سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چگونه در دام عاشق نماها نیفتیم؟

چگونه در دام عاشق نماها نیفتیم؟
قتی شاهد ابراز علاقه کسی نسبت به خود هستیم و یا در رفتار و گفتار او می‌بینیم که دوست‌مان دارد، احساس ارزشمندی در ما تقویت می‌شود. ولی باید مواظب باشیم در دام عاشق نماها گرفتار نشویم.

 
یکی از نیازهای اساسی ما آدم‌ها نیاز به دوست داشته شدن و دوست داشتن است. اگر نتوانیم کسی را دوست بداریم، از سلامت روانی فاصله داریم.

ما در هر نوع رابطه عاطفی که قرار بگیریم، به درجاتی وابستگی‌های عاطفی‌ روانی را تجربه  خواهیم کرد. البته میزان وابستگی در کسانی که خلأهای عاطفی‌روانی را از گذشته داشته باشند عمیق‌تر و سریع‌تر خواهد بود. آنچه اهمیت دارد این است که ماهیت رابطه داشتن به خاطر جذابیت‌هایی که دارد ما را به خود وابسته می‌کند.
اگر در شما هیچ وابستگی ایجاد نشود و بی‌اهمیت پس از پایان یک رابطه، همه چیز را فراموش کنید و انگار نه انگار، از کنار آن بگذرید، واقعا جای نگرانی دارد و باید برای این مشکلی که دارید تحت بررسی قرار بگیرید. به طور کلی، وقتی شاهد ابراز علاقه کسی نسبت به خود هستیم و یا در رفتار و گفتار او می‌بینیم که دوست‌مان دارد، احساس ارزشمندی در ما تقویت می‌شود. برعکس، وقتی می‌بینیم کسی دوست‌مان ندارد و یا از رابطه‌ای که با ما دارد، خارج می‌شود؛ اولین موضوعی که باعث آسیب روانی ما می‌شود، احساس بی‌ارزشی است.
معمولا اولین فکری که به ذهن ما می‌آید این است: « مگر من چه بدی داشتم که او رهایم کرد و رفت؟ » حتی احساس حقارت در مواقعی که باورمان شود دوست‌ داشتنی نیستیم، به وجود می‌آید و ما را آزار می‌دهد. اما اگر با چارچوب رابطه‌های تعریف شده آشنا باشید، می‌توانید به این موضوع فکر کنید که چه‌طور رفتار کنید تا کسی نتواند احساسات و عواطف شما را به بازی بگیرد.
 
درس اول: بازی نخورید
وقتی کسی آنچه را در درونش نیست به شما منتقل کند، در واقع عواطف شما را به بازی گرفته است. یعنی انتقال غلط و غیر واقعی احساسات.
در این بازی، دو طرفی که وارد یک رابطه می‌شوند، در جستجوی یک رابطه جدی و هدفمند نیستند اما وانمود می‌کنند لبریز از عشق و عاطفه‌اند و احساس خوشایندی به هم دارند. آنها به دروغ با بیان الفاظی محبت‌آمیز و کلیشه‌ای قصد دارند احساسات طرف مقابل را به بازی بگیرند. زیربنای این بازی شاید کشش درونی برای ازدواج تعبیر ‌شود اما آنها یکدیگر را به بازی می‌گیرند. اگر دوست دارید طوری رفتار کنید که دیگر کسی نتواند شما را به بازی بگیرد بهتر است کلمات کلیشه‌ای و عاشقانه آنها که رد و بدل کردن‌اش جزو قوانین بازی است فریب‌تان ندهد و از شنیدن آن مدهوش نشوید. فرقی نمی‌کند دختر یا پسر باشید باید مراقب باشید ندانسته وارد بازی نشوید.
پس باید رابطه‌ها را به عنوان درس اول بشناسید. دستورات مذهبی، اخلاقی و حتی برخی سنت‌های اجتماعی، همه و همه در طول قرن‌ها برای حفظ و حراست از تک‌تک ما و نهاد خانواده به وجود آمده‌اند.
 
درس دوم : جا برای نه گفتن بگذارید
اگر حتی می‌دانید کسی که وارد رابطه با شما شده آدم خوبی است و از این قماش نیست و قصدی جز ازدواج ندارد، باز هم نباید چنان در فاز عاطفی غرق شوید که وابستگی شدید مانع از محک زدن منطقی او و شرایط‌ش شود. چه بسا جواب شما در نهایت به درخواست او منفی باشد، پس نباید کاری کنید که زمینه بازی با عواطف‌تان فراهم شود و اگر روزی خواستید به هر دلیلی این رابطه را ختم کنید و او را مورد مناسب ازدواج ندانستید، کارتان به مراکز اعصاب و روان بکشد و یا در کنج خانه افسردگی بگیرید یا متقابلا چنین مشکلاتی را برای او ایجاد کنید.

درس سوم : زود تکلیف را روشن کنید
اگر طرف مقابل واضح و شفاف به شما اعلام می‌کند که قصد ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید. اما اگر فکر می کنید کمی که بگذرد، با شناخت بیشتر ممکن است رابطه به ازدواج ختم شود، چشم و گوستان را خوب باز کنید و به یاد داشته‌باشید که رعایت حدود شرعی و اخلاقی لازمه حفظ سلامت شما و طرف مقابل شماست. مثلا اگر می‌بینید به سمت وابسته شدن در حرکت‌اید و از این فرد تغذیه عاطفی می شوید، خیلی زود هوشیارانه عمل کنید و یا خودتان را از رابطه بیرون بکشید، یا صراحتا از او بخواهید اگر درباره ازدواج تجدید نظر کرده، نظرش را به شما بگوید.
 
درس چهارم : قاطع باشید
اگر طرف مقابل تان بهانه هایی مثل این که «تو فرد ایده آل من هستی اما من آدم زندگی مشترک نیستم»، «تو گزینه های بهتر از من می توانی داشته باشی»، «دوستت دارم اما نمی توانم به خاطر برخی مشکلات با تو ازدواج کنم» و... شما را معطل می کند، خیلی زود رابطه را تمام کنید. این افراد نه آنقدر شهامت آن را دارند که بگویند هیچ وقت فکر ازدواج با شما نیستند و هدفشان صرفا دوستی و وقت گذرانی است، و نه آنقدر قابل اعتماد هستند که بتوانید به تغییر نظرشان درباره ازدواج امیدوار باشید. در مقابل این افراد، قاطعیت داشته باشید. موبایل‌تان را خاموش کنید و به او بگویید در گفتگو با شما از کلمات محبت آمیز استفاده نکند. برای خودتان ارزش قائل شوید و موقعیت های بعدی زندگی تان را به خاطر بودن در یک رابطه عقیم و بی سرانجام هدر ندهید. اگر شما مدام بازخوردهای مثبت به او بدهید و با رفتارتان تشویق‌اش کنید به این بازی ادامه بدهد، به او پیام داده‌اید که بازی را ادامه بده چون هر دو از آن لذت می‌بریم. اگر چنین رفتاری کردید نباید پس از مدتی تنها به محکوم کردن او بپردازید و بگویید شما را به بازی گرفته بود چون شما دانسته و آگاهانه در این راه آمده‌اید و از این بازی لذت برده‌اید.



14 علامتی که نشان می دهد نامزدتان شما را دوست ندارد...!!!؟؟

14 علامتی که نشان می دهد نامزدتان شما را دوست ندارد
اگر می‌بینید که نامزدتان در خانه‌اش دوست دارد در آغوشتان بگیرد، ببوسدتان یا ناز و نوازشتان کند اما در خیابان حتی دستتان را هم نمی‌گیرد باید هوشیار باشید.

هر سنی که باشید یا هر سطح تجربه‌ای که داشته باشید، اینکه بدانید مردی به شما علاقه دارد یا نه کار دشواری است. خیلی از مردها ترجیح می‌دهند به صورت یک راز باقی بمانند، برای همه قسمت‌های زندگی‌شان حریم‌شخصی می‌خواهند تا زمانیکه برای یک تعهد آماده باشند. باید از مردانی که در همان قدم اول قصد و نیت‌شان را می‌گویند تشکر کنیم. اما برای بیشتر مردها باید از طریق اشارات ظریف متوجه نیت قلبی‌شان شویم. اگر نمی‌دانید طرفتان به شما علاقه‌مند است یا نه و مطمئن نیستید که باید از رابطه بیرون بیایید یا خیر، در زیر به 14 علامتی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد مردتان چندان به شما علاقه‌مند نیست. اگر مردی که در زندگی‌تان است چند مورد از این خصوصیات را نشان می‌دهد، دیگر زمان آن رسیده است که به او بگویید می‌خواهید از رابطه بیرون بروید.

