سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نمای نزدیک از محل چاپ اسکناس و ضرب سکه ..........

    نظر

شاید تماشای درون یک ضرابخانه یا همان محل چاپ اسکناس و ضرب سکه برای شما دوستان، خالی از لطف نباشد. تصاویر زیر مربوط به کاخ خزانه‌داری مسکوکات، وابسته به شرکت دولتی فدرال (Goznak) روسیه است. شرکت Goznak که وابسته به وزارت دارایی روسیه است، در 25 آوریل سال 1942میلادی تأسیس‌ شد. کاخ خزانه‌داری مسکوکات مسکو تمام امکانات فنی را به ‌منظور رفع نیازهای مشتریان و مصرف‌کنندگان خود در اختیار دارد.
در اینجا انواع سفارشات از سوی خزانه‌داری مسکوکات خارجی در زمینه‌ی ضرب سکه، با بهره‌گیری از جدیدترین نوآوری‌ها انجام‌ می‌شود که این نوآوری‌ها، به‌طور کامل از ضرب هرگونه مسکوکات تقلبی جلوگیری می‌کنند. به ‌همین‌ منظور سطح بالای فناوری در خزانه‌داری مسکوکات که با بالاترین استانداردهای جهانی برابری می‌کند، زمینه‌ی هرگونه تقلب در این حوزه را سلب‌ کرده است. بطوریکه اسکناس بیش از 20 کشور از جمله بلاروس، لبنان، لائوس، مالزی، گواتمالا، سوریه و همینطور اندونزی و نیحریه در اینجا تولید می شود.
کاخ خزانه‌داری مسکوکات مسکو با سوابق و تجارب حرفه‌ای طی 70 سال، امکان تأمین سطح بالای هنری را نیز برای این مجموعه فراهم ‌آورده است. به‌طوری که در بخش طراحی هنری، این سازمان از مشهورترین هنرمندان، مجسمه‌سازان و طراحان مدال بهره‌ می‌گیرد. گفتنی است در سال 2007 جدیدترین و نفیس‌ترین اثر هنری قرآن که “قرآن طلایی” نام داشت در این محل به چاپ رسیده بود. 

 

 

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/01.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/02.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/03.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/04.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/05.jpg


http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/06.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/07.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/08.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/09.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/10.jpg


http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/11.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/12.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/13.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/14.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/15.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/16.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/17.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/18.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/19.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/20.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/21.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/22.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/23.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/24.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/25.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/26.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/27.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/28.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/29.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/30.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/92/8/Money-Factory/31.jpg


چگونه حسرت پول دیگران را نخوریم؟

چگونه حسرت پول دیگران را نخوریم؟
خودتان با خودتان خلوت کنید و ببنید نسبت به چه چیزهایی طمع دارید و حسادت می کنید.

پول و میلیونر و حتی میلیاردر شدن را همه دوست دارند اما قطعا تعداد کمی می توانند به این دوست داشتنی برسند.

پول خوبی هایی خیلی زیادی دارد اما امان از روزی که بخواهد باعث مقایسه افراد با همتایانشان شود. هرکسی که بخواهد به خاطر داشته های دیگران خودش راسرزنش کند یا با حسرت از داشته های سایرین یاد کند پولدار که نخواهد شد هیچ تازه همین داشته ها را هم به هیچ عنوان نمی بیند و نتیجه همه اینها این است که زندگی نمی کند.
اگر از افرادی هستید که بدون مقایسه جیب خود با دیگران مقایسه کنید و از این موضوع هم خسته شده اید این گزارش را حتما بخوانید.

1 - خود را ببخشید
این مقایسه خیلی وقت ها در ناخودآگاه آدم ها رخ می دهد و دائما سوالاتی چون چرا فلانی این دارد و من ندارم یا چرا کس دیگر به فلان چیز را خریده و من نمی توانم بخرم به ذهن می آید و به این ترتیب اعصاب آدم را بهم می ریزد. به هم ریختن اعصاب همانا و سرزنش خود همان.
سرزنش راهش نیست. واقع بین باشید، با میزان درآمدتان کنار بیایید و اگر پیش از این خودخوری کرده اید حالا خود را ببخشید و به خود مسلط باشید.

2 - آنچه نسبت به آن طمع دارید را مشخص کنید
خودتان با خودتان خلوت کنید و ببنید نسبت به چه چیزهایی طمع دارید و حسادت می کنید. تاکید می کنیم که با خودتان رو راست باشید و هر کسی و هر چیزی که نسبت به آن حسادت می کنید را فهرست کنید. به این ترتیب حتی اگر حسادت هم کنید آگاهانه این کار را انجام می دهید و در نتیجه می توانید کنترلش کنید.

3 - از یک گوش بشنوید و از گوش دیگر بیرون کنید
در زندگی همه ما کسانی هستند که کارشان فقط پز خودشان را دادن به دیگران است. یعنی هرجا می نشینند از سفرهای خارجی، مال و اموال و خانه آنچنانی شان تعریف می کنند. نشستن زیر منبر چنین افرادی جز وقت تلف کردن و خسته کردن گوش دستاورد دیگری ندارد. پس یک گوشتان در کنید و یکی را دروازه و تنها و تنها به اهداف کاری خود تمرکز کنید.

4 - آنچه دارید را دوست بدارید
داشته هایتان، هرچه که هست را دوست بدارید. فکر نکیند که اگر مثلا مثل فلان میلیونر خیلی پول داشتید احساس خوشبختی می کردید چون خیلی از میلیونرها هنوز هم به آنچه دارند راضی نیستند و بیشترش را می خواهند. این یعنی آنچه را دارند دوست ندارند و خیلی هاشان با داشته هایشان زندگی نمی کنند.



چگونه نمک رنگی درست کنیم؟

چگونه نمک رنگی درست کنیم؟
با این نمک های خوراکی میزتان را رنگی کنید.

برای آنکه مهمانانتان را با مهارتهای خانه‌داری یا آشپزی خود شگفت زده کنید، می‌توانید نمکهای معمولی خانه را با استفاده از رنگ‌های خوراکی رنگین کنید و به میز غذا جلوه‌ای زیبا ببخشید. روش کار را در ادامه مطلب بخوانید.

