سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تشکیل شعب فوق العاده برای معترضان به گشت ارشاد......

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: تشکیل دفاتر حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری‌های استان صورت گرفته و حتی شعب ویژه‌ای در دادگستری برای متعرضان به آمران و ناهیان تشکیل شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مهرانفر ظهر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به دنبال برقراری جامعه‌ای با ثبات و دارای امنیت و عدالت است.

وی با بیان اینکه معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان دارای 3 مدیریت قضایی و حقوقی، نظامی و انتظامی و بسیج است، افزود: در این زمینه با دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در تعامل هستیم.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه اعمال قانون در همه جوانب وظیفه ما است چراکه باید با افراد دین گریز، قانون گریز و ناقض قانون برخورد شود، بیان داشت: وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز تنها تذکر لسانی است.

وی با اعتقاد بر اینکه اصلی ترین وظیفه معاونت سازمان های نظامی و قضایی، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، یادآور شد: تشکیل دفاتر حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری های استان برای حمایت از افرادی که در هنگام امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض قرار گرفته‌اند، صورت گرفته و حتی شعب ویژه‌ای در دادگستری برای متعرضان به آمران و ناهیان تشکیل شده است.

مهرانفر با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است، ابراز داشت: با این وجود برای پر رنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در مناسبت‌های ویژه نظیر نوروز گروه‌های تذکر لسانی در شهر مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بعد از تهران دارای بیشترین تعداد نیروهای نظامی و انتظامی است، بیان داشت: اجرای طرح “سرباز خوبی‌ها” و تجلیل از پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی که در عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر مؤثر بوده‌اند، در همین راستا صورت گرفته است.

معاون سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه در شهرک‌های مسکونی نیروهای مسلح نیز اقدامات فرهنگی مناسبی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است، عنوان داشت: از سوی دیگر کمیسیون “مبارزه با مفاسد اجتماعی” زیرمجموعه این معاونت است که به تازگی مصوبه ممنوعیت راه اندازی کاروان های عروسی در ساعات پایانی شب در این کمیسیون مصوب شد.

وی با تأکید بر اینکه به همین سبب پلمب باغ تالارهای غیرمجاز نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: در طرح “عیون خودرویی” نیز افراد مورد اعتماد و دلسوز در هنگام تردد در شهر، برخی منکرات رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها نظیر اعمال خلاف عفت عمومی، تولید صداهای ناهنجار، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، عدم رعایت حجاب، تخطی از مقررات و حمل برخی حیوانات را در دفترچه‌ای یادداشت می‌کنند که درنهایت از طریق پلیس، پیگیری می‌شود