1 - ایمیل‌ها و پیامک‌های شما را پاسخ نمی‌دهد
در این عصر تکنولوژی هیچ چیز ساده‌تر از فرستادن یک ایمیل یا یک پیامک به کسی نیست. اگر طرف‌ موردنظرتان ساعت‌ها --یا حتی روزها-- بعد به این نوع پیام‌های شما پاسخ می‌دهد، وقت آن رسیده است که او را فراموش کنید. دلیل این رفتار فقط تنبلی نیست، بی‌ادبی و بی‌توجهی هم هست. شاید چندان اهل پیامک فرستادن نباشد اما حداقل باید بتواند به طریقی دیگر با شما تماس بگیرد. 

2 - فاصله جسمی و احساسی خود را با شما حفظ می‌کند
آیا اغلب ارتباط چشمی خود با شما را قطع می‌کند، حتی وقتی تنهایید؟ یا هیچ چیزی درمورد جزئیات زندگی خود به شما نمی‌گوید؟ چنین مردی نمی‌خواهد با شما رابطه عمیقی ایجاد کند. البته دوستی با چنین کسی اشکالی ندارد اما نباید سرمایه‌گذاری احساسی روی او بکنید و بهتر است از او دور شوید.

3 - هیچوقت دنبالتان نمی آید
مردی که دوستتان داشته باشد همه تلاشش را می‌کند که به شما نشان دهد برای او خاص هستید. کسی که حتی تا دم خانه‌تان نمی‌آید، نباید انتظاری برای یک رابطه طولانی‌مدت از او داشته باشید. 

4 - از لمس کردن شما در محفل‌های عمومی خودداری می‌کند. ( درمورد افراد متاهل)
اگر می‌بینید که نامزدتان در خانه‌اش دوست دارد در آغوشتان بگیرد، ببوسدتان یا ناز و نوازشتان کند اما در خیابان حتی دستتان را هم نمی‌گیرد باید هوشیار باشید. یا نمی‌خواهد در یک رابطه نزدیک با شما دیده شود یا می‌ترسد زنان دیگری که در زندگی‌شان است شما را با او ببینند. از چنین مردی باید دوری کند.

5 - بی‌ادبانه ایده‌های شما را تحقیر می‌کند
ممکن است مردی با اینکه با نگرش شما مخالف است اما همچنان دوستتان داشته باشد و به شما احترام بگذارد. اما اگر بی‌ادبانه فقط قصد تحقیر نظریات شما را دارد، احتمالاً هیچ علاقه‌ای به شما ندارد. مطمئناً نباید با کسی بمانید که نمی‌تواند با شما درست رفتار کند.

6 - فقط نیمه شب به بعد شما را می‌بیند
اگر فکر می‌کنید که او شما را فقط برای خوشگذرانی آخر شب خود می‌خواهد، شاید قبولش برایتان سخت باشد. نباید توقع داشته باشید که چنین رابطه‌ای به جایی برسد. اگر انتظار بیشتری از طرف‌مقابلتان دارید بهتر است جای دیگری دنبال مرد رویاهایتان بگردید.

7 - اجازه نمی‌دهد چیزی از وسایلتان را در اتومبیل او بگذارید
اگر بیشتر وقت‌ها در کنارش هستید، مردی که دوستتان داشته باشد، خوشحال می‌شود که یکسری از وسایل ضروری‌تان را در اتومبیلش بگذارید. اما اگر طرف‌مقابلتان حتی اجازه نمی‌دهد لباستان در اتومبیلش بماند،  یا یک آدم شدیداً وسواسی است و یا سعی دارد شما را از زنان دیگری که با آنها در ارتباط است مخفی کند. در هر دو حالت بهتر است از او دور بمانید.

8 - در مراسم‌های مهم بدون شما شرکت می‌کند
مهمانی دوستانش؟ شام سالگرد ازدواج خواهرش؟ شاید حتی تولد خودش؟ گاهی‌اوقات مردی می‌خواهد استقلال خود را حفظ کند و گاهی دیگر می‌خواهد مطمئن شود ممکن است دلیل این رفتارش این باشد که نمی‌خواهد خیلی شما را درگیر خانواده و دوستانش کند تا وقتی که خواست رابطه‌اش را راحت‌تر با شما بر هم بزند. در این صورت باید بدانید که خیلی برای او باارزش نیستید. شما هم راه‌های بهتری برای گذراندن وقتتان دارید -- با دوستان و خانواده خودتان که دوستتان دارند. 

9 - از هرگونه برنامه‌ریزی برای آینده --چه کوتاه مدت و چه بلندمدت-- با شما خودداری می‌کند
آیا این مرد شما را در حاشیه‌های زندگی خود نگه می‌دارد؟ برای تعطیلات آخر هفته خود جدا از شما برنامه می‌گذارد؟ اگر فقط قرارهای لحظه‌آخری با شما می‌گذارد، و بیشتر وقت خود را با دوستانش برنامه‌ریزی می‌کند، آنقدرها به شما علاقه‌مند نیست. ببخشید ولی شما لیاقت بهتر از اینها را دارید.

10 - برنامه‌های شما را در لحظه آخر کنسل می‌کند
این هم یک نشانه مشخص دیگر است که یعنی ارزشی برای شما و وقتتان قائل نیست. برای کسی که ارزش شما را می‌داند جا بگذارید.

11 - درگیر زنی دیگر است
این مرد ممکن است بگوید دوستتان دارد اما اگر واقعاً درگیر زنی دیگر باشد، نمی‌تواند همه عشق خود را وقف شما کند. این مرد را باید با دیگری شریک شوید، چطور می‌توانید چنین چیزی را تحمل کنید؟ بدتر اینکه حتی اگر آن زن را بخاطر شما ترک کند، به آن زن دروغ گفته است. به شما هم دروغ خواهد گفت. مطمئناً شما هم خواستار این نیستید. پس قوی باشید و سراغ مرد دیگری بروید. 

12 - چندان علاقه‌ای به ایجاد صمیمیت به شما نشان نمی‌دهد
اگر زندگی احساسی تان با این مرد ضعیف است، می‌خواهد به شما بگوید که بدون شما هم اموراتش می‌گذرد. این رفتار بسیار توهین‌آمیز، خسته‌کننده و کمی ناجوانمردانه است. شما به آن نیازی ندارید. هر کاری که فکر می‌کنید برای خودتان بکنید و مردی را پیدا کنید که باعث شود احساس جذابیت کنید.

13 - ناپدید می‌شود
وقتی مردی را روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها بدون هیچ توضیحی نمی‌بینید، یعنی آنقدرها به شما علاقه ندارد. ممکن است با کسان دیگری در ارتباط باشد یا نمی‌خواهد وقتش را با شما بگذراند. اگر شما به چشم آن مرد چندان جذاب نباشید، باید وقت گذاشته و کسی را پیدا کنید که تحسینتان کند. وقت، انرژی و عشق شما ارزشش را دارد.

14 - تشویقتان می‌کند با افراد دیگری قرار بگذارید
این یک علامت مطمئن است که نشان می‌دهد او می‌خواهد کاملاً آزاد باشد و اصلاً به فکر متعهد کردن خود نیست. احتمالاً شما هم نمی‌توانید او را تغییر دهید، پس چرا باید وقتتان را تلف کنید؟ هیچ مردی ارزشش را ندارد. شما لیاقت مردی را دارید که بخواهد با شما وقت بگذراند و طبق شان‌تان با شما رفتار می‌کند. کسانی هستند که با کمال عشق و احترام با شما رفتار خواهند کرد. اگر طرف‌مقابل شما خیلی از این رفتارها را از خود نشان دهد، باید این نشانه را گرفته و حتی یک دقیقه دیگرتان را هم برای او تلف نکنید. شما لیاقت بهترین‌ها را دارید. خوب بگردید تا کسی را پیدا کنید که واقعاً شایسته شما باشد.