برای رنگ کردن نمک ابتدا نمک را داخل کاسه‌ای بریزید و چند قطره رنگ خوراکی روی نمک‌ها بچکانید و سریع آن‌ها را مخلوط کنید تا نمک‌ها رنگی شوند. سپس نمک رنگ شده را داخل سینی بریزید و پخش کنید و روی حرارت بسیار کم ( مانند حرارت بخاری ) چند لحظه هم بزنید تا نم نمک‌ها گرفته شود. آن‌ها را داخل نمکدان بریزید و بر سر سفره بیاورید.
 اگر رنگ خوراکی آماده در دسترستان نیست، می‌توانید از رنگ‌های طبیعی (آب سبزی، آب آلبالو، آب کلم قرمز و …) استفاده کنید؛ فقط دقت داشته باشید که مقدار بسیار کمی اضافه کنید تا نمک حل نشود.



چرا باید خودمان را دوست داشته باشیم?

چرا باید خودمان را دوست داشته باشیم?
در این گزارش 7 دلیل برای اینکه عاشق خودتان بشوید و به شکل تازه ای به خودتان بنگرید به شما معرفی می کنیم.

خودشیفتگی یک بیماری روانی و ناشی از عدم تعادل روان است. اصولا وقتی بیماری عارض می شود که تعادل امور جسم و روح بر هم بخورد. در مقابل خودشیفتگی وقتی ازخودمان بیزار باشیم دچار خود کم بینی و عدم اعتماد به نفس خواهیم شد.

تعادل در توجه به خود باعث تعادل روان می شود. اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید به بدنتان عشق نورزید وسعی نکنید آن را در اوج سلامت و زیبایی نگهداری، اگر مهر و محبتی به خودتان نداشته باشید چطور می توانید سایر انسان ها را دوست بدارید؟ در این گزارش 7 دلیل برای اینکه عاشق خودتان بشوید و به شکل تازه ای به خودتان بنگرید به شما معرفی می کنیم.

1 - کی عزیز تر از من؟!
هیچ کس به شما از شما نزدیکتر نیست. موقع درد ها ،رنج ها، سختی ها و شادی ها خوب است که مصاحب خوبی داشته باشیم و کسانی که دوستشان می داریم کنارمان باشند اما حقیقت این است که یک نفر همیشه با ماست آن هم خودمان هستیم.
پس چرا برای خودمان وقت نمی گذاریم. چرا هر ماده غذایی مضری را می خوریم و به خودمان احترام نمی گذاریم. همیشه به دیگران احترام بگذار و برایشان بهترین ها را آرزو کن. اما تو هم شایسته بهترین ها هستی اشکال ندارد بعضی وقت ها در بشقاب خورش زندگی گوشت هایش را برای خودت جدا کنی!!!

2 - اول و آخر تویی
بهترین همسر، بهترین فرزند، بهترین خانواده، بهترین دوست تا کجا با تو هستند؟ آخر دنیا؟ً نه حقیقت این است که ما تنها به دنیا می آییم  و تنها خواهیم رفت. در این مسیر خاطراتمان خواهند ماند پس در هر لحظه تلاش کن بهترین خاطرات را به جای بگذاری برای آرامش خاطر خودت برای نشاط روحت خودت را دوست بدار و به شکرانه حضورت در این جهان به دیگران کمک کن.

3 - ارتباطات اجتماعی
ما انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی خواهان ارتباط و دوستی با سایر همنوعان خودمان هستیم اما خیلی پیش می آید که در این مسیر موفقیت های مطلوبی به دست نمی آوریم.
شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که مهم‌ترین عامل این است که ابتدا بتوانید خودتان را دوست بدارید و برای خود احترام قائل شوید. ولی باید بدانید که ما اگر نتوانیم به خودمان عشق بورزیم، نمی‌توانیم دیگران را هم دوست بداریم و به آنان احترام بگذاریم.

4 - منحصربفرد بودن
در کل دنیا فقط یکی از شما هست. حتی اگر خواهر یا برادر دو قلوی همسانی داشته باشید باز هم در کل دنیا یکی از شما هست! هیچ کدام ما بی نقص نیستیم و نخواهیم بود اما تک هستیم و خدایی داریم که عاشق ماست.
پس چرا خودت را می آزاری و انقدر به خودت سخت می گیری؟

5 - احساساتتان را بپذیرید
هنگامی که خود را دوست بدارید و به خود عشق بورزید، بخش مهمی از این پذیرفتن بی‌چون و چرای خود، پذیرفتن احساسات نیز هست.
هیچ‌گاه سعی نکنید در برابر هیچ احساسی مقاومت کنید. مهم نیست که احساس اندوه باشد یا خشم یا هر چیز دیگر. بکوشید آن را احساس کنید و قبولش داشته باشید. فقط با پذیرفتن احساس و درک اینکه این احساس از کجا نشأت گرفته است می‌توانیم از واکنش‌های منفی مانند ترس و خشم دست بکشیم و بار دیگر به آزادی و رهایی برسیم.
هنگامی که در صدد انکار و حذف این احساسات برنیایید و خود را به خاطر داشتن این احساسات سرزنش نکنید بلکه آنها را درک کنید، در این صورت امکان دوست داشتن خودتان را فراهم می‌آورید.
فرونشاندن و انکار احساسات ممکن است ما را بیمار کند. در شرایط فشار عصبی، نظام ایمنی ما به خوبی وظایف خود را انجام نمی‌دهد و در این شرایط سرکوب کردن ممکن است بسیار تنش‌زا باشد.
آیا تاکنون اتفاق ناخوشایندی برایتان روی داده که خواسته باشید آن را فراموش کنید؟ هرچه بیشتر برای فراموش‌کردن چنین اتفاقاتی تلاش کنید، بیشتر ذهنتان را اشغال می‌کند. مثلا وقتی دوست‌تان با شما قطع رابطه کند و شما بخواهید به عمد به او فکر نکنید، ذهن شما به این سادگی نمی‌تواند خاطره او را فراموش کند و شما می‌بینید که جز او به کسی فکر نمی‌کنید. هرچقدر تلاش کنید، کمتر می‌توانید او را از ذهن خود دور کنید.
این چرخه تلاش برای فراموش‌کردن و به یادآوردن، کاری بسیار دشوار است. وقتی تمام نیروی‌تان را صرف این فعالیت می‌کنید، نمی‌توانید در زمینه‌های دیگر- مانند کار، تحصیل و سلامتی- موفق باشید.
شما نمی‌توانید از احساسات خود فرار کنید بلکه باید با آن روبه‌رو شوید و درکش کنید.
اگر خشمگین هستید از خود بپرسید: «این خشم من از کجا آمده است و چرا چنین احساسی دارم؟» از کنار عمل یا سخنی که شما را خشمگین کرده بگذرید و به علت زیربنایی آن پی ببرید. علت ظاهری ناراحتی، به ندرت علت ریشه‌ای آن است.

