سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

با یخزدگی کنتور آب چه کنیم؟

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه با اشاره به در پیش بودن هوای سرد از مشترکان خواست به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی تأسیسات و کنتورهای آب نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.
 
ابوالفضل شهباز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: کاهش دما در فصل زمستان و یخ‌زدگی تأسیسات و کنتورهای آب در اماکن مسکونی و تجاری همه ساله خسارات مالی قابل توجهی را برای شهروندان و این شرکت به همراه دارد که می‌توان با تمهیدات مناسب از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.
 
وی بیان کرد: با توجه به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر واحتمال سردتر شدن هوا در روزهای آینده، ضروری است شهروندان با انجام مراقبت‌های لازم از یخ‌زدگی کنتور و انشعاب‌های آب منازل خود پیشگیری کنند.
 
وی اضافه کرد: استفاده از خاک اره که در کیسه ریخته شده، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه و ... در محفظه و محل استقرار کنتور آب از شیوه‌های موثر در مقابله با یخ‌زدگی کنتور بوده و به این طریق می‌توان از قطع طولانی‌مدت جریان آب در شبکه داخلی منزل و سایر اماکن جلوگیری کرد.
 
وی از شهروندان خواست در صورت بروز یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان پرهیز و از برافروختن آتش در مجاورت تأسیسات آبی خودداری کنند.
 
مدیرعامل شرکت آبفای ساوه افزود: برای رفع مشکل یخ‌زدگی از آب ولرم و حرارت غیرمستقیم استفاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب در زمان نصب کنتور هر یک از مشترکین، تمامی نکات ایمنی از جمله نصب کنتور در حوضچه‌ای با دریچه مناسب به عمق 40 سانتی‌متر و با فاصله حداقل 10 سانتی‌متر از کف حوضچه و جلوگیری از ورود آب به محفظه آن را رعایت می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی یادشده از جمله عایق‌بندی و حفاظت لوله‌ها و کنتور، نامناسب بودن محل کنتور و لوله‌کشی ساختمان هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت آب و فاضلاب نخواهد بود.