بخور نخورهای موثر در بیش فعالی کودک.........

بخور نخورهای موثر در بیش فعالی کودک
غذاهای بسیار زیادی در بیش فعالی کودک تان موثر است. این غذاها عبارتند از :

آیا می دانید رژیم غذایی سالم و مناسب می تواند تا حد زیادی باعث افزایش تاثیر داروها و مدت اثربخشی آنها در افراد مبتلا به بیش فعالی شود؟ آیا می دانید کدام یک از خوراکی ها برای افراد بیش فعال، خوب و کدام یک بد هستند؟ اگر نمی دانید و یکی از اعضای خانواده تان هم از این مشکل رنج می برد.

این خوراکی ها را بخورید
اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را در رژیم غذایی او بگنجانید:

گوشت مرغ
گوشت مرغ یکی از مهم ترین منابع دریافت پروتئین است. بیشتر بچه ها هم گوشت مرغ را برخلاف گوشت قرمز یا حتی ماهی، بسیار دوست دارند و هفته ای یکی دو مرتبه خوردن غذاهایی با گوشت مرغ، دلشان را نمی زند. پروتئین موجود در گوشت مرغ علاوه بر اینکه می تواند تاحدی باعث بهبود قدرت تمرکز در بچه های بیش فعال شود، می تواند زمان اثربخشی داروهای بیش فعالی را هم افزایش دهد. به همین دلیل، افزودن تکه های مرغ بخارپز یا گریل شده به غذا، سالاد و سوپ بچه های مبتلا به بیش فعالی توصیه می شود.

گریپ فروت
گریپ فروت، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است و مصرف آن می تواند علایم بیش فعالی را تاحد قابل قبولی تخفیف دهد. متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورت امکان، هفته ای 2 روز، یک لیوان آب گریپ فروت در برنامه صبحانه بچه های مبتلا به بیش فعالی بگنجانید.

سیب
سیب، یکی از بهترین منابع دریافت کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات های پیچیده، جزو ترکیب هایی هستند که باید روزانه برای حفظ آرامش بیشتر و تخفیف علایم بیش فعالی در برنامه غذایی بچه های مبتلا به این مشکل قرار بگیرند. خوردن یک سیب، درست کمی پیش از خوابیدن، می تواند به خوابی آرام در بچه های بیش فعال کمک کند.

پنیر
پنیر، منبع خوبی از پروتئین است و پروتئین مرغوب موجود در آن، می تواند در کنترل علایم بیش فعالی موثر باشد. اگر فرزندتان به پنیر و سایر لبنیات حساسیت ندارد، حتما حدود 30 گرم از آن را در برنامه غذایی روزانه اش بگنجانید. هرچند که پنیر نمی تواند کمکی به افزایش تمرکز این بچه ها بکند اما می تواند زمان اثربخشی داروهایشان را افزایش دهد.

گلابی
گلابی هم مانند سیب، سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است. اگر فرزند شما تمایلی به خوردن روزانه سیب ندارد یا نمی خواهد درست پیش از خوابیدن، یک سیب بخورد، می توانید یک گلابی بزرگ یا پوره آن را جایگزین سیب کنید. ویتامین ها و سایر ترکیب های مغذی موجود در گلابی هم می توانند آرامش زیادی به خواب بچه های بیش فعال بدهند.

ماهی
دریافت اسیدهای چرب امگا3، کمک چشمگیری به کاهش علایم بیش فعالی می کند. به همین دلیل هم متخصصان تغذیه توصیه می کنند حداقل هفته ای 3 مرتبه به بچه های بیش فعال، غذاها و سالادهای حاوی ماهی های چرب بدهید. ماهی هایی مانند ماهی تن، ساردین، کیلکا، قزل آلا و سالمون.

تخم مرغ
پروتئین فراوان و مرغوب موجود در تخم مرغ می تواند با حفظ تعادل ریزمغذی ها در بدن، باعث کنترل علایم بیش فعالی در بچه های مبتلا به این ناراحتی شود. پروتئین تخم مرغ هم برخلاف پنیر، می تواند قدرت تمرکز را در بچه های بیش فعال افزایش دهد و طول دوره اثربخشی داروهای آنها را بیشتر کند.

مغزها
انواع مغزهای خام مانند مغز گردو هم سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند و می توانند برای کنترل علایم بیش فعالی، در برنامه صبحانه یا میان وعده های بچه ها قرار بگیرند.

پرتقال
خوردن یک پرتقال یا یک لیوان آب پرتقال صددرصد طبیعی هم می تواند کربوهیدرات های پیچیده بیشتری به بدن بچه های بیش فعال برساند و کمک زیادی به داشتن خوابی آرام در آنها بکند. متخصصان توصیه می کنند بهتر است یک لیوان آب پرتقال طبیعی برای بچه بیش فعالتان بگیرید، آن را داخل بطری دربسته ای بریزید و برای زنگ تفریحش کنار بگذارید. ویتامین C و کربوهیدرات های پیچیده موجود در این آبمیوه طبیعی می تواند به حفظ آرامش و تمرکز بیشتر این بچه ها در مدرسه کمک کند.

کیوی
کیوی هم یکی دیگر از منابع سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین C محسوب می شود که می تواند در رژیم غذایی بچه های بیش فعال جای بگیرد. خوردن یک کیوی در میان وعده صبح یا عصرانه، به حفظ آرامش بیشتر بچه ها در طول روز کمک می کند و باعث اثربخشی داروها می شود.

این خوراکی ها را نخورید
اگر فرزندتان مبتلا به بیش فعالی است، بهتر است این خوراکی ها را از رژیم غذایی او حذف یا مصرفشان را بسیار محدود کنید:

بستنی
مصرف بستنی های بسیار شیرین خامه ای و سرشار از شکلات، به خصوص برای مبتلایان به بیش فعالی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، می تواند باعث تحریک ناراحتی آنها و تشدید علایم بیش فعالی شان بشود.

چای و قهوه
نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده است کافئین موجود در چای، قهوه و نسکافه می تواند تاثیر مستقیمی در تحریک بچه های بیش فعال و تشدید علایم آنها داشته باشد. به همین دلیل بهتر است انواع نوشیدنی ها و خوراکی های حاوی کافئین تاحد امکان از رژیم غذایی شان، حذف شود.

ماست
برخی محصولات لبنی می توانند باعث تحریک بچه های بیش فعال بشوند. البته مصرف این محصولات در تمام بچه های بیش فعال اثر یکسانی ندارد. به همین دلیل هم خود والدین باید با حذف و اضافه کردن خوراکی های مختلف و آزمون و خطای غذایی، متوجه شوند کدام گروه از لبنیات می توانند باعث تشدید مشکل فرزند آنها شوند و ماده دیگری را جایگزین آن کنند.

شکر
متخصصان تغذیه معتقدند مصرف بیش از اندازه قند و شکر ساده و محصولات حاوی آنها، می تواند آتش بیش فعالی را در افراد مستعد، شعله ور کند. گروه دیگری از متخصصان هم عقیده دارند که مصرف شکر، بدن را از جذب ویتامین ها، آنزیم ها و موادمعدنی مورد نیاز برای ایجاد تعادل در خلق وخو محروم می کند و به همین دلیل مصرف شکر و خوراکی های حاوی آن باعث تحریک شدید بچه های بیش فعال می شود.

فست فودها
فست فودها، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی سرشار از ادویه، به شدت باعث تشدید علایم بیش فعالی در بچه ها می شوند بنابراین اگر نمی توانید این غذاها را از رژیم آنها حذف کنید، باید محدودیت های شدیدی را برای مصرفشان در نظر بگیرید.

کودک مان تا 1 سالگی چه کارهایی می توانید انجام دهد؟

کودک مان تا 1 سالگی چه کارهایی می توانید انجام دهد؟
در سال اول چه انتظاری از کودکان داشته باشیم؟

_ در چهار ماهگی، می تواند به مدت ده دقیقه بنشیند و سر خود را به خوبی کنترل کند.

_ در پنج ماهگی، پاهای خود را به طرف دهانش می برد و انگشتان پای خود را می مکد.

_ در شش ماهگی، کودک می تواند از شکم به کمر چرخ بزند.

