث ارتقای جایگاه ایران در منطقه شده باشد.

ziba kalam

وی افزود:‌اصول‌گرایان نه در حوزه اقتصادی؛ نه در حوزه سیاست خارجی و نه در عرصه‌های دیگر مانند توسعه سیاسی و اجتماعی موفق عمل نکرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ادامه حضور اصول‌گرایان در میان مردم وضعیت ناامیدی، سرخوردگی و عدم امید به تحول اجتماعی ایجاد کرده بود.

این استاد دانشگاه یکی از دلایل عدم موفقیت اصول‌گرایان در تخریب چهره هاشمی را محبوبیت گسترده او و پیش آمدن وضعیت هیجانی در بین اقشار مختلف خصوصاً قشر تحصیل کرده با حضور او در انتخابات دانست.

زیباکلام با بیان اینکه جناح راست از هر حربه‌ای استفاده می‌کند که موج به وجود آمده از حضور هاشمی را خنثی کند تصریح کرد: اصول‌گرایان نمی‌توانند موفق شوند چون به وجود آمدن شور و نشاط بعد از اعلام کاندیداتوری هاشمی در حقیقت در نتیجه سوء مدیریت و سوء سیاست های آنهاست. این به معنای این است که اصول گرایان علیه او دست به حرکت‌هایی نظیر طرح سن ایشان می زنند و سعی خواهند کرد سن بالای هاشمی را در برابر سن پایین جلیلی و لنکرانی بگذارند.

وی در ادامه گفت: آنها تلاش می‌کنند فضای تخریبی که سال 84 به راه انداخته بودند را دوباره ایجاد کنند. در آن سال هاشمی را به شکل نماد تجمل و احمدی‌نژاد را نماد پاکی و صداقت نشان دادند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در حالی که جلیلی به زعم آنها اینطور نیست. جلیلی‌فرد ساده زیست، متعهد و وفادار به ارزش هاست و اصول‌گرایان قصد دارند او را در هیبت احمدی نژاد در بیاورند اما من معتقدم این تاکتیک دیگر در این انتخابات جواب نمی‌دهد چون نظر مردم به نظری که در سال 84 نسبت به هاشمی داشتند باز نخواهد گشت. بخشی از 17 میلیون نفری که به احمدی نژاد در سال 84 رای دادند ادبیات اصول‌گرایان را باور کرده بودند اما مسائلی که در این سال‌ها پیش آمد باعث شد نگاه مردم نسبت به هاشمی تغییر کند. البته همچنان 10 درصد از رای دهندگان ممکن است تحت تاثیر ادبیات اصول‌گرایان قرار بگیرند.

زیباکلام با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف اصول‌گرایان در 8 سال گذشته به نفع هاشمی تمام شده خاطرنشان ساخت: البته اصول‌گرایان دو ماه است که همه تقصیرها را به گردن احمدی نژاد می‌اندازند اما همه می‌دانند که این دو جریان یکی بوده است و در اداره مملکت قصور فقط به قوه مجریه بازنمی‌گردد قوای دیگر نیز مقصر هستند. همه اصول‌گرایان مقصرند. کمترین تقصیر پشتیبانی از سیاست غلط احمدی نژاد بوده است.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه هاشمی رای بالایی خواهد داشت ادامه داد: ما باید صبر کنیم و واکنش احمدی نژاد را به تایید و یا رد صلاحیت مشایی ببینیم. اگر مشایی تایید صلاحیت شود به سود اصول‌گرایان است رای ثابت اصول گرایان 5 تا 7 میلیون بیشتر نخواهد بود اما با حضور مشایی اوضاع متفاوت خواهد شد. برخی ممکن است در اثر سرخوردگی سیاسی به او رای دهند.

وی در پایان افزود: اگر مشایی تایید صلاحیت نشود انتخابات دو سویه خواهد بود. ولایتی و هاشمی یا جلیلی و هاشمی در مقابل هم قرار خواهند گرفت و با اختلاف بسیار زیاد هاشمی برنده میدان خواهد شد


7 کاندیدایی که احتمالا احراز صلاحیت شدند.............

    نظر

7 کاندیدایی که احتمالا احراز صلاحیت شدند

به گزارش پایگاه جامع انتخابات ایران، شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که شوراهای نگهبان از میان بیش از 600 نامزد انتخابات ریاست جمهوری تنها 7 نفر شامل؛ محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سعید جلیلی، محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف احراز صلاحیت شده اند.
شنیده های ما همچنان حاکی از آن است که در خصوص احراز صلاحیت قالیباف و جلیلی تشکیک صورت گرفته بوده اما در نهایت مورد توافق اعضای شورای نگهبان قرار گرفت


روایت مطهری از تماس هاشمی با رهبر انقلاب...........

