سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

15 روش افزایش سرعت و کارایی ویندوز...(2)...

11) تم‌ها (Themes)

تم‌های ویندوز اگر چه باعث زیباتر شدن رابط کاربری می‌شوند اما در کنار این خصوصیت، سرعت ویندوز را پایین می‌آورند.

برای غیر فعال کردن خاصیت "محو شوندگی" این تم‌ها در ویندوز 7 می‌توانید بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Personalize را انتخاب کنید. روی Windows Colorکلیک کرده و تیک Enable Transparency را بردارید. اگر چه این کار بصورت چشمگیر سرعت را افزایش نخواهد داد.

گروه اینترنتی گوناگون

 

گروه اینترنتی گوناگون

همچنین می‌توانید تم‌های قدیمی (Classic Themes) را انتخاب کنید تا شاهد افزایش سرعت ویندوزتان باشید.

برای انتخاب این گونه تم‌ها در منو Personalize در کادر تم‌ها، به آخرین قسمت رفته و یکی از تم‌های Basic and High Contrast Themes را انتخاب کنید.

گروه اینترنتی گوناگون

بسیاری از افکت‌های منو‌ها و روابط کاربری ویندوز معمولا فقط جهت زیبایی آن استفاده می‌شوند. پس اگر اهمیت زیادی به زیبا بودن ویندوز ندارید و صرفا می‌خواهید سرعت آن را افزایش دهید، پیشنهادی به شما داریم! حذف افکت‌های غیر ضروری.

برای حذف این گونه افکت‌ها (سایه‌های پنجره‌ها، شیشه‌ای بودن پنجره‌ها و .....) کافیست بر روی My Computer خود کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. در منو سمت چپ، به قسمت Advance System Settings رفته و تب Advancedرا برگزینید. در قسمت Performance دکمه Settings را و در پنجره باز شده، گزینهCustom را انتخاب کنید. حال تیک هر افکتی را که نمی‌خواهید اجرا شود را بردارید و بر روی OK کلیک کنید. در بارگزاری مجدد ویندوز، تغییرات گرافیکی را مشاهده خواهید کرد و البته شاهد افزایش سرعت نیز خواهید بود.

گروه اینترنتی گوناگون

 

گروه اینترنتی گوناگون

 

گروه اینترنتی گوناگون

 

12) ویندوز خود را Hibernate کنید

معمولا خاموش و روشن کردن کامپیوتر برای کاربران یک دردسر همیشگی است که سیستم وقت زیادی برای انجام عمل Shutdown و Start لازم دارد.

Hibernate گزینه‌ای است که تمامی اعمال و پروسه‌های اجرا شده را در RAM ذخیره کرده و به سرعت کامپیوتر را خاموش می‌کند و به همین ترتیب با سرعت زیاد کامپیوتر را روشن می‌کند و شروع به اجرا ( ادامه دادن) پروسه‌های قبلی می‌کند.

برای فعال کردن خاصیت Hibernate در ویندوز 7 کافیست روی کلید Start ویندوز کلیک کرده و Run را اجرا کنید و در قسمت Open کلمه cmd را وارد کرده و روی OK کلیک کنید.

در این محیط که Command-Line نامیده می‌شود عبارت زیر را وارد کنید:

powercfg -h on

و کلید ENTER را بفشارید. حال خاصیت Hibernate با استفاده از سریع‌ترین راه ممکن، فعال شد!

برای خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از این خاصیت، کافیست در منو Start و درقسمت مربوط به Shutdown کردن، گزینه Hibernate را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید این دستور در سیستم‌هایی فعال می‌شود که Mother Boardدستگاه قابلیت Hibernate را پشتیبانی کند.

گروه اینترنتی گوناگون

 

13) اسکرین سرور (Screen Server) و والپیپرها (Wallpaper)‌ را غیر فعال کنید

اسکرین سرور‌ها و والپیپر‌ها برای اجرا و نمایان شدن مقداری از RAM را اشغال می‌کنند. در نتیجه پروسه‌های دیگر نمی‌توانند بخوبی کار خود را انجام دهند و شما نیز با کندی سرعت مواجه خواهید شد.

برای غیر فعال کردن اسکرین سرور‌ها بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده وPersonalization را انتخاب کنید. حال به منو Screen Server بروید. در قسمت Screen Server گزینه (None) را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید.

گروه اینترنتی گوناگون

 

گروه اینترنتی گوناگون

برای غیر فعال کردن والپیپر‌ها در قسمت Personalization  وارد منوی Desktop Background شوید و گزینه Solid Colors را در قسمت Picture Location انتخاب کنید، در پنجره زیرین، یکی از رنگ‌های جامد را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید.

گروه اینترنتی گوناگون

 

گروه اینترنتی گوناگون

 

14) صداهای سیستم را غیر فعال کنید

در هنگام Login کردن به ویندوز و یا درهنگام یادآوری‌ها و خطاهای سیستم و ..... صداهایی به عنوان هشدار پخش می‌شوند همین امر باعث استفاده بیهوده از CPU وRAM می‌شود. غیر فعال کردن این صدا‌ها تاثیر زیادی بر سرعت ویندوز نخواهد گذاشت.

برای غیر فعال کردن این صدا‌ها در  قسمت Personalization بر روی Sounds کلیک کنید. در پنجره باز شده به تب Sounds رفته و در قسمت Sound Scheme گزینه No Sounds را انتخاب کنید.

گروه اینترنتی گوناگون

 

گروه اینترنتی گوناگون

 

15) حالت Thumbnail پوشه‌ها را غیر فعال کنید

وقتی که در پوشه‌ای فایل تصویری یا فایل ویدئو‌ای وجود داشته باشد ویندوز آن پوشه را به حالت پیش‌نمایشی از تصاویر و ویدئو‌های موجود تبدیل خواهد کرد که باعث افزایش نیازExplorer.exe (پروسه اکتشاف فایل‌ها و پوشه‌ها) به مموری و حافظه موقتی خواهد شد.

گروه اینترنتی گوناگون

برای غیرفعال کردن حالت Thumbnail کافیست در یکی از پوشه‌ها از طریق منو بر رویTools کلیک کنید. (اگر این منو وجود نداشت، کلید ALT را بفشارید) و گزینه Folder Options را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به تب View رفته و تیک گزینه Display Files icon on Thumbnails را بردارید سپس روی OK کلیک کنید.

گروه اینترنتی گوناگون

 

گروه اینترنتی گوناگون