_ در 7 ماهگی، می تواند بدون کمک به راحتی بنشیند. البته شاید به کمی کمک نیاز داشته باشد. می تواند دو وسیله رابه هم بکوبد.

_ در 8 ماهگی، کودک می تواند سینه خیر حرکت کند و با کمک روی پاهایش بایستد. او همچنین می تواند وسایل را از روی زمین بردارد و در دست بگیرد.

_  در 9 ماهگی، کودک می تواند به خوبی اشیا مختلف را با انگشت های شست و اشاره خود بردارد و همچنین می تواند در حالیکه که اسباب بازی در دست دارد روی زمین سینه خیز برود.

_ در 10 ماهگی، وقتی هر دو دوست کودک را در دست بگیرید، می تواند روی پاهای خود راه برود. همچنین می تواند دستش را به دیوار یا مبلمان بگیرد و راه برود. اصولا کودکان بین 10 تا 14 ماهگی می توانند بدون کمک راه بروند.

_  در 11 ماهگی، کودکان می توانند دست تکان دهند، از وسایل بالا بروند، بنشینند، دولا شوند و به تنهایی روی پاهای خود بایستند. شاید حتی بتوانند قاشقی در دست بگیرند و آن را به سمت دهان خود ببرند.

_ در 12 ماهگی، نوزاد می تواند راه برود اما ترجیح می دهد چهاردست و پا به اطراف حرکت کند. او می تواند با انگشت سبابه خود اشاره کند.

_  اصولا کودکان از هفت ماهگی صداهای نامفهوم از خود در می آورند و از نخستین سال تولدشان می توانند کلمات کوتاهی را بیان کنند.


چگونه همسرمان را متقاعد کنیم در کارهای خانه کمک مان کند؟

چگونه همسرمان را متقاعد کنیم در کارهای خانه کمک مان کند؟
اگر خانم خانه شاغل باشد کارهای خانه برای او بسیار سنگین خواهد شد. بنابراین خانم ها باید با ترفندهایی همسرشان را به کارهای خانه علاقه مند کنند. برای اطلاع از این ترفندها با ما همراه شوید.

تقسیم کارهای خانه در بسیاری خانواده‌های پرمشغله معنایی ندارد. بین کار، بچه‌ها و بیرون رفتن‌ها، کارهای خانه یکی از سخت‌ترین وظیفه‌هاست : وظیفه‌ای که معمولاً بر گردن زن خانه می‌افتد. بعد از مدتی، بیشتر خانم‌ها از این وظیفه سنگین به تنگ می‌آیند، مخصوصاً اگر شاغل هم باشند و کارهای خانه شغل دوم آنها به حساب آید!

مراحل
1 -  ببینید چه کارهایی باید انجام شود
از شستن لباس‌ها گرفته تا بیرون بردن آشغال‌ها، لیستی از همه کارهای هفتگی تهیه کنید و یادداشت کنید که هم‌اکنون چه کسی هر یک از این کارها را انجام می‌دهد. لیست کردن کارها قدم سخت اول برای شوهرتان را راحت می‌کند: حالا می‌داند چه کارهایی انجام نشده و می‌بایست انجام شود. علاوه بر این، تشخیص دقیق کارها می‌تواند به هر دو شما کمک کند کارهای خانه‌تان چیست.

از جمله کارهای متداول خانه عبارت است از :
_ تمیز کردن همه قسمت‌های خانه
_ شستشوی لباس‌ها (شستن، اتو کردن، جمع کردن و گذاشتن لباس‌ها در کمد)
_ خرید موادغذایی
_ آشپزی، شستن ظرف‌ها
_ پرداخت قبوض
_ کارهای حیاط و باغبانی
_ بردن بچه‌ها به مدرسه، فعالیت‌های فوق‌برنامه، ویزیت دکتر و امثال آن
_ مراقبت از حیوان خانگی

2 - کارها را به سه دسته آسان، متوسط و سخت تقسیم بندی کنید
هر کار را با توجه به مقدار وقتی که می‌گیرد و میزان فعال بودن آن و اینکه چند وقت یکبار لازم است انجام شود درجه‌بندی کنید. بعنوان مثال، تمیز کردن کف خانه می‌تواند یک کار با شدت متوسط باشد.

_ وقتی می‌خواهید لیست را بنویسید، چیزهایی که تمیزکاری را آسان‌تر می‌کند را هم در نظر بگیرید. بعنوان مثال، آیا می‌توانید موادشستشوی قوی‌تری تهیه کنید؟ اینها کارهای عالی هستند که می‌توانید به شوهرتان بسپارید. وقتی خودش آن موادشستشو را می‌خرد برای استفاده از آنها راغب‌تر خواهد بود تا به شما ثابت کند با این مواد جدید خیلی بهتر از شما با مواد قبلی‌تان می‌تواند خانه را تمیز کند.

3 -  کمک بخواهید
اگر از او نخواهید، ممکن است اصلاً نداند که به کمک نیاز دارید و شما هم هیچوقت نمی‌فهمید که تا چه میزان می‌تواند به شما کمک کند. قراری با او بگذارید و درمورد کارهای خانه با او حرف بزنید. دقت کنید که این قرار بهتر است بعد از یک روز مفرح باشد. فقط نباید یکدفعه‌ای یا بعد از یک مشاجره این بحث را پیش بکشید. برای اینکه بتوانید توجه او را جلب کنید، یک شام خوشمزه بپزید و وقتی بچه‌ها خوابیدند موضوع را به میان بکشید.

4 - با قدردانی از کارهایی که در خانه انجام می‌دهد شروع کنید
از کارهایی که در حال حاضر در خانه انجام می‌دهد یاد کنید و بگویید چطور با این کارها به خانواده کمک می‌کند. بعد بگویید چون احساس می‌کنید مسئولیت‌های زیادی در خانه به گردن شماست، دوست دارید بیشتر در کارها کمکتان کند.

_ لیست کارها را به او نشان دهید تا متوجه زیادی تعداد کارها شود.
_ به او نگویید که فکر می‌کنید ناعادلانه است که بیشتر کارها بر عهده شماست--این احتمال وجود دارد که هیچوقت فکر نمی‌کرده که تقسیم وظایف در خانه نامتوازن باشد. فقط به او بگویید کمک او باعث می‌شود سطح انرژی شما حفظ شده و زمان بیشتری برای دور هم بودن خانواده ایجاد خواهد شد.

5 - از او بخواهید لیستتان را مرور کند و کارهایی که فکر می‌کند می‌تواند انجام دهد را انتخاب کند
می‌توانید کارهایی که نیاز به تجربه زیاد در کار خانه ندارد را خودتان به همسرتان معرفی کنید مثل حمام کردن حیوان خانگی، تمیز کردن توالت‌ها و امثال آن.

6 - چون هیچوقت این کارهای جدید را امتحان نکرده است، می‌توانید نحوه انجام کار را برای او توضیح دهید
اما به همسرتان نگویید فقط به همین صورت و سر یک ساعت مشخص است که می‌تواند آن کار را انجام دهد. درعوض برایش توضیح دهید که چطور آن کار را انجام دهد و کدام روش به نظر شما راحت‌تر است. اگر دقیقاً از روش شما استفاده نکرد، سروصدا نکنید.

7 - می‌توانید یک کار گروهی برای انجام کارها ترتیب دهید
یک ساعت در هفته را که هر دو شما کاری نداشته باشید اختصاص دهید به انجام کارهای خانه در کنار هم. البته این زمان را طوری تنظیم کنید که بعد از وقت برای ریلکس کردن و استراحت هم داشته باشید. صبح‌های جمعه می‌تواند زمان خوبی باشد چون هم وقت کافی دارید و هم خانه را برای هفته‌ای که در پیش است آماده می‌کنید.

_ کارهای کوچک‌تر را هم به کارهای گروهی تبدیل کنید. مثلاً شما آشپزی کنید و او ظرف‌ها را برای غذا آماده کند. شما زمین را جارو بکشید و او بعد از شما تی بکشد.

