سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

هیئت آژانس انرژی اتمی؛ فردا در تهران......

هیئت آژانس انرژی اتمی؛ فردا در تهران

هیئت آژانس انرژی اتمی
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: برخی از کشورها از روند رو به رشد روابط ایران و مصر ناخشنودند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در نشست خبری صبح امروز خود پیرامون مخالفت مبنایی و همیشگی ایران با استفاده و گسترش سلاح های کشتار جمعی، اظهار داشت: فتوای مقام معظم رهبری برای عدم استفاده از سلاح کشتار جمعی برای ما از هر چیزی ارزشمند و مهمتر است ما آمادگی داریم این فتوا به عنوان یک سند بین المللی ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: غربی ها باید توجه کنند که ما بارها مخالفت خود را با سلاح های کشتار جمعی اعلام کردیم و معتقدیم کشورهایی که سلاح هسته ای تولید می کنند متخلف‌اند و باید نسبت به خلع سلاح خود اقدام کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه سفر صالحی به قاهره با دعوت همتای مصری وی صورت گرفت، بیان داشت: مرسی در جریان دیدار با صالحی از رئیس‌جمهور برای سفر به مصر و شرکت در اجلاس سران اسلامی که در بهمن ماه برگزار می‌شود دعوت کرد.

مهمانپرست همچنین با اشاره به ابراز ناراحتی برخی کشورها از سفر صالحی به قاهره تصریح کرد: برخی کشورها از نزدیکی دو کشور نگرانند و مسئولین دو کشور تصمیم خود را برای گسترش روابط گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مذاکرات 5+1 با بیان اینکه شش ماه از مذاکرات مسکو می‌گذرد و آنها از مذاکرات ابراز رضایت دارند اما هنوز پاسخی به مسائل آن نداده‌اند، تصریح کرد: شب گذشته اشمیت، سخنگوی کاترین اشتون با آقای باقری تماس تلفنی داشت که بر این اساس زمانی را برای توافق نهایی محل مذاکرات خواستار شدند.

مهمانپرست با اشاره به اینکه مذاکرات ما باید یه مبنای حقوقی داشته باشد خاطرنشان کرد: فردا هیأتی از آژانس انرژی اتمی وارد ایران می‌شود که امیدواریم این گفتگو‌ها نتایج مثبتی داشته باشد و حقوق ما به رسمیت شناخته شود