ریشه ناراحتی در خود شما پنهان است و درک آن مستلزم تلاش و بررسی است. نیاز اشخاص به رنجانیدن دیگران نیز اغلب ناشی از این حقیقت است که خود آنها به قدری رنجیده‌اند که تنها با رنج‌دادن دیگران می‌توانند احساس خوبی داشته باشند. وقتی کسی نسبت به ما خشم می‌ورزد، ممکن است خشم او ناشی از احساسات سرکوب‌ شده و در بسیاری از موارد ناشی از هراس او باشد.

اما ما باید سعی کنیم با خشم دیگران به شیوه متفاوتی برخورد کنیم. اگر بفهمیم و مسائل را آنگونه که هست درک کنیم، می‌توانیم با میل به جنگیدن متقابل، برخورد کنیم. این میل به فهمیدن به جای میل به جنگیدن، نشانه رشد بیشتر ماست.

6 - با خود ملایم، با محبت و صبور باشیم
اشکال بسیاری از ما این است که همیشه می‌خواهیم فوراً به همه چیز برسیم. مثلا در یک روز خود را دوست بداریم. شاید نتوانیم در عرض یک روز خود را کاملاً دوست بداریم، ولی می‌توانیم هر روز خود را کمی بیشتر دوست داشته باشیم. اگر هر روز به خود کمی بیشتر عشق بورزیم بعد از دو یا سه ماه در مسیر "خود دوستی" پیشرفت شایانی خواهیم داشت.

7 - " دوست داشتن دشمن، آسان است اما دوست داشتن خود مشکل."
تو خودت را خوب می شناسی پس چگونه می توانی خودت را دوست داشته باشی با این همه اشکال ؟ اگر هر جور بیماری جسمی یا روحی یا فکری به سراغتون اومده یعنی به حد کافی خودتون رو دوست ندارین!
اگه هنوز هم به وجود این دیو در درونتون شک دارین ، صادقانه به خودتون بگین، چند بار تا حالا به خودتون گفتین :" خیلی دوستت دارم؟ چون بی نظیری! " و در مقابل اون چند بار به خودتون گفتین :"همه اش تقصیر خودمه! باز خراب کاری کردم ! و..."
پس این رو به عنوان یک قانون به خاطر بسپرین :

قانون :
هر گونه عذاب ( جسمی، روحی و فکری ) به دلیل انزجار از خویشتن و احساس گناه است. دست کشیدن از این نفرت و انزجار، حتی مرض سرطان را نابود می کند." پذیرش خود" کلید دگرگونیهای مثبت است.احساس گناه، همواره جویای مجازات است و مجازات درد می آفریند. (پس هر دردی که در بدن، روح، فکر و احساستون دارین، یا دردی که از برآورده نشدن آرزوتون حس می کنین، به همین دلیله.)


دروغ های شیکی که به خودمان می گوییم!

دروغ های شیکی که به خودمان می گوییم!
امان از این دروغ های شاخ داری که ما آنقدر در طول روز به خود می گوییم که دیگر برایمان عادی شده. باور اگر ندارید، این موارد را بخوانید تا پی به راستی حرف ما ببرید. دروغ هایی شیک و مجلسی که هر روز ورد زبانمان است.

زندگی روزمره ما اگرچه جریانی سیال دارد و چه بخواهیم و چه نه می گذرد و به تاریخ می پیوندد اما چگونه گذراندنش دست خودمان است و این ما هستیم که کیفیت آن را تعیین می کنیم.
می شود در زندگی اول با خودمان و بعد با دیگران رو راست باشیم. و البته می شود هی هم به خودمان دروغ های شاخ دار و شاخ ندار بگوییم و هم به دیگران! انتخاب با خود ماست.
امان از این دروغ های شاخ داری که ما آنقدر در طول روز به خود می گوییم که دیگر برایمان عادی شده. باور اگر ندارید، این موارد را بخوانید تا پی به راستی حرف ما ببرید. دروغ هایی شیک و مجلسی که هر روز ورد زبانمان است.

1 - فقط کافیه این کارو انجام بدم، زندگی ام از این رو به اون رو میشه!

2 - حیف که وقت ندارم، وگرنه حتما انجامش می دادم!

3 - اگه فلان حرفو بزنم یا فلان کارو بکنم، ملت فکر می کنم احمقم!

4 - اگه این حرفو بهش بزنم یا اون کارو براش انجام بدم، حتما تغییر می کنه

5 - !دیگه بهتر از این نمیشه/ دیگه بدتر از این نمیشه

6 - من ذاتا مشکل دارم!

7 - باید تغییر کنم، اما نمی تونم!

8 - نمی تونم بدون اون زندگی کنم!

9 - خودم می دونم دارم چکار می کنم!