8 - انعطاف‌پذیری داشته باشید و صبور باشید
تغییر عادت‌های قدیمی زمان می‌برد، مخصوصاً وقتی تمیز کردن خانه به یک نفر محول شده باشد. نیاز به خاطرنشانی‌های ملایم بسیار و حتی روش‌های جدی‌تر برای به کار گرفتن مرد در خانه وجود دارد اما دلسرد نشوید، آنقدر ادامه دهید تا این مسئله به صورت یک عادت در خانه‌تان درآید. فقط دقت کنید که وقتی کاری را فراموش کرد، خیلی سروصدا نکنید، فقط با ملایمت به او تذکر دهید.

_ فقط به این دلیل که شوهرتان کاری را به صورت ایدآل انجام نمی‌دهد نباید جلو کار کردن او را بگیرید. یادتان باشد که اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، باید طریقه انجام کارها توسط او را بپذیرید.
_  کارهایی مثل خالی کردن سطل زباله، جمع کردن لباس کثیف‌ها و تی کشیدن زمین را به شوهرتان بدهید. کارهایی که ممکن است آثار جبران‌ناپذیری بر جا بگذارد مثل شستن لبا‌س‌ها را در ابتدای راه به او محول نکنید.

9 - عادت کنید برای انجام هر کاری در خانه از هم تشکر کنید
هر دو شما در ایجاد هارمونی در خانه سهیم هستید. هر چه قدردانی و قدرشناسی خود را بیشتر به همدیگر نشان دهید، این عادت بیشتر جا خواهد افتاد.

نکات
_  اگر شما و شوهرتان ساعت‌های طولانی کار می‌کنید، ببینید آیا درآمد خانواده‌ در حدی  هست که بتوانید کسی را به طور هفتگی برای نظافت خانه استخدام کنید. حتی اگر یکی از شما در خانه کار کند، استخدام کسی برای نظافت زندگی را بسیار برایتان راحت‌تر خواهد کرد. ابتدا ببینید چه کارهایی را می‌خواهید به خدمات نظافت واگذار کنید و چه کارهایی را هنوز می‌توانید خودتان انجام دهید.

_ بعضی از کارهای خانه را به بچه‌ها واگذار کنید. بچه‌ها باید از همان سن کن انجام بعضی کارها را یاد بگیرند، بنابراین می‌توانید از آنها بخواهید آینه‌ها را تمیز کنند، یا تخت‌شان را مرتب کنند. به تدریج حجم کار آنها را افزایش دهید تاجاییکه دیگر بدون اینکه از آنها بخواهید، خودشان کارشان را انجام دهند.

_ نظافت خانه را از قبل برنامه‌ریزی کنید. ذهن و روحیه شوهرتان را برای کمک کردن به شما در تمیزکاری خانه آماده کنید. این کار را در کنار هم انجام دهید و دقت کنید که این زمان باید زمان محدودی باشد که خانواده همه ساعت بیکاری‌اش را به تمیز کردن و نظافت نگذرانده باشد. هدف این است که شوهرتان را هم به کار بکشید. اگر کار زیاد باشد او دفعه دیگر به شما ملحق نخواهد شد. از کم شروع کنید تا برای او شکل عادت بگیرد.

_ اگر همسرتان می‌خواهد، لیستی از کارهایی که به او اختصاص دارد را برایش فراهم کنید تا بداند کل هفته چه وظایفی بر گردن اوست.

_ اگر علاقه‌ای به کار کردن در خانه ندارد، کارهای مربوط به بیرون مثل تمیز کردن حیات، آب دادن به گل‌ها، خرید خانه و بردن و آوردن بچه‌ها را به او محول کنید.

هشدارها
_ هیچوقت با شوهرتان مثل یک بچه رفتار نکنید و برای او رئیس‌بازی درنیاورید
 این فقط منجر به مشاجرات زیاد بین شما می‌شود و هیچ چیز را عوض نخواهد کرد. همچنین از گرفتن نقش قربانی به خود نیز خودداری کنید. اینکار باعث می‌شود فقط خودتان از درون بسوزید و همه هم تصور می‌کنند که به این وضعیت خود عادت کرده‌اید.

_ هیچوقت موضوع کمک کردن در کارهای خانه را در وسط مشاجرات و دعواهایتان به میان نکشید
در چنین مواقعی هیچوقت کمک و توجهی که می‌خواهید را دریافت نخواهید کرد.

_ وقتی شوهرتان برای انجام بعضی کارها توافق کرده است اما آن کارها را انجام نمی‌دهد، غر نزنید و سر او فریاد نکشید
 درعوض، از او بپرسید که هنوز دوست دارد آن کار را انجام دهد یا نه و اینکه اگر انجام دهد واقعا از او ممنون خواهید بود.

_ هیچوقت سر شوهرتان داد نزنید
 اینکار باعث می‌شود دیگر هیچوقت در هیچ کاری کمکتان نکند.

_ هیچوقت بعد از اینکه شوهرتان کاری را انجام داد، شما دوباره انجامش ندهید. اینکار او را دلسرد می‌کند.

_ زنان و مردان تفاوت‌های زیادی با هم دارند، بنابراین از او توقع نداشته باشید که کارها را درست مثل خودتان انجام دهد.

_ سعی در شروع دعوا نکنید. این به ندرت اتفاق می‌افتد اما ممکن است اتفاق بیفتد.


کارهایی که ابراز محبت همسرتان را سخت می کند...

کارهایی که ابراز محبت همسرتان را سخت می کند
در هر حال و با داشتن همسری با هر کدام از این روحیات باید دانست چه کارهایی ابراز محبت را سخت می کند؟

بعضی ها برای ابراز محبت، نیاز به شرایط خاصی دارند. باید مورد تایید باشند. در مقابل مخاطب احساس کوچکی و ضعف نداشته باشند. و...

اگر همه ی شرایط مهیا باشد امید هست که در مختصر ترین کلمات چیزهای با ارزشی از اینگونه همسران شنید. البته اینها در محبتهای عملی بیشتر سرمایه گذاری می کنند. اما همه اینطوری نیستند بسیاری از افراد از شخصیت قویتری برخوردارند. برای ابراز محبت نیازی به تایید شدن و احساس مطلوب بودن ندارند. آنها مدیر هر رابطه ای هستند که تشکیل می دهند... اگر همسر شما دارای چنین شخصیتی باشد، حتما از محبتهای کلامی او بسیار بهره خواهید برد مگر اینکه مسیر زندگی طوری باشد که ابراز محبت در آن واقعا سخت باشد.
 
در هر حال و با داشتن همسری با هر کدام از این روحیات باید دانست چه کارهایی ابراز محبت را سخت می کند؟

مقاومت کردن در مقابل ابراز محبت
گاهی برخی افراد به خاطر اعتماد به نفس ضعیفی که دارند، هر تعریف و تمجیدی را می کوبند. فورا کلام همسرشان را نقض و نفی می کنند. مثلا تا از زیبایی شان تعریف می شود، نقاط ضعف چهره خود را بیان می کنند و شیرینی یک بحث عاطفی را تلخ می کنند. شاید هم این کار را برای تایید شدن بیشتر انجام دهند اما در هر حال نتیجه یکی است. وقتی همسرتان از شما تعریف می کند قصد امتحان کردن او و سنجش میزان صداقت یا عشقش را نداشته باشید. این جمله را فقط به عنوان یک چاشنی دلچسب در بین لحظات روز مره ی زندگی بپذیرید و تشکر کنید. تشکری ساده حتی با یک لبخند.
 
انتقادهای تند
انتقادهای تندی که بیشتر از منظور فرد، احساسات تند و خشم آلود او را منتقل می کنند، به شدت سر راه و مزاحم یک فضای محبت آمیز لازم برای ابراز محبت است. برخی از همسران به چیزهایی که می گویند توجهی ندارند اما عکس العملی را که می بینند به دقت زیرذره بین می برند و آن را غیر منصفانه می دانند.

ایراد گیر بودن
یکی از دلایل سخت شدن ابراز محبت ایرادگیر بودن یکی از همسران است. گیردادن های مکرر و زیاد، تقویت کننده ی احساسات منفی و عصبی کننده است. طوری که رغبتی برای ابراز محبت باقی نمی گذارد. برای محبت آمیز کردن خانه باید در مقابل بسیاری از نامطلوبها چشم بست و نادیده گرفت.
 