    نظر

روایت مطهری از تماس هاشمی با رهبر انقلاب

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به تماس تلفنی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب برای ورود به صحنه انتخابات گفت: شنیدیم که ظاهرا ساعت 17 از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده است.جزییات جدید ازتماس هاشمی بارهبر انقلاب

علی مطهری در گفت وگو با خانه ملت؛ با بیان اینکه به دنبال تاکید بر درخواست های قبلی خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص ورود به صحنه انتخابات، صبح روز شنبه به همراه 7 نفر از اعضای ائتلاف صدای ملت نزد وی رفتیم، گفت: ساعت 10.30 صبح به وی اعلام کردیم که علت ضرورت ورود شما به صحنه اتنتخابات روشن است و خود شما علت این ضرورت را بهتر از ما می دانید.روایت مطهری از تماس هاشمی با رهبر انقلاب

نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از میان آن جمع من به عنوان اولین نفر صحبت می کردم ،افزود: به آقای هاشمی گفتم که نظر شخصی من این است اگر این مدیریت و این نگاه سیاسی و فرهنگی یک دوره دیگر در کشور حاکم باشد ممکن است انقلاب یک آسیب جدی ببیند، بنابراین وظیفه است که شما وارد شوید.

وی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی پاسخ داد؛ من آماده ثبت نام هستم اما باید از عدم مخالفت مقام معظم رهبری مطمئن شوم، چون در صورت مخالفت ایشان با کاندیداتوری من، ورودم به صلاح کشور نیست.

مطهری با بیان اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که من شب گذشته با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم و قرار است نظر خود را تا امروز به من اعلام کنند، تا نزدیک ظهر که نزد آیت الله هاشمی رفسنجانی بودم خبری نشد، بنابراین گفتیم خود شما دوباره تماس بگیرید.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی گفت مشکلی ندارد من این کار را خواهم کرد، افزود: آقای هاشمی گفت که برای گرفتن نتیجه؛ صبح هم تماس گرفتم که گفتند حضرت آقا در حال سخنرانی هستند بعدا تماس می گیریم اما تا الان تماسی گرفته نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: البته آقای هاشمی در جلسه با گروه دیگری گفته بود اگر لازم باشد خودم خدمت رهبری رفته و تکلیف موضوع را روشن می کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نزدیک ظهر از جلسه با آقای هاشمی خارج شدیم ومن در حال نا امید شدن از ثبت نام وی بودم، گفت: حدود ساعت 17 و 30 روز شنبه به من خبر دادند که آقای هاشمی برای ثبت نام حرکت کرده و شنیدیم که ظاهرا ساعت 17 از دفتر مقام معظم رهبری پیامی به وی دادند که بعد از آن وی به سمت وزارت کشور حرکت کرده اما من نمی دانم که آن پیغام چه بوده است./

تابناک


عاشقانه............

    نظر

بهانه هایت برای رفتن چه بچه گانه بود
چه بیقرار بودی زودتر بروی
از دلی که روزی بی اجازه وارد آن شده بودی …
من سوگوار نبودنت نیستم
من شرمسار این همه تحملم !
.
.
.
چقدر احمقانه ست
از یک قهوه ی تلخ انتظار فال شیرین داشتن …
.
.
.
ندیدی چشم غمگین و تر من
تو رفتی و نشد این باور من
به پایت می نشینم تا بیفتد
دوباره سایه ی تو بر سر من
.
.
.
هوایت چقدر آلوده شده ؟
که هر وقت به سرم زد چشمانم را سوزاند !
.
.
.
خیلی ها دلم رو شکستن ولی تو با همه فرق داری
آخه یه ضرب المثلی هست که میگه:
“کار را که کرد ، آن که تمام کرد”
.
.
.
شعر ردیف و قافیه نمیخواهد
بوی آغوش تو هر دیوانه ای را شاعر میکند …
.
.
.
گرمم کن
به قدر یک آغوش
هوای نبودنت عجیب سرد است !
.
.
.
گاهی سخت می شود …
دوستش داری و نمی داند
دوستش داری و نمی خواهد
دوستش داری و نمی آید
دوستش داری و سهم تو از بودنش
فقط تصویری است رویایی در سرزمین خیالت
دوستش داری و سهم تو
از این همه ، تنهایی است
.
.
.
آسمان نیستم که هر پرنده سهمی از من باشد
من آن پرنده ام که سهم آسمانش را از چشمان “تو” میخواهد . . .