شانس بهتر است یا انرژی مثبت؟

شانس بهتر است یا انرژی مثبت؟
شما فقط به یک طریق می توانید وقت و زندگی خود را تحت کنترل در آورید و آن هم تغییر دادن روش فکر کردن، کار کردن و نحوه روبرو شدن با سیل بی‌پایان کارهایی است که هر روز بر سرتان می‌ریزد

وای من چقدر خوش شانس بودم که نمره بالا گرفتم...
اوه مایکل تو واقعا بد آوردی...
همه ما معمولا ًبه دنبال موفقیت شاد  و در صورت نرسیدن به خواسته‌هایمان اندوهگین می‌شویم. برای نمونه، گرفتن نمره بالا در یک امتحان موجب شادمانی یک دانشجو و مردود شدن در یک درس، موجب اندوهگینی او می شود.اما واقعا چطور میشود فردی دچار اتفاقات مثبت یا منفی شود؟؟؟؟
شما فقط به یک طریق می توانید وقت و زندگی خود را تحت کنترل در آورید و آن هم تغییر دادن روش فکر کردن، کار کردن و نحوه روبرو شدن با سیل بی‌پایان کارهایی است که هر روز بر سرتان می‌ریزد. میزان تحت کنترل در آوردن کارها و فعالیت‌هایتان بستگی دارد به اینکه تا چه حد بتوانید انجام بعضی از کارها را متوقف کنید.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این خود ما هستیم که از طریق بسیاری از اعمالی که انجام می‌دهیم یا اندیشه‌هایی که می‌کنیم و حرف‌هایی که بر زبان می‌آوریم، مجازات‌ها و تنبیهات خود را تعیین و مشخص می‌کنیم. یعنی اگر تفکرات و اندیشه‌های ما مثبت باشند ما انرژی مثبت موجود در پیرامونمان را به خود جذب می‌کنیم و اگر تفکرات و اندیشه‌های ما منفی باشند، به تناسب انرژی منفی موجود در پیرامونمان را جذب می کنیم.

راستی انرژی مثبت چیست؟
انرژی مثبت اساساً همان چیزی است که در ذهن خود تصوری درست و مثبت از آن داریم؛ یعنی همان نور، خوبی، محبت، عشق، انفاق، صبر، احسان به همنوع، امیدواری و...
و به همان اندازه انرژی منفی همان چیزی است که در ذهن خود تصویری منفی ونا درست از آن داریم؛ تاریکی، ظلمت و نفرت بد جنسی، شرارت، رذالت، بی‌صبری، خودخواهی، تعصب، ناامیدی و یأس و اندوه.
این دو انرژی مثبت و منفی در دو قطب مخالف از همدیگر فعالیت می‌کنند و ضد یکدیگر هستند. زمانی که ما بتوانیم این انرژی‌ها را در درونمان، آرام سازیم و بر آن‌ها تسلط یابیم بی‌درنگ خدمتگذار ما می‌شوند.

شانس نوعی انرژی
واقعاً شانس چیست؟ ایا واقعیت دارد؟ انرژی مثبت چیست؟ انرژی منفی چیست؟  ایا این چیزها واقعیت دارد؟ یا خرافه‌ای بیش نیست. در این مقاله سعی شده است که با دیدگاه علمی و غیرمتعصبانه به این امر پرداخته شود. زیرا این مسئله سوال بسیاری از مردم است.

ابتدا باید در مورد انرژی و ماهیت آن صحبت کنیم. خیلی از آدمها حتی نمی‌دانند که این دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم از چه چیزی ساخته شده است پس ابتدا باهم طبق نظریه‌های علمی راه خود را پیش می‌بریم و به این می‌پردازیم که دنیا از چه چیز ساخته شده است: 
دنیای اطراف از ماده و انرژی ساخته شده است : ماهیت انرژی هنوز به طور کامل کشف نشده است اما می‌دانیم که انرژی با فرکانس نیز سنجیده می‌شود. هرچه فرکانس یک انرژی بالاتر باشد قوی‌تر است. 
ماده از چه ساخته شده است؟ از ملکول 
ملکول از چه ساخته شده است؟ از اتم 
اتم از چه؟ از پروتون و الکترون و نوترون. 
الکترون که جرم ندارد و در حقیقت فقط انرژی است. پروتون تمام جرم اتم را در بر دارد. و اما پروتون از چه ساخته شده است؟ در کتاب استفان هاوکینگ آمده است: "تقریباً بیست سال پیش چنین فکر می‌شد که پروتونها و نوترون‌ها ذراتی بنیادین هستند ولی آزمایش‌هایی که در آنها پروتون‌ها با سرعت‌های زیادی به پروتون‌ها یا الکترون‌های دیگر برخورد می‌کردند نشان دادند که آنها در واقع از ذرات کوچکتری تشکیل یافته‌اند و آنها کوارک هستند." 
و اما آخرین سوال کوارک‌ها از چه ساخته شده‌اند؟ 
جواب سوال را خود استفان هاوکینگ به ما داده است می‌دانیم که استفان هاوکینگ بزرگترین دانشمند زنده قرن است. او می‌گوید کوارک‌ها از انرژی ساخته شده‌اند. پس می‌توانیم بگوییم همه چیز در این دنیا از انرژی ساخته شده است. 
چون طبق نظریه نیوتون جهان از ماده + انرژی ساخته شده است که دیدیم که اخیرا کشف شده است که ماده نیز از انرژی ساخته شده است.
تنوع نوع ماده در دنیا به فرکانس و طول موج انرژی مربوط می‌شود اگر همه چیز در دنیا دارای یک فرکانس و ارتعاش بود همه چیز یکی می‌شد. 
هرچه فرکانس بالاتر باشد پس جنس لطیف‌تر می‌شود.
لطیف‌ترین جنسی که قابل دیدن و لمس کردن است آتش است و سخت‌ترین اجناس سنگ و فلز هستند که ارتعاش پایینی دارند . ما اما می‌خواهیم بپردازیم به جنس‌های لطیف و در آنها کنکاش کنیم. 
افکار ما و خاطرات و ذهن ما ماده‌ای هستند با انرژی و فرکانس بسیار بالا به خاطر همین غیر قابل دیدن 
اما قابل درک هستند. برای همین است که وقتی فکر می‌کنیم یا درس می‌خوانیم گرسنه می‌شویم چون از توان موجود در خود برای تولید انرژی فکر استفاده کرده‌ایم و حال باید انرژی از دست رفته را بر گردانیم. 
 ما همیشه بدنبال آن هستیم که دستگاهی را به وجود آوریم که جواب خیلی از سوال‌های ما را داشته باشد و تا به امروز انرژی اکثر آنچه که در سال‌های پیش عجایب خوانده شده است را پاسخ بدهد مثل کارهای عجیبی که مرتاض‌های هندی انجام می‌دهند. تنها کاری که مرتاض‌ها انجام می‌دهند بالا بردن ارتعاشات بدن و ذهن است. به خاطر همین می‌توانندبه زعم خود حتی از دیوار رد شوند، اجسام مختلفی را بدون درد و خونریزی وارد بدن کنند زیرا ارتعاشات خود را بالا برده‌اند و بدن تبدیل به یک ماده با انرژی بسیار بالا شده است و بنابراین عکس العمل‌ها و رفتار متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. اما چطور می‌شود ارتعاش را بالا برد؟ این مسئله بحث بسیاری دارد که در این جا در یک یا دو صفحه نمی‌توان گفت فقط می‌توان به این نکته اشاره کرد که یکی از راه‌ها تمرکز کردن است.
بسیاری از اوقات هنگامی که به چیزی معتقد هستیم همان بر سرمان می‌آید. مثلاً معتقدیم که بعد از هر خنده گریه هست این باعث می‌شود که ناخودآگاه ما انرژی‌هایی از خود ساطع کنیم که در جهان هستی تأثیر گذار باشد. ناخودآگاه دوست دارد ما را به سمتی ببرد که ما معتقد به آن هستیم بنابر این ما را به سمت گریه کردن می‌کشاند و ما در تمام لحظات بدون اینکه خودمان بدانیم به سمت گریه کردن سوق پیدا می‌کنیم که در نهایت علت آن را پیدا می‌کنیم (ناخودآگاه آن را پیدا می‌کند) و گریه می‌کنیم. انرژی افکار ما در محیط پخش می‌شود و روی همه چیز تأثیر می گذارد. 
احتمالاً حتماً برای شما پیش آمده که از محل و یا مکانی متنفر باشید و دوست نداشته باشید که به آنجا بروید. این مسئله دقیقا به خاطر وجود انرژی‌های منفی موجود در آنجا است که روی شما تأثیر گذاشته و شما به صورت ناخودآگاه از آنجا فراری می‌شوید. و هزاران پدیده دیگر که علت همه آنها انرژی است. در مورد شانس هم همین‌طور است: 
وقتی ما احساس کنیم خوش شانس هستیم بر روی محیط و جهان هستی تأثیر می‌گذاریم. فکر ما، احساس ما و باورهای ما باعث می‌شود انرژی‌هایی در دنیا پخش شود که ما را به سمت خوش شانسی هدایت کند. هر انسانی که معتقد است بسیار بدشانس است همیشه بدشانسی می‌آورد. بین افرادی‌که می شناسیم خیلی‌ها را می‌بینیم که به بدشانسی خود معتقد هستند و همچنان بدشانسی می‌آورند. بهتر است از این به بعد فکر کنیم خوش شانسیم. به هر حال اگر هم هیچ تأثیری نداشته باشد این فایده را دارد که روحیه بهتری برای زندگی داریم و در خیلی از موقعیت‌ها از اعتماد به نفس بهتری برخوردار خواهیم بود. 