توهین و تحقیر
تحقیر به هر قصد و شکلی که صورت بگیرد، آفت عشق و محبت است. اگر از چیزی رنجیده ایم، ابتدا باید مدتی صبر و سکوت اختیار کنیم، شاید مشکل حل شد اگر نشد، باید فکر کنیم راه حلی پیدا کنیم که شخصیت کسی له نشود. در هر حال کسی که از توهین و تحقیر دست بر نمی دارد نباید توقع محبوبیت و درک محبت دیگران را داشته باشد.
گاهی تحقیر برای بعضی ها عادت شده است.شاید برخی از کلمات بد در جمع خانوادگی ما از بس به حالت شوخی و مزاح تکرار شده است، قباحت خود را نزد ما از دست داده است، اما نزد دیگران، همان بار منفی و احساسات متناسب با خودش را منتقل می کند. بنابراین عادت کردن به استفاده از کلمات توهین آمیز حتی به شکل طنزگونه هم می تواند فضای محبت آمیز را در خانه مخدوش کند.

بی هنر بودن
بعضی ها هیچ سرمایه ای از خودشان خرج نمی کنند و فقط از طرف مقابل توقع دارند. ابراز محبت ابتدائا می تواند از یک طرف استارت زده شود اما برای تداوم پیدا کردن باید دو طرفه شود. ابراز محبت یک طرفه زیاد دوام نمی آورد.
اینکه شما بلد نیستید و استفاده از کلمات محبت آمیز برایتان سخت است تا چند روز یا چندماه شما را معذور می کند اما برای همیشه نه.
اگر جزء کسانی هستید که مهارت ابراز محبت را ندارند، هر از گاهی از راههای عمومی تر و مطمئن تر برای ابراز محبت استفاده کنید. مثلا گل بخرید یا پیامکهای عاشقانه ای که به دستتان می رسد را گزینش کنید و برای همسرتان بفرستید.
 
خشک و سخت بودن
بعضی افراد آداب و رسوم اخلاقی و اجتماعی را به دقت رعایت می کنند اما انعطاف پذیری و نرمش ندارند. هر چیزی موجب رنجش و ناراحتی شان می شود. ابراز محبت به این دسته از افراد واقعا سخت است. اینها اگر ادب را هم رعایت می کنند از ترس شکسته شدن حریمهای مصنوعی است که برای خودشان قائل شده اند. در صحبت کردن با این افراد جز از کلمات ضروری و ساده نباید استفاده کرد. البته اگر بشود کسی را با چنین شخصیتی دوست داشت ، می توان به او ابراز محبت هم کرد. اما مسئله ی اصلی این است که علاقمند شدن و حفظ علاقه که لازمه ابراز محبت است نسبت به این افراد سخت است.


چرا کودک مان فحاشی می کند؟

چرا کودک مان فحاشی می کند؟
وقتی کودک ناسزا می گوید اولین مرحله تنبیه، محروم کردن او از حضور در جمع است که معمولا به اندازه سنش دقیقه تعیین می کنیم

چرا کودکان فحاشی می کنند؟
اینکه کودکان اقدام به فحاشی می کنند، چند علت می تواند داشته باشد؛ یکی از علت هایش این است که ما الگوی بچه ها هستیم؛ یعنی کودک در محیطی قرار می گیرد که اطرافیانش به این شکل صحبت می کنند. در نتیجه، این قضیه برای کودک عادی می شود زیرا در این محیط رشد و پرورش می یابد. علت دیگر فحاشی کودکان می تواند این باشد که آنها نمی توانند خشم خود را کنترل کنند و فحش دادن در حقیقت، یک نوع ابراز خشم و پرخاشگری کلامی است؛ مانند مواردی که کودکان در حالت خشم کتک کاری می کنند یا چیزی از این قبیل. در واقع این حالت یک نوع برخورد ناشی از عدم کنترل خشم است.

گاهی اوقات ممکن است کودکان در حالت افسردگی، پرخاشگر شده و ناسزا بگویند. گاهی بعضی بیماری های جسمانی سبب ایجاد اضطراب در کودکان می شود و همین باعث پرخاشگری و در نهایت فحاشی می شود.
مثلا بیماری پرکاری تیرویید باعث می شود کودک زمینه بیمارگونه ای از اختلالات اضطرابی و افسردگی را پیدا کند که خود این عامل، زمینه ای برای فحاشی کودکان است. البته فحاشی می تواند به مشکلات رفتاری کودکان (مانند لجبازی) نیز برگردد. بچه های لجباز می دانند که فحش دادن کار بدی است و اطرافیان را ناراحت می کند و به همین علت شروع به ناسزاگویی می کنند تا محیط اطرافشان را طبق نظر خودشان کنترل کنند.
 
چرا بزرگترها فحاشی می کنند؟
اما دلایل بد دهانی و دشنام گویی بزرگترها چیست؟ در زیر میتوانیم به چند عامل عمده آن اشاره کنیم:

-  دشنام دادن بخاطر یک اتفاق دردناک و غیر منتظره مانند اصابت سر به یک جسم محکم و یا خوردن چکش به انگشتان دست هنگام کوبیدن میخ.

-  دشنام گویی به منظور برقراری هویت گروهی. عضویت در یک گروه خاص و حفظ مرزهای آن گروه.

-  ابراز همبستگی، اتحاد و همدردی با دیگران.

-  ابراز صمیمیت و اعتماد به ویژه ناسزا گویی زنان در حضور زنان دیگر

-  دشنام گویی از روی عادت.

-  بمنظور برانگیختن خشم دیگران و تحریک آنها. ابزاری برای تحقیر، توهین و یا ارعاب.

-  بد دهانی بمنظور قدرت نمایی.

وقتی کودک فحاشی کرد چکار کنیم؟ تنبیه بکنیم یا نه؟
وقتی کودک ناسزا می گوید اولین مرحله تنبیه، محروم کردن او از حضور در جمع است که معمولا به اندازه سنش دقیقه تعیین می کنیم. به عنوان نمونه یک کودک 5 ساله باید 5 دقیقه از جمع جدا شود چون حرف زشتی زده است. اگر این محرومیت ها جواب ندهد به سراغ محرومیت از چیزهایی که مورد علاقه اش است می رویم. ضمن اینکه یادتان باشد وقتی تنبیه را به کار می بریم حتما برای رفتار عکس آن هم تشویق در نظر می گیریم.

اگر کودک بلافاصله عذرخواهی کرد نیز عذرخواهی کودک را همان بار اول قبول می کنیم ولی عذرخواهی مانع تنبیه نمی شود. باید به او گفت: تو را می بخشم ولی به خاطر حرفی که زده ای باید 5 دقیقه در اتاقت تنها بمانی.
 
وقتی یکی از والدین فحاشی می کند؟
اگر یکی از والدین کودک بیمار باشد، ممکن است گاهی ناسزاگویی کند. بهترین کار در این موارد این است که برای کودک، بیماری والد را توضیح دهیم. به عنوان نمونه بگوییم که: «پدرت حالش خوب نیست» یا «پدرت رفتار نامناسبی انجام می دهد» یا ... مساله اصلی این است که باید بر حسب سن کودک به تحلیل این شرایط بپردازیم. اگر کودک دبستانی است و می توان با او در تعامل کلامی قرار گرفت با او صحبت می کنیم و مسایل را برایش توضیح می دهیم. اگر کودک در سنین نوجوانی است، می توانیم از او کمک و مداخله درمانی بگیریم.

به عنوان نمونه از او بپرسیم : « به نظر تو چه کار کنیم بهتر است تا این مشکل پدرت حل شود؟ » اگر کودکی خیلی کوچک است، توصیه می کنیم والدین اجازه ندهند کودک در آن شرایط بیمارگونه برای مدتی طولانی قرار بگیرد زیرا کودکان کوچک تر بسته به جنسیت شان از والد همجنس فحاش شان الگو می گیرند بنابراین اگر هر کدام از والدین دیدند که والد دیگر از مساله ای ناراحت و عصبانی است و احتمال فحاشی و ناسزاگویی وجود دارد، کودک را از او دور یا حواسش را پرت کنند. اگر هم این مساله رخ داد و کودک درباره آن سوال کرد باید برای او توضیح دهند که این رفتار، رفتار مناسبی نیست. ضمن اینکه نباید وجهه والد را هم نزد کودک خراب کرد.


والیبال ایران مغلوب برزیل قدرتمند شد............