15 راه برای افزایش عمر باطری آیفون ...........

    نظر




مدیریت و امنیت ، دو مولفه ای است که کاربران انترپرایز را عاشق آیفون کرده و بر اساس استراتژی BOYD آیفون را هم در خانه و هم محل کار مورد استفاده قرار می دهند.
یکی از فاکتورهای مورد بحث در این رابطه عمر باطری دستگاه است که در مقایسه با گوشی بیزینس قدیمی تر از آن یعنی بلک بری نسل های قدیمی، آیفون بهتر جواب داده است. برای اینکه کاربران خانگی و بیزینس بتوانند استفاده بهتری از این گوشی هوشمند داشته باشند در اینجا 15 راه برای افزایش عمر باطری را به شما می گوییم:

با کم و زیاد کردن نور و روشنایی آیفون می توان عمر باطری را افزایش داد. اما اگر دنبال این هستید که باطری بیشتر از حد تعریف شده عمر کند، به شما پیشنهاد غیر فعال کردن ویژگی Auto brightness را می دهیم که به طریقه زیر انجام می شود:
Go to

Settings > Brightness & Wallpaper > then reduce the brightness to 10-25 percent
پیشنهاد ما 10 تا 25 درصد است ، ولی بر اساس نظر خودتان می توانید این رقم را تغییر دهید تا عمر باطری شما افزایش پیدا کند.


2-Disable system Location services
سرویسی در آیفون برای مکان یابی وجود دارد که از طریق جی پی اس و اپ های مرتبط، محل شما را نشان می دهد. معمولا برای این کار آنتن دستگاه با ایستگاههای تعریف شده دست به نقل و انتقال سیگنال می زنند که همین رفت و برگشت امواج باعث خورده شدن باطری و مصرف شارژ باطری می شود. پیشنهاد این است که سرویس مکان یابی را در صورت عدم نیاز غیر فعال کرده تا باطری خورده نشود. برای این کار دستورالعمل زیر را انجام دهید:
Go to
Settings > Privacy > Location Services. When On, scroll down to System Services, then uncheck all of these items. When you"re not using Location Services, such as GPS, then simply turn it Off


3-Disable push email
غیر فعال کردن خوانش ایمیل از روس سرور اصلی می تواند عمر باطری آیفون شما را زیاد کند. با ویژگی "پاش ایمیل" می توانید به صورت خودکار ایمیل ها را دانلود کرده و روی آیفون خود ببینید. همین ویژگی باعث می شود تا عمر باطری شما کم شود. برای غیر فعال کردن آن از روش زیر استفاده کنید:
Go to
Settings > Mail, Contacts, Calendar > under Fetch New Data set Push to Off — then scroll down and set the "fetch" schedule to Every 15 minutes so that it runs the "send and receive" schedule every quarter-hour

اگر فقط یک ایمیل به خصوص قرار است دانلود شود وارد منوی Advanced شده و برای هر اکانت جداگانه تعریف مخصوص داشته باشید.


4-غیر فعال کردن Disable Wi-Fi, Bluetooth
اگر وای فای و یا بلوتوث را نیزا ندارید، آنها را غیر فعال کرده تا عمر باطری آیفون شما بی خودی هدر نرود.
Go to
Settings > Wi-Fi > set to Off. Also, go to Settings > Bluetooth > set this to Off

5-خاموش کردن Ask to Join Networks

هنگام جستجو برای شبکه های وا فای می توانید منوی جوینت نتورکس را خاموش کرده تا باطری آیفون تان عمر بیشتری داشته باشد. برای این کار دستور العمل زیر را به اجرا در بیاورید:
Go to
Settings > Wi-Fi > and set to On. Also, set Ask to Join Networks to Off to keep that Wi-Fi hotspot connected

6-غیر فعال کردن unnecessary push notifications
اپ های مختلف ویژگی به یادآوری دارند و محاسبه کنید اگر ده اپ ویژه شبکه های اجتماعی با این ویژگی داشته باشید، هر کدام می خواهند با استفاده از باطری، کار نوتیفیکیشن را انجام دهند، چه اتفاقی برای باطری می افتد!
برای مبارزه با این ویژگی باطری خور، روش زیر استفاده کنید:
You can customize when you receive notifications through by going to
Settings > Notifications