کاربرد انرژی 
بدون انرژی هیچ کاری انجام نمی‌شود فقط زمانی که به حد کافی انرژی داشته باشیم می‌توانیم درست بیندیشیم و مسائل را با بینشی دقیق و صحیح مورد ارزیابی قرار دهیم. زمانی که انرژی کافی داشته باشیم می‌توانیم به مسائلی که برایمان اهمیت دارند و کارهایی که باید انجام شوند، بپردازیم اما فراموش نکنیم تنها هنگامی می‌توانیم احساس خوشبختی را درون خویش پیداکنیم که از انرژی ذخیره شده کافی برای افزایش کیفیت همه کارها در زندگی برخوردار باشیم. در بدن ما برای تداوم حیات فعل و انفعالات بسیاری به‌طور خودکار انجام می‌شود فعل و انفعالاتی که هیچ‌گاه به آن فکر نمی‌کنیم، ما می‌توانیم از این فعل و انفعالات بدن خود انرژی لازم را خلق و احساس خوشبختی را از هر آنچه که هم‌اکنون در پیش رو داریم به دست آوریم، پس انرژی مثبت به یکدیگر بدهیم.
افکار مثبت ومنفی

افکارمثبت، افکاری سازنده، انگیزه و انرژی بخش هستند که بر اثر تلقین، تکرار و تمرین به ذهن راه می‌یابد و باعث می شود ذهن و فکر مثبت شود. در این صورت کنترل فکر در اختیار ماست، در حالیکه افکار منفی، افکاری بازدارنده و مخرب هستند و وقتی به ذهن راه یابند، تعمیم یافته و به سرعت تمام ذهن را اشغال می‌کنند. در این حالت ما در اختیار تفکرات منفی خود قرار داریم.
نحوه تکلم انسان‌ها بیانگر نحوه تفکر آن‌هاست. مثبت بیندیشیم و مثبت بگوییم تا انرژی مثبت خود را به دیگران منتقل کنیم.

شور و نشاط، تضمین خوشبختی
آیا شما هم افرادی را می‌شناسید که دارای انرژی فوق‌العاده‌ای هستند و حتی تا سنین بالا نیز به ‌طور غیرقابل تصور فعال و توانمند باقی می‌مانند؟ ما چه چیزی را باید از این افراد بیاموزیم؟ آن‌ها یک اصل مهم را شعار زندگی خود قرار می‌دهند؛ هر کاری که برای ما لذت‌بخش باشد آن را آسان‌تر و کم زحمت‌تر انجام می‌دهیم و در عین حال احساس خوشحالی و خوشبختی را در حاشیه اعمالمان لمس می‌کنیم. اگر کاری را با علاقه و لذت انجام دهیم به‌طور معمول انرژی کم‌تری به کار می‌بریم و برای آن کار شور و شوق از خود نشان می‌دهیم مگر خوشبختی اکنون چیزی جز داشتن شور و نشاط در هر موردیست؟ به عبارتی شور و نشاط تضمین خوشبختی است.

