سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه کمال

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خبـرها و عکسهایی از رقابـت های پـارالمپیـک 2012 لنـدن ..........


خبـرهایی از رقابـت های پـارالمپیـک 2012 لنـدن


چهاردهمین دوره از بازى هاى پارالمپیک 2012 لندن از 9 شهریور ماه آغاز شده و تا 18 همین ماه ادامه دارد. در پارالمپیک 2012 لندن، 4200 ورزشکار از 165 کشور دنیا حضور دارند که طی 10 روز با هم به رقابت می کنند. در این راستا کاروان فرهنگی، ورزشی کشورمان با 79 ورزشکار در رشته های دو ومیدانی (مشترک بین معلولین جسمی، حرکتی و نابینایان)، شنا، تیراندازی، تیر و کمان، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، تنیس با ویلچر، فوتبال هفت نفره، وزنه برداری، تنیس روی میز و رشته های جودو، گلبال، فوتبال پنج نفره (ویژه نابینایان و کم بینایان) در رقابت های پارالمپیک حضور یافته است.

ایران، هفتمین حضور خود در رقابتهای پارالمپیک را تجربه می‌کند و در دور پیشین این رقابتها (پکن، 2008) با کسب 5 نشان طلا، 6 نقره و 3 برنز در میان 147 کشور، جایگاه 22 را به دست آورد. در پایان دومین روز بازیهای پارالمپیک 2012 لندن سه کشور چین، استرالیا و اوکراین به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم را در جدول توزیع مدال ها به خود اختصاص دادند. جمهوری اسلامی ایران نیز روز جمعه با کسب یک مدال برنز توسط خانم "ساره جوانمردی" در رشته تیراندازی با تپانچه کلاس p2، به جمع کشورهای صاحب مدال در چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیک پیوست.


ساره جوانمردی، برنده نخستین مدال ایران در پارالمپیک 2012 لندن

ساره جوانمردی در تیراندازی با تپانچه بادی زنان موفق شد با کسب رتبه سوم، کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک لندن را صاحب نخستین مدال خود کند. او در مرحله مقدماتی با کسب 376 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت و به مرحله نهایی راه یافت. جوانمردی در مرحله نهایی 93 امتیاز دیگر کسب کرد و در مکان سوم باقی ماند.

با هم گوشه هایی از رقابت های ایندوره از پارالمپیک را می بینیم :
 


 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب کنید
















































































 

http://www.iranfars.ir/images/1/2.gif