سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

حرکت در مسیر زندگی سبز ....

بی تردید "زندگی سبز" شعار مدافعان و دوستداران محیط زیست و مادر زمین محسوب می شود. با این وجود، در پس گفتمان های حفاظت از محیط زیست، حقیقتی غم انگیز درباره شرایط کره زمین، سهمی که ما در این شرایط داشته و افول اجتناب ناپذیر آن نهفته است.
حرکت در مسیر زندگی سبز

 

محمد مهدی حیدرپور، زیست نیوز - بی تردید "زندگی سبز" شعار مدافعان و دوستداران محیط زیست و مادر زمین محسوب می شود. با این وجود، در پس گفتمان های حفاظت از محیط زیست، حقیقتی غم انگیز درباره شرایط کره زمین، سهمی که ما در این شرایط داشته و افول اجتناب ناپذیر آن نهفته است. انتشار گازهای گلخانه ای، نشت مواد خطرناک، جنگل زدایی و ... با گذشت هر روز شرایط خطرناک تری را برای منزلگاه دوست داشتنی ما رقم می زنند. بر همین اساس، زندگی سبز و حرکت در مسیر سبز شدن اهمیت ویژه ای یافته است.

چگونه آغاز کنیم؟

با تمرکز بر خانواده و فعالیت های خانگی خود نه تنها می توانید به محیط زیست کمک کنید، بلکه از امتیازهای آن نیز برخوردار خواهید شد. در دسترس ترین و منطقی ترین مکانی که حرکت در مسیر سبز شدن را می توان از آنجا آغاز کرد، محیط خانه است. تجزیه و تحلیل ردپای کربن خود را مد نظر قرار دهید. این پرسش را با خود مطرح کنید که سهم شما در هرج و مرج زیست محیطی جاری جهان چه میزان است؟ آن چه در طول روز مصرف می کنید و چگونگی تاثیر آنها بر محیط زیست و سلامت شما بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

محصولات سبز

گام بعدی در سبز شدن، عدم استفاده از محصولاتی است که می توانند برای سلامت شما و محیط زیست - نه تنها در حال حاضر، بلکه در بلند مدت - مضر و سمی باشند. سرمایه گذاری به منظور استفاده از پنل های خورشیدی به معنای انرژی مصرفی کمتر و در نتیجه پرداخت هزینه انرژی پایین تر است. فیلترهای آب بدون نیاز به برق می توانند آب آشامیدنی سالم را برای شما فراهم کنند. آن چه ذکر شد تنها نمونه هایی اندک از موارد مختلف خانگی هستند که امکان تغییر و بهینه سازی آنها و هدایت مسیر انقلاب دوستدار محیط زیست در خانه را فراهم می کنند.

مهربانی با بدن

یکی از مهم ترین موضوعات این مطلب به مواد شیمیایی که روزانه جذب بدن انسان می شوند، اختصاص دارد. پوست بزرگترین اندامی است که از طرق مختلف مانند تماس با شوینده ها، مواد سمی را جذب می کند. اکثر مواد شوینده و پاک کننده حاوی مواد سمی و خطرناک بوده که استفاده مداوم از آنها می تواند پیامدهای وخیمی را به همراه داشته باشد. بر همین اساس، استفاده از محصولات غیر سمی و زیست تخریب پذیر که منشا طبیعی دارند به حفظ سلامت شما و آسیب های کمتر به محیط زیست کمک می کنند.

حرکت در مسیر زندگی سبز می تواند دشوار و یا غیر مممکن به نظر برسد. در این مسیر نه تنها نیازمند حصول اطمینان از کمک به محیط زیست به واسطه اقدام های خود هستید، بلکه باید در بلند مدت آنها را دنبال کنید. اما با به کارگیری محصولات دوستدار محیط زیست نه تنها آسیبی به خود و محیط زیست وارد نمی کنید، بلکه همان گونه که متوجه شدید از مزایای آن نیز بهره مند خواهید شد.

از سوی دیگر، مصرف هوشمندانه مواد غذایی از دیگر موارد با نقشی مهم در مسیر سبز شدن محسوب می شود. به عنوان مثال، اگر در رژیم غذایی خود به طور مرتب از گوشت قرمز استفاده می کنید، حداقل یک یا دو روز در هفته از این ماده غذایی استفاده نکنید. تولید گوشت قرمز به مقادیر قابل توجهی از انرژی، آب شیرین، غلات برای تغذیه دام، زمین کشاورزی و غیره نیازمند بوده که به آلودگی خاک، هوا و آب منجر می شود. همچنین، می توانید مواد غذایی که به صورت محلی و ارگانیک پرورش داده شده اند را خریداری کنید.