نگرانی مثبت
فراموش نکنید که نگرانی و فشار، یک جنبه مثبت نیز دارد. نگرانی مثبت می‌تواند قدرت و انگیزه به وجود بیاورد. هنگام صرف تلاش زیاد برای انجام کار یا مبارزه‌طلبی (مثلاً در مسابقات ورزشی، امتحانات، ارتقای شغلی رقابت‌جویانه) ما در حال تجربه نگرانی مثبت هستیم. از موارد دیگر نگرانی مثبت می‌توان از انجام همراه با موفقیت یک وظیفه یا تکلیف مشکل برای برتری یافتن بر دیگران و تجربه کردن تأیید و تحسین آنان نام برد.
غول چراغ جادو

غول چراغ جادو می‌گوید: شنیدم که می‌گویی دیگران باعث شده‌اند که در این نقطه که مورد رضایتت‌ نیست قرار گیرید اما ارباب من، اصلاً دیگران در این تفسیر وجود ندارند. هر یک از ما دیگری است که مستقل می‌اندیشد و عمل می‌کند. اگر به دقت به رفتارها بنگری، درخواهی یافت که ناتوانی عاطفی و خونسردی و عدم تفاهم و مقاومت در برابر دگرگونی‌های مثبت و آنچه را که در دیگران می‌بینی به راستی از خود توست. تو خود بر روی آن‌ها با اندیشه‌ای متفاوت و تنها روی محدوده باورهایت تمرکز نموده‌ای. اگر کاری انجام نشده این خودت هستی که آن را انجام نداده‌ای. اگر سوء‌تفاهمی ایجاد شده خودت به‌ آن باور دامن زده‌ای اگر در رنج و فشار عاطفی قرار داری خودت آن را برگزیده‌ای. اگر تمامی آنچه را که آرزو داری انجام نمی‌شود این خودت هستی که تن به دگرگونی نمی‌دهی پس نباید از عدم هستی در خوشبختی شیرین خودت رنج ببری.
هیچ‌کس نمی‌تواند به شما بیاموزد که تو باید حتماً دگرگون شوی مگر خودت بخواهی ارباب من، هیچ کسی نمی‌تواند برایت از بیرون شادی و آرامش مهیا کند تا خودت این احساسات زیبا را در درون خویش مهمان کنی البته اگر بتوانی با حداقل‌ها هم سازگار باشی هیچ‌کس نمی‌تواند استعدادهای شما را تا واقعاً خودت نخواهی از قوه به فعل درآورد و تو را تحقق بخشد. شما خود و تنها خود می‌توانی خویشتن را دریابی و از نو آغاز کنی. تنها کافیست روی دو پایت بایستی و فریاد برآوری این یگانه کسی است که می‌تواند جایگاه بودن را در این نقطه پر کند.


10 راز برای شروع یک هفته موفق........

10 راز برای شروع یک هفته موفق
برای شروع یک فعالیت جدید و شروع کارها هیچ وقت دیر نیست اما ما اغلب عادت کرده ایم آن را به شروع هفته یا شنبه موکول کنیم امروز همان روز است پس بیایید شروع کنیم:

برای یک شروع خوب هیچ وقت دیر نیست . یادتان هست که چند کار را به فردا و اول هفته موکول کرده ایم. امروز همان روز است پس بهتر است دست به کار شویم.
برای شروع یک فعالیت جدید و شروع کارها هیچ وقت دیر نیست اما ما اغلب عادت کرده ایم آن را به شروع هفته یا شنبه موکول کنیم امروز همان روز است پس بیایید شروع کنیم:

برای شروع یک هفته عالی کاری می بایست:
1 - برنامه ریزی کنیم
یک دفتر چه تهیه کنید و اولویت های هفته را در آن یادداشت کنید هر کاری که انجام شد و یا هرقرار ملاقاتی را که انجام دادید به اصطلاح تیک بزنید تا مطمئن شوید چیزی از قلم نیفتاده است.

2 - وقت بگذارید
برای انجام هر کار ساعتی را تعیین کنید و برآورد کنید آن مسئولیت یا کارتان چقدر طول می کشد به این ترتیب خودتان را موظف خواهید کرد در اسرع وقت به انجام امور بپردازید.

3 - استراحت و تفریح را فراموش نکنید
علاوه بر انجام کار های محوله وقتی را برای تفریح استراحت و گذراندن زمان در کنار عزیزانتان اختصاص دهید این زمان ها انرژی شما را در سطح شگفت انگیزی افزایش خواهند داد.

4 - مشورت کنید
قبل از انجام هر اقدام حساسی که احساس می کنید چندین راهکار مختلف برای تحقق آن وجود دارد بایک متخصص مشورت کنید به این ترتیب از اتلاف وقت و انرژی پیش گیری خواهید کرد.

5 - عمل کنید
بسیاری از ما عادت کرده ایم ایده های خوب و مبتکرانه را به خاطر ترس از نتیجه در جایی از ذهنمان ذخیره کنیم اما آنجا به هیچ کارمان نخواهد آمد مگر اینکه سعی کنیم آنها را تجربه کنیم.

6 - مثبت اندیش باشید
برای موفقیت در شروع یک هفته کاری نگاه مثبت و پر انرژی به کار ها و آنچه پیش رو داریم می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد و بعضا سالها مارا به جلو ببرد.

7 - دگرخواه باشید
این به این معناست که از خودخواهی پرهیز کنید و تلاش کنید در شادی ها و موفقیت ها دیگران را هم دخیل کنید به اصطلاح در محیط کار همیشه به فکر این نباشید که خودتان گل بزنید هر از چند گاهی به جای هتریک به فکر این باشید که پاس گل بدهید این کار نه تنها محبوبیت شما را در محیط کار افزایش می دهد بلکه انرژی خودتان را چند برابر می کند.
گاهی کمک کردن به دیگران از موفقیت به خودمان لذت بخش تر است.

8 - خطاپذیر باشید
وقتی کار اشتباهی انجام دادید بدون بهانه آن را بپذیرید و اگر لازم دیدید عذر خواهی کنید گاهی تعصب بیش از حد به روی یک ایده یا تصمیم باعث می شود که کل ماهیت کارتان به زیر سوال برود.باید بپذیریم که همه ما انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم.