والیبال برزیل
تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان 3 بر یک از برزیل شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های قهرمان قاره‌های جهان برابر تیم قدرتمند برزیل به میدان رفت. در حالی که بسیاری از سکوهای سالن شهر کیوتوی ژاپن در شروع مسابقه خالی بود، معدود هواداران ایرانی حاضر در سالن یکصدا تیم ایران را تشویق می‌کردند. تیم ملی ایران به عنوان قهرمان آسیا جواز حضور در این مسابقات را پیدا کرده بود. اگرچه موفقیت در این مسابقات تغییری در رنکینگ جهانی والیبال به همراه ندارد اما محک خوردن توانایی بازیکنان ایران و دفاع از موجودیت والیبال ایران برابر قدرت‌های جهان انگیزه زیادی را به ملی پوشان پیش از بازی داده بود.

تیم ملی ایران با لباس یکدست سفید برابر زرد پوشان برزیل به میدان رفت. ترکیب تیم ایران را در شروع این مسابقه سعید معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، حمزه زرینی، امیر غفور، عادل غلامی و فرهاد ظریف تشکیل می‌دادند.

*ست نخست 25 - 16 برزیل

تیم ملی والیبال ایران در شروع این مسابقه بازی پایاپایی را با حریف به نمایش گذاشت. در چهار، پنج امتیاز ابتدایی مسابقه دو تیم همپای هم پیش می‌رفتند. آبشارهای برق آسای امیر غفور و سرویس‌های بی‌نقص فرهاد قائمی چندبار ایران را جلو انداخت اما دفاع شکننده تیم ایران و همچنین چند اشتباه فردی موجب شد تا برزیلی‌ها قبل از وقت استراحت نخست از ایران دو امتیاز جلو بیافتند.

دسوزا ولوکارلی با بازی سرعتی و ترکیبی خود کاملا مسلط بر دفاع تیم ایران بازی می‌کرد. دریافت سرویس‌های سهمگین برزیل برای بازیکنان ایران قدری دشوار بود. ولاسکو برای توقویت دریافت ایران مباشری را به جای زرینی به میدان فرستاد. برزیلی‌ها که از آشفتکی بازی ایران نهایت استفاده را می‌بردند همچنان بر شمار امتیازهای خود می‌افزودند. حریف هشت امتیاز از ایران جلو افتاده بود که ولاسکو دست به دو تعویضه معروف خود زد. دو سانتوز برزیلی اجازه نمی‌داد توپ‌های ایران در زمین حریف بخوابد. ایران ست نخست این مسابقه را با امتیاز 25 بر 16 به حریف واگذار کرد.

*ست دوم 25 - 17 برزیل

دو سانتوز برزیلی با پیراهن شماره پنج در این مسابقه دفاع روی تور بی‌نقصی را به نمایش می گذاشت. نبرد تن به تن او به موسوی و غلامی تماشایی بود. تیم ایران ست دوم این مسابقه را با حرارت بیشتری آغاز کرد. بازی سازی‌های فریبنده سعید معروف و آبشارهای سرعتی موسوی و قدرتی غفور برای ایران امتیاز می‌ساخت. فرهاد ظریف سعی می کرد به هر ترتیب ممکن سرویس های خطرناک حریف را جمع کند. ایرات تا امتیاز 13 بازی یکی دو امتیاز از حریف جلو بود. اما بازی خارق العاده ساتکامپ سرانجام برزیل را جلو انداخت. بازیکنان با تجربه برزیل خیلی خوب دست مهاجمان ایران را می خواندند. سد دفاعی مستحکم برزیل به راحتی نمی شکست. ولاسکو برای فرار از کمند دفاع حریف و نفوذ به زمین برزیل شهرام محمودی را به جهای غفور به میدان فرستاد. برزیل آنقدر خوب بازی می کرد که هیچ راه نفوذی برای ایران نمی گذاشت. حتی تعویض فرهاد قائمی با رحمان داودی هم جواب نداد. دریافت های ضعیف تیم ایران موجب شد تا برزیل ست دوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 17 به سود خود تمام کند.

*ست سوم 25 - 27 ایران

در ست سوم ایران چیزی برای از دست دادن نداشت. ملی‌پوشان که گویا تازه خودشان را در زمین پیدا کرده بودند هر چه در توان داشتند به نمایش می‌گذاشتند. باز هم در 10 امتیاز ابتدایی برتری با تیم ایران بود. اما به تدریج در امتیازهای 13 به بعد برزیلی‌ها برتری خود را به رخ ایران می‌کشیدند. بدون تردید سانتوز با پیراهن شماره پنج بهترین بازیکن این میدان بود. او با سرویس‌های برق‌آسای خود کاملا دریافت کننده‌های ایران را به زانو در آورده بود. ولاسکو همچنان به دو تعویضه‌های خود امیدوار بود. شهرام محمودی و مهدی مهدوی در ست سوم هم به میدان رفتند تا شاید ایران در دفاع و حمله قدرتمندتر کار کند. ایران در ست سوم به مراتب بهتر از قبل بازی می‌کرد اما تیم قدرتمند برزیل سر تسلیم شدن نداشت. دو تیم تا امتیاز 20 هم پا به پای هم پیش رفتند. انصافاً بازیکنان ایران در این مسابقه کم نگذاشتند. بازیکنان ایران از جان و دل مایه می‌گذاشتند. سرانجام سرویس‌های خوب غفور در امتیاز 22 ایران را جلو انداخت. برزیلی‌ها نمی‌توانست بازیکنان ایران را دست کم بگیرد. در امتیازهای پایانی ست سوم حساسیت به اوج خود رسیده بود. جای خالی معروف هم نتیجه‌ای در بر نداشت. در مقابل حریف هم سرویس خراب کرد تا 24 بر 24 همه چیز برابر شود. برزیلی‌ها در این دقایق قدری عصبی و پر اشتباه بازی می‌کردند. ایران در آستانه پیروزی در ست سوم قرار گرفته بود. شاگردان ولاسکو سر تسلیم شدن نداشتند. ایران در نهایت ست سوم را با امتیاز 27 بر 25 به سود خود تمام کرد و برای نخستین بار در تاریخ از برزیل یک ست گرفت.

*ست چهارم 25 - 23 برزیل

ملی پوشان ایران روحیه مضاعفی پیدا کرده بودند. ولاسکو همچنان آرام از کنار زمین همه چیز را زیر نظر داشت. معدود ایرانی های حاضر در سالن یکصدا تم ملی ایران را تشویق می کردند. سرویس های بی نظیر قائمی بازیکنان نامدار برزیل را تحقیر می‌کرد. ایران روی کارهای سرعتی راحت امتیاز می گرفت. ایران در میانه ست سوم قدرت خود را بر مدرن‌ترین سیستم والیبال جهان تحمیل می‌کرد. تیم ملی والیبال ایران یکپارچه می‌جنگید. امیر غفور و علی مباشری از چپ و راست حمله می‌کردند آنقدر آبشارهای تماشایی می‌زدند تا سد دفاع سه نفره حریف فرو بریزد. حتی سرویس‌های زیبای لوکارلی هم نمی‌توانست برزیلی‌ها را به بازی برگرداند. ایران تا امتیاز 13 دو امتیاز از حریف پیش افتاده بود. موسوی به تنهایی از پس دفاع حریف بر می‌آمد. در حالی که سوت مشکوک داور برای دقایقی برزیل را به تساوی با ایران کشید باز هم برتری یک امتیاز از آن ایران بود. رزنده و ولاسکو مثل دو شطرنج باز حرفه‌ای مهره‌های خود را در زمین حرکت می‌دادند. وقت استراحت فنی دوم مسابقه با اختلاف دو امتیاز به سود برزیل تمام شد. حالا ایران در یک قدمی برزیل بازی را تعقیب می‌کرد. حالا بازی خوب ایران دو سانتوز بازیکن موثر برزیل را هم دچار اشتباه‌های بچه‌گانه می‌کرد. غفور با پروازهای بلند خود برای ایران امتیاز می‌گرفت. دو تیم در امتیاز 20 به تساوی رسیدند. برونوی برزیلی خسته به نظر می‌رسید. برزیلی ها با خوش شانسی یک امتیاز از ایران جلو افتادند. هر اشتباه برای دو تیم غیر قابل جبران بود. در نهایت تیم ملی والیبال ایران برابر برزیل با نتیجه 3بر یک و امتیاز های 25- 16، 25-17 و 27- 25 و 25 - 23 شکست خورد. ملی پوشان والیبال ایران باید فردا در دومین روز مسابقات قهرمان قاره‌های جهان به مصاف ایتالیا بروند. ایتالیا نیز در بازی اول خود 3بر یک روسیه قهرمان المپیک را شکست داد.