7-کم کردن مدت زمان قفل خودکار /Reduce auto-lock period
زمان کم رنگ شدن صفحه اسکرین با قفل دستگاه رابطه مستقیم دارد و اگر مدت زمان قفل خودکار را تغییر دهید، به همان نسبت روی عمر باطری آیفون شما تاثیر می گذارد. وقتی کاری با تلفن ندارید ، دلیلی برای روشن ماندن اسکرین وجود ندراد. برای کاهش قفل خودکار به روش زیر عمل کنید:
Go to
Settings > General > Auto-Lock > set this to 1 Minute or 2 Minutes. The shorter time period, the greater the benefits to your iPhone"s battery life

8-غیر فعال کردن ویبره/ Disable vibrations
اگر ویبره دستگاه را غیر فعال کنید، قطعا عمر باطری آیفون شما زیاد خواهد شد. برای لرزش دستگاه وقتی کسی به شما زنگ می زند، آیفون باطری زیادی مصرف می کند.
برای غیر فعال کردن ویبره روش زیر را بکار ببرید:
Go to
Settings >Sounds and select whether or not you want to enable vibration when your phone rings, or if you want it enabled while it is set to silent

9-غیر فعال کردن اتصالات نسل چهار/Disable 4G (and LTE) connectivity
شبکه نسل چهار سریعتر از نسل سوم بوده و به همان میزان برای نقل و انتقال دیتا باطری زیادتری مصرف می کند. اتصالات LTE باطری را واقعا می خورد و اپ هایی که با پهنای باند وسیع مرتبط هستند باطری را نابود می کنند!
اگر چنین اتصالاتی ندارید و یا مورد استفاده نیستف بلافاصله آنها را غیر فعال کنید تا عغمر باطری افزایش پیدا کند.
برای این کار دستورالعمل زیر را بکار گیرید:
Go to
Settings >General >Cellular > SetEnable 4G(orEnable LTE) toOff

10-بستن دستی اپ هایی که بسته نمی شوند/Close unused or dormant apps
برخی اپ ها علی رغم اینکه به ظاهر آنها را می بندیم، بسته نمی شوند و از عمر باطری در پس زمینه اپ ها می کاهند. هم رم را اشغال می کنند و هم مصرف انرژی آنها پایان نمی پذیرند. برای بستن کامل برنامه ها به روش زیر اقدام کنید:
double-press the Home button > touch and hold any open app until it enters a "wiggly" state > then tap the red close button on each app that you no longer need. You can then return to your device by pressing the Home button again

11- نصب اپ مخصوص بهینه سازی مصرف انرژی/Install a battery-monitoring app
با نصب برنامه بهینه سازی مصرف انرژی نیز می توانید برخی از ویژگی های گفته شده را غیر فعال کرده تا عمر باطری افزایش پیدا کند. یکی از انی اپ های معروف Battery Doctor‌ است که با نصب ان می توانید عمر باطری خود را افزایش دهید.


12-قرار دادن آیفون در محل مناسب و دور از نویز باطری خور

مطمئن شوید که جایی که آیفون خود را قرار می دهید، باطری خور نباشد. همچنین نباید در محل بسیار سرد ویا بسیار گرم قرار دهید. آیفون مولد حرارت است البته به تناسب میزان و زمان استفاده و بنابراین نگه داشتن آیفون روی درجه حرارت مناسب روی عمر باطری، تاثیر گذار خواهد بود.
گفته می شود نگهداشتن آیفون در کیف بهتر از جیب کت و شلوار است و باطری کمتری خورده می شود.(البته مواظب صفحه اسکرین و خش افتادن روی آن باشید.)

13-unfixable bugs
برخی اوقات باگ و خطاهای ناشناخته روی اپ های مختلف باعث اتلاف انرژی روی آیفون می شود. شناختن باگ ها و رفع خطاها می تواند در افزایش عمر باطری کمک کند.

14-گوشی خود را کمتر بردارید/pick up your phone less

گوشی خود را دائما برداشته و بدون دلیل پیغام ها را چک می کند، تماس های نا موفق را می بینید، و ... همه این کارها باعث اتلاف انرژی می شود. اگر واقعا کاری با گوشی خود ندارید، آیفون خود را گوشه ای رها کنید تا عمر باطری آن حفظ گردد. توقف برداشتن گوشی هر چند دقیقه یک بار عمر باطری را زیاد می کند! قرار دادن در حالت خواب و دوباره بیداری گوشی هر چند دقیقه یک بار عمر باطری را کم می کند.

15- Buy External Battery
اگر همه راهها را رفتید و جواب نداد، یک باطری اضافه بخرید!
باطری اضافه قطعا به شما اجازه فعالیت دوبل می دهد. کیس هایی نیز در بازار وجود دارد که همراه باطری بوده و آیفون شما را از لحاظ عمر باطری ارتقا می دهد.