سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

وزیر کشور: افزایش دو برابری زنان معتاد ...

وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش دو برابری تعداد زنان معتاد (از 5 درصد به ده درصد) ،گفت:این میزان رشد در مدت کوتاه یک فاجعه است و زنگ خطری برای خانواده ها به شمار می آید.

 عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در دهمین جشنواره تجلیل از پژوهش های برتر در حوزه مواد مخدر ،افزود:خانواده هسته اصلی تعلیم و تربیت در جامعه است و زن محور خانواده محسوب می شود که این میزان رشد اعتیاد در زنان می تواند تهدیدی برای خانواده ها و جامعه باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه موضوع مواد مخدر به گونه ای است که تا فرد با آن به طور مستقیم مواجه نشود نمی تواند به ابعاد خطرناک آن پی ببرد، یکی از ضعف های کنونی جامعه را ناتوانی در دخالت دادن مردم و درگیر کردن مستقیم آنها عنوان کرد.

رحمانی فضلی افزود:اشتغال و اعتیاد دو مطالبه اصلی مردم است و اگر بخواهیم به این دغدغه و خواسته مردم پاسخگو باشیم باید از ظرفیت خود مردم استفاده و با بالا بردن اطلاعات و آگاهی های مردم، آنها را به طور مستقیم درگیر این موضوع کنیم.

به گفته وی، حدود یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که این افراد برای تامین مواد خود، توزیع کننده مواد نیز می شوند.

وزیر کشور ادامه داد: اگر این افراد را در خانوار 5 نفره ضرب کنیم، درمی یابیم که شش میلیون نفر به طور مستقیم با این موضوع درگیرند و تعداد افرادی هم که با واسطه یا غیرمستقیم با این امر در ارتباط هستند، بسیار بالاست.

رحمانی فضلی،حوزه اثر بخشی تبلیغات مواد مخدر و روان گردان ها در افکار عمومی را بیشتر از مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: راه حل واحدی برای همه معضلات و مشکلات مردم ارائه می شود که درمان افسردگی، اضافه وزن، برقراری قدرت تعامل، مشکل ناتوانی جنسی و نشاط و ...از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه گردش مالی بیش از هزار میلیارد دلاری قاچاق مواد مخدر در سال وسوسه انگیز است، تصریح کرد: باید این موضوع را در جوامع علمی، دانشگاهی و رسانه ای فعال کرد و سطح آگاهی مردم را بالا برد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اجرای پژوهش در همه ابعاد حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت:پژوهش باید راهگشا و کاربردی باشد و بتواند مشکلی را در جامعه حل کند.

رحمانی فضلی ادامه داد:با مرور پژوهش ها متاسفانه مسیر پژوهش را بسته و یک بعدی دیدم و معتقدم مطالعات باید در چهار حوزه پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت انجام شود.

وی صیانت از خانواده های معتادان را ضروری دانست و افزود:نهاد مدافع خانواده معتادان در کشور و حتی خیریه ای برای پوشش خانواده های معتادان در کشور وجود ندارد.

بنابراین گزارش، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه دهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر، روان گردان ها و پیش سازها از نمایشگاه دستاوردهای مبارزه با مواد مخدر بازدید کرد.