فیش حقوقی رئیس جمهور آمریکا!

فیش حقوقی رئیس جمهور آمریکا!+تصاویر
در حالیکه بسیاری از امریکاییها برای در اوردن چند دلار در روز مشکل دارند ظاهراً دولتمردان امریکایی انچنان مشکلی احساس نکرده اند در روزهای اخیر رسانه های امریکایی نسبت به دخل و خرج رئیس جمهورشان حساسیت شدیدی از خود نشان داده اند !


به گزارش زمان، در همین زمینه سایت یواکسپرسدر گزارشی در همین زمینه می آوردکه: بیشتر آمریکایی ها از محمود احمدی نژاد دل خوشی ندارند. اما اگر می دانستند حقوق وی چقدر است عقیده شان تغییر می کرد. با وجود نرخ بالای بیکاری و ورود به سومین سال رکود اقتصادی در آمریکا، نه رئیس جمهور و نه اعضای کنگره نگران به نظر نمی آیند. اعضای کنگره و سناتورها با دستمزدی معادل 174000 دلار یا بیشتر، از مشکلات 97 درصد آمریکایی ها با درآمدی بسیار کمتر، اطلاعی ندارند. از 535 عضو کنگره 261 نفرشان جزو میلیونرها هستند.

بنا بر این گزارش مقایسه عملکرد بین سیاست مداران آمریکایی با دولتمردان ایرانی نشان می دهد که چه تفاوت فاحشی بین این دو وجود دارد. برای مثال حقوق باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ماهی 606 هزار دلار است در حالی که حقوق محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران 3000 دلار در ماه (3 میلیون تومان) استاین یعنی رییس جمهور ایران نیم درصد حقوق اوباما است و حتی از حقوق 170 هزار دلاری اعضای کنگره آمریکا نیز کمتر است.

به گزارش زمان، در همین زمینه سایت businessinsider در گزارشی نسبت به درامدها و پاداشها و پرداختهای اوباما در سال 2009 به بعد پرداخته است.
و در اقدامی جالب تصاویر فیشهای حقوقی و مالیاتی و دریافتیهای وی را منتشر نموده است.

10 Interesting Things We Learned From Barack Obama"s Tax Return


Even the man at the top has to pay Uncle Sam.

Obama paid a whopping $1.8 million income tax, which means his income is much higher than the $400,000 they talk about in civics class. That"s because this guy is a best-selling author

 

We"ve found all kinds of somewhat interesting details in the president"s tax return


........................................................................................................................................
 

Barack Obama earned $5.5 million last year... most of it from book sales




He wrote off $866 in office expenses for his book project




Obama paid $59 thousand to foreign governments! (Taxes on book sales)



He also earned money from a diversified portfolio



Obama inherited several hundred thousand dollars from his grandmother... on which he paid around 33% in taxes




They still get their taxes done by a Chicago firm



Obama received $1.4 million from the Nobel Committee... and gave it all to charity




Obama gave 6% of his income to charity (not counting Nobel Prize money), while most people give only 3.3%



Obama gives disproportionately (25%) to charities located in Chicago



پایان یک مدعی مطیع رهبری ....

پایان یک مدعی مطیع رهبری + تصـاویر
از بنی صدر پرسیدم ؛ آقای بنی صدر چه تضمینی وجود دارد که امروز کاندیدای ریاست جمهوری هستید و اگر رای آوردید به" سلطان ابوالحسن خان اول" تبدیل نشوید؟ بنی صدر به من گفت در آنصورت امثال هادی غفاری هستند که مردم را جمع کنند...


 


ارم نیوز:در دشت عباس (یکی از مناطق دفاع مقدس) تعدادی از تانکهای ما خراب شده بود به همراه بنی صدر به آنجا رفتیم.یکی از افسران گفت: این تانک ها را نمی توانیم تعمیر کنیم.بنی صدر متلک وار به من گفت: "بگوئید تعهد رجائی بیاید این تانکها را تعمیر کند". زخم زبان می زد، روحش مملو و پر بود از تنفر نسبت به نیروهای اصیل انقلاب. / بنی صدر در یک شگرد تبلیغاتی سعی کرد که محبوبیت حضرت امام را به نفع خود مصادره کند، تلویزیون بنی صدر را در حالی نشان داد که برای دیدار حضرت امام می رود ، خبرنگار از او پرسید: "آیا برای ریاست جمهوری ثبت نام می کنید؟" وی پاسخ داد: "هنوز معلوم نیست." بنی صدر وارد بیت حضرت امام در جماران شد، پس از خروج از بیت حضرت امام همان خبرنگار پرسید: "آیا برای ثبت نام تصمیم گرفته اید؟" و بنی صدر در پاسخ گفت: "آری، قطعاً ثبت نام خواهم کرد!" / از بنی صدر پرسیدم ؛ آقای بنی صدر چه تضمینی وجود دارد که امروز کاندیدای ریاست جمهوری هستید و اگر رای آوردید به" سلطان ابوالحسن خان اول" تبدیل نشوید؟ بنی صدر به من گفت در آنصورت امثال هادی غفاری هستند که مردم را جمع کنند و آن وقت باید گفت سلطان ابوالحسن خان فرار کرد...


آیت الله نصرت الله بنی صدر؛ پدر ابولحسن

 
بنی‌صدر در 17 شهریور ماه 1359 و در حالی که کمتر از 7 ماه از انتخاب او به ریاست جمهوری می گذشت، در یکی از سخنرانی‌های عمومی خویش : «امام می‌گفت من همراه مردم هستم. من همان را می گویم که مردم می گویند. من همان را می خواهم که مردم می خواهند، آنها که خود را در خط امام (ره) می دانند بدانند که مشخصه خط امام (ره) احترام به خواست مردم است... خط اصلی امام (ره) خط وحدت است. وحدت مسلمان ها را با مرزبندی به هم نزنید و با به هم زدن وحدت، زمینه هجوم دشمنان را فراهم نیاورید.»
 
ابوالحسن بنی صدر در حال عیادت از مجروحین جنگی
 
ابوالحسن بنی صدر در جمع مردم جنگزده جنوب کشور
 
در میان رزمندگان... اولش مردم دوستش داشتند؛ اما این ملت با هیچ کس عقد اخوت نبسته است.
 
در دشت عباس (یکی از مناطق دفاع مقدس) تعدادی از تانکهای ما خراب شده بود به همراه بنی صدر به آنجا رفتیم.یکی از افسران گفت: این تانک ها را نمی توانیم تعمیر کنیم.بنی صدر متلک وار به من گفت: "بگوئید تعهد رجائی بیاید این تانکها را تعمیر کند". زخم زبان می زد، روحش مملو و پر بود از تنفر نسبت به نیروهای اصیل انقلاب.
 
 
 
پوستر تبلیغاتی ابوالحسن بنی صدر برای انتخابات ریاست جمهوری
 
 
بنی صدر در یک شگرد تبلیغاتی سعی کرد که محبوبیت حضرت امام را به نفع خود مصادره کند، تلویزیون بنی صدر را در حالی نشان داد که برای دیدار حضرت امام می رود ، خبرنگار از او پرسید: "آیا برای ریاست جمهوری ثبت نام می کنید؟" وی پاسخ داد: "هنوز معلوم نیست." بنی صدر وارد بیت حضرت امام در جماران شد، پس از خروج از بیت حضرت امام همان خبرنگار پرسید: "آیا برای ثبت نام تصمیم گرفته اید؟" و بنی صدر در پاسخ گفت: "آری، قطعاً ثبت نام خواهم کرد!"

                                              خود را متدین جلوه می داد
 
در ظاهر مطیع رهبری بود اما ...
 
 

اما سرانجام:
ابوالحسن بنی صدر در حال سخنرانی در کنگره آمریکا (اردیبهشت 1370)