9 - از درگیری بی مورد پرهیز کنید
منظور این نیست که هرگاه بر سر مسائل کاری با همکارانتان اختلاف نظر پیدا کردید پابه فرار بگذارید و اینکه هر چه آنها می گویند بپذیرید بلکه مقصود آن است که در عین اینکه بر مواضع صحیح خودتان اصرار می کنید از بحث های بیهوده و پرداختن به حاشیه بپرهیزید.

10 - راه راست را انتخاب کنید
هیشه میان برهای غیر قانونی یا اصطلاح راه های دور زدن برخی مشکلات به ذهن خطور می کند و بعضا ممکن است وسوسه شویم که کاری خلاف عرف و اخلاق را انجام دهیم تا موفقیت بیشتری به دست آوریم اما توصیه ما به شما این است که  از امتحان کردن این روش ها یا فکر کردن به آنها پرهیز کنید چراکه اگر در ظاهر هم موفق شوید در پیش وجدانتان شکست خورده و بی ارزش خواهید بود.

11 - به خدا اعتماد کنید
در آخر هم به خدای بزرگ اعتماد کنید و بدانید او از هرکسی بهتر صلاح کار ما را می داند. اگر به آنچه می خواستیم رسیدیم باید شکرش را به جا آوریم و اگر به آنچه می خواستیم نرسیدیم باز هم باید شکر کنیم و به حکمتش رضایت دهیم.
تحقیقات نشان داده کسانی که با اعتماد و اعتقادبه یک نیروی ماورایی کار و فعالیت می کنند از آرامش بیشتری در امور برخوردارند.



5 تکنیک عالی برای رهایی از افسردگی...

5 تکنیک عالی برای رهایی از افسردگی
افسردگی خود به خود رفع نمی شود. علاوه بر کمک گرفتن از پزشک یا تراپیست، این 5 روش را نیز مورد ملاحظه قرار دهید تا حس بهتری داشته باشید.

اگر احساس افسردگی می کنید، بهتر است کاری برای مبارزه با آن انجام دهید. افسردگی خود به خود رفع نمی شود. علاوه بر کمک گرفتن از پزشک یا تراپیست، این 5 روش را نیز مورد ملاحظه قرار دهید تا حس بهتری داشته باشید.

1 - ورزش کنید
هر روز 15 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید یا برقصید، بدوید یا دوچرخه سواری کنید. افرادی که افسردگی دارند زیاد دوست ندارند فعالیت کنند. ولی باید خودتان را مجبور به این کارها نمایید. اگر به انگیزه نیاز دارید از دوستتان بخواهید شما را همراهی کند. وقتی عادت ورزش برای شما همیشگی شد، مدت زیادی طول نمی کشد که تغییری در روحیه خود حس می کنید. علاوه بر ورزش ایروبیک، حرکات یوگا نیز به تسکین حس افسردگی کمک می کنند. در وبسایت های مخصوص یوگا حرکاتی را می یابید که می توانید آنها را در منزل تمرین کنید. دو جنبه دیگر از یوگا ( تمرینات تنفسی و مدیتیشن ) هم به دادن حس بهتر به افراد افسرده کمک می کنند.

2 - با تغذیه خوب به خودتان برسید
افسردگی بر اشتها هم اثر می گذارد. البته در افراد مختلف این موضوع متفاوت است، بعضی ها اصلاً دوست ندارند چیزی بخورند و بعضی ها زیادی غذا می خورند. اگر افسردگی بر اشتهای شما اثر گذاشته است، باید به تغذیه خود دقت کنید. تغذیه درست بر روحیه و خلق و خو و انرژی شما تأثیر دارد. میوه، سبزیجات و وعده های غذایی منظمی داشته باشید، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، سعی کنید چیزی بخورید، مثلاً میوه بخورید.

3 -  مشکلات را شناسایی کنید و زیاد به آنها فکر نکنید
سعی کنید موقعیت های مشکل زا که افسردگی شما را بیشتر می کنند بشناسید. اگر می دانید چه چیزی شما را ناراحت می کند در مورد آن با دوستتان حرف بزنید. حرف زدن روش خوبی برای آزاد کردن احساسات و دریافت کردن توجه از سوی دیگران است. اگر کسی را ندارید که این چیزها را به او بگویید، باز کردن سفره دلتان برای دفتر خاطرات هم گزینه خوبی است.
وقتی درد دل می کنید و افکار و احساسات خود را بیرون می ریزید، به چیزهای مثبت رو می کنید. برای حل مشکلات اقدامی بکنید. اگر به کمکی نیاز داشتید کمک بخواهید. حس ارتباط با دوستان و خانواده می تواند افسردگی را تسکین دهد.

4 - نیمه پر لیوان را ببینید
افسردگی بر افکار فرد اثر می گذارد و باعث می شود که همه چیز منفی، ناامیدکننده و تیره و تار به نظر برسد. اگر افسردگی باعث شده که فقط چیزهای منفی را ببینید، تلاش کنید تا چیزهای خوب و مثبت زندگی را هم ببینید. سعی کنید اول به یک چیز و بعد به چیزهای دیگر فکر کنید. نقاط قوت خود، استعدادها و نعمت هایی که دارید برای خود برشمارید. مهمتر از همه فراموش نکنید که نسبت به خودتان صبر داشته باشید تا افسردگی تان به تدریج درمان شود و از بین برود. درمان افسردگی پروسه ای زمان بر است.

5 - حرف دلتان را بزنید
وقتی افسرده می شوید، حس خلاقیت و سرگرمی و تفریح را از دست می دهید. از تخیل تان استفاده کنید، به کارهایی مانند نقاشی، طراحی، خیاطی، نویسندگی، رقص، شعر گفتن یا موسیقی بپردازید. این کارها نه تنها استعدادهای شما را شکوفا می کنند، بلکه حس مثبت شما را رو می کنند و افسردگی شما کمتر می شود. با دوست یا حیوان خانگی خود بازی کنید یا با هم کار سرگرم کننده ای انجام دهید. چیزهای خنده دار پیدا کنید. فیلم های کمدی ببینید. خندیدن به بهبود روحیه کمک می کند.

