سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ایرانی ها در سال 2013 چه چیزهایی را در گوگل جستجو کرده اند؟

    نظر

شرکت گوگل که بزرگ ترین موتور جستجوی اینترنتی جهان به شمار می آید آمار کلمات پرجستجوی سال 2013 برای ایران را اعلام کرد. گوگل طبق سال‌های قبل اقدام به انتشار آمار کاملی درباره جستجوهای صورت گرفته در این سایت طی بازه های زمانی مختلف به تفکیک کشورها نموده است.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


ایران – جستجوهای وب

به صورت کلی، جستجوهای برتر کشور ایران نسبت به سال 2012 و سال قبل از آن تغییر زیادی نداشته است. اما در قسمت جستجوهای پرطرفدار امسال (که شامل عبارت‌های جستجو شده با بیشترین میزان ترافیک در بازه 2013 بوده‌اند) تغییرات مختلفی را نسبت به سال 2012 شاهد هستیم و بنظر میرسد علاقمندی ایرانیان جستجوگر از دلار و طلا و سکه و عشق به نمی تونم بگم و آهنگ و دانلودش تغییر مسیر داده است فهرست زیر ، به ترتیب 10 مورد از عبارات با بیشترین موارد جستجو شده و 10 مورد از جستجوهای پرطرفدار سال 2013 را نشان می‌دهد

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

ایران – جستجوهای عکس و جستجوهای پرطرفدار

در بخش جستجوهای تصاویر، عبارات مختلفی وجود دارند که به دلیل محدودیت‌هایی که از آن‌ها اطلاع دارید، امکان انتشار همه آن عبارات به طور مستقیم از طریق خروجی گوگل برای ما ممکن نیست.

برای این موضوع می‌توانید شخصا با مراجعه به فهرست Google Trends این موارد را بررسی کنید. همچنین دو عبارت ابتدایی فهرست جستجوهای پرطرفدار تصاویر ایران در گوگل به طور دقیق مشخص نشده‌اند. در بخش جستجوی عکس نسبت به سال 2012 مرحومه عسل بدیعی و خرم سلطان جای گلشیفته فرهانی را در بیشتر ین علاقمندی ایرانیان گرفته است و البته در موضوع عکس های پرطرفدار تغییر محسوسی اتفاق نیافته است و کمافی اسابق موضوعات نمی تونم بگم بیشتر از همیشه جستجو شده اند. .

آنچه که از نتایج جستجوی گوگل در مورد ایران بدست آمده است خصوصا در بخش جستجوی عکس بیانگر واقعیت های نهفته ای است که شاید کمتر توسط جامعه شناسان به آن توجه شده است. لیکن واقعیتی است که نمیتوان کتمان نمود و موید آن است آنچه که در نتایج جستجوها دیده میشود با ارزش ها و ظواهر زندگی ایرانی ها فاصله بسیار دارد.

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

برای مشاهده آمار جستجوی کاربران ایرانی در سال 2012 میلادی اینجا کلیک کنید

نتایج عملکرد یک شخص یا دستاوردهای یک دوره سازمان یا تیمی همیشه ابزار خوبی است برای ارزیابی توسط کسانی که تخصص و اطلاعات کافی ندارند تا بدون تاثیر و لحاظ حرف ها و شعار ها بتوانند ارزیابی مناسبی از آن شخص یا سازمان داشته باشند؛ زندگی بشر امروزی در عصر تکنولوژی و دسترسی به آخرین ارتباطات ، با دستور و امر و نهی قابل کنترل و هدایت نیست و باید پذیرفت عوارض امروز جامعه ما از بی تدبیری متولیان جامعه وخانواده ها و نهاد اجتماعی و عدم شناخت از وضعیت نوین جامعه بشری و دهکده جهانی بشر امروزی توسط ایشان است و نسل فعلی در گذار از تقابل سنت ها و مدرنیته و دستورالعمل های تجویزی جامعه در عین حیرانی، سمت و سوی خودش را میپیماید سمت و سویی که معلوم نیست به سرانجام برسد.

در پایان بد نیست به آمار 2014 جستجوی ایرانیان نیز بیاندازید تا مسیر در پیش رو بیشتر متوجه بشوید


گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net


گفتنی است در سال گذشته میلادی(2013) 10 کلمه پرجستجوی موتور جستجوی گوگل در جهان عبارت بودند از:

نلسون ماندلا ،پاول واکر، آیفون اپل 5 اس، کوری مونتیت،رقص هارلم شیک، انفجار بوستون آمریکا، نوزاد سلطنتی، گوشی های سامسونگ گالکسی اس 4، دستگاه های پلی استیشن سونی اس 4 و کره شمالی.