سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کلاس های سوییسی.........!!؟

 

 ? کلاس های سوییسی




 

خبرهای این چنینی باعث می شود انسان احساس تاسف کند که چرا هنوز کودک نیست تا بتواند به چنین مدرسه ای برود. فقط نگاهی به عکس بیاندازید و مدرسه را ببینید، دلتان نمی خواست به چنین مدرسه ای می رفتید؟ کلاس هایی با این خصوصیت باعث می شود به فکر آینده یا فیلم های علمی تخیلی بیفتید.

 

این عکس به نظر سورئال و فرا واقعیت می رسد و این مدرسه بیشتر
شبیه دفتر اداری گوگل است. بچه ها به طور جداگانه با لپ تاپ کار می کنند و فضای اطرافشان راحت و دلپذیر به نظر می رسد. البته جای سوال دارد که اینهمه آسایش در محیط مدرسه برای دانش آموزان مناسب است یا خیر.

http://www.iiiwe.com/image/external/600x0/V2hVcFNwVCVcNVcoUXxYeQl-AyFULgMyACYGMQk4AC1WaFh7WiIAdlR3DXAMbVlgVDoGJwIzCzVWdAZ_DidRIldsVWtTZVQxXHxXKFFhWD4JOANkVC8DYwBjBn8JAwBqVnVYfVp_AGBUKg0JDGtZY1QxBjUCOQs1VnAGPA4zUTxXM1UqU25UJVxo.jpg

مدرسه ای که می بینید مدرسه ی خصوصی سوئیس، ویترا است. این مدرسه 30 شعبه در سرتاسر سوئیس دارد و تدریس عمدتا در فضای آزاد صورت می گیرد. به همین خاطر تمام کلاس ها به هم پیوسته اند. این مدرسه، آخرین شعبه ی ساخته شده است که تلفونپلن نام دارد و آگوست سال گذشته افتتاح شده است. طراحی و معماری آن را راسان بوش انجام داده است.

 

دانش آموزان ویترا آزاداند که جداگانه کار کنند و اگر در انجام پروژه ای نیاز به مشارکت داشتند گزینه هایی برایشان وجود دارد. این مدرسه خانه ی کوچکی برای کار گروهی و مبلمانی به شکل جلسات دارد که
به بچه ها اجازه می دهد به راحتی با یکدیگر به گفتگو و مشارکت بپردازند. هر دانش آموز کامپیوتر جداگانه ای دارد که اصلی ترین ابزار آموزش است.

http://www.iiiwe.com/image/external/600x0/V2hVcFNwVCVcNVcoUXxYeQl-AyFULgMyACYGMQk4AC1WaFh7WiIAdlR3DXAMbVlgVDoGJwIzCzVWdAZ_DidRIldsVWtTZVQxXHxXKFFhWD4JOANkVC8DYwBjBn8JAwBqVnVYfVp_AGBUKg0JDGtZY1QxBjUCOQs1VnAGPA4zUTxXNVUqU25UJVxo.jpg

ویترا تلفونپلن باور دارد با شکستن ساختار فیزیکی کلاس ها، بچه ها بیشتر احساس باهوش و مستقل بودن می کنند، اعتماد به نفس بیشتری می یابند و با رفتار مسئولیت پذیرانه بار می آیند. به گفته ی مدیر مدرسه جنی جفیسن این طراحی به دانش آموزان اجازه ی کنجکاوی و خلاقیت می بخشد.

http://www.iiiwe.com/image/external/600x0/V2hVcFNwVCVcNVcoUXxYeQl-AyFULgMyACYGMQk4AC1WaFh7WiIAdlR3DXAMbVlgVDoGJwIzCzVWdAZ_DidRIldsVWtTZVQxXHxXKFFhWD4JOANkVC8DYwBjBn8JAwBqVnVYfVp_AGBUKg0JDGtZY1QxBjUCOQs1VnAGPA4zUTxXLVUxUzFUZVx3VzRRZVg4CScDPFRwAzQ,.jpg

ناگفته پیداست کلاس های مختلف در مدارس ویترا بر اساس قابلیت و نه نمره و سن مجزا می شوند. می توانید اطلاعات بیشتری راجع به این مدرسه ها در وبسایتشان بخوانید.