نکاتی مهم در مورد موبرها که باید بدانید....

نکاتی مهم در مورد موبرها که باید بدانید
یکی از روش ها برای برطرف کردن موهای زاید بدن استفاده از موبرهایی است که به صورت ژل یا کرم هستند.

یکی از دغدغه‌های بیشتر خانم‌ها برطرف‌کردن یا از بین بردن موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدنشان است. روش‌‌های مختلفی برای این کار وجود دارد...
برخی راحت‌‌ترین شیوه یعنی تراشیدن را انتخاب می‌کنند ولی برای برخی این روش عوارض‌ ناخوشایندی مثل خارش، زبر درآمدن مو و... در پی دارد و به همین دلیل از موم استفاده می‌کنند اما برخی خانم‌ها تحمل درد این کار را هم ندارند. خوشبختانه در بازار محصولات بهداشتی، انواع دیگری از محصولات وجود دارد که معایب این دو روش را ندارد و انواع و اقسام کرم‌های موبر حق انتخاب زیادی به افراد می‌دهد. این مطلب درباره این وسیله و سوال‌های رایج آن است.

محتویات موبرها چیست؟
ترکیب‌های اصلی تشکیل‌دهنده کرم‌های موبر کلسیم هیدروکساید و هیدروکسیدسدیم تیوگلیکولات است. این ترکیب‌ها باعث شکسته‌شدن کراتین که ماده اصلی تشکیل‌دهنده مو است، می‌شوند. این کرم‌ها یکی از آسان‌ترین شیوه‌ها برای از بین بردن موها هستند اما در واقع مو را از ریشه جدا نمی‌کنند و به‌صورت سطحی باعث از بین رفتن آن می‌شوند. معمولا رشد مجدد موها بعد از 4 تا 5 روز آغاز می‌شود.

موبرها چند نوع هستند؟
بیشتر موبرها به صورت کرم‌ و تیوپی در بازار موجودند اما به تازگی انواع ژل‌‌مانند و اسپری آن هم که دردسر کمتری دارند، تولید شده است.

آیا باید قبل از استفاده از موبرها آنها را تست کنیم؟
پوست برخی افراد به موبرها حساسیت دارد. در نتیجه می‌توانید قبل از استفاده، آن را روی یک قسمت از پوستتان امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم این قسمت‌ زانو یا پشت‌ زانو باشد که اگر هم پوست واکنش خاصی مثل قرمزی، خارش یا التها‌ب نشان داد، در معرض دید نباشد. اگر پوستتان به مواد موبر حساسیت داشت، هیچ نوع دیگری از آن را امتحان نکنید چون ترکیب‌ بیشتر این محصولات شبیه هم است و اگر به یک نوع واکنش نشان دادید، به احتمال زیاد به انواع دیگر آن هم حساسیت خواهید داشت.

آیا موبرها خطر عفونت‌های تناسلی را افزایش می‌دهند؟ 
نه، می‌توانید به راحتی از موبرها برای از بین بردن موهای ناحیه تناسلی استفاده کنید. سعی کنید انواع بدون عطر آنها را به کار برید. موبرها هیچ ربطی به ایجاد مشکل‌های عفونی ندارند ولی معمولا متخصصان توصیه می‌کنند از موبرها فقط برای روی ناحیه تناسلی استفاده کنید که موهای زائد دارد نه نزدیک دهانه واژن.

مزایای استفاده از کرم‌های موبر
1 - استفاده آسان
2 - دردناک نبودن و موثر بودن
3 - به‌صرفه بودن از نظر اقتصادی
4 - قابل‌ استفاده بودن برای تمام اعضای بدن (البته اگر حساسیت نداشته باشید)
5 - کاهش سرعت رشد موها در مقایسه با تراشیدن آنها
6 - برخی تحقیقات نشان داده استفاده مداوم از موبرها، باعث نازکی موها می‌شود.
7 - در مدت زمان کوتاهی می‌توانید موهای زائدتان را از بین ببرید. 

معایب استفاده از کرم‌های موبر
1 - ممکن است هنگام استفاده، اطرافتان کثیف شود.
2 - هنگامی که بخشی از پوستتان زخمی یا خراشیده است، امکان استفاده از کرم‌های موبر وجود ندارد.
3 - کرم‌های موبر را نمی‌توانید روزانه استفاده کنید چون باعث تیرگی یا در برخی موارد سوختگی پوست می‌شود.
4 - افراد با پوست‌های حساس و نازک نمی‌توانند از کرم‌های موبر استفاده کنند.
5 - بیشتر این کرم‌ها حتی نوع معطرشان به دلیل ترکیب‌های شیمیایی بوی بدی دارند.
6 - از موبرها نمی‌توان در ناحیه‌های حساس مثل دور چشم‌ها یا حتی صورت افرادی که پوست نازکی دارند، استفاده کرد.

نکته‌هایی درباره موبرها
1 - قبل از استفاده از موبرها، بروشور شیوه استفاده از آن را مطالعه کنید.
2 - از استفاده از موبرها در ناحیه‌های حساس بدن خودداری کنید.
3 - حتما بعد از استفاده از کرم موبر، با آب گرم دوش بگیرید و محل موردنظر را خشک کنید.
4 - حتما در زمان مقرر کرم را از روی پوستتان پاک کنید.
5 - موبرها را فقط به قسمت‌های خشک و تمیز بدن بزنید

این میوه را حتما 2 ساعت قبل از خواب بخورید..........

این میوه را حتما 2 ساعت قبل از خواب بخورید
اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب این میوه را میل کنید.

 
نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.
نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

همچنین نارنگی به دلیل دارابودن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین‌های C، A و B مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

نارنگی جزو میوه هایی است که طبیعت سردی دارد و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است. این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند. علاوه بر این، اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است، این میوه دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است. نارنگی نه تنها موجب جلوگیری از چاقی می‌شود، بلکه ضد دیابت نوع دو و حتی